Print Pagina | Close Window

Gratis tips

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=31971
Print Datum: 29 April 2024 om 03:32
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Gratis tips
Bericht van: *kathy*
Onderwerp: Gratis tips
Datum bericht: 11 December 2012 om 11:29
Aangezien steeds meer onder ons de crisis gaan voelen in hun portemonnee of door een andere manier iedere maand elk dubbeltje moeten omdraaien is het misschien leuk om hier een topic te openen met gratis tips. Ook wanneer je als doel hebt om in 2013 te gaan consuminderen of te gaan sparen kunnen alle leuke tips welkom zijn toch?
 
 
Ik zal dan ook maar gelijk de spits afbijten.
 
1 Gratis oliebol + 1 gratis appelbeignet
 
http://www.stoepje.nl/gratis-voorproeven.pdf?utm_source=MailExpert&utm_medium=email&utm_term=NewsletterLink&utm_campaign=%28SS%29%20Kom%20oliebollen%20en%20appelbeignets%20voorproeven&utm_content" rel="nofollow - http://www.stoepje.nl/gratis-voorproeven.pdf?utm_source=MailExpert&utm_medium=email&utm_term=NewsletterLink&utm_campaign=%28SS%29%20Kom%20oliebollen%20en%20appelbeignets%20voorproeven&utm_content =



Antwoorden:
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 11 December 2012 om 15:55
Dan kom ik nog maar eens met de tip om kleding die niet meer gedragen kan worden helemaal te slopen, ritsen, knopen, elastiek, koord, lintjes en kantjes, alles kan in je fourniturendoos. Wat wel draagbaar is kan naar de kringloop en daar kun je dan rondneuzen of er voor jou nog iets bij is.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 11 December 2012 om 19:22
nou hier komt t!
kringloopwinkels, soms zijn er zelfs weggeef winkels, in sommige steden iets van ruilhandel,je haaksels ed opvullen met stukke sokken,fleece kleding,overgebleven draadjes enz.op zaterdag laat naar de markt(groente ed), fiets is goedkoper dan bus.spaarlampen, kachel graadje lager. minuutje korter douchen, tassen haken/breien van dunne plastic tasjes, zaadjes meestal goedkoper dan plantjes. een abonnement op de bieb, en ook zonder abonnement kan je tijdens de openingsuren warm zitten en veel lezen.sopppen en schoonmaken weer ouderwets met azijn,soda en groene zeep.


Bericht van: lori
Datum bericht: 11 December 2012 om 20:20
Lees geen reclamefolders. Zo kom je niet in verleiding dingen te kopen die je eigenlijk niet nodig heb. Is er iets in de aanbieding wat je niet wil laten liggen kan je altijd de volgende dag terug gaan.
Maak een boodschappenlijstje en zorg dat je voor die dingen voldoende geld bij je hebt, de rest blijft thuis.
Ik kook voor 2 dagen en vries het restant in voor volgende week of een dag dat ik geen tijd of zin heb om te koken. Snert maak ik 1 keer aan het begin van de winter (grote pan) , voldoende voor 8 keer eten.
Uit 2 fleeceplaids (2 euro bij Ikea) maak je een heerlijk huisvest, ponchomodel, waardoor de verwarming een tik naar beneden kan.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 11 December 2012 om 22:32
Ik doe geregeld enquêtes voor het Nipo. je hoeft niet altijd antwoord te geven, er is altijd de optie "Wil niet zeggen". Als ik een aantal vragenlijsten beantwoord heb, krijg ik een bon voor € 10, ik kan kiezen uit Blokker, Bol.com en bijvoorbeld een goed doel.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: JePe
Datum bericht: 11 December 2012 om 23:15
Geen reclame folders lezen is juist dom. Ik (lees: mijn dochters) spitten elke week de reclame folders na en aan de hand daarvan maken wij een weekmenu. Wij hebben hier drie winkels vlak bij elkaar en hoeven er zelfs de auto niet voor te verzetten, en halen dan echt alleen wat in de aanbieding is en wat we nodig hebben. Je kunt wel zeggen dat je alleen die folders in kijkt die je nodig hebt. Of je leest ze allemaal gewoon via internet.
De kachel lager en dikker kleding aan, die ik dan wel moet kopen lijkt me ook niet werkelijk voordelig. Kou lijden om te besparen is niet echt mijn ding. Nu heb ik het niet snel koud, dus dat valt mee.
Wij hebben wel overal spaarlampen in en doen het licht waar we niet zijn altijd uit. Zelfs als maar drie minuten weggaat bespaar je al. Dus dat doen we dan maar. (alhoewel we nu wel heel de boerderij verlicht hebbenShocked )
Kaarsenstompjes worden hier weer gewoon omgesmolten tot nieuwe kaarsen.
Oude kleding hergebruikt. Spijkerbroeken zijn hier zeer geliefd vooral als ze door anderen niet meer gedragen worden. (kom maar op met die zooi) Ik maak er wel weer iets van !
Gewoon met zijn allen bij elkaar gaan wonen, dat bespaard!




