Katoenen Phildar Truien
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Mijn creaties
Forum: Hier kun je je eigen werk presenteren.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=35931
Print Datum: 23 Februari 2026 om 04:32 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Katoenen Phildar Truien
Bericht van: MoniqueX
Onderwerp: Katoenen Phildar Truien
Datum bericht: 19 November 2013 om 10:47
Het draagt lekker en kriebelt niet. Mijn katoenen truien gebreid met Phildar Cotton 3 (10 bollen, 1 bol over) Er zijn vele kleuren te koop dus ik kan voorlopig vooruit.
|
Antwoorden:
Bericht van: dine
Datum bericht: 19 November 2013 om 11:08
Mooi ! En vooral proficiat omdat je de moed hebt om telkens hetzelfde model te breien ! Zou mij echt niet lukken  .
|
Datum bericht: 19 November 2013 om 11:30
dine wrote:
Mooi ! En vooral proficiat omdat je de moed hebt om telkens hetzelfde model te breien ! Zou mij echt niet lukken  .
|
Dank je. Als iets lekker zit is dat voor mij juist een stimulans om er gauw nog één te breien. Een kleine verbetering bij een volgende trui wordt meteen toegepast. En voor de afwisseling ga ik ze ook met de wol Fabel breien
|
Bericht van: omajan
Datum bericht: 19 November 2013 om 11:33
Prachtig mooie, wat ben jij een ijverige breister, en wat heb je je katoen netjes opgeborgen.
Groetjes Omajan
|
Bericht van: Joyce38
Datum bericht: 19 November 2013 om 11:39
|
Mooi, en leuk je voorraad zo.
|
Datum bericht: 19 November 2013 om 11:56
omajan wrote:
Prachtig mooie, wat ben jij een ijverige breister, en wat heb je je katoen netjes opgeborgen.
Groetjes Omajan |
Ik beleef er op die manier extra plezier aan dan dat ik die mooie kleurtjes in een zak ergens in de kast heb liggen.
|
Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 19 November 2013 om 11:57
|
Heel mooi. Nee zou ook niks voor mij zijn, iets vaker maken. Petje af.
|
Datum bericht: 19 November 2013 om 11:57
Joyce38 wrote:
Mooi, en leuk je voorraad zo. |
Een kast die steeds van kleur verandert 
|
Datum bericht: 19 November 2013 om 12:07
Janne Marie wrote:
Heel mooi. Nee zou ook niks voor mij zijn, iets vaker maken. Petje af.
|
Misschien komt het ook wel omdat ik al heel lang vele verschillende soorten truien en andere dingen gebreid heb. De ene trui zit lekkerder dan de andere dus trok ik die veel vaker aan  Maar ach, nu heb ik dat weer met de kleuren. De ene kleur vind ik mooier en draag ik dat vaker. Ik hoop maar niet dat ik over een jaar een kast vol mint-groene truien met hetzelfde patroon heb (hihi)
|
Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 19 November 2013 om 12:46
Prachtige truien
-------------
 http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 19 November 2013 om 12:50
Dank je
|
Bericht van: Cully
Datum bericht: 19 November 2013 om 13:09
Bericht van: Calvarie
Datum bericht: 19 November 2013 om 13:54
|
Heel erg mooi. Kon ik maar zo breien.
|
Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 19 November 2013 om 14:16
zo heel mooi allemaal!!! zou willen dat mijn garen voorraad er zo netjes bij lag! (wegens ruimtegebrek ligt t overal)
|
Datum bericht: 19 November 2013 om 14:17
Calvarie wrote:
Heel erg mooi. Kon ik maar zo breien. |
Gewoon proberen. Toen ik begon met breien wist ik niet eens wat recht of averecht betekende. Met schade en schande ben ik steek voor steek wijzer geworden.
|
Bericht van: engeline
Datum bericht: 19 November 2013 om 14:18
Bericht van: Nespa
Datum bericht: 19 November 2013 om 14:22
mooi hoor
------------- when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
|
Datum bericht: 19 November 2013 om 14:22
breienmaar wrote:
zo heel mooi allemaal!!! zou willen dat mijn garen voorraad er zo netjes bij lag! (wegens ruimtegebrek ligt t overal)
|
Dank je, en achter de zichtbare wol ligt hetzelfde ongeveer aan andere wol (want het moet aan de voorkant wel één geheel blijven  )
|
Bericht van: elke
Datum bericht: 19 November 2013 om 14:26
Bericht van: bloem
Datum bericht: 19 November 2013 om 14:59
mooi hoor. maar ook Ik zou niet steeds het zelfde kunnen willen maken. 
------------- https://www.animaties.com/cat-lente-1559.htm" rel="nofollow"> oant Sjen
|
Datum bericht: 19 November 2013 om 15:50
bloem wrote:
mooi hoor. maar ook Ik zou niet steeds het zelfde kunnen willen maken.  |
Ik ben nu bezig met dezelfde trui in een ander kleur maar daarnaast brei ik ook iets totaal anders n.l een baby broekje, truitje met slofjes. Dat doe ik er gelijktijdig tussendoor.
|
Bericht van: MaaikeA
Datum bericht: 19 November 2013 om 18:39
Tjonge, wat een engelen geduld....heel mooi, maar je zal meteen begrijpen dat breien niet echt mijn "ding" is. Althans, geen grote dingen.
