Print Pagina | Close Window

Zucht ik mis.......

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=30827
Print Datum: 31 Januari 2025 om 22:06
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Zucht ik mis.......
Bericht van: Mayabees
Onderwerp: Zucht ik mis.......
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 13:37
6 jaar geleden vanuit Friesland verhuisd naar Twente voor mijn lieve man.
Vrienden en familie daar achtergelaten, maar ook de hoop dat ik hier een nieuwe vrienden zou ontmoeten. Daarom destijds een cursus voor natuurgids gedaan. (natuur en vogels zijn mijn grote passie naast creatief bezig zijn). Daar wel leuke contacten opgedaan, ook tijdens mijn zwangerschapsgym en leuke buurvrouwtjes. Lieve schoonzussen. Maar toch mis ik enorm een tja hoe zeg je dat? Een echte vriendin. Die heb ik natuurlijk wel, maar die wonen verspreid over het land.
Het zou zo fijn zijn als je iemand dichtbij had waar je es een bakkie kon komen doen en die dat ook bij jou doet. Gezelllig af en toe afspreken en samen leuke dingen doen. Ik ben dit zo gewend met mijn eigen vriendinnen in Friesland en mijn zus. Gewoon lekker spontaan. Dat lukt niet meer met mijn eigen vriendinnen, omdat je dan echt iets moet afspreken. Kan niet op de bonnefooi ff naar Friesland rijden in de hoop dat ze thuis zijn......

Alleen heb het gevoel of ik dat steeds moet organiseren en regelen met deze bovenvermelde dames. Tegenwoordig hebben die het maar druk, etc. etc.... komt er niet van bla... bla.....
Blijkbaar ben ik de enige met die behoefte. Ik snap wel zij hebben natuurlijk al hun vriendenkring op gebouwd, maar toch......
Misschien zijn mijn verwachtingen te hoor en verwacht je wat je in Friesland had hier ook. Ik had daar een collega waarmee ik elke week skeelerde en in de winter schaatste.
Een vriendin uit Friesland haar zusje woont ook hier in Twente en die loopt volgens haar tegen hetzelfde aan, maar dit is toch niet streekgebonden dames??? Dat kan ik niet geloven. Want tja ik ben een paar keer bij haar zus geweest en we zouden leuke dingen gaan doen, maar dat lukte op een of andere manier ook niet echt.

Hopelijk kom ik nog eens iemand tegen waar ik dit allemaal leuk mee kan doen........

-------------

http://pinterest.com/creabeezzz/

Antwoorden:
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 14:00
He wat rot, kan me voorstellen dat je het rot vind.
Helaas woon ik niet dicht bij je, je anders had ik heus wel een bakkie willen komen doen. Altijd gezellig!!!

Bericht van: miralda
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 14:03
ik woon ook in twente en volgens mij is ook hier iedereen drukdrukdruk..ik werk parttime en heb een zoon van 5 daarom ben ik meer thuis maar om zomaar iets af te spreken  met vrieninnden zijn echt weken zelfs maanden voornodig,ik denk niet streekgebonden maar meer de situatie waarin vele zich bevinden.
haha daarom ben ik maar gaan haken heb ik iets te doen...wil ook niet altijd maar bezig zijn met poetsen etc

-------------
groetjes miralda.

Bericht van: Vifke
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 14:11
Ik voel met je, en nee het is niet streekgebonden hoor. IK ben Belgische en werd al vier keer "verpoot" (van Brugge, naar kuststreek, naar UK, nu in Limburg Be) en waar je ook gaat wonen, anders dan de streek waar je opgegroeid bent, je mist je geboortestekje, je boezemvriendinnen en familie.
Mensen die nooit ver weggingen uit de streek waar ze geboren zijn en altijd al iedereen in de buurt kenden begrijpen niet hoe het voelt om te herstarten ergens anders, in een andere stad, of zelfs een ander land waar je niemand kent.
Vrienden maken is niet zo gemakkelijk, en als je ergens aankomt dan hebben meeste van de mensen die daar wonen al hun eigen boezemvriendinnen. Ze beseffen veelal niet dat die "nieuweling" inderdaad zo nieuw is dat ze niemand kent noch de weg weet. Veelal voel je je derde wiel aan de wagen (dat heb ik toch).
En je eigen boezemvriendinnen die wonen opeens veraf, ze hebben opeens een leven waar jij geen deel meer van maakt en zelfs effen bijkletsen wordt na tijdje moeilijk want jij hebt opeens een ander leven. Je vervreemdt van elkaar, helaas.
Misschien helpt het om in verenigingen gaan, ikzelf heb helaas ook nog de juiste oplossing niet gevonden.

