Print Pagina | Close Window

steeds moe

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=35290
Print Datum: 18 November 2024 om 08:46
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: steeds moe
Bericht van: linda1959
Onderwerp: steeds moe
Datum bericht: 23 September 2013 om 16:31
wil jullie even iets meedelen . Mijn man heeft de laatste tijd een vermoeidheid maar is eigenlijk heel de dag door . Hij eet altijd heel gezond , fietst elke dag naar zijn werk en is altijd met alles en nog wat bezig , behalve de laatste 2 weken . hij heeft geen fut en zou de hele dag alleen maar op de zetel willen liggen en slapen . loopt ook steeds te zuchten en de eetlust is ook weg . Zo ken ik deze man van mij niet en heb vrijdag de dokter laten komen . Die heeft hem onderzocht maar kon op het eerste zicht niks vinden . Heeft 3 maand geleden een groot bloedonderzoek gehad omdat hij naar de cardioloog moest (heeft in maart electro schokken moeten krijgen wegens hartritmestoornissen )en daar kwam niks uit , alles was prima met zijn bloed . Het is eigenlijk vanaf dat hij die hartritmestoornissen gehad heeft dat er bij hem iets gebroken is , daarvoor rookte hij al eens een sigaretje en dronk hij in het weekend zijn pintje bier . Van in maart doet hij dit niet meer en ik denk dat hij zich nu bewust was dat ook hij onsterfelijk is , begrijpen jullie wat ik bedoel ? Ik hoop dat hij morgen nog eens zijn bloed gaat laten checken en een paar daagjes thuis blijft want ik maak me eigenlijk best wel zorgen . Hij neemt nu dynatonic voor energie te krijgen . Hij heeft ook op de bijsluiter van zijn emconcor (die hij moet nemen van de cardioloog )gelezen dat je daar vermoeid van kan raken , maar zo extreem ?

moest dit effe kwijt hoor

-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA

Antwoorden:
Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 23 September 2013 om 16:40
zou best kunnen natuurlijk dat ie van de medicijnen zo moe is.opnieuw bloedonderzoek kan geen kwaad toch? en ja pubers denken dat ze onsterfelijk zijn, maar hoe ouder je wordt hoe meer je beseft dat dit niet zo is.
hoop dat er ssnel weer wat fut in je man zit en probeer niet te veel te piekeren. maar ja makkelijker gezegt dan gedaan . in ieder geval heeeeeel veel sterkte!!!

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 23 September 2013 om 17:10
Kan het een burn-out zijn? Dat hij misschien onbewust zwaar genoeg heeft van zijn werk? Ik zou het zeker grondig laten onderzoeken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: Cully
Datum bericht: 23 September 2013 om 18:15
Ikzelf heb baat bij Supradyne complex energie (Multi-vitamine).
Ik ben ook vaak erg moe, wegens chronische pijnen.

Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 23 September 2013 om 22:35
Zou heel goed van de medicijnen kunnen komen, dit soort middelen staan er om bekend dat ze vermoeidheid kunnen veroorzaken, misschien eens een ander middel proberen in overleg met de arts.
Maar misschien heeft-ie wel een depressie, ik herken die klachten wel.

-------------
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Datum bericht: 24 September 2013 om 08:55
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Kan het een burn-out zijn? Dat hij misschien onbewust zwaar genoeg heeft van zijn werk? Ik zou het zeker grondig laten onderzoeken.
het is niet onbewust dat hij zwaar genoeg heeft van zijn werk Magtelt , hij is het werken gewoon kotsbeu . Hij doet al een paar jaar 4/5 de is dus de woensdag thuis en vanaf 12u de vrijdag . Hij is bijna 56 maar hij moet normaal tot 65 werken omdat hij schrijnwerker is bij de gemeente , maar dat houd hij nooit vol hoor denk ik . heeft deze morgen zijn bloed laten nemen maar is wel gaan werken nu , hij wou niet thuis blijven . Hij voelde zich eigenlijk al een beetje beter zei hij , misschien dat de dynatonic zijn werk begint te doen ? Afwachten maar ....

-------------

Datum bericht: 24 September 2013 om 08:57
Originally posted by Cully Cully wrote:

Ikzelf heb baat bij Supradyne complex energie (Multi-vitamine).
Ik ben ook vaak erg moe, wegens chronische pijnen.

zijn dat die 2 verschillende ampulles die je moet bijeen kappen ? die heeft hij vroeger ook al een paar keer moeten nemen

-------------

Datum bericht: 24 September 2013 om 08:59
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

zou best kunnen natuurlijk dat ie van de medicijnen zo moe is.opnieuw bloedonderzoek kan geen kwaad toch? en ja pubers denken dat ze onsterfelijk zijn, maar hoe ouder je wordt hoe meer je beseft dat dit niet zo is.
hoop dat er ssnel weer wat fut in je man zit en probeer niet te veel te piekeren. maar ja makkelijker gezegt dan gedaan . in ieder geval heeeeeel veel sterkte!!!
ik hoop het ook want zo ken ik hem niet hoor , zal proberen breienmaar Wink

