Fenna breigaren nieuw bij de Wibra (?)
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=35140
Print Datum: 30 Mei 2025 om 18:04 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Fenna breigaren nieuw bij de Wibra (?)
Bericht van: Mayabees
Onderwerp: Fenna breigaren nieuw bij de Wibra (?)
Datum bericht: 08 September 2013 om 10:54
Op facebook "dutch crochet" gaat de ronde dat er bij de Wibra nieuw garen is Fenna, acryl met prachtige gemixte kleuren. Helaas hier nog niet in de Wibra. Heeft iemand hier het al gekocht en gezien. Wel raar dat de ene Wibra het wel verkoopt en de andere niet. Is het Oosten des lands nu achtergesteld  , maar ach de Wijzen kwamen altijd nog uit het Oosten. 
-------------
 http://pinterest.com/creabeezzz/
|
Antwoorden:
Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 08 September 2013 om 11:10
net de site van de wibra doorgespit, niks te zien over nieuw garen
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 08 September 2013 om 12:42
Ik was vorige week in Almeloooooooo, daar heb ik lichtblauwe gemêleerde bollen gezien, geen idee welke naam het had, ik was gefixeerd op de donker gele bollen, die waren bij ons zo weg en hier waren ze net weer binnen. Trouwens ik ga vaak in Almelo kijken daar krijgen ze veel meer dan bij ons in Rijssen.
-------------
|
Bericht van: Crejann
Datum bericht: 08 September 2013 om 13:14
Kijk maar eens op onderstaand blog dan zie je een foto van de nieuwe wol.
Liefs Jann
http://moos-moosies.blogspot.nl/" rel="nofollow -
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 08 September 2013 om 13:25
Dat ziet er prachtig uit. @ Mayabees. Of jullie in het oosten van het land achtergesteld zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat hier in Limburg alles later of helemaal niet is.
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Bericht van: labeldoekje
Datum bericht: 08 September 2013 om 13:27
Ja hoor bij ons volop. Kijk bij mijn creaties, daar staat het mutsje van een van de kleuren. Haakt fantastisch.
------------- EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
|
Datum bericht: 08 September 2013 om 13:53
Ohh dat ziet er prachtig uit!!
|
Datum bericht: 08 September 2013 om 16:26
Heb mijn zus opdracht gegeven om eens in Leeuwarden te kijken.
Enne Crejann deze bedoel ik inderdaad. Dank je.
-------------
|
Datum bericht: 08 September 2013 om 17:06
Nog even een foto van Facebook gehaald.....
http://www.freebits.nl/view.php?filename=8691234099_21813600168853.jpg" rel="nofollow">
|
Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 08 September 2013 om 17:29
Oh wat is dat mooi garen .ik sta om 1 uur in de rij hoor.het is alleen te dik voor de gemiddelde sokpatroon denk ik Betty
|
Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 08 September 2013 om 19:02
Ik denk dat het ook niet zo geschikt is om sokken mee te breien, het is 100% acryl
------------- www.naaldenwilma.blogspot.nl www.handgebreid.webklik.nl
|
Datum bericht: 08 September 2013 om 19:09
O ja daar heb ik niet bij stilgestaan
|
Datum bericht: 08 September 2013 om 19:17
owwwwwwwwwww heel mooi voor stola en omslagdoek. hoop dat t morgen droog is, moet naar t volgnde dorp voor de wibre, op de fiets
|
Datum bericht: 08 September 2013 om 19:22
Ik wens jullie succes
|
Bericht van: MG Jewelry
Datum bericht: 08 September 2013 om 21:02
Ik ga eerst bellen naar de dichts bij zijnde bij ons, hebben ze het, dan rijdt ik er ff langs natuurlijk. zier er prachtig uit.
