Print Pagina | Close Window

e-reader

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=30031
Print Datum: 16 September 2025 om 05:16
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: e-reader
Bericht van: pimmetje
Onderwerp: e-reader
Datum bericht: 05 September 2012 om 08:44
Gisterenavond vroeg ik me af of er ook patronen bestaan die je op je e-reader kunt zetten?
Weet iemand van jullie dit?

-------------
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Antwoorden:
Bericht van: Seeke69
Datum bericht: 05 September 2012 om 08:56
Op een e reader kun je in principe ook pdf bestanden zetten. Maar om ze te kunnen lezen moet je ze heel erg uitvergroten en dan nog kun je het moeilijk zien. Geen goede optie daarvoor dus.
Op een tablet kan het wel. Die gebruik ik daar no ook voor. Lezen gaat perfect, alles is heel duidelijk en het bespaart inkt hihi!

Hoop dat je iets kunt met dit antwoord. Heb je al een e reader of denk je erover om er een te kopen?

-------------
http://postimage.org/" rel="nofollow">
<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 05 September 2012 om 09:01
Dus als ik het goed begrijp Seeke kan ik alle patronen vanaf een tablet lezen. Vanaf iedere, of zijn daar ook weer verschillen in? Mijn man heeft nl een iPad. Hij droomt van een nieuwe en als ik nu de oude voor dit doel zou kunnen gebruiken..... Voel je hem?

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Datum bericht: 05 September 2012 om 09:05
Gelijk inpikken dat ding Lida! Als je adobe reader erop hebt zitten , of iets anders waarmee je pdf kunt lezen, zit je helemaal goed! En iets voor word bestanden zal er ook wel voor te vinden zijn.
Weet niet hoe het met I pad apps zit, ik heb een samsung tablet, maar het moet zeker kunnen! Even googlen en je weet het zo denk ik :-)

-------------

Datum bericht: 05 September 2012 om 09:10

Dank je wel José. Ben zo bang dat ik ook nog op de bank zit te hobbydozen ipv van breien/haken!

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 05 September 2012 om 09:13
Het is wel verleidelijk ja

-------------

Bericht van: haribiwo
Datum bericht: 05 September 2012 om 09:28
Het is zeker verleidelijk, ik zit eigenlijk altijd via de Ipad op het forum,( vind ik overzichtelijker) gezellig tijdens het tv kijken, maar daardoor komt er van haken niet zoveel mijn patronen lees ik ook altijd via de Ipad, gewoon in Ibooks, dit is een standaard app, de pdf bestanden die ik op internet vind kan ik gelijk hierin opslaan, het downloaden van mijnbestamd.nl doe ik via Idownloads, alleen de bestanden via wetransfer moeten via de pc. Vaak zit ik gewoon even door mijn patroontjes te snuffelen en zie dan al dat leuks weer voorbij komen en bedenk me dan dat ik wel het eeuwige leven mag hebben om alles nog te maken wat ik leuk vind

Datum bericht: 05 September 2012 om 09:38
Ik heb al een paar jaar een e-reader en die bevalt me uitstekend. Hij weegt nog geen 200 gram en bevat inmiddels een kleine 300 boeken. Ideaal.

-------------

Bericht van: kaatgr
Datum bericht: 05 September 2012 om 09:53
ik lees ook alles via de ipad. Daarnaast heb ik dropbox geinstalleerd en daar mijn patronen op gezet. Zo kan ik, op welke computer dan ook bij mijn patronen.

Bericht van: Brenmar
Datum bericht: 05 September 2012 om 09:54
Ik doe ook het merendeel via mijn ipad, echt perfect. Ik heb vanaf dag 1 een ipad en het is echt helemaal mijn ding, heb ondertussen pas een nieuwe gehad van mijn mams (heel lief) en de oude (wat is oud) wordt gewoon gebruikt oor mijn  man en dochter. Nu op vakantie is het ook heerlijk, geen stapels boeken en papieren meenemen, maar alleen de ipad.
PDFjes staan gewoon in ibooks en ook de gewone boeken kan je er fijn op lezen, en er is natuurlijk heel veel te vinden via internet. Ik heb denk ik 20000 boeken waaronder heel recente (via nieuwsgroepen), lezen is ook een van mijn hobby's. 
Ik haak nog niet zo lang, maar er staan al heel wat patronen op mijn ipad en ook tijdschriften. 
Ik hou via de app notities bij waar ik ben in een patroon, dus ik heb altijd alles bij de hand als ik in mijn hoekje op de bank zit. Heerlijk!!! 
Ik zou zeggen doen!!!!

Datum bericht: 05 September 2012 om 11:15
En worddocumenten?

