Print Pagina | Close Window

Gezocht: wolrestjes

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=31859
Print Datum: 21 November 2024 om 11:48
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Gezocht: wolrestjes
Bericht van: Joyce
Onderwerp: Gezocht: wolrestjes
Datum bericht: 04 December 2012 om 17:36
Hoi allemaal,

Voor de haakpatronen die ik ontwerp ben ik op zoek naar wolrestjes. Alles wat langer is dan een meter of 2, 3 is meer dan bruikbaar!

De verkoop van de patronen gebruik ik om geld bij elkaar te verzamelen om m'n kunstprojecten van te realiseren. Als kunstenaar krijg ik zelf geen subsidie en ik wil toch zo zelfredzaam mogelijk zijn, en hoe meer ontwerpen ik kan maken, hoe makkelijker dat gaat. Smile  Om kosten te besparen werk ik alleen maar met gedoneerde wol, en daarnaast is weggooien van restjes natuurlijk ook zonde.

In ruil voor de wol wil ik graag iedereen die me iets opstuurt 10 haakpatronen naar keuze aanbieden! Welke ontwerpen ik heb gemaakt en waar je uit kan kiezen kun je http://www.etsy.com/shop/VliegendeHollander?ref=si_shop" rel="nofollow - *hier* vinden.

Mocht je nog restjes of andere wol hebben liggen waar je niets meer mee doet, hier zijn ze meer dan welkom! Als je hieronder of via een privé bericht laat weten of je wat wol wil doneren en welke patronen je daarvoor terug wilt, stuur ik je mijn adres. Zodra ik de restjes ontvangen heb zal ik je de haakpatronen toesturen.

Alvast heel erg bedankt!!  Smile

Groetjes,

Joyce

Antwoorden:
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 04 December 2012 om 17:38
Ik heb net een heleboel wolresten kado gedaan aan een nieuwe hobbydoos, maar ik zal nu voor jou gaan sparen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 04 December 2012 om 18:20
kun je alle soorten wol gebruiken.
wol combinaties....acryl....katoen?

-------------

Bericht van: lori
Datum bericht: 04 December 2012 om 18:35
Je kunt ook in winkels (supermarkten of zo) op de advertentie-borden laten weten wat je zoekt.
Dat heb ik toevallig dit weekend gedaan omdat ik letterlijk met niets ben begonnen.
Gelukkig heb ik van de kinderen wat bollen wol en 2 haaknaalden gekregen om te starten.
Kopen zit er voor mij voorlopig niet in om persoonlijke redenen.

groetjes, Lori

Datum bericht: 04 December 2012 om 18:36
Ja echt alles is welkom! Zelfs met borduurwol, borduurgaren of materiaal om tapijten van te knopen kan ik uit de voeten. Elke dikte, elk kleurtje... noem maar op. Smile

Datum bericht: 04 December 2012 om 19:39
Oude kaartjes met stopwol? Die passen denk ik in een envelop. Ik heb ze geërfd en ze liggen maar wat te liggen.

Joyce en Lori, als jullie me jullie adres in een PM sturen, zal ik ze eerlijk delen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 04 December 2012 om 19:46
Stopwol is ook meer dan welkom, heel erg bedankt! :)
Vooral voor kleine haarstukjes of ogen is dat erg handig.

Ik zal je m'n adres sturen.

Datum bericht: 04 December 2012 om 20:08
Verstuurd, en dank je wel Magtelt.

Datum bericht: 04 December 2012 om 20:25
Ik maak morgen twee enveloppen.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 04 December 2012 om 20:50
Ik zal morgen eens in mijn kast kijken.
Ik heb wel wat restjes waar ik eigenlijk niks mee doe.

-------------

Bericht van: muis28
Datum bericht: 04 December 2012 om 20:57
ik zal mijn resten bewaren.

