Print Pagina | Close Window

Vertaallink

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=3366
Print Datum: 08 Juni 2024 om 23:28
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Vertaallink
Bericht van: hilda
Onderwerp: Vertaallink
Datum bericht: 13 December 2007 om 13:05

Weet ook iemand een vertaallink van engelse haakpatronen na Nederlands. Het hoeft niet letterlijk, maar de termen zo af en toe hihihhi.

Ik red me aardig, maar af en toe zit ik wel eens zo , hihihihihihi.

Alvast bedankt.

Groetjes Hilda




Antwoorden:
Bericht van: odette
Datum bericht: 13 December 2007 om 13:09

http://www.breikraam.nl/breien-4.html

Op internet zwerven er meerder rond, vond toevallig deze als eerste.

Ik heb je trouwens een mailtje gestuurd met de chocolade taartjes



-------------
odette


Bericht van: Carola
Datum bericht: 13 December 2007 om 13:18
je hebt mail


Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 13 December 2007 om 13:19
Ik heb hem ook maar even opgeslagen voor me zelf, je weet maar nooit. Dank je wel 


Bericht van: Meia
Datum bericht: 13 December 2007 om 15:31
Ik heb em ook maar even opgeslagen. Soms zoek ik me naar in mijn favorieten, mag wel submapjes gaan maken

-------------
     All you need is love.



Bericht van: Rubia
Datum bericht: 13 December 2007 om 20:44

http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2798&KW=vertaling - http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2798&K W=vertaling

 

Er zit een zoekfunctei op dit forum



-------------



Bericht van: Meia
Datum bericht: 13 December 2007 om 23:12
Die kunnen heel veel mensen nooit vinden hè

-------------
     All you need is love.



Bericht van: Rubia
Datum bericht: 14 December 2007 om 17:44
Of zou het gemakzucht zijn????

-------------



Bericht van: Edith
Datum bericht: 15 December 2007 om 13:33

Wat denk je ervan dat mensen pas later bij ons terechtkomen en niet weten dat dit allemaal al besproken is en dus niet weten dat er al iets over te vinden is?

En als je net op een nieuw forum zit weet je dan al meteen wat er allemaal kan? Dus erger je niet te snel aan dit soort vragen, het kan jou ergens anders ook overkomen.



Bericht van: hilda
Datum bericht: 15 December 2007 om 20:05

Nou, pffffffffffffff jeetje zeg...... ik schriok wel even van deze reacties.

Ik  ben dan net nieuw, dol enthousiast over amigurumi ............... goed bezig met het vertalen. Maar af en toe kom ik er ven niet uit en dacht even te kunnen vragen hier.

Zal eerst goed nadenken voordat ik wat vraag................. jammer.

Sorry, dat ik zo even reageer.....

Groetjes Hidla



Bericht van: hilda
Datum bericht: 15 December 2007 om 20:06
Originally posted by hilda hilda wrote:

Nou, pffffffffffffff jeetje zeg...... ik schrik wel even van deze reacties.

Ik  ben dan net nieuw, dol enthousiast over amigurumi ............... goed bezig met het vertalen. Maar af en toe kom ik er even niet uit en dacht even te kunnen vragen hier.

Zal eerst goed nadenken voordat ik wat vraag................. jammer.

Sorry, dat ik zo  reageer.....

Groetjes Hidla



Bericht van: stempelaar
Datum bericht: 15 December 2007 om 20:32

Hoi Hilda,

Welkom op dit forum. Het forum bestaat al een tijdje, dus er zijn al heel veel vragen over en weer gegaan. Maar het is natuurlijk ondoenlijk als nieuw forumlid om die even te lezen, dus gewoon je vragen stellen, is ook handig voor diegene die ook nieuw zijn of oudere leden die niet altijd tijd hebben om alles te volgen. Het is de bedoeling om elkaar hier te helpen. Dus gewoon je vragen stellen, er is altijd wel iemand die een goed antwoord weet.



-------------
stempelaar


Bericht van: Edith
Datum bericht: 15 December 2007 om 21:12

Hoi Hilda, mijn opmerkingen waren niet naar jou maar naar de ouwe getrouwe leden bedoeld. Ik vind het jammer dat ze vaak zo scherp reageren, omdat een onderwerp al besproken is, terwijl je dat als nieuw lid niet kan weten.

Dus: gewoon vragen. En iedereen die dat vervelend vindt: antwoordt gewoon niet i.p.v. stekelige opmerkingen maken. Je hoeft niet overal op te reageren.



Bericht van: Carola
Datum bericht: 15 December 2007 om 21:16

Ok ik weet dat ik zelf enige tijd ook flink op mijn tenen getrapt ben, maar er blijft idd een verschil tussen vragen en vragen zoals stemelaar ook al aangaf.

Zoals in eerder geshreven bericht van Hilda geschreven stond, is dat zei zelf al heel goed uit de voeten kan met het vertalen van patronen, maar er soms niet geheel uitkomt waardoor zei zicht dus afvroeg of wij een lijstje hadden.

Ten eerste vind ik dit al een heeeeeel erg groot verschil met mensen die meteen de oren van je hoofd vragen om dingen die je idd zelf even kan googelen hoe het moet zoals lossen vasten halve vasten double crochet single crochet etc...

ten 2e lees ik boven staande berichten van mensen die zelf ook blij waren met de vraag aangezien die zelf ook de lijst opgeslagen hebben en tussen hun favoriten hebben gezet, dus alleen maar positief lijkt mij??

en 3.. de zoek functie ummmmm ik ken deze ook pas sinds 4 weken... dus kan me inkomen dat als je niet met forums bekend bent, nieuw bent en in je enthousiastme even vraagt om een lijstje zodat zij zelf iets kan vertalen en niet aan andere hoeft te vragen om een vertaling van een patroon!

