Print Pagina | Close Window

wat doen jullie met de werkstukken?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=3259
Print Datum: 24 November 2024 om 06:23
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: wat doen jullie met de werkstukken?
Bericht van: Eugenie
Onderwerp: wat doen jullie met de werkstukken?
Datum bericht: 02 December 2007 om 20:41

wat doen jullie met de werkstukken? geef je die weg of bewaar je alles of verkoop je de maaksels?

ik ben daar wel nieuwsgierig naar.

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Antwoorden:
Bericht van: schippersvrouw
Datum bericht: 02 December 2007 om 20:52

Ik heb nog niet zoveel gemaakt maar wat ik heb gemaakt is voor mijn dochters. en ik heb een poncho gemaakt voor de BB van mijn zusje.

Ben ook wel benieuwd naar de rest van de hobbydozen

-------------
De groetjes van Wendy

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 02 December 2007 om 21:06
Ik houd de beren allemaal zelf tenzij er iemand om eentje vraagt dan brei of haak ik die speciaal en verder zijn de meeste knuffels voor anderen. De kleding die ik brei of haak is meestal voor mijzelf of mijn man en anders voor familie.

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 02 December 2007 om 21:11
Dat gene wat ik maak is voor me zelf of voor de kids of kleinkind.
Ik stort me niet meer zo op het breien zoals ik vroeger heb gedaan.
Gewoon leuk bezig zijn.

Bericht van: tdv
Datum bericht: 02 December 2007 om 21:30

uhm wat ik maak is echt voor mijn dochters dus meestal bb kleding. ze willen nu graag keding voor de barbie trouwens,dus moet daarvoor aan het breien.

misschien ok wel eens een sjaal voor mezelf ofzo hoor

-------------
groetjes tine

Bericht van: huppel
Datum bericht: 02 December 2007 om 22:40

Soms voor mezelf. Mijn man hoedt niet van gebreide truien, wel van zelfgebreide sokken.

Kerstkadootjes voor mijn broers en zussen en hun kinderen. Vorig jaar sokken en pannelappen.

Dit jaar maak ik rainbowpoppetjes van Jean greenhowe.

http://www.jeangreenhowe.com/Images/Rainbow_Babies.pdf

als sleutelhanger.

Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 02 December 2007 om 22:44
het meeste aan poppen houd ik zelf. wat ik weggeef is dan speciaal voor iemand gemaakt, bijv. babykleertjes, sjaals, specifieke pop voor iemand

Bericht van: geesje
Datum bericht: 02 December 2007 om 23:13
.................ik maak meestal (haken) knuffels..............voor mijn kleindochter kinderen in de familie..............of zomaar aan kinderen..............maar het meeste gaat toch naar goede doelen vooral in het buitenland.................ik heb hier moeten leuren met nieuw gekochte Barbies en heel wat gebreide outfits voor ze ............maar via leger des heils of kerken kreeg ik te horen dat hier in ned. niemand arm is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   zodoende dat het naar het buitenland gaat     

-------------
groetjes geesje

Bericht van: Meia
Datum bericht: 03 December 2007 om 00:32

Originally posted by geesje geesje wrote:

.................ik maak meestal (haken) knuffels..............voor mijn kleindochter kinderen in de familie..............of zomaar aan kinderen..............maar het meeste gaat toch naar goede doelen vooral in het buitenland.................ik heb hier moeten leuren met nieuw gekochte Barbies en heel wat gebreide outfits voor ze ............maar via leger des heils of kerken kreeg ik te horen dat hier in ned. niemand arm is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   zodoende dat het naar het buitenland gaat     
Dat vind ik een hele rare uitspraak van het leger des heils!!!!

Ik weet wel dat heel veel mensen zeggen dat ze arm zijn en dan valt dat soms best mee maar er is echt wel armoede in nederland.

(niet zolang iemand in een auto rijd trouwens)

-------------
     All you need is love.

Bericht van: Meia
Datum bericht: 03 December 2007 om 00:33
Ik brei voor de kleinkids en voor mezelf en voor vriendinnen soms en hun kleinkinderen of kinderen.

-------------
     All you need is love.

Bericht van: breioma
Datum bericht: 03 December 2007 om 07:59
In het verleden heel veel voor een weeshuis in roemenie,nu voor het goede doel van chrisje,en verder voor kinderen,kleinkinderen,vriendinnen,buurmeisjes.hou eigenlijk nooit iets voor mezelf.

