een redding
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=30037
Print Datum: 15 November 2025 om 04:23 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: een redding
Bericht van: m'jo
Onderwerp: een redding
Datum bericht: 05 September 2012 om 13:06
een prachtige
nazomerdag, Paul werk thuis dus kan er best even een rondje fietsen en
scootmobiel vanaf. Het liijkt ons heerlijk om via Dongen langs het
kanaal weer terug te gaan naar Oosterhout. Regelmatig komen we
fietsers of scootmobielers tegen.... even ietsje inhouden en door maar
weer, het is inderdaad prachtig, op het eerste stuk zijn de walkanten
gemaaid en dat geeft een schitterend
uitzicht over het Wilhelmina kanaal, het tweede stuk staat het riet
manshoog met her en der een open plek voor vissers. Ineen zie
ik een blauwe scoot in het riet met daarnaast een man, bijna in het
kanaal.... pfff we zetten fiets en mijn scoot aan de kant, Paul zit
meteen in de berm om alles stabiel te houden, de eerste beste passanten
houd ik aan om te helpen (je zou toch denken men stopt vanzelf), de
wielrenner die aankomt is de derde man, ook die vraag ik vriendelijk om
te helpen; ik houd zijn fiets wel vast...... het kost best moeite om
scootmobiel en man(die zich staande houd aan de scoot) weer op het
fietspad te hijsen,... de andere voorbijgangers fietsen gewoon door een
man met een duitse herder gaat erbij staan kijken....... Als laatste
word de man op de kant gehesen, die viel om in het riet toen hij zijn
houvast kwijt was... zag Paul nog net op tijd. Dat is goed afgelopen,
Meneer was met zijn wiel van het fietspad geraakt, en dat ging fout op
de schuine kant. Beetje beduusd en blij zijn we terug gereden naar O'hout, naderhand komt bij ons de schrik pas.............. en de vraag waarom niemand eerder gestopt is............ het fietspad langs het kanaal is lang en kaarsrecht, we hebben meneer niet op de scoot zien rijden, hij lag er dus al even...... en al die mensen die ons tegemoet kwamen............. ??
word er een beetje eng van, de meesten laten je gewoon liggen dus!!
------------- richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl
|
Antwoorden:
Bericht van: JoJo
Datum bericht: 05 September 2012 om 13:16
Gelukkig zijn er ook nog mensen net als jullie die wel stoppen en hulp bieden.
-------------
|
Bericht van: jolanda24
Datum bericht: 05 September 2012 om 13:22
Het gebeurt jammer genoeg veel en veel te vaak dat mensen gewoon staan kijken hoe het mis gaat zonder een vinger uit te steken. Pluim voor jullie dat jullie de man wel geholpen hebben.
Groetjes Jolanda
------------- gr.Jolanda http://www.funpagina.eu" rel="nofollow">
|
Bericht van: hobby4you
Datum bericht: 05 September 2012 om 13:22
|
Ben het helemaal met JoJo eens!
Gelukkig zijn er nog wel mensen zoals jullie die wel stoppen!!
-------------
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 05 September 2012 om 13:26
|
wat zal die man blij geweest zijn terug op het droge te ziijn
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 05 September 2012 om 13:32
Ik denk dat veel mensen blind rondrijden. Die zien niets of niemand. Ik merk dat als we wandelen. Iemand komt je tegemoet en loopt voorbij, die persoon loopt nog net niet door ons heen Dan kijken wij elkaar aan en zeggen dan: Die heeft ons helemaal niet gezien.
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 05 September 2012 om 13:39
wat goed dat jullie wel hielpen!!
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 05 September 2012 om 13:47
oh wat een verhaal...
Gelukkig zijn er nog wel mensen zoals jullie die wel stoppen!!
Ja, zo gaat het dan hé, heel jammer.
Kan me voorstellen dat jullie later nog beduusd van zijn...
|
Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 05 September 2012 om 13:50
hoi, ja sommigen zijn blind en anderen willen blind zijn! goed dat jullie wel wat deden, ben ook blij met de mensen die mn schoonvader en moeder van de straat hielpen toen ze ooit vielen. vraag zelf ook altijd of ik wat kan doen, zon bemoeial ben ik wel, tenzij er al helpende handjes genoeg zijn natuurlijk
groetjes marian
|
Bericht van: sun-kitty
Datum bericht: 05 September 2012 om 15:57
Super dat jullie die meneer wel te hulp geschoten zijn!
