iemand enig idee
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=30935
Print Datum: 15 November 2025 om 00:58 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: iemand enig idee
Bericht van: l.wijsbroek
Onderwerp: iemand enig idee
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 15:03
Kreeg vanmorgen een telefoontje van mijn zoon, die heeft op dit moment een hond met 7 puppies, mama hond heeft een aparte plek voor zichzelf.
M'n zoon is naar z'n werk en m'n schoondochter ging de kinderen naar school brengen (zijn 4 en 6 jaar). Komt ze terug in de flat, alle deuren open en ze mist de hond, de puppies lagen nog gewoon in de werpkist. Slaapkamerdeur open en het raam open. Ook raar dacht ze nog dat stond maar op een kiertje, gaat ernaar toe en doet het raaam dicht en kijkt toch nog even naar beneden, ligt de hond beneden. Grote paniek natuurlijk, m'n zoon uit z'n werk gehaald en hup de hele toestand naar de dierenarts, schade valt mee, behoorlijke kneuzingen en een afgebroken tand, die als ze opknapt verwijderd moet worden. Voor alle zekerhei een antibioticakuur en pijnstilling, die zal morgen dnk ik haast niet kunnen lopen.
Waarom zou ze dat gedaan hebben, als ze zich niet veilig voelt zou ze een pup meenemen lijkt me. Nu is het jammer dat ik zo ver weg woon, anders kun je bijspringen met oppasssen of zo. moest het effe kwijt, vindt het zo raar.
------------- lydia wijsbroek
|
Antwoorden:
Bericht van: Esther1963
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 15:07
Jeeeee wat een drama.... is het het eerste nestje van deze teef? Waarschijnlijk in paniek geraakt bij het weggaan van haar (roedel)leiders. Waar ik het meest bang voor ben is dat de melktoevoer stagneert door dit trauma. Laten ze moeder maar goed in de gaten houden en natuurlijk de pups elke dag wegen zodat je kan zien of ze aankomen en moeder dus voldoende melkafgifte heeft. Pfff het zal je maar gebeuren. Er is trouwens niemand in de flat geweest toen ze weg waren?
-------------
|
Bericht van: Just Me
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 15:07
|
Lydia, wat een naar verhaal. Gelukkig is het goed afgelopen. Ik heb zelf 2 labradors en weet redelijk veel van honden, maar dit heb ik nog nooit gehoord.
------------- Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"

|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 15:21
nee er was niemand in de flat geweest. vandaar dat ik het hier maar even vermeld, misschien dat iemand raad weet, tis nu elk uur wakker maken en kijken of ze goed reageerd net als bij kinderen. dat wegen van de pups is een goed idee, simpele oplossing en dan kun je het ook in de gatenn houden. Esther bedankt voor het idee.
heb zelf al 30 jaar herdershonden en dit gaat mijn kersenpitje te boven.
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 15:27
Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar ik zit te bedenken, heeft er soms een pupje erbarmelijk gepiept waardoor ze in paniek is geraakt? Misschien heeft ze op een pupje gelegen en die ging piepen waardoor ze op zoek was naar hun? En van hoe hoog is ze gevallen?
-------------
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 15:28
2e verdieping, oh in dit soort gevallen baal ik zo ontzettend dat ik zo veraf woon.
|
Bericht van: macheri
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 15:34
|
he getsie wat triest ik denk ook dat ze in paniek geraakt is op de een of andere manier de baas en vrouw niet te vinden in huis en niet weten hoe het op te lossen en dan maar kijken hoe ze buiten kan komen om baas of vrouw te zoeken. Dat is het enige wat ik me kan bedenken. wel handig dat ze eerst het raam verder open heeft geduwd want anders had ze ook nog glas in haar lijf gehad. want als dat raam niet helemaal openstond is het met een sprong er doorheen zo gebroken. Of het moet een raam met zo'n schuif handle zijn dan kan dat wel. Maar ik denk zelf dat ze half in paniek half bewust is gesprongen om de baas of vrouw te zoeken.