-------------
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia

Datum bericht: 04 December 2012 om 23:26
Dankjulliewel, Esthertje en Muis28! :)

@ Lori,
Dat is een slim idee, briefjes in supermarkten. Sorry, had tot daarnet helemaal over je berichtje heen gelezen! (Keek naar de avatar en dacht dat het Magtelt was) Kreeg je veel respons n.a.v. de briefjes?

Mij lukt het helaas ook niet vaak om wol te kunnen kopen, ik heb het financiëel niet zo breed momenteel, maar gelukkig lukt het met gekregen restantjes ook om dingen te maken. :)

Datum bericht: 05 December 2012 om 08:14
Joyce, nog geen respons gehad, jammer. Ook wel begrijpelijk, december is een drukke maand.
En ik woon in een dorp met maar 3 kleine supermarkten, maar wie weet. Ik heb ze pas zaterdag opgehangen.

Tja, die financiële plaatjes, voor velen valt dat tegen en als ik zo de berichten volg wordt die groep groter en groter. En dan moet je keuzes maken. Die vallen niet altijd in het voordeel uit van een hobby. Ook mijn financiële plaatje is belabberd, maar dit is een vrij toegankelijk forum en ik wil er dus niet te veel over kwijt. Laat ik dit zeggen: 4 jaar geleden kwam ik, in mijn ogen, in een uitzichtloze situatie terecht waardoor ik de zin in het leven verloor. Onvoorstelbaar, want ik heb schatten van kinderen en kleinkinderen. Van een bezig bijtje veranderde ik in een geraniums kijkende, niets zeggend persoon. In die periode heb ik al mijn spullen weggegeven. Als je uitstapt hebt je niets nodig.
Toen kwat het moment dat mijn jongste, veel te jong, vertelde dat ze zwanger was. Je kunt een 17-jarige niet aan haar lot overlaten. Dat werd de ommekeer. Vele gesprekken met artsen, psychiater en zo volgden. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: ik ben er volledig bovenop, heb de zin om te leven terug, al is het met lichamelijke beperkingen en een schuldhulpverleningstraject. De beperkingen zullen blijven, en ik kan het aan als het erger wordt. Mijn financiële plaatje zal nog even duren, maar ook daar komt een eind aan,

En nu, overlezend wat ik geschreven heb, sta ik te dubben: moet ik dit plaatsen? of klik ik op de knop "verwijder invoer"? Het is het eerste geworden. Misschien leest er ooit iemand dit stukje die ermee geholpen wordt, want hoe zwaar je leven ook is, het is de moeite waard ervoor te vechten.

Datum bericht: 05 December 2012 om 10:30
Ik ben blij dat je gewonnen hebt en dat je je hier hebt aangemeld. Met vijfduizend en nog meer vriendinnen kan het leven niet meer stuk.

Ik hoop dat het lukt met briefjes in de supermarkt, want op marktplaats vragen mensen nog wel veel geld voor restjes, vind ik.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 05 December 2012 om 11:06
Dank je wel, Magtelt.
Ja, ik dacht: proberen kan altijd, en het eerste resultaat is er, twee aangebroken bollen blauw-groene wol. Geen idee hoe groot of dik, mijn dochter haalt ze vanmiddag voor me.

Datum bericht: 05 December 2012 om 12:25
Ik ben net even bij de Bruna geweest om de enveloppen te posten, bij de Plus hebben ze de gleuf van de brievenbussen al zo versmald dat je de kerstklaarten er één voor één mag ingooien. Ik ben benieuwd hoe snel de post is.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 05 December 2012 om 13:19
Da's wel heel heftig, Lori! Hopelijk komt alles snel weer in rustiger vaarwater terecht...
In die zin heb ik wel 'geluk', dat ik het financiëel nu niet zo breed heb is mijn eigen keuze geweest, ik wist van te voren dat kunstenaar zijn van beroep geen bergen met goud met zich meebrengt. Ik zou altijd nog meer uren bij m'n bijbaantje (wat ik naast m'n webshop en kunstenaarspraktijk heb) kunnen gaan werken en dan gaan dingen stukken makkelijker op financiëel gebied, maar ik denk niet dat ik daar uiteindelijk zo gelukkig van word...

