Print Pagina | Close Window

Huidig project

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=35376
Print Datum: 19 April 2024 om 11:09
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Huidig project
Bericht van: Magtelt
Onderwerp: Huidig project
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 08:57
Waar zijn jullie mee bezig?

Ik brei het bruidspaar uit het Oranjeboek voor ons buurmeisje en ik ben proeflapjes aan het breien voor een cape/poncho uit een nieuw Filati blad. IK ben nog niet tevreden over het opgegeven ajourpatroon, dus ik zoek nog even verder in mijn breiboeken. Ik heb ook een doorloperpuzzel liggen, waar ik niet uitkom, dus die wacht op het volgende boekje, dat is me nooit eerder gebeurd. En ik heb de nieuwste Wanda Brunstetter bijna uit, weer een Amishroman. Vandaag ga ik voor het eerst gymmen met andere diabetes2ers. Ik ben benieuwd of ik het vol ga houden.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.



Antwoorden:
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 17:59
Ik brei een muts voor mijn kleindochter. Daarna een bijpassnde sjaal . Dan een muts met sjaal voor kleinzoon en dan....... nog een waslijst met wensen.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: haakAB
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 18:21
Een jurkje voor mijn dochter uit het Katia boek van vorig jaar en voor mezelf ga ik proberen om een heel leuk vest te breien uit het nieuwe Katia-boek. Het is met samengebreide steken en 3 steken uit 1 steek breien. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus een grote uitdaging


Bericht van: Calvarie
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 18:29
Ben een vest aan het haken,
spannend mijn eerste kledingsstuk.
Garen liggen voor een poncho,
Dat word het volgende project


Bericht van: iepie
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 18:33
Ik ben een omslagdoek aan het haken en al gestart met een sjaal ook. Verder nog een ijsbeertje liggen die afgemaakt moet worden, maar die is bijna klaar.


Bericht van: hobby4you
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 18:37
Ik haak voor de baby tenminste dat wil ik ben nog opzoek naar een patroon!LOL
Verder ben ik een vest voor mijn dochter aan het breien!


-------------


Bericht van: puntpaprika
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 19:33
Ik ben een sok aan het breien. Ik ben bij de teen begonnen, nu maar hopen dat de sok mooi wordt.


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 19:39
En ik ben bezig met fatty lumpkin het hexagon paardje van Heidi Bears, alleen heb ik nog naar twee hexagons gemaakt in 3 weken. De haakspirit is even weg en ik ben 's avonds vaak te moe om nog iets te doen.

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: simonevv
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 19:42
Ik ben met een sjaal bezig, diagonaal. Van het patroon van Magtelt.

-------------


Bericht van: Geotje
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 20:29
Ben bezig met een dekentje voor mijn dochter, van blokken van het meebreideken van Busy Bessy (http://busybessy.blogspot.nl/p/patronen.html)

Een Maja de Bij aan het haken (hm, ook al voor mijn dochtertje)

Mutsjes aan het breien voor de Smoothies van Innocent voor het Nationaal Ouderenfonds (nav de mutsjes die creaans gebreid heeft)

En last but not least ben ik een kindje aan het broeden, zoals mijn moeder dat noemt. Ben over 2 weken uitgerekend, maar we zijn helemaal klaar voor de komst van onze baby!


Bericht van: Lady JB
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 20:57
Hier ook verschillende dingen tegelijk bezig
- Lace kleedje uit een van de Lang Yarns boeken aan het breien. Ondertussen halverwege de rok. :-)
- Proeflapje gemaakt voor een tuniek-kabeltrui. Origineel Bergere de France atroon aangepast, en klaar om te starten. (was een jas)
- Baby outfit aan het breien voor een collega die voor het eerst papa wordt. Ook van Bergere de France.
- Kikkertje aan het borduren (2de in een rij)
- 6de boek van 'Het lied van ijs en vuur' (Game of Thrones) aan het lezen
en stilaan tot de vaststelling aan het komen dat de dagen veeeeeeeel te kort zijn ;-)


-------------
Handmade by Lady JB

http://lady-jb.blogspot.be/
http://www.ravelry.com/designers/lady-jb
http://www.ravelry.com/projects/LadyJB


Bericht van: petraco
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 21:10
komt niet vaak voor maar ben ook aan verschillende dingen bezig.
 
- pompoenen aan het breien maar zijn bijna af.
- Een egel aan het breien en als die goed lukt komen er nog een paar.
- En nog uiltjes aan het breien.
 
 En nog veel wat ik wil breien.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 21:15
LadyJB er zijn ook DVD's van die serie, ik het al twee series.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Jennypenny
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 21:57
Ik ben met de bloemetjes plaid bezig van revlie.
Ik moet er 111haken,ik heb er nu 70 gehaakt en gelijk aan elkaar gehaakt,en elke keer gelijk de draadjes
weggewerkt,dus voor mijn doen ben ik erg goed bezig,en hij wordt superleuk.

