Print Pagina | Close Window

vraag over gebreid truitje

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=37483
Print Datum: 23 Juni 2025 om 10:04
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: vraag over gebreid truitje
Bericht van: Ien
Onderwerp: vraag over gebreid truitje
Datum bericht: 09 Januari 2014 om 16:26
Hallo,
Ik ben bezig met een patroon van drops.
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=89&d_id=21&lang=nl

En ik loop helaas vast.
Ik ben bezig met het voorpand en ben aangekomen bij het afkanten.

Er staat al dat je aan beide kanten af moet kanten. Iets wat al niet mogelijk is omdat als je aan het eind afkant je elke x een nieuw draad moet opzetten. Niet echt fijn.
Dus ik heb ervoor gekozen om het om en om te doen aan elk begin van de naald.

Dit gaat goed, tot ik nu beland ben bij het laatste gedeelte van afkanten. In mijn geval 4x 1 st.
Het probleem is dat ik in mijn telpatroon uitkom.
Er word natuurlijk een reliëf zichtbaar in het breiwerk. En deze wil je natuurlijk niet onderbreken.
Er word gezegt rekening te houden met het aantal steken in het telpatroon.
Waar ik moet gaan afkanten ligt direct bij het gedeelte waar je 2 steken samen moet breien, 1 r afhalen, 1 r breien en overslsg maken. Maar je moet wel het telpatroon aanhouden en eerst de 2 steken in 1 breien. Anders klopt het aantal steken niet meer.

Moeilijk uitleggen en hoop ook dat iemand snapt wat ik bedoel.
Voor nu houdt het voor mij op en kan ik geen oplossing verzinnen.

Alvast bedankt voor diegene die even met me mee wil kijken :)

Antwoorden:
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 09 Januari 2014 om 17:25
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=89&d_id=21&lang=nl" rel="nofollow - http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=89&d_id=21&lang=nl
Voorpand: zet 98-110-122-134-146-158 st op (incl. 1 kantst aan beide kanten) met 2 breinld nr. 3,5 met 1 draad Safran + 1 draad Glitter (dit is bedoeld om de rand elastisch te maken). Trek de ene nld uit het werk en brei 2 nld ribbelst (1e nld = heeng nld). Brei vervolgens teltekening M.1 met 1 kantst aan beide kanten. Vanaf een hoogte van 10 cm 5 x 1 st meerderen aan beide kanten op elke 5e cm = 108-120-132-144-156-168 st - de nieuwe st in tricotst breien. Kant bij een hoogte van 36-37-38-39-40-41 cm af voor de armsgaten aan beide kanten in elke 2e nld: 1-1-2-2-3-3 x 3 st, 0-2-3-3-4-6 x 2 st en 2-4-5-5-6-8 x 1 st = 98-98-98-110-110-110 st. NB: zorg ervoor dat het aantal st van teltekening M.1 klopt bij het afkanten voor de armsgaten. Brei door in het motief met 1 kantst aan beide kanten. Bij een hoogte van 45-47-48-50-52-53 cm 6-6-6-8-8-8 st gelijkmatig minderen tussen de middelste 24-24-24-34-34-34 st (de overige st op gewone manier breien). Kant in de volgende nld de middelste 24-24-24-34-34-34 st af voor de hals. Kant hierna af aan de halszijden in elke 2e nld: 2 x 2 st en 4 x 1 st keer = 26 st voor elke schouder. Brei door in het motief met 1 kantst aan beide kanten. Bij een hoogte van 54-56-58-60-62-64 cm 4 st gelijkmatig minderen tussen de st op elke schouder, en kant daarna alle st af (op deze manier gaat het motief niet rekken).

