Spiegelsok
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Mijn creaties
Forum: Hier kun je je eigen werk presenteren.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=3247
Print Datum: 24 April 2025 om 11:47 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Spiegelsok
Bericht van: Ratlover
Onderwerp: Spiegelsok
Datum bericht: 02 December 2007 om 09:41
De eerste is af, de tweede staat inmiddels op de pennen. Dan kan hij pas echt gaan spiegelen:

------------- Groetjes van Lieke
http://breisels.web-log.nl" rel=nofollow>Neem eens een kijkje in mijn weblog
|
Antwoorden:
Bericht van: amandel
Datum bericht: 02 December 2007 om 10:03
Lieke, prachtigggggg, wat een mooie sok, nu de tweede nog.
Wat een werk geweldig gedaan hoor, groetjes irene
------------- Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 02 December 2007 om 10:06
Die is erg mooi geworden. Echt prachtig dat kabelwerk
|
Bericht van: Edith
Datum bericht: 02 December 2007 om 10:55
Hij is heel mooi. Waarom noemen ze dit een spiegelsok?
|
Bericht van: tdv
Datum bericht: 02 December 2007 om 11:54
prachtig zeg,wat mooi
------------- groetjes tine
|
Bericht van: Lizzi
Datum bericht: 02 December 2007 om 12:10
MOOOOOOOOOOi!!!!!
------------- groetjes, Marlies
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 02 December 2007 om 12:17
Bericht van: tammie
Datum bericht: 02 December 2007 om 12:49
Edith wrote:
Hij is heel mooi. Waarom noemen ze dit een spiegelsok? |
ik denk dat ze elkaar weerspeigelen.
mooi hoor.
------------- http://tammysplace1.blogspot.nl/ http://www.tammysplace.nl/ http://tammie1990.multiply.com https://www.facebook.com/tamara.denos http://tammy190.hyves.nl/ http://pinterest.com/tammie1990/
|
Bericht van: breidje
Datum bericht: 02 December 2007 om 13:01
mooie sok[ken]
------------- wil 
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 02 December 2007 om 14:26
Erg mooi, en wat is dat leuk hè om er een mooi werkje in te breien. Ik vind kabels ook zo leuk.
------------- All you need is love.
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 02 December 2007 om 14:37
Lieke,
Wat een prachtige kous, nu vlug de volgende of één van de voeten zal het koud krijgen (hihihihi)
Groetjes,
Rita.
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 02 December 2007 om 14:41
..........wat een prachtige sok........
------------- groetjes geesje
|
Bericht van: claudine
Datum bericht: 02 December 2007 om 19:42
Een woord : p r a c h t i g !!!!
Waar haal je toch steeds die mooie patroontjes vandaan?
|
Bericht van: Nijntje
Datum bericht: 02 December 2007 om 19:56
Bericht van: schippersvrouw
Datum bericht: 02 December 2007 om 20:38
Wat een kunstwerk zeg
------------- De groetjes van Wendy
|
Datum bericht: 02 December 2007 om 20:59
Bedankt allemaal!
Even een antwoord op een aantal van de gestelde vragen.
De sok heet spiegelsok, omdat de linkersok in spiegelbeeld gebreid wordt. Het patroontje loopt dus de andere kant op en ook naar de andere kant af (wat op mijn foto overigens nauwelijks te zien is)
Het werkje is geen kabeltje, maar een ajourpatroontje wat doet alsofie een kabeltje is. Heel fijn voor sokken, omdat ajour veel rekbaarder is dan een kabel.
Het patroon is de samenbreisok van nov/dec van de groep sokken_breien van yahoo. Wie daar lid wordt kan zo het patroontje downloaden en meebreien. Echt een aanraden, want er zitten meerdere mensen die het patroon al gebreid hebben en ook de ontwerpster zit op die groep, dus er is altijd snel een antwoord op eventuele vragen.
|
Bericht van: T Looman
Datum bericht: 02 December 2007 om 20:59
Lieke wat een geweldig mooie sok knap werk
------------- groetjes Thea
|
Bericht van: Syl***
Datum bericht: 02 December 2007 om 21:12
Mooi zeg die sok, welk garen gebruik je nu? heb je nog iets gevonden, dat aan je wensen voldoet?
