Waar zijn we nou helemaal mee bezig???
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=30421
Print Datum: 15 November 2025 om 10:28 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Waar zijn we nou helemaal mee bezig???
Bericht van: Kapitein-Haak
Onderwerp: Waar zijn we nou helemaal mee bezig???
Datum bericht: 24 September 2012 om 13:47
|
We hobbydozen graag met elkaar. Laat dat duidelijk zijn.... maar wat doen we daarnaast nog allemaal?? Werken we nog, of zijn we te verslaafd aan het handwerken en is daar geen tijd voor? Hebben we nog andere hobby's'......... ik ben benieuwd naar jullie!!! Maar eerst ik:  -Ik ben moeder van twee kinderen (12 en 9 jaar) -Ik doe de administratie van een basisschool -Ik lees heel graag en zit ook bij een boekenclub -We hebben een heel lief hondje(Joepie), een konijn(Pluisje) en 4 vissen( Buurman en Buurman, spetter en zwartje) -Ik heb een hekel aan het huishouden........ -daarom haak ik veel in de tijd die voor het huishouden zou moeten zijn  ....
------------- "Perfecte mensen bestaan niet, perfecte bedoelingen wel" Http://KapiteinHaak.bloggertje.nl
|
Antwoorden:
Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 24 September 2012 om 14:39
|
Moeder van 2
Oma van 3
4 dagen per week werken van 8 uur tot 17.00 uur
Regelmatig een boek lezen
Huishouding met weinig plezier
1 dag per week vast oppassen op kleindochter van 9 maanden, regelmatig op de rest passen
Mijn 2e hobby is koken, dus dat gebeurt uitgebreid in het weekend
------------- www.naaldenwilma.blogspot.nl www.handgebreid.webklik.nl
|
Bericht van: drgini
Datum bericht: 24 September 2012 om 14:39
|
* getrouwd en mama van 2 kids van 4 en 2 jaar * werken doe ik ff niet (ben juf), maar blijf wel 2x per week overop school om met de kids te eten * veel heen en weer fietsen van en naar school, haha * boeken verslind ik ook * beelden oid maken met paverpol * haken * eh, huishouden, wat is dat????
|
Bericht van: malofa
Datum bericht: 24 September 2012 om 14:57
|
Getrouwd, 3 kids (jongen van 7, meisje bijna 6 en meisje 3) vooral bezig met de kids. Wil uiteindelijk een tassensite opzetten. De ideeen ijn er al, maar vind het uitwerken lastig.
Samen met manliefbezig om een internetbedrijfje te starten hier in thailand. Dat gaat welmet de nodige papieren en advocaten.
Verder bezig met 2 honden (1 van half jaar) en 4 katten (3 van 8 maand en een vondelingetje van 8 weken. Gelukkig heb ik hier hulp in de huishouding.Ze helpt mee met de dagelijkse schoonmaak en kookt eten.
De rest van de tijd wordt besteed aan handwerken, filmpjes kijken en lezen. Als iemand nog een goede tipheeft voor een film of serie (zoals, glee, house, game of thrones,once upon a time......) kan ik weer eens iets anders kijken. groetjes Wenke
------------- Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)
|
Bericht van: Nespa
Datum bericht: 24 September 2012 om 15:05
geen kids, geen man wel een neefje van twee dat al verwend werd toen die nog in de buik zat.woon nog thuis werk in schoonmaak volg cursusen voor werk rijlessen larpen kostuums naaien breien
pyrografie borduren onze luie labrador uitlaten :P sporten 2 katten 1 poes uit het asiel en 1 oude buurt kater van 20 jaar die besloot dat het toch wel erg fijn was bij ons huishouden, doe voornamelijk de kattenbakken
------------- when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
|
Bericht van: jetje1970
Datum bericht: 24 September 2012 om 15:27
|
- 3 kids waarvan 2 naar de basisschool en 1 naar de Havo/VWO - zij hebben 2x per week voetbaltraining, 2x per week waterpolotraining, 1x per week volleybaltraining, 1 x jazz-ballet en 2x tennisles en daarnaast dus de nodige wedstrijden - werk drie dagen per week van 8,5 uur (en een uur reistijd per dag) - lees graag en veel - computeren - haken - ouderraad en werkgroep AED-hulpverlening - 1x per 14 dgn overblijfouder - cursus frans 1x per week - cursus wft-schade - wandelen met de hond en het minst leuke natuurlijk het huishouden.
|
Bericht van: biggels
Datum bericht: 24 September 2012 om 15:31
|
getrouwd zoontje van 2 jaar en 9 maand oud. ik ben werkzoekende, al zit ik nu in de ziektewet herstellende van een herina waar ik aan geopereerd ben, en daarna zoeken we weer verder al is het mega moeilijk tegenwoordig. hobbys is vooral haken, al heb ik even een dipje ik kijk zelf heel erg graag series, vooral beetje SF series, dus dat doe ik als de kleine op de PSZ is. ik heb een mega hekel aan huishouden, doe dat met grote tegenzin, :) heel af en toe lees ik wat, maar dat is niet veel. ik vind ook naaien erg leuk, dat doe ik ook zo nu en dan. maar ook ga ik wat bezig met het scrappen van doosjes enzo. vind ik erg leuk maar ben daar nog erg slecht in, dus lerende.
