Print Pagina | Close Window

Het eerste Silwick nest(je)

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=33495
Print Datum: 13 November 2025 om 06:12
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Het eerste Silwick nest(je)
Bericht van: Esther1963
Onderwerp: Het eerste Silwick nest(je)
Datum bericht: 01 April 2013 om 17:09

Gisteren om 05.45 uur is het eerste en enige reutje geboren, wat een horrorbevalling... hij kwam in stuit zonder vlies en Elsa was al een hele tijd aan het persen en daarom ben ik met mijn vinger naar binnen gegaan om te voelen of er al wat aan zat te komen, ik voelde toen 1 voetje en dacht... mijn god hij zit daar zonder vlies al die tijd in het geboortekanaal en toen wachten totdat ik het tweede voetje voelde en toen kon ik gaan trekken , met telefonische hulp van mijn dierenarts is uiteindelijk het reutje geboren, hij weegt 210 gram en hij heeft een hele moeilijke start gehad, ik heb hem uit de dood weg moeten halen met veel hartmassage en mond op bekkie beademing. Hij deed helemaal niets en zijn kleur stond mij ook niet aan dus weer wrijven, beademing en wrijven, goed hard want aan aaien heb je op dat moment niks. Toen zag ik ineens zijn bekkie open gaan en weer ben ik doorgegaan met wrijven en toen hoorde ik eindelijk het eerste piepje... de seconden/minuten leken wel uren te duren. Elsa vond hem in het begin maar niks en was druk bezig met de nageboorte op te eten. Toen kwam het volgende probleem... hij wilde niet drinken, hij zocht wel maar vond niks, zelfs niet wanneer ik hem hielp. Ik heb hem na twee uurtjes maar een paar druppeltjes beetje suikerwater gegeven en eindelijk 's middags rond een uur of twee begon hij zelf te drinken en omdat ik al twee nachten niet had geslapen en na al die stress kwamen bij mij de waterlanders want wat kun je blij zijn als hij dan eindelijk gaat drinken.

En toen maar wachten op wat komen ging maar er gebeurde helemaal niets meer en de dierenarts was al geweest en die had piton gespoten maar ze kreeg geen weeen meer dus we begonnen ons steeds meer zorgen te maken want op de echo waren er drie gezien. De dierenarts kwam voor een tweede keer en die had gevoeld bij Elsa en ze voelde wel wat maar kon niet met zekerheid zeggen of er nog een pup in zat. We hebben toen besloten om een röntgenfoto te laten maken om te kijken hoeveel en waar ze ongeveer zouden zitten. Elsa mee en de kleine man in een mandje op een kruik en op naar de kliniek. We waren er op voorbereid dat er eventueel een keizersnede zou moeten volgen, daarom hadden we de kleine man ook meegenomen. Uit de foto's bleek dat Elsa verder leeg was maar wel overvolle darmen had. Helaas dus geen puppenmeisje voor mij maar waar ik wel gelukkig mee was was dat er geen keizersnede uitgevoerd hoefde te worden.

Deze grote kleine man gaat naar een stel die al sinds vorig jaar voorjaar op mijn lijst staan en hen heb ik gisteravond al het goede nieuws kunnen geven, andere mensen heb ik moeten teleurstellen maar het lieve vond ik dat ze mij ook gevolgd hadden op facebook en volmondig zeiden dat ze op een volgende pup wilde wachten omdat ze onze honden zo lief en leuk vinden, dat doet je goed na twee nachten niet slapen en alle stress en emoties.

De eerste nacht is goed gegaan en de kleine man is al 30 gram gegroeid en dat voor een eerste dag en zo'n slechte start is dat niet verkeerd.

En voor de mensen die niet op mijn facebook zitten zal ik hier wat foto's neerzetten

Lekker aan de tiet, hij heeft de complete melkbar voor zichzelf, echte vent dus Thumbs Up

Mooie brede doorlopende witte kraag

Smalle bles die straks alleen nog maar dunner wordt net als bij Elsa en ook net als bij haar mooi in het midden loopt

Ze verzorgt de kleine man goed

Trotse mama Heart

-------------

Antwoorden:
Bericht van: andrea21
Datum bericht: 01 April 2013 om 17:17
Ach wat lief en wat jammer maar 1 pupje is de kans dat het volgende keer beter gaat wel aanwezig, meestal als ze maar 1 pupje bij hun hebben is de bevalling ook moeizaam het uit persen gaat dan ook uiterst moeizaam met 1 pupje.

gefeliciteerd hoor!