-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/


Bericht van: Guests
Datum bericht: 12 December 2012 om 09:39
Nog een goede tip mbt folders:  http://www.voordeelmuis.nl" rel="nofollow - http://www.voordeelmuis.nl
Op die site kun je zoeken op product of op merk, en dan zie je waar het in de aanbieding is.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 December 2012 om 09:49
Het hangt van de folder af, Xenos, Kruidvat enzo kun je beter niet lezen als je niets nodig hebt, maar ik kijk wel in de supermarktfolders om inspiratie op te doen, anders weet ik niet wat we nu weer moeten eten, na zoveel jaar heb je alles al 1000 x gegeten, dus dan de reclameacties maar.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Prideke
Datum bericht: 12 December 2012 om 10:26
Ik vind het niet dom dat ik een nee/ja sticker op de brievenbus heb. Zo kom ik niet in de verleiding om dingen te kopen die ik helemaal niet nodig had. Gewoon naar dezelfde winkels gaan, in mijn geval lidl en AH. Pak wat ik nodig heb en ga weer na betaald te hebben. Ik drink geen koffie of thee maar een ander zou bij de appie een gratis bakkie drinken kunnen pakken, scheelt ook geld.

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 December 2012 om 10:34
Wie nog een dvdspeler of videorecorder heeft, kan in het boekje opzoeken hoe je de klok uitzet, dat scheelt maar een paar dubbeltjes per jaar misschien, maar alle beetjes helpen en elk huishouden heeft genoeg apparaten met klok. Het is ook een kleine moeite om de wekradio elke avond aan te zetten en opnieuw in te stellen. Overdag is hij niet nodig.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: JePe
Datum bericht: 12 December 2012 om 10:50
Sommige optie,s vind ik toch meer voor de vrekkenkrant ;-) Zoals het uitzetten van je wekkerradio om misschien een paar centen uit te sparen aan stroom! Koop dan in een tweedehandswinkel zo een wekker die je nog moet opwinden.
En die verleiding ben je zelf, als je toch weet dat je bepaalde dingen niet nodig hebt kijk je die folder toch niet in? Ik snap dat niet hoor. Als ik verf nodig heb kijk ik de folder van de bouwmarkten na, en wacht tot daar een aanbieding is voor verf die ik anders ook zou kopen. En als ik zoiets niet nodig heb kijk ik die folder niet in. Maar ik spaar het hele jaar al kadotjes die ik alleen koop als ze in de aanbieding zijn en waarvan ik denk dat ik het inderdaad echt weg kan geven. Zo niet, dan koop ik ze niet. En daar kijk ik vaak wel voor in de folders. Ik ben zelf de baas over mijn portemonnee en niet de winkeliers met hun folders hoor.



-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/


Bericht van: Joyce
Datum bericht: 12 December 2012 om 11:01
Wat ook altijd veel scheelt (of kan schelen) is minder of geen vlees eten. Momenteel eet ik zelf 3 a 4x in de week vegetarisch en dat bespaart me een hoop geld, ter vervanging van het vlees eet ik gewoon wat meer (soorten) groenten of sla. 


Bericht van: JePe
Datum bericht: 12 December 2012 om 11:13
De kerstkaarten van vorig jaar hergebruiken. Dus er gewoon nieuwe kaarten van maken. Of nog meer besparen is helemaal geen kaarten versturen maar ja dan wordt het wel wat saai. Als je ze hergebruikt moet je wel opletten dat je niet de kaart hergebruikt terug stuurt naar degene waar je hem van hebt gekregen LOL