Maar hé, kop op, je hebt je echtgenoot, "the love of your life" toch.
En hé, je zal weldra waarschijnlijk ook andere leuke mensen leren kennen en hopelijk voor je zit er toch ergens een nieuwe boezemvriendin tussen en indien niet, hier vind je altijd een luisterend oortje (zij het virtueel)

Groetjes
Vifke

-------------
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 14:12
Ik begrijp je heel goed, ik verhuisde bijna 40 jaar geleden van Amsterdam naar Apeldoorn. Alle jonge vrouwen, die ik leerde kennen hadden genoeg zussen, nichten en vriendinnen en zaten niet op vriendschap met zo'n stadse in haar Afganistanjasjes te wachten.

Maar inmiddels heb ik wel een paar goede vriendinnen gekregen. Geef de hoop niet op.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 14:30
Dank je Vifke. Je hebt dit allemaal goed verwoord. Ik zit dus bij het IVN dit is een natuurvereniging en heb daar hele leuke mensen leren kennen en we zouden steeds wat afspreken, wandelen etc. Maar het komt er niet van. Ik heb dan een aantal pogingen gedaan, zo ook met de zwangerschapsgym een aantal leuke dames leren kennen idem dito. Zelfde verhaal, geen tijd etc....
Ik ben hier absoluut niet depri van hoor!! Maar het zou zo leuk zijn. Geniet volop van mijn lieve man en kindje.
En dacht wie weet via ....... hmmmm..... hobbydoos...... iemand met gelijke interesse etc.....Ermm
Misschien zit(ten) ze hier tussenEmbarrassedWink

-------------

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 14:40
Originally posted by Mayabees Mayabees wrote:

Dank je Vifke. Je hebt dit allemaal goed verwoord. Ik zit dus bij het IVN dit is een natuurvereniging en heb daar hele leuke mensen leren kennen en we zouden steeds wat afspreken, wandelen etc. Maar het komt er niet van. Ik heb dan een aantal pogingen gedaan, zo ook met de zwangerschapsgym een aantal leuke dames leren kennen idem dito. Zelfde verhaal, geen tijd etc....
Ik ben hier absoluut niet depri van hoor!! Maar het zou zo leuk zijn. Geniet volop van mijn lieve man en kindje.
En dacht wie weet via ....... hmmmm..... hobbydoos...... iemand met gelijke interesse etc.....Ermm
Misschien zit(ten) ze hier tussenEmbarrassedWink

Ik denk dat ik het momenteel zo goed kan verwoorden omdat door mijn operatie het thema : familie woont heel ver weg, en 'vriendinnen' allez ja, 't gemis ervan ook bovenkomt.

Wie weet zit er hier wel ergens iemand die het forum van Hobbydoos leest en dichtbij je woont. De wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor ik hou mijn vingers gekruist voor je :-)
Vifke

-------------

Bericht van: ElleBelle
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 14:43
Ik heb via een babyforum ook leuke mama's van hier in de buurt leren kennen.
En daar spreken ik nu elke maand minstens 1 keer mee af. We doen ook af en toe een marktje of eens een koffie gaan drinken.

Misschien kan je hier een oproepje doen om dames uit de buurt te vinden?

Het vraagt even wat inspanning en initiatief, maar geduld wordt beloond.

Succes!