------------- http://madebymg.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://madebymg.blogspot.nl/
|
Bericht van: engeline
Datum bericht: 09 September 2013 om 08:48
Mooi!!!!!!!!!!! kan helaas pas vrijdag,hoop dat er nog genoeg is.
|
Datum bericht: 09 September 2013 om 09:08
breienmaar wrote:
net de site van de wibra doorgespit, niks te zien over nieuw garen
|
Nee ik ook niet, maar volgens geruchten komt het vast in assortiment.
het is overigens voor naald 4 en 5 geschikt en er zit 100 gram op de bol. Meer voor sjaals en stola's denk ik .
-------------
|
Datum bericht: 09 September 2013 om 09:14
kun je bij de wibra ook online bestellen?
|
Datum bericht: 09 September 2013 om 10:19
Datum bericht: 09 September 2013 om 10:28
engeline wrote:
kun je bij de wibra ook online bestellen? |
Je kunt ook eerst even bellen of ze het garen hebben, op de website kun je alle telefoonnummers vinden van de winkel bij jou in de buurt.
Liefs Jann
|
Datum bericht: 09 September 2013 om 10:29
Jammer,ben niet lui maar wel hebberig! ga er maar vanuit dat ze voorlopig genoeg hebben.(alsof ik zelf met mijn voorraad niet nog jaren vooruit kan!) Maar zie telkens weer wat mooiers of leukers. Ben vast niet de enige!
|
Datum bericht: 09 September 2013 om 11:30
Ha heel herkenbaar, maar wol in me nek kriebelt verschrikkelijk en zulke leuke kleuren zijn er bijna niet in acryl en die ik gezien heb waren 10 euro voor 200 gram tja! Katwijk en leiden hadden niet krijgen morgen nieuwe aanvoer dus misschien dan
|
Datum bericht: 09 September 2013 om 11:40
Heb net gebeld naar wibra nijmegen centrum.daar is het nog niet geleverd,misschien woensdag,Ik was niet de eerste die gebeld had.Dussssssssss,des te groter de kans dat er vrijdag nog is.
|
Datum bericht: 09 September 2013 om 12:10
Hoi ik hebhet net gehaald enhet is mooi garen .ik bener blij mee
|
Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 09 September 2013 om 13:07
Geweldig leuk garen. Afgelopen woensdag afgeleverd bij Wibra Goes en binnen 1,5 dag weer uitverkocht want donderdagmiddag was ik er en was alles al weer op
|
Bericht van: Reghaakmaaraan
Datum bericht: 09 September 2013 om 15:22
aaarrrrgggg ik kan zaterdag pas richting de Wibra. Ontzettend mooie kleuren! Na ja hopelijk zullen ze iedere keer aanvullen en anders pech .
Fijne dag vandaag dames!
Groetjes Regina
|
Bericht van: brietje
Datum bericht: 12 September 2013 om 21:41
het is hele mooie wol,het is alleen heel gauw uitverkocht je kan het niet online bestellen
|
Bericht van: brietje
Datum bericht: 12 September 2013 om 21:47
staat niet op de website maar wibra verkoopt het wel is alleen gauw uitverkocht
|
Datum bericht: 12 September 2013 om 21:55
Mag vrijdag eind vd middag bellen en als ..... het binnen is wilt ze? het voor mij wegleggen zodat ik evt zaterdagochtend kan ophalen.Hopenlijk....... duimen!!!!
|
Datum bericht: 12 September 2013 om 22:06
Bij ons was het ook binnen 1 dag al uitverkocht. Mogelijk volgende week nieuwe levering.
-------------
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 September 2013 om 12:49
Onze Wibra in de stad had 50 tinten grijs en iets van lila, grijs, wit.