Helaas heb ik dat zelf ook al een paar maal ondervonden (van beide kanten) en sta er al jaren versteld van dat (de goede daargelaten, die er gelukkig nog steeds rondlopen!) mensen zo ongelofelijk egocentrisch kunnen zijn en zeker mensen die dan ook nog staan toe te kijken kan ik wel villen en naderhand weten ze het vaak ook nog beter, grrrrrr!
|
Bericht van: macheri
Datum bericht: 05 September 2012 om 16:35
    Dit is voor jou en jou man Ik vind het geweldig wat jullie hebben gedaan. Helaas zijn er te veel mensen die voorbij rijden en het of niet zien of bang zijn voor wat er aan de hand isHelaas gebeuren er tegenwoordig ook wel nare dingen waardoor mensen ook huiverig zijn geworden om te helpen.
Ik moet eerlijk zijn ik weet niet wat ik zou doen. in dit geval zou ik wel geholpen hebben maar ik ben meestal wel zo iemand dat als er iets gebeurd kijk ik eerst om me heen of er iemand anders helpt zo ja dan bemoei ik me er niet mee. Maar soms ook wel omdat ik niet weet wat ik zou moeten doen.
Maar in het geval van deze man had een mobieltje natuurlijk ook uitkomst kunnen geven. Ik weet het vroeger hadden we die dingen ook niet, maar nu we ze toch hebben vind ik het ideaal en in dit opzicht zelfs een uitkomst.
Mijn moeder heeft er al een paart keer profijt van gehad . Als haar scootmobiel weereens midden op de brug ofzo er mee uitscheed door een kapotte accu. Dan was het de firma bellen mijn vader bellen en allebei werd opgehaald.
En ook die keer dat ze in de sloot was gereden had ze mazzel dat er 2 studenten(delft) langsreden met een mobieltje en die gelijk 112 konden bellen.
Dus bij deze gelijk een pleidooi voor de mobiel hihihihihi.
------------- http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 05 September 2012 om 18:06
spijtig genoeg zijn er meer mensen die niet zijn zoals jullie en gewoonweg doorrijden . Maar die man zal zeker blij geweest zijn toen jullei stopten en daarvoor een dikke 
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Bericht van: Seeke69
Datum bericht: 05 September 2012 om 18:22
Gelukkig dat jullie wel gestopt zijn, daar mogen jullie trots op zijn!
Tegenwoordig lijkt het wel of iedereen alleen nog maar met zichzelf bezig is. Gelukkig horen jullie daar niet bij :-).
------------- http://postimage.org/" rel="nofollow"> <a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 05 September 2012 om 19:12
Wat een geluk dat er toch nog mensen zijn die toch stoppen proficiat voor jou en jouw man 
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: vikike
Datum bericht: 05 September 2012 om 19:24
|
dat heb je heel erg goed gedaan, al diegene niet niet geholpen hebben of gestopt zij beseffen niet dat je achteraf een heel erg goed gevoel hebt van dat helpen, ik onder vind dat zelf dat het voor mij is alsof ik de wereld heb verzet. Ik denk ook dat het den aard van het beestje is en hoe je zelf bent opgevoed, bij ons zeiden ze altijd beter te helpen dan geholpen moeten worden
-------------

|
Bericht van: Cozz
Datum bericht: 05 September 2012 om 19:27
|
Oh fijn om te lezen dat er nog meer mensen zijn die wel helpen.
Wat zal die man blij geweest zijn met jullie hulp, want stel je toch voor als die man verder weggegleden was met alle ellende van dien.
Je moet er niet aan denken toch.
Heb zelf ook al meerdere keren mensen geholpen met dingen.
Een vrouw die onwel op een stoepje zat, waar iedereen straal langs liep
Een vrouw die in een winkelketen in elkaar zakte en niemand die haar hielp.
Heb toen veel mensen lopen dirigeren, jij gaat dat doen en jij dat en opschieten lol
|
Bericht van: sun-kitty
Datum bericht: 05 September 2012 om 22:21
|
Ik denk dat mensen zich eens zouden moeten afvragen hoe zij het zouden vinden als zij zich in die situatie zouden bevinden en iedereen maar gewoon langs liep/reed terwijl je hard hulp nodig hebt, ik denk dat ze dan ineens heel rap zouden gaan helpen.
Mooi spreekwoord wat ik al van jongs af aan heb geleerd van mijn ouders:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.
(Betekent: Behandel anderen zoals je door hen behandeld wil worden.)
Ik vond en vind dit nog steeds hele wijze woorden die ik altijd van harte heb genomen.
|
Bericht van: macheri
Datum bericht: 05 September 2012 om 22:38
|
Dat zijn hele wijze woorden.
