Hoi
Zou er iemand mij kunnen helpen? Ik ben bezig aan een poncho, de rondes 1 en 2 heb ik al klaar, maar vanaf ronde 3 loop ik vast! Ik kan het patroon hieronder even plaatsen, zou er iemand mij dan ronde 3 en eventueel 4 eens kunnen uittypen zodat ik verder kan? Alvast bedankt!
Poncho: de poncho wordt in rd’s gehaakt, begin boven bij de halsopening en haak naar beneden. Haak met haaknld nr. 9 en bruin Eskimo 68 (76) l en sluit deze tot een ring met 1 h.v. in de eerste l. Haak door volgens de beschrijving hieronder en tegelijkertijd de streepjes volgens het Motief haken. 1e rd: 3 l (vervangt de 1e dubb-stk), dubb-stk in de volgende 2 l, haak 1 l, 1 l overslaan, *1 dubb-stk in elke van de volgende 3 l, 1 l, 1 l overslaan*, herhaal steeds *-* 3 keer, (3 dubb-stk, 1 l, 3 dubb-stk) in de volgende l = 1 nieuw stk-groep/puntje, haak 1 l, 1 l overslaan, *1 dubb-stk in elke van de 3 volgende l, 1 l, 1 l overslaan*, herhaal steeds *-* 8 (9) keer, maak 1 nieuw stk-groep in de volgende l, haak 1 l, 1 l overslaan, *1 dubb-stk in elke van de 3 volgende l, 1 l, 1 l overslaan*, herhaal steeds *-* (4) 5 keer en sluit af met 1 h.v. in de 3e l van het begin van de rd. Er zijn nu 8 (9) stk-groepen aan elke zijde en 1 nieuw stk-groep aan elk puntje. 2e rd: haak h.v. in de 2 volgende dubb-stk en 1 h.v. om het l-boogje, 3 l, 2 dubb-stk om hetzelfde l-boogje, 1 l, *3 dubb-stk om hetzelfde l-boogje, 1 l*, herhaal steeds *-* 3 keer, en maak 1 nieuw stk-groep (zie beschrijving hierboven) om het l-boogje op de nieuwe stk-groep van de vorige rd, 1 l, *3 dubb-stk om het volgende l-boogje, 1 l*, herhaal steeds *-* 9 (10) keer, en maak 1 nieuw stk-groep in het l-boogje op de nieuwe stk-groep van de vorige rd, 1 l, *3 dubb-stk om het volgende l-boogje, 1 l*, herhaal steeds *-* 5 (6) keer en sluit af met 1 h.v. in de 3e l van het begin van de rd. Er zijn nu 9 (10) stk-groepen aan elke zijde en 1 nieuw stk-groep aan elk puntje. 3e – 22e rd: haak door als beschreven hierboven, en tegelijkertijd 1 nieuw stk-groep haken aan de puntjes op elke rd. Sluit de draden.

------------- http://yentlmaakt.blogspot.com/
|