-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/


Bericht van: drempt
Datum bericht: 12 December 2012 om 11:41
hihi kerstkaarten van vorige jaren hergebruiken doe ik elk jaar omdat ik dat leuk vind
ik heb hier een aldi ah janlinders jumbo en supercoop waar ik lekker naar de aanbiedingen kijk en koop elke week een andere aanbieding qua groenten en fruit Boerenkool koop ik in de aanbieding en vries dit in dat doe ik ook met boontjes en worteltjes
ik bewaar glazen potjes en potten en m aak zelf jam ( zoal velen van jullie al weten soms verkoop ik de jam ook) ook maak ik sttofpeertjes en bewaar deze in de potten Zo ook appelmoes Ik bak ook zelf graag een cake en koop die pakken vaak als ze in de aanbieding zijn
 
als je alleen al op aanbiedingen let kan je best besparen Sommige was was ik op een korter programma De verwaring zet ik savonds al iets eerder wat lager ( zit toch altijd met een dekentje op de bank)
 
succes allemaal


-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: JePe
Datum bericht: 12 December 2012 om 11:52
Hier zijn ook nog diverse bespaar tips te vinden. http://www.vrekkenpagina.nl/" rel="nofollow - http://www.vrekkenpagina.nl/

Als ik dat invriezen lees, dan denk ik toch altijd: zou die vriezer nu geen stroom kosten? Dus wat zou je daar nu werkelijk mee besparen? Als je nu eens niets invriest maar gewoon altijd de groente koopt die in de aanbieding zijn en alleen eet wat bij de tijd van het jaar hoort, zou je dan niet meer besparen.. Zo maar een gedachte die ik dan heb. Geen zin om het uit te zoeken hoor, dus het antwoord heb ik er niet op.



-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/


Bericht van: ikkie1202
Datum bericht: 12 December 2012 om 12:17
Originally posted by JePe JePe wrote:


Als ik dat invriezen lees, dan denk ik toch altijd: zou die vriezer nu geen stroom kosten? Dus wat zou je daar nu werkelijk mee besparen? Als je nu eens niets invriest maar gewoon altijd de groente koopt die in de aanbieding zijn en alleen eet wat bij de tijd van het jaar hoort, zou je dan niet meer besparen..


Dit gaat twee kanten uit. Je kan inderdaad in het extreme gaan en helemaal geen vriezer in huis halen, maar daarentegen: als je een vriezer hebt kan je hem beter gebruiken. Lucht bevriest namelijk niet goed, en als de vriezer dus maar half vol zit verbruikt hij veel meer dan een goed gevulde vriezer. De tip dus om te besparen op de stroom van een vriezer: steek hem helemaal vol!
Is makkelijk te combineren met wat wij hier doen. Elke maand gaan we naar de slager en halen we een groot pakket met vanalles, dit is veel voordeliger dan telkens losse stukken kopen. Niet elke slager doet dat denk ik, maar het is wel handig. Ook als ik vlees in de aanbieding zie als ik in nederland ben (mijn familie woont daar) nemen we het mee en vriezen het in. Het is daar stukken goedkoper!


-------------
http://wilma-aan-de-haak.blogspot.be" rel="nofollow">Mijn blogje


Bericht van: lori
Datum bericht: 12 December 2012 om 13:09
Originally posted by JePe JePe wrote:


Als ik dat invriezen lees, dan denk ik toch altijd: zou die vriezer nu geen stroom kosten? Dus wat zou je daar nu werkelijk mee besparen? 


Invriezen is volgens mij beslist goedkoper dan elke dag een half uur tot drie kwartier het gas gebruiken om te koken. Daarom kook ik vaak voor meerdere dagen tegelijk.

Voor vlees kijk ik vaak bij AH naar de verpakkingen met 35% korting, die zijn ook nog goed in te vriezen. En ja, ik weet het: de diepvrieshamburgers van AH zijn niet bepaald "vlees", maar om toch het idee te hebben van een stukje vlees bij het avondeten een goede vervanging, 12 stuks voor 1.49



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 December 2012 om 13:10
Ik slaap 8 uur, dus nu gebruikt de wekker 1/3e van de stroom die hij anders zou gebruiken jaar in jaar uit. Ik kom alleen maar een paar uur in mijn hobbykamer, dus waarom zouden de video en dvdspeler de hele dag de tijd moeten aangeven? Ik denk dat ik per dag minder dan een minuutje bezig ben met al dat soort besparingen.

De toon van dit topic nijgt weer naar ruzie, vind ik. Er worden tips gevraagd, dus ieder geeft tips. Ben je het er niet mee eens, dan houd je je mond toch? En gaat lekker je eigen gang.