-------------

http://pinterest.com/ellejientje/

Bericht van: geesje
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 15:12
het is niet streek gebonden hoor ik zit met precies met hetzelfde, woon hier
nu 46 jr. en de kinderen ver weg.......

-------------
groetjes geesje

Bericht van: linda1959
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 15:16
awel ja se Marielle dat vind ik nu is een goed idee van u Thumbs Up Plaats een oproepje marijke en wie weet zit je toekomstige  boezemvriendin hier wel ergens op jou te wachten Wink Ik hoop het echt voor u hoor

dan heb je dat toch ook geprobeerd
Ik woon hier al 32j en mijn geboorteplaats is hier 2km vandaan , maar eigenlijk heb ik hier mijn vriendinnen allemaal (heel dicht bij mij,  zelfs eentje  naast men deur ) dus ik ben dan gezegend zeker of hoe noemen ze dat . Ik ken hier iedereen (is een kleine gemeente) en iedereen kent mij , niks zo plezant vind ik .

-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 15:23
ja Geesje de ene mens is ook de andere niet (begrijp me niet verkeerd ) Ik wil daarmee bedoelen dat mijn moeder zaliger hier ook 20j in Niel gewoond heeft evenals mijn vader zaliger . Resultaat was , mijn vader kende ook iedereen (sprak ook iedereen aan) en mijn moeder die hield zich altijd op de achtergrond en zou nooit tegen iemand die ze niet kende een gesprek beginnen.  Zo zie je maar ( ik heb dus wel een aardje naar mijn vader Wink )

-------------

Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 15:25
Nee hoor het is overal ik zit er net zo mee allerlei cursussen gevolgd doe vrijwilligers werk maar een vriendin waar je eens iets leuks mee kan doen heb ik na negen jaar ook nog steeds niet gevonden daarom ben ik blij dat ik weer ben begonnen met handwerken en met jullie en nog een paar forums enn eigenlijk heb ik het daar zo druk mee dat ik er niet eens meer over nadenk  alleen mijn kinderen en kleinkinderen die mis ik vreselijk. Die zie ik ook niet zo vaak.

Ach Mayabees wie weet misschien reageert er iemand hoop het voor je

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 15:28
Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:

ja Geesje de ene mens is ook de andere niet (begrijp me niet verkeerd ) Ik wil daarmee bedoelen dat mijn moeder zaliger hier ook 20j in Niel gewoond heeft evenals mijn vader zaliger . Resultaat was , mijn vader kende ook iedereen (sprak ook iedereen aan) en mijn moeder die hield zich altijd op de achtergrond en zou nooit tegen iemand die ze niet kende een gesprek beginnen.  Zo zie je maar ( ik heb dus wel een aardje naar mijn vader Wink )

Er is wel een groot verschil tussen kennissen, en vrienden.
't Is niet omdat iemand altijd goeie dag zegt aan je als je ze op straat tegen komt dat je ze bij je lijstje "vriendenkring" kan zetten
Kennissen zijn mensen die telkens je ze ziet ze je aanspreken, goeie dag zeggen enz maar verder niks, dieper gaat de omgang niet, en die zijn er genoeg te vinden.

-------------

Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 15:52
Snap volkomen wat je bedoelt, wij zijn 5 jaar geleden verhuisd van Zuid-Holland naar drenthe en dan verwateren contacten heel erg gauw door de afstand, zeer zeker van kennissen (van zodra hun nieuwsgierigheid bevredigd is), echte vrienden komen wel alleen niet op afspraak, staan ineens voor je deur. Maar vergeet 1 ding niet: Home is where the hart is. Je zult er zelf heel veel aan moeten doen, aansluiting bij een club, dorpsvereniging, zoeken naar hobbyclubs bij jou in de buurt.

