ik heb hem!!!!!!!!
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=3101
Print Datum: 28 Juni 2025 om 11:10 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: ik heb hem!!!!!!!!
Bericht van: Eugenie
Onderwerp: ik heb hem!!!!!!!!
Datum bericht: 17 November 2007 om 15:55
ik heb hem de nieuwe harry potter en van de week de dvd van harry potter lekker kijken vanavond mijn dag kan niet meer stuk!!!!!!  
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Antwoorden:
Bericht van: noëlla
Datum bericht: 17 November 2007 om 16:03
Hoi eugenie
jamaar, gij gaat lezen en dvd kijken vanavond? En je handwerken dan?????
In alle geval veel kijk- en leesplezier met harry potter hoor 
------------- groetjes, Noëlla
|
Bericht van: breioma
Datum bericht: 17 November 2007 om 16:11
Veel plezier dan maar,doe je weer energie op voor je handwerkjes.
|
Bericht van: Hil7
Datum bericht: 17 November 2007 om 16:45
Hartstikke leuk voor je je nieuwe Potterboek, geniet er maar fijn van.
Fijne avond met boek van Hil
------------- Hil7
|
Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 17 November 2007 om 17:08
hahahaha gefelie hoor! zal ik je het eind maar niet verklappen dan (had de engelse al een tijdje)
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 17 November 2007 om 17:42
nnneeee lisa niet doen!!! niet verklappen hoor!
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 17 November 2007 om 20:30
Oei bah, verklappen zou wel balen zijn, dan hoef je niet meer te kijken . Heel veel kijkplezier.
|
Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 17 November 2007 om 20:55
Heel veel lees en kijkplezier hoor
|
Bericht van: T Looman
Datum bericht: 17 November 2007 om 21:41
heel veel plezier Eugenie
------------- groetjes Thea
|
Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 17 November 2007 om 22:44
hahahaha ik houd mn mond hoor hihihi. veel plezier!!!
|
Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 18 November 2007 om 00:23
Ik ben pas in boek 3 aan het lezen dus eer ik aan het nieuwe zit duurt nog een tijdje. Ik kijk ook bewust niet naar de fim voor ik het boek uit heb. Boeken zijn meestal veel leuker dan de film.
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Bericht van: Ratlover
Datum bericht: 18 November 2007 om 08:16
knitalot wrote:
hahahaha gefelie hoor! zal ik je het eind maar niet verklappen dan (had de engelse al een tijdje)  |
hihi, ik weet ook hoe het afloopt, heb m deze zomer ook gelezen.
------------- Groetjes van Lieke
http://breisels.web-log.nl" rel=nofollow>Neem eens een kijkje in mijn weblog
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 18 November 2007 om 09:23
Hey Eugenie,
Veel plezier met Harry Potter
Groetjes
Rita.
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 18 November 2007 om 15:00
Gefeliciteerd!
Ik heb de Engelse al een tijd uit, het is de moeite waard. Veel plezier 
|
Datum bericht: 21 November 2007 om 09:06
Dag Eugenie,
Jij bent ook een hevige fan van Harry Potter, mijn zoon ook.. ik heb nu ergens gehoord dat er gehaakte boekenleggers bestaan van Harry Potter (om. een uiltje...) Heb jij daar soms geen patroontjes van ??? Indien je ze hebt kan ik ze dan van jou eens krijgen ???
Groetjes
Rita.
|
Datum bericht: 21 November 2007 om 09:33
rita_1709 wrote:
Dag Eugenie,
Jij bent ook een hevige fan van Harry Potter, mijn zoon ook.. ik heb nu ergens gehoord dat er gehaakte boekenleggers bestaan van Harry Potter (om. een uiltje...) Heb jij daar soms geen patroontjes van ??? Indien je ze hebt kan ik ze dan van jou eens krijgen ???
Groetjes
Rita.
|
Ik heb even wat rondgekeken op internet en in ieder geval een patroontje van een harry potter uil gevonden:
http://the-crocheted-bookmark.blogspot.com/2007/07/harry-pot ters-owl-crocheted-hedwig.html
Verder maken veel mensen ook boekenleggers in de kleuren van de afdelingen van Zweinstein. Dat is misschien ook een idee, in de films zie je in ieder geval dat Harry, Ron en Hermelien vaak een sjaal dragen met rood / geel, dat zijn de kleuren van Griffoendor. Die zou je in een klein formaat kunnen haken wellicht?
|
Bericht van: ieder1
Datum bericht: 21 November 2007 om 10:02
Ik heb alle films tot nu toe gezien, maar nog geen boek gelezen.
Moet ik nodig eens doen! 
