Print Pagina | Close Window

Beetje klagen

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=33490
Print Datum: 13 November 2025 om 06:12
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Beetje klagen
Bericht van: Magtelt
Onderwerp: Beetje klagen
Datum bericht: 01 April 2013 om 14:47
Een paar weken geleden vertelde een vriendin, dat ze bij het oppassen had gezien dat een blote slappelijfpop van haar kleindochter in een kale poppenwagen lag. Ik beloofde, dat ik voor bekleding en poppenkleren zou zorgen als zij me een paar maten opgaf. Ik deed voor met een centimeter hoe je een babypop van zool tot kruin opmeet, langs het kromme beentje en bood de centimeter te leen aan. Nou dat was niet nodig. Later belde ze me op, ze had de taak van het meten aan haar man gedelegeerd, hoewel ze daar een etmaal in huis waren om op te passen en er was alleen een gebroken liniaaltje aanwezig geweest. De wagen was 30/18 cm. Buiten- of binnenomtrek? Kweenie. De pops beentjes waren 9 cm, het lijf 11. Hoe was dat gemeten, alleen de harde beentjes of ook het textiele stuk? Het lijf van kruis tot hals of ook het stuk beentjes? Kweenie. Dus ik moest maar op de gok beginnen met een 28cm pop. En nu ik bijna klaar ben met een reiswieg, broekje, truitje, mutsje, spreitje, matras, kussen en laken, word ik ineens een beetje boos. Ik heb duidelijke instructies gegeven, waar ik iets mee kan beginnen, en ik krijg allemaal halve informatie en dan mag ik me een slag in de rondte haken en breien voor iemand, die niet eens geïnteresseerd genoeg is om zelf een pop en wagen te meten.

Hebben jullie dat nou ook, dat mensen wel een creatieve uitbarsting van je verwachten, maar zelf geen greintje begrip hebben of moeite voor je willen doen om dat makkelijk te maken?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Antwoorden:
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 01 April 2013 om 15:04
Van mij mag je klagen hoor. Ik kan me heel goed voorstellen dat je in je wiek geschoten bent. Mijn moeder zou zeggen: hoe dankbaar is mijn hondje.
Het is mij eerlijk gezegd nog nooit overkomen, als ik een bestelling kreeg, werd er meteen heel enthousiast gereageerd. En dat lijkt me ook logisch. Zíj heeft er belang bij, niet jij.

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: pippie
Datum bericht: 01 April 2013 om 15:18
Wat komt dat raar over! Zo van: ik zal eens laten zien dat ik heus wel een pop kan opmeten( waar jij intussen niks mee kunt!)! Met truitjes breien vraag ik altijd om een goed zittend nagetekend patroon op een oude krant. Ik weet niet of dat met een pop ook kan?

Bericht van: Fien
Datum bericht: 01 April 2013 om 15:27
Is dat niet wat ik delegeren of commanderen noem???
Ik hoop voor jou dat je toch plezier in had in het haken, puzzelen en breien, voordat je boos werd, en je creaties alsnog een dankbaar onderkomen vinden!
Liefs, Fien

Datum bericht: 01 April 2013 om 15:31
Ik heb patronen voor poppen met altijd de totale lengte en soms de bovenwijdte in het patroon vermeld. Dus ik dacht dat als ik voordeed hoe ik een pop meet, dat dat duidelijk zou zijn. Maar als iemand het meten liever delegeert, omdat ze geen interesse heeft in handwerken, althans daar altijd over griezelt, kan ik maar beter niet meer aanbieden om iets te maken. Ik heb toch al een hekel aan dat delegeren, mensen stellen iets moois voor om allemaal samen te doen, verdelen de taken en blijken dan uiteindelijk niet actief te zijn, alleen maar vooraan te staan als het geprezen gaat worden. Ik durf te wedden dat de ontvangers van Koninklijke onderscheidingen meestal een hele staf hebben, die zich uit de naad voor ze werken.

Oeps, niet echt een mooie paasgedachte. Ik ben aan lekker weer toe. Het zonnetje is verraderlijk. Ik stapte net naar buiten (tuin op zuidwesten) en zei tegen de kat die op de kussenbox vlakbij het raam lag: "Lekker warm hier, hè?" Twee stappen verder richting vogelvoederpaal: "Maar hier niet." Afijn de musjes kunnen weer eten.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: lori
Datum bericht: 01 April 2013 om 16:06
Ik hoop jou dat de kinderen van je vriendin niet dezelfde instelling hebben.
Dan zouden je mooie, met liefde gemaakte spulletjes binnen no-time naar de gallemiesjes zijn, eeuwig zonde.