------------- http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 15:35
Jeetje wat verschrikkelijk. Ik zou er ook geen verklaring voor weten . Goede groei in de gaten houden inderdaad, hopelijk blijft haar melkproductie gewoon goed gaan.
|
Bericht van: Wilma00
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 15:39
Jeetje wat een nachtmerrie!! Ik ga duimen dat mamahond goed hersteld en haar puppy's zelf groot kan brengen!
Ik snap dat jij je rot voelt vanwege de afstand....knuffel voor jou
|
Bericht van: yaya
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 16:04
Pfff wat een naar verhaal, ik heb ook geen enkel idee waarom een hond zoiets doet maar er zal wel een reden voor zijn natuurlijk. Hopelijk is ze vlug opgeknapt en kan ze voor haar puppy's zorgen. Inderdaad op zo'n moment wil je als moeder je kinderen bijstaan, heel begrijpelijk.
------------- Groetjes ...
http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/ http://www.wolenzo.be/
|
Bericht van: Cozz
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 16:20
|
Och dat arme dier. Hopelijk komt ze weer op rust en gaat alles verder ook goed komen. Sterkte voor je zoon en schoondochter. Wat een schrik!
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 16:21
Gatver zit hier met kippenvel! Ik heb ook geen verklaring maar hoop wel dat het met mamahond snel veel beter gaat. Sterkte!!
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: miralda
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 16:23
|
hoi
wat een naar verhaal,ik heb zelf altijd honden en gehad,dit nog nooit gehoord.
ik denk ook in paniek geraakt of iets dreigends gehoord en helemaal met esther eens,goed in de gaten houden of ze nog genoeg melk kan geven en hopen dat alles snel goed gaat komen,met mamahond en haar pups.
kan me heel goed voorstellen dat je nu baalt dat je niet zo even heen en weer kan gaan om zelf te kijken hoe het met iedereen is..
succes
groetjes
------------- groetjes miralda.
|
Bericht van: Esther12
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 16:42
|
Wat triest, zeker nu er ook nog pups zijn! Ik heb weleens vaker een dergelijk verhaal gehoord maar meen me te herinneren dat toen ook niemand de oorzaak wist. Dus helaas, ik kan je niet helpen. Ik hoop dat het meevalt, in ieder geval sterkte!
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 16:42
tis inderdaad een schrik, nu zijn het gelukkig net zulke animalfreaks als wij zijn (hoe zou dat nou komen) en ze doen er alles aan om het goed te laten gaan, ik blijf duimen, vanavond hang ik weer een uur aan de telefoon om te horen hoe het is en alle goeie raad door te geven. vandaar mijn reactie hier, het stomme is dat wegen doe ik ook altijd bij mijn vogels om te kijken of ze goed groeien en nu kwam ik er niet op, nerveus denk ik.
|
Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 17:04
Dat lijkt mij heel normaal dat je door je nervositeit zulke dingen dan vergeet. Wat een drama. Is het normaal ook een onrustige hond als de bazen weg zijn?Dit heb ik nog nooit gehoord.Heel veel sterkte voor iedereen.Ik hoop dat mama hond helemaal herstelt.Hou ons op de hoogte s.v.p.
-------------
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 17:22
|
Oh wat zielig! Het lijkt mij dat ze ergens van geschrokken is en in paniek is geraakt. Bah, ik vind het zo naar. Ik hoop dat ze er niks aan over houdt.
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 17:23
nee juist een hele rustige hond en super met kinderen, tis wel haar eerste nest, das eens maar nooit weer zegt m'n zoon.
|
Bericht van: lollibol
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 17:28
|
Ach Lydia, wat triest... Ik hoop de ze goed en snel herstelt en dat de pupjes er geen hinder van zullen ondervinden... de eerste dagen de pupjes die pupjes toch extra in de gaten houden want mama zal nog niet fit zijn...
------------- Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 18:07
|
ocharmkes da beestje . Hopelijk kan ze verder zorgen voor de kleintjes want anders zullen de puppy's hulp nodig hebben van buitenaf denk ik . De kleintjes kunnen waarschijnlijk nog niet zelfstandig eten zeker ? ik denk dat ze waarschijnlijk geen behoefte heeft nu om de puppykes te voeden , alles zal pijn doen van die val uit het raam . Is er morgen iemand bij de hondjes? Wonen ze zo ver bij u vandaan dan Lydia ? Hopelijk is het allemaal snel vergeten en kan ze haar puppy's terug verzorgen en eten geven .
