stomme geknal
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=32140
Print Datum: 14 November 2025 om 03:14 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: stomme geknal
Bericht van: okkiepowerrr
Onderwerp: stomme geknal
Datum bericht: 27 December 2012 om 16:53
gisteravond waren een stel van malloten die zoon soort vuurwerkbom in de vuilcontainer hadden gedropt. schrok me rot. de vogels vlogen dr eigen bijna dood tegen de tralies en charly schrok zo dat hij van zijn kooi fladderde en zijn pootje nu heeft bezeerd. en vannacht trilde ik weer bijna me bed uit van dat rot vurwerk. hebben jullie er ook zoon hekel aan?
------------- okkiepowerrrcharly.blogspot.com
|
Antwoorden:
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 27 December 2012 om 17:02
Ik schrik er natuurlijk wel van, maar heb er dit jaar nog geen last van gehad. Gelukkig hebben onze dieren er ook geen last van. En zijn ze er niet bang voor.
|
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 27 December 2012 om 17:03
heb er een bloedhekel aan en ook onze dieren, gelukkig is het bij ons niet zo fanatiek, alleen het carbietschieten, maar daar stoppen ze al om 10 uur mee.
------------- lydia wijsbroek
|
Bericht van: Ing
Datum bericht: 27 December 2012 om 17:05
Ik woon op het platteland dus hier valt het aan geknal wel mee maar van mij mogen ze het per direct verbieden. Elk jaar vallen er zoveel slachtoffers door vuurwerk en te vaak zijn het onschuldige slachtoffers die er niets aan kunnen doen. Daarnaast vind ik het ook sneu voor alle dieren en dan niet alleen voor de huisdieren maar voor alle dieren in de natuur. Hier is er met oud en nieuw na de eerste knal grote paniek in de meeuwenkolonie en dan is het ook nog eens megaslecht voor het milieu.
Ik ben voor een particulier afsteekverbod en in plaats daarvan zou er per gemeente/dorp/ stad een georganiseerde profesionele vuurwerkshow gehouden kunnen worden, een stuk mooier, een stuk veiliger en veel rustiger.
------------- Groetjes, Ingrid
http://www.pinterest.com/ingridsprikbord/" rel="nofollow - Mijn pinterest: Ingrid's Prikbord
|
Bericht van: arnhemmertje
Datum bericht: 27 December 2012 om 17:07
|
Het knalt hier nog niet zo veel.. De honden hebben er geen probleem mee, en ikzelf ook niet ^^ Mag er graag naar kijken, en afsteken haha..
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 27 December 2012 om 17:20
Ik vind vuurwerk vreselijk. Al dat geknal. En maar klagen dat de tijden zo slecht zijn...
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Bericht van: lori
Datum bericht: 27 December 2012 om 17:55
Ik heb altijd een dubbel gevoel. Ik snap beide kanten, zowel de voor- als tegenstanders.Ja, ook ik schrik wel eens als er dan van dat illegale spul de lucht ingaat met een rotklap. En ook ik erger me er aan dat er al dagen van te voren zoveel de lucht ingaat, de stank, de rommel achteraf. Ook ik denk dan aan die gezinnen die daar geld wegknallen dat ze eigenlijk niet kunnen missen, de dieren die in doodsangst dagen onder het bed liggen.
Maar evengoed is er dan zo'n verlangen om het nieuwe jaar te begroeten met één enkele vuurpijl. Die ik dan naar boven stuur met de wens op een geweldig, liefdevol en gelukkig jaar voor mezelf, mijn kinderen, hun kinderen, mijn moeder, broers, andere familie, vrienden, kennissen, kortom: voor iedereen. De hoop dat die ene pijl die wens uit laat komen.
Dus ja, voor mij is er ook dit jaar weer één pijl, gewoon een simpele pijl die ik in mijn eentje afsteek, ondanks dat we met velen samen zijn oudjaarsavond en ook dit jaar geef ik hem mijn wens mee....
|
Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 27 December 2012 om 19:23
Ik heb er ook een hekel aan omdat mn hondje er doodsbang voor is
------------- Groetjes jenny
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 27 December 2012 om 19:33
Heb een hekel aan vuurwerk, in onze wijk zamelen ze 10 euro per gezin in en dan wordt er professioneel siervuurwerk afgestoken op een centraal veld. Blijft wel overeind dat er nu al idioten vuurwerkbommen afsteken, we horen af en toe knallen!! Dat is niet normaal. Onze kat is er beslist niet blij mee!! Vraag me ieder jaar weer af of het écht wel zo slecht gaat met de economie als je de bedragen hoort die in rook opgaan...
|
Bericht van: simonevv
Datum bericht: 27 December 2012 om 19:34
Ik vind het vreselijk, ons hondje is gelukkig niet bang. Ik blijf veilig binnen. Want het is altijd een zooitje alle prullenbakken , brievenbussen en bushokjes gaan eraan.