Datum bericht: 01 April 2013 om 16:10
Och kinderen, dat is een ander verhaal. Ik heb eens op een verjaarsvisite gezeten, waar de jarige haar glas limonade omver stootte en het opdweilde met de nieuwe poppenkleertjes, die ze net van me cadeau had gekregen. Gaf niet, want haar moeder was de waskoningin die me altijd hielp overal vlekken uit te krijgen. Die wist echt overal raad op, waar ik het advies geef om de vlek eruit te knippen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 01 April 2013 om 16:13
Ik bedoelde niet de kleintjes, die weten soms niet beter.
Ik doelde op de mama of papa van het kleintje voor wie je druk aan het werk bent.

Datum bericht: 01 April 2013 om 16:17
Die zouden nog steeds het aardbeienmutsje met bijpassende granny deken op de foto zetten voor die aardige tante, die ze gehaakt had. Kindje is inmiddels 2 en het was een geboortegeschenk.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 01 April 2013 om 17:39
Ha, nou voor zulke luitjes=niets maken zonde van je tijd!
Zei vroeger ook altijd ja,nu bij sommigen ja de groete, nee dus!
En in t echt ben ik best wel aardig hoor

Datum bericht: 01 April 2013 om 17:45
Wat jammer Magtelt, waarom dan toch nog energie insteken?
In zo'n geval (omdat je het aanbied) zou ik denken dat een jurkje wel genoeg is.

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 01 April 2013 om 17:48
Helemaal met breienmaar eens. Als ik na een vraag zo weinig informatie krijg ben ik heel snel klaar.
Magtelt je kent toch de uitdrukking van: al te goed is.....enz?
Ook geen mooie paasgedachte, maar ook al vind je het nog zo leuk om poppendingen te maken, het moet niet te gek worden.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Bericht van: Semmama
Datum bericht: 01 April 2013 om 18:19
Oh wat balen zeg. Sommige mensen denken dat je het allemaal maar even uit je mouw schudt. Grrr.

-------------
Net begonnen en nu al verslaafd.

Bericht van: marlene
Datum bericht: 01 April 2013 om 20:36
ik zou heel netjes hebben gezegd:"als jij niet met goede duidelijk maten komt, dan kan ik niet haken"

-------------
http://fotosvanmarleen.mijnalbums.nl" rel="nofollow - mijn foto's

Bericht van: m'jo
Datum bericht: 01 April 2013 om 21:24
Lieve Magtelt, je bent veel te goed........... ik zou niet eens aan het haken en breien zijn gegaan als de interesse er niet was........ iets maken op bestelling.... prima maar dan ook belangstelling tonen en anders kunnen ze de boom in!!

-------------
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl

Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 01 April 2013 om 21:58
Ja Magtelt, ik ben het helemaal eens met Marjo.
Volgende keer gewoon nee zeggen, iets voor iemand maken is leuk maar er mag wel een beetje waardering zijn.

Groetjes, Lidia

Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 01 April 2013 om 22:03
Voor zulke mensen zou ik ook niks maken, ik zou u ook afwachten met geven tot zij met de goede maten komt. Overigens zijn de poppenwagens en wiegjes hier ook vaak leeg, de poppen liggen dan op de grond onder hun dekentjes.

-------------
Groet,

Yobsje

Bericht van: dine
Datum bericht: 02 April 2013 om 11:44
Ik vrees dat er met een blote pop in een kale wagen niet veel gespeeld wordt en het meisje ze niet zo erg zou missen als ze enkele weken verdwijnt. In haar plaats had ik alles meegegeven zodat alles netjes past.
Magtelt : je bent weeral eens te goed geweest. Hopelijk zal het meisje er veel mee spelen, want daar doe je het toch uiteindelijk voor, nietwaar ? Wink 

Bericht van: Mamaeer
Datum bericht: 02 April 2013 om 12:22
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Och kinderen, dat is een ander verhaal. Ik heb eens op een verjaarsvisite gezeten, waar de jarige haar glas limonade omver stootte en het opdweilde met de nieuwe poppenkleertjes, die ze net van me cadeau had gekregen. Gaf niet, want haar moeder was de waskoningin die me altijd hielp overal vlekken uit te krijgen. Die wist echt overal raad op, waar ik het advies geef om de vlek eruit te knippen.

Ohhhhh, die is echt ERRUG!!!!

Datum bericht: 02 April 2013 om 12:24
Originally posted by marlene marlene wrote:

ik zou heel netjes hebben gezegd:"als jij niet met goede duidelijk maten komt, dan kan ik niet haken"

mee eens!!!

