Wat eten jullie met de Kerst??
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=32049
Print Datum: 14 November 2025 om 05:44 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Wat eten jullie met de Kerst??
Bericht van: MariaLA
Onderwerp: Wat eten jullie met de Kerst??
Datum bericht: 19 December 2012 om 14:32
Ben benieuwd wat iedereen zo'n beetje eet.....
Kerstavond: Voorgerecht en toetje weet ik niet (wordt door de kinderen gemaakt) Hoofdgerecht: Procureurrollade met honingportsaus, diverse bereide aardappeltjes, stoofpeertjes, roetbakgroente, spercieboontjes met katenspek eromheen. 1e Kerstdag: iets makkelijks uit de vriezer 2e Kerstdag: boerenkoolstamppot met rookworst bij vrienden,
Lekker simpel,gezellig met elkaar bijkletsen (daar gaat het om!!!!),je zit jezelf niet in de weg nadien én (heel belangrijk) je komt niet in de vlekken van de stress uit de keuken .
Iedereen eet smakelijk en fijne dagen!
|
Antwoorden:
Bericht van: simonevv
Datum bericht: 19 December 2012 om 14:51
Wij eten eerste kerstdag lasagne, en tweede kerstdag een wiener schnitzels , met jachtsausje en champignons. Aardappel toefjes asperges met ham eromheen, boontjes met spek eromheen en een klein ijsje als toetje. En dan komen alle kids eten
-------------
|
Bericht van: Nova
Datum bericht: 19 December 2012 om 15:24
Eerste kerstdag waarschijnlijk beenham of rollade, en 2de kerstdag zijn we uitgenodigd bij mijn oom en tante om te eten. Dus waarschijnlijk gourmet.
------------- Groetjes, Femke
'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
|
Bericht van: amifan
Datum bericht: 19 December 2012 om 16:22
|
Eerste kerstdag weet ik nog niet, waarschijnlijk iets makkelijks omdat ik de dan voorbereidingen voor tweede kerstdag moet doen want komen de kinderen en kleinkinderen eten.
Dan is het menu:
Voorgerecht: Koniginnesoep
Hoofdgerecht: Boeuf Bourgignon, aardappeltoefjes, rijst, sperciebonen met spek, stoofpeertjes, witlofsalade.
Nagerecht: Brownies, ijs in koekschelpjes, macarons en slagroom.
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 19 December 2012 om 17:51
|
kerstavond naar gewoonte gourmet (is al een paar jaar zo , wij zijn met 12 pers en de vorige jaren kookte ik altijd alles maar iedereen vond het zo sneu dat ik nooit gelijk met hun kon eten en daarom besloten we om het bij gourmet te houden ) Allen tesamen nu aan de tafel met kerstavond.
Altijd wordt kerstavond bij mij gevierd , ik wil dit nl zo .
Kerstdag is een soepje , kroketjes met groenten en gebraad , en natuurlijk een kerststronk
2de kerstdag is hier "gewoon" dagelijkse kost
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 19 December 2012 om 19:10
Ik vlieg 24 december altijd vroeg in de morgen de Plus binnen en koop vlees en groente voor drie maaltijden, een paar zakjes pommes dûchesses, wat verse kruiden en een paar toetjes. Soep heb ik altijd wel in voorraad. En dan zie ik om een uur of vijf 's middags wel wat voor maaltijd het wordt en dat schrijf ik dan snel op een menuutje. Ik ben 24-12 jarig en met de feestdagen zijn we altijd maar met zijn tweetjes. Vroeger had ik altijd migraine van de drukte, nu ben ik heerlijk relaxed.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: willyg313
Datum bericht: 19 December 2012 om 21:29
al jaren doen wij de eerste kerstdag fonduen en iedereen brengt wat mee Toetje doen we niet want iedereen zit dan vol 2e kerstdag is de verjaardag van mijn schoondochter dus,weet niet wat we dan eten
------------- Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
|
Bericht van: Catherine13
Datum bericht: 19 December 2012 om 23:42
1e Kerstdag: warm en koud buffet bij familie 2e Kerstdag: spruitjes voor mijn lief, stoofperen( lekker een uurtje laten stoven met kaneel) voor mij, stoofpannetje hazepeper, aardappelpuree, chipolatapudding.