-------------

Datum bericht: 24 September 2013 om 09:00
Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

Zou heel goed van de medicijnen kunnen komen, dit soort middelen staan er om bekend dat ze vermoeidheid kunnen veroorzaken, misschien eens een ander middel proberen in overleg met de arts.
Maar misschien heeft-ie wel een depressie, ik herken die klachten wel.

ja eerst afwachten of er iets uit het bloedonderzoek komt en dan zou het best kunnen dat hij andere medicijnen moet proberen

-------------

Datum bericht: 24 September 2013 om 09:00
bedankt allemaal lieve mensen Hug

-------------

Bericht van: Calvarie
Datum bericht: 24 September 2013 om 09:35
Heb door ervaring geleerd dat je moet luisteren naar je lichaam, en dat wat je nu schrijft moet je man dat ook doen, en verder grondig laten onderzoeken.
Wens jullie veel sterkte

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 24 September 2013 om 09:52
Heel herkenbaar, mijn man bekende op een gegeven moment, dat hij elke dag op weg naar zijn werk moest overgeven. Hij fietste naar zijn werk en mocht van de portier vlakbij de ingang zijn fiets parkeren, maar de verdieping waar hij werkte had net geen lift, dus hij moest met zijn manke voet trappen lopen en op die verdieping was geen airco, want het was "maar" een magazijn geweest. Zijn werkgever had speciaal dispensatie gekregen om daar toch mensen een hele dag te laten werken. Een van zijn collega's dreigde mensen op de bek te slaan, als ze hem niet op een bepaalde plek lieten zitten. Ik neem aan dat het op veel werkplekken zo toegaat. En dan moeten we van Rutte een paar maandjes langer werken na ons 65ste.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: engeline
Datum bericht: 24 September 2013 om 09:55
heel sterkte

Bericht van: Esther12
Datum bericht: 24 September 2013 om 11:03
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

En dan moeten we van Rutte een paar maandjes langer werken na ons 65ste.
Maak er maar jaren van. Zeker als je naar de Vut-regelingen van vroeger kijkt. Mijn man moet 11 jaar langer werken dan mijn vader destijds. 

Bericht van: Cozz
Datum bericht: 24 September 2013 om 11:13
Meid wat een enge dingen met je man
Hopelijk gaat hij zich wat beter voelen en komt er iets uit het bloedonderzoek 
Sterkte en beterschap voor je man

Kan me voorstellen dat al dat gemoet en gewroet en getrek aan een mens je een keer
opbreekt. 

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 24 September 2013 om 11:31
Ik weet niet hoe oud je man is. Mijn heeft dat rond zijn 50e gehad. Lichamelijk alles in orde, maar toch. Was toch een soort burnout. Is blijven werken op advies van de arts om in het ritme te blijven, maar wel iets rustiger in overleg met werkgever. En naar de sportschool gegaan. Deed wel al altijd aan sport, maar alleen. Hij zegt dat dat hem heel goed heeft gedaan in die tijd. Ondertussen is hij 68 en werkt nog steeds, niet meer voltijds, wil nu langzaam gaan afbouwen!!!!

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Bericht van: Cully
Datum bericht: 24 September 2013 om 12:51
Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:

zijn dat die 2 verschillende ampulles die je moet bijeen kappen ? die heeft hij vroeger ook al een paar keer moeten nemen

Nee, een tablet of een zuigtablet, kun je hier gewoon bij de drogist halen.

Ik geloofde er zelf niet zo in, maar ik heb ze gratis gekregen als testpannellid en ik merkte echt verschil, toen ze op waren !!!
Ik neem nu zelf de zuigtabletten, 1 's morgens en 1 's avonds vind ik fijner innemen en dan is het wat meer verdeeld over de dag.

Bericht van: bloem
Datum bericht: 24 September 2013 om 13:56
veel sterkte

-------------
oant Sjen

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 24 September 2013 om 16:38
Sterkte. Ik herken het van mezelf, was ook dodelijk vermoeid en bij mij kwam er, na bloedonderzoek, o.a. een tekort aan vitamine B12 uit

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: macheri
Datum bericht: 24 September 2013 om 19:13
Hoi  hoi 
ik  lees dit  nu  pas  maar waar het mij aan doet denken is dat  hij misschien een allergie voor de medicijnen kan hebben.

Ik  herken de vermoeidheid en de lusteloosheid  van dat  ik medicijn vergiftiging  had . Let  even op zijn huidskleur en ogen  als die wat gelig en troebel zijn moet je aan de huis arts vragen of  hij bloed wil testen op  biliburinewaarde  en andere leverwaarden het  kan zijn dat  zijn lever het  medicijn voor zijn hart niet verdraagt.