Overigens kun je kerstwensen per e-mail sturen, desnoods met een leuke foto. Maar ik vind het zelf leuk om post te krijgen dus ik stuur ze rond.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: dine
Datum bericht: 12 December 2012 om 13:10
Ik snap niet goed waarom zovelen reclamefolders willen. Ze kosten massaal veel geld en worden doorgerekend naar de klanten. Wat mij betreft : afschaffen die handel en de prijzen zullen automatisch dalen. Ik heb trouwens ook geen zin om van het ene warenhuis naar het andere te rijden voor promoties. Mijn benzineverbruik en kostbare verloren tijd wegen echt niet op tegen de kortingen. Wink

Oude ijskasten en diepvriezers verbruiken massaal veel electriciteit. Ook al werken ze nog perfect je kan ze beter onmiddellijk vervangen door nieuwe met het label AAA. Op 2 jaar tijd heb je de meerprijs eruit gehaald. Ik verklaarde mijn man gek toen hij de toestellen verving maar als ik nu de electriciteitsrekeningen bekijk geef ik hem groot gelijk. LOL

Vlees en vooral vis koop ik altijd dagvers en nooit in de aanbieding ! Reeds 2x heb ik na het openen van de verpakking onze vuilnisbak een cadeautje gegeven. De vis had al een raar geurtje en op deze manier kost hij ook veel geld. Confused Mijn oom zie vroeger altijd : wat je bespaart op voedsel geef je uit aan je dokter ! Zit veel waarheid in volgens mij. Wink



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 December 2012 om 13:19
Van de kleurige folders zou je wel leuk cadeaupapier kunnen maken. De kinderen kunnen ermee knutselen. Maar er komen wel veel te veel elke week. Hoe vaak heb je een nieuwe keuken of meubilair nodig?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lori
Datum bericht: 12 December 2012 om 13:20
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

 

De toon van dit topic nijgt weer naar ruzie, vind ik. Er worden tips gevraagd, dus ieder geeft tips. Ben je het er niet mee eens, dan houd je je mond toch? En gaat lekker je eigen gang.


Dat ben ik met je eens. Het zou beslist een stuk vriendelijker kunnen.
Zo jammer die negativiteit, het gemis aan empatisch vermogen.
Laat elkaar in zijn/haar waarde.


Bericht van: JePe
Datum bericht: 12 December 2012 om 13:43
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik slaap 8 uur, dus nu gebruikt de wekker 1/3e van de stroom die hij anders zou gebruiken jaar in jaar uit. Ik kom alleen maar een paar uur in mijn hobbykamer, dus waarom zouden de video en dvdspeler de hele dag de tijd moeten aangeven? Ik denk dat ik per dag minder dan een minuutje bezig ben met al dat soort besparingen.

De toon van dit topic nijgt weer naar ruzie, vind ik. Er worden tips gevraagd, dus ieder geeft tips. Ben je het er niet mee eens, dan houd je je mond toch? En gaat lekker je eigen gang.

Overigens kun je kerstwensen per e-mail sturen, desnoods met een leuke foto. Maar ik vind het zelf leuk om post te krijgen dus ik stuur ze rond.


Nee, ik zoek geen ruzie, ik denk gewoon hardop. Ik wil het altijd graag concreet gemaakt zien. Dus hoeveel zou je besparen door dat en dat te doen.
Kijk als ik mijn spaarlamp vervang als die kapot gaat door een ledlamp dan kan ik bekijken hoeveel ik daar mee ga besparen. En kan ik concreet zien wat het dan ook daadwerkelijk gaat schelen aan kosten. En bij het uitzetten van de wekker ( wat een idee is) zie ik dat niet echt voor me aangezien ik gewoon geen elektrisch bij mijn bed  kan hebben omdat ik daar op reageer. Dus er voor mij een gewone goedkope ouderwetse opwindwekker staat.
En de tijd hoeft inderdaad niet heel de dag aangegeven te worden op allerlei apparatuur, helemaal gelijk. Maar ik heb dan ook geen apparatuur waarop dat gebeurd. onze cd/dvd speler staat alleen aan als ik hem gebruik. En zo niet dan staat hij heel gewoon uit. Niets te zien.

Ik vind de kerst wensen per mail ook altijd erg onpersoonlijk. Maar je bespaard er wel mee.
 
Niet roken en geen alcoholische dranken drinken.
Water drinken en geen limonade.
Alleen op zondag koekjes of zelfgebakken lekkers bij de koffie.
Geen mobiele telefoon gebruiken maar nog gewoon met de huis telefoon bellen.
Van je oud papier briketten maken om in de open haard of (nog voordeliger) de houtkachel te stoken.
 


-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/


Bericht van: lori
Datum bericht: 12 December 2012 om 14:00
Originally posted by JePe JePe wrote:

 

Niet roken en geen alcoholische dranken drinken.
Water drinken en geen limonade.
Alleen op zondag koekjes of zelfgebakken lekkers bij de koffie.
Geen mobiele telefoon gebruiken maar nog gewoon met de huis telefoon bellen.
Van je oud papier briketten maken om in de open haard of (nog voordeliger) de houtkachel te stoken.
 