-------------
Groetjes jenny


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 22:14
Ben bezig met een soort van Monchilla bag met de Fenna garen van de Wibra. Maar ik kan niet meer verder omdat ik de tas wil voeren. Dus moet ga ik morgen naar Utrecht om mijn naaimachine weg te brengen omdat deze stuk is Ben dus maar begonnen met een Elise sjaal. Nadat ik eerst met katoen geprobeerd hebt te haken(zeker wel 10 keer uitgehaald voordat ik doorhad wat ik moest doen . En nu weet ik wat ik moet doen( was namelijk de eerste keer dat ik echt met een patroon ging haken, normaal haak ik wel stokjes of amigurumi ) vind hem nu al leuk aan het worden.


Bericht van: engeline
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 22:20
ik ben bezig met : vingerloze handschoenen(het6epaar)
een sjaal aan het breien van Fenna wol
een moibus sjaal aan het haken van Fennawol
een sjaal aan het stokhaken van Fennawol
de monchilla bag nog aan het haken
alleen de angels nog haken van bungel Maja
een spijkerstofblauwe tas aan het haken,alleen de hengsels nog.
Afgelopen dagen begonnen met mijn Brugmansia"s te snoeien.
Zo dat was het wel zo'n beetje


Bericht van: engeline
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 22:26
Hee Petraco! pompoenen aan het breien ? hoe werkt dat? ben benieuwd!


Bericht van: MG Jewelry
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 22:29
*Ik ben nog 2 tassen aan het haken
*Een sprei aan het haken, al een half jaar mee bezig Confused
*Snoepjes aan het haken
*een muizen kerstdorp aan het haken
*2 kettingen aan het maken, met hele kleine kraaltjes
en ik wil nog zoveel meer haken en maken!!!!!!!



-------------
http://madebymg.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://madebymg.blogspot.nl/


Bericht van: Nespa
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 23:03
ik heb een deken waarvan 1 rand nog omgezoomd moet worden en een versiering ingeborduurd.
een sjaal voor mezelf
Jokeytail het narretje van de muizen van yore
een vliegtuigje dat bijna af is
en een berenvestje voor me jongste neefje

-------------
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run


Bericht van: Lady JB
Datum bericht: 03 Oktober 2013 om 23:39
Dag Magtelt,
 
De DVD's zijn ook echt goed hé...
De eerste serie is trouwens de reden waarom ik de boeken ben beginnen lezen...
Kon niet wachten om te weten wat er verder gebeurde ;-)
 
Serie 2 en 3 hebben we ondertussen ook al gezien
en zijn nu volop aan het wachten op het vervolg... :-D


-------------
Handmade by Lady JB

http://lady-jb.blogspot.be/
http://www.ravelry.com/designers/lady-jb
http://www.ravelry.com/projects/LadyJB


Bericht van: Deesjebeesje
Datum bericht: 04 Oktober 2013 om 07:33
Ik ben een tweede sok voor mijn man aan het breien. De eerste sok had ik een paar jaar geleden al af. Daarna ga ik een mutsje voor mijn dochtertje breien, daarna een stel sokken voor mezelf en daarna een sjaal. De volgorde kan veranderen, maar deze dingen wil ik dus nog doen.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 04 Oktober 2013 om 10:18
Ik had de serie Game of Thrones van het begin af gevolgd, ik had al de boeken, maar toen ik de laatste gelezen had en de DVD's kwamen, heb ik de hele bubs verkocht. Dat scheelt ruimte in de boekenkast. Ook de serie Rad des tijds wil ik weg hebben, 15 boeken in totaal, dat geeft plek aan andere boeken!

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 04 Oktober 2013 om 10:35
o jee dat wordt een lijst!
dikke sokken voor manlief, grote hiel af van 2e sok.
beginnen met hiel eigen sok.
stola stokhaken van fenna garen.
nog steeds aan mn zigzag deken aan t haken.
frau antje het kaasmeisje moet ook nog afgehaakt.
spullen bijelkaar sprokkelen voor de workshop(iets van oude dekens maken,tas, sloffen, kussen, hoesjes voor tel en tablet, hartjes, enz)dus als er nog mensen in de bollenstreek zijn die willen!!!!!
boek lezen,
o ja en iets dat huishouden heet(schiet er regelmatig bij in)
leuk te lezen waar iedereen mee doende is


Bericht van: Tovernaaldje
Datum bericht: 04 Oktober 2013 om 10:48
Ik ben gisteren voor 't eerst sinds jaren weer aan 't breien en mijn 1e project is een lekkere dikke coll-sjaal voor mijn dochter, volgens de verkoopster zou 1  bol genoeg zijn, maar helaas... ik denk dat ik nog 2 bollen nodig heb. Omdat ik dus niet meer verder kon, ben ik gelijk begonnen aan een 2e project en dat zijn baby slofjes, maar dat is wel weer een vak apart, dus straks terug naar de winkel voor extra wol en extra breinaalden e.d.