------------- Groetjes Syl
|
Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 02 December 2007 om 22:40

even verder op Lieke. Ik zit namelijk in dezelfde groep en nu ook de spiegelsok aan het breien. Op deze foto zie JE goed hoe het patroon op de vreef schuin afloopt naar Links in de tweede sok gaat het samen met het ajour motiefje naar Rechts lopen vandaar de naam SPIEGELSOKKEN
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Datum bericht: 03 December 2007 om 00:13
O iddd ik was er al niet helemaal over uit of het ajour was of een kabel, een kabel leek mij ook al niet prettig in een sok ,maar die nepkabel had mij dus mooi in het ootje genomen 
|
Datum bericht: 03 December 2007 om 07:39
Syl*** wrote:
Mooi zeg die sok, welk garen gebruik je nu? heb je nog iets gevonden, dat aan je wensen voldoet? |
Ik ben nu met lana grossa elastico aan het breien. Breit best wel fijn, moet alleen nog kijken hoe het draagt.
Voor iedereen die op ravelry zit is er trouwens goed nieuws, het patroon is daar ook te vinden!
|
Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 03 December 2007 om 12:27
Bericht van: corine
Datum bericht: 03 December 2007 om 13:12
Heel mooi.
-------------
|
Datum bericht: 08 December 2007 om 13:16
Mijn Spiegelsokken zijn inmiddels klaar. Ik was het bijna vergeten te melden hier. Dus hier zijn ze

Wordt beslist nog vervolg door Lieke, Jenlon,Catharina en wie is er nog hiermee bezig ?
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 08 December 2007 om 13:21
wat een leuke sokken zijn het,is het moeilijk om je aan te melden bij die sokken groep.ik heb net twee paaar gewonen sokken af.en als je daar eenmaal mee bezig ben is het lekker om rond te breien.
groetjes puck
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 08 December 2007 om 13:34
Line heb jij nou 2 paar gebreid?
Ik vind ze super geworden hoor.Ik heb nu 1 sok klaar , nu gauw de tweede zit ik nog binnen de tijd
------------- Groetjes Catharina
|
Datum bericht: 08 December 2007 om 15:27
mijn tweede staat inmiddels op de naalden en ik heb 4 keer het patroon van de been gebreid. Deze week kan ik dus waarschijnlijk wel met de hiel beginnen, aangezien ik 4 keer op en neer naar nijmegen moet (4 uur breitijd dus, ik doe gemiddeld een heen en terugreis (=1 uur) over een patroonherhaling en moet er nog 2)
|
Datum bericht: 09 December 2007 om 00:35
Pelote wrote:
wat een leuke sokken zijn het,is het moeilijk om je aan te melden bij die sokken groep.ik heb net twee paaar gewonen sokken af.en als je daar eenmaal mee bezig ben is het lekker om rond te breien.
|
Neen het is niet moeilijk je moet wel een yahoo account hebben maar die is vlug gemaakt daarna je aanmelden en dan wordt je toegelaten.
mijnBLOG
|
Datum bericht: 09 December 2007 om 00:37
catharina wrote:
Line heb jij nou 2 paar gebreid?
|
Neen hoor gewoon 1 paar zachtgele spiegelsokken. Voor de volgende ben ik nog een beetje aan het zoeken.
mijnBLOG
|
Datum bericht: 09 December 2007 om 00:41
En voor de liefhebbers. Het patroon staat ook op de website van de ontwerpster Lies.
http://lies.typepad.com/Patterns/spiegelsokken.pdf
als er zijn die het liever in het engels hebben dat staat er ook nog
mijnBLOG
|
Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 09 December 2007 om 01:07
Ik heb vanavond mijn tweede sok opgezet. De eerste was op bamboenaaldjes, de tweede op een rondbreinaald.
Helaas kwam ik er achter dat ik ineens een gat had in de boordsteek. Ik heb bijna 4 rondes teruggestoken. Het bleek dat ik het breiwerk gekeerd had :-S.
Dat terugsteken heeft echt eeuwen geduurd :-(. Morgen weinig tijd maar ik wil reuze graag snel verder :-)
------------- Groetjes,
Ilona.
|
Bericht van: Pallas
Datum bericht: 09 December 2007 om 01:19
Breimuis wrote:
Wordt beslist nog vervolg door Lieke, Jenlon,Catharina en wie is er nog hiermee bezig ?
|
Ikke ook! Ben bezig met de voet van de eerste sok, moet nog een paar centimeter voor ik aan de teen kan beginnen!