Normaal gesproken zou ik nu stil houden, de pc uitzetten en denken: okee, daar ben ik klaar mee.
Toch, omdat dit ook mijzelf betreft, gooi ik er nog een reactie in.

Wat niet roken en geen alcohol betreft geef ik je deels gelijk. Ik rook zelf nog, al is het door het haken minimaal geworden.

Een mobiele telefoon kan veel goedkoper zijn dan een vaste aansluitng. Ik heb een mobieltje van 15 euro (met een beltegoed van 10 euro), al twee jaar oud. Hij voldoet prima waar hij voor bedoelt is: bellen. Vervolgens een sim-abonnement, 300 belminuten voor 5.95.

En de rest?????
Water? Wat dacht je van thee in plaats van limonade?
Houtkachel? Verhoudingsgewijs zullen er niet veel mensen in een oude boerderij wonen. En zelfs velen van hen zijn met hun tijd meegegaan en hebben gas- of centrale verwarming.

Kortom, ondanks je intentie geen ruzie te willen, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je daadwerkelijk probeert veel, zo niet alles, in het belachelijke te trekken. 


Zo, en nu gaat de pc uit voor een paar uur.


Bericht van: JePe
Datum bericht: 12 December 2012 om 14:10
Ohw ja, thee drinken is warm. Dus dat is meer als koffie drinken en thee zo rond koffietijd.
Water is in plaats van limonade. Dus prik en dergelijke.
Ik denk dat er meer mensen met een houtkachel zijn dan je denkt daarvoor hoef je niet in een oude boerderij te wonen. Waar overigens ook gewoon verwarming is.....

Ik trek niets in het belachelijke alleen heb ik wel een groot relativerings-vermogen.
En ik denk dat er veel zijn die op van alles bezuinigen maar de meest simpele dingen gewoon doen: zoals roken en drinken.

En door de pc uit te zetten heb je in ieder geval weer bespaard. Wink

Je hebt gelijk, je kunt ook goedkoper bellen met mobiel dan met een gewone aansluiting als je niet zo veel belt. Dat klopt. Maar als je eens nagaat hoeveel mensen er in één huishouding een mobiel hebben EN een gewone telefoon aansluiting zou je alleen daar al heel simpel op kunnen bezuinigen.



-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/


Bericht van: JePe
Datum bericht: 12 December 2012 om 14:22
Ik zag deze op internet en moest toch wel erg glimlachen:  http://rotterdam.werkcafe.nl/profiles/blogs/zuinigheid-tips-uit-de-vrekkenkrant" rel="nofollow - http://rotterdam.werkcafe.nl/profiles/blogs/zuinigheid-tips-uit-de-vrekkenkrant

Tassen van plastic tassen haken is er ook één.




-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 12 December 2012 om 15:19
Ik ben dol op folders kijken ,maar kan er toch niets van kopen en bezuinigen .... ik heb al mijn heel leven bezuinigd en nu ik ziek ben en niet meer kan werken heb ik amper geld voor eten en zou ik mijn internet kunnen opzeggen maar daar eet ik graag een boterham minder voor anders heb ik niets meer .

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 12 December 2012 om 22:05
En gelijk heb je pareltje,dat is tenminste nog ontspanning voor je.


-------------
Groetjes jenny


Bericht van: Prideke
Datum bericht: 13 December 2012 om 09:15
Originally posted by Gerbera Gerbera wrote:

En gelijk heb je pareltje,dat is tenminste nog ontspanning voor je.

Helemaal mee eens!!


-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: JePe
Datum bericht: 13 December 2012 om 11:17
Ik heb nog wel een tip: op elkaars kinderen passen in plaats van naar een dure crèche. Dus op zoek naar andere ouders die oppas zoeken en dan kijken of je de dagen kunt combineren zodat je op elkaars kind kan passen.


-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/


Bericht van: drempt
Datum bericht: 13 December 2012 om 13:23
Originally posted by JePe JePe wrote:

Ik heb nog wel een tip: op elkaars kinderen passen in plaats van naar een dure crèche. Dus op zoek naar andere ouders die oppas zoeken en dan kijken of je de dagen kunt combineren zodat je op elkaars kind kan passen.
 
