hebben jullie dat ook?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=29546
Print Datum: 15 November 2025 om 10:49 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: hebben jullie dat ook?
Bericht van: MariaLA
Onderwerp: hebben jullie dat ook?
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 18:47
De laatste dagen krijg ik steeds meldingen van banken o.i.d. dat ik mijn gegevens moet nalopen én vóóral goed moet invullen omdat anders mijn rekening geblokkeerd wordt..... Ik wordt hier zo simpel van en vraag me af hoe dat zo ineens kan??  Ook wordt ik gebeld door bedrijven waar je bij aangesloten bent of tijdschriften waar je lid van bent... Heb me op alle mogelijke manier nu ingeschreven om dit te voorkomen maar ja, daar gaan nog een paar weken overheen 
|
Antwoorden:
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 18:57
Wij staan in het Belmenietregister, maar soms krijg je dan nog telefoontjes.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 19:02
|
Wij dus ook en daar komt niets meer vandaan...... nu is er ook een ander register wat moet voorkomen dat je gebeld wordt om je abonnement oid te verlengen. Ik heb me daarop ook ingeschreven (weet even zo gauw niet meer hoe het heet) maar het lijkt wel alsof ze op het scheiden van de markt nog even proberen.... Als je namleijk zegt dat je ingeschreven staan zijn ze heel snel klaar. (ben ik sowieso trouwens)
|
Bericht van: ikzelf
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 19:09
Ik sta ook in het belmenietregister, van de bank is een ander verhaal ga daar maar niet op in geen banknummer enzo geven, daar word zo voorgewaarschuwd, je weet maar nooit straks is je rekening leeg. Stel dat de bank wel iets moet weten dan zou ik even naar de bank gaan ipv iets opsturen
-------------
|
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 19:13
ikzelf wrote:
Ik sta ook in het belmenietregister, van de bank is een ander verhaal ga daar maar niet op in geen banknummer enzo geven, daar word zo voorgewaarschuwd, je weet maar nooit straks is je rekening leeg. Stel dat de bank wel iets moet weten dan zou ik even naar de bank gaan ipv iets opsturen |
het enige wat ik doe is deleten.....
|
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 19:16
moet wel es lachen krijg ik zo'n mail van een bank en daar heb ik niet eens een rekening lopen.
m'n man zegt wel eens heb je een stiekeme spaarrekening of zo
------------- lydia wijsbroek
|
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 19:24
l.wijsbroek wrote:
moet wel es lachen krijg ik zo'n mail van een bank en daar heb ik niet eens een rekening lopen.
m'n man zegt wel eens heb je een stiekeme spaarrekening of zo |
tja dat klopt! En hoe leg je dat dan uit...... 
|
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 19:27
ha ha
oh ja en hier doen ze het wel hoor
------------- lydia wijsbroek
|
Bericht van: Miep52
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 20:12
Ik heb dat ook! Krijg steeds mail van een bank waar ik niet eens een rekening heb lopen. Soms wel 5 x op 1 dag van dezelfde bank. Ik delete ze ook maar meteen! Maar het is wel vervelend.
------------- Groetjes, Corry.
Verander wat je niet accepteren kunt. En accepteer wat je niet veranderen kunt.
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 20:31
|
Ik heb het ook al een paar keer gehad! Vooral niet op reageren, was het advies van de bank!
|
Bericht van: vikike
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 20:43
ik heb dat ook heel erg regelmatig, en allemaal van banken uit Nederland wat heb ik daar nu mee te maken als Belg.Ik denk dat dit een manier is om mensen op te lichten
-------------

|
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 20:48
vikike wrote:
ik heb dat ook heel erg regelmatig, en allemaal van banken uit Nederland wat heb ik daar nu mee te maken als Belg.Ik denk dat dit een manier is om mensen op te lichten |
Dat weet ik wel zeker!!!! En er zijn nog steeds mensen die erin trappen!!!! Dat snap ik dus niet!
|
Bericht van: Ingemo
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 21:18
dat snap ik ook niet, je wordt er de laatste tijd zelfs in een reclamespot voor gewaarschuwd
------------- Groetjes, Inge
http://pinterest.com/ingemo/
|
Bericht van: macheri
Datum bericht: 15 Augustus 2012 om 21:53
|
Het bel me niet register werkt hier ook niet hoor want ze opereren vanuit verschillende callcentrra dan sta je bij de ene wel in het bel me niet register en dan nemen ze de volgende waar je er niet in staat.