@ Magtelt,
Ik verbaasde me daar ook over, hoeveel mensen nog vragen voor restanten op Marktplaats...
Ben trouwens benieuwd hoe snel de envelop hier zal zijn! :)

Datum bericht: 05 December 2012 om 15:52
Magtelt, ik hou de brievenbus in de gaten.

Joyce, het gaat nu goed, ben een jaar geleden "genezen verklaard van mijn depressie", zoals ze dat zo mooi weten te zeggen. Belangrijker dan wat artsen of psychiaters zeggen is dat IK zelf voel dat ik mezelf terug gevonden heb. Het gevoel dat alles weer op de rails is.
En voor jou: doe dat wat haalbaar is, doe dat wat je gelukkig maakt. En: het echte geluk is NIET afhankelijk van je portemonnee. Het komt zomaar op je weg.

Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 05 December 2012 om 16:03
Originally posted by lori lori wrote:

Magtelt, ik hou de brievenbus in de gaten.

Joyce, het gaat nu goed, ben een jaar geleden "genezen verklaard van mijn depressie", zoals ze dat zo mooi weten te zeggen. Belangrijker dan wat artsen of psychiaters zeggen is dat IK zelf voel dat ik mezelf terug gevonden heb. Het gevoel dat alles weer op de rails is.
En voor jou: doe dat wat haalbaar is, doe dat wat je gelukkig maakt. En: het echte geluk is NIET afhankelijk van je portemonnee. Het komt zomaar op je weg.

Mooi gezegd! Het geluk zit hem in de kleine dingen, maar vaak hebben we niet het vermogen om dat gelijk zien. Een drastische ommekeer in je leven kan je soms juist leren die geluksmomentjes te vinden.

Lori en Joyce ik heb nog een heel stel hele dunnne haaknaalden, maar gebruik deze niet. 1.75. Kan ik jullie hier blij mee maken?

Datum bericht: 05 December 2012 om 16:14
Dat zou fijn zijn Kathy, ik heb nu een 2, 3 en 4. Maar de 2 buigt steeds door . Die is van Zeeman, maar omdat ik nog geen andere heb gebruik ik hem wel.
Mag ik je mijn adres in PM sturen?

Datum bericht: 05 December 2012 om 16:36
Is goed
Ik heb verschillende haaknaalden tot 2,5. Ik heb ze dubbel en driedubbel, maar haak nooit met een dunnere haaknaald dan 3.

Datum bericht: 05 December 2012 om 16:38
Fijn, ik heb je een Pm gestuurd.

Datum bericht: 05 December 2012 om 17:55
Ik heb ook 2 dubbele haaknaalden in de envelop voor Lori gedaan, maar ik ben de nummers nu alweer vergeten. De leeftijd. Geen dikke in ieder geval.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 05 December 2012 om 18:32
ClapWat goed magtelt, dat is het fijne van dit forum. Samen staan we sterk

Datum bericht: 06 December 2012 om 08:57
"Eerlijk delen" zei mijn moeder altijd, desnoods sneden we het laatste dropje in vieren. Ik ben ook helemaal voor recyclen, wat ik niet nodig heb, kan een ander misschien juist heel goed gebruiken.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 06 December 2012 om 10:43
Hoi Kathy,
Dank voor je aanbod, maar wat haaknaalden betreft ben ik al voorzien. Smile

Lori,
Inderdaad, geld maakt niet gelukkig. Een beetje geld is altijd wel fijn, (ik heb een keer twee weken rijst met ketchup als avondeten moeten eten omdat ik anders een van m'n projecten niet kon financieren; studentikozer kon het toen niet), maar ik ben al snel tevreden. In m'n omgeving zie ik zoveel mensen zichzelf zo ongelukkig maken omdat ze bijv. voor een baan hebben gekozen die wel veel centen opleverd, maar waar ze verder niets aan vinden... Of omdat ze een enorm huis of merkkleding willen hebben. Gelukkig allemaal niet aan mij besteed. Smile