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 18:13
ja 225 km en dat rij je zo niet even.
|
Bericht van: vikike
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 18:16
|
inderdaad 2 x per dag pups wegen, heb ikzelf ook gedaan en ook bijvoederen kan geen kwaad hoor de mijne heb ik met geitemelk gedaan. Mijn teef heeft ooks eens in paniek geweest toen 1 van de pups ( 7 dagen oud ) bleef hangen aan de tepel toen ze uit de werpkist ging en deze eraf viel, er lag wel een kussen maar dat kleine ding rolde er gewoon af en begon zo erg te piepen dat ik moest gaan kijken en moeder had geen idee wat te doen, heeft ook nooit een van de pups gedragen. Zal in ieder geval een hele job zijn om alle pups en moeder te verzorgen
-------------

|
Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 18:19
Ach moet er niet aan denken wat erg hoop dat moedertje snel weer voor haar kleintjes kan zorgen en de zij en de kleintjes er niets aan overhouden heel vervelend dat je nu niet even binnen kan wippen.
-------------
 http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 18:22
Gatsie, wat een akelig verhaal. Ik kan me voorstellen dat je op zo'n moment graag dicht bij je zoon wilt zijn. Ik hoop dat het allemaal weer goed gaat komen
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: denise
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 18:42
Heel veel sterkte Hopelijk kan mama weer voor haar kindjes zorgen en heeft ze nog melk.
|
Bericht van: Mayabees
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 19:04
Wat een akelig en triest verhaal Lydia. Heel veel sterkte ermee. Ik ken dit helaas ook niet heb wel een vriendin die veel met honden werkt. Misschien dat zij het weet??
-------------
 http://pinterest.com/creabeezzz/
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 19:14
|
kan het de onervarenheid van de moederhond zijn...... Paniek inderdaad, wat zei de dierenarts erover?
|
Bericht van: ridder204
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 19:17
geschrokken van de glazenwasser misschien en dacht ze dat die haar pups kwaad wou doen, arme beest zeg, raar allemaal hoor, wat zou er in dat koppie omgaan
------------- groetjes margriet http://postimage.org/" rel="nofollow">
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 19:20
|
is er in de buurt van jouw zoon geen hondenvereniging waar je je licht op kan steken of informeer eens bij een kynologenclub....
|
Bericht van: Seeke69
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 19:22
Ach wat zielig....kan me voorstellen dat je baalt omdat je zo ver weg woont. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen allemaal. Misschien is er bij de buren iets gebeurd of buiten waardoor ze geschrokken is? Het raampje zou ik dichtlaten want de puppies hebben wel nog warmte nodig natuurlijk. Of was het niet in de kamer waar de kleintjes zitten?
Mijn zus weegt de puppies ook altijd 2 keer per dag om te kijken of ze goed drinken. Ik hoop dat de kleintjes goed groeien en dat moeder zich verder veilig blijft voelen. Sterkte!
------------- http://postimage.org/" rel="nofollow"> <a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
|
Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 19:38
hoi, he wat een verhaal! heb geen verstand van honden,maar mensen hebben weleens kraambed psychose, door alle hormonen enzo, misschien kan dat bij honden ook wel. heel veel sterkte en rot dat je zo ver bij hun vandaan woont groetjes marian
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 19:44
heb net gebeld, mamahond is zo stijf als een plank en kan haast geen kant op. De puppies worden al elke dag gewogen (is er toch iets blijven hangen met jonge dieren groot brengen ze hebben allemaal gekleurde scoubidoetouwtjes om, zodat ze weten wie wie is. (vindt het al slim gevonden van m'n zoon) hebben een hotlijn met de dierenarts, als er wat is kunnen ze bellen en langskomen.
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 19:52
Wat is het voor ras Lydia? Die stijfheid zal nog wel even aanhouden, mag en heeft ze wel pijnstilling? Arme ziel, ik heb echt met de hond, je zoon, schoondochter en natuurlijk ook jou te doen. Het enige wat je kan doen is hun steunen via de telefoon. Als het maar redelijk warm is en als de pups nog klein zijn hebben ze natuurlijk ook een warmtelamp hangen, dat is ook goed voor de spiertjes van mama hond.