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 24 September 2012 om 15:55
|
Getrouwd, moeder van 2 jongens van 11 en 6. Ik zing in een http://www.stoptalking.nl" rel="nofollow - barbershopkwartet , en dat doe ik met heel erg veel plezier ;). Ik werk sinds 2 weken als boekhoudster, 2x5 uur in de week. We hebben een hond, een echte 'poubelle'. Ik lees graag, en heb ik dan ook nog tijd voor het huishouden? Nee, zo jammer hè ;).
|
Bericht van: Vifke
Datum bericht: 24 September 2012 om 16:34
Gehuwd, moeder van een dochter die 38 is. Werk momenteel niet maar help wel als vrijwilligster in een ontmoetingshuis. Daar geef ik gratis les Engels (dit eenmaal per week) en soms ook haken . Ik haak en brei graag, Heb net zoals velen van jullie een hekel aan huishoudelijke taken.
------------- http://pinterest.com/vifke/ http://amigurumibug.blogspot.be/
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 24 September 2012 om 16:49
Getrouwd, 3 kinderen die alle 3 een partner hebben en niet meer thuiswonen. Daardoor veel rust en vrije tijd gekregen, hoop in December oma te worden. Werk 5 ur per week in het huishouden van iemand anders, doe tussendoor mijn eigen huishouden met een franse slag hou van haken, breien, lezen , computeren en ben als vrijwilligster druk op ons zlorgcentrum. Druk? Helemaal niet.
-------------
|
Bericht van: JokeP
Datum bericht: 24 September 2012 om 16:51
|
Getrouwd, twee zonen van 27 (woont op zichzelf) + 19 (woont nog gezellig thuis) + een kat. werk 36 per week als secretaresse Andere hobbies: quilten, scrapbooking, lezen
------------- Groetjes, Joke
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
|
Bericht van: Esther12
Datum bericht: 24 September 2012 om 16:58
|
Getrouwd, 3 kinderen (15, 19 en 21 jaar) en een hond. Ik werk ongeveer 15 uur per week en doe daarnaast ook nog wat vrijwilligers werk (kerk, voetbal, muziek). Ben verder gek op lezen, computeren (o.a. een eigen website gemaakt), handwerken (in soorten en maten), puzzelen en last but not least: zingen (o.a. in een vocaal ensemble en een Bachkoor).
Huishouden? Wat is dat? Daar doe ik niet aan. (nou ja, alleen als het echt niet anders kan).
|
Bericht van: Essy
Datum bericht: 24 September 2012 om 17:50
|
Getrouwd moeder van 3 + aanhang Oma van 5 meisjes en 2 jongens Pas 1 dag in de week op 4 kleinkids 12-5-3-1 en voor de rest pas ik op als ze mij nodig hebben  Dus genoeg tijd voor mijn hobby's computeren, haken, breien, kaarten maken en scrappen. Gelukkig heb ik een heel makkelijk appartement want ik kom altijd tijd te kort 
------------- Groetjes van Essy
gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
|
Bericht van: jolanda24
Datum bericht: 24 September 2012 om 18:13
Hoi, ik ben getrouwd heb 2 kinderen die studeren en op kamers wonen, elders.
Wij hebben 5 terriertjes waarvan 4 verschillende soorten. heel erg gezellig. 
Naast het haken vind ik kruissteekborduren, breien, naaien, en googelen erg leuk, en ik houd van zwemmen. o, ja ik werk ook nog 5 dagen in de week op een accountantskantoor en van het woord huishouden heb ik nog nooit gehoord al moet ik het jammergenoeg wel af en toe doen. 