Bericht van: Esther12
Datum bericht: 04 Oktober 2013 om 10:51
Ik was (5 minuten geleden, haha) bezig met mijn administratie. Verder heb ik 2 hoezen gehaakt voor mijn poefen die nog wat afwerking nodig hebben. En ik ben de skullshawl aan het maken voor mijn dochter. Er liggen nog 3 werkjes waar ik kussens van moet maken en een 4e werkje moet er nog komen. Verder ben ik dol op lezen en ook heel erg op muziek maken. Ben momenteel bezig met een Bachproject en ik ben bezig met de organisatie van een gitaardag in november. En dan heb ik ook nog een hond die ik zo even ga uitlaten. Huishouden??? Wasda?????


Bericht van: petraco
Datum bericht: 04 Oktober 2013 om 20:47
Originally posted by engeline engeline wrote:

Hee Petraco! pompoenen aan het breien ? hoe werkt dat? ben benieuwd!
 
Hallo engeline, zal morgen een foto maken en op de site zetten kan je even kijken. is eigenlijk makkelijk  begin veel meerderen en dan weer gaan minderen draadjes erdoor weven en aantrekken.
Ziet er leuk uit.
 
Meer vragen na de foto zijn hoor ik het wel.
 
gr Petra


Bericht van: engeline
Datum bericht: 04 Oktober 2013 om 21:09
Leuk! ben  benieuwd,gr Engeline


Bericht van: Mayabees
Datum bericht: 05 Oktober 2013 om 12:15
Ik ben met de babypop van Teri Crews bezig, een poef paddenstoel voor mijn dochter (vond in de berging nog een krukje die ik er in stop, voor de stevighed), een tas voor mijn zus. Vind het lekker om het haken wat af te wisselen vandaar een aantal projecten. De pop ben ik met dubbel garen aan het haken en is best zwaar om te haken. De tas hoef ik niet te tellen, lekker voor 's avonds op de bank. Zou nog wat herfst dingen haken, maar kan straks beter voor de kerst beginnen. LOL

Nu moet ik snel naar de keuken, want ik moet mijn mexicaanse salade nog afmaken en kijken hoe de brocolli, brie en cashew hartige taart er voor staat. 
Vanmiddag reunie van de natuurgidsen en een aantal zouden daarvoor wat maken, waaronder ik.



-------------

http://pinterest.com/creabeezzz/


Bericht van: engeline
Datum bericht: 05 Oktober 2013 om 12:22
Gelukkig ben ik niet de enige die met zoveel dingen tegelijk bezig is.
Kom ook wel dingen tegen die ik nooit meer af maak,omdat ik ze gewoon niet meer leuk genoeg vind.
 
Veel plezier met de reunie !


Bericht van: Auk
Datum bericht: 05 Oktober 2013 om 14:46
Ik ben bezig met een zonnebloem. Helaas is de gele wol op. Net even naar het centrum geweest maar de hobbywinkel was gesloten ivm een creabeurs(??). Ik wist ook niet zeker of ze daar de scheepjeswol verkopen. Die is hier moeilijk te vinden. Moet dus even tot woensdag wachten, dan kan ik het op de markt kopen.Ik kan het niet afhaken dit weekend. Balen!
Ook ben ik bezig met Perry het vogelbekdier. Die komt waarschijnlijk wel af dit weekend.


-------------
http://2steekjeslos.blogspot.com" rel="nofollow">


Bericht van: petra57
Datum bericht: 05 Oktober 2013 om 18:12
Ben een omslagdoek aan het haken, daarna maar eens beginnen aan de kerstbAllen en kerstklokjes


Bericht van: petraco
Datum bericht: 05 Oktober 2013 om 21:01
Dames de foto van de pompoenen komt morgen pas computer was gecracht en nog niet helemaal up to date.
even geduld nog maar komt zeker er op te staan.
 
gr petraShocked


Bericht van: Nikaatje
Datum bericht: 05 Oktober 2013 om 21:55
Leuk om te lezen wat iedereen aan het maken is!
Ik heb vandaag een bivakmuts afgemaakt voor mijn middelste zoontje. Ondertussen ben ik een ripple deken aan het haken met stylecraft. Over een paar weken is mijn moeder jarig en voor haar wil ik een sjaal haken, het garen is al in huis. En m'n oudste zoon heeft om een beardhat (muts met baard!) gevraagd.
Kortom, ik kom de winter wel door :-)


Bericht van: petraco
Datum bericht: 06 Oktober 2013 om 20:20
De foto van de [ompoenen staat eindelijk op
gr petra


Bericht van: Haakdoosje
Datum bericht: 07 Oktober 2013 om 07:42
Gezellig om te lezen wat iedereen aan het maken is... 
zelf was ik bezig met het haken van kerstversiering... 
tot een val roet in het eten kwam strooien ! 
Nu zit ik met een gebroken schouder jullie creaties te bewonderen !!!