-------------
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 27 December 2012 om 19:51
Hier zijn ze zo nu en dan ook al aan het knallen en af en toe hoor ik in de verte een carbidknal, maar op Oudejaarsdag kom ik niet buiten. Ik ben er toch wel bang voor. Ik zie zo vaak dat jongelui rondlopen en vuurwerk van zich af gooien en niet eens kijken waarheen en of er niet toevallig iemand loopt of fietst. Mij niet gezin op die dag, ik blijf lekker binnenv
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Datum bericht: 27 December 2012 om 20:58
ik vind het voor de dieren het ergst . al die arme eenden ook die zijn vaak doelwit. als het zover is gaat alles dicht hier radia aan en ik blijf gewoon thuis altijd. maar die arme charly zit nu wel met een zeer pootje die arme ziel. hij voelt zich daarom ook erg zielig
|
Bericht van: Humpiedum
Datum bericht: 27 December 2012 om 21:21
Op een afstandje siervuurwerk kijken vind ik prachtig en daar maak ik dan ook graag foto's van. Meer dan siervuurwerk hoeft van mij niet. Vorig jaar hebben jongens hier in de buurt stevig vuurwerk op de golfplaat van onze schuur geworpen. Het gevolg was dat er een gat in de golfplaat zat, met een diameter van +/- 5 cm! Ook werd het vuurwerk hier in de buurt in de putten gegooid. Het gevolg was dan dat het wc water heen en weer schommelde door de verplaatsing van de lucht (luchtdruk enzo) en de knallen extra hard gingen. Het hoeft van mij dus niet! 
|
Bericht van: m'jo
Datum bericht: 27 December 2012 om 21:35
het was hier eind oktober al raak, vuurwerkbom bij mensen voor het raam......... vader en twee kleine kinderen waren net naar boven, ruiten lagen eruit!! sindsdien steeds politie in de wijk....... alleen het helpt niet, hier dus heel wat overlast! 3 van mijn honden geven er niks om, 1 is afgelopen jaren toch bang geworden(eerder niet) wat ik me overigens goed kan voorstellen.
het mag van mij verboden worden, laat de gemeente het maar organiseren. Op http://www.vuurwerkoverlast.nl" rel="nofollow - http://www.vuurwerkoverlast.nl kun je een klacht zetten, als je tenminste op de site kunt komen. Misschien dat ze ons dan eens serieus nemen.
------------- richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl
|
Datum bericht: 27 December 2012 om 23:01
Wij blijven ook altijd thuis met oud en nieuw voor de hond,hij zit dan in een hoekje te bibberen zooo zielig.
|
Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 27 December 2012 om 23:16
Hier hoor je af en toe een knal, maar dat wordt de komende dagen wel erger, wij hebben geen huisdieren dus daar ook geen zorgen over. Zelf kom ik de laatste dagen van het jaar de straat alleen op als het echt nodig is. Maar onze oudste twee mogen sinds vorig jaar ook knallen en die hebben er zoveel zin in, dat kan ik me ook best voorstellen, vroeger knalde ik ook heel wat kleine knallertjes de lucht in. Ze dragen dan wel verplicht een vuurwerkbril.
------------- Groet,
Yobsje
|
Bericht van: hitsje
Datum bericht: 27 December 2012 om 23:20
|
HEt valt hier gelukkig ook mee. Ik kan me voorstellen dat er niks aan is als het constant door knalt.
------------- Groetjes Hitsje
http://pinterest.com/hitsje/
|
Bericht van: Nova
Datum bericht: 28 December 2012 om 07:57
Hier knalt het niet zoveel. Maar als het knalt voel ik het huis meetrillen. Die vuurwerk bommen zijn echt erg. Ook van mij mag de gemeente het vuurwerk verbieden en een centrale vuurwerk show aanbieden. Siervuurwerk vind ik wel prachtig om te zien. Ik heb zelf nooit vuurwerk gekocht, ik heb kijken altijd leuker gevonden.