Mocht je trouwens nog meer haaknaalden nodig hebben in allerlei maten, op ebay staan vaak setjes voor drie tot vijf euro (wat je bij sommige handwerkwinkels vaak voor één naald betaalt), en daar zitten dan 12 naalden in, maten 2 t/m 8. Ik ben een kei in haaknaalden kwijtraken, dus ik koop ongeveer elk jaar een nieuw setje, en ben heel erg te spreken over de kwaliteit. (En ze hebben nog vrolijke kleurtjes ook)
http://www.ebay.com/itm/12-Lot-Assorted-Aluminum-Crochet-Hooks-Needles-2-8mm-/190764846282?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6a788cca" rel="nofollow - http://www.ebay.com/itm/12-Lot-Assorted-Aluminum-Crochet-Hooks-Needles-2-8mm-/190764846282?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6a788cca

Bericht van: JoJo
Datum bericht: 06 December 2012 om 11:23
Wibra heeft momenteel haaknaalden voor €0,69 per stuk. Van 2,5 tot 5.

-------------

Bericht van: JePe
Datum bericht: 06 December 2012 om 11:27
Je kunt ook allerlei kringloopwinkels af gaan. 

-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 06 December 2012 om 13:06
Mail me jouw adres en dan komen er draadjes van 2 meter en meer jouw kant uit :) 
Zelf ben ik iedereen zeer dankbaar voor het doneren van garen omdat het voor mij ook geldt dat het een keuze is tussen eten of niet. 
Dus als iemand een baan voor me heeft :P 

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Datum bericht: 06 December 2012 om 13:23
Je zou ook gewoon een mapje kunnen maken waar je de haaknaalden in bewaard, dat scheelt een hoop gekoop..... Ik heb er zelf eentje genaaid maar er zijn ook leuke voorbeelden van gehaakte.

-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl

Datum bericht: 06 December 2012 om 13:26
Sommige kringloopwinkels hebben behoorlijk wat breinaalden en haaknaalden in de aanbieding. In Apeldoorn niet, maar wel in Twello en Vaassen bijvoorbeeld. Als ik daar weer eens kom, zal ik kijken.

En ik zal eens zien of ik nog dubbele tunische haaknaalden heb. Die zijn in de gewone winkel zo duur.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 06 December 2012 om 14:14
Even apart voor Magtelt.
De envelop is net bezorgd, ik ben er erg blij mee. 
Nogmaals: dank je wel.

Datum bericht: 06 December 2012 om 14:36
Ik geloof niet dat ik zo'n compleet setje zou kopen. Op dit moment zou dat gewoon betekenen dat ik wel heel veel haaknaalden heb, maar het merendeel zou dan in de kast terecht komen, wat ook zonde is. Ik heb nu 2,5 2x3, 4 en 10mm.

De planning was dat ik morgen met mijn dochter mee zou gaan naar Arnhem om daar bij de Wibra te kijken, maar het weer schijnt roet in het eten te gaan gooien. Misschien wel zo goed omdat ik dan niet in verleiding kom en bovendien heb ik al 2 haaknaalden van Magtelt gekregen en heeft Kathy dunne haaknaalden voor me. Dus ik wacht gewoon even lekker af en doe nu met wat ik heb.

De kringloopwinkel is trouwens ook een goed idee, misschien ook voor knuffels om er de vulling uit te halen. Ik heb een zak aquariumwatten gehaald ( een tip van iemand hier) bij Intratuin, 250 gram voor 3,69 en er zit best nog veel in.