Ik heb het even gecopiëerd. Voor anderen die je willen helpen is dat iets gemakkelijker. Ik zit eerlijk gezegd te zoeken naar waar je nu precies bent.
Voor de rest kan ik zeggen dat het bij breiwerk gebruikelijk is dat je aan het begin van een naald afkant. Het verschil in hoogte zie je bij breiwerk niet. Verder kant je altijd in patroon aF. Dus zou je 1 recht ,1 averecht breien dan brei je ook 1 recht ,1 averecht tijdens het afkanten. Zo dus ook bij jou patroon. Daarna is het een beetje proberen hoe het in jou geval het mooiste uitkomt met die overgehaalde steek. 

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Datum bericht: 09 Januari 2014 om 17:47
Hoi Lidwina,
Ik dacht kopieer even het stukje waar ik nu ben.

Kant bij een hoogte van 36-37-38-39-40-41 cm af voor de armsgaten aan beide kanten in elke 2e nld: 1-1-2-2-3-3 x 3 st, 0-2-3-3-4-6 x 2 st en 2-4-5-5-6-8 x 1 st = 98-98-98-110-110-110 st. NB: zorg ervoor dat het aantal st van teltekening M.1 klopt bij het afkanten voor de armsgaten.

De teltekening is: kantsteek, 2 steken in 1 breien (hierdoor meerder je 1 steek) dan 3 st r , dan 2 steken samen breien, 1 steek r afhalen, 1 st recht breien en dan voorgaande steek overhalen (hierdoor minder je 2 steken). Dan 3 st r breien en weer 2 steken in 1 breien en eindigen met kantsteek.

Door die 2 steken in 1 breien worden de minderingen van het andere gedeelte gecompenseerd waardoor het aantal steken gelijk blijft.
Nu beland ik met het afkanten midden in het relief van 2 st samen breien enz, waardoor ik dus dat relief onderbreek en ik dus niet meer weet hoe ik het vanaf daar op moet pakken.

Het is niet de bedoeling dat over het complete breiwerk het relief zich verplaatst. Dat ziet er niet uit.

Maar hoe, wat, waar dan

Bericht van: Mutti
Datum bericht: 09 Januari 2014 om 18:43
Het klinkt misschien flauw .maar je moet er een beetje creatief mee omgaan .Zorgen dat je het juiste aantal steken houdt en dat je patroon door blijft lopen .

Aan de kant va je armsgat mag er best een steek extra tricot naast zitten b.v of je breit 3 steken samen om maar wat te noemen
Misschien is het handig als je je steken voor je zelf even op ruitjes papier uittekent .

Ik denk dat je straks bij de hals het zelfde probleem tegen komt

Datum bericht: 10 Januari 2014 om 10:38
Klinkt helemaal niet flauw hoor, alle advies is mooi meegenomen
Ik ga het voor mezelf eens rustig bekijken om te kijken of ik aan de zijkanten wat spelings mogelijkheden heb.

En even alle manieren van minderen uit proberen om te kijken welke het minst zichtbaar is.

Bericht van: lw1463
Datum bericht: 10 Januari 2014 om 13:19
Als eerste sneuvelen die 5 extra steken aan de zijkant, daarna is het als volgt je hebt een patroon van 12 steken, daar zitten meerderingen en minderingen in. Dan kijk je hoeveel je in de toer moet minderen oftewel hoeveel steken mogen er van die 12 nog overblijven. En dat los je dan zo goed mogelijk binnen het patroon op. Vanaf het moment dat die rechtersteek uit het patroon vervalt (brei 2 steken in 1) moet je ook op gaan letten met die minderingen (steek 5&6), zodat je niet ongewenst nog meer minderingen maakt. Het zou kunnen dat je die 4x1 minderingen gewoon daarmee op kunt lossen, dus niet vanaf rechts met de 1e paar rechte steken minderen, maar met die 1e 2 st recht samenbreien (dat kun je links en rechts in dezelfde naald doen). Andere minderingen doe je inderdaad pas in de teruggaande naald.
Waar ikzelf hartkloppingen van zou krijgen is het afkanten van de hals, heb je dat al gezien - daar willen ze dat je 6 of 8 steken gelijkmatig mindert op de middelst 24 of 34 steken. Het afkanten van de hals (ik weet niet of dat hier zo is) valt vaak ook samen met het minderen voor de armsgaten (een gewaarschuwde breister telt voor 2)

Datum bericht: 10 Januari 2014 om 14:37
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld in het begin met de meerderingen en minderingen.
De eerste paar steken op de naald en aan het eind moet ik daarmee gaan spelen.
Alleen ook niet vergeten op te schrijven wat ik doe, want het achterpand is precies het zelfde.