------------- gr.Jolanda http://www.funpagina.eu" rel="nofollow">
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 24 September 2012 om 18:24
|
hoi leuk topic!
ben getrouwd met B. hebben 3 kids C. (9), B. (7) en C. (4) alleen maar btjes en ctjes oftewel B2C3
ben huisvrouw manlief is vaak weg voor zijn werk
ben dus altijd in de weer met de kids school hobbies clubjes en sporten
ik hou van haken, breien, kaartenmaken, taarten en cakes bakken, Jam maken lezen en tv kijken
heb een blog http://www.chriscreaties.blogspot.com" rel="nofollow - www.chriscreaties.blogspot.com
ik verzamel haak/breiboeken en patronen
ik hou van zumba
euh nog iets vergeten? Oja het huishouden doe ik ook (soms met lichte tegenzin)
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Bericht van: okkiepowerrr
Datum bericht: 24 September 2012 om 18:31
ik ben al 11 jaar gescheiden . woon samen met charly de kakatoe, smoes,skinnie, rocky en sidonia de valkjes. heb twee volwassen kinderen. heb geen werk omdat ik last heb van straatvrees . dus verveel me af en toe dood. hobby`s zijn mijn vogels, haken, vilt, naaien, ik hou van sf films en horror. en stargate sg1, stargate atlantis. heb een vresleijke hekel aan vaat wassen. en mijn beste vriendin is mijn lieve moeder en beste vriendje is charly. die is mijn allesie
------------- okkiepowerrrcharly.blogspot.com
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 24 September 2012 om 18:48
|
Moeder van 2 kinderen die getrouwd zijn, 4 kleinkinderen.
Door de ziekte ME (Chronisch Vermoeidheid) kan ik weinig dingen doen.
Maar haken en breien lukt wel!
Ik maak leuke dingen voor de kleinkinderen en voor een kinder tehuis in Roemenië.
|
Datum bericht: 24 September 2012 om 19:28
drempt wrote:
hoi leuk topic!
ben getrouwd met B. hebben 3 kids C. (9), B. (7) en C. (4) alleen maar btjes en ctjes oftewel B2C3
ben huisvrouw manlief is vaak weg voor zijn werk
ben dus altijd in de weer met de kids school hobbies clubjes en sporten
ik hou van haken, breien, kaartenmaken, taarten en cakes bakken, Jam maken lezen en tv kijken
heb een blog http://www.chriscreaties.blogspot.com" rel="nofollow - www.chriscreaties.blogspot.com
ik verzamel haak/breiboeken en patronen
ik hou van zumba
euh nog iets vergeten? Oja het huishouden doe ik ook (soms met lichte tegenzin) |
He, hallo!!! Wat een leuke blog heb jij!! Hoe maak/start je zoiets???? Lijkt me leuk om zelf ook zo'n blog bij te houden.....
------------- "Perfecte mensen bestaan niet, perfecte bedoelingen wel" Http://KapiteinHaak.bloggertje.nl
|
Bericht van: TaNichia
Datum bericht: 24 September 2012 om 20:24
|
- Getrouwd - Moeder van 2 jongens, J van 6 jaar groep 3 basisschool en D van 16 Havo - in de ouderraad op school bij de jongste - in de klankbordgroep op school bij de de oudste - Huismama en net als bij de meeste van jullie is het huishouden ook van mij geen hobby - Gek op haken , fotograferen en foto bewerking
------------- Liefs Diana
|
Bericht van: Mayabees
Datum bericht: 24 September 2012 om 20:44
|
getrouwd, moeder van 1 kindje Marjolein, bijna 1 1/2 jaar.
Gestopt met werken om full time van Marjolein te genieten.
Vrijwilligers werk: natuurgids.
Hobbies: creatief bezig op allerlei gebied: schilderen, mozaieken, naaien en begin van het jaar begonnen met haken, dan hoef ik niet naar de zolder waar ik mijn hobbykamer heb en kan ik dit gezellig beneden doen, terwijl Marjolein speelt. Fotografie, fietsen, wandelen, vogelen.
Enne tja dan blijft er maar weinig tijd over voor het huishouden.  Gelukkig helpt mijn ook een handje in huis. De gevouwen was ligt dan anders in de kast als wanneer ik het doe, maar ........ daar zeggen we niets van ........ hij bedoelt het goed. Maar het hoort er nu 1 keer bij om je boel schoon te houden. Mijn moeder is ook niet zo'n hyperactieve poetster en heeft ook veel hobbies en dat heb ik blijkbaar overgenomen.....
-------------
 http://pinterest.com/creabeezzz/
|
Bericht van: Ingemo
Datum bericht: 24 September 2012 om 20:47
|
getrouwd, moeder van een meisje van 21 (volgende maand uit huis) en een jongen van 19 ik werk 28-32 uur per week als wijkverpleegkundige ik zing in een popkoor kleding naaien, sieraden maken van polymeer klei, haken, breien, surfen op internet naar inspiratie zijn mijn hobby's het huishouden is ook hier een noodzakelijk kwaad
------------- Groetjes, Inge
http://pinterest.com/ingemo/
|
Bericht van: hobby4you
Datum bericht: 24 September 2012 om 22:26
|
Ik ben moeder van 2 grote bengels!
1 meisje van net 4 dus naar de grote school en 1 jongen van 2 word bijna 3 die gaat 2 dagedelen naar de peuterspeelzaal!.