Toen ik die leverfalen had  door de medicijnen ben ik ook te lang doorgelopen met  die vermoeidheid tot ik echt  niet meer  kon en mijn man ineens de gele kleur  van mijjn huid en ogen ontdekte het was toen bijna te laat en dat  alles door een nieuw medicijn wat  niet meer samne gong  met mijn oude medicijnen.
 Het is  een idee  maar beter teveel gechect dan te weinig zeg ik altijd  maar

dat  leverfalen  wordt  ook wel geelzucht  genoemd. dat kan dus  door veel oorzaken zijn zoals ook o.a. hepatitus , maar dat hoeft dus niet.

Ik zet dit erbij omdat mensen in mijn omgeving dachten dat  het  daardoor kwam en dat  het besmettelijk was  en dat ik teveel gedronken had  etc. etc. Maar dat  is dus allemaal niet waar. 

Het kan dus ook door  medicijn vergiftiging  komen  en ik denk eraan doordat je zei dat het   gekomen is nadat  hij die nieuwe medicijne van de cardioloog heeft gehad . en het  kan ook even duren voor dat dat   tot uiting  komt.

sterkte ermee  en ben benieuwd  wat het  is.

-------------
http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">

Bericht van: pippie
Datum bericht: 24 September 2013 om 19:48
Een gebroken been is zichtbaar, maar dit is erger. Vooral het opsporen van de oorzaak.
Ik hoop dat er gauw een goede diagnose komt, dan weten jullie tenminste hoe of wat.
Sterkte.

Bericht van: geesje
Datum bericht: 24 September 2013 om 20:09
ik wens jullie heel veel sterkte, Hug

-------------
groetjes geesje

Datum bericht: 25 September 2013 om 08:04
hartelijk dank allemaal voor de opbeurende woorden .
Mijn man voelt zich toch al veel fitter eigenlijk de voorbije 2 dagen , dat vitamienen suplement zal zijn werk doen denk ik .Big smile  Ik moet vanavond bellen naar d edokter voor zijn uitslag van het bloed en dan zullen we weer iets meer weten hopelijk

-------------

Bericht van: Esther12
Datum bericht: 25 September 2013 om 10:56
Ben benieuwd. Fijn dat het iig weer iets beter gaat! Zijn toch zorgen, hè. 

Datum bericht: 26 September 2013 om 07:34
ja best wel Esther pffffffffff  en toen ik gisteren belde naar de dokter had hij de uitslag nog niet binnen gekregen Confuseddus weer wat langer wachten Wacko

-------------

Bericht van: Deesjebeesje
Datum bericht: 02 Oktober 2013 om 11:21
Van hartproblemen zelf kan je ook gigantisch moe zijn. Ik kan het weten, ik ben al jaren chronisch vermoeid en pas sinds dit jaar weet ik dat het al die tijd door mijn hart komt.

Hopelijk weet je snel meer.

Bericht van: HakenAllerleiCuracao
Datum bericht: 02 Oktober 2013 om 15:21
Ik heb jaren lang te maken gehad met extreme vermoeidheid en daarbij allerlei lichamelijke klachten. Onderzoeken wezen niets uit. Bij toeval werd er echter ontdekt dat ik een extreem laag vitamine D level had. Na 3 maanden hoge dosis vitamine d ingenomen te hebben zijn alle klachten verdwenen.
Nadeel in Nederland is wel dat iedere arts en ziekenhuis verschillende hoogtes hanteren. Vaak zegt men dat bij 50mg het vit D level voldoende is, echter heb ik gemerkt dat als mijn level rond de 80mg zit  dit de juiste waarde voor mij is. Ik heb veel onderzoek erna gedaan en zeker 3/4 van de bevolking heeft een vit D gebrek. Mijn bevindingen kan je lezen in http://plazilla.com/ervaring-met-vitamine-d-tekort" rel="nofollow - http://plazilla.com/ervaring-met-vitamine-d-tekort

Datum bericht: 02 Oktober 2013 om 21:41
bedankt wederom voor jullie reacties Clap
nu een ander verhaal Unhappy de bloeduitslagen zijn "ergens" zoek geraakt Thumbs Down en nu zou mijn man terug bloed moeten laten trekken maar omdat hij zich veel beter voelt (en dat is ook wel zo , eten gaat prima en is niet meer moe ) wil hij nog een tijdje daarmee wachten Confused
dus ja eigenlijk weten we dus nog niks alleen dat het weer terug beter gaat met hem en dat is toch het belangrijkste , niet ?

-------------

Bericht van: pippie
Datum bericht: 02 Oktober 2013 om 22:08
Tuurlijk is dat het belangrijkste! Ik wens jullie toe dat het zo goed mag blijven gaan!

Bericht van: macheri
Datum bericht: 02 Oktober 2013 om 23:56
Het  zit  ook  even niet  echt  mee bij jullie he.  Ik zou   hem toch  voor alle zekerheid  nog een keer bloed laten prikken Je kan beter  een keer te veel dan een keer te weinig  zegt mijn vader altijd Maar dat  geld dan alleen voor ons en niet  voor hem ook zijn eigenwijze kerel hihihi Wink

-------------
http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 08:25
Sterkte

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net