Eet smakelijk allemaal.
|
Bericht van: Sonjake
Datum bericht: 20 December 2012 om 00:08
|
thuis maak ik eigenlijk nooit een uitgebreide menu... Ik maak gewoon samen met de kids een reeks koude en warme hapjes en wat kleine dessertjes, en dan kunnen we gewoon spelletjes, pakjes brieven, ... doen zonder uren stil aan een tafel te moeten zitten..
|
Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 20 December 2012 om 00:13
Geen idee nog, eerste kerstdag eten bij zoon en tweede kerstdag de hele bubs bij ons. Ik heb nog geen idee wat ik moet gaan maken, maar het komt goed
------------- www.naaldenwilma.blogspot.nl www.handgebreid.webklik.nl
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 20 December 2012 om 09:22
|
kerstavond maak ik een grooooooooooote pan met kippenragout! de familie van mijn man komt 1e kerstdag laat ik me verrassen We gaan naar mijn tweelingzusje 2e kerstdag zijn wij lekker thuis dus dat weet ik nog niet Kaasfondue? gourmetten?
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Bericht van: Karina
Datum bericht: 20 December 2012 om 19:25
|
kerstavond komt mijn moeder eten: rolade, groente en aardappelen 1e kerstdag naar mijn zus weet nog niet wat we gaan eten 2e kerstdag komt heel mijn schoonfamilie (zijn dan met zijn 11'en): kreeftensoep (kant en klaar) eigen gemaakte pasta met garnalen, kalkoen met paddenstoelen saus, spruitjes, krieltjes, toetje waarschijnlijk kant en klaar van de lidl we eten dus weer genoeg 
------------- groetjes Karina
|
Bericht van: okkiepowerrr
Datum bericht: 20 December 2012 om 20:02
pizza . ben maar alleen en mijn knip is leeg
------------- okkiepowerrrcharly.blogspot.com
|
Bericht van: haakes
Datum bericht: 21 December 2012 om 11:31
Kerstavond zijn we alleen met ons gezinnetje en dan maak ik bami met cha sieuw en foe young hai met groente
1 e kerstdag bij mijn moeder en dat wordt traditioneel, gerookte zalmroosjes met komkommer vooraf, konijn met spruiten voor de heren, kip voor de kids en vis voor de dames.
2 e kerstdag komt mijn schoonfamilie bij ons gourmetten
Toetjes : of ijs of iets kant en klaars, zelfgemaakte toetjes mislukken altijd bij mij.
Voor iedereen fijne dagen en een mooi 2013 toegewenst.
|
Bericht van: m'jo
Datum bericht: 22 December 2012 om 20:55
eerste Kerstdag zijn we gezellig met z'n twee en komt er een stukje wilde zalm op tafel, gebakken aardappel partjes en verschillende groentjes
Tweede Kerstdag komt er visite en geloof het of niet maar dan eten we boerenkool stamppot met voor de vleeseters worst ( ik geen vlees)
------------- richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl
|
Bericht van: okkiepowerrr
Datum bericht: 22 December 2012 om 21:58
ik had eerst geachreven pizza maar ben nu uitgenodigd bij mijn zs en we gaan gormetten
------------- okkiepowerrrcharly.blogspot.com
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 23 December 2012 om 09:05
okkiepowerrr wrote:
ik had eerst geachreven pizza maar ben nu uitgenodigd bij mijn zs en we gaan gormetten
|
wat ontzettend leuk voor je heel veel plezier en smalkelijk eten!!
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 23 December 2012 om 10:43
hoi, over de boerenkool! toen mijn kids klein waren, mochten ze kiezen boerenkool vonden ze allemaal lekker, dus dat was t geworden! nu tortillas, met gehakt enz, de tweede dag de restjes en lekker eigenwijs na de kerst gourmetten
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 23 December 2012 om 11:22
Eerste kerstdag gaan we gourmetten, tweede kerstdag rollade, witlof uit de oven met ham en kaas en aardappeltjes en toe ijs. Vandaag ga ik proberen zelf een kerststol te maken
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 December 2012 om 11:36
Ik dacht mijn katten een plezier te doen door eens doosjes Shebakuipjes en Gourmetblikjes te kopen. Normaal eten ze zakjes Whiskas, Felix en Kitekat. Nou ze keken of ik ze iets ontzettend smerigs voorzette. Uiteindelijk is het naar de eksters gegaan, die het wel lustten.
Maar vanmorgen was het ineens super lekker. Je weet ook nooit wat er in die bontkoppies omgaat.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 25 December 2012 om 16:31
Je weet ook nooit wat er in die bontkoppies omgaat.
dat zou mij veel waard zijn!!!
|
Bericht van: JePe
Datum bericht: 25 December 2012 om 23:04
Wij hebben vandaag met zijn allen: 7 volwassenen en 5 kinderen gegeten: Rode kool, Hachee, zelfgemaakte appelmoes en aardappelpuree gegeten. En omdat het feest is ijs toe. Ze mogen anders geen melk dus dat is een feest. We eten trouwens elk weekeind met zijn 12en omdat we bij elkaar wonen. Morgen gaan we gourmetten. En dan zal het donderdag wel restjesdag worden.
------------- jokehobbys.blogspot.nl Domus-Spei.blogspot.nl pinterest.com/jpderuijter/
|
|