dat zou idd goed kunnen al merk ik wel dat omdat ik thuisblijf mama ben daar ook misbruik van gemaakt
wordt Ik mag vaak 'oppassen' maar als ik een keer iets heb en de kinderen onder moet brengen geven ze niet thuis of het gaat onder het mom van 'kan mijn kind vanmiddag bij jullie spelen?' ik ben er helaas al vaak ingetraptConfused ik doe het niet meer alleen als ik het zelf wil een uitzondering
je moet daar heel goed afspraken over maken en dat lukt lang niet altijd
 
ik vind het gebruik van een vriezer wel fijn Ik koop brood bij de bakker en vries dat in Zo hoef ik maar 1 keer in de week te gaan En in de supermarkt of slager doe ik hetzelfde met vlees en of groenten
Nu is het helemaal lachen want bij elke supermarkt is er wel een keer een 1plus 1 actie
en met potgroenten en zo vind ik dat niet ergWink


-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: JePe
Datum bericht: 13 December 2012 om 13:34
Nee, dat klopt je moet goede afspraken maken. Ik heb dat ook vaak meegemaakt, dat er dan misbruik van gemaakt gaat worden. Maar ik bedoel eigenlijk dat je beide b.v. 2 dagen werkt, en dan de kinderen uitwisselt. Dan moet je dus op verschillende dagen werken.

Wij hebben met ons allen ook een tweetal vriezers staan. Maar wij zijn vier gezinnen en die komen altijd vol. Alleen vraag ik me gewoon wel eens af of we dan wel echt besparen. Is gewoon een gedachte die ik dan heb. Ik vind het reuze makkelijk dat wel.


-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/


Bericht van: ridder204
Datum bericht: 13 December 2012 om 14:00
Ik heb samen met een buurvrouw een internet televisie abo, staat op mijn naam , maar een e aansluiting was goedkoper en met een digitenne sie je overal kan neerzetten, internet zowel draadloos als met kabel. we betalen ieder de helft, maar dit kan natuurlijk alleen als je het goed kan vinden met de buren ...........................En niet onbelangrijk, als het fout gaat kan ik er eventueel alleen voor gaan dokken, maar dat is ingecalculeerd. Ja ik leef ook van de schulshulp, dus dit was een mooie besparing die al 2 jaar goedgaat. OOOOOw jaa niet onbelangrijk, het is alleen maar een goede buurvrouw, we drinken niet eens koffie bij elkaar, maar meer dat je weet waar je terecht kan als het nodig is

-------------
groetjes margriet http://postimage.org/" rel="nofollow">


Bericht van: JePe
Datum bericht: 13 December 2012 om 15:28
Ook een goed idee! Misschien iets voor Pareltje?




-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/


Bericht van: Saskia_
Datum bericht: 13 December 2012 om 16:41
Originally posted by drempt drempt wrote:

 
dat zou idd goed kunnen al merk ik wel dat omdat ik thuisblijf mama ben daar ook misbruik van gemaakt
wordt Ik mag vaak 'oppassen' maar als ik een keer iets heb en de kinderen onder moet brengen geven ze niet thuis of het gaat onder het mom van 'kan mijn kind vanmiddag bij jullie spelen?' ik ben er helaas al vaak ingetraptConfused ik doe het niet meer alleen als ik het zelf wil een uitzondering
je moet daar heel goed afspraken over maken en dat lukt lang niet altijd


He bah, ja ik ben ook veel te goed geweest voor mensen, en leer nee zeggen enzo. Erg dat mensen daar misbruik van maken. Dat jij niet werkt is tenslotte ook een keuze, daar hoeven anderen geen misbruik van te maken.   


-------------
Groetjes Saskia ♡♡♡



Bericht van: drempt
Datum bericht: 13 December 2012 om 17:46
Originally posted by Saskia_ Saskia_ wrote:

Originally posted by drempt drempt wrote:

 
dat zou idd goed kunnen al merk ik wel dat omdat ik thuisblijf mama ben daar ook misbruik van gemaakt
wordt Ik mag vaak 'oppassen' maar als ik een keer iets heb en de kinderen onder moet brengen geven ze niet thuis of het gaat onder het mom van 'kan mijn kind vanmiddag bij jullie spelen?' ik ben er helaas al vaak ingetraptConfused ik doe het niet meer alleen als ik het zelf wil een uitzondering
je moet daar heel goed afspraken over maken en dat lukt lang niet altijd


He bah, ja ik ben ook veel te goed geweest voor mensen, en leer nee zeggen enzo. Erg dat mensen daar misbruik van maken. Dat jij niet werkt is tenslotte ook een keuze, daar hoeven anderen geen misbruik van te maken.   
 
nee idd het is ook een keuze thuis te blijven voor MIJN kinderen niet voor die van een ander Wij laten er ook dingen voor omdat er maar 1 salaris binnenkomt ipv 2
en vaak kan er alleen een bedankje vanaf Alsof het kinderdagverblijf niets kost IK ben toch thuis dus een of 2 kindjes meer dat maakt toch niet uit? Ze spelen toch leuk samen en misschien kan er ook nog tussen de middag meegegeten worden? en een boterhammetje geven ze echt niet mee Kindlief eet er ook even 4 of 5 op alsof dat niets is
 
nu lach ik erom maar dat was lang niet altijd zo IK zeg nu nee en ik weet precies bij wie ik dat moet doenLOL


-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: Saskia_
Datum bericht: 13 December 2012 om 18:01
Clap goed bezig daar kan ik nog wat van leren, vooral het er om kunnen lachen. 