Ik ben huisvrouw, mijn man heeft een eigen bloemenzaak ( http://www.dickwichersbloembinderij.nl" rel="nofollow - www.dickwichersbloembinderij.nl ) voor de mensen die het leuk vinden om zijn site te bekijken!
Hierdoor ben ik lekker thuis voor de kids.
Wel doe ik 2 avonden in de week de administratie van de winkel.
Mijn hobby's zijn toch echt wel haken en hobbydozen!
Tja en mijn huishouden bijhouden moet ook gebeuren! 
-------------
|
Bericht van: yaya
Datum bericht: 24 September 2012 om 23:19
Ik woon deeltijds samen met mijn vriend (ja rare situatie 1 week samen en 1 week woont hij met zijn dochters) Mama van 2 dochters Y (14) en Y (12) , ik werk deeltijds als begeleidster met personen met een beperking. We hebben 3 katten en 2 aquariums. Ik help mijn moeder bij het winkelen en huishouden. Ik ben pas gestart met mijn webwinkel en heb ook nog een blog. Ik vind net als zovelen hier het huishouden maar niks maar helaas moet het gebeuren en als er dan nog tijd overblijft dan haak ik en brei ik. Ik ben meestal al aan meerdere projectjes tegelijk bezig.
------------- Groetjes ...
http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/ http://www.wolenzo.be/
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 25 September 2012 om 11:02
Ben 45 jaar getrouwd, 2 zonen, 2 schoondochters, 4 kleinkinderen. Doe al jaren het huishouden. Waarom hebben jullie daar zo'n hekel aan? Het moet gebeuren. Zeg zoals mijn moeder: Ik kan het maar beter leuk vinden, het moet toch. Je leven wordt dan een stuk plezieriger! Heb alle tijd (en dus te weinig) om kleren te naaien, te breien en te haken. Wandelen doe ik ook graag en heb langzamerhand een hekel gekregen aan televisie. Sport op tv is ideaal, kun je rustig breien en haken tussendoor.
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 September 2012 om 11:55
Bijna 40 jaar getrouwd, dochter en zoon achter in de dertig, 2 kleinzoons onder de tien, twee rode katers, 7 en 10 jaar, die nog erg levendig en speels zijn, meer dan 40 poppen die om kleren schreeuwen.
Ik had vroeger ook een hekel aan het huishouden, maar een of andere spiritueel ingestelde dame bij Oprah Winfrey stelde, dat elke klusje in huis een eredienst aan het gezin is, en als je het zo bekijkt ben je dus spiritueel bezig als je strijkt, stoft enz. Koken vind ik leuk, eten lekker, dus daar had ik zowiezo al nooit problemen mee. Tuinieren doe ik met opgewekte tegenzin, een tuin is om in te zitten en niet om in te werken, alles wat kan dus elektrisch.
Ik houd van films en tv series: romantische, fantasy, detective, actie, en van boeken, ook fantasy, Amish en Maeve Binchy-achtige.
En ik leg graag een puzzel als de katten dat toelaten of ik los een 6- of 7sterren doorloper op.
Borduren kan ik niet (telprobleempje) en naaien niet zo goed, ik brei en haak en ontwerp poppenpatronen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: boudewina
Datum bericht: 25 September 2012 om 12:30
|
ik woon samen ik ben 42 woon in frieslandsamen met mijn fries en onze hond goldy 8 sluirstaart vissen in een heel groot aquarium hobby van mijn partner en zijn andere hobby is body building hij is dan ook een rambo :) geen werk mijn friend ook niet hij is voledig afgekeurt!ik haak zo een 4 tot 12 uur perdag elke dag het huishouden doen we samen 1 keer in de week is genoeg voor onze kleine huisje 2 kamers volgend jaar gaan we verhuizen naar een groter huis :)
------------- http://www.flickr.com/photos/83999974@N06/
|
Bericht van: Jolanda48
Datum bericht: 25 September 2012 om 13:22
Ik ben 43 jaar en woon samen met mijn dochter van 18 en zoon van 14 jaar in het zuiden van het land. Ik werk op dit moment 3 dagen per week als projectmedewerkster en volg daarnaast nog een HBO opleiding. Daarnaast zit ik in de trainingsstaf van het voetbalteam van mijn zoon waar we twee keer per week trainen en daarnaast iedere zaterdag wedstrijd.