Groetjes,
Haakdoosje


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 07 Oktober 2013 om 07:56
Jeetje dat is knap vervelend. Beterschap!!


Bericht van: Plumeau
Datum bericht: 07 Oktober 2013 om 08:15
Beterschap Haakdoosje!

Mijn huidig project is een set handschoenen, muts en sjaal van zelfgesponnen wol. De muts is af, met de sjaal ben ik bijn a op de helft. De handschoenen die ik heb gemaakt zijn voor dit seizoen prima (vingerloos), maar er gaat nog een kapje bij komen dat als een want over de vingertoppen heen gedragen kan worden. Een beetje dit idee: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1113220967/Hot-Sale-Free-shipping-New-women-s-Knitted-font-b-Gloves-b-font-Hand-Wrist-font.jpg" rel="nofollow - linkje van Google , maar dan zonder de blauw/roze streepjes en in een andere kleur wol. 


Bericht van: engeline
Datum bericht: 07 Oktober 2013 om 08:54
Beterschap!!!


Bericht van: puntpaprika
Datum bericht: 07 Oktober 2013 om 19:32
De sok is af! Hij is erg mooi geworden. Nu ben ik begonnen aan een nieuwe sok.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 07 Oktober 2013 om 20:09
haakdoosje veel beterschap gewenst


Bericht van: engeline
Datum bericht: 07 Oktober 2013 om 22:20
een gehaakte of gebreide sok?


Bericht van: zazia
Datum bericht: 07 Oktober 2013 om 22:26
Ik ben druk bezig een aantal vingerpoppetjes te haken uit het boekje van Annemarie Arts. Mijn nichtje wordt zondag 7 en het enige wat ze aan mij wou vragen waren haaksel. Toen ik ene dag later vroeg of ze nog iets anders wou dan een haaksel, kwam ze alleen maar tot de conclusie dat ze misschien wel 2 haaksels wou dan. (Schattig toch). 
De wolf en rapunzel zijn al af, roodkapje moet nog in elkaar gezet worden en de heks is bijna klaar. Nog een prins op het witte paard en een knappe prinses en dan is het cadeautje klaar. In zo'n lekker glitterige bewaardoos van de Action.


-------------


Bericht van: engeline
Datum bericht: 07 Oktober 2013 om 22:34
wat een super cadeau om te krijgen als je 7 jaar wordt.fijn toch zo'n leuke tante!


Bericht van: Mayabees
Datum bericht: 08 Oktober 2013 om 12:58
Originally posted by zazia zazia wrote:

Ik ben druk bezig een aantal vingerpoppetjes te haken uit het boekje van Annemarie Arts. Mijn nichtje wordt zondag 7 en het enige wat ze aan mij wou vragen waren haaksel. Toen ik ene dag later vroeg of ze nog iets anders wou dan een haaksel, kwam ze alleen maar tot de conclusie dat ze misschien wel 2 haaksels wou dan. (Schattig toch). 
De wolf en rapunzel zijn al af, roodkapje moet nog in elkaar gezet worden en de heks is bijna klaar. Nog een prins op het witte paard en een knappe prinses en dan is het cadeautje klaar. In zo'n lekker glitterige bewaardoos van de Action.

Heej Zazia dat boek heb ik vorige week gekocht, had hem geleend van de bieb. Maar vind alles erin mooi dat ik hem maar gekocht heb, had toch nog verjaardagsgeld liggen. Straks leuk voor mijn peuter van 1 1/2. Ze bladert steeds in het boekje en is al verliefd op de zeemeermin.


-------------

http://pinterest.com/creabeezzz/


Bericht van: Haakdoosje
Datum bericht: 09 Oktober 2013 om 06:21
Dankjewel fleurtje48, plumeau en engeline !

Groetjes,
Haakdoosje


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 20 Oktober 2013 om 13:00
De kerststal van Christel Krukkert

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: bloem
Datum bericht: 20 Oktober 2013 om 13:43
BO Konijn van  http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=nl&prev=/search%3Fq%3Dsusan%2Bhickson%2Bpatterns%26biw%3D683%26bih%3D547&rurl=translate.google.nl&sl=en&u=http://www.ravelry.com/designers/susan-hickson&usg=ALkJrhjsb3KFGZSdQPFnnxzVca7lp9qk5w" rel="nofollow -


Bericht van: puntpaprika
Datum bericht: 22 Oktober 2013 om 21:20
De sokken die ik aan het breien was zijn af. Ik ben nu een babymutsje aan het haken.