Onze huisdieren reageren er niet echt op. Zelfs de kat niet, terwijl in het asiel werd aangegeven dat ze bang is voor onweer. Dus ging ervan uit dat ze ook bang zou zijn voor vuurwerk.
Gelukkig zijn we dit jaar lekker thuis.
------------- Groetjes, Femke
'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
|
Datum bericht: 28 December 2012 om 10:25
iedereen moet gewoon een handtekening sturen om die zooi te verbieden. slecht voor het milieu ook. ze knnen dat geld beter aan een goed doel geven in plaats van het de lucht in schieten en je ziet er alleen de rotzxooi van terug. ga zo ff vlug nog naar de winkel en daarna kom ik niet meer buiten. blijf dan konstant bij de vogels. met charly zijn pootje gaat het gelukkig beter nu zijn er nog vogeltjes buiten bij het voer maar zodra ze meer gaan afsteken zullen die ook wel een veilig heenkomen gaan zoeken pffffffffff zal blij zijn als het weer 1 jan is
|
Bericht van: Esther1963
Datum bericht: 28 December 2012 om 11:38
Wij wonen ook buiten en hebben er weinig last van. Wij hebben een honden en kattenpension en ook honden in pension die bang zijn voor vuurwerk. Maar gisteren schrokken we ons werkelijk een hoedje, er waren jagers bezig en het leek wel of ze met bazuka's bezig waren, zelfs mijn eigen zo stabiele honden schrokken zich werkelijk ongans.... Ik heb er zo'n bloedhekel aan.... gelukkig steken ze hier weinig tot geen vuurwerk af maar van mij mogen ze het ook verbieden!
-------------
|
Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 28 December 2012 om 11:45
Verbieden zou mij te ver gaan. Het hoort toch wel bij de jaarwisseling vind ik. Hou je dan als oom agent aan de regels en bekeur mensen die het te vroeg afsteken. Nu krijg je dan ook een behoorlijk hoge boete, mijn zoon had nog een siervuurwerkding liggen, stak die in okt. af (geen lawaai alleen prachtige kleuren) en oom agent die dichtbij ons woont kwam er aanrennen op zijn vrije dag en mijn zoon kreeg een bekeuring, € 100,00. Dus gewoon een paar dagen extra agenten inzetten, evt. in burger en ze schrikken wel zo erg af van dat bedrag, dan zullen ze het niet snel weer doen. Bij mijn zoon vond ik de bekeuring in eerste instantie kinderachtig, 1 ding aansteken zonder geknal en bekeuren, terwijl je geen dienst hebt. Maar, regels zijn regels dus eigenlijk kreeg hij die bekeuring terecht.
|
Bericht van: Esther1963
Datum bericht: 28 December 2012 om 12:21
Laat ik het anders omschrijven, verbieden en alleen afsteken met de jaarwisseling, alles daarvoor en daarna bekeuren.
-------------
|
Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 30 December 2012 om 11:36
Het is al verboden, je mag alleen afsteken op oudjaarsdag ik geloof vanaf 10 uur tot nieuwjaarsdag (hoe laat dan weet ik niet). Verder mag het alleen als je een vergunning hebt. Hier in het dorp controleren ze nu denk ik wel heel streng want je hoort amper vuurwerk terwij het andere jaren veel erger is.
|
Datum bericht: 30 December 2012 om 11:46
nou is het rustig omdat het zondag is maar gister gooide ze er weer eentje vlak voor de deur. schrok me kapot en de vogels idem. en politie. ik heb nog geen politie gezien hioero. ben toch gister half sliedrecht doorgeweest. een geknal van jewelste en geen politie. nou als ik degene betrapt die het steeds hier gooit dan krijgt tie een oplawaai ben het meer dan zat.
|
Bericht van: bolletje
Datum bericht: 30 December 2012 om 12:48
|
Tot nu toe hier nog geen last,gelukkig maar!!
Ik heb hier een hele bange spaniel lopen van 14,5 jaar.
Die kreeg in OKTOBER 2005 een rotje tussen de poten gegooid door een groep jongens op de fiets  Vanaf dat moment is het een puinhoop met hem,best zielig!!
