Print Pagina | Close Window

makkelijk beertje

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=3358
Print Datum: 28 Maart 2024 om 10:33
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: makkelijk beertje
Bericht van: Corrie
Onderwerp: makkelijk beertje
Datum bericht: 12 December 2007 om 12:57

Ik zoek voor de naschoolseopvang een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijk beertje om te breien.

Wie heeft er eentje??????????????????



-------------
Hou de eer aan jezelf



Antwoorden:
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 December 2007 om 16:16
Ik had er twee neergezet bij Vragen, Patronen voor demente bejaarden, maar ik kan je een kopie van mijn kopiëen sturen van kleine makkelijke beertjes. De ene is 8cm, de andere nog geen 5cm. De grote is uit een heel oud Libelle of Margriet patroon van gebreide poppenkleren en een beertje, de andere kwam uit een berenblad, ik weet niet meer welke, van toen ik nog beren verzamelde. De bladen zijn allang weggegeven, maar deze ene kopie heb ik gehouden.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 12 December 2007 om 17:44

heel erg graag

 

mailto:corrigami@chello.nl - corrigami@chello.nl

vast bedankt  groetjes Corrie



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 December 2007 om 20:42
Komt in orde.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Meia
Datum bericht: 13 December 2007 om 00:40

Magtelt, mag ik dat patroontje van dat beertje ook hebben?   mailto:Meia@chello.nl - Meia@chello.nl

Alvast bedankt



-------------
     All you need is love.



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 December 2007 om 15:03
Corrie en Meia, ze zitten in de mail, als het goed is. Ik ben toch maar even naar de Plus gesneld, want de blaadjes krulden en waren vergeeld en dun geworden. Nu heb ik kleurenfoto's van de kleertjes en nieuwe zwartwit kopieën van de beschrijvingen. En lekkere pizza's, want ik bedacht onderweg dat ik nog geen avondmaal gepland had. Maar daarvóór had Ton ze al gescand en ik wou hem niet weer aan het werk zetten.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Meia
Datum bericht: 13 December 2007 om 15:08
Ik heb ze al binnen, dank je wel Magtelt  

-------------
     All you need is love.



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 13 December 2007 om 16:05

Ik ook nogmaals hartelijk bedankt

 

groetjes Corrie



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Meia
Datum bericht: 13 December 2007 om 23:20
Ik was met het kleine beertje bezig maar er staat geen beschrijving van het hoofdje bij  Arm beertje. Nou komt wel goed, ik verzin zelf wel een hoofd

-------------
     All you need is love.



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 14 December 2007 om 13:05
ik heb ze klaar en er staat een hoofdje bij hoor , ik zal de foto,s straks plaatsen

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 December 2007 om 13:37
Meia dacht dat het een kopvoeter was, weetjewel, zoals kinderen tekenen. Maar er moest een draadje op 2 cm vanaf de opzetsteken geregen worden en dan kreeg ie een nek en een hoofd. Dat heb ik haar al gemaild. Snoezig worden ze, hè? Alleen een panda maken van die kleine vind ik wel een gedoe.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 14 December 2007 om 16:34

dit zijn ze geworden , iets groter want ik had dikker garen maar de grote kunnen de kids ook.

Maandag heb ik met vorige week maandag 2 x extra les kunnen geven dus ze zien hem maandag wel en dan maak ik voor elk kind een kopy.



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 December 2007 om 18:32
Wat een schatjes, leuk idee met dat kantje en de roze oortjes!!!!

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 14 December 2007 om 19:54
ja toch

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: amandel
Datum bericht: 14 December 2007 om 19:58
Wat een scheetjesssss wat lief, groetjes irene

-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 14 December 2007 om 21:06
leuke beertjes Corry

-------------
groetjes Thea


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 15 December 2007 om 00:23

Hee, wat een lieve beertjes.

Ik zou het fijn vinden als mij ook iemand het patroontje kan doorsturen.



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: Meia
Datum bericht: 15 December 2007 om 01:46
Ik heb er bijna eentje klaar, zou moeten voor vanavond maar de 2e arm lukte me niet op tijd. Kwam omdat ik achter de pc zat te breienen mijn kleinzoon op de msn zat. Dus gezellig kletsen en ik moest nog eten en mijn man had me nodig om en kado in te pakken en ik moest om half 8 klaar staan. Nou geeft niks want nu is dat beertje gewoon voor mezelf. Morgen komt er wel een foto

-------------
     All you need is love.



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 December 2007 om 11:31
Breimuisje, de beschrijving staat bij de rubriek vragen, onderwerp Patronen voor demente bejaarden en het plaatje staat hierboven van die schatjes van Corrigami. Maar als je wilt dat ik ze aan je mail, kan dat ook, dan moet in mijn wederhelft lief aankijken.
Nadat ik de Apeldoornse Kerstmarkt onveilig heb gemaakt, ik stond al in de startblokken en trof de computer onbeheerd aan. Toen kon ik het nioet laten even mijn mail te tsjekken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Haaknaald
Datum bericht: 15 December 2007 om 11:39

Heel leuk beertje is het geworden.