Huishouden vindt ik net als velen hier niet echt mijn favoriete bezigheid 
Haken daarentegen vindt ik heerlijk rustgevend. Daarnaast wil ik er ook wel eens rustig voor gaan zitten om een spannende serie op DVD op te zetten, en dan grijp ik nog vaak onder de film naar de haaknaald hihi
------------- [IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album14/x_ac84409-1.gif">
http://jollycreations.blogspot.com/
|
Bericht van: Karin Wouters
Datum bericht: 25 September 2012 om 13:45
Hallo, Ik woon in België , ben gehuwd en heb 2 zonen (19 & 17). Momenteel ben ik werkloos, dus heb ik veel tijd om mij aan mijn hobby's te wijden. Na 30 jaar of zo heb ik de haakpen nog eens vastgenomen. Ik wil een vriendin verrassen met een zelfgemaakt nijlpaard, maar het wil niet vlotten. Ik plaatste een noodkreet op het forum en hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen. Ik hou van de natuur (ben natuurgids), van reizen, van knutselen, breien, lezen, wandelen, sauna, ...en nog zo veel meer. Leuk forum is dit !
|
Datum bericht: 25 September 2012 om 14:21
|
kapitein haak ik heb je even een pm gestuurd over mijn eigen blog
hobby4you Rianne wat heerlijkl een eigen bloemenwinkel
ik hou van bloemen (behalve gele bloemen ik hou niet zo van geel) en ik vind het er altijd zo heeeeeerlijk ruiken!!!
------------- Chris
|
Bericht van: ElleBelle
Datum bericht: 25 September 2012 om 14:33
|
wat leuk zeg!
Ik ben 32 (bijna 33), woon samen en heb een dochter van bijna 5 (overmorgen) Momenteel ben ik huismoeder, maar in maart 2013 ga ik terug aan het werk.
Hobby's zijn handwerken, eigenlijk gewoon creatief bezig zijn. Het resultaat is niet altijd wat ik ervan verwacht, maar het werken op zich vind ik het leukst.
-------------

http://pinterest.com/ellejientje/
|
Datum bericht: 25 September 2012 om 14:33
Dank je Chris!!!
|
Bericht van: hitsje
Datum bericht: 25 September 2012 om 14:46
|
Wat leuk om te lezen allemaal!!
Ik ben Hitsje, ben 37 jaar en woon in Dronten. Ik ben 15 jaar getrouwd en heb twee zoons van 12 en 10 en 1 dochter van 8. Die zijn overdag naar school waardoor het hier tussen 9 en 3 stil in huis is. Ik sta twee dagen in de week voor groep 6 op een basisschool in het dorp. Dit doe ik al 12.5 jaar met heel veel plezier.
Ik ben gek op haken en geocachen. De ene binnen en de andere is buiten. Huishouden ben ik niet gek op maar doe ik braaf.. Wel grappig om te lezen dat er maar weinig zijn die daar heel blij van worden..Mijn man helpt trouwens wel heel braaf mee in het huishouden en daar word ik dan wel weer blij van!!
IK ben benieuwd wat er nog meer voor verhalen volgen!
------------- Groetjes Hitsje
http://pinterest.com/hitsje/
|
Datum bericht: 25 September 2012 om 16:04
|
graag gedaan kapitein haak
je moet je blog wel even toevoegen aan je profiel!! kan iedereen je blog bekijken
------------- Chris
|
Bericht van: sjaak
Datum bericht: 25 September 2012 om 16:24
Hoi,ben 51.Bijna dertig jaar getrouwd met F.Heb 2 prachtige dochters(27,23)en een (pleeg)zoon)van 30,allemaal met aanhang en 1kleinzoon van 8maanden.Ik werk 3 ochtenden in een bejaarden/verzorgingshuis,daar doe ik aan stervensbegeleiding.Brei veel,haak en borduur een beetje en probeer verder alles op hobbygebied graag uit.Altijd tijd te weinig en ga daarom vaak veel te laat naar bed,haha
------------- [IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
|
Datum bericht: 25 September 2012 om 18:04
|
Valt me op dat er erg veel sociale beroepen/ activiteiten gedaan worden!!! Heel leuk om te lezen. Ga zo door mensen, dit is erg leuk allemaal!
|
Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 25 September 2012 om 19:13
hoi allemaal, nou daar komt ie ; 52 jaar jong. getrouwd,3 kinders.23-20-17, allemaal nog thuis. heb breien en haken herontdekt. schilder, tegenwoordig meestal op doek. lees , fiets, knutsel, en net als de meesten hier , is het huishouden niet mijn favoriete ding, ik houd meestal huis als t echt moet,vanmezelf dan he. doe nog wat vrijwilligers werk en meestal is mn dag te kort, groetjes marian
|
Bericht van: natie.83
Datum bericht: 25 September 2012 om 19:57
29 jaar moeder van 2 kinderen jongentje van 3 januari word ie 4 meisje van bijna 2 over 4weken Werk als kapster 2 à 3 dagen in de week Een keer per week gaan de kids naar oma essy. Internetten hobbydozen Genieten van me gezinnetje. Tijdschriften lezen (aan boeken kom ik niet toe) En het huishouden...omdat het moet.