-------------
Groetjes Saskia ♡♡♡



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 December 2012 om 18:02
Heel herkenbaar, ik was ook lang de crèche voor de buurt, ook kinderen veel ouder en jonger dan de mijne werden naar binnen geschoven, baby's zonder extra kleertjes of luiers, zodat ik maar moest improviseren met theedoeken en mijn gezichtsreiniger en dagcrème.

En toen ineens kwam een buurvrouw vragen of ik twee keer in de week een dagje wilde oppassen en die bood me 5 gulden per uur. Mijn mond viel open. Ik heb een jaar met veel plezier opgepast en echt niet alleen om het geld. Vooral de tweejarige was zo'n heerlijk kind, wandelen, blokkentorens bouwen en om laten gooien. En het was ook leuk om weer voor een baby te zorgen, als alles klaarlag in zijn kamer, de vierjarige zat op kleuterschool, net bij dezelfde juf die mijn zoon van 17 jaren daarvoor had, dus ik was meteen weer de klos voor poppenkleertjes wassen en repareren (en nieuwe breien). En ook dat was leuk.

Overigens is het ook handig om af te spreken om kinderen om en om naar sport en muziekles enzo te brengen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: JePe
Datum bericht: 13 December 2012 om 18:08
Je kunt nu een kerstboom bij Ikea kopen voor € 20,00 en dan krijg je een tegoed bon voor € 19,00 om in januari te besteden. Dan heb je dus eigenlijk een kerstboom voor € 1,00. Alleen moet je zoiets niet doen als je toch niets nodig hebt bij Ikea. En het is alleen weggelegd voor iemand die een auto heeft, en Ikea niet te ver weg is want anders maak je weer te veel benzine kosten.Maar het blijft een goede aktie. Misschien ook combineren met meerdere personen......


-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/


Bericht van: Saskia_
Datum bericht: 13 December 2012 om 18:09
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:


En toen ineens kwam een buurvrouw vragen of ik twee keer in de week een dagje wilde oppassen en die bood me 5 gulden per uur. Mijn mond viel open.
 
Al gaat het niet eens echt om het geld, toch is het wel leuk en ook logisch eigenlijk als je er iets voor terug krijgt. Uiteindelijk krijg je er toch ook de balen van als alles maar als vanzelfsprekend aangenomen wordt. Een keer kan dat best, twee keer ook, maar ergens houdt het wel op. 


-------------
Groetjes Saskia ♡♡♡



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 December 2012 om 21:18
Twee van onze buren delen de krant en ik ruil zelf met een vriendin de belangrijkste stukken uit onze kranten, zij heeft een platselijke en ik een Amsterdamse. Tijdschriften kun je ook delen, bijvoorbeeld om en om een jaarabonnement. Nog beter is om de twee jaar, dan krijg je het gratis geschenk geregeld.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: JePe
Datum bericht: 13 December 2012 om 21:46
Maar zoals Breien maar al eerder melde, je kunt ook gratis de krant en tijdschriften lezen bij de bibliotheek. Zit je lekker warm en kost niets.

-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 13 December 2012 om 22:33
Ik kon in het verleden de folders niet missen, tot mijn man flauw werd van alle oud papier en een sticker nee/ja op de deur plakte. En nu mis ik ze niet eens meer moet ik eerlijk zeggen. Ik zit 's avonds heerlijk te haken of breien en ik taal niet meer naar de folders.

Ik kook ook vaak voor meerdere dagen, aardappelen extra om ze de volgende dag op te bakken enzo, en van een heleboel aanbiedingen in de winkel kan ik helaas toch geen gebruik meer maken.


-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 14 December 2012 om 09:21
hier nog een erge!!(hahaha), manlief brengt altijd oud papier naar de school waar mn kinderen opzaten. duikt dan de container in en vind van alles libelle/margriet enz.en bij de kringloop vindt je werkelijk van alles voor een prikkie!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 December 2012 om 10:34
Zitten er nooit breibladen bij?