En dat van die banken gegevens niks mee doen hoor gelijk weggooien. Er wordt momenteel ook op de televisie voor gewaarschuwd, dat zijn de zogenaamde fishing sites die proberen op die manier achter jou bankgegevens te komen en anangezien er momenteel bij de banken en andere overheids sites virusproblemen zijn of waren. zou ik het gewoon even nagaan bij de balie van je bank en ook daar moet je uitkijken voor skimmers enzo. Dat is die reklame van al die kerlels die overal hun hengel in hebben hangen zoals bv de schoorsteen en de voordeur etc.
Bah ik zou bijna alles weer in een oude sok gaan bewaren. Ach dan heb ik momenteel aan een babsokje genoeg. Dus bij mij valt er niet veel te halen 
------------- http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 16 Augustus 2012 om 00:03
TIP
Wanneer je zo'n mail krijgt met een link klik NOOIT op die link maar wat je wel kan doen is met je muis op die link gaan staan en dan zie je lins onderin je scherm een e-mailadres verschijnen. Vaak zie je dan een adres met .es of. ru staan, dat betekent al dat het een fake adres is. Meldt dit wel aan je bank.
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: Seeke69
Datum bericht: 16 Augustus 2012 om 00:08
Dat van die banken had ik ook. Nu je het zegt, heb er een tijdje geen last van....bedenk ik m3 nu pas. Zogenaamde mailtjes van mijn eigen bank, of namens de belastingdienst of bank waar ik niet eens een rekening heb....heb de mailtjes naar een speciaal mailadres van de bank gestuurd en is het een tijdje stil nu....
------------- http://postimage.org/" rel="nofollow"> <a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
|
Bericht van: vikike
Datum bericht: 16 Augustus 2012 om 00:14
Ingemo wrote:
dat snap ik ook niet, je wordt er de laatste tijd zelfs in een reclamespot voor gewaarschuwd |
misschien dat er bij jullie in Nederland een campagne loop maar hier bij ons in België nog niets over gehoord, het gaat ook altijd over Nederlandse banken, maar hoe komen die in godnaam aan adressen uit België dat snap ik niet goed
-------------

|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 16 Augustus 2012 om 00:30
ik heb er gelukkig nog geen last van gehad 
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Datum bericht: 16 Augustus 2012 om 07:34
vikike wrote:
Ingemo wrote:
dat snap ik ook niet, je wordt er de laatste tijd zelfs in een reclamespot voor gewaarschuwd |
misschien dat er bij jullie in Nederland een campagne loop maar hier bij ons in België nog niets over gehoord, het gaat ook altijd over Nederlandse banken, maar hoe komen die in godnaam aan adressen uit België dat snap ik niet goed |
Dat heeft te maken met phishing (dacht ik) er zijn altijd criminelen die zulke dingen kunnen achterhalen. Inderdaad kijk er heel goed mee uit want je komt van een koude kermis thuis als je toch dit aanklikt. Ze kunnen dan via via bij je (financiële) gegevens komen.... vaak is het afkomstig uit de Oostbloklanden of Afrika
|
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 16 Augustus 2012 om 09:57
|
Virusscan er nog een keertje overheen doen, werkt ook... Ik heb het nooit eigenlijk, maar voordat ik m'n mails open, maar na het openen van m'n outlook, gaat de virusscan er automatisch overheen. Alle nep-mails worden dan verwijderd... Merk wel dat g-mail het minder heeft dan Hotmail...
|
Datum bericht: 16 Augustus 2012 om 11:44
|
Al mijn nep mails komen sowieso in de 'ongewenste mailbox'. Vandaar kan ik zelf aangeven of ik het wel/geen gewenste mail vind.... Het is gewoon lastig, net als telefonische verkoop.
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 20 Augustus 2012 om 10:00
|
Ik heb dat al vrij lang, maar tot nu toe komen ze altijd in de spambox terecht. En inderdaad ook van banken waar ik geen rekening heb lopen (nee hoor, echt niet ;)).
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 20 Augustus 2012 om 19:57
Op mijn werk gebeurt het wel regelmatig, zelf hebben mijn man en ik er geen last van, gelukkig. Wat we op het ogenblik wel heel vaak hebben, is dat we een sms-je van een wildvreemde in een onleesbare taal, spaans of arabisch krijgen. Hoe ze aan ons mobiele nummer komen is mij een raadsel, maar we verwijderen ze altijd meteen
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
|