Ik hoop zondag weer een foto te kunnen plaatsen met dingetjes die ik gemaakt heb, afhankelijk van wie van de kinderen een foto kan maken. Ook wil ik me binnenkort eens gaan verdiepen in hoe je zo'n blog aanmaakt, maar voor nu........ haken, haken, haken Embarrassed hoezo verslaafd????

Datum bericht: 06 December 2012 om 15:51
Ik vind dat best nog duur zo een zak aquarium wattenEmbarrassed Hier heb ik gewoon kussentjes van Ikea voor € 0,99 cnt. Tenminste toen ik ze kocht en die gaan lang mee. Ze verkopen er ook hoofdkussen voor € 1,99 die zijn dan wat groter. 

-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl

Datum bericht: 06 December 2012 om 15:56
Ik koop ook kussens van de Ikea, 1.79 per stuk en er zit meer in dan in die van 99 ct. Je kan er aardig wat knuffels mee vullen.
Haaknaalden bij de wibra: 69 ct per stuk in veel maten en ze zijn er in super leuke kleurtjes (vandaag gezien)

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Datum bericht: 06 December 2012 om 16:24
Ik heb geen auto meer en ben dus afhankelijk van mijn dochter. En die is echt nodig om naar Ikea te gaan. Bus is geen optie, niet alleen vanwege de kosten maar hij rijdt ook zo ver om. Tja en ik ben soms best wel ongeduldig Embarrassed. Er zit op fietsafstand wel een naaiwinkeltje maar de echte fiberfill was daar 7,95 per zak. En toen dacht ik aan de tip hier dus ging ik naar Intratuin, ook op fietsafstand.
Nu moet ik wel zeggen dat de prijs mij ook tegenviel, in de tip werd een veel goedkopere prijs aangegeven.
Het zet wel heel erg uit gelukkig. Ik weet niet of jullie "mijn eerste knuffel" gezien hebben? Met die zak watten kan ik zeker 3 van die grote knuffels vullen.

Datum bericht: 06 December 2012 om 18:08
Ik ruimde vanmiddag mijn hobbykamertafel op en verdraaid, nog twee kaartjes stopwol. Ze liggen al apart.

Ik heb een zak vulling van mijn dochter gekregen die bij een Hemakussen hoorde, ik weet alleen niet wat de kussens daar kosten.

In kringloopwinkels ruiken de manden met knuffels wel vaak naar pies, de slappelijfpoppen ook. Kun je wassen natuurlijk, zeker met een handje soda, maar ik waarschuw maar even.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 06 December 2012 om 18:33
Je hbt ook wel eens bij kruidvat of etos van die goedkope kussentjes. Die zou je ook gewoon kunnen slopen en de vulling daarvan gebruiken. 

-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl

Datum bericht: 06 December 2012 om 18:45
Ik gebruik zelf altijd de vulling van de HEMA, 6,25 voor een halve kilo.
http://www.hema.nl/winkel/hobby-en-vrije-tijd/hobby/fournituren/vulmateriaal-%281491000%29?filter=pnl_product_type%3E%7bshop%7d/$s=vulmateriaal" rel="nofollow - http://www.hema.nl/winkel/hobby-en-vrije-tijd/hobby/fournituren/vulmateriaal-%281491000%29?filter=pnl_product_type%3E{shop}/$s=vulmateriaal

Ik heb ongeveer een jaar geleden 2 zakken gekocht en heb er net eentje leeg; ik denk dat ik er ongeveer 30 knuffels (variërend van klein tot heel, heel groot) mee opgevuld heb.

Wat ook helpt is alle mini restjes bij elkaar te verzamelen in een grote pot. Per gemaakt knuffeltje komen er nog best wat kleine draadjes vanaf, wat je later dan weer als vulling kan gebruiken. (Ja, ik recycle zo'n beetje alles, haha.)