Groetjes Vincent
|
Datum bericht: 21 November 2007 om 10:51
Pluk wrote:
rita_1709 wrote:
Dag Eugenie,
Groetjes
Rita.
|
Ik heb even wat rondgekeken op internet en in ieder geval een patroontje van een harry potter uil gevonden:
http://the-crocheted-bookmark.blogspot.com/2007/07/harry-pot ters-owl-crocheted-hedwig.html
Verder maken veel mensen ook boekenleggers in de kleuren van de afdelingen van Zweinstein. Dat is misschien ook een idee, in de films zie je in ieder geval dat Harry, Ron en Hermelien vaak een sjaal dragen met rood / geel, dat zijn de kleuren van Griffoendor. Die zou je in een klein formaat kunnen haken wellicht?
Hoi Puk,
Bedankt voor je reactie, het uiltje is werkelijk héél erg mooi, zou het wel willen maken, maar ik vrees met mijn beperkte kennis van engels en gezien de moeilijkheidsgraad van het patroontje, dat dat niet zal lukken... maar het alternatief van het mini-gehaakte sjaaltje vind ik ook goed... zal dat zeker eens proberen.
Dank je wel en groetjes,
Rita. |
|
Datum bericht: 21 November 2007 om 11:00
Dag Rita,
Qua Engels zijn er altijd wel mensen hier die je kunnen helpen (er circuleren ook lijsten met de vertalingen van Engelse haaktermen in het nederlands). Zelf ben ik van plan om ook eens zo'n uiltje te proberen, heb alleen niet zoveel tijd op dit moment. Als het me lukt om 'm te maken zal ik dat wel laten weten, desnoods kan ik dan een vertaling maken.
Groetjes!
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 21 November 2007 om 11:19
Ik heb het boek gisteren ook gehaald, met een Harry Pottertas, een draakje als koelkastmagneet en een boekenlegger met een rollend oog. Ik was weer helemaal kind! Nu nog een dropstaaf en een zakje zwartwit kopen en het leesfeest kan beginnen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 21 November 2007 om 13:50
Pluk wrote:
Dag Rita,
Qua Engels zijn er altijd wel mensen hier die je kunnen helpen (er circuleren ook lijsten met de vertalingen van Engelse haaktermen in het nederlands). Zelf ben ik van plan om ook eens zo'n uiltje te proberen, heb alleen niet zoveel tijd op dit moment. Als het me lukt om 'm te maken zal ik dat wel laten weten, desnoods kan ik dan een vertaling maken.
Groetjes!
Hallo Pluk,
Als het je lukt, hoor ik het wel eens.. moest ik een vertaling kunnen krijgen dan zou ik daar heel blij mee zijn...
Groetjes,
Rita. |
|
Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 21 November 2007 om 15:12
HALLO DAMES,
DIE DE HARRY POTTER GEKTE OOK HEBBEN,IK KAN ME JULLIE ENTHOUSIASTME GOED VOORSTELLEN,IK HEB EEN DOCHTER DIE IS 27JAAR EN HELEMAAL HARRYPOTTER GEK,EEN GROTE VITRINE KAST THUIS MET ALLE LEGO DINGEN VAN HARRY POTTER EEN ANDERE VITRINE KAST MET ALLE BOEKEN UIT VERSCHILLENDE LANDEN,NEDERLAND,DUITSLAND,ENGELAND,SPANJE,PORTUGAL,TURKIJE, GRIEKENLAND,
ZELF EEN PAAR FOTOOS MET DE HANDTEKENINGEN VAN DE HOOFDROLSPELERS VAN DE FILM,DIE EEN NEEF VAN ME IS GAAN HALEN IN ENGELAND TOEN HIJ DAAR WAS,EN ALLES WAT MET DIE HARRY POTTER TEMAKEN HEEFT LIGT WEL IN DIE 2 KASTEN,IK KIJK OOK STEEDS ME OGEN UIT ALS IK WEER WAT NIEUWS ZIE STAAN,HIHI.
TOEN VAN DE WEEK HET NEDERLANDSE BOEK UITKWAM MOESTEN ZE ER NAAR TOE MIDDEN IN DE NACHT MET CAPE EN HEKSEN HOED,EN EEN SPANNING DAT ER DAN HANGT IN HUIS WANT ALLES MOET IN ORDE ZIJN!!!!EN ER WERD GELIJK GELEZEN EN DE TELEFOON NIET MEER OPGENOMEN,BINNEN 2 DAGEN WAS HET BOEK UIT EN DAN KOMT ZE HIERHEEN OM MET ME ANDERE DOCHTER VAN 22 OVER ALLES EN NOG WAT TE PRATEN EN SPECULEREN,
EN ALS JE ZELF GEEN LEZER BEN DAN DENK IK WEL EENS WAT IS HIER NOU TOCH ZO BIJZONDER AAN,HIHIHI.