Die in de vogelbuurt had geen Fenna, ze kenden het wel, maar ze hadden heel mooie licht hemelsblauwe met een wit accentje, net niet gemêleerd, maar ook niet effen. Hádden, ik heb alle 8 gekocht.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 13 September 2013 om 13:41
woensdag gebeld en ja nog 9 bollen van paars blauw enz. de rest was in 1 dag verkocht. wordt een gestokhaakte stola
|
Bericht van: Naemi
Datum bericht: 13 September 2013 om 18:39
Is het ook echt voor de naalddikte die wordt aangegeven? Ik had net geluk, de voorraad was net aangevuld. Heb 1 bol meegenomen om te proberen. Als het me vanavond bevalt haal ik mss morgen nog wat meer. Als er nog is.
------------- geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
Datum bericht: 13 September 2013 om 18:57
haaknld 4 is goed te doen, 5 wordt erg open en 4.5 heb ik niet
|
Datum bericht: 13 September 2013 om 19:04
Mis!!!!! andere dame aan de telefoon gehad,ze krijgen vrijdags helemaal geen nieuwe voorraad!!?? Maandag pas.als het er bij zit ,ligt het dinsdag in de winkel. hoezo..van het kastje naar de... wachten maar weer,
|
Bericht van: elizabethh
Datum bericht: 13 September 2013 om 21:12
Vanmorgen heb ik ook een paar bollen gescoord... Er lagen 4 verschillende soorten bollen, maar de voorraad was niet groot meer. Tegelijk met mij nam een andere dame een mandje vol mee. Er is een ware run op deze bollen aan de gang! Ik heb even een proefstukje gebreid met naalden nr. 4 en vond het wel prettig werken, beetje glad is het garen wel.. En ik heb ook een stukje gehaakt, ging ook lekker! Maar uithalen is een ramp, alles klit aan elkaar vast...
|
Datum bericht: 14 September 2013 om 09:56
idd was met teststukjes bezig, uithalen is een drama! dus hier wat goede raad, neem een patroontje dat je moeiteloos kunt haken/breien
|
Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 14 September 2013 om 14:18
Loop ik heel onschuldig de wibra in en bingo volle vakken fenna. Ik heb 5bollen zwart/grijs en 5 bollen bruin /paars gekocht.
------------- Groetjes jenny
|
Datum bericht: 14 September 2013 om 14:22
Bericht van: lavendel
Datum bericht: 14 September 2013 om 17:25
Ik ben er ondertussen een sjaal mee aan het breien. Voelt superzacht aan, heel aangenaam ook om mee te breien én leuk met de kleurtjes !! Een aanrader.
|
Datum bericht: 14 September 2013 om 20:58
Ik ben in de bruintint begonnen aan de elise omslagdoek/sjaal
|
Bericht van: Calvarie
Datum bericht: 15 September 2013 om 07:48
Wat denk je dat je daar voor nodig hebt ?
|
Datum bericht: 15 September 2013 om 08:22
Ligt eraan hoe groot je de sjaal/omslagdoek wilt hebben. Ik denk dat ik 2,5 bol ga gebruiken. Ik kijk eerst als ikm1 bol verwerkt heb.
Uit de fleurige Fenna wol heb ik bijna 3 mutsjes gehaakt zoals ik geplaatst heb.
|
Datum bericht: 15 September 2013 om 09:38
Met die Fenna kun je maar beter pakken wat je pakken kunt en de kassabon goed bewaren. Heb je teveel, dan kun je het alsnog terugbrengen.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 15 September 2013 om 09:53
Dat dacht ik nu ook,bij de wibra heb je 30dagen om het terug te brengen.
------------- Groetjes jenny
|
Bericht van: zakdoek
Datum bericht: 15 September 2013 om 10:09
Bij ons mag je het bij de Wibra tot een half jaar en bij Zeeman een jaar terugbrengen (of omgekeerd, dat vergeet ik altijd).
|
Datum bericht: 15 September 2013 om 10:31
wol mag je dacht ik altijd terugbrengen, in ieder geval later dan de kassabon aangeeft labeldoekje is dat een moeilijk patroon?
|
Datum bericht: 15 September 2013 om 11:26
Ja andere artikelen 30 dagen, maar wol iets van 6 maanden. Het is ook niet zo gek, want dan ligt een bepaalde kleur er allang van een ander verfbed, dus mensen die wol tekort komen, profiteren dan weer van jouw teruggegeven wol.