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 December 2007 om 11:05
Ik kleed een pop aan en geef haar dan weg, aan een meisje dat ik ken of aan een goed doel. Babykleertjes en -dekentjes maak ik voor mijn lol en leg ze dan klaar voor als ik een geboortekaartje krijg of als iemand anders een baby in zijn/haar buurt kent. Truien en omslagdoeken maak ik op verzoek, tegenwoordig laat ik mensen soms wel voor de wol betalen. En ik brei natuurlijk truien voor mezelf, mijn man heeft liever fleece. Ik ga ook weer een omslagdoek voor mezelf maken, want de oude, die nog heel goed is, wordt veel te groot voor mij, die gaat in de Circulus-kleding-container bij de Plus, waaruit ze dan een keuze maken voor de kringloop of lompen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: corine
Datum bericht: 03 December 2007 om 11:35
Geef bijna alles weg.

-------------

Bericht van: willyg313
Datum bericht: 03 December 2007 om 12:23
Hallo,
De meeste dingen die ik maak gaan naar mijn dochter.
Zij woont in Schiedam in een oude sigarenwinkel waar de etalage nog bestaat.
Nu hangt er een sliert met zwarte pieten en een omkeer sinterklaas(eronder zit zwarte piet.) Mijn andere dochter vervoert kinderen naar het speciaal onderwijs en zij heeft van alles in haar bus zodat ze bij de school door de kinderen wordt herkent.
Verder heeft mijn mijn een aantal draakjes op zijn werk op zijn bureau staan en een krokodil is  meegeweest naar Austalie met mijn man zijn collega die daar de crocodil thropy heeft gefietst.
de rest houd ik zelf
groeten Willy

-------------
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer

Bericht van: boek
Datum bericht: 03 December 2007 om 13:33

ik ben geen brei ster, knutsel en naai graag en hou het zelf maar geef het ook net zo gemakkelijk weg maar doe ook wel dingen op bestelling die krijg ik dan betaalt.

groetjes Tineke

Bericht van: Polly
Datum bericht: 03 December 2007 om 14:03
Een deel wat ik maak (haken/naaien) gaat naar mijn zusjes/broertje sommige hou ik zelf als kamerdecoratie, de rest gaat naar de kleinkinderen van de buurvrouw. En af en toe maak ik wat voor mijn tante van 73.

-------------
Groetjes, Yvonne

Bericht van: miep
Datum bericht: 03 December 2007 om 15:39
Het meeste wat ik maak, krijgt hier een plekje in huis. In eerste instantie vaak als speelgoed, maar als de lol daarvan af is, als decoratie. Ook gaat er veel naar mijn moeder en af en toe iets naar mijn schoonmoeder. Het blijft hier wel vaak in de familie.

Bericht van: Guests
Datum bericht: 03 December 2007 om 16:15

ik geef het meeste aan het goede doel,maar de sokken die ik maak draag ik zelf.

en naar nichtjes en achternichtjes en neefjes.

maar wat doe jij ermee eugenie???????????????

groetjes puck

Bericht van: moeder van
Datum bericht: 03 December 2007 om 19:20

Ik maak ontzettend veel kinderkleding. Ben momenteel druk met het maken van verkleedkleding. Veel kleding maak ik voor mijn dochtertje, en als ze eruitgegroeid is en het er nog heel goed uitziet dan verkoop ik het nog een tweede ronde kan maar niet meer verkocht dan gaat het in de zak voor een goed doel. Meestal gaat het naar Afrika. Daarbij brei en haak ik ook nog regelmatig een poncho, beenwarmers etc. voor dochterlief en voor mijzelf.  Met steeds meer regelmaat komen er moeders of ik niet even een poncho voor hun dochter wil maken en dat doe ik er dan ook nog even tussendoor.

groeten debby

Bericht van: Haaknaald
Datum bericht: 03 December 2007 om 19:27

Hoi allemaal,

Er gaan een heleboel van mijn maaksels naar de voorraadkist van mijn dochter, zij zit op de PABO en kan altijd wel weer iets gebruiken.

Nu staat mijn gehaakte Sinterklaas in de klas te pronken.

Ook geef ik nog wel eens wat weg.

En zelf houd ik ook nog wel wat.

Groetjes Els.

-------------
http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/

Bericht van: tammie
Datum bericht: 03 December 2007 om 19:33
nou ik bewaar ze ook. als ik het goed genoeg kan en als ik alles kan kopen als dat nodig is wil ik wel eens op de markt staan.