Mocht hier iemand trouwens nog vulmateriaal hebben waar je niets meer mee doet, ook dit kan ik altijd nog gebruiken! Smile

Datum bericht: 06 December 2012 om 18:46
Magtelt, ik heb de envelop trouwens net binnen gekregen. Nogmaals heel erg bedankt!! :)

Datum bericht: 06 December 2012 om 19:00
Wibra had vandaag sierkussentjes in de afprijzingen liggen. Vind je dat sierhoesje niets gooi je die lekker weg, kussenvulling naar het bovenstaande doel ;-)
En ikea... Informeer eens bij vrienden, kennissen en maak er een dagje uit van. Met de gratis ikea pas kan je gratis koffie drinken.

-------------

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 08 December 2012 om 19:21
Bij Zeeman verkopen ze ook haaknaalden, per 2 verpakt en voor ik dacht € 0,99. Ik heb vorige week bij de kringloopwinkel 4 breinaalden nr. 4 1/2 zonder knop voor € 1,00 gekocht. Bij de wolwinkel hier in de stad hadden ze ze niet liggen, konden ze wel bestellen, maar dan zouden ze er pas volgende week zijn. En ik wilde mijn project vóór dit weekend af hebben. En de bus met met de kromme naalden gebruikten ze alleen voor hobbybeurzen en braderieën. Over service gesproken... Dus ik ben op mijn fiets gestapt en naar de kringloop gegaan. Natuurlijk liggen alle naalden daar door elkaar en heb je geen idee van de juiste dikte, maar er zat toevallig 1 van 4 1/2 met knop in, dus heb ik de naalden die qua dikte erop leken ernaast gehouden, en zo heb ik er 4 gevonden. Eéntje is wel een stukje kleiner dan de andere maar dat maakt mij niet uit. En dat voor slechts € 1,00 Big smile En ze zijn nog helemaal recht ook LOL

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 08 December 2012 om 19:33
Ik heb ook nog wat wolrestjes die ik wel wil delen,

-------------

Datum bericht: 08 December 2012 om 20:11
Leonie, die heb ik ook, maar de kwaliteit is niet echt goed. Ik had een pakje met nr. 2 en 3. De 3 begint nu een beetje door te buigen en de 2 was na een paar steken al krom.

Simone, wat leuk dat je ook wilt helpen. Ik geloof dat we nu al met drie zijn die restjes kunnen gebruiken.

Datum bericht: 08 December 2012 om 20:15
lori er is post onderweg!

Datum bericht: 08 December 2012 om 20:28
Oh, spannend. Ik hou de brievenbus in de gaten, zal denk ik dinsdag worden want op maandag bezorgen ze hier niet.... of misschien nu wel vanwege de kerstkaarten.

Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 09 December 2012 om 12:01
Hoi Lori ,ik begrijp je verhaal en hoop dat ik ook op een keer kan zeggen ,het leven is weer de moeite waard

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.

Datum bericht: 09 December 2012 om 13:54
Pareltje, het leven is ALTIJD de moeite waard. Het is alleen zo verdomd moeilijk om daarin te blijven geloven als het je gigantisch tegenzit (om welke reden dan ook)
Probeer je open te stellen voor kleine geluksmomenten, bv. afgelopen donderdag en vrijdag: die lachende gezichtjes van kinderen in de sneeuw. Al duurt zo'n moment maar 2 seconden, JE HEBT HEM WEL GEHAD!!!! 
Nog een voorbeeld: de foto's van Esther1963 bij het topic Winterweer in de Koffiehoek, heerlijk toch die genietende honden.
Ach, er zijn zoveel voorbeelden.
Probeer eens bij te houden hoeveel jij er treft op een dag. Je zult zien dat het er veel meer zijn dan je 'savonds voor het slapen gaan had verwacht.
Zorg dat je een kladblaadje bij je hebt en ga turven!!!! Al gaan je mondhoeken maar 1 milimeter omhoog.... STREPEN!!
Doen hoor!