-------------
|
Bericht van: Joyce38
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 19:53
|
Wat jammer allemaal, veel sterkte ermee.
|
Bericht van: ElleBelle
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 19:56
|
wat een triest verhaal.... heel veel moed gewenst aan jou, je zoon, je schoondochter en uiteraard de hondjes.
-------------

http://pinterest.com/ellejientje/
|
Bericht van: Babbel.truitjes
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 20:00
|
Bah wat een nare ervaring, wij hebben zo iets dergelijks ook eens mee gemaaktg met de border collie van mijn zoon.deze woonde op een boven verdieping 1 hoog. De hond voelde een bedreiging van buiten af, waarschijnlijk wilde iemand inbreken. Hij bedacht zich niet en ging er zo waaks als ze dan zijn er op af en sprong uit het raam. Na even te zijn bijgekomen is hij op zoek gegaan naar die gene die hij als bedreiging zag. Gelukkig had hij alleen goed de schrik te pakken, en mankeerde niks. Ze hebben hem even goed verwend en het raam niet meer open gelaten als ze weg moesten. verwen haar maar lekker dan voelt ze zich gauw weer op haar gemak. en het advies van wegen altijd doen . groet Babs moeder van Naomi
------------- babbel
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 20:02
de dierenarts heeft alle pijnstilling nagekeken juist ivm met de puppies en heeft iets voorgeschreven dat ze mag hebben
|
Bericht van: m'jo
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 20:14
wat een verhaal, kan wel gaan gissen wat er gebeurt is maar daar schiet je niks mee op, voorzover ik het begrijp is moeders er redelijk goed afgekomen, die stijfheid zal nog wel even blijven. dat wordt extra opletten voor je zoon of de pups goed drinken......en inderdaad heel vervelend dat je zover weg zit, misschien kan een bevriende fokker in zijn buurt advies geven en/of bijspringen
------------- richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 20:25
m'n schoondochter blijft vannacht op, m'n zoon moet morgen wel weer werken, de kinderen worden door eeen vriendin naar school gebracht en dan kan zij tussenoor een tukkie doen. Kinderen blijvn tussen de middag ook bij die vriendin eten, dus daar alvast geen zorgen om. De komende drie dagen zijn het ergste voor de mamahond, na die drie dagen moet het gaan afnemen.
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 20:26
Och erm ze heeft ook een behoorlijke smak gemaakt natuurlijk, tweede verdieping is best hoog nog.
Volgens mij vangen jouw zoon en schoondochter het heel goed en rustig op allemaal. Het is hun eerste keer, maar vindt ze aardig boelkloedig reageren en handelen. Je hebt t ze goed geleerd mama Wijs  
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 20:26
en wat voor ras is het?
-------------

|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 20:29

heb maar een foto geplaatst weet het merk van de hond niet sorry
heb het effe gevraagd het is een american bulldog
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 20:30
|
dat ras ken ik ook niet....
Ocharmkes toch...Ik hoop dat ze snel weer aan de beterhand is.
-------------

|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 21:03
Volgens mij is het een Amerikaanse Bull? Hoe het ook zij, het is een beste hond en dat zal best hard zijn aangekomen. Wat leuk die gestroomde pups (hebben ze vast van paps). Ik hoop met heel mijn hard dat het gaat lukken allemaal, ik zal mijn hand er eens overheen laten gaan voor de energie vanavond, ben dus blij met de foto!
-------------
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 21:05
Oh ja misschien nog een tip, laten ze haar tandvlees in de gaten houden de komende tijd, die moet dus mooi roze zijn en blijven! Wanneer het wit is en blijft dan moeten ze heel snel de dierenarts waarschuwen in verband met eventuele inwendige bloedingen. (wil je natuurlijk niet bang maken, maar ik zeg het liever als dat ik achteraf zeg, had het ze maar verteld)
-------------
|
Bericht van: Krissis
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 21:06
|
owjee! Wat een verhaal joh! Nu kijken ze altijd wel droevig, maar nu lijkt ze wel extra verdrietig te zijn na haar onfortuinlijke uitstapje. Zo te zien staat ze de pus wel prima goed en hopelijk heeft ze ook genoeg melk voor de baby's.