Zou ik misschien het patroontje ook mogen???

Groetjes Els.



-------------
http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/


Bericht van: tdv
Datum bericht: 15 December 2007 om 13:03

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Breimuisje, de beschrijving staat bij de rubriek vragen, onderwerp Patronen voor demente bejaarden en het plaatje staat hierboven van die schatjes van Corrigami.

http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2667 - http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2667



-------------
groetjes tine


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 17 December 2007 om 18:53

de 1ste naschoolseopvang zit er op, heb me gek zitten naaien aan binnentasjes vanmiddag maar een kwartier te laat en alles was klaar en we hebben met lekkere limonade en een kadootje ( mapje met zakdoekjes die ik ooit leerde met quilten voor elk kind en een chocolade ding voor in de boom) een feestje vanmiddag erg leuk.

Nu donderdag nog en het zit er jammer genoeg weer op dit jaar.



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 20 December 2007 om 16:01

Nou op het andere buurthuis is het breien een flop geworden want ze kwamen helemaal niet of er waren er een paar, geen breiwerk bij zich enz;

echt een rommeltje dus geen foto.

Er lag hier een pak sneeuw dus was lopend gegann ( 35 minuutjes) en er kwam 1 kind zonder breiwerk en een ma met kind of ik een nieuw werkje wilde opopzetten want dan gingen ze weer.



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Meia
Datum bericht: 20 December 2007 om 22:57
Nou ja zeg, niet best! Wat gaat er in zulkemensen hun hersens om vraag ik me dan af Maar ik ken het, ik heb jarenlang wijkwerk gedaan

-------------
     All you need is love.



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 21 December 2007 om 12:53
echt jammer ja ze moeten komen maar blijven gewoon weg.

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 21 December 2007 om 18:36
Corrie, bij dat ene beertje zag ik nu pas, dat er een hele poppengarderobe IN RECHTE LAPPEN bij hoort, kun je nagaan, ik heb het al jaaaaren en dat valt me net op. Voor een pop van 50 cm. Nu waren de randen van de bladzijden al zo lelijk geworden, dat ik de hele zwik in de Plus gekopieerd heb, kleurenfoto's in kleur en de rest in zwartwit, voor mijn verzameling. Mijn vraag is of jij het origineel wilt hebben, het is dus niet meer zo mooi, maar je kunt het scannen; alles is wel goed zichtbaar en leesbaar. Ik stuur het zo aan je op, ik geloof dat ik je adres nog heb. Dan heb je het in ieder geval voor na de Kerstvakantie.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 21 December 2007 om 19:22

hardstikke leuk zou ik dat vinden want 4 van de meisjes wonen hier om de hoek en zullen vast en zeker langs komen hier.

 

bedankt vast

 

groetjes Corrie



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 21 December 2007 om 19:33
Ik stop ze nu in een envelop en morgenvroeg, nou ja niet zo héél vroeg, gaan ze op de bus, fijn, want weggooien vond ik zo zonde. Nou maar hopen dat die meisjes nog met poppen spelen (ik nog wel, ben net weer eentje aan het aankleden).

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 22 December 2007 om 13:54
Ik heb 'm zojuist gepost, ben benieuwd hoe snel de post is met niet-kerstkaarten.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 22 December 2007 om 15:33
afwachten maar en die meisjes spelen nog wel met poppen hoor dank je wel en groetjes Corrie

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 20 Januari 2008 om 14:49

A.S donderdag en vrijdag ga ik weer naschoolseopvang doen met 4 en 9 kinderen en dit keer wordt het haken.

Heb er weer heel erg veel zin in.



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 20 Januari 2008 om 17:59
Originally posted by corrigami corrigami wrote:

A.S donderdag en vrijdag ga ik weer naschoolseopvang doen met 4 en 9 kinderen en dit keer wordt het haken.

Heb er weer heel erg veel zin in.

leuk!!! ik heb over twee weken ook haken... Ik weet nog niet goed wat ik precies met ze ga doen, moet het nog even bekijken... Wat gaan jullie doen? Wij hebben met breien al twee dingetjes gemaakt (met hulp) dus geen tijd genoeg om aan een echt werkje te beginne, vrees ik... Ze willen een bloem haken, dus dat proberen we er "even" in te krijgen in de eerste les haken, proest...

Breien vonden ze heel leuk, maar hééél moeilijk... (alleen rechts breien dus, hihi!) Ja, ik vind het wel leuk om ze enthousiast te maken -of te proberen in ieder geval- voor iets ouds én nieuws tegelijks... Handwerken is van alle tijden maar voor hen echt nieuw meestal...



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 20 Januari 2008 om 22:47
Ik ga maar beginnen met losse en vaste en dan zien we wel, als ze an stokjes toe zijn wil ik ze eigenlijk de anjer leren.

