Wat eet jij vanavond?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=33994
Print Datum: 18 November 2024 om 18:47 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Wat eet jij vanavond?
Bericht van: Guests
Onderwerp: Wat eet jij vanavond?
Datum bericht: 17 Mei 2013 om 14:53
Geïnspireerd door Lauwtjes topic met "wat heb jij vandaag allemaal gegeten" dacht ik, misschien is een "wat eet jij vanavond" ook leuk? Wie weet wat voor leuke ideetjes voorbij komen voor het avondeten (soms heb ik echt geen inspiratie ).
Vanavond maak ik gebakken aardappeltjes, witlofsla met een granny smit, sla dressing, mozzarella en een eitje en een flinke scheut ketchup.
Wat maak jij vanavond voor het avondeten?
|
Antwoorden:
Bericht van: Bo'tje
Datum bericht: 17 Mei 2013 om 15:11
Klinkt goed! Wij eten vanavond gestoomde worteltjes, gebakken aardappeltjes uit de oven en een vleessie uit de vriezer.
|
Bericht van: zazia
Datum bericht: 17 Mei 2013 om 16:35
Gekookte piepers, broccoli en cordon blue.
-------------
|
Bericht van: lauwtje
Datum bericht: 17 Mei 2013 om 19:15
Ik heb stamppot andijvi gegeten met een slavink
|
Datum bericht: 17 Mei 2013 om 19:16
Bo'tje wrote:
Klinkt goed! Wij eten vanavond gestoomde worteltjes, gebakken aardappeltjes uit de oven en een vleessie uit de vriezer.
|
Dank je! Gestoomde worteltjes klinkt ook lekker, worden ze daar lekker zacht van??
zazia wrote:
Gekookte piepers, broccoli en cordon blue. |
Oooh cordon blue is altijd zo lekker!!
lauwtje wrote:
Ik heb stamppot andijvi gegeten met een slavink
|
Lekker!!
|
Datum bericht: 17 Mei 2013 om 19:29
Gestoomde worteltjes zijn inderdaad lekker!En ze worden zo zacht als je zelf wilt. Eigenlijk stoom ik altijd alle groenten. Zo blijven de vitamines behouden en de kleur blijft ook mooi! Ik heb destijds een stoominzet gekocht bij de ikea en ik gebruik hem dus bijna dagelijks. Zo handig!
|
Datum bericht: 17 Mei 2013 om 19:56
Oh als ik weer eens bij IKEA ben ga ik zeker even naar zo'n stoominzet kijken, dankjewel Bo!
|
Bericht van: Mamaeer
Datum bericht: 17 Mei 2013 om 20:41
Bo'tje wrote:
Gestoomde worteltjes zijn inderdaad lekker!En ze worden zo zacht als je zelf wilt. Eigenlijk stoom ik altijd alle groenten. Zo blijven de vitamines behouden en de kleur blijft ook mooi! Ik heb destijds een stoominzet gekocht bij de ikea en ik gebruik hem dus bijna dagelijks. Zo handig!
|
ik heb er ook een, gebruik hem nooit meer maar die komt (ooit) van de blokker wij hadden vanavond ovenschotel met prei, kerrie en gehakt
|
Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 17 Mei 2013 om 23:57
Wij hadden kapucijners (makkelijk uit pot) met uitgebakken spekjes, gebakken uitjes erdoor, gekookte aardappels en speklapjes.
------------- www.naaldenwilma.blogspot.nl www.handgebreid.webklik.nl
|
Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 18 Mei 2013 om 13:01
Ik weet het voor vanavond nog niet, maar over het stomen, ik heb een stoompan met twee inzetpannen op elkaar. De aardappelen doe ik onderin en de groente boven. Ik vind het ideaal, heb ik de rest van de pitten vrij voor andere dingen.
------------- Groet,
Yobsje
|
Bericht van: lauwtje
Datum bericht: 18 Mei 2013 om 15:04
Datum bericht: 18 Mei 2013 om 16:09
Yobsje wrote:
Ik weet het voor vanavond nog niet, maar over het stomen, ik heb een stoompan met twee inzetpannen op elkaar. De aardappelen doe ik onderin en de groente boven. Ik vind het ideaal, heb ik de rest van de pitten vrij voor andere dingen. |
Dat klinkt inderdaad nog beter!!! Stoom je de groenten en de aardappelen dan allemaal even lang? waar heb je die vandaan?
|
Datum bericht: 18 Mei 2013 om 20:07
Noodle omelet
|
Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 18 Mei 2013 om 20:09
Het hangt van de groente af hoe lang ik ze stoom, sperziebonen bijvoorbeeld wel tegelijk, maar broccoli doe ik later. Ik kreeg de inzet bij aankoop van een BK pannenset. We hebben ook een stoomoven maar die gebruik ik bijna nooit, is veel te omslachtig en veel schoonmaken.