------------- Voor mij geschreven, http://www.youtube.com/watch?v=q2jqiwrPAP4" rel="nofollow - KLIK
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 21:07
is dat geen foto van voor de val?
-------------

|
Bericht van: simonevv
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 21:43
Wat een enorme toestand, hopelijk houd ze er geen schade aan over. Heel veel sterkte
-------------
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 21:58
zodra de pups een kik geven kijkt ze heel alert wat er aan de hand is en ze cleaned de puppies ook goed, alleen is ze zo stijf als een plank. Zitten of liggen gaat net. Wat betreft het tandvlees heb ik doorgegeven, zo zie je, je krijgt altijd bruikbare tips. Pas als de pups weggaan wordt ze behandeld aan haar tand die is afgebroken en moet verwijderd worden. Ze moet het nu eerst zelf opknappen met pijnstilling. Haar lichaam zal eerst alle kneuzingen moeten verwerken, dat is de eerste drie dagen altijd het ergste. Maar ze reageerd goed
|
Bericht van: Sarabi09
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 22:01
Heel veel sterkte, wat een verhaal. Wil de moederhond wel eten en drinken? De pups wegen is heel verstandig allemaal een eigen kleur bandje, gewicht opschrijven zodat je over een aantal dagen kunt zien of ze voldoende zijn aangekomen. Omdat ze soms ook een dag stil staan in gewicht, kun je toch over 1 week zien wat ze in een week zijn aangekomen. Het is ook heel goed om de ontlasting in de gaten te houden en dit te stimuleren, door minder van doekjes gedrengt in warm water, zodat het aanvoelt al de tong van de moederhond. Stevig over het onderbuikje wrijven en de rest zie je dan tegemoet komen. Nogmaals heel veel sterkte
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 22:02
l.wijsbroek wrote:
heb net gebeld, mamahond is zo stijf als een plank en kan haast geen kant op. De puppies worden al elke dag gewogen (is er toch iets blijven hangen met jonge dieren groot brengen ze hebben allemaal gekleurde scoubidoetouwtjes om, zodat ze weten wie wie is. (vindt het al slim gevonden van m'n zoon) hebben een hotlijn met de dierenarts, als er wat is kunnen ze bellen en langskomen. |
Mij zus gebruikt altijd van dat gekleurd kadolint om ze uit elkaar te houden. Als ze groter zijn krijgen ze verstelbare kattenbandjes.
Wel fijn dat ze de DA kunnen bellen als het nodig is, dat is toch fijner dan iemand die ze niet kennen. Ik hoop dat mama snel weer opknapt. Maar ze heeft natuurlijk en flinke klap gemaakt, logisch dat ze stijf is....arm beesie....
------------- http://postimage.org/" rel="nofollow"> <a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
|
Datum bericht: 16 Oktober 2012 om 22:02
|
Schrijf ik net het hele verhaal, zie ik daarna je reactie
|
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 00:00
l.wijsbroek wrote:
zodra de pups een kik geven kijkt ze heel alert wat er aan de hand is en ze cleaned de puppies ook goed, alleen is ze zo stijf als een plank. Zitten of liggen gaat net. Wat betreft het tandvlees heb ik doorgegeven, zo zie je, je krijgt altijd bruikbare tips. Pas als de pups weggaan wordt ze behandeld aan haar tand die is afgebroken en moet verwijderd worden. Ze moet het nu eerst zelf opknappen met pijnstilling. Haar lichaam zal eerst alle kneuzingen moeten verwerken, dat is de eerste drie dagen altijd het ergste. Maar ze reageerd goed |
Wat fijn dat ze wel allert is op haar pups en ook het vertrouwen in je zoon en schoondochter heeft dat als het haar niet lukt zij er zijn. Ik hoop dat ze snel toch opknapt want kneuzingen zijn zo pijnlijk. Maar ik hoop ook dat ze door de pijnstilling niet teveel gaat doen en dat ze later restverschijnselen gaat vertonen want wij mensen weten het doet geen pijn meer maar we moeten het rustig houden, maar dat beseffen honden volgens mij niet. En wij mensen houden ons er ook niet altijd even goed aan.