Datum bericht: 09 December 2012 om 14:07
Originally posted by lori lori wrote:

Pareltje, het leven is ALTIJD de moeite waard. Het is alleen zo verdomd moeilijk om daarin te blijven geloven als het je gigantisch tegenzit (om welke reden dan ook)
Probeer je open te stellen voor kleine geluksmomenten, bv. afgelopen donderdag en vrijdag: die lachende gezichtjes van kinderen in de sneeuw. Al duurt zo'n moment maar 2 seconden, JE HEBT HEM WEL GEHAD!!!! 
Nog een voorbeeld: de foto's van Esther1963 bij het topic Winterweer in de Koffiehoek, heerlijk toch die genietende honden.
Ach, er zijn zoveel voorbeelden.
Probeer eens bij te houden hoeveel jij er treft op een dag. Je zult zien dat het er veel meer zijn dan je 'savonds voor het slapen gaan had verwacht.
Zorg dat je een kladblaadje bij je hebt en ga turven!!!! Al gaan je mondhoeken maar 1 milimeter omhoog.... STREPEN!!
Doen hoor!

Pareltje, dat is een super tip van Lori hoor! Het kan wat dom lijken maar het helpt echt of leg een boekje aan met positieve punten. Iederdag moet je er minimaal 2 opschrijven. En je zult zien het gaat je steeds makkelijkere af. Niet omdat er misschien meer positieve punten zijn, maar wel omdat je ze leert herkennen.

Datum bericht: 09 December 2012 om 19:55
Jaren geleden was er een goeroe bij Oprah, die de raad gaf een dankbaarheidsdagboek aan te leggen. iedere dag 5 dingen noteren waar je dankbaar voor was. Of drie, dat weet ik niet meer. Mensen die niks wisten kregen te horen dat ze blij mochten zijn dat ze konden inademen en uitademen, dat waren al twee dingen. En het hielp echt.

En ik probeer elke dag iets te vinden om te lachen, daar helpen de katten enorm bij.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 10 December 2012 om 19:39
Ik heb nog wat haaknaalden gepost bij Appie Heyn, ik ben benieuwd wanneer ze aankomen. Er stond een aparte brievenbus voor kerstkaarten, daar heb ik altijd weinig vertrouwen in, ik gooi alles in de gewone.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 10 December 2012 om 19:48
Ik voel me net een klein kind met Sinterklaas Embarrassed ik word zo verwend.

Datum bericht: 11 December 2012 om 11:23
Leuk toch, ben benieuwd of je mijn enveloppie vandaag ontvangt.

Datum bericht: 11 December 2012 om 12:00
Ja, ik ook. Zo gauw het er is geef ik een gil.

Datum bericht: 11 December 2012 om 12:19
Je moet wel extra hard gillen, wil ik het in drenthe horen hoor!!!!!Wink

Datum bericht: 11 December 2012 om 12:47
Doe ik!! Nog niets, ben al drie keer naar de brievenbus gesneld. Eerste reclamebrief van Menzis, vervolgens een foldertje van een manicure en toen.... een plof!!! Dat is het, dacht ik. Nee hoor, het weekkrantje Ouch Geloof dat ik warempel nog erger ben dan mijn kleinkinderen, whahahaha.

Datum bericht: 11 December 2012 om 18:55
Kathy en Magtelt, niets bij de post vandaag.

Datum bericht: 11 December 2012 om 22:51
Joyce had hem al wel ontvangen, raar ik heb ze tegelijk in de box bij AH gegooid.

Vandaag was de box bij Brna mudjejevol en werd ik naar een net zo volle speciale Kerstkaartenbox verwezen. Daar heb ik eigenlijk geen vertrouwen in, ik heb het idee dat ze die als laatste sorteren.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 12 December 2012 om 12:49
Post is geweest. Wel de envelop van Magtelt (een hele set tunische haaknaalden, dank je wel), helaas niet de envelop van Kathy.
Die had er toch al moeten zijn, vreemd. 

