Er is overal een reden voor
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=30550
Print Datum: 15 November 2025 om 14:25 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Er is overal een reden voor
Bericht van: l.wijsbroek
Onderwerp: Er is overal een reden voor
Datum bericht: 29 September 2012 om 23:21
een aantal maanden terug hebben wij ons kukeltje (haantje van 19 jaar in laten slapen) en dan kijk je tegen een leeg kippenweitje aan en das niet leuk, dus 4 nieuwe kippen en een haan gekocht, van een veel groter ras dit keer, New Hamshire. Volgens de eigenaar worden ze zelden of nooit broeds en als we kuikens willen moeten we er een krielkipje bijzetten die worden heel snel broeds (wij niet gedaan, zijn een beetje eigenwijs) De haan zorgde super goed voor zijn kippen en hield de boel bij elkaar. Als mijn man klaar is met papegaaien voeren krijgen ze altijd wat extra zaad toegeworpen en wat fruit. De haan roept dan zijn meiden en laat ze eten. Mijn man gaat nog even naar binnen en even later gaat hij weer naar buiten en ziet tot zijn schrik dat de haan ineens dood op de grond ligt (hij is waarschijnlijk gestoken door een wesp). Kippen helemaal in paniek en die zijn totaal de weg kwijt. Er is ineens 's avonds niemand die ze naar binnen roept en bij elkaar houdt.
De volgende dag zijn we ineens ook een kip kwijt en wij zoeken en zoeken en ja hoor gevonden (onder een heg in een kuiltje en zo broeds al het maar zijn kan, vier eieren onder haar, je kon haar optillen en terugzetten, dan schudt ze even haar veren en gaat weer goed liggen. dat waren nog wel eieren waar de haan nog voor gezorgd had. We hebben nog 2 eieeren uit de keuken erbij gelegd, hopende dat de haan hier ook nog voor gezorgd had, dus ze zit op 6 eieren. Wij hopen en hopen en drie weken wachten, de kip blijft braaf op de eieren broeden en ja hoor vandaag ik m'n kop in de heg gestoken en zie 2 gele kuikentjes bij mama kip zitten. M'n man dacht minstens dat ik gek geworden was, sta gebukt met m'n kop in de heg en intussen zwaaien met m'n armen naar achteren en steek 2 vingers op, nou hebben we vaak al aan een half woord genoeg of een gebaar en hij zegt he gaaf 2 stuks leuk zeg
hij ook kijken en hij ziet er maar 1 en een lege dop, joh je hebt verkeerd gekeken, nou echt niet , die kleine dook gelijk weer tusen ma's veren.
Denk dat ze morgen aan de wandel gaan, we hebben in het hok een speciale plek voor hen gemaakt dat ze rustig kunnen zitten en een warmtelamp opgehangen, je weet maar nooit met die koude nachten. Nu hopen dat er een mooie haan bijzit. Kuikenopfokmeel gehaald, een waterbakje neergezet en morgen vroeg weer kijken. Voorlopig 2 van de vier eieren uitgekomen, misschien morgen nog 2
De eerste dag eten ze wel niet. dat begint pas de 2e dag
En we moeten morgen opletten wanneer ze aan de wandel gaan. Er zitten ook buizerds en eksters bij ons
------------- lydia wijsbroek
|
Antwoorden:
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 30 September 2012 om 00:00
Gefeliciteerd met de baby-kipjes. Mooi verhaal ook.
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Bericht van: macheri
Datum bericht: 30 September 2012 om 00:16
Oh wat leuk ik zal voor je hopen dat je er een haan bij hebt. En opletten voor de buizerds en eksters want al zij dat mooie beesten om te zien het zijn wel rovers. En dat zou toch jammer zijn.
------------- http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">
|
Bericht van: Esther1963
Datum bericht: 30 September 2012 om 01:42
Ach wat leuk, kuikentjes. Goed dat je een warmtelamp hebt opgehangen want meestal wordt door kenners geadviseerd om niet meer te laten broeden na de langste dag omdat ze het vaak niet aankunnen wanneer het koud wordt. Zelf heb ik Cochins, 7 dames en 1 heer en die zorgt ook heel goed voor zijn dames. Ik hoop dat je er binnenkort een foto van kan laten zien.
-------------
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 30 September 2012 om 01:46
proficiat met de geboorte van de kuikens , hopelijk is er een mooi haantje bij 
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 30 September 2012 om 07:20
|
Oh wat spannend!!! Gefeliciteerd
|
Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 30 September 2012 om 07:39
|
Och wat een verhaal, wel triest van de haan, maar toch ook wel weer een verhaal met een goed einde. Ik ga duimen dat er een mooie haan bij zit.
Gefeliciteerd met de kleintjes.
Groetjes, Lidia
|
Bericht van: lollibol
Datum bericht: 30 September 2012 om 08:21
|
Wat een verhaal!! veel succes met je kuikentjes!!! ;.)) is er een mogelijkheid om een deel af te bakenen met gaas boven de kippenweide zodat mama en jong daaronder kan lopen zodat roofvogels minder kansen krijgen om hen te pakken??? Is maar een idee hoor...zou het jammer vinden mocht een kuikentje op die manier verdwijnen...
