Print Pagina | Close Window

HOLLE breinaalden

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=3399
Print Datum: 28 Maart 2024 om 16:30
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: HOLLE breinaalden
Bericht van: AngelaJansen
Onderwerp: HOLLE breinaalden
Datum bericht: 17 December 2007 om 22:30

Op de zolder van mijn moeder heb ik HOLLE breinaalden gevonden, maar zonder gebruiksaanwijzing. Het zijn "gewone" breinaalden, maar hol, waardoor er dus wol/garen door heen kan. Bij de punten van de breinaalden komt de wol er dan weer uit.. Dus brei je dan met 4 draden.. Ik zoek breisters die mij hier meer over kunnen vertellen of patronen hebben.  Hopelijk  heb ik het duidelijk uitgelegd en ik ben erg benieuwd naar jullie reacties..




Antwoorden:
Bericht van: geesje
Datum bericht: 17 December 2007 om 23:24
...................ik hoop dat er gauw iemand komt om het uit te leggen...........want hier heb ik nog nooit van gehoord..............

-------------
groetjes geesje


Bericht van: Meia
Datum bericht: 18 December 2007 om 02:08
Ja ik heb wel wat info erover, toevallig gevonden gisteren in mijn boek wat ik zocht. Ik zal het voor je kopieren en naar je toesturen ok? Je kunt door je breiwerk weven voor zover ik het goed heb. Wel heel leuk natuurlijk!

-------------
     All you need is love.



Bericht van: panda
Datum bericht: 18 December 2007 om 09:46
nooit van gehoord 

-------------
Groetjes Paula


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 18 December 2007 om 09:50
ja ik heb ze pas geleden gekocht, je schijnt er mee te kunnen weven. maar nog geen idee hoe het werkt hoor, sorry.


Bericht van: klamadi
Datum bericht: 18 December 2007 om 16:08

ik heb bij koffie corner van augustus iets zien staan over knitwit en daar hebben ze het ook over hollebreinaalden

en ik heb bij google weefbreinaald in gevuld daar staat ook iets



-------------
groetjes
        KLAZIEN


Bericht van: AngelaJansen
Datum bericht: 18 December 2007 om 19:11

Op Google kon ik niet echt iets vinden waar het gebruik van deze weef breinaalden wordt uitgelegd. Meia, ik ben ontzettend blij als je de kopieen toestuurd, de kosten vergoed ik wel hoor!



Bericht van: AngelaJansen
Datum bericht: 18 December 2007 om 19:14

Vraagje aan Knitealot: Als je ze pas gekocht hebt, zal er toch wel een gebruiksaanwijzing of werkbeschrijving bij zitten? Misschien kom ik verder als ik weet waar je ze gekocht hebt.



Bericht van: Meia
Datum bericht: 18 December 2007 om 20:40
Ik ga NU even kopieren ok, ik was het alweer vergeten

-------------
     All you need is love.



Bericht van: Meia
Datum bericht: 18 December 2007 om 20:54

Hier is het al: http://img243.imageshack.us/img243/1871/document3lc4.jpg
De url er maar even bijgezet, is makkelijker op te slaan en dan even te lezen!

 

 



-------------
     All you need is love.



Bericht van: AngelaJansen
Datum bericht: 18 December 2007 om 21:44

Super, hier ben ik echt blij mee, dank je wel! Ik ga snel aan de slag.

Hopelijk is het niet zo moeilijk als  het er uitziet.

Zodra ik er iets toonbaars van heb gemaakt, zal ik een foto van het resultaat opsturen..



Bericht van: Meia
Datum bericht: 18 December 2007 om 21:55
Succes ermee, zal vast wel lukken.

-------------
     All you need is love.



Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 18 December 2007 om 22:00
hay, ik heb ze gekocht op de snb dag maar er staat een italiaanse uitleg bij, nog niet uitgeplozen, sorry


Bericht van: AngelaJansen
Datum bericht: 18 December 2007 om 22:08

Oke, misschien kun je de tips van Meia ook gebruiken. Om Italiaans te vertalen in het ned. zal ook wel enige tijd vergen, heb je er nog een hobby bij!



Bericht van: geesje
Datum bericht: 18 December 2007 om 22:34
...............dankjewel voor de uitleg........

-------------
groetjes geesje


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 19 December 2007 om 07:21
hoi angela, ja ben er heel blij mee. was van plan om het op gevoel te proberen maar enige uitleg is wel fijn! nu ze nog uit de verpakking halen


Bericht van: Meia
Datum bericht: 19 December 2007 om 23:47
Ik vind het wel een grappige breinaald, zijn ze nog gewoon te koop? Weet iemand dat?

-------------
     All you need is love.



Bericht van: klamadi
Datum bericht: 20 December 2007 om 09:06

ik ga vandaag naar een breiwinkel di er mee stopt zal kijken of ze deze breipennen ook heeft en als ze ze heeft zal ik het gelijk melden

gr klazien



-------------
groetjes
        KLAZIEN


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 22 April 2009 om 13:09
Ik heb inmiddels ook een set van die weefbreinaalden in mijn bezit (zien er wel apart uit trouwens, mijn man vroeg al wie ik ging opereren / intuberen) .



