Print Pagina | Close Window

Pups geboren

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=32678
Print Datum: 14 November 2025 om 05:57
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Pups geboren
Bericht van: Esther1963
Onderwerp: Pups geboren
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 12:19

Gistermiddag kreeg ik het verlossende telefoontje, kom maar want de eerste pup is geboren. Het was weer een geweldige ervaring en de laatste dikkont liet op zich wachten, maar uiteindelijk zijn er 7 gezonde pups geboren, 4 reuen en 3 teefjes waarvan onze Jelle de vader is. Teefje Grietje deed het perfect en was heel relaxt, de eerste 5 kwamen om het half uur en nr. 6 liet even op zich wachten, maar nr. 7 kwam na het piton spuiten, hij kwam er bijna zowat met spoed uit, sjonge jonge... zijn hoofd plopte eruit en ik zei gelijk, sjees wat een joekel.... LOL Hij was de zwaarste van allemaal en hij heeft een hele witte kraag. Verder zijn er 3 mooie bonte en 3 hele donkere Heart 

Dit is het eerste nest van onze Jelle en ik ben er dan ook supertrots op.

Heart

Meer foto's van de hele bevalling kun je zien op de site van http://www.alde-leane.com/nest_K_2013_stabijpups/" rel="nofollow - de fokster Marianne

-------------

Antwoorden:
Bericht van: botiwo1984
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 12:32
Wat leuk is het een Stabij? Daar staan wij voor op de wachtlijst...!

-------------
Groetjes,
Josien

Bericht van: Corneliaz
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 12:32
Oooooooo, mooie pups!

-------------
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.

Datum bericht: 03 Februari 2013 om 12:33
Originally posted by botiwo1984 botiwo1984 wrote:

Wat leuk is het een Stabij? Daar staan wij voor op de wachtlijst...!
Jazeker is dit een stabij, wat leuk dat je ook op de wachtlijst staat. Sta je bij de vereniging op de wachtlijst? En zo ja, weet je ook wat voor nr. je staat?

-------------

Datum bericht: 03 Februari 2013 om 12:34
Ja ik zie het leuk! Wij kunnen vanaf 1 juli telefoon krijgen, spannend. Heeft u een pup hiervan?

-------------
Groetjes,
Josien

Datum bericht: 03 Februari 2013 om 12:35
Ja wij staan via NVSW ingeschreven, wij staan nu op 116 maar we moeten tot juli, dus ik hoop dat we dan worden gebeld. Erg spannend allemaal..

-------------
Groetjes,
Josien

Bericht van: lori
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 12:40
Gefeliciteerd met de geboorte van die mooie pups.
Ik kan me voorstellen dat je trots bent.

Datum bericht: 03 Februari 2013 om 12:41
Leuk, heel leuk! Houd me op de hoogte als je wilt want ik zit wel al een tijdje in het Stabyhoun wereldje. Zit je ook op het stabijforum? Ik ben heel benieuwd waar jullie pupje straks geboren gaat worden.

Ik heb twee rassen, Stabyhounen en shelties en dat is geweldig samen. Ik ben ook heel trots op onze reu en zijn vader Manus die ook bij ons leeft heeft zijn sporen ook al verdiend en er lopen vele kinderen en kleinkinderen van hem rond. Manus was de eerste reu bij de vereniging die 12 dekkingen mocht doen en ze ook uitgevoerd heeft. Nu heeft zoon Jelle het stokje over genomen en dit is dan zijn eerste nest. Beide mannen hebben hun verdiensten ook behaald in de showwereld, beiden zijn Nederlands Kampioen en Jelle is zelfs in 2011 Clubwinnaar geworden.

-------------

Bericht van: ladyken
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 12:46
mooie pups

Bericht van: jetje1970
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 12:51
Blijft altijd leuk en spannend. Gefeliciteerd!

Gr. Rianne

Bericht van: pippie
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 13:01
Wat is het toch mooi!

Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 13:25
Prachtig!!