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 16:02
Goh er zitten toch best wat meer mensen mee, had ik niet verwacht.
Ik kom vanuit Australia naar het vreselijke weiteveen, daar wil je echt niet wonen hoor, maar was tijdelijk zo konden we zelf een huisje zoeken.
Nu gevonden en nu dus weer opnieuw beginnen, mijn vriendinnen komen niet zo maar langs hoor, veel te ver weg, en daarbij zijn er ook een stel die ons hebben laten vallen omdat we niet meteen zijn langs gegaan, want die begrepen niet dat we veel hadden te regelen. En er moet wat geregeld worden hoor als je weer uit buitenland terug komt. 

Lydia ik ben dus op een clubje gegaan dat bestaat uit vier dames, geegd als jullie boodschappen doen in het dorp bij mij kom dan maar een bakkie doen, maar ik zie niemend hoor.
Het is hier erg lastig om er bij te horen want je blijft import.
Ik zou willen dat ik nog in Australia zat, vind het nog steeds vreselijk om terug te zijn.

Groetjes, Lidia

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 16:05
nou lidia, al je weer es in emmen of klazienaveen boodschappen gaat doen, kom dan effe bij mij langs voor een bakkie, woon 7 km van emmen vandaan

o jah en als je dat doet neem genoeg usb stickies mee.

-------------
lydia wijsbroek

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 16:22
O dat lijkt me leuk, ik doe het wel echt hoor zeg niet ik kom en laat het dan waaien.
Dus als ik binnenkort naar Emmen ga mail ik je, en dan hoor ik wel of het uit komt.

Groetjes, Lidia

Bericht van: hobby4you
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 16:22
Ik woon ook in twente!
Weet niet waar in twente je woont?
Ik woon in twenterand.
Als je zin hebt mag je altijd een kopje koffie komen drinken!

-------------

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 16:53
Heeft je man geen vriendenkring? Toen ik 12 jaar geleden hierheen verhuisde heb ik een paar keer wat afgesproken met oud klasgenoten van mijn man. We zijn wel eens dagjes weggeweest en zo. Dat lukte alleen niet zo goed. Later ontmoetten we de neef van mijn man en dat klikte wel enorm. Ze zijn nu onze beste vrienden. Ook in de straat hebben we verschillende contacten. Ik ben overdag veel thuis bij de kids en dan ga ik wel eens bij deze of geen een bakkie doen. Ook wonen twee huizen verder op vrienden van ons. Die hebben we hier in de straat leren kennen. Ze zijn iets na ons hier komen wonen. We zitten in dezelfde fase (beginnen net met het starten van een gezin) en zij heeft een hele grote hobby. 3 x raden... jawel breien en haken. We gaan gerust eens bij elkaar langs voor advies, puzzelen samen heel wat af op de juiste rand, naald of naaipatroon. (vinden we allebei ook leuk maar hebben er allebei niet zoveel ervaring in.) Brengen de kinderen bij elkaar voor oppas, en nemen de babyfoon gewoon mee als we bij elkaar op visite gaan en de kinderen op bed liggen. Dat dit heel bijzonder is beseffen we wel. En we vinden het dan ook ontzettend jammer dat zij hun huis te koop hebben staan. Tot nu toe is het nog niet verkocht en we genieten dus nog steeds heel wat af. Maar ik moet er toch gewoon niet aan denken wanneer ze zouden verhuizen. Dat kan dus ook. Goede contacten hebben die vertrekken. Maar ondanks dat besef ik wel als ik dit zo lees dat ik ongelofelijk goed terecht gekomen ben hier. Ik zou eerlijk gezegd er niet aan moeten denken om weer terug te verhuizen naar de streek waar ik vandaan kom. Dan zou ik juist weer helemaal opnieuw moeten beginnen.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: denise
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 16:54
Ik woon ook in twente bij Enschede in de buurt mijn deur staat altijd open voor een bakkie. Ik ben ook geen tukker ik ben ook voor mijn man uit het westen verhuisd. Ik ken zeker dat gevoel. Wij kunnen altijd wat afspreken