------------- groetjes nathalie
|
Bericht van: vivke1959
Datum bericht: 26 September 2012 om 20:32
|
ben getrouwd (32j lang al) heb een zoon van 28(inwonend)
ben zelf bijna 53 en werk als zorgkundige in de thuisdienst sinds 1978
heb 3 grijze roodstaarten , 1 roze kaketoe, 2 aagjes en 2 forpusjes
er zijn nog 2 poezen pony van 15 en felix van 1.5(binnenpoezen)
er zijn sinds kort ook zwerfkatten hier die eten krijgen ,grizzly,mini,knipke,vlekje die recent 2 kittens in de tuin heeft gedropt en zus
ik heb een pleegkindje in burkina faso http://www.asaebru.org" rel="nofollow - www.asaebru.org ,haar naam aida
men hobby's
knutselen met papier,3d kaarten, dromenvangers maken, haken ,breien , borduren
kheb dit jaar heel veel kunnen hobbyen daar ik in april een heupprohese heb gekregen en nu aanstaande vrijdag ga ik weer full time aan het werk ,na één jaar te zijn thuisgeweest
het zal weer wennen worden
|
Bericht van: handgehaakt
Datum bericht: 26 September 2012 om 21:19
|
alleenstaande moeder (31 jr) van 3 meiden *waarvan de 2 oudsten bij papa wonen* de oudste is 9, de middelste 6 en de jongste anderhalf. Ik heb vorig jaar de diagnose adhd gekregen en vorige week kwam de diagnose bipolair type 2 * manisch depressief in de milde vorm* er nog bij. Ik ben na een aantal zeer zware jaren nu terug aan het opkrabbelen. Haken is een fijne manier om te ontspannen voor mij en geeft me mijn zelfvertrouwen stukje bij beetje weer terug. Momenteel werk ik niet, ik zit zeg maar in een soort van ziektewet. Ik heb een hekel aan huishouden dus ik ben wel vaker met mijn haakwerk en allerlei andere dingen bezig in de tijd dat ik eigenlijk het huishouden zou moeten doen. mede ook door mijn adhd kan ik me niet focussen op dingen die mijn interesse niet hebben. en kan ik dus hyperfocussen op dingen die mijn interesse wel hebben... hakuuuuuuhhhhh hihihihi.
dit ben ik dus. aangenaam ;)
------------- kijk ook eens op mijn facebook voor leuke dingetjes. En like mijn pagina als je het leuk vind wat ik heb gemaakt ;) https://www.facebook.com/pages/Handgehaakt/201198330012601?ref=hl
|
Bericht van: Wanda
Datum bericht: 26 September 2012 om 21:36
|
ben 65 jaar, bijna 25 jaar getrouwd met Jean (2e keer) samen hebben we 5 kinderen (waarvan 1 is overleden) 13 kleinkinderen en 1 achterkleinkind. heb zelf een aantal ziektes oa fybromyalgie en een hernia, mijn man zit in een rolstoel, maar samen redden we het best. we hebben net de gang en de keuken opgeknapt en nu staat er nog een nieuwe vloer in de huiskamer op het programma. mijn hobbies zijn de pc en handwerken, knutselen we hebben jaren thuiswerk gedaan, maar het bedrijf is helaas failliet gegaan, waardoor ik nu weer meer tijd heb om te hobbieën verder heb ik 5 uur per week hulp in het huishouden.