-------------
Groetjes, Lida.

Bericht van: kaatgr
Datum bericht: 05 September 2012 om 11:18
word documenten kun je ook gewoon lezen geen probleem.

Bericht van: Tante Jan
Datum bericht: 05 September 2012 om 11:28
En ik maar denken dat hier alleen maar allemaal half-digibeten zaten... Wink

-------------
Blessed to be a blessing

Datum bericht: 05 September 2012 om 11:28
Dank jullie wel. Moet ik mijn man dus gaan stimuleren om een nieuw apparaat te kopen voor zichzelf!
Zal héél moeilijk worden! Ha, ha!

-------------
Groetjes, Lida.

Bericht van: diny183
Datum bericht: 05 September 2012 om 11:32
Oh,oh allemaal nieuwe informatie over de i pad, ik heb een ipad en kan pdf bestanden lezen, wist niet dat je ook op een patroon notities kunt bijvoegen en hoe je mijnbestanden moest openen, weer wat geleerd nu nog in praktijk brengen.
Boeken lezen gaat ook prima, kan alleen niet veel gratis nederlandse boeken vinden, meestal zijn het dan stokoude boeken die me niet kunnen boeien.
Ga maar eens kijken hoe het met de bestanden opslaan gaat, kan ik ook via de ipad downloaden.

-------------

Datum bericht: 05 September 2012 om 11:38
Ik heb geen i-pad, mijn dochter wel en die heb ik weleens geprobeerd, maar ik vindt het prettiger om van een e-reader een boek te lezen, minder vermoeiend voor de ogen, dat heeft volgens mij met de samenstelling van het scherm te maken. Ik betaal nooit voor een boek. Mijn man download ze altijd, geen idee hoe of waarvan, maar ik heb de nieuwste boeken altijd binnen de korste keren op mijn e-reader staan.

-------------

Datum bericht: 05 September 2012 om 12:07
Als je een bepaald boek zoekt laat het maar weten hoor, dan kan ik kijken of ik hem heb en naar je toe sturen.
Ik heb nog niet veel patronen, maar boeken zat.
Het scherm van de ipad kan je instellen tijdens het lezen, ik heb het licht altijd zachter staan en ik vind het fijn dat je zonder een lamp erbij kan lezen. Maar zo heeft iedereen zijn voorkeuren, mooi toch!

Datum bericht: 05 September 2012 om 12:34
Originally posted by diny183 diny183 wrote:

Oh,oh allemaal nieuwe informatie over de i pad, ik heb een ipad en kan pdf bestanden lezen, wist niet dat je ook op een patroon notities kunt bijvoegen en hoe je mijnbestanden moest openen, weer wat geleerd nu nog in praktijk brengen.
Boeken lezen gaat ook prima, kan alleen niet veel gratis nederlandse boeken vinden, meestal zijn het dan stokoude boeken die me niet kunnen boeien.
Ga maar eens kijken hoe het met de bestanden opslaan gaat, kan ik ook via de ipad downloaden.

Welke boeken zoek je? Help ik je meezoeken :-) Ik download mijn boeken ook heb ik zo mijn plekjes voor :-).

Stuur me maar een pm als je wil.

-------------

Bericht van: andrea21
Datum bericht: 05 September 2012 om 12:35
Ik heb een e reader en tablet van Samsung maar ik vind de e reader niet zo geschikt voor patronen zoals hier boven genoemd werd, maar me tablet werkt prima zowel als voor PDF of word documenten en natuurlijk kan ik op de bank ook internet af zoeken.

Maar ik zou niet graag boeken op me tablet lezen e inkt is veel prettiger zeker in de zon of schaduw het beeld spiegelt niet zo als van een tablet of i pad.

-------------

Bericht van: lollibol
Datum bericht: 05 September 2012 om 12:57
Ik heb ook een e-reader en had een cd-rom met 4000 boeken op, helaas de cd-rom eens uitgeleend en nu werkt die niet meer ;.((
Ik ben een fervente lezer van vrolijke romans en thrillers. Soms durf ik er downloaden via epubbud.com, er zijn ook nederlands-talige te vinden ;.))
Maar nu ik alles kwijt ben kan ik de moed niet meer opbrengen om ze overal opnieuw te gaan opzoeken en downloaden, jammer...komt waarschijnlijk wel weer terug ;.))
Maar mocht mijn e-reader stuk zijn, koop ik opnieuw een e-reader enkel en alleen voor boeken. Ik vind een Ipad niet zo geschikt qua lichtschakering, heb snel hoofdpijn met ipad en niet met een e-reader.
Patronen daarentegen zijn beter op een ipad ;.)) is mijn mening hoor

-------------
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.