Bericht van: drempt
Datum bericht: 22 Oktober 2013 om 21:48
Ha ik heb ook weer eens een project
Een colsjaal voor mezelf van big roma rainbow van scheepjes op naald 10

Helemaal blij mee
Oja ik doe de luie wijvensteek haha

-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: bloem
Datum bericht: 22 Oktober 2013 om 22:47
Ik ben zeer benieuwt hoe hij word  Drempt

-------------
oant Sjen


Bericht van: dine
Datum bericht: 24 Oktober 2013 om 18:54
Met het resterende garen van de veelkleurige plaid ben ik een bloemenkussen aan het haken. Ook heb ik een vriendin beloofd om een Spaans patroon te vertalen...zal een hele klus worden.
Ik heb me - voor de zoveelste keer Embarrassed - voorgenomen om alle opgestarte projecten eindelijk eens af te werken maar ik weet niet hoelang ik het deze keer weer zal volhouden....
Gisteren heb ik namelijk enkele nieuwe patronen ontdekt die immens veel werk vragen maar super mooi zijn ...dus daar gaan mijn plannen weeral maar eens de mist in. ConfusedLOL
                                                              


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 24 Oktober 2013 om 19:08
Dat overkomt mij ook iedere keer. Eigenlijk moet ik met mezelf een afspraak maken om een week lang geen internet te kijken, dus mijn iPad een week in de kast laten liggen ( dat gaat me echt niet lukken) dat weet ik nu al!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 24 Oktober 2013 om 20:03
Ik ben nog steeds tunisch aan het haken aan een cape/ponco uit een Filatiblad en ik heb een lijst gemaakt van projecten die nog af moeten worden gemaakt en nieuwe projecten. De winter komt er aan, dat wordt binnen zitten en haken en breien.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Lelie
Datum bericht: 24 Oktober 2013 om 20:23
Een kussensloop, een tasje en een laptophoes van granny's aan het haken!


Bericht van: petraco
Datum bericht: 24 Oktober 2013 om 21:00
ik ben voor mijn moeder twee sneeuwpoppen aan het breien heb al 2 pompoenen gebreid,
en een egel. Krijgt ze als verrassing wil daarna ook nog een kerstman breien en daarna .......
eens de kip klaar maken moet ik nog in elkaar naaien en afwerken.


Bericht van: zazia
Datum bericht: 31 Oktober 2013 om 23:07
Ik ben vandaag begonnen met beestjes van het geboortekaartje van een vriendin na te haken. We gaan zaterdag of zondag het geboortebord in de tuin zetten, dan wil ik een mobiel/ slinger geven met de beestjes, een koe, een paard, een varken, een kip, misschien nog een geit en een schuur. Al ben ik bang dat ik te weinig tijd heb.

-------------


Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 01 November 2013 om 08:06
ben begonnen met vera beer van http://webshop.zijmaakthet.com/webshop/index.php?mact=Products,cntnt01,default,0&cntnt01hierarchyid=1&cntnt01returnid=60" rel="nofollow - Annita wilschut
 
 


-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~





Bericht van: dine
Datum bericht: 06 November 2013 om 10:36
Gisteren nog maar een plaid opgestart, deze bestaat uit vierkantjes die je overal kan meenemen en tussendoor kan haken. Daarnet even geteld : 253 kleine en 23 grote vierkanten.
Als je weet dat ik een hekel heb om dezelfde patroontjes te moeten herhalen ...... dat beloofd ! ConfusedLOL


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 06 November 2013 om 11:21
Oh je dat wordt weer een onaf gemaakt project!


Bericht van: dine
Datum bericht: 06 November 2013 om 11:42
Het vertrouwen is niet groot hé Fleurtje ... ? LOLLOLLOL
Mijn laatste projecten heb ik braafjes volledig afgewerkt hoor. Die onafgewerkte modellen ? Ik print geen patronen uit (mileubewust...) maar noteer in beknopte versie de instructies. Daarmee kruip ik dan achter tv. Voor de afwerking (ogen, haar, enz...) moet ik dan terug achter mijn computer kruipen en daar heb ik 's avonds geen zin in ... ach eigenlijk is het de schuld van die dekselse pc ! WinkLOL


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 06 November 2013 om 11:48
Hahaha! Heel herkenbaar! 😀😄😃


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 06 November 2013 om 13:24
Ik brei nog steeds aan de kruikenzak en ik haak aan de poncho/cape.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 07 November 2013 om 19:16
Ik zet mijn laptop op tafel voor me neer, zo hoef ik ook niets uit te printen. En ondertussen kan ik ook zo n en dan naar mijn mail en andere dingen kijken, pinterest bijvoorbeeld (waardoor mijn to-do lijstje nog weer langer wordt....)