------------- WANDA Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
|
Bericht van: mimisa
Datum bericht: 27 September 2012 om 10:24
|
- getrouwd en moeder van 2 kinderen ( meisjes van 7 en 11 jaar) - ik werk niet doordat ik ziek ben - ben gek op haken - verder zit ik regelmatig achter de PC en ik vind lezen leuk - we hebben 2 honden
-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
|
Bericht van: Asia
Datum bericht: 27 September 2012 om 11:32
Hoi ik heb een relatie (al 18jaar) en ben (stief)moeder van een zoon van 20 en moeder van mijn zoontje van 10 We hebben 2 super lieve honden ik ben een "stay at home mom" ben gek op koken lezen en sinds een aantal maanden handwerken ... Niet zo gek op het huishouden mjah moet toch gebeuren he .... Dus ik ben de queen van de franse slag
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 27 September 2012 om 20:13
|
Daar ben ik; getrouwd al bijna 34 jaar, 2 kinderen (dochter)32 en (zoon)30 jaar. Een kleinzoon van 1 jaar en afwachtend van nr. 2 en 3 als kleinkind (2ling). Ik fotografeer graag, brei en haak regelmatig, lees veel en zit door het forum vaker achter de pc als gewenst....  In de winter boetseer ik ook en af en toe doe ik aan natvilten. Heb wel last van fybromyalgie en dat beperkt soms. We hebben 1 rode poes (zijn we bij in) en 3 Barnevelder kippen en ook daar binnenkort uitbreiding bij. oh ja, 25 vissen in de vijver buiten. huishouden bestaat langer als ik maar ik wil het wel schoon en aan kant hebben. Smetteloos is iets anders
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 27 September 2012 om 21:48
Ik ben 51, ben bijna 25 jaar getrouwd, heb 2 kinderen die allebei op kamers wonen, allebei in Utrecht. Onze zoon, de oudste, is 22 (bijna 23) en onze dochter 20 jaar. Ik heb nu nog een baan, voor 2 dagen in de week. Ik vermaak me prima met haken en huishouden is niet écht mijn hobby, ik doe het omdat het moet. Bovendien ben ik tegenwoordig heel druk met het zelf bakken van mijn brood en koekjes, cake etc. in verband met mijn glutenallergie
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: doortje
Datum bericht: 28 September 2012 om 10:02
ik ben 50 en moeder van drie zonen 29, 28, 24 jaar, ik heb 2 schoondochters en 1 schoonzoon waar ik echt dol op ben, ik ben gelukkig gescheiden en heb al 9jaar een lat relatie met de liefste man op aarde, jaja dames die heb ik, ik ben dol op mijn hobby haken en breien, haken vind ik het leukst, en verder moet ik heel eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet spiritueel wordt van de volle wasmand, strijkgoed, stof en de douche doen, ik heb mijn jongste nog thuis wonen, hij wil volgend jaar met z'n meisje gaan samen wonen.
ik ben een hele super trotse moeder, die ziet dat haar 3 jongens het zo geweldig goed doen,dat maakt mij het gelukkigste mens op aarde.
|
Bericht van: Annemarie65
Datum bericht: 28 September 2012 om 10:46
47 jaar, 9 jaar getrouwd met A, moeder van dochter C, zij is 18. Ik ben parttime administratief medewerkster in de kinderopvang. Scrappen, fotograferen, haken, breien, borduren, lezen, stedentrips, koken en bakken dat doe ik het liefst. Met 2 allergiepatienten in huis is het huishouden toch wel een dagelijkse bezigheid en omdat het zo regelmatig moet gebeuren is het zo gebeurt.
------------- Groetjes Annemarie
|
Bericht van: hhoekstra
Datum bericht: 29 September 2012 om 15:54
53 jaar oud en 32 jaar getrouwd. Ik werk 4 dagen per week en mijn man doet sinds een paar jaar het huishouden dus ik hoef hier alleen de leuke dingen te doen. Dat beperkt zich tot flodderen met water op zonnige dagen. Verder heb ik 2 kinderen en 6 kleinkinderen waarvan er 3 tevens mijn netwerk pleegkinderen zijn. Die wonen dus standaard bij ons. Meestal maak ik kleding voor één van de kleinkinderen want hij is gehandicapt en kan niet alle kleding makkelijk aan. Haken en breien vind ik het leukst want dan kan ik tegelijk ook tv kijken. Ik ben gek op tv kijken en zappen.
------------- Hanny
|
Bericht van: Saartje76
Datum bericht: 29 September 2012 om 16:56
35 jaar, 17 jaar samen (waarvan 10 jaar getrouwd) met JW, We hebben 2 lieve dochters van 5 en 1. Ik ben ondernemer dus tel mijn uren dat ik aan het werk ben niet meer. In mijn vrije tijd lees en haak ik graag. Ook gaan we graag kamperen of anders met de kids naar buiten naar het bos ofzo. Huishouden hou ik goed bij; ik kan niet tegen rommel..helaas.
------------- Groeten, Saartje
|
Bericht van: widdy
Datum bericht: 29 September 2012 om 19:03
|
Ik ben 28 jaar, 2 jaar gehuwd met Geert (44 jaar - zijn tweede huwelijk) en samen hebben we twee dochtertjes waarvan eentje levenloos geboren werd en het andere intussen een flinke peuter van 1,5 jaar is. Ik werk fulltime als teamleader (schade) en daarnaast ben ik zelfstandig in bijberoep samen met mijn man. We hebben een IT bureau en een management kantoor (daarin doe ik ook mijn deel met workshops en voordrachten rond suikervrije voeding). Eén à twee keer per jaar gaan mijn man en ik er een paar daagjes tussenuit naar Luxemburg. We houden heel erg van het land, de wijnen, enz. Eén keer ga we ook met onze kleine meid weg (naar een Centerparcs of zo, vandeweek was zo de jaarlijkse gezinsvakantie in Nederland). Huishouden: koken doe ik zelf, was ook, strijk en poetsen wordt gedaan. Anders zie ik mijn zetel helemaal niet meer ;-) Hobbies: breien, haken, kleding naaien en koken. Ik combineer dus ook het haken/breien met intussen tv kijken.