Datum bericht: 05 September 2012 om 16:49
Originally posted by Seeke69 Seeke69 wrote:

Originally posted by diny183 diny183 wrote:

Welke boeken zoek je? Help ik je meezoeken :-) Ik download mijn boeken ook heb ik zo mijn plekjes voor :-).

Stuur me maar een pm als je wil.

Ik ben al jaren een leesmonster, ik lees alles wat los en vast zit, historische romans, thrillers, een lekker wegleesboek over de liefde is ook altijd goed.
Soms heb ik voorkeuren en soms maaktmhet me niet uit wat ik lees.

-------------

Bericht van: mafke
Datum bericht: 05 September 2012 om 17:02
hallo,
wat een hoop handige tips en informatie weer. Ik wist ook niet dat ik bij mijn patronen ook nog notities kon toevoegen.

Ik ben heel erg op zoek naar kinderboeken, alle leeftijden. Daar heb ik bijna niks van en daar kan je mij (en mijn 3 dochters) heel gelukkig mee maken.

Datum bericht: 05 September 2012 om 17:04
Wauw, ik download idownloads en opeens kan ik veel meer dingen downloaden,
Denk dat ik hem er maar weer afhaal, zo kom ik helemaal niet meer aan haken toe

-------------

Bericht van: mafke
Datum bericht: 05 September 2012 om 17:08
idownloads kende ik ook nog niet.
Weer wat geleerd.

Iemand voor mij misschien kinderboeken?

Datum bericht: 05 September 2012 om 17:11
op epubbud.com is de serie "de grijze jager" gratis te verkrijgen ;.))
Is momenteel héél in trek bij de jeugd, is een kruising tussen robin hood, indianen en krijgers

-------------
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.

Datum bericht: 05 September 2012 om 17:37
Originally posted by andrea21 andrea21 wrote:

Ik heb een e reader en tablet van Samsung maar ik vind de e reader niet zo geschikt voor patronen zoals hier boven genoemd werd, maar me tablet werkt prima zowel als voor PDF of word documenten en natuurlijk kan ik op de bank ook internet af zoeken.

Maar ik zou niet graag boeken op me tablet lezen e inkt is veel prettiger zeker in de zon of schaduw het beeld spiegelt niet zo als van een tablet of i pad.

Ik lees ze graag op mijn tablet. Maar ik zit niet in de zon ermee :-)

-------------

Datum bericht: 05 September 2012 om 17:47
Nee in de zon lezen vind ik ook niet zo prettig maar s;avonds lekker op het loungeset in de tuin, roseetje en een goed boek...... heerlijk hihi. 

Datum bericht: 05 September 2012 om 17:49
Als er iemand wat boeken zoekt of graag zou willen, stuur me maar een mailtje met de schrijver, kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 05 September 2012 om 17:49
een vriendin van mij heeft een e-reader en dat is idd wel klein.
ik heb voor mijn verjaardag een tablet 10 inch gekregen (gewoon een goedkoop dingetje) en daar heb ik een deel van mijn patronen nu op staan en dat leest uitstekend.
je kunt er een pdf lezer op downloaden en dan leest hij alles
ik lees dus ook mijn boeken daarop en dat is ideaal want als je een boek uit hebt hoef je niet eerst te zoeken in de kast waar de volgende staa maar je hebt ze gewoon allemaal bij de hand.

-------------

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 06 September 2012 om 20:05
Helemaal geweldig, dank allemaal. Ik ga nu maar niet meer naar bed. Mijn patronen en boeken op de Ipad en ik mag nog op vakantie. Mijn man heeft geen kind meer aan me.

-------------

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 07 September 2012 om 20:19
Ik heb een e-reader, en van mijn zusje heb ik een paar boeken gekregen. Nu zag ik bij lollibol deze site: epubbud.com, maar hoe werkt dat daar? Ik kom er niet helemaal uit. 

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Datum bericht: 07 September 2012 om 21:19
je gaat naar epubbud, tikt bvb de naam van een auteur in en klikt op search. Wanneer iets van die auteur is verschenen komen alle beschikbare titels - ook in ander talen- te voorschijn.
Ik lees graag Jill Mansell en bijna de ganse collectie is daar gratis te downloaden, ook in het Nederlands. Het is in het begin een beetje zoeken,...

-------------

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 07 September 2012 om 21:36
ik ben het aan het uitproberen geweest en met Jill Mansell is het me gelukt. bij de andere schrijvers die ik heb opgezocht, komt er nog niet zoveel boven, maar misschien zijn die daar juist niet te downloaden

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net