gebreide boord krult om
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=32607
Print Datum: 30 April 2025 om 15:48 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: gebreide boord krult om
Bericht van: luus
Onderwerp: gebreide boord krult om
Datum bericht: 30 Januari 2013 om 13:00
Ik heb een mooie noorse kol gebreid volgens patroon, met de goede maat rondbreinaald en garendikte. Nu hij klaar is krult de boord om die op de schouder komt. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft
|
Antwoorden:
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 30 Januari 2013 om 13:21
Is de col in tricotsteek gebreid zonder boordsteek onderaan? Je zou er een rand om kunnen haken, maar dat zal misschien niet bij het geheel passen. Een andere oplossing is er een bies aan de binnenkant tegen te zetten. Je kunt breed biaisband nemen. Zelf zou ik de voorkeur geven aan een bijpassende kleur stof schuin geknipt zodat je mooie in de rondte kunt werken. Je kunt voeringstof nemen glijdt makkelijker. Als je dat niet wil gewone dunne katoen.
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 30 Januari 2013 om 13:41
Als je het liever in breiwerk houdt zou je een reep in tricot kunnen breien vrij breed zodat je hem dubbel kunt nemen . De steken niet afkanten maar steek voor steek met een stiksteek op je boord zetten 9goede kant van je werk). daarna tegen zomen Je vouwt het dus a.h.w. om de onderkant van je col of liever gezegd je stopt de onderkant erin zoals in een enveloppe Als je wol die je voor je col gebruikt hebt vrij dik is zou ik een dunner garen nemen in de juiste kleur .
|
Bericht van: luus
Datum bericht: 30 Januari 2013 om 20:18
dank je voor de reacties , de boord is in boordsteek (2 r 2 a) gebreid, ik denk dat ik er maar een brede gebreide band achter zet, komt mooier over denk ik dan biesband
gr luus
|
|