------------- Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
Bericht van: RoosjeS
Datum bericht: 30 September 2012 om 08:29
|
Wat een mooi verhaal! Gefeliciteerd met je kuikentjes!
|
Datum bericht: 30 September 2012 om 08:39
nee afzetten is geeen mogelijkheid het weitje is 600 m2. We gaan er vandaag gewoon veel bijzitten, naast het weitje, jas aan stoel erbij, een bak thee of koffie heb trouwens vanmorgen gespiekt en 3 kuikens gezien, joepieee We hopen inderdaad dat er een haantje bijzit. Onze haan was net lekker volgroeid, volgens m'n overbuurvrouw kukelde hij zo hard dat het leek of hij naast haar stond. Het ene haantje moet je in laten slapen met 19 jaar en deze mocht maar net een jaar worden, hopelijk hebben we nu een nieuwe haan erbij, die het vrouwvolk bij elkaar kan houden. Ben namenlijk ook m'n eieren kwijt van de andere kippen. We weten niet waar ze die leggen. Het terrein is behoorlijk groot en niet af te zoeken.
|
Bericht van: Wilma00
Datum bericht: 30 September 2012 om 08:48
Misschien een speurtocht organiseren
Wat een ontzettend mooi verhaal,ik heb geboeid zitten lezen! Jij hebt zeker niet veel buren? Ik hoor altijd dat buurtbewoners in opstand komen tegen een kakelende haan... (Zo zelf ook wel Kipjes willen maar ben bang voor klachten van de buurt).
Probeer je foto's te maken,ben zeer benieuwd!
|
Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 30 September 2012 om 08:49
Wat een mooi verhaal ,wel erg dat de haan er niet meer is. Ik hoop voor jullie dat er een haan bij zit Groetjes jenny
------------- Groetjes jenny
|
Bericht van: Miep77
Datum bericht: 30 September 2012 om 08:53
Wat leuk!! Gefeliciteerd!!
|
Bericht van: Wanda
Datum bericht: 30 September 2012 om 09:00
een prachtig verhaal en dat jouw wens uit mag komen, we hebben zelf ook jaren kippen gehad, maar nu helaas niet meer
------------- WANDA Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 30 September 2012 om 09:10
|
leuk zeg kippenuitbreiding
zou ook wel kippetjes willen
mijn man zegt dan: ik heb al 3 kippetjes en een haantje das genoeg 
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Datum bericht: 30 September 2012 om 09:15
ik probeer vandaag een speurtocht te doen, m'n man op een stoel zetten, ik m'n laarzen aan en door de bossages ploeteren, kzal toch m'n eitjes vinden, zullen wel alleen lege dopjes zijn, met alle dieren in de buurt eksters, kauwen, kraaien, uilen en ga zo maar door, maar ja die moeten ook eten toch, ach en de grootgrutter heeft ook eieren, wel 10 in een doosje, niet zo lekker als de mijne (echte scharreleieren) maar ja
|
Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 30 September 2012 om 09:25
|
Wat een super lief verhaal ,en die haan heeft een super leven gehad ,wat een mens toch gelukkig kan maken ,wou dat alle mensen zo van hun dieren hielden dan zou er minder leed zijn op de wereld Suxes met de kuikentjes
------------- WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
|
Datum bericht: 30 September 2012 om 09:37
dat klopt en zoals wij altijd zeggen, dieren zijn afhankelijk van jou, dus bezint eer je wat aanschaft, je zit er zoveel jaren aan vast, maar je krijgt zoveel onvoorwaardelijke liefde van ze terug en dat is goud waard. Op vakantie gaan we nooit, hoeft ook niet, kan het spul aan niemand overlaten. De dieren reageren allemaal op ons, als er iemand anders bij is reageren ze gelijk weer anders. veranderingen vinden ze niet leuk, wij dachten slim te zijn gisteren en alvast een klein plankje op de entree van het kippenhok te bevestigen, zodat die kleine kruimels straks het hok inkunnen voor de nacht, staan er 3 zenuwachtige kippen voor de ingang en durven ze niet naar binnen (wat ligt daaar nou) Wij maar weer erbij blijven tot ze toch allemaal binnen waren, vanochtend vroeg eruit en de deur van het hok opengezet, durfden ze er niet uit door dat stomme plankie. Ach ze houden je bezig. Wij passen ons leefschema gewoon aan de dieren aan, we eten soms wel eens op een raar tijdstip omdat er ineens weer wat tussen komt. De warme hap veranderd wel eens in een boterham, omdat het anders te laat wordt.
|
Bericht van: Seeke69
Datum bericht: 30 September 2012 om 10:45
|
Wat een mooi verhaal! Wel heel jammer van je haan natuurlijk.... Wat leuk dat er kuikens zijn! Kleine beestjes zijn zo leuk! Klinkt wel heerlijk, die ruimte die jullie kippen hebben, wat een enorme plek hebben ze met 600 vierkante meter. Echt vrije uitloop dus, daar zou menig biokip stinkend jaloers op zijn. Hihi ik zie jullie al zitten zo ernaast op een stoel. Lijkt me echt genieten! Veel plezier met jullie gezinsuitbreiding, hopelijk zit er een haantje bij :-).