Magtelt, jij loopt zo eigenlijk ook telkens tegen jezelf aan.
Let op dat dit niet nog gekker wordt hoor!!

Bericht van: boudewina
Datum bericht: 02 April 2013 om 13:23
ik heb ook zo een schoonmoeder ik had ooit eens een ketting voor haar gemaakt ze is nog al iel dus de ketting was tegroot .zij ze tegen mij ik heb hem maar gesloopt hij paste niet ze kon hem zelf niet maken of ik dat even kon doen .nou niet gedaan natuurlijk ze kocht voor mijn verjaardag .niet een boek dat ik leuk vond nee ze kocht een boek voor haar zelf waar ze zo een leuke tas in stond dan kon ik die even voor haar maken ehhhh nou niet dus boek verkocht via boll .com was ze nog beledigd ook .ik heb iets voor mijn zus gemaakt voor haar paard komt ze langs terwijl ik er mee bezig bent zegt ze verontwaardgd vind je zus dat wel leuk dat je dat zomaar maakt voor haar .

-------------
http://www.flickr.com/photos/83999974@N06/

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 02 April 2013 om 23:10
Magtelt,
Je bent te goed voor deze wereld, maar je vriendin zou van mij de boom in kunnen.
Ze denkt te makkelijk over het werk dat wij eraan hebben en het wordt niet gewaardeerd

-------------

Bericht van: Nespa
Datum bericht: 03 April 2013 om 00:24
waardering is de reden dat ik het vertik iets voor 1 van mijn jongere nichtjes te maken. ik heb onder mij 3 nichtjes zitten, de oudste hoef ik geen knuffels meer voor te maken want die gaat al naar de middelbare school, dan komt dat betreffende nichtje en dan mijn allerjongste nichtje.

het middelste nichtje is netjes gezegd een verwend nest, ze krijgt altijd haar zin, ze word totaal niet gecorrigeerd door haar moeder of oma en heeft totaal geen respect voor haar overgroot oma (mijn oma)of de tantes tevens terroriseert ze de andere kleintjes als ze bij mekaar zijn. haar oma ziet regelmatig mijn projectjes voor de andere maar heeft tot nu toe niks gezegd. maar ik doe het gewoon niet omdat het waarschijnlijk toch niet gewaardeerd word, ja daar ga ik geen energie insteken.

-------------
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run

Bericht van: chikay
Datum bericht: 03 April 2013 om 11:37
wat ook zo leuk is als je iets in opdracht maakt?
je vraag de kleuren en wat ze wil hebben en hoe....
geef aan dat ik alleen de matriaal kosten terug wil hebben en dat ik het met liefde maak
toen het klaar was ja bedankt en via via hoor je dat ze gezegt heeft wat moet ik er mee....
kan je vertellen eens maar nooit meer
ik wil best iets haken voor een ander maar dan halen ze de matrialen maar mooi zelf maar die bewuste persoon kan voor mij het dak op
jose

-------------
Geniet van het gene dat je hebt,en treur niet om het gene dat je niet bezit.

Bericht van: pippie
Datum bericht: 03 April 2013 om 11:55
Het is toch niet te geloven!! Gggggrrrrrrrrr

Bericht van: Krissis
Datum bericht: 03 April 2013 om 12:10
Wat een verhalen allemaal, wat ontdankbaar voor het vele werk wat erin zit!

-------------
Voor mij geschreven, http://www.youtube.com/watch?v=q2jqiwrPAP4" rel="nofollow - KLIK

Datum bericht: 03 April 2013 om 12:12
Ik heb de foto's van de grrrr naar Jips gestuurd, zij zal ze later bij Creaties zetten. Ik was wel meteen geïnspireerd om een reiswiegje voor mijn kleine Sachapopje te maken, dat is al af. Maar die moet nog een lekker dekentje krijgen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 03 April 2013 om 12:19
Dit bewijst maar weer, mannen komen van mars!

Datum bericht: 03 April 2013 om 12:20
Oeps' verkeerde item

Datum bericht: 03 April 2013 om 15:41
Nee hier klopt het ook. Mannen hebben geen verstand van kinderkledingmaten. Een pasgeboren baby is ongeveer 50 cm en dus maatje 50, dat kun je verder naar boven en naar beneden rekenen. Met hoofd en al. Dat telt bij het meten altijd mee, behalve voor mannen blijkbaar. Hun hoofd telt zeker nooit mee. Zit niet veel in, neem ik aan.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 03 April 2013 om 15:45
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Dat telt bij het meten altijd mee, behalve voor mannen blijkbaar. Hun hoofd telt zeker nooit mee. Zit niet veel in, neem ik aan.
Wink

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net