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: omajan
Datum bericht: 07 November 2013 om 19:25
http://lindevrouwsweb.blogspot.nl/2012/11/gehaakte-kolsjaals.html" rel="nofollow - http://lindevrouwsweb.blogspot.nl/2012/11/gehaakte-kolsjaals.html
Ben een col sjaal aan het haken naar bovenstaand patroon.
 Met Saskia- Wibra wol, gaat lekker snel .


Bericht van: bloem
Datum bericht: 07 November 2013 om 19:29
Ik haak een draak van 2 bollen leger groen .maar denk dat die 2 bollen niet genoeg zijn. dus duik ik de voorraad resten even in om iets te zoeken wat er bij past.

-------------
oant Sjen


Bericht van: petraco
Datum bericht: 07 November 2013 om 21:03
ben het tweede kuikentje aan het breien als kadootje voor twee zwangere juffen van de de kids.
En nog twee sneeuwpoppen aan het breien voor mijn moeder.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 08 November 2013 om 09:03
Brei een muts voor mijn zoon, daarna moet nog een bijpassende sjaal volgen. Tegelijkertijd ben ik een kerstgroep aan het breien.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: dine
Datum bericht: 08 November 2013 om 16:52
Gisteren heb ik de Boekenbeurs in Antwerpen bezocht en op 1 van de standen heb ik een mini-tablet als geschenk gekregen. Als ik het ding aan de praat krijg zal ik voortaan de patronen van mijn onafgewerkte projecten steeds bij de hand hebben. Smile Voortaan heb ik dus geen excuses meer om iets niet onmiddellijk af te werken ! Wink
Ik heb ook het poppenboek van onze Noorse jongens gekocht maar die leg ik even uit het gezichtsveld om niet in de verleiding te komen...voor zolang het duurt...LOL  


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 08 November 2013 om 19:00
Dine die poppen kunnen heel verslavend gaan werken. Ik heb er inmiddels 3 gebreid en ik zou graag aan de volgende beginnen, maar ...... ik wil zoveel.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: widdy
Datum bericht: 10 November 2013 om 12:41
Ik ben hiermee bezig:  http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=s22&d_id=17&lang=nl" rel="nofollow - http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=s22&d_id=17&lang=nl

maar dan in Alaska (die had ik nog liggen)


-------------
Groetjes, Tineke


Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 10 November 2013 om 14:26
Hier weer aan de slag. Na een drukke moeilijke week. Nu weer wat rust om te kunnennhaken dus haak weer verder. Zodra ik klaar ben plaats ik wel een foto.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 November 2013 om 16:56
Een van mijn andere projecten is om een dakloze kat over te halen onze huiskat te worden, naast onze Obi en Ziggy. Ik word al een echte kattenfluisteraar, het is 3 stappen voorwaarts, 1 stap terug. Hij begrijpt soms best wat we van hem willen, maar hij is een vrije ziel, dus als hij in de stromende regen naar buiten wil, moeten we hem niet tegenhouden. Hij is geen echte zwerfkat, hij geeft kopjes, weet van katten- en etensbakken en waar je het lekkerste slaapt (op een voorverwarmde mensenstoel), de andere katten accepteren hem en we hebben
hem al een keer kunnen vangen voor een bezoek aan de dierenarts. Die hem onmiddellijk wilde castreren en inenten. Wij hebben ook nog voor een chip betaald, zodat we over zijn lot op de hoogte worden gesteld in nodgevallen. We hebben hem omgetoverd van magere stakker met een permanente krabplek in zijn nek tot een forse trotse jeweetwelkater, met behulp van kittenvoer en catmilk. Hij speelt tegenwoordig net als de onze, die al 8 en 13 zijn.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 10 November 2013 om 17:01
wat leuk

-------------
oant Sjen


Bericht van: engeline
Datum bericht: 10 November 2013 om 17:38
Lief!!!!!


Bericht van: m'jo
Datum bericht: 10 November 2013 om 18:47
waar bn ik mee bezig..... een baby dekentje, een granny kerstboom, een omslagdoek mmm eigenlijk 3...... maar soms ligt het even stil, een teckel... (lukt niet...grrr) en ongetwijfeld komt er het eea tussendoor als ik wat leuks zie........ 