Een slimme zakenvrouw zou altijd teveel Wibrawol kunnen kopen en het dan later duurder op marktplaats zetten. Maar ik zit zelf bovenop mijn resten. Dus dat ga ik niet doen.
wat rozengeur.
|
Bericht van: lollibol
Datum bericht: 15 September 2013 om 11:31
dit is een tekening van de Elise : http://1.bp.blogspot.com/-yq4_2-KMixk/UbOmO6CsN_I/AAAAAAAAVFg/UY5lwqxArXQ/s1600/Elise_Shawl_Chart_Revised.jpg" rel="nofollow">
------------- Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 15 September 2013 om 13:47
Hier wordt een dubbelstokje gebruikt. Dat geeft een klein bultje, grappig. Er is nog een versie met zeven stokjes in het v-tje en geen dubb.stokjes En misschien zijn er nog wel meer versies.
|
Datum bericht: 15 September 2013 om 13:55
Dat klopt ik haak in het v-tje 7 stokjes, werk dus niet met dubbele stokjes.
Kijk op http://www.haakwereld.nl" rel="nofollow - www.haakwereld.nl
|
Datum bericht: 15 September 2013 om 16:16
dames bedankt. ga het proberen, maarre wel met ander garen totdat de steek onder de knie is, want uithalen gaat rampzalig

|
Datum bericht: 15 September 2013 om 17:14
Even uitschrijven in je eigen breitaal, zeg maar Jip-en-Janneke-taal. Dan begrijp je het patroon ineens veel beter.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 17 September 2013 om 09:31
Yes!!!!!!!!!!! hebbes! gisteren binnengekomen,gebeld,waren zo vriendelijk om het weg te leggen en zonet opgehaald.Ben er blij mee.
|
Datum bericht: 17 September 2013 om 09:58
Het enige probleem dat ik heb met de wol is dat de kluwens zo gemakkelijk uit elkaar vallen. Niet gemakkelijk om alles dan terug te ontwarren !
|
Datum bericht: 17 September 2013 om 11:04
Lavendel, dat klopt heb ik ook last van. Leg de bol maar in een beslagkom.
|
Bericht van: zakdoek
Datum bericht: 17 September 2013 om 18:10
Ik vind het heerlijk breien! Ik ben aan een shawl begonnen. Eerst op naald 5, maar ik vond hem te vast worden dus ik heb het uitgehaald en nu op naald 6. Ik zit echt te genieten. Je steekt wel heel makkelijk in de draad, dat is een nadeeltje, maar op pen 6 is het allemaal wat losser en gaat het prima.
|
Bericht van: lollibol
Datum bericht: 17 September 2013 om 19:34
ik ben er een ami mee aan het haken met pen 2,5 en dit gaat ook prima hoor!!! Heerlijk strak en makkelijk te verwerken :-) ik kon nog reserveren voor een nieuwe vracht komende donderdag. Dus hoop dat het er bij is, dan heb ik nog enkele bollen extra :-)
------------- Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
Datum bericht: 18 September 2013 om 11:27
Onze Wibra heeft nog steeds geen nieuwe Fenna, wel heel donkere bordeauxrood, maar ik moet eerst mijn oude bordeaux op maken.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 18 September 2013 om 11:33
Hoi Lavendel.bij kunnen de bollen heel gemakkelijk van binnenuit gehaald worden,tot het eind toe.
|
Datum bericht: 18 September 2013 om 12:34
dat is misschien wel een goeie tip, ik begin altijd van buitenaf ! De deegkom staat ook al klaar tegen dat ik met de nieuwe kluwen begin.
|
Datum bericht: 25 September 2013 om 10:05
Gisteren de gereserveerde Fenna opgehaald bij de Wibra.Verkoopster zei,dat ze mail hadden gehad van het hoofdkantoor dat de Fennawol binnenkort niet meer geleverd werd! Dus.. mochten er liefhebbers zijn die misschien wat te kort komen,nu kan het nog even.....als er nog wat over is.