Er zit een gebruiksaanwijzing bij (in het Duits, maar daar kom ik wel uit), maar ik zit me echt rot te zoeken naar een beetje duidelijkere voorbeelden, tips en trucs en vooral ervaringen om hier echt mooi mee te kunnen breien (want ik bak er nog niks van, en dat zou onder andere wel eens aan het soort garen enzo kunnen liggen).

Heeft er toevallig iemand ergens, op internet of in een boek, iets meer info over deze naalden gelezen en kan dat met me delen ?? De link van Meia in deze draad werkt helaas niet meer.

Ik wil er graag een woon-deken van breien (zeg maar XL-babyslaapzak,met mouwen, een split middenvoor en een rits in de bodem) die lekker warm en toch soepel is, en niet te veel vervormt (vandaar het weefbreien) . Maar ik heb geen idee wat voor (soort) garen ik daar het beste voor zou kunnen gebruiken.....




-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 22 April 2009 om 14:45
Hoi hoi,
Ik heb een tijdje geleden een burda gekocht en daar staat een cursusje in over weefbreien. In het nederlands in stappen.
Ik zal het vanavond even overtypen (scanner is aan het kuren, misschien lukt het mijn man).

Groetjes Marije

Ps: in de burda staan twee sjaals met patroon. Daar gebruiken ze middeldikke wol (fashion trend fino stripe 51% scheerwol, 49% polyacryl, 50 gram is 135m)


Bericht van: dine
Datum bericht: 22 April 2009 om 16:56

Nog nooit gezien en nog nooit van gehoord....maar lijkt me wel leuk...

Nadine



Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 22 April 2009 om 19:28
Hoi Marleen,

De cursus heb ik naar je contact van je website gestuurd, plus de patronen van de 2 sjaals. Ik probeerde een pm te sturen, maar je bent vol.

Groetjes Marije

Ps: jij hebt hem ook dine


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 23 April 2009 om 07:21
Geweldig, Marije, dank je wel !
Ik hop echt dat ik er uitkom. Gisteren weer even vreselijk mee zitten stoeien maar dat lapje leek nergens op. Mijn vierde proeflapje zag er aardig uit maar was wel veel smaller dan ik wilde. Hopelijk kom ik er achter wat ik fout doe.

Ze zijn trouwens op Internet te koop bij Magistix ofzo. Niet heel goedkoop, maar ik ben een beetje een gadgetfreakje.....nu maar hopen dat ik er minimaal één keer iets op kan maken. Al is het maar een tas.


-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: ab63
Datum bericht: 24 April 2009 om 19:32
Originally posted by dine dine wrote:

Nog nooit gezien en nog nooit van gehoord....maar lijkt me wel leuk...

Nadine

BEN OOK WEL BENIEUWD



-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: Antonia
Datum bericht: 25 April 2009 om 08:04

Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Geweldig, Marije, dank je wel !
Ik hop echt dat ik er uitkom. Gisteren weer even vreselijk mee zitten stoeien maar dat lapje leek nergens op. Mijn vierde proeflapje zag er aardig uit maar was wel veel smaller dan ik wilde. Hopelijk kom ik er achter wat ik fout doe.

Ze zijn trouwens op Internet te koop bij http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/magistix/?menu=article&categoryID=351913&articleID=6552120" target=_blank rel=nofollow>Magistix ofzo. Niet heel goedkoop, maar ik ben een beetje een gadgetfreakje.....nu maar hopen dat ik er minimaal één keer iets op kan maken. Al is het maar een tas.

Hallo Leentje,

Ik heb eens van iemand een draad gekregen die je moet gebruiken om het garen door de weefbreinaald te halen, er zit ook een kleine beschijving bij. Ik wil je die draad wel toesturen als je me je adres even doorgeeft. Ik heb het maar bewaard voor het geval er iemand iets mee kon doen.

Ben benieuwd naar het resultaat. Groetjes TONY



-------------
TONY


Bericht van: Judy
Datum bericht: 25 April 2009 om 10:18

He, lijkt me hardstikke leuke techniek. Jammer dat de naalden zo duur zijn en de beschrijving niet echt duidelijk. Ik hoop dat je eruit komt Marleen.

Ik ben benieuwd wat voor moois er mee te maken is. Op de foto ziet het er leuk uit.

 



-------------
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.


Bericht van: ab63
Datum bericht: 25 April 2009 om 17:17
WAAR VERKOPEN ZE DEZE NAALDEN?  BEN OP INTERNET AAN HET ZOEKEN GEWEEST IN DE HANDWERKWINKELS, MAAR TOT NU TOE HEB IK NIETS GEVONDEN

-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 26 April 2009 om 18:47
Ik heb ze besteld bij Magistix , zie de link in mijn post hierboven.

Tony, er zit natuurlijk een draaddoorsteker bij (en ik ben hem nog steeds niet kwijt !!) maar een reserve is natuurlijk nooit weg. Ik PB je even.


-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: Antonia
Datum bericht: 27 April 2009 om 08:42

Ik heb je PB ontvangen, maar kon niets terugsturen ...... JE ZIT VOL !!!!

Ik ben nu bezig met de voorbereidingen op het darmonderzoek a.s. Woensdag, maar zal het daarna zo vlug mogelijk op de post doen.



-------------
TONY


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 27 April 2009 om 12:16
Zit ik vol joh ?? Effe kijken dan.....

-------------
A clean house is a sign of a wasted life



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net