Kan niet wachten tot het paar af is, ze lijken me zo lekker zitten!
------------- groetjes,
Marij
|
Datum bericht: 09 December 2007 om 08:32
Zijn wel mooie sokken. De link blijft wel staan, dus als ik een keer wil. Heb het al zolang niet gedaan. Mijn moeder deed altijd de laatste jaren de sokken, dat kan ze nu niet meer, ze ziet letterlijk de steken niet zo goed meer. Wel jammer. Kreeg altijd ieder jaar voor alle kids en voor mij sokken.
|
Bericht van: Tony
Datum bericht: 09 December 2007 om 08:50
Ik vind het zo knap zo jullie die sokken allemaal breien, ik zit altijd zo te vechten met die 4 naalden dat ik het maar opgegeven heb. 
------------- Antonia
|
Bericht van: borduurmiep
Datum bericht: 09 December 2007 om 09:52
Dames de sokken zijn geweldig, ook ik heb het patroontje uitgeprint van de yahoosokken club maar ben er nog niet aan begonnen. misschien wordt het het de volgende project. Ik ben nu met de monkey sok ofwel de victoriesok van wolhalla bezig ook zo'n mooi patroon.
------------- Rats are my life. Everything else is just small detail -Heather-
Gr Carmen
|
Datum bericht: 09 December 2007 om 14:46
Ze zijn prachtig die sokken. Ik vind je foto ook zo leuk met je voetjes over elkaar Ik denk dat ik ze ook ga maken voor mezelf. Ik brei nooit sokken voor mezelf omdat ik niet zo goed tegen de ribbeltjes kan. Ik zou de tricotkant aan de binnenkant moeten hebben eigenlijk. 
|
Datum bericht: 12 December 2007 om 11:27
Datum bericht: 12 December 2007 om 11:28
Meia wrote:
Ze zijn prachtig die sokken. Ik vind je foto ook zo leuk met je voetjes over elkaar Ik denk dat ik ze ook ga maken voor mezelf. Ik brei nooit sokken voor mezelf omdat ik niet zo goed tegen de ribbeltjes kan. Ik zou de tricotkant aan de binnenkant moeten hebben eigenlijk.  |
Gewoon doen dan. Volgens mij is er nergens een regel dat je geen averechte tricotsteek voor je voet mag breien 
Ik ga (als ik weer met cascade fixations ga breien) dit ook eens proberen, want cascade blijft toch wel erg hard onder je voeten. Ik dacht dat went wel, maar niet dus.
|
Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 12 December 2007 om 13:23
Ik doe mijn tweede spiegelsok nu ook op een rondbreinaald van 50 cm. Dat gaat best aardig maar ik heb nog niet bekeken hoe het straks met de hiel moet. Gelukkig biedt het internet uitkomst :-)
------------- Groetjes,
Ilona.
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 12 December 2007 om 18:28
Mijn sokken zijn klaar,heb vanmirgen de tweede afgebreid.Foto volgt nog.
Heb vanmiddag maar weer sokkenwol gekocht.Ben nu voor mijn kleinzoon aan het breien, lekker warm voor over zijn gewone sokjes als meneertje in zijn loopauto aan het wandelen is door de kamer.
Heb vanmiddag wel 10 patronen uitgeprint van prachtige sokken.Heb maar een map gemaakt speciaal voor sokken. (over verslaving gesproken.....) 
------------- Groetjes Catharina
|
Datum bericht: 13 December 2007 om 00:53
Jenlon wrote:
Ik doe mijn tweede spiegelsok nu ook op een rondbreinaald van 50 cm. Dat gaat best aardig maar ik heb nog niet bekeken hoe het straks met de hiel moet. Gelukkig biedt het internet uitkomst :-) | Eventueel kun je het werk altijd even op gewone naalden breien tot je weer rond kunt breien hè? Ik heb net een korte rondbreinaald gekocht maar of ik daar al mijn steken van 1 sok op kan hebben? Geen idee, maar eens uit proberen.
|
Datum bericht: 24 December 2007 om 08:37
Ze zijn af!