------------- http://www.lenie-sieradenenzeep.blogspot.com
www.sieradenenzeep.nl
|
Datum bericht: 30 December 2012 om 13:07
Ah dat is echt zielig voor de hond,je zou ze toch zo van de fiets trekken,ik liet gisteren mn hondje uit maar die jongens stopte even met afsteken,totdat ik voorbij was,maar je begrijp luca was weer klaar met buiten zijn.
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 31 December 2012 om 00:00
Ik vind vuurwerk geweldig. Die kleuren en zelfs de knallen. Maar... dan alleen op 31 december en dan van 12 tot 2! Ik heb een hekel aan dat onzinnige geknal vooraf en nadien. De idioterie van voor die tijd laten afschieten en niet nadenken hoe ergerlijk het is voor dieren, zelfs het gevaar er niet van inzien. Mijn hond deed ik ieder jaar naar het asiel om een dag te laten logeren. Asiel kon er weer voer voor kopen en mijn hond had geen angst en de grootste lol met al die andere logeetjes.
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 31 December 2012 om 01:03
hier bij ons wordt er enkel om 12u s'nachts vuurwerk afgeschoten om de jaarwisseling in te luiden . Voor of na wordt dat hier noot gedaan , is een klein half uurtje en dan is het meeste afgeschoten .
Ik hou de poezen tegen die tijd lekker binnen zo kunnen ze niet weglopen
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Bericht van: JePe
Datum bericht: 31 December 2012 om 09:54
Voor mij hoeft het ook niet, maar ik kan me er niet druk om maken. Ik snap best dat er jeugd is die dat prachtig vinden. Vind het zonde van het geld dat nu weer wel. Maar ook mijn kinderen hebben er gewoon aan meegedaan. Nu zijn onze kleinkinderen al blij dat wij één kinderpakketje hebben gekocht en dat de buurjongens meer hebben. Het hoort er bij. Wij hebben ook dieren maar die zoeken gewoon een plek op waar ze rustig kunnen liggen en die komen er wel weer overheen. Nu wonen wij tegenwoordig wel erg rustig zonder vuurwerk gedoe voor 12 uur vannacht. Maar ook toen wij in de stad woonden hadden onze honden er geen last van. Komt misschien ook omdat ik als baas mij er niet druk om maakte? 
------------- jokehobbys.blogspot.nl Domus-Spei.blogspot.nl pinterest.com/jpderuijter/
|
Datum bericht: 31 December 2012 om 10:37
je kan merken dat ze het vandaag mogen afsteken. het is een kabaal van jewelste mijn kinderen hebben nooit vuurwerk mogen kopen van mij . ik heb altijd gezegd dat doe je maar als je op je eigen woont. stiekm deden ze het naturlijk wel maar bij mij is nooit vuurwerk aanwezig geweest in his.ik ben er als de dood voor. ben vroeger door een gillende keukenmeid achtervolgt . waar ikook heen rende dat kreng volgde me gewoon sinds dien ben ik bang. en nu moet ik zo er nog uit ook want de mais voor charly is op en die eet hij altijd s`ochtends. zit nu al te hyperen
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 31 December 2012 om 11:07
ooohhhh ben ook zo`n schijterd, zit te stuiteren op mijn stoel.
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: JePe
Datum bericht: 31 December 2012 om 11:29
Hoe oud zijn jullie????????????

------------- jokehobbys.blogspot.nl Domus-Spei.blogspot.nl pinterest.com/jpderuijter/
|
Datum bericht: 31 December 2012 om 11:43
Ha ha ha maakt dat iets uit? Ik ben als de dood voor omweer en ik ben 52
|
Bericht van: ridder204
Datum bericht: 31 December 2012 om 11:49
nou ik word a; een paar dagen hoorndol van die heeele zware klappen, politie?????? waar zijn ze dan, nou die zijn bezig jongetjes van 8 a 9 jaar te pakken die met kleine sterretjes bezig zijn. Die gasten die met die illegale hele zware knallen bezig zijn, die lopen rustig door de buurt. Het ergste zijn nog die gasten die dat geknal in je tuin gooien en dan zich kapot lachen omdat de vogels krijsend wegvliegen en mijn kat een rolberoerte krijgt. Ik woon op een hoek, dus lol aan 3 kanten. via de brandgangen kunnen ze alle kanten op dus pakkans nihil
------------- groetjes margriet http://postimage.org/" rel="nofollow">
|
Bericht van: Mayabees
Datum bericht: 31 December 2012 om 14:08
|
Ik heb er ook een vreselijke hekel aan. Hier zijn ze ook al druk aan het knallen met Carbid nota bene in de bebouwde kom, maar blijkbaar wordt dat gedoogd. Onze poes loopt ons ook al de hele dag achterna en kruipt "gezellig" op schoot.