-------------
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl


Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 10 November 2013 om 19:14
dit forum stelt me gerust. Big smile
Ik dacht dat ik de enige was die met meerdere dingen tegelijk bezig was 
Ik ben bezig om 2 boeken te lezen,
3 tassen te haken
1 trui te breien, maar die is bijna klaar. 
1 gehaakt bloemenmandje, moet alleen nog gesteven worden
1 vlinder om te haken, maar die moet wachten tot mijn vingers weer een beetje willen luisteren naar wat ik wil.
intussen zoek ik naar patroontjes voor barbiekleertjes want die heb ik er net bij de Aldi een aangeschaft voor mijn kleindochter.



Bericht van: lidy*
Datum bericht: 10 November 2013 om 21:51
Wat fijn dat je al die moeite doet, Magtelt, en geweldig dat 'ie nu gecastreerd is en in elk geval niet meer voor nageslacht kan zorgen. Waren maar meer mensen zo verstandig. 


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 11 November 2013 om 10:07
Ja, verderop in de straat zijn twee nestjes geboren, die duidelijk kindjes van onze Archie zijn, net als hun moeders. De eigenares probeerde zelfs verhaal te halen, dat ging mooi niet door, waar twee vrijen zijn twee verantwoordelijk. Had ze ze maar moeten laten helpen.

Zijn naam komt van Archie Bunker, want bunkeren kon hij in het begin. Daarvóór noemden we hem De Loebas.

Ik ben iets van Debbie Macomber aan het lezen over een bed & breakfast en ergens komt breien voor, als rouwverwerking. Mijn doorloperboekje is bijna vol, ik wacht vol spanning op het volgende.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: geesje
Datum bericht: 11 November 2013 om 11:16
ook ik ben weer met verschillende creaties bezig........, ik ben nu tussendoor bezig voor Project Knuf, die graag knufs in de kleuren oranje,paars en groen kan gebruiken , dit is de kleur van het groepje , van    Adelante,    in Valkenburg, dat wil ze graag in januari doen.........en dat komt mij mooi uit want ik werk het liefst aan een " opdracht"LOL
 
Magtelt, wat lief en goed van je om degene van Archie tercht te wijzen vind ik zelfs dapper........Hug


-------------
groetjes geesje


Bericht van: lidy*
Datum bericht: 12 November 2013 om 19:53
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ja, verderop in de straat zijn twee nestjes geboren, die duidelijk kindjes van onze Archie zijn, net als hun moeders. De eigenares probeerde zelfs verhaal te halen, dat ging mooi niet door, waar twee vrijen zijn twee verantwoordelijk. Had ze ze maar moeten laten helpen. 
Thumbs Up

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Zijn naam komt van Archie Bunker, want bunkeren kon hij in het begin. Daarvóór noemden we hem De Loebas. 
 LOL


Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 12 November 2013 om 23:30
Lief Magtelt dat je je om hem bekommert.
Ik ben bezig met een vestje haken en een hondentruitje breien ik heb er twee klaar. 


-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/


Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 02 December 2013 om 11:33
Ga beginnen met een deken, ben nog wel bezig met ene project popje voor mijn jongste zoon! maat dat is een verassing voor onder de kerstboom. Kan daar niet aan haken als hij thuis is.
Ga mijn bollen wol maar is opmaken en een leuke gekleurde deken maken.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 December 2013 om 11:36
Ik ben bijna klaar met de poncho/cape en dan mag ik iets anders opzetten. Archie is nu grotendeels bij ons, soms maakt hij een ommetje, maar dat doen de andere katten ook. Als hij in de lente een prikje krijgt, krijgt hij een paspoort, dat hem officieel de onze maakt. Op het ogenblik ligt hij op een stoel vlak naast me.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: engeline
Datum bericht: 02 December 2013 om 11:39
gezellig!


Bericht van: Nespa
Datum bericht: 02 December 2013 om 14:14
ff een beer afmaken en dan een paar sammys. ik ben al de derde begonnen

-------------
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run


Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 02 December 2013 om 16:42
Leuk om te lezen.
Ik ben begonnen met de deken,heb gekozen voor extra warm. Dus kwam terecht bij de crocodile stitch.
Leuk om te doen een lekker dik effect.


Bericht van: Krissis
Datum bericht: 03 December 2013 om 21:39
Leuk om te lezen dat vele met projecten bezig zijn rondom de winter (poncho, deken, sjaal)
Zelf liggen hier een aantal projecten te wachten op afmaken:
* posttas
* bruidsuikers
* kerststal
* sjaal (als enige een breiproject, de rest is haken)
Voorlopig kan ik lekker vooruit en hoef ik me niet te vervelen.


-------------
Voor mij geschreven, http://www.youtube.com/watch?v=q2jqiwrPAP4" rel="nofollow - KLIK


Bericht van: widdy
Datum bericht: 03 December 2013 om 21:43
Wat ligt er hier intussen allemaal?