Nogmaals heel veel stekte ik vind het beestje zo zielig .
------------- http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">
|
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 00:02
l.wijsbroek wrote:

heb maar een foto geplaatst weet het merk van de hond niet sorry
heb het effe gevraagd het is een american bulldog |
Dat is er net zo een als van mij buurvrouw maar vraag me niet wat voor ras het is. Maar wel een schatje zeg nou heb ik het helemaal met haar te doen(ik ben een beetje gek op honden al heb ik er momenteel zelf niet een.)
|
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 01:35
|
Ze heeft ook echt van die droopy ogen nu. Je zou dr een knuffel geven maar die zou nog pijn doen ook ben ik bang. Ze is wel een heel goede moeder en een dappere bikkel hoor
|
Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 06:52
|
O Lydia wat erg, als ik dit lees word ik er verdrietig van. Meis ik hoop op een goede afloop, dat de hond goed op knapt en weer goed voor de kleintjes gaat zorgen. Ik begrijp dat je schoondochter er bij blijft, ik zou geloof ik ook niet kunnen slapen.
Wij gaan allemaal duimen dat het helemaal goed komt. Ja wat merk in dit soort gevallen toch dat je ver weg woont he, je zou er zo graag voor ze willen zijn.
Sterkte, Liefs, Lidia
|
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 08:46
kga strak weer bellen en vragen hoe het is
|
Bericht van: RoosjeS
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 09:08
|
Wat een naar bericht! Ik hoop dat ze de nacht goed is (zijn) doorgekomen.
Heel veel sterkte... 
|
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 09:12
|
Ik hoop dat er in ieder geval een beetje vooruitgang in zit. Sterkte!
|
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 09:13
Ben erg benieuwd hoe het gaat
|
Bericht van: lollibol
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 09:25
|
ja, hou ons op de hoogte!! Kan me ook voostellen dat het zeer pijnlijk is als de puppies bij haar willen drinken...ik mag er niet aan denken
------------- Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 09:26
Ik hoop dat er geen gekke dingen meer is gebeurd vannacht en dat ze nu fijn kan herstellen.
-------------
|
Bericht van: MG Jewelry
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 10:31
|
Tjee Lydia, wat een toestand. Ik kreeg kippenvel toen ik het las. Ik ben gek op honden, heb zelf ook altijd een hond gehad, maar nooit een nestje dus ik zou het ook niet kunnen plaatsen. Maar wil jou en de familie sterkte toewensen. Ik hoop dat moeder-hond snel weer opknapt en haar pups kan blijven voeden. Ik kan me voorstellen dat je ze graag bij wilt staan. Sterkte ermee!
------------- http://madebymg.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://madebymg.blogspot.nl/
|
Bericht van: beertje1941
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 12:35
|
ik had dit vanochtend gelezen het laat mij niet los ik hoop dat de moeder hond gauw weer de oude wordt en er dan weer genoten kan worden.ik kan mij voorstellen dat je als moeder heel graag je kinderen tot hulp wilt staan en wat moet je je machteloos voelen dat je zo ver weg woont.
ik wens jullie sterkte.
------------- Geniet van elke dag!!!
|
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 12:50
heb weer gebeld, ze is de nacht goed doogekomen en zorgt nog steeds goed voor de puppies, ze maakt ze schoon en laat ze drinken, ze krijgt zelf verdeeld over de dag haar voer. Het volgende probleem is ze wonen op een flat, nu laten ze haar op een deken stappen en dan met 2 sterke mannen wordt ze naar beneden gedragen en kan ze haar behoefte doen, als ze klaar is weer op de deken en terug naar boven. Ze komt de trap niet op of af, dat lukt haar echt niet, dus helpen ze haar zo, hopende dat ze haar op deze manier geen pijn doen met al die kneuzingen Tis allemaal tobben maar het lukt op deze manier.
|
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 12:55
|
goh, dat is niet niks. Maar wel heel fijn dat ze de nacht goed door is gekomen en ze goed voor de pups is. Dat is een heel goed teken van de moederhond Veel sterkte
|
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 13:01
Och wat lief dat de sterke mannen dat doen voor dr.  Zo kan zij zich toch helemaal concentreren op dr kleine grut Ben je al wat geruster nu Lydia ?