|
Datum bericht: 24 December 2007 om 13:43
Leuk, je hebt geen grote voeten denk ik, maar ze zijn weer prachtig gefotograveerd! 
|
Datum bericht: 24 December 2007 om 15:48
euhm, maatje 40, dus dat is toch best behoorlijk
|
Datum bericht: 24 December 2007 om 15:58
mooi gemaakt. 
|
Bericht van: JacquelineJ
Datum bericht: 24 December 2007 om 16:20
Leuke sokken hoor, heel knap dat jullie dat kunnen.
gr Jacqueline
|
Bericht van: panda
Datum bericht: 24 December 2007 om 16:55
Fantastische mooie sokken
------------- Groetjes Paula
|
Datum bericht: 25 December 2007 om 10:20
JacquelineJ wrote:
Leuke sokken hoor, heel knap dat jullie dat kunnen.
gr Jacqueline |
Hoi Jacqueline,
Ik brei nu al zo'n jaartje of 5 (als je de paar scheve sjaals niet meetelt die ik als 8-jarige maakte) en ik durfde tot vorig jaar zomer (je weet wel, die hele hete) geen sokken te breien. Toen het dus te warm was om truien te breien ben ik toch maar eens aan sokken begonnen en het is zo veel makkelijker dan het lijkt. Je moet er gewoon mee beginnen, dan lukt het vanzelf.
|
Datum bericht: 26 December 2007 om 21:15
mooie sokken Lieke
|
Datum bericht: 31 December 2007 om 12:45
jaaa, sinds gisteren is mijn paar ook af!

Helaas is door de kleurige wol het patroontje niet zo goed te zien, maar in het echt is het wel wat beter te zien dan op de foto!
En lekker dat ze zitten ;-)
Groetjes, Marij
------------- groetjes,
Marij
|
Bericht van: Carinek11
Datum bericht: 01 Januari 2008 om 22:03
Knap gedaan hoor die sokken. Ziet er erg ingewikkeld uit. Ik snap van dat breien ook niks eerlijk gezegd. Lijkt me moeilijk om de sokken beiden precies dezelfde grootte te breien. EN dan ook nog op spiegelbeeld?? Knap hoor. Heb je zeker wel patroontjes van of niet?
Groetjes Carine
------------- C. Krommendijk
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 Januari 2008 om 12:59
Als ik twee dezelfde dingen moet breien, zet ik ze altijd allebei tegelijk op de pennen, om ze hetzelfde te krijgen, maar met rondbreien kan dat niet, neem ik aan, of je zou 8/10 pennen moeten hebben en precies weten welke sok aan de neurt is. Daarom durf ik er niet aan te beginnen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 02 Januari 2008 om 15:09
Het zijn hele mooie sokken geworden zeg. Die kleuren zijn helemaal mooi geworden hoor.
|
Datum bericht: 02 Januari 2008 om 22:11
Mooie sokken Marij
|
Bericht van: Dikky
Datum bericht: 02 Januari 2008 om 22:36
Hele stomme vraag van me...
Heb al van alles gebreid van pop tot kleedje en alles er tussen in maar nog nooit aan sokken gedacht.
Wel handschoenen en deze zitten al meer dan 10 jaar erg lekker.
Maar wat is nu het voordeel van sokken breien? Is het zo leuk om te doen? Lekker warm om aan te hebben, of zitten ze gewoon veel lekkerder dan de gekochte sok uit de winkel?
Groetjes,
Dorine
|
Datum bericht: 02 Januari 2008 om 22:51
Voor mij is het een groot voordeel dat ze op maat zijn (ik heb erg smalle voeten dus gekochte sokken lubberen vaak wat), lekker dik (dan kan ik normale schoenen aan), lekker warm, het is erg leuk om te doen en als je goed kan mazen, dan zijn ze naadloos (als ik ERGENS een hekel aan heb, is het zo'n dikke naad bij je kleine teen).
Dus al met al zitten ze gewoon een stuk lekkerder dan gekochte sokken! Het enige nadeel is dat ik er zo lang over doe, dus voorlopig bestaat het grootste deel van m'n garderobe alsnog uit gekochte sokken!
Ik zou zeggen: probeer het eens!