Vanochtend ff op de fiets oliebollen halen, maar er lopen allemaal kleine kids (onder de 10!) met vuurwerk, braaf met een beschermbril, maar waar zijn de ouders en hoe zit het met de oren en die gevaarlijke polyhester jasjes die zo van die vreselijke brandwonden maken. Onverantwoord!! Gooien zo de knallers voor je fiets.
Onze dochter van 1 1/2 jaar ligt nu in bed ook al boem, boem te roepen, dat is dan wel weer het grappige. Gelukkig is het maar voor een paar dagen.
Enne verbieden, ik denk dat je dat niet lukt in Nederland, dan kopen mensen het wel illegaal in Belgie en Duitsland. Hier in Twente wordt het ook massaal over de grens weggehaald, blijkbaar niets geleerd van de vuurwerkramp in Enschede.
Dames een creatief en bovenal gezond nieuwjaar!!
-------------
 http://pinterest.com/creabeezzz/
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 31 December 2012 om 14:24
Volgens mij is het geen Carbid, het is iets nieuws wat harder knalt.
Onze katten hebben zich verschanst, één op de bank en één op een hoge kast. Straks blokkeren we de luikjes en dan komt er niemand meer in of uit. Als het tussen 24.00 en 1.00 echt losbarst zitten ze even samen onder de bank, dat is de enige keer in het jaar dat ze vlakbij elkaar zitten.
Dan gaan we de deur niet uit, al bellen alle buren van "Hè kom er gezellig bij" niks gezellig dan is het ieder (knalt) voor zich en God voor ons (kn)allen. Dat is het enige moment dat ik 7 kleuren enz enz.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: Humpiedum
Datum bericht: 31 December 2012 om 14:32
Magtelt wrote:
Onze katten hebben zich verschanst, één op de bank en één op een hoge kast. Straks blokkeren we de luikjes en dan komt er niemand meer in of uit. Als het tussen 24.00 en 1.00 echt losbarst zitten ze even samen onder de bank, dat is de enige keer in het jaar dat ze vlakbij elkaar zitten. |
Ja precies, met angstige ogen en oren die alle kanten op vliegen omdat ze zo alert zijn. Ons konijn vindt het op dit moment ook niet leuk, hij is boven in zijn hok gaan zitten. Vanochtend gingen, bij iedere knal, zijn ogen wijd open! Gelukkig is het geknal (grotendeels) morgen weer weg! 
|
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 31 December 2012 om 14:44
Carbid schieten heeft 1 voordeel vanavond om ca 8 uur is dat afgelopen en gaan ze naar huis (kunnen zwe de bal niet meer vinden). Het vuurwerk is hier gelukkig een heel stuk minder als in zuid holland. Bij de vogels gaat het grote licht aan en alle ramen en luiken zijn verduisterd, dus ze horen nog wel iets maar zien geen vuurpijlen of zo. De kat wordt bijtijds in z'n eigen huisje gestopt met ook verlichting aan en de hond is lekker binnen, de kippen op stok en luikje dicht, de ponies hebben er gelukkig niets van, die horen de hele dag al carbidschieten. Moet zeggen dat carbidschieten gaat hier heel georganiseerd. Van te voren is er al een tent (lees kroeg) gebouwd en alle jongelui tussen 18 en 30 stromen samen en hebben lol en drank. Voor de inwendige mens zorgen een paar ouders en de frietkraam, een grote pan snert en een pot stampot en de jongelui zijn tevreden. Moet ook zeggen, morgen komen ze allemaal weer terug en ruimen alles keurig op (ook de laatste drank) voor wie er nog behoefte aan heeft. Maak dit nu zo'n vijf jaar mee en sta er verbaasd over hoe dat hier loopt, geen onvertogen woord en ook de ouderen zijn welkom om even te kijken en ook iets te drinken natuurlijk (wel met een vriendelijk verzoek de melkbus te spekken met een donatie) Zo kan het dus ook. als het te dicht in de buurt is komen ze tijdens het proefdraaien even langs de deuren, is het niet te gek en de dieren hebben die geen last, anders gaan we ergens anders ons bivak opslaan.