Datum bericht: 12 December 2012 om 13:21
Graag gedaan. Had ik je de tunische patronen al gestuurd? Ik vind het nu heel leuk om te doen, was ik er maar jaren geleden aan begonnen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 12 December 2012 om 13:24
Ja, die heb ik. Ik ga me er na de feestdagen in verdiepen. Wel grappig dat ik na.... hoeveel? minstens veertig jaar in elk geval..... nog steeds de basissteek herinner: 1e naald 1 steek ophalen net als het ophalen van een vaste en de 2e naald omslaan en door 2 lussen halen... leuke herinnering wel.

Datum bericht: 12 December 2012 om 13:30
Ik had het nooit geleerd en ik zag er enorm tegenop en snapte niet hoe je "terug" kon haken door de lussen. Kreeftsteek vond ik ook zoiets moeilijks.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 12 December 2012 om 13:35
Die kreeftesteek ken ik niet, heb me er ook nooit meer aan willen wagen na de eerste poging, mijn pols is me te lief Embarrassed

Datum bericht: 12 December 2012 om 18:16
Omdat ik zo'n luilak ben, doe ik vaak de afwerkingstoer als eerste, dus op de ketting van lossen, terwijl ik de begindraad meteen wegwerk. Ik maak dan of picots of ik kantel elke losse een kwartslag en steek in het dwarslusje in plaats van het v-tje. Vooral bij poppenkleren heb je dan een mooie afwerking. Onderaan het truitje of bovenaan het broekje.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 12 December 2012 om 20:51
Brr, lori, ik had toch wel verwacht dat hij er zou zijn. Nu maar hopen dat ie morgen komt

Datum bericht: 12 December 2012 om 21:01
Ja, idd brrr, ik hoop het ook.

Datum bericht: 13 December 2012 om 16:08
Nog steeds geen post van Kathy, ik snap er niets van.

Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 14 December 2012 om 08:15
Hoi Lori,
Ik zie dat de post van Kathy niet is aagekomen, maar ik heb je ook een doosje gestuurd, als het goed is had je die gisteren moeten ontvangen, die is toch hopelijk wel aangekomen.
Ik had ook naar Joyce gestuurd en die heeft hem wel al binnen.

Groetjes, Lidia

Datum bericht: 14 December 2012 om 09:44
Ja, Lidia, hij is binnen. Hij is gisteren na vijven bezorgd bij de buren omdat ik niet thuis was. Buff kwam hem vanmorgen direct brengen toen ik de gordijnen open deed Smile
Heb je al een mailtje gestuurd, maar ook via hier: geweldig!!! leuke kleurtjes en veeeeel.
Ben er ontzettend blij mee.

Datum bericht: 14 December 2012 om 16:19
Heb toch even zo links en rechts geïnformeerd, maar ik kan geen klacht indienen (ik ga er vanuit dat het via TNT verstuurd is).
Dat kan alleen de verzender doen.

Datum bericht: 15 December 2012 om 20:32
he lori, is ie nog niet aangekomen?
Ik heb ook een pakketje naar prideke verstuurd nog geen reactie gehad van haar of dit wel is aangekomen. Ook had ik nog een kaartje voor een vriendin. Ook deze is niet aangekomen.
Ik heb het aan de postbode meegegeven. Ik ga maandag eens vragen.

Datum bericht: 15 December 2012 om 21:28
Nee Kathy, sorry, nog steeds niet aangekomen.

Bericht van: MiekHoek
Datum bericht: 21 Augustus 2023 om 12:20
Hoi,
Ik heb van alles voor jou. Wolresten van 100% katoen en wol. Kom je het halen?
Miek Hoeksma. Den Haag. miekhoeksma@gmail.com

Datum bericht: 22 Augustus 2023 om 08:08
Lori is allang verdwenen van de hobbydoos. En je mailadres staat nu te kijk op heel internet. Je kunt het verwijderen met Post options.

-------------

wat rozengeur.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net