Gr. Denise

Bericht van: sonja
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 17:19
en ik dacht dat alleen ik was met dit probleem zit ...
17 jaar geleden verhuisd van Limburg  naar regio Antwerpen
veel mensen leren kennen,ben heel sociaal ,das nie het probeem
maar ik mis kontakt met mijn "echte" vrienden ,zij die mij door en door kennen, half mijn leven hebben meegemaakt,het is hier toch een  heel andere mentaliteit

Limburgers zijn toch meer van; effe rap  binnen wippen, taske koffie stukske vlaai ,
maar hier kan het precies enkel op "bestelling "eerst bellen voor je langsgaat als t wel past  ..
i k heb zelf ook een  druk leven,maar ik vind  bezoek gewoon heel plezant en daar maak je dan toch tijd voor? al is t maar voor even,gewoon beetje bijpraten ..

dacht al dat het aan mij lag
maar zie nu dat we spijtig genoeg met veel zijn ..Confused

-------------
Sonja

Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 17:27
Haha straks ga je nog spijt hebben met het hier neer te zetten ,je hebt meer vriendinnen dan je denkt (grapje hoor ) maar ik begrijp het wel ,ik ben ziek geworden en ik had een heel grote vrienden kring op mijn werk ze zouden allemaal langs komen en .....nu een jaar verder zijn er nog twee die dikwijls langskomen en voor mij klaarstaan

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.

Bericht van: Fynn
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 17:28
Ik ben dan niet verhuisd woon al mijn hele leventje in hetzelfde dorp pppphhhh

Ik heb altijd gewerkt, 3 jaar geleden gekozen om te stoppen met werken en oppasoma te worden.
Super leuk zou het meteen weer doen !!!!!!!

Maar de sociale contacten worden dan wel minder.....
Niet iedereen wil nog met kleine kindjes opgescheept worden ......
De meeste hebben zoiets mijn kinderen zijn al groot nu begint een ander leven.

Dacht gisteren nog om hier een oproepje te plaatsen, wie er misschien in het
uiterste zuiden van het land woont om samen te freubelen, koffie drinken enz.

Is misschien wel een ideetje voor alle dames Wink

groetjes
Anita

-------------
Groetjes,
Anita

Gif a little bit of love and you get it back

Bericht van: macheri
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 17:43
Ach ik  ben niet echt ver verhuisd ofzo, Maar  ook hier in het westen hebben de mensen het  te druk om zomaar even een bakkie te komen doen. Zo jammer Ik ben in een straal van nog geen 15km 3x verhuisd  maar  helaas  dat is voor sommige mensen dan gewoon weg te ver om even de fiets of auto te pakken en een bakkie te doen. Of al is het alleen maar even de telefoon te pakken en een afspraak te maken. Hier  geld dus prcies hetzelfde mensen zijn tegenwoordig te druk met  het leven bezig  om nog gewoon gezellig even een afspraak of iets anders leuks te doen.  Men heeft zoiets van als ik even thuis ben dan heb ik geen zin meer  om wat te gaan doen. Het is altijd druk druk druk druk.

Jammer hoor  ook ik mis het weleens iemand met dezelfde interesses en  bezigheden om gezellig samen mee te handwerken of als je iets niet weet om raad te vragen. Maar tegen mij wordt vaak gezegd van goh jij bent zo creatief dat kan ik echt niet  hoor het is zo leuk, ik wilde dat ik het  kon en dan denk ik nee dat klopt je dat je het niet kan, je zou het wel kunnen maar  je neemt je tijd er niet  voor.

Maar goed ik ken ook het probleem van niet even spontaan gezellig samen iets doen er moet eerst maanden van te voren een afspraak gemaakt worden.

-------------
http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">

Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 18:09
Nou dat zoek ik nou ook,een buurvrouw die heel creatief is en je lekker met een bakkie erbij kan helpen.
Maar helaas die heb ik niet .
Groetjes jenny

-------------
Groetjes jenny

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 18:18
Optie.......

Als het mag ?????