Je kunt ook alles wat je niet meer kunt gebruiken, dus wat meer dan een jaar in je kast staat, op marktplaats zetten. Dat doen wij vooral met boeken. Blijven ze te lang staan, dan gaan ze naar de Kringloopwinkel. Ik zag laatst iemand oude boeken in de papiercontainer gooien, ik griezelde ervan, ik ben zo met respect voor boeken opgevoed, dat ik er zelfs geen aantekeningen in maak of een naam in zet, ik plak hoogstens een naametiketje dat makkelijk verwijderd kan worden. Boeken die ik wel mooi vond, maar niet weer wil lezen gaan in een vriendinnenkringloop, de laatste mag het verkopen of wegbrengen. Goedkope dvd's hetzelfde.

Verjaarscadeau's waar je niets aan hebt, kun je recyclen, wel onthouden van wie je het gekregen hebt.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: hitsje
Datum bericht: 14 December 2012 om 10:34
Ik vind het erg leuk om steeds weer ons huis met kerst anders te versieren. Dus ik kocht vaak elk jaar weer wat anders..  Door de jaren heen heb ik een hele verzameling spullen verzameld. Bakjes, sterren, lampjes en ga maar door. Mijn vriendin heeft dezelfde tik. Sinds een paar jaar gaan we bij elkaar shoppen! Ik in haar verzameling zij in de mijne. Werkt super!
En je hebt ook wel eens van die dingen als mos daar heb je niet zo veel van nodig. Dan kopen we dan samen en splitsen de kosten! Scheelt toch weer wat!
En inderdaad de kringloop is ook geweldig! 


-------------
Groetjes Hitsje

http://pinterest.com/hitsje/



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 December 2012 om 10:42
Dat kan ook met kleren als je dezelfde maat hebt. Het is toch ook gezellig, zoals jij dat doet? Voordat één van mijn buurvrouw/vriendinnen verhuisde deden we grote aanbiedingen van vlees en aardappelen ook samen. Want we gingen twee keer in de week samen naar de supermarkt, lekker geinen: "Dikbevleesde ribbetjes? Die hebben we al".

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: AnneliesR
Datum bericht: 15 December 2012 om 18:41
Ha, een leuk topic,
Ik heb 2 jonge kinderen en speelgoed (ook voor de verjaardagen) koop ik zeer regelmatig via marktplaats. Ook bijv. kruiken, kinderstoel. Het is al een paar keer gebeurt dat ik iets voor dezelfde prijs weer doorverkocht. Ook heb ik wel eens ergens meer voor gekregen dan ik uitgegeven had. Dat geld bewaar ik dan weer om iets nieuws voor te kopen (via dezelfde site)
 
Overigens moet je op marktplaats vooral tijd en geduld hebben als je iets wilt hebben, mensen gaan naar mijn idee steeds meer voor hun gebruikte spullen vragen en ik probeer dan toch echt een goede deal te sluiten.


-------------
groetjes Annelies ;)


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 16 December 2012 om 10:59
Op rommelmarkten denken sommigen ook dat ze antiquair zijn. Dan zitten ze met vuile poppen in vieze kleertjes en dan vraag ik me af of het zo moeilijk is om ze even schoon te maken voor de prijs die ze vragen. Want anders merk je thuis misschien dat het er niet af wil.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 16 December 2012 om 16:59
Hier gaan de tijdschriften in de famile rond.
Als iedereen ze heeft gelezen geven dochter/schoondochter ze weer door....of ik als ik ze van hen krijg. Vaak gaan ze ook naar de Kringloop.

Ik kook vaak éénpansgerechten en dan voor meerdere keren tegelijk, invriezen en lekker makkelijk voor de volgende keer.


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 19 December 2012 om 19:09
Originally posted by MariaLA MariaLA wrote:

Hier gaan de tijdschriften in de famile rond.
Als iedereen ze heeft gelezen geven dochter/schoondochter ze weer door....of ik als ik ze van hen krijg. Vaak gaan ze ook naar de Kringloop.



Dat gebeurt hier ook: ik krijg de tijdschriften van mijn buurvrouw die ze weer van haar moeder krijgt, en ook die heeft ze weer van een vriendin. als ik de tijdschriften uit heb, gaan ze naar mijn schoonmoeder en dan weer door naar mijn schoonzus. En vaak gaan ze daarna nog naar de rommelmarkt. Maar alleen als ze er nog acceptabel uitzien.


-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 20 December 2012 om 09:44
Eerstdaags zijn de Kerstkaarten en andere Kerstspullen in de aanbieding. Kun je mooi inslaan voor volgend jaar.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net