-------------
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 04 December 2007 om 15:18

meestal cadootjes of voor sri lanka. (tassen en gsm-tasjes die ze daar verkoopt)

veel hobbymaatjes hier hebben trouwens voor het kerstkraam mee spulletjes gemaakt!

ik brei ook wel eens voor mijn  dochtertje, en mijn vele neefjes... (lekker klein spul, hihi!)

en ALS ik me dan nog zou vervelen, (proest!!!) heb ik altijd nog een scheetje van een klein buurmeisje...

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 04 December 2007 om 17:53
Ik vergat nog te vermelden dat ik voor onze oudste kat telkens weer nieuwe bekleding voor zijn mandje of nieuwe dekentjes moet maken, want hij "geeft af in de was", zijn slaapplaatsen zijn altijd smerig, hij kwijlt en laat rooie haren achter, die niet te verwijderen zijn, kortom een smeerkees, terwijl de andere twee rooien dat niet zijn. Ik heb nog geen vlekkenmiddel ontdekt dat werkt tegen Be-Bob-vlekken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: ab63
Datum bericht: 04 December 2007 om 20:23
Ik hou alles zelf........of voor mijn nichtjes of andere familieleden..... soms voor iemand anders als ze er om vragen.

-------------
GROETJES ANGELA

Bericht van: Tony
Datum bericht: 04 December 2007 om 21:25

Soms verkoop ik wat poppen kleertjes, maar ik maak er net zo graag een lief meisje blij mee.

Af en toe wil ik nog wel eens iets groots breien, vest, trui, been warmers, sjaals, voor een van de kinderen of kleinkinderen ( zijn allemaal bijna 2 meter lang ).

Ook brei ik graag kindertruien, soms verkoop ik die hier in de flat, of stuur ze naar vrienden in Australië, en anders gaan ze naar een kindertehuis in Polen, er is altijd wel iemand blij mee.

-------------
Antonia

Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 05 December 2007 om 00:06
Brei het meeste voor mezelf en mijn gezin. Alleen op verzoek of als cadeau ook voor anderen

-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG

Bericht van: Corrie
Datum bericht: 05 December 2007 om 10:10

bloemen haak ik voor mezelf, heb al een bos zonnenbloemen , 2 bossen anjers, 1 bos rozen 1 in de maak en 2 bossen tulpen staan.

en al heel veel bosjes gehaakt om naar het ziekenhuis mee te nemen of zomaar weg te geven.

verder verkoop ik wel dingetjes.

En heel veel gemaakt voor de kinderen vroeger.

Het hangt hier ook vol met met vana lles wat ik ooit maakte, borduurwerken , origami, filigraan, volkschilder dingen , kant klossen en zo meer en zo meer.

-------------
Hou de eer aan jezelf

Bericht van: Suzanne.vnh
Datum bericht: 05 December 2007 om 12:20
Ik ben nog niet zo superlang bezig dus maak ik de meeste dingen voor mezelf,
heb ook wel al veel weggegeven aan vrienden,  en heb nog een hele boel babyspul te maken, kan niet meer mee, zo goed doen mijn vriendinnen er aan door

-------------
Moed staat aan het begin van de d(r)aad, geluk wacht bij de voltooing.

Bericht van: Guests
Datum bericht: 10 December 2007 om 17:56

eugenie,nou weten we nog steeds niet wat jij er mee doet.

groetjes puck

Bericht van: breioma
Datum bericht: 10 December 2007 om 18:19
Ja,kom op Eugenie!!!

Bericht van: vlijtige mier
Datum bericht: 10 December 2007 om 18:50

Ik maak eigenlijk het meeste voor binnenshuis zal ik maar zeggen , als decoratie of spel.
Ook nog wel als opdracht en als ik heel erg hard gewerkt heb sta ik ook nog eens per jaar met een kraam op de lentemarkt op de school van de kinderen.
Seizoentafelknutsels worden erg gewaardeerd op de vrije school.
Of tegen onkostenvergoeding ook wel voor de seizoenstafel in de klassen.

Groetjes, Miranda

-------------
Groeten Miranda

Bericht van: Nijntje
Datum bericht: 10 December 2007 om 21:20
Ik heb meestal wel een bepaald doel voor ogen. Of een kledingstuk voor mezelf. Een kraamkado voor iemand die ik ken etc etc

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 11 December 2007 om 08:32
mijn werkstukken gaan meestal naar mijn nichtjes of liggen in een doos klaar voor......weet ik eigenlijk nog niet

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net