------------- http://postimage.org/" rel="nofollow"> <a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
|
Bericht van: Boris
Datum bericht: 30 September 2012 om 10:54
|
Ik wist niet dat een haan zo oud kon worden!
Ik hoop dat snel de andere 2 eieren uitkomen. En dat er een haantje bijzit.
Mooi verhaal!
|
Bericht van: hannie-groen
Datum bericht: 30 September 2012 om 10:58
|
wat leuk,mogen we doormiddel van een foto mee genieten?
|
Bericht van: zazia
Datum bericht: 30 September 2012 om 11:07
Wat een mooi verhaal. Schijnbaar wordt het vandaag prachtig nazomerweer, dus een mooie dag om buiten de wacht te houden.
-------------
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 30 September 2012 om 11:28
Wat een leuk verhaal. Ik zie je ( al ken ik je niet) al door de bossjes en struiken kruipen om de verloren eieren te zoeken.
-------------
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 30 September 2012 om 13:12
Lydia wat leuk zeg! Jij blijft maar moeder worden van van alles en nog wat! 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 30 September 2012 om 13:17
Leuk verhaal weer. Het is mooi weer om je man buiten te zetten, als hij maar een beetje uit de wind zit. Ik hoop voor je dat er inderdaad een haan bij zit. Kan hij de dames weer in het gareel houden
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: Cozz
Datum bericht: 30 September 2012 om 15:18
|
Wat is dat leuk even meekijken in jouw leven op deze manier. Verdriet en plezier liggen heel dicht bij mekaar. Zo gaan die dingen nu eenmaal. Hoop net als de rest dat er een mooi haantje bij zit en dat alles ongeschonden groot mag worden. Geniet ervan hoef ik niet te zeggen geloof ik. Dat zit wel snor.
|
Datum bericht: 30 September 2012 om 15:40

het zijn nu 5 kuikentjes
|
Bericht van: Esther1963
Datum bericht: 30 September 2012 om 16:20
Och wat schattig ik ben benieuwd of er straks een haantje voor je bij zit. Gaan ze 's nachts trouwens in het nachthok? Het is natuurlijk wel koud buiten 's nachts.
-------------
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 30 September 2012 om 16:30
|
Gefeliciteerd!!! Dat jullie nog eieren hebben iedere dag! Onze Barnevelders zijn ontploft!! Ze zijn in de rui, de 1e begon eind augustus al. Kan wel nieuwe kippen maken van alle veren die ik los heb liggen. Het schijnt dat je buizerds e.s. op afstand kan houden met bungelende cd's of een ouderwtse discobal.... Succes!!!!
|
Bericht van: m'jo
Datum bericht: 30 September 2012 om 16:42
een levensecht verhaal..... prachtig die kuikentjes, we gaan duimen draaien voor een mooi haantje..
------------- richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl
|
Bericht van: vivke1959
Datum bericht: 30 September 2012 om 18:22
|
wat een leuk en triest verhaal lydia
hoop dat er een haantje bijzit voo rje ,dat moet wel,misschien zelfs méér dan één 
ps, welke papegaaien hebben jullie ??
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 30 September 2012 om 18:28
Datum bericht: 30 September 2012 om 18:29
@vifke, we hopen inderdaad dat er een haan bijzit, meerdere is ook geen probleem, ruimte genoeg en verder hebben we ara's, blauwgele en groenvleugel,rose kaketoe's, molukken kaketoes, zonparkieten en een heleboel grasparkietjes (er was er 1 aan komen vliegen en das toch zielig helemaal aleen in zo'n grote kooi, dus een popje erbij gekocht en een tweede stelletje) Nu zitten er 15 in het hok, zeker een vruchtbare omgeving
@Esther1963 we halen ze nog niet naar binnen, onder mama zijn de omstandigheden ideaal, alleen als het gaat regenen zetten we een parasol erboven, voor alle zekerheid. We verwachten dat ze morgen aan de wandel gaat met het spul en dan kan ze gewoon het nachthok in, daar hebben we een apart hokje ingezet voor mamakip en de kleintjes, dan hebben ze wat privacy
heb alleen geen flauw idee wanneer je kunt zien of het een haan of een hen is.
|
Bericht van: vivke1959
Datum bericht: 30 September 2012 om 19:03
wat een hoop gaaien lydia, ik dacht al dat ik er veel had 
3 grijsjes
1 roseetje
2 aagjes
2 forpusjes 
|
Datum bericht: 30 September 2012 om 19:08
@vifke, en dan heb ik de aantallen er nog niet bijgezet, 3 groenvleugel ara's, 11 blauwgele ara's
|
|