Groetjes, Marij
------------- groetjes,
Marij
|
Datum bericht: 02 Januari 2008 om 22:58
Leuk idee Marij, en dat zal ik zeker doen!
Ik heb alleen het nadeel dat ik sinds dit forum zoveel ideetjes opdoe dat ik 2008 nog wel vol kan fröbelen.
Maar ik wil het in ieder geval een keer geprobeerd hebben, want mijn eigen gebreide handschoen zit immers ook het lekkerst.
Groetjes,
Dorine
|
Datum bericht: 03 Januari 2008 om 01:30
ze zijn warm, ze zitten lekker en je kunt ze op maat maken, Het is maar een klein werkstukje dat je steeds overal mee naar toe kan nemen.
Pas wel maar op proberen kan erg verslavend werken hoor.
mijnBLOG
|
Datum bericht: 03 Januari 2008 om 01:33
Vanavond in mijn stad weer een s en b avond en daar was een meisje die ook spiegelsokken aanhad. Ze waren erg mooi. Ik ga ze voor mezelf ook nog eens breien, alleen weet ik nog niet wanneer Eerst maar eens naar garen zoeken. 
|
Datum bericht: 03 Januari 2008 om 07:55
Dikky wrote:
Hele stomme vraag van me...
Heb al van alles gebreid van pop tot kleedje en alles er tussen in maar nog nooit aan sokken gedacht.
Wel handschoenen en deze zitten al meer dan 10 jaar erg lekker.
Maar wat is nu het voordeel van sokken breien? Is het zo leuk om te doen? Lekker warm om aan te hebben, of zitten ze gewoon veel lekkerder dan de gekochte sok uit de winkel?
Groetjes,
Dorine |
Mijn moeder breidde ze altijd voor ons. Ze zitten echt zalig. Lekker warm. Ik gebruikte ze ook wel als sloffen, als ik erg koude voeten had. Over gewone sokken en dan heerlijk gebreide sokken erover. En je kunt je eigen kleur bepalen. 
|
Datum bericht: 03 Januari 2008 om 13:52
Mijn moeder moest als meisje van 8 al sokken breien voor haar vader en stiefbroers, elke dag minstens 20 naadjes (40 naalden) voor ze buiten mocht spelen. Toen ze eenmaal eigen baas was, heeft ze nooit meer een sok gebreid of zelfs maar gestopt. Op de sokkenbreiles knipte de juf in die tijd een gat uit een pas gebreide sok, die moesten ze dan weer mazen of er een nieuw stuk inzetten.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 03 Januari 2008 om 15:10
................jee...........wat erg........... ....................dankjewel voor dit waargebeurd verhaal
|
Bericht van: Corrie
Datum bericht: 04 Januari 2008 om 13:35
ze zijn echt schitterend en ben het patroon al aan het uitprinten, eerst afmaken waar ik mee bezig ben en dan ga ik ze proberen.
------------- Hou de eer aan jezelf
|
Datum bericht: 04 Januari 2008 om 16:03
Ja, Geesje, dit was een waar gebeurd verhaal, het zou iets zijn voor de huidige tv makers voor een reality show. 8 mensen opsluiten in een villa en alsmaar sokken laten breien. Overigens haakte mijn moeder samen met vriendinnen, toen ze ze wat ouder was, ook haar eigen beha's, dat vond ze wel leuk.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 04 Januari 2008 om 19:37
..... ........ik zie het voor me..............
|
Datum bericht: 04 Januari 2008 om 20:23
Wat grappig zo'n waargebeurd verhaal uit een grijs verleden.
Mijn moeder moest ze vroeger ook breien vertelde ze me maar ze had het inzicht niet en breide sokken voor reuzevoeten en had nog niet door dat het niet zou passen. Maar goed de Beha is ook leuk, zie je tegenwoordig niet meer.
Ik hoor bij ons ook nog wel eens de term 'gebreide box' vallen en daarmee bedoelen ze dan een gebreide onderbroek. Kent iemand die nog?
Waar een sok al niet toe kan leiden. Ik moet het echt eens gaan proberen.