MAAR IK DENK DAT JE EEN ECHTE HARRY POTTER FAN MOET ZIJN OM DAT TE BEGRIJPEN,HAHAHAHA,
VEEL LEESPLEZIER VOOR DEGENE DIE NOG AAN HET LEZEN ZIJN!!!!!!
GROETJES HESTERKERSTGEK1
------------- GROETJES HESTER
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 21 November 2007 om 16:09
Dezelfde hype had je in de jaren 60 met Lord of the Rings, heel wat kindertjes werden Frodo, Pepijn of Merijn genoemd, alleen was er toen nog niet zo'n merchandise met beeldjes enzo. Wel zeiden we tegen elkaar "Wat heeft het in zijn zakketjes? of "We haatsen Balings" (citaten van Gollem).
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 23 November 2007 om 12:44
Beste Rita (en anderen),
Hierbij post ik mijn vertaling van het Engelstalige patroon van de HP Uil, ik hoop dat het duidelijk genoeg is, het is de eerste keer dat ik dit zo gedaan heb :)
Haakpatroon Harry Potter: Uil (“Hedwig”)
origineel patroon van Ashley Makins, via de link
Aanvullende informatie van Pluk:
-
Het originele patroon is gehaakt met een Amerikaanse haaknaald nummer 9, dit zou overeen moeten komen met 1.40 mm. Ikzelf heb de uil gehaakt op haaknaald nummer 3, dit zorgt voor een afmeting van ongeveer 10 x 8 cm.
-
Ik had ook moeite met het lezen van het patroon! Ik zal het zo goed mogelijk proberen te vertalen, maar ik heb al gezien dat mijn uil een iets breder lijfje heeft dan die op het plaatje (wat ik op zich wel mooi vind. Ik weet alleen niet precies hoe het komt!
-
Ik begrijp niet hoe het lintje precies gemaakt dient te worden. Ik heb er zelf een echt zwart lintje aan gemaakt dat ik nog had liggen. Je zou ook een ketting van lossen kunnen haken en die kunnen bevestigen, of een koordje in elkaar kunnen draaien. Wat je leuk vindt!
-
Ik heb voor de ogen geel draad gebruikt ipv wit, zodat mijn Hedwig echt van die uilenogen heeft.
-
Ik begrijp de uitleg van de randen ook niet helemaal, dus daar heb ik een klein beetje een eigen draai aan gegeven. Daarnaast heb ik de zwarte lijntjes die de scheiding tussen de vleugels en het lijfje bewust iets minder ver naar boven laten doorlopen dan in het originele patroon het geval is.
-
Ik zal binnenkort proberen om een foto te plaatsen van mijn Hedwig!
Ogen (maak er twee)
Toer 1: begin met zwart, haak 2 lossen, haak 6 vasten in de tweede steek vanaf de naald, eindig met een halve vaste in de eerste vaste, kant af.
Toer 2: Hecht wit (of geel!) aan in een steek van de vorige toer. Haak 2 lossen, haak 1 stokje in dezelfde steek. Haak 2 stokjes in iedere steek van de vorige toer. Eindig met een halve vaste in de tweede losse en kant af (12 steken)
Ogen vervolg en bek
Neem beide ogen, leg ze op elkaar met de goede zijde van het werk aan de buitenkant. Haak nu met zwart een halve vaste door een steek van allebei de ogen. Haak in dezelfde steek een stokje, haak in de volgende twee steken een stokje. Vouw uit zodat allebei de ogen zichtbaar zijn met de goede kant van het werk naar boven. Haak een vaste in dezelfde steek van het rechteroog als waar het laatste stokje doorheen ging en doe hetzelfde bij het linkeroog. Haak drie lossen en maak vast met een halve vaste aan de laatste steek die door allebei de ogen ging. Kant af.
Kop
Draai het werk om zodat de verkeerde
|
Datum bericht: 23 November 2007 om 14:04
Hey Pluk,
Bedankt voor de vertaling van het uiltje, ik heb het meteen uitgeprint... ben nu nog bezig aan de afwerking van een plaid... dan nog mijn kerstkaarten en dan... begin ik er vast eens aan... hopelijk lukt het me...
In elke geval héél véél dank. 
Groetjes,
Rita.
|
Bericht van: mopsie
Datum bericht: 02 December 2008 om 00:29
Harry Potter is GAAFFFFFF! ik heb alle boeken uitgelezen, alleen vond ik het laatste boek wel goed, maar had ik het idee dat J.K. Rowling er maar zo snel mogelijk af wilde zijn omdat alles er een beetje haastig ingepropt lijkt. Desalniettemin een erg leuk boek en ik ben druk aan het sparen voor een harry potter tattoo op mijn rechter onderbeen
-------------
 http://www.klessebesse.net http://knifty-knitter.proboards.com
|
|