Dus volgens mij helemaal geen gemakzucht, maar gewoon enthousiastme van iemand die haar uiterste best doet om zichzelf te leren haken en het ook nog eens aandurft om aan japanse engelse etc.. patronen te beginnen met alleen een vertaal lijstje.

Dus Hilda gewoon blijven vragen



Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 15 December 2007 om 22:03
Lijkt me dan volgende keer handiger om aan een nieuw lid de zoekfunctie uit te leggen als iemand al zeker weet dat het onderwerp waar om gevraagd wordt op het forum staat. Kleine moeite toch? Of ben ik nou gek?

Dan help je ze meteen een beetje op weg.


Bericht van: perle
Datum bericht: 16 December 2007 om 10:16

 

Hallo,Iedereen!

Eerst en vooral aan Hilda!

Laat U vooral niet afschrikken door soms eens een nare reactie!

Nu en dan lees je wel es snibbige dingen en dit heeft meer te maken met de persoonlijke gemoedstemming van die persoon op dat moment(wat we allemaal wel es kunnen hebben!) dan met de gestelde vraag van iemand!

Wel jammer dat we soms niet meer onze woorden overwegen ,daar iets dat geschreven word soms veel harder overkomt dan soms bedoeld!(Bij ons geld het motto:als je niets leuks kunt vertellen ...zeg dan niets niemendallllll!!!!!!!)

Laat ons allemaal wat meer HART zijn dan HARD!Laat ons blij zijn dat er zoveel creatievelingen zijn met zoveel talenten!En dat we veel kunnen leren van elkaar!

Vrolijk kerstfeest (elke dag) aan iedereen!

Hartige groetjes aan iedereen!!!!!!Toedoeloe!!!!Perle!X

 

 



-------------


Bericht van: Edith
Datum bericht: 16 December 2007 om 11:31

Het blijft in ieder geval leuk om elke keer nieuwe mensen hier te kunnen begroeten die dan ook door allerlei handwerkvirussen worden gegrepen en die dan hulp vragen om hun verslaving te kunnen voeden.

Ik vind het nog steeds fantastisch om te zien wat hier voor ideeën en patronen voorbij komen en daar zelf weer enthousiast van te worden. Fijn dat we elkaar kunnen helpen.



Bericht van: Rubia
Datum bericht: 16 December 2007 om 12:53

Ik lees dit nu pas. Tjonge jonge. Zet ik er nog smiles bij om aan te geven dat het niet rot bedoeld is. Maar als je lid wilt worden van een forum is het ook handig om eerst even te kijken hoe alles werkt. Toch? Wel zo gemakkelijk voor jezelf.

Enne...zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

 



-------------



Bericht van: Carola
Datum bericht: 16 December 2007 om 17:00
Originally posted by Rubia Rubia wrote:

Ik lees dit nu pas. Tjonge jonge. Zet ik er nog smiles bij om aan te geven dat het niet rot bedoeld is. Maar als je lid wilt worden van een forum is het ook handig om eerst even te kijken hoe alles werkt. Toch? Wel zo gemakkelijk voor jezelf.

Enne...zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

 

De bovenstaande zin is al vaker gebruikt hier en heb even de betekenis opgezocht om aan te tonen dat dit niet het spreekwoord is wat hier op het forum thuis hoord en vooral niet in dit topic!!

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Wie anderen wantrouwt zal zelf wel onbetrouwbaar zijn.

Wij hebben de zin misschien verkeerd begrepen dus als dit gewoon een grapje was had je dat ook kunnen zeggen en had je de bovenstaande zin weg moeten laten want dat slaat echt nergens op!!!!!!!!!!!!!!!

Bovenstaand spreekwoord is alleen van toepassing als je je zelf gewantrouwd voelt en niet als iemand je verkeerd begrijpt! dat noemen wij met een mooi woord een misverstand!!!!!!!!



Bericht van: breioma
Datum bericht: 16 December 2007 om 18:14
In plaats van lelijk te doen is het misschien handig om wat lijstjes bij de haak en breilinks te zetten,ik probeer dat al twee dagen ,maar het lukt me niet ,er zijn toch wel meer mensen die deze lijstjes hebben??


Bericht van: Rubia
Datum bericht: 16 December 2007 om 18:41

Deze heb ik hierboven ook al gezet maar hier komt hij nog een keer:

http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2798&KW=vertaling - http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2798&K W=vertaling

Tip: kopieer de tekst en sla deze op op je computer. Mocht dat niet lukken dan stuur ik die als tekstbestand naar je toe.



-------------



Bericht van: Carola
Datum bericht: 16 December 2007 om 18:55

Originally posted by breioma breioma wrote:

In plaats van lelijk te doen is het misschien handig om wat lijstjes bij de haak en breilinks te zetten,ik probeer dat al twee dagen ,maar het lukt me niet ,er zijn toch wel meer mensen die deze lijstjes hebben??

volgens mij staan die er al mijn buuf heeft er ook een paar van mij neer gezet en heel veel van ons hebben een hele mooie vertaal lijt deze heb ik ook doorgestuurd naar hilda, ik weet ook niet maar mij lukt het ook niet om daar iets neer tezetten ben jij ook blond orry hihihiihihi  probeer het ook al 2 dagen.... mss kan ik de lijst kopieren en plakken?? zal het eens proberen of dat wel werkt



Bericht van: breioma
Datum bericht: 16 December 2007 om 19:10
Ja,misschien ben ik wel blond,er zwerven op het forum allerlei lijstjes,die heb geprint en in mjn map,maar vanuit mijn bestand krijg ik ze niet bij elkaar bij de links,heb geplakt en gekopieerd maar het lukt me niet,jij bent daar veel handiger in.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net