Voor diegene die het fijn vinden een lijstje maken, wie.... waar.... een maatje zoekt.
Misschien ontstaan zo nieuwe vriendschappen Smile

-------------
Groetjes,
Anita

Bericht van: petra1982
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 18:27
ik kan er ook over meepraten.
een jaar geleden ben ik vanuit Groningen naar Overijssel verhuisd en van daaruit naar Gelderland.
ik woon in een wijk met veel buitenlandse mensen die veelal naar elkaar toetrekken, dus daar kom je niet echt tussen. wel heel gezellig hier hoor, maar echt contacten heb ik niet. en zeker geen mensen die mijn hobby delen. ja mijn buurvrouw, maar die in inmiddels verhuisd...
mijn familie woont ook ver weg en dat is best wel eens eenzaam.

dus jouw idee Fynn vind ik wel erg leuk.

-------------
Groetjes Petra

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 18:33
Petra 1982

Ik weet niet of dit hier mag.......

Weet iemand dit of waar kan ik het vragen ?????

Is voor het goede doel Smile

-------------
Groetjes,
Anita

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 18:43
Dames een mega grote groepshug!! Twijfelde lange tijd om dit hier neer te zetten, dacht ze zullen me wel een tut vinden, maar zie dat vele hier (ik zou zeggen, gelukkig, maar dat is niet het goede woord.....) jammer genoeg mee zitten.

Ik vind het een superleuk idee Fynn.

Enne dames uit Twente ik woon in Nijverdal. Misschien inderdaad eens leuk om eens af te spreken. Ik zit natuurlijk wel met een ukkie van 1 1/2 jaar maar dat is denk ik geen probleem?

-------------

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 18:52
Mayabees, dat is maar 45 minuten van mij vandaan...ik woon in Zutphen.
ukkies zijn geen probleem hoor. ik heb altijd in de kinderopvang gewerkt waar ik mijn eigen dreumesgroep had. de leukste leeftijd vind ik! helaas moest ik er mee stoppen omdat ik chronisch ziek werd...

-------------
Groetjes Petra

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 18:55
Originally posted by sonja sonja wrote:

en ik dacht dat alleen ik was met dit probleem zit ...
17 jaar geleden verhuisd van Limburg  naar regio Antwerpen
veel mensen leren kennen,ben heel sociaal ,das nie het probeem
maar ik mis kontakt met mijn "echte" vrienden ,zij die mij door en door kennen, half mijn leven hebben meegemaakt,het is hier toch een  heel andere mentaliteit

Limburgers zijn toch meer van; effe rap  binnen wippen, taske koffie stukske vlaai ,
maar hier kan het precies enkel op "bestelling "eerst bellen voor je langsgaat als t wel past  ..
i k heb zelf ook een  druk leven,maar ik vind  bezoek gewoon heel plezant en daar maak je dan toch tijd voor? al is t maar voor even,gewoon beetje bijpraten ..

dacht al dat het aan mij lag
maar zie nu dat we spijtig genoeg met veel zijn ..Confused

ja, dat is inderdaad wel zo, het spontaan bij iemand binnenvallen is niet zo ingeburgerd in Antwerpen.
Van waar in antwerpen ben je ergens Sonja?

-------------

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 19:00
Hallo Dames,

Ik woon in Landgraaf.

Ukkies ook hier geen probleem.....

Voor de allergische freubels ik heb een labrador/ retriever

Gezellie !!!!!!

-------------
Groetjes,
Anita

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 19:05
onverwachts bij voorbeeld bij mij binnen vallen, heb dan altijd het gevoel van oei oei m'n huis is net een puinzooi, heb nogal wat huisdieren en 's morgens stofzuigen ligt het 's avonds weer vol met haren. Krijg ik visite van vrienden, heeft er 1 een zwarte broek aan, oh mijn hond vindt hem ineens zo lief (dat doet tie anders nooit) en dan schaam ik me dood. Maar vindt het altijd wel bar gezellig en m'n deur staat altijd open.

-------------
lydia wijsbroek

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 19:08
onverwachts bij mij binnenvallen is niet zo´n succes helaas. door mijn ziekzijn gaat het niet altijd even goed, dus echt even wat afspreken werkt voor mij beter.