-------------

Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 01 April 2013 om 17:30
Ach wat een schatje! En wat een stress

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 01 April 2013 om 17:53
Wat een schatje, maar wat een spanning. Die jongeman zal wel groeien met alle voeding voor zich alleen.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Bericht van: lori
Datum bericht: 01 April 2013 om 17:53
Wat fijn dat het uiteindelijk toch nog goed gekomen is.
Van harte gefelictiteerd!!

Bericht van: Haakmama
Datum bericht: 01 April 2013 om 18:13
Wateendotje!

Bericht van: Semmama
Datum bericht: 01 April 2013 om 18:15
Ach jee, arme Elsa, wat een zware bevalling. En wat is het spannend geweest. Fijn dat het nu wel goed gaan met de kleine pup.
Gefeliciteerd.

-------------
Net begonnen en nu al verslaafd.

Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 01 April 2013 om 19:24
Ah wat een schatje zeg,blij dat de pup het gehaald heeft, dan is dat mooie berenkleed helemaal voor hem .
Gefeliciteerd

-------------
Groetjes jenny

Bericht van: Nespa
Datum bericht: 01 April 2013 om 19:45
gelukkig heeft die het toch gered, gefeliciteerd

-------------
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run

Bericht van: marlene
Datum bericht: 01 April 2013 om 20:34
wat een schatje, en wat fijn dat hij het nu zo geod doet

-------------
http://fotosvanmarleen.mijnalbums.nl" rel="nofollow - mijn foto's

Bericht van: m'jo
Datum bericht: 01 April 2013 om 21:11
Hij is prachtig Esther, moeder en pup zijn gezond, de natuur laat zich niet dwingen.
Oh en waar ik altijd zo gek op ben....... ze ruiken zo lekker.........

gefeliciteerd met je kleine ventje..

-------------
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl

Bericht van: pippie
Datum bericht: 01 April 2013 om 21:14
Wat een spannend begin! Gelukkig een goede afloop!

Bericht van: Molemieke
Datum bericht: 01 April 2013 om 21:22
Fijn dat het allemaal goed is afgelopen! Gefeliciteerd met de puppy.

Bericht van: J@nke
Datum bericht: 01 April 2013 om 21:35
Pff, wat een verhaal! gelukkig is alles goed gegaan.
Gefeliciteerd!

Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 01 April 2013 om 21:52
Hoi Ester nogmaals gefeliciteerd, had ik al gedaan via Facebook maar wat een schattige foto's heb je neergezet.

Groetjes, Lidia

Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 01 April 2013 om 21:55
Jeetje wat een horror verhaal.
Hopenlijk word dit pupje een mooie gezonde reu,
Heel veel sterkte met alles te verwerken.
En met het opvoeden van 1 pupje.komt toch heel wat anders bij kijke.

En gefeliciteerd !

Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 01 April 2013 om 21:58
Wat een schatje, gefeliciteerd met de pup!

-------------
Groet,

Yobsje

Bericht van: chickey1214
Datum bericht: 02 April 2013 om 13:18
Wat een schatje!
Echt om trots op te zijn.
Geniet er maar van, ze zijn zo weer groot.
Schitterende honden.

Bericht van: petraco
Datum bericht: 02 April 2013 om 20:13
wat een verhaal maar gelukkig goed afgelopen. Gefeliciteerd met de  prachtige pup

Datum bericht: 02 April 2013 om 21:20
Je zal het nu wel druk hebben, maar hoe gaat het ondertussen met moeder en pup? En met jou? Kan je het al een beetje een plaatsje geven?