Groetjes,
Dorine
|
Datum bericht: 04 Januari 2008 om 21:31
Ik heb kortgeleden twee oude handwerkboeken gekocht op Marktplaats, daarin staan borstrokken en korte en lange onderbroeken. Het deed me denken aan die westerns uit de jaren 60 en 70, waarin cowboys hun rijbroek zo ongeveer rechtop naast hun bed konden zetten en in hun "ondergoed" sliepen. Met lange mouwen en lange pijpen, van kriebelwol. Ook badpakken werden vroeger gehaakt en gebreid, die plaatjes zijn echt lollig.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 04 Januari 2008 om 22:38
....... ........ja dat brengt mij ook weer in het verleden, ook ik droeg gebreide borstrokken en onderbroeken en dat jeukte...... ........en dan de gebreide zwempak ...ik schaamde me rot toen ik uit het water kwam hing het bij wijze van spreken op mijn knieen.... ...............maar dit heeft gelukkig niet zo lang geduurd.............................
|
Datum bericht: 05 Januari 2008 om 12:49
Je hoorde verhalen van vaders die lekker aan het zwemmen waren en dan zo uit hun zwembroek zwommen. Maar de latere badpakken waren ook niet alles, een niet zwaar bedeelde tante van mij zag een keer haar vullingen voor zich uit dobberen.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 05 Januari 2008 om 14:35
.............hahahahahahhaha
|
Datum bericht: 05 Januari 2008 om 14:43
Waar de spiegelsok al niet toe kan leiden...
Wat een gezellige boel zeg. Ik hoop en velen met mij denk ik dat we niet terug hoeven naar die tijd.
Groetjes,
Dorine
|
Datum bericht: 05 Januari 2008 om 18:34
Dat je moeder nooit meer een sok wilde breien dat snap ik volkomen! Dat de juf in een nieuwe sok een gat knipte? Verschrikkelijk. Ik denk dat in die tijd er genoeg kapotte sokken waren die gestopt konden worden. En dan maakt het niet uit of je het thuis arm had of helemaal niet, iedereen heeft toch wel eens een gat in een sok? Die juffen van vroeger, ik vond sommige van mij al erg, met name de handwerkjuffen heb ik geen fijne herinneringen aan en ik ben nog niet eens zo heel oud (53)
|
Bericht van: Corrie
Datum bericht: 06 Januari 2008 om 15:53
Mijn mams breide alles wat los en vast kon zitten maar heeft ons veel geleerd maar nooit rot behandeld pppppffffffffffffffff wat mensen elkaar kunnen aan doen zeg niet normaal laat handwerken maar leuk blijven en laten we oppakken wat we zelf graag willen of denken te kunnen.
Ik begon met sokken breien pas erg laat en gelukkig hoef ik ze alleen voor mezelf te breien en af en toe voor mijn vriendin haar man want ik vind het echt niet het leukste werkje eerlijk is eerlijk.
Ma breide altijd nieuwe tenen aan sokken.....................heb ik net voor mijn vriendin haar man dus gedaan en dat is helemaal een rot klus doordat de boel met wassen al is gaan pullen.
ma U bent er al 15 jaar niet meer maar ik krijg echt waar steeds meer respect voor U bedankt voor wie U was .
------------- Hou de eer aan jezelf
|
Datum bericht: 06 Januari 2008 om 16:04
Ik brei wel eens nieuwe stukjes voor de geitenwollen sokken van mijn man, vaak gaat de hiel het eerst stuk, dat is nog wel te doen. Ik maas ze ook vaak, want hij heeft een moeilijk maat, 47 1/2, dus die zijn niet altijd makkelijk te kopen. Hij loopt trouwens meestal op zijn sokken, dan slijten ze prima. Zelf kan ik niet tegen wol en die Wibra-sokjes van mij zijn het stoppen niet waard, die worden dan poetswantjes.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 06 Januari 2008 om 16:47
eigen gebreide b.h vind ik helemaal toppie;ik had vroeger ook een gebreid zwempak,iedereen kent het resultaat als je daarna uit het water komt.
groetjes puck
|
Datum bericht: 07 Januari 2008 om 00:01
Ik heb als kind wel wollen onderbroekjes gedragen, in de winter over de katoenen heen.
Lekker warm, in donkerblauw en een picotrandje eraan. Borstrokken ook wel aangehad, vreselijke dingen maar wel warm in de winter hè. Maar goed dat het nu niet meer hoeft
|
|