- Pull voor de dochter (even in wacht op meer tijd)
- Zomertopje voor mezelf (in wacht tot de lente)
- Kerstsjaal (zodra ik de wol heb start ik weer)
- Omslagdoek (cadeautje voor kerst, dus meest dringende)

En eigenlijk zou ik kleine kerstboompjes, ballen, enz. willen maken van restjes om aan cadeautjes te hangen...


-------------
Groetjes, Tineke


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 04 December 2013 om 10:11
Dat laatste kun je mooi in de zomer doen, als je in je topje in de tuin zit.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Molemieke
Datum bericht: 10 Januari 2014 om 22:46
Dit is waar ik nu mee bezig ben. https://imageshack.com/i/0ik6qrj" rel="nofollow"> zal nog wel even duren voor hij af is.

En dan nog een gehaakte deken en granny squares.

-------------
http://molemiekeshobby.blogspot.be/" rel="nofollow - http://molemiekeshobby.blogspot.be http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be/" rel="nofollow - http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 11 Januari 2014 om 09:52
Ik heb kleine granny's gehaakt voor het Gourmet kattensofaatje, ik ben nu alle draden aan het wegweken, waarna ik nog moet puzzelen hoe de granny's het best tot hun recht komen. Daarnaast heb ik een tas gevuld met popjes van 12 tot 25 cm en wolrestjes, alle popjes krijgen een slaapzak en een paar kleren, dan mogen ze naar onze nldutchy voor Kika.

Archie is inmiddels helemaal ingeburgerd, hij kan zelf door de kattenluikjes, zijn chip is erin geprogrammeerd, dus hij komt en gaat naar eigen believen. Hij heeft mijn stressless stoel uitgekozen als beste slaapplaats, daar moet ik nog iets op verzinnen, bijvoorbeeld de plaid van nepbont en fleece verplaatsen naar een B-locatie.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 12 Januari 2014 om 11:11
ik ben bezig met een Noors vest voor mijn Man. een schouderwarmer voor mezelf. en ondertussen ben ik in mijn hoofd bezig met een uil die ik wil gaan haken. maar dan eentje die net echt lijkt.

-------------
oant Sjen


Bericht van: omajan
Datum bericht: 12 Januari 2014 om 12:12
Ik ben bezig met Jip en Janneke te haken is verjaardagscadeautje voor kleindochter die 2 jaar wordt. Samen met het grote Jip en Janneke boek . Met dank aan Esther voor het doorgeven van het patroon.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 12 Januari 2014 om 17:59
Net 3 paar babysokjes afgemaakt .Mijn dochter heeft daar altijd wel klantjes voor .

Ik had de pech 1 sokje aan de verkeerde kant te hebben dichtgenaaid ,het zat zo goed vast dat loshalen niet te doen was Ik heb toen maar een extra sokje gebreid dat ging vlugger .


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 Januari 2014 om 12:11
Dat vrijgezelle sokje is mooi voor een telefoon, of om als siersel op te hangen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: widdy
Datum bericht: 13 Januari 2014 om 20:24
Wow, zijn jullie echt allemaal netje met 1 ding bezig?

Bij mij zit in de mand:
- de adventsjaal
- een trui voor mijn dochter
- het deken van de cal

Verder in de kast:
- een zomertopje (maar het is geen weer om daaraan te werken)
- stofje en tule voor de carnavalsoutfit van de dochter (dringend aan beginnen)

Om dan nog te zwijgen over alle stofjes en wol waarvoor ik nog geen projectje gevonden heb....

Omajan, wat een leuk idee voor cadeau!

Magtelt, ik had het verhaal van archie net ook gelezen in ander topic. Zo lief van je! Klinkt als een super kat! [EMAIL= ][/EMAIL]

-------------
Groetjes, Tineke


Bericht van: mar1963
Datum bericht: 13 Januari 2014 om 20:49
Ik ben net klaar met een gehaakte beer
Ben nu bezig met een ovenhandschoen en met een
En in mijn hoofd met nog veel meer


Bericht van: mar1963
Datum bericht: 13 Januari 2014 om 20:50
Sorry ik had nog een Barbiejurk ingetikt maar het staat er niet


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 13 Januari 2014 om 21:21
Ik brei momenteel een vest voor mijzelf, maar tussendoor moet ik de kerstgroep nog afmaken.
Een boel kleine priegeldingetjes zitten daar aan. Moet ik even een hele middag de rust voor nemen. 


-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: repa
Datum bericht: 14 Januari 2014 om 07:15
"Officieel" ben ik Jack Bear-Row en een giraffe-tassenhanger (cadeautje voor kinderfeestje) aan het maken. Maar het schiet niet op want tussendoor, als ik alleen ben, werk ik hard aan een Abraham. Manlief wil niets bij de deur hebben, dus het wordt een gehaakte versie, een Brammetje voor op zijn bureau.

-------------



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net