|
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 13:27
Gelukkig is ze de nacht goed doorgekomen en ik hoop dat verder herstel nu doorzet. En ik zat er ook aan te denken, kan ze zich wel ontlasten, gelukkig doet ze dat wel. Het is natuurlijk ook niet een hondje wat je zomaar even onder de arm neemt... ik begrijp dat er ook geen lift aanwezig is... arme ziel. Als het goed is kan ze over een dag of 3 wel weer zelf naar beneden en wanneer ze zelf wil lopen moeten ze dat toelaten, maar met beleid natuurlijk.
-------------
|
Bericht van: Boris
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 13:29
Wat een akelig verhaal. Ik hoop dat moederhond gauw hetstelt, al die kneuzingen .
Gelukkig zorgt ze goed voor haar baby's!
|
Bericht van: miralda
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 13:39
|
ik was ook al benieuwd hoe het ging,gelukkig dat mensen willen helpen haar te dragen,misschien een idde om wat later met een grote handoek onder haar buik te helpen met lopen net als ze doen met honden die iets met hun achterpoten hebben dan kan ze wel bewegen maar hoeft geen gewicht er op te zetten..
gelukkig gaat het goed met de pups..
------------- groetjes miralda.
|
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 13:58
Ik ben blij dat ze de nacht goed is doorgekomen. En ook ik was idd benieuwd hoe dat met de behoefte ging. gelukkig zijn er 2 sterke mannen die haar naar beneden kunnen helpen . Wat goed dat ze die oplossing hebben kunnen vinden en er dus iemand bereid en in de buurt is om daar mee te kunnen helpen.
|
Bericht van: m'jo
Datum bericht: 17 Oktober 2012 om 16:07
gelukkig goede berichten, hopelijk zet het herstel door.
------------- richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl
|
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 10:08
hoe gaat het nu met haar
|
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 10:23
het gaat een stuk beter met haar, ze loopt zelf de trap af en doet haar behoefte dan buiten en als ze terug moet naar boven, blijft ze gewoon staan als het niet verder gaat en krijgt ze en kontje, dat werkt perfect.
|
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 10:34
Wat fijn om te horen.
|
Bericht van: Esther12
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 10:42
|
Dat klinkt gelukkig helemaal niet gek.
|
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 10:44
Esther12 wrote:
Dat klinkt gelukkig helemaal niet gek. |
nee fijn he, heb zoiets van joepie joepie
|
Bericht van: Wilma00
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 10:50
|
Oo wat fijn dat ze zo goed gaat!!
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 11:01
  ben blij dat ze al zover is dat ze zelf de trap op en af kan Lydia 
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 11:11
Oh wat heerlijk om te horen, menig mens zou dagen of zelfs weken niet meer kunnen lopen wanneer ze van 2 hoog naar beneden zijn gevallen en zo zie je maar dat een hond keihard voor zichzelf is en doorgaat wanneer het weer gaat. Wat heerlijk om dit bericht te lezen!
-------------
|
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 11:16
Yes wat fijn hier ben ik heel blij mee om dit te lezen
|
Bericht van: denise
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 11:34
|
Gelukkig gaat het beter het zijn ok keiharde honden die bullen
|
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 13:02
|
Jeeeeeee wat een bikkeltje zeg.
Super fijn om zulk goed nieuws te lezen en dat ze maar nooit meer uit een raam probeert te vliegen. Laat dat maar aan de vogeltjes over.
|
Bericht van: jolanda24
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 13:53
|
Ik lees nu pas het hele verhaal over de hond van je zoon en schoondochter. Het zal zeker een heel vreemde gewaarwoording zijn geweest toen ze thuis kwamen en de hond beneden zagen liggen en niet weten wat er gebeurd is. Gelukkig om te lezen dat het al weer wat beter gaat met de moeder hond en hoop dat ze weer helemaal herstelt van dit avontuur. Hoe hebben je kleinkinderen het opgenomen, die zullen toch ook geschrokken zijn??? Zo te zien is het wel een lieve knuffelhond en kunnen ze ook weer snel met haar knuffelen.
groetjes het beste met de hond en met je zoon en schoondochter.