Bericht van: Esther12
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 13:51
Leuk, gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is gegaan, het lijkt mij best spannend!

Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 14:21
Ahhhh ik ben verliefd,zou er zo 1willen ,maar ja 4hoog zonder lift gaat hem niet worden
Maar ze zijn echt schattig.

-------------
Groetjes jenny

Bericht van: Claire
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 14:21
Wat lief, als ik zo zie dan zou ik zo weer een hond willen.......zo enig.

-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Bericht van: wey76
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 14:31
Echt super lief

Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 14:48
Gefeliciteerd met de pups gelukkig is alles goed gegaan

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/

Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 14:50
ahhhhhhhhhhh schattig!

Datum bericht: 03 Februari 2013 om 14:58
Originally posted by Esther1963 Esther1963 wrote:

Leuk, heel leuk! Houd me op de hoogte als je wilt want ik zit wel al een tijdje in het Stabyhoun wereldje. Zit je ook op het stabijforum? Ik ben heel benieuwd waar jullie pupje straks geboren gaat worden.

Ik heb twee rassen, Stabyhounen en shelties en dat is geweldig samen. Ik ben ook heel trots op onze reu en zijn vader Manus die ook bij ons leeft heeft zijn sporen ook al verdiend en er lopen vele kinderen en kleinkinderen van hem rond. Manus was de eerste reu bij de vereniging die 12 dekkingen mocht doen en ze ook uitgevoerd heeft. Nu heeft zoon Jelle het stokje over genomen en dit is dan zijn eerste nest. Beide mannen hebben hun verdiensten ook behaald in de showwereld, beiden zijn Nederlands Kampioen en Jelle is zelfs in 2011 Clubwinnaar geworden.

Ga ik zeker doen? Wat leuk dat je ook Stabijhounen hebt, wat gaaf dat er 2 van die mooie reuen bij jullie rondlopen.

-------------
Groetjes,
Josien

Bericht van: RoosjeS
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 15:04
Wat een schatjes!!!! gefeliciteerd!

Bericht van: J@nke
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 15:05
Gefeliciteerd! Grietje en Jelle

Datum bericht: 03 Februari 2013 om 15:19
Originally posted by botiwo1984 botiwo1984 wrote:

Originally posted by Esther1963 Esther1963 wrote:

Ga ik zeker doen? Wat leuk dat je ook Stabijhounen hebt, wat gaaf dat er 2 van die mooie reuen bij jullie rondlopen.
Er loopt zelfs een derde Stabyhoun bij ons, het is ook een kind van onze Manus, maar dan een teefje, ze heet Guusje. Deze dame lag niet in de bedoeling maar is toch zomaar op ons pad gekomen. Het is een heerlijke dame met lekker veel pit en zij is één pot nat met onze jongste sheltie van ruim 1 jaar. Op mijn website kun je ze allemaal bekijken of ach.... misschien heb je dat allang gedaan LOL

-------------

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 17:43
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOoooooo die zijn zo mooi

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: JePe
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 19:20
Leuk!!!!!!!!!! Wij zijn jaloers.....maar nog even geduld en dan hebben wij ook een stabij! Zelfs twee komen er hier op de boerderij. Eentje bij onze dochter en eentje bij ons. We kijken er naar uit.

-------------
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/

Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 19:53
Oh wat een schatjes, wij hadden vroeger ook stabyhounen, ze hebben een heel fijn karakter.

-------------
Groet,

Yobsje

Bericht van: merelx
Datum bericht: 03 Februari 2013 om 21:27
lief hoor... gefeliciteerd!

Bericht van: hannie-groen
Datum bericht: 04 Februari 2013 om 07:25
wat een mooi plaatjeBig smile

Bericht van: Nova
Datum bericht: 04 Februari 2013 om 08:32
Wat een schatjes. Mijn schoonzus heeft sinds kort ook een Stabij pup. Die zit nu in haar tanden-wissel-fase. Echt schattig.

-------------
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net