-------------
Groetjes Petra

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 19:10
Lydia, dat had ik ook altijd. Mijn schoonzusjes zijn heel netjes en precies in huis. Ik heb mijn schoonmoeder niet gekend, maar mijn man zei dat zij nog wel een keer heel kritisch had gekeken in ons huis en mij nog wel het poetsen zou leren. Tja. Mijn moeder was ook liever creatief bezig dan altijd poetsen, dat deed ze buitenshuis al veel. Niet dat het heel vies was bij ons in huis of zo, maar toch.....Wink
Ik schaamde me ook als die enkele keer een schoonzus binnenkwam. Ik heb uiteindelijk een keer gezegd dat ik geen poetster ben, maar ze vonden dat niet erg en maakten zich hier niet zo druk om. Ik denk, dat wij teveel voor een ander denken.

-------------

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 19:11
als men de honde/katteharen voor lief neemt vindt ik het heerlijk om bezoek te krijgen.

-------------
lydia wijsbroek

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 19:13
Ik heb ook liever bezoek op afspraak, dan ben ik zeker dat ik lekkers in huis heb LOL

-------------

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 19:17
Onverwachts binnen vallen is gewoon leuk, waarom moet het altijd schoon zijn, ik ben ook altijd zo'n tutje geweest. Als er iemand komt moet alles blinken, nu niet meer hoor.
je moet ook lekker kunnen leven, en Lydia als ze met haren op hun kleren weg gaan wat dan nog, die wasmachines moeten toch ook draaien.

En als iemand onverwachts komt en het komt niet uit, wat natuurlijk niet snel voor komt maar zoals bij Petra als die zich misschien niet goed voelt dan kun je gewoon zeggen O jammer maar nu even niet.
Volgende keer beter, ik ben daar heel makkelijk in hoor zou dan gewoon weg gaan zonder boos te zijn.

Groetjes Lidia

Bericht van: hobby4you
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 19:37
Het lijkt me ook heerlijk als iemand zomaar eens bij je langs komt!
Tuurlijk is het makkelijk als je weet dat iemand komt dan kun je alles netjes maken en zorgen dat je veel lekkers in huis hebt!
Maar gewoon zo is zo lekker spontaan!

En Mayabees, je woont dichterbij dan gedacht zo'n 20 minuutjes rijden!
Ik woon in Vriezenveen.
En een kleintje geen probleem heb er zelf ook 2!
De oudste is 4 en de jongste bijna 3!

Ik heb een hond en een kat!
De hond ligt wel veel buiten, maar ons kater ligt graag bij mij op de bank!

-------------

Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 20:02
hoi allemaal,
in de buurt van noordwijk? altijd welkom, koffie en koek is er altijd en zoniet zelfs op zondag is de winkel open, als je maar oogkleppen opdoet voor de stof of rommeltjes
groetjes marian

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 20:15
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

hoi allemaal,
in de buurt van noordwijk? altijd welkom, koffie en koek is er altijd en zoniet zelfs op zondag is de winkel open, als je maar oogkleppen opdoet voor de stof of rommeltjes
groetjes marian

ooh heerlijk sta ik niet alleen met die gedachte

1 keer wist ik dat ik visite zou kijgen en die zouden ook blijven slapen, nu is de bovenverdieping huisdiervrij en altijd slaapklaar zeg maar, dus geen probleem, er zouden 2 echtparen komen en ik heb 2 2persoonskamers boven en een aparte badkamer dus prima. Nou zijn de dames van dat gezelschap allergisch voor alles en nog wat, ik heb me in die dagen eraan vooafgaand de kolere gepoetst (sorry hoor) zelfs de overgordijnen naar de stomerij gebracht, bellen ze op het aller allerlaatste moment af. had lekkere taart besteld, een restaurant gereserveerd waar we met z'n zessn zouden gaan eten. Dus dat is eens maar nooit weer, ze nemen ons en het huis maar zoals we zijn. de helft van die 4 heb ik ook nooit meer gezien.