-------------

Datum bericht: 02 April 2013 om 21:45
Ik probeer het af en toe los te laten maar ik ben wel veel in de huiskamer, gelukkig heb ik deze week vrij dus kan ik mooi gaan genieten. Het manneke was de eerste dag heel goed aangekomen en de tweede dag ook alleen vanmorgen maar 10 gram wat dus resulteerde in ongerustheid maar het komt goed want ik ben hem wat vaker gaan wegen en hij was binnen 5 uur weer 10 gram bijgekomen. Hij woog bij zijn geboorte 210 gram en dat moet rond dag 10 verdubbeld zijn, hij weegt nu op dag drie 266 gram dus we gaan nog steeds vooruit. Verder moet Elsa ook in het ritme komen, net als wij. Ik slaap er nog wel bij en ik word ook diverse keren wakker per nacht maar dat maakt mij niet zoveel uit. Hij ziet er tenminste goed uit en Elsa ook dus ik ga gewoon lekker genieten, maar het is best spannend zo'n eerste nestje ook al is het maar één pup. Ik moet wel zeggen dat ik absoluut niet teleurgesteld ben dat er geen teefje voor mij bij zit, ik was allang blij dat er geen keizersnede uitgevoerd hoefde te worden.

-------------

Datum bericht: 02 April 2013 om 22:11
Wat goed dat hij nog steeds aankomt. Alle beetjes helpen. Normaal v allen ze eerste dag ook wel is af.
Je zal zien straks gaat het vast als een trein.
Wat en zorgen.
Pfff dat onze pup er was toen al 11 weken en erg ziek werd heb ik 2 weken met hem op de bank geslapen
Ze zijn zo klein, nu helemaal.
Probeer er ook van te genieten.

Datum bericht: 03 April 2013 om 06:30

Moeilijk he dat loslaten. Dat kan ik me zo voorstellen. Fijn dat de kleine man aan begint te komen.

Probeer er deze week af en toe lekker van te genieten. Maar net als bij je eigen bevalling moet je alles een plaatsje zien te geven. Sterke en genietse.

-------------

Bericht van: Esther12
Datum bericht: 03 April 2013 om 16:45
Hé dit had ik nog niet gelezen. Wat jammer dat het zo moeilijk is gegaan. Maar wat een prachtig pupje! Fijn dat het nu beter gaat! 

Bericht van: Loepke
Datum bericht: 04 April 2013 om 08:45
Ohjee,wat een horrorverhaal! Blij te lezen dat uiteindelijk alles toch nog goed en is de kleine man lekker aan het aankomen,heerlijk!!
Het zijn schatjes,zowel de mama als het kleine friemeltje

-------------
Liefs,Loepke

http://www.flickr.com/photos/hildeloepke" rel="nofollow - http://www.flickr.com/photos/hildeloepke

Bericht van: Mayabees
Datum bericht: 04 April 2013 om 10:19
Wat vreselijk spannend allemaal zeg! En spijtig dat er maar 1 pup is geboren. Gelukkig gaat het allemaal goed met het kleine mannetje en mama.

Geniet ervan Esther! Gefeliciteerd meid!

-------------

http://pinterest.com/creabeezzz/

Datum bericht: 09 April 2013 om 16:13
Het gaat gelukkig heel goed met het manneke, hij groeit als kool maar ja vind je het gek als je de hele melkbar voor jezelf hebt LOL Hij weegt nu op dag tien 530 gram. Op mijn website heb ik wat foto's staan www.silwick.nl en elke week zullen er nieuwe foto's komen. 

-------------

Datum bericht: 09 April 2013 om 16:19
Wat fijn dat het zo goed gaat met woezel l!
Geniet er maar van voor je het weet en hij vliegt hij al weer uit.

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 09 April 2013 om 16:42
De pup ziet er schattig uit. Ik heb geprobeerd een berichtje achter te laten op je website, maar ik geloof dat het niet echt gelukt is.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Bericht van: cynnie1986
Datum bericht: 09 April 2013 om 19:17
Pff. Wat een verhaal. Maar wat fijn dat alles goed gaat met elsa en de kleine man. Gefeliciteerd!!

-------------
creatiefmetjehanden.blogspot.nl

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net