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 21 Januari 2008 om 18:29

Originally posted by corrigami corrigami wrote:

Ik ga maar beginnen met losse en vaste en dan zien we wel, als ze an stokjes toe zijn wil ik ze eigenlijk de anjer leren.

 

dacht ik ook zo te doen, lossen en vasten en dan zien we wel weer...



Bericht van: Haaknaald
Datum bericht: 21 Januari 2008 om 19:39

Hoi Corrigami,

Je hebt mail.....

 

Groetjes Els.



-------------
http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 22 Januari 2008 om 09:33
Als je niet te veel leerlingen hebt, is het mischien leuk om proeflapjes voor ze te maken, b.v. eerst recht, dan averecht en dan tricotsteek, vervolgens vasten erop haken, dan halve stokjes, stokjes en dubbele stokjes, eventueel nog driedubbele stokjes, etiketjes met de benamingen eraan bevestigen en een ketting van lossen om hem op te hangen. Dan zien ze later hoe al die steken eruit zien, als ze zelf thuis aan de gang willen. Dat is een mooi afscheidskadootje aan het eind van het seizoen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 22 Januari 2008 om 11:12
oke goed idee dank je wel

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: corine
Datum bericht: 22 Januari 2008 om 13:50
Zou ik hem ook mogen??

-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 Januari 2008 om 20:35
Corine, bedoelde je dat je ook een proeflapje wilt hebben? Ik heb vandaag even uitgezocht hoe ik dat het beste kan doen, voor later, als ik er niet meer ben en mijn dochter en schoondochter het toch willen leren. Dan maak ik er voor jou ook één.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 28 Januari 2008 om 12:43
Er zijn van de 11 kids die kwamen al 5 met het beertje begonnen, de 2 kleinste zijn aan het vingerhaken

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: panda
Datum bericht: 28 Januari 2008 om 12:56
Prachtig initiatief



-------------
Groetjes Paula


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 28 Januari 2008 om 13:09
Krijgen we daar foto's van te zien?

Heerlijk als kinderen zo bezig zijn. Ik ben ouderwets, hoewel mijn kinderen diverse spelcomputers hadden, vond ik het toch het leukste als ze aan het knutselen waren.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 28 Januari 2008 om 18:11
Als de 8 weken voorbij zijn maak ik een foto

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 30 Januari 2008 om 21:47

Originally posted by corrigami corrigami wrote:

Er zijn van de 11 kids die kwamen al 5 met het beertje begonnen, de 2 kleinste zijn aan het vingerhaken

hier zat de laatste les er vandaag op... Twee kleintjes vingerhaken (zoals bij jou dus, hihi!) en de rest beetje lossen haken maar vonden breien leuker... Maken nu een mini-sjaaltje voor hun konijntjes (uit het vierkant lapje)

Op het einde van de les verbazing "hoezo LAATSTE les???" Er gaan er nu een paar op vakantie, maar blijkbaar pikken we letterlijk en figuurlijk de draad weer op nadien... Eentje was jarig geweest (14) en had twee mooi breiboeken gekregen...

Ik zou ook graag aan het beertje beginnen met de grootsten... Laat je even weten hoe dat loopt met het beertje bij jullie?

Wel jammer dat we het zo druk hadden, dat we vergeten zijn om foto's te nemen.. Volgende keer echt maar eens doen dus, voor het ECHT de laatste les is...



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 31 Januari 2008 om 06:50

Het beertje loopt goed hoor ik gisteren van een meisje dat ook bij mij komt vouwen, er schijnt er 1 te zijn die de pootjes al af heeft en met de oortjes bezig is.

zie het morgen wel.



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 31 Januari 2008 om 13:18
Originally posted by corrigami corrigami wrote:

Het beertje loopt goed hoor ik gisteren van een meisje dat ook bij mij komt vouwen, er schijnt er 1 te zijn die de pootjes al af heeft en met de oortjes bezig is.

zie het morgen wel.

 waarschijnlijk een goeie juf gehad!



Bericht van: Meia
Datum bericht: 31 Januari 2008 om 13:29

Beertje is makkelijk te breien, als kinderen al een beetje kunnen breien en niet te veel steken meerderen of minderen zonder dat ze het door hebben is zo'n beertje snel gebreid.

Leuk dat het zo goed gaat Chrisje



-------------
     All you need is love.



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 31 Januari 2008 om 14:11
In het boekje van De Slegte staan ook een paar eenvoudige beertjes, enkel van rechte lapjes.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 31 Januari 2008 om 16:15

De slegte hebben we hier helaas niet ,

nu geef ik haken , geen breien



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Meia
Datum bericht: 31 Januari 2008 om 22:44
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

In het boekje van De Slegte staan ook een paar eenvoudige beertjes, enkel van rechte lapjes.
Hoe heet dat boekje ook al weer? Ik zou het nog gaan halen, vergeten. Morgen maar even kangs gaan, moet toch knoopjes halen op de markt.

-------------
     All you need is love.




Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net