------------- Maaike https://nl.pinterest.com/speldennaald/
|
Datum bericht: 19 November 2013 om 19:20
MaaikeA wrote:
Tjonge, wat een engelen geduld....heel mooi, maar je zal meteen begrijpen dat breien niet echt mijn "ding" is. Althans, geen grote dingen.  |
Maar kleine dingen breien is óók leuk. Alleen zo gauw af. Ben je net lekker in trance...dan moet je alweer afkanten 
|
Bericht van: amifan
Datum bericht: 19 November 2013 om 19:46
|
Prachtig en wat een mooie halslijn.
|
Datum bericht: 19 November 2013 om 19:53
amifan wrote:
Prachtig en wat een mooie halslijn. |
Ja, een gewoon boordje of randje dat is leuk voor een herentrui maar bij een damestrui mag dat anders. Ik heb zelf niks met kettingen of sieraden dus doe ik het op deze manier.
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 19 November 2013 om 20:44
Mooie truien. En alles zo mooi geordend. Prachtig. Iik kan mij voorstellen dat je daar extra van geniet. Als ik sta te strijken zet ik soms mijn stoffenkast open om naar mijn stoffen te kijken!
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Bericht van: petraco
Datum bericht: 19 November 2013 om 20:50
|
zien er allemaal vene mooi uit mijn complimenten
|
Datum bericht: 19 November 2013 om 21:14
lidwina wrote:
Mooie truien. En alles zo mooi geordend. Prachtig. Iik kan mij voorstellen dat je daar extra van geniet. Als ik sta te strijken zet ik soms mijn stoffenkast open om naar mijn stoffen te kijken! |
Daar kan ik mij idd wat bij voorstellen. Toen ik vroeger Fimo poppen maakte had ik daar ook stoffen voor de kleertjes voor nodig. Ik kreeg van deze en gene allerlei lapjes stof die ik netjes in opbergboxen deed. Dat zag er van de bovenkant erg gezellig uit. Ook de stapels truien in mijn kast is gewoon al leuk om naar te kijken...
|
Bericht van: m'jo
Datum bericht: 19 November 2013 om 21:23
I love it
------------- richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl
|
Bericht van: Bittersweet
Datum bericht: 20 November 2013 om 12:39
|
Heel erg mooi gedaan, complimenten en je hebt nog een lekkere voorraad, dus je kunt voorlopig nog even vooruit!
|
Datum bericht: 20 November 2013 om 17:31
Bittersweet wrote:
Heel erg mooi gedaan, complimenten en je hebt nog een lekkere voorraad, dus je kunt voorlopig nog even vooruit! |
Jazeker, dat geeft een goed gevoel 
|
Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 20 November 2013 om 18:38
Wat een breiwonder ,prachtig allemaal
------------- WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
|
Datum bericht: 20 November 2013 om 19:07
pareltje2011 wrote:
Wat een breiwonder ,prachtig allemaal
|
Dank je  Ik zit nu voor de verandering een breipatroon uit een brei-boek te breien maar wat een tekst allemaal (zucht) Normaal maak ik een paar aantekeningen van 116 st opzetten tot 42 cm daarna armsgat 1x3, 1x2 3x1 afk, op 44cm voor de hals......Snap je? Gewoon kort en krachtig en geen hele verhalen waar zowat iedere naald beschreven wordt.
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 20 November 2013 om 20:45
Wat een mooie truien zeg een prachtig patroon
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Datum bericht: 20 November 2013 om 20:56
drempt wrote:
Wat een mooie truien zeg een prachtig patroon
|
Dank je wel. Eigenlijk vond ik het meer een mannenpatroon maar door de hals met die ongelijke blaadjes krijgt het een sierlijk geheel. Op de foto's komt de trui totaal niet tot z'n recht omdat het over een stoel getrokken is zonder vorm. Maar het staat super vrouwelijk en toch stoer op de één of andere manier. Ik denk dat ik maar eens voor zo'n paspop standaard bij Xenos ofzo ga kijken 
|
Bericht van: Annita
Datum bericht: 23 November 2013 om 13:25
Wauw!!! Wat geweldig mooi! Zou hem óók graag willen maken, maar dan van Merino Wol! Als ik weet in welk Phildar boek of deze staat!
------------- https://imgbb.com/" rel="nofollow">
|
Datum bericht: 23 November 2013 om 15:14
Annita wrote:
Wauw!!! Wat geweldig mooi! Zou hem óók graag willen maken, maar dan van Merino Wol! Als ik weet in welk Phildar boek of deze staat!  |
Ik kan je helaas nergens naar verwijzen. Dit is zelf verzonnen. Zie ik een leuk rapport van b.v een ajour motief of een leuk ander patroon dan reken ik uit wat ik nodig heb. Ik vind damestruien met een boord of V-hals zo gewoontjes. Ik zorg dat ik ongeveer 245-250 steken op een rond-breinaald van alle panden (rug-mouw-voorpand-mouw) heb en brei het ajour motief (10,5 cm) en in de laatste naald minder ik 20 steken. Daarna haak ik 2 naalden extra rond waarin ik eventueel nog wat minderingen doe.
|
Bericht van: Annita
Datum bericht: 23 November 2013 om 15:55
Knap hoor! Bedankt voor je uitleg! Ga dan misschien óók maar eens een gokje wagen. Hi,hi.. Je hebt het duidelijk omschreven. Bedankt!
------------- https://imgbb.com/" rel="nofollow">
|
|