En al vind ik dat er in de meeste gevallen inderdaad sprake is van een soort egoisme of hoe je het ook noemen kan, Ik soms ook wel kan snappen dat mensen niet helpen. Je hoort zulke rare dingen tegenwoordig.
Maar ja de meeste mensen zijn blind voor het leed van een ander en dat is het probleem soms kan voor iemand die onwel geworden is neteven die arm om de schouders even een troost zijn of alleen even wat vriendelijk woorden. Soms is kan ik u ergens meehelpen al voldoende om weer even na te kunnen denken.
Maar ach de meeste mensen hebben tegenwoordig oogkleppen voor.
------------- http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">
|
Bericht van: Wanda
Datum bericht: 06 September 2012 om 05:51
jullie verdienen een hele grote pluim
------------- WANDA Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
|
Bericht van: AnneliesR
Datum bericht: 06 September 2012 om 16:20
Ik sluit me hier bij aan...........Jullie verdienen een grote pluim. Wat zal die man blij geweest zijn met jullie zeg!
------------- groetjes Annelies ;)
|
Datum bericht: 06 September 2012 om 21:28
|
Denk niet dat het alleen maar onwil is hoor, soms weten mensen het gewoon niet.
Ze weten niet wat ze moeten doen, en doen daarom maar niets
Soms verstarren mensen bij zulke dingen gewoon ook. Iedereen is weer anders en gelukkig maar.
Zeker als je dan net iemand treft die gewoon iets doet.
|
Bericht van: m'jo
Datum bericht: 07 September 2012 om 15:58
Wij vonden het heel normaal om te helpen, je laat die man niet liggen, was ik alleen geweest had ik 112 gebeld. Ik begin immers ook niks in m'n uppie, kan en mag niet tillen, zit zelf in een scootmobiel (nog wel)
ben wel blij met alle hartverwarmende reakties, er zijn er meer die zouden helpen!!!!!
------------- richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl
|
Bericht van: JokeP
Datum bericht: 07 September 2012 om 15:59
|
Super dat jullie geholpen hebben! Wat voor de een niet meer dan normaal is blijkt dus voor een ander niet zo te zijn. Ongelooflijk dat er zoveel mensen voorbij rijden zonder een hand uit te steken. Ik heb het zelf als 15-jarig meisje gehad dat ik 's nachts op weg naar huis hulp geroep hoord vanaf een schuine helling. Was nog jong dus durfde niet het donker in naar beneden maar heb wel geroepen om te vragen wat er aan de hand was. Bleek die man daar al uren rond te kruipen maar iedereen reed door. Ben daarna terug gefietst naar het politiebureau om hulp te vragen. Kwam onderweg een agent tegen. Toen ik hem om vertelde wat er aan de hand was zei hij glashard: 'mijn dienst zit er op, fiets maar door naar het politiebureau'. Ik was 15 en moest voor twaalven thuis zijn! Ben natuurlijk toch hulp gaan halen. Mijn vader heeft de volgende dag de politie gebeld om te vragen wat er aan de hand was. Man bleek naar het ziekenhuis te zijn gebracht met verschrikkelijk kramp in zijn been.
Maar snap je nou zo'n agent?
------------- Groetjes, Joke
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
|
Datum bericht: 07 September 2012 om 16:49
|
Nee daar kan ik met mijn burgerpet niet bij nee...wel goed dat jij die man zo hebt geholpen.
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 07 September 2012 om 17:17
macheri wrote:
Ik moet eerlijk zijn ik weet niet wat ik zou doen. in dit geval zou ik wel geholpen hebben maar ik ben meestal wel zo iemand dat als er iets gebeurd kijk ik eerst om me heen of er iemand anders helpt zo ja dan bemoei ik me er niet mee. Maar soms ook wel omdat ik niet weet wat ik zou moeten doen. |
Eerlijk gezegd snap ik dat wel, als ik iemand in nood zie, en ik zie dat er allemaal mensen om heen staan die helpen, loop ik maar door. Tenzij er om (extra) hulp gevraagd wordt, dat is een heel andere zaak. Petje af voor jullie. 
Wij hebben jaren geleden (bijna 20 jaar) een keer een zwijn aangereden, het was 's avonds om een uur of 11 langs een 80-weg. Bijna geen voorbijgangers en ook nog geen mobieltjes. Gelukkig stopte er iemand, die toen doorreed om bij een restaurant de politie te bellen. Daar ben ik die persoon eeuwig dankbaar voor, maar ik vraag me nog vaak af of ik gestopt zou zijn, zo midden in de nacht langs een stille weg.
|
|