------------- Groetjes, Tineke
|
Bericht van: niania
Datum bericht: 29 September 2012 om 21:44
Datum bericht: 01 Oktober 2012 om 14:00

|
Datum bericht: 01 Oktober 2012 om 14:01

|
Datum bericht: 01 Oktober 2012 om 16:33
Datum bericht: 01 Oktober 2012 om 16:59
|
daarin kan ik je geen antwoord geven, maar op 1 ding wil ik wel wat zeggen, ik heb het gevoel dat nu je kinderen zelf hun weg gaan dat je denk dat je niet meer belangrijk ben, nou dan zal ik je uit je droom helpen, juist als ze zelfstandig worden of vader en moeder worden dan juist hebben ze hun moeder nodig, ieder mens op deze aardkloot is heel belangrijk ook jij, ik snap dat je moe wordt dat je geen baan kan vinden, dat snap ik heel goed, maar lieve schat denk nooit en dan ook nooit dat je niet belangrijk ben, jij kan iemand zijn die de wereld vrede brengt je weet dat nooit of een oplossing vindt voor al de armoede in de wereld, ieder mens is uniek ook jij, je zal als je jongste ook op zich zelf staat een doel moeten gaan zoeken, een doel dat je gelukkig maakt en een bevredigd gevoel geeft, helaas kunnen wij jou dat niet aanreiken anders had ik het echt gedaan, maar geloof alsjeblieft in jezelf en sta altijd achter je keuzes en je zal zien dat de wereld voor je open gaat en je kinderen jou als voorbeeld gaan zien, en dan hun kinderen net zoals dat jij gedaan heb hele goede en krachtige mensen laten worden, op je huwelijk durf ik geen antwoord te geven ik ken het verhaal niet, maar als je besluit te gaan scheiden sta dan ook daar achter, wil je therapie ga er dan ook voor want je zal zien wat een kracht je krijgt als je echt achter je keuzes gaat staan
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 01 Oktober 2012 om 17:18
Bij een klein winkeltje vond ik een magneet met deze zo ware woorden.
EEN NIET WERKENDE MOEDER BESTAAT NIET.
Moeder ben je voor altijd, vrouw, echtgenote of werkneemster, dat gaat ooit allemaal over.
-------------
|
Datum bericht: 01 Oktober 2012 om 18:22
|
wat een wijze woorden, en vooral echt zo waar
|
Datum bericht: 01 Oktober 2012 om 18:30
Datum bericht: 01 Oktober 2012 om 18:36
en gewoon weer roepen, je weet het he girl power, met z'n alle komen we overal, en je nooit schamen als je verdrietig of bezorgd ben, er is altijd iemand die luisterd.
een hele dikke knuffel en veel plezier bij je moeder............ en zie je hoe belangrijk moeders zijn, zelfs om gezellig mee te handwerken
|
Datum bericht: 02 Oktober 2012 om 13:32
|
Datum bericht: 02 Oktober 2012 om 16:40
Bericht van: annele
Datum bericht: 04 Oktober 2012 om 17:27
Ben een gescheiden vrouw van 49 jaar op 21-9 was ik 25 in de WSW werkzaam, wat op mijn object, een school uitbundig is gevierd. Ik werk 32 uur in de week als interieurverzorgster. Volgens vele ben ik een crea bea. Borduur, haak, brei, maak 3d kaarten, poppenkleding, verkleedkleding voor peuters en kleuters. De laatste 3 vaak in opdracht. Ook projecten als een rouwdoek voor de kleuters, paddestoel parasol, een sterrenhemel en zelfs bekleding voor een wieg. Als vrijwilliger voor de rode kruis welfare maak ik van allerlei dingen. gehaakte knuffels, handdoekrandjes, geschenken van thee-handdoeken. Slabbetjes in groente/fruit en dierenkopjes. Als het maar vernieuwend is. Op dinsdag zing ik in een kerkkoor dat iedere 4e zondag en op bijzondere dagen medewerking verleent aan de dienst. Op donderdag ga ik naar fitness. met als resultaat: in 1 jaar 20kg kwijt. Dit kwam omdat ik na 2 operaties binnen 2 maand weer op de fiets naar mijn werk kon. Het dagelijkse leefpatroon weer kon oppakken. Meerdere keren per dag eten maar mindere hoeveelheden. Verder zet ik (8x per jaar) koffie bij de kerkdiensten op het bejaardencentrum die 1x in de 14 dagen gehouden worden. Ook houdt ik de boekhouding bij van iemand met dyslexie en regel voor hem vele dingen. Van hem kreeg ik op mijn jubileum een dagje krea-doe aangeboden. Iets waar ik me op verheug en naar uitkijk.
------------- m.v.g. annelies
|
|