------------- Groet,
Yobsje
|
Datum bericht: 20 Mei 2013 om 12:34
Gisteravond had ik worteltjes, aardappel en zo'n lekker filetlapje van de Lidl (zijn heerlijke gekruide lapjes) en vanavond ga ik aan de aardappels, bietjes en VIS. Nu houd ik helemaal niet van vis, behalve kibbeling, lekkerbekjes en vissticks dus het zal mij benieuwen of ik deze koolvisfilet lekker vind. Mocht iemand nog tips hebben over het kruiden en bakken ervan, roept u maar!
|
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 20 Mei 2013 om 12:49
Ik asperges -waren in de aanbieding - met ham en ei Mijn man bietjes -daar is die dol op -en karbonade en natuurlijk een kruimige aardappel . Voor morgen liggen er nog specieciebonen en er is nog een stukje komkommer . Voor de rest van de week zien we wel weer
|
Datum bericht: 21 Mei 2013 om 19:20
Preischotel uit de vriezer, lekker hoor!
|
Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 21 Mei 2013 om 20:12
gestampte andijvie met een gehaktbal.
-------------
|
Bericht van: Molemieke
Datum bericht: 21 Mei 2013 om 20:29
Hier verse spinazie gestoofd met aardappelen en gepanneerd varkenslapje.
Van vis vind ik gegrilde zalm met rozemarijn en knoflook heerlijk of zalm met tomaten en mozarella in de oven. Mmm
|
Bericht van: Mamaeer
Datum bericht: 21 Mei 2013 om 20:41
gekookte aardappelen, gekookte sperziebonen, spare-ribs
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 21 Mei 2013 om 21:08
Kippensoep met brood en huzarensalade
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Datum bericht: 22 Mei 2013 om 11:09
Molemieke wrote:
Hier verse spinazie gestoofd met aardappelen en gepanneerd varkenslapje.
Van vis vind ik gegrilde zalm met rozemarijn en knoflook heerlijk of zalm met tomaten en mozarella in de oven. Mmm |
Dat klinkt goed, dankjewel voor de tips!
|
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 22 Mei 2013 om 11:55
Tuinbonen, komkommer ,aardappelen een varkenslapje voor mijn man en een vegetarische schnitsel voor mij
|
Datum bericht: 27 Mei 2013 om 19:39
Vis (gemarineerd in yoghurt en kruiden, erg lekker!), spinazie, doperwten en aardappeltjes.
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 27 Mei 2013 om 20:13
aardappelen , sperziebonen en een varkenslapje , was heel lekker
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Bericht van: petraco
Datum bericht: 27 Mei 2013 om 20:50
aardappelen, sperziebonen met gebakken uitjes, en schnitzels.
|
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 12:01
Asperges!!!! Met ei en ham en een sausje En krieltjes!!! Ik heb er nu al trek in
------------- Chris
|
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 12:13
Worteltjes, aardappels en een saucijsje,niet bepaald mijn favoriete eten, maar manlief heeft dit graag en hij kookt dus........................
|
Bericht van: zazia
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 12:17
In ieder geval chineese kool salade en ik bedenk me net dat er nog vlees uitgehaald moet worden
-------------
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 14:36
gestoofd witloof , aardappeltjes en een lekkere schnitzel
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Datum bericht: 02 Juni 2013 om 10:10
Mijn kinderen willen graag wentel teefjes eten vanavond Ik weet alleen niet hoe ik dat maken moet Iemand suggesties??
Brood, eieren suiker en kaneel? Hoeveel van elk? Anders even googlen Fijne zondag
------------- Chris
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 Juni 2013 om 10:26
Uit het 40jarige kookboek: 1 ei, 25 gr suiker, ¼ theelepel kaneel of geraspte citroenschil, 2½ dl melk, 10 sneetjes/300 gr oud brood, ong 50 gr boter. Klop het ei los met de suiker en kaneel/citroenschil, verdun met de koude melk, snijd desgewenst de korsten van het brood, haal ze één voor één door het eimengsel, stapel ze op en bedruip ze met het eimengsel. 5-10 minuten laten weken. Koekepan verwarmen en de sneetjes vrij snel goudbruin bakken. Dakpansgewijs op een schaal serveren, eventueel met suiker.
Eet smakelijk!
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 02 Juni 2013 om 16:36
Dankje wel magtelt Ik ga ervoor!!
------------- Chris
|
Datum bericht: 02 Juni 2013 om 18:23
Het is al weer op
Goed geslaagd vinden 2 van de 3 kids Ben er zelf ook niet zo weg van
Morgen spagetti wortek broccoli en kip of ham met sausje op menu
------------- Chris
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 Juni 2013 om 19:49
De Amerikanen noemen het French toast en eten het als ontbijt. Eerlijk gezegd had ik het na mijn kindertijd niet meer gegeten. Maar ik heb nog steeds mijn eigen oude kookboek en het nog oudere van mijn moeder.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
|