Echt petje af voor de jeugd in Drenthe.
eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat men ontzag heeft voor de papegaaien man (daar valt niet mee te spotten).
Positief nieuws over opgroeiende jeugd mag ook wel eens.
------------- lydia wijsbroek
|
Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 31 December 2012 om 14:44
|
Hier gaat het ook al goed los. Zaterdag en vandaag vanaf een uur of 9. Ik begrijp alleen niet dat ouders ook hun (kleine) kinderen buiten laten spelen. Hier zie ik steeds dat grotere jongen vuurwerk afstekene en jongere kinderen erbij betrekken. Dat is toch vragen om moeilijkheden?
|
Datum bericht: 31 December 2012 om 20:09
ik heb sinds vanochtend een vernevelaar in het stopcontact gedaan. Een synthetische lucht waardoor katten relaxt raken.........dat is goed gelukt Volgens mij is de poes lichtelijk aan het zweven. Ze reageert nergens meer op!!! Vanavond als we gaan slapen gaat het er weer uit en morgenvroeg is ze weer fris en fruitig. Iedereen een goede, veilige jaarwisseling
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 01 Januari 2013 om 11:05
Hier hadden we heel veel siervuurwerk tussen 00.00 en 01.00, prachtig om te zien, allerlei kleuren in de lucht.
Obi bleef gewoon op de bank zitten, Ziggy zat eronder.
We hebben de twee Cirque de soleil's van SBS6 opgenomen, ik ben benieuwd. Volgens mij ken ik ze al.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 01 Januari 2013 om 11:16
het was hier op het pleintje opvallend rustig met vuurwerk om 00.00 uur. Andere jaren denderde de ruiten nog weleens, dit jaar gelukkig niet. Wel veel siervuurwerk gezien boven de stad. De poes is nu aan het bijslapen, had op haar beurt gisteren en vannacht 'waakdienst' en kwam niet aan slapen toe. Wat een leven!!!
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 01 Januari 2013 om 11:35
Waren we toch kat geworden!
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 01 Januari 2013 om 11:56
Hier in de straat was veel siervuurwerk en nog wat geknal. Wij wilden dat onze jongens hun rotzooi van gister van de straat gingen vegen, maar helaas kwam de gemeentelijke veegauto al vroeg de straat schoonmaken.
------------- Groet,
Yobsje
|
Bericht van: hannie-groen
Datum bericht: 01 Januari 2013 om 14:34
|
onze kat Sepke was erg bang had zelfs zijn madeje helemaal ondergeplaast ,wilde vanmorgen niet naar buiten en probeerde overal in en onder te kruipen ,helaas hebben de buurjongetjes gister nog niet al het vuurwerk de lucht in geschoten was ze waren net nog bezig
|
Bericht van: Nova
Datum bericht: 01 Januari 2013 om 17:27
Spike had niet zoveel last van de knallen. Maar zodra er siervuurwerk werd afgestoken (zonder knallen) werd het teveel voor haar. Ze heeft een half uur onder de bank gelegen. Zodra we aanstalten maakten om naar bed te gaan, kwam ze er weer onder vandaan.
------------- Groetjes, Femke
'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
|
Bericht van: bolletje
Datum bericht: 01 Januari 2013 om 23:38
|
Nou,de hondjes komen nu ook weer tot rust,de oude ( 14,5 )deed de laatste weken niet anders dan blaffen.We werden er gek van het leek wel of hij dement was .Alles wat we hem geleerd hadden lapte hij aan zijn laars,hij was niet te corigeren.Zijn oren hingen scheef,dus ik dacht ook aan lichte Tia, en wilde 2 januari even bij de dierenarts langs.Maar nu achteraf heeft hij het aangevoeld dat er weer wat op komst was.
Zijn oren staan weer goed,die is constant aan het luisteren geweest( behalve naar mij )
En het blaffen is ook gestopt. 
Hij blij ,wij allemaal blij.
------------- http://www.lenie-sieradenenzeep.blogspot.com
www.sieradenenzeep.nl
|
|