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 21:56

Nou Lydia dan voel je je echt wel even K...te  dat gebeurd je vast niet weer

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 22:03
dat is om je dood te ergeren.

En als ik het zo lees is het bij iedereen wel eens een rommeltje.....LOL
dat is een hele geruststelling.
je kan toch moeilijk handwerken én poesten? 

-------------

Bericht van: denise
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 22:30
Ik heb ook honden dus netjes kom je de deur ook niet uit

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 22:40
nee handwerken vindt ik leuk en heb ook geen probleem als ik iets fout doe met breien gewoon het hele zwikkie uit te halen en overnieuw te beginnen, maar de beneden verdieping dweilen en dan de hond met modderpoten binnenkomen, of manlief met de halve stal zaagsel, of hij moet nog even iets schuren en dat kan wel effe in de hal, vindt hij het gek dat ik hem er wel eens denkbeeldig uitschop, ga buiten spelen.
Maar zelf ben ik ook gek genoeg een pony die ziek is en warmte nodig heeft gewoon in de hal te zetten. Er ligt een kunststof vloer dus dat kun je schoonmaken. Als anderen dat zien zeggen ze dat mens is gek.

Ik moet zeggen onze ponies zijn heel klein, net grote bouviers.

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: Boris
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 22:52

Lydia, dat doet me denken aan het liedje van Andre van Duin.

Er staat een paard in de gang, jaja een paard in de gang, bij buurvrouw Lydia
Big smile

Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 23:00
Ha ha letterlijk een paard in de gang,ik vind het top dat je dat doet,zou ik ook doen,woon alleen 4hoog zonder lift,
dus dat is dan weer minder.
Ik ben wel erg op het huishouden en kan pas borduren als alles klaar is en ja heb ook een hondje maar die verhaard niet
Het is een malteser,die moet dan wel weer 4x per jaar naar de kapper.

-------------
Groetjes jenny

Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 23:01
dat was ook mijn eerste gedachte Boris toen ik het berichtje van Lydia las LOLLOL   Wow Lydia dat lijkt mij wel leuk hoor , verwelkomt worden door een pony

-------------

Bericht van: Boris
Datum bericht: 11 Oktober 2012 om 23:05
En inderdaad, hartstikke fijn dat je de ruimte hebt om te doen wat je wil. Ik zou het ook doen, al heeft het paard het in mijn gang wel wat krapjesSmile.  Had je toen ook een bord met : kijk uit, hier waakt de pony?
Flauw, i know :-)

Datum bericht: 12 Oktober 2012 om 13:10
ik woon achter Antwerpen (Beveren)
heb Antwerpen geschreven omdat de meesten missc nie weten waar Beveren  ligt :)
ik ben een Limburgse uit Maasmechelen :)

-------------
Sonja

Datum bericht: 12 Oktober 2012 om 13:13
ah Beveren, ja, dat is toch nog een eindje van hier (Merksem).

-------------

Datum bericht: 12 Oktober 2012 om 13:20
oooh das toch nie te geloven doet een mens zoveel (teveel?) moeite en dan komen ze niet?....
.
denk dat we allemaal veel teveel bezig zijn met hoe zit mijn huis eruit en wat gaan de mensen denken,
ik heb dat afgeleerd (ik probeer het allezins  toch Wink)

dat houd een mens niet vol en je raakt er alleen maar gefrustreerd van
moet wel toegeven ALS er dan eens iemand onaangekondigt komt het meestal wel zo is ,
dat t  (in mijn ogen) net NU niet opgeruimd is zoas ikhet graag zou willen :)
.
heb  mijzelf geleerd dat dadelijk om te zetten in..tof ..visite SmileSmileSmile

-------------
Sonja

Datum bericht: 12 Oktober 2012 om 13:29
ja das toch nog een heel eindje ,vooral de Kennedytunnel passeren,das alle dagen file :(

-------------
Sonja

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net