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 25 September 2013 om 12:50
Ik zag gisteren bij onze wibra een doos vol nieuwe fenna. Zal nu wel op zijn. Maar er wordt dus nog geleverd
-------------
|
Datum bericht: 25 September 2013 om 17:19
Nou ik ben blij dat ik fors heb ingeslagen.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 25 September 2013 om 18:16
zou toch niet zo slim van ze zijn! je kan er veel leuks mee maken
|
Bericht van: Daou Dia
Datum bericht: 25 September 2013 om 18:23
Ja gezien en zeer mooi maar nog niet gekocht ga morgen nog eens terug naar Wibra voor de wol grt
|
Datum bericht: 25 September 2013 om 18:58
Bij de Wibra krijg je geld terug, als je bij de onaangebroken bol(len) de kassabon nog hebt. Dus je kunt meestal maar beter meer kopen dan je dacht nodig te hebben, je blijft toch niet zitten met een teveel aan bollen. Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik nooit bollen terugbreng, ik heb er altijd wel een patroon voor.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Esther1963
Datum bericht: 27 September 2013 om 15:55
Ik was net bij de Wibra en ze kregen geen Fenna wol meer geleverd, alle filialen hadden een mail gehad dat het niet meer voorradig was. Het ging er echt met dozen tegelijk uit zei die verkoopster Toen ik nog even verder aan het kijken was in de winkel kwam later die verkoopster naar mij toe en zei, ik heb nog achter staan van een klant die het maar niet komt ophalen, dat is nu al tijden geleden. Of ik het wilde kopen..... jaaa graag natuurlijk. Ik heb nu 9 bollen grijs/blauw en 4 bollen met de bordeaux/beige. Ze had ook nog wel die felle kleurtjes maar die wilde ik liever niet. Ik ben helemaal happy dat ik toch wat bollen heb kunnen scoren, nu eens kijken voor een mooi patroon van een omslagdoek
-------------
|
Datum bericht: 27 September 2013 om 17:43
Ik heb al een heleboel mooie dingen van Fenna voorbij zien komen.
Ik ben wel mede schuldig aan het uitverkocht zijn bij Wibra, als ik een mooie of nieuwe of mooie nieuwe kleur zie, koop ik soms alles wat er in de kast ligt, of tenminschte 10 bollen.
wat rozengeur.
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 27 September 2013 om 19:10
ik heb het weerstaan om niets meer te kopen......eerdt moet mijn voorraad op.... mijn kleine hobbykamer verhuist over 2 weken naar de grootste kamer boven........
------------- groetjes geesje
|
Bericht van: bloem
Datum bericht: 27 September 2013 om 19:52
[QUOTE=Mayabees]Heb mijn zus opdracht gegeven om eens in Leeuwarden te kijken. En hadden ze het in Leeuwarden ? Als mijn been weer beter is wil ik ook even daar naar toe namelijk. maar voorlopig zit Ik nog wel even met mijn been omhoog. zondag is de tweede kuur op . maandag ga ik me weer melden bij de huisarts.
------------- https://www.animaties.com/cat-lente-1559.htm" rel="nofollow"> oant Sjen
|
Datum bericht: 29 September 2013 om 07:26
Zo jammer, ondanks het grote succes van Fenna-wol is het geen blijvertje bij Wibra.
|
Bericht van: madebyhome
Datum bericht: 29 September 2013 om 08:43
heb deze wol helaas nog niet gezien hier in de wibra winkels in almere!!als ze niet meer lverbaar zijn zullen ze ook wel nooit komen 
------------- liefs madebyhome
http://made-by-home.blogspot.nl/ http://www.etsy.com/nl/shop/HandmadeByChantal
|
|