Jolanda
------------- gr.Jolanda http://www.funpagina.eu" rel="nofollow">
|
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 15:01
|
Ben er blij van om te lezen dat het een stuk beter gaat, wel waakzaam blijven!!!
|
Bericht van: vikike
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 15:44
|
oke toch al iets beter nieuws , maar goed de pups blijven controleren want het kan erg snel misgaan met deze kleine monstertjes ze zien er in elk geval allemaal om op te eten uit, ze lijken ook zo groot voor mij ( toen mijn pups geboren waren wogen ze amper tussen de 65 en 85 gram
-------------

|
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 17:15
Wat fijn om te lezen dat ze zelf al weer de trap af kan,wat een kanjer. We duimen dat ze zo door gaat met herstellen. Niemand nog een flauw idee waarom ze dit gedaan kan hebben??Heeft je zoon nog navraag gedaan bij buren ofzo?Hebben die niets vreemds gehoord of gezien? MAAR ik vind het fantastisch dat ze snel vooruit gaat.
-------------
|
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 18:04
|
Oh wat fijn om te horen zeg en wat een doorzetster is die hond zeg geweldig. En gaat het met de melk ook goed verder dus krijgen de pups genoeg .
Ben blij dat het zo goed gaat met het beetje.
|
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 18:23
|
Dat moet schrikken zijn geweest lees het nu pas .
Pups kun je merken met nagellak .
Op div plaatsen aanbrengen . Dus staartje ,nek, bovenop koppie enz en dat dan noteren .
Staartje weegt ....
Nek.....
|
Datum bericht: 18 Oktober 2012 om 18:27
alle puppies hebben een eigen kleurbandje om en worden elke dag gewogen en ze groeien nog steeds als kool, ondanks alles. Ondanks het grove uiterlijk van de hond is het een grote knuffelaar zeker met kinderen. Maar om de hond niet te plagen houden de kinderen nu bewust een beetje afstand, want Snowy heeft een beetje pijn, en dan moet je heeel lief zijn voor haar.
We hebben nog steeds geen flauwe notie waarom, wel is het zo dat als mijn zoon en m'n schoondochter de kamer uitgaan de hond onrustig wordt
|
Datum bericht: 19 Oktober 2012 om 12:40
Gaat moederhond nog steeds vooruit???
-------------
|
Datum bericht: 19 Oktober 2012 om 12:46
|
Ik denk dat ze toch bang is dat het niet goed gaat met haar puppies en je zoon en schoondochter ziet als moeder en roedel leider die weten wat ze moet doen.
Maar hoe gaat het nu met haar en de pups.
Trouwens ook wel lief dat die kinderen snappen dat ze op afstand moeten blijven. Ik ken er eentje(kind dan) die dan juist constant rond die hond aan het emmeren gaat om te helpen maar dan ook niet luistert als je zegt dat ze dat niet moet doen.
|
Datum bericht: 19 Oktober 2012 om 12:52
mama hond gaat vandaag waarschijnlijk vandaag van de pijnstilling af, om haar toch ook een beetje af te remmen, als ze iets meer voelt blijft ze iets voorzichtiger, de antibioticakuur moet ze wel afmaken.
Normaal luisteren m'n kleindochters niet zo goed, maar in dit geval gelukkig wel. Zodra de ogen van de pups open gaan, mag er onder begeleiding geknuffeld worden.
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 19 Oktober 2012 om 13:07
|
Tjonge wat zal dat een schrik geweest zijn. Het voordeel van het pas een paar dagen later lezen is dat het al weer een stuk beter gaat. Een echte moeder die ondanks haar pijn toch voor haar kleintjes blijft zorgen. Knap van de kleinkinderen inderdaad dat ze weten dat ze in dit geval de hondjes met rust moeten laten. Want met zoveel levende knuffels in huis zal het wel super moeilijk zijn om naar papa en mama te luisteren.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Datum bericht: 24 Oktober 2012 om 12:46
Lydia, hoe gaat het met mama en puppies??
-------------
|
|