De hals, euh.., nee dat had ik nog niet gezien.
Het probleem bij mij is dat ik nog niet zo lang brei. En hierdoor niet precies begrijp wat er geschreven staat, ik moet het doen en dus ook zien om te begrijpen wat er bedoeld word.
Hopelijk snap je wat ik bedoel

Dus tegen die hals ga ik vanzelf aanlopen LOL

Voor nu ga ik eerst verder waar ik nu ben en de rest.... komt vanzelf.

In ieder geval bedankt van iedereen voor de tips en hulp.

Datum bericht: 10 Januari 2014 om 15:18
We zijn allemaal ooit begonnen en hebben het verdrongen LOL. Ik had de maat met 110 steken voor mezelf als voorbeeld genomen, dan wordt er 1x 3 steken, 2x2 steken en 4x1 steken geminderd - daarna heb ik het voor mezelf doorgerekend = 120-6-8-8 = 98 steken, precies wat ze ook aangeven. Dat betekent dus dat je op moet letten dat je niet onbewust te veel mindert.
Het halsgat in dit patroon zit redelijk hoog, dus je hoeft niet alles tegelijk te doen :-)

Datum bericht: 10 Januari 2014 om 15:23
Hihihi, grapig. Je hebt dezelfde maat genomen als mij.
Het patroon zit al helemaal ingebakken, dus denk niet dat perongeluke minderingen gaan gebeuren. En had al even naar de halslijn gespiekt na jouw advies. Maar die duurt gelukkig nog even hihihi

Datum bericht: 13 Januari 2014 om 16:33
Ik ben het afkant gedeelte voorbij en heb er maar een creatieve bewerking van gemaakt. Ben benieuwd hoe het er verder eruit gaat zien nu.
Merk het vanzelf

Datum bericht: 14 Januari 2014 om 10:57
We wachten af tot we de foto's zien . . . brei maar rustig door

Datum bericht: 20 Januari 2014 om 10:10
Zal uiteindelijk wel heel simpel wezen, maar dacht vraag het toch even.
Ben bezig met de twee schouder gedeeltes, heb 98 steken staan, moet de binnenste 36 afkanten. Dan houd je twee gedeeltes over van 28 steken.
Nou word er gezegt dat ik daarna aan de halszijde 2x1 st moet afkanten in elke 2e naald. Nou gaat dit prima op 1 helf, want deze is klaar en afgekant.
Nou kom ik bij het tweede schoudergedeelte en dan is die afkanting precies de laatste steek op mijn naald. Zou betekenen dat ik de draad moet afknippen. Naar mijn idee is dat niet praktisch. Zou beteken dat ik op de nog 6 toeren die ik moet breien 3x een nieuwe draad moet aanzetten??

Nu heb ik ervoor gekozen om in de heengaande naald die afkanting te doen.
Kan dat of krijg ik dan straks problemen met afwerking?

Hoor graag jullie advies :)

Datum bericht: 20 Januari 2014 om 10:18
Is geen enkel probleem .Breiwerk is elastisch genoeg omdat op te vangen .

Hoe is het verder afgelopen ???

Datum bericht: 20 Januari 2014 om 10:30
Hoi Mutti,

Bedankt voor je (zeer snelle) antwoord. :)
Ik dacht dat het wel zou kunnen, maar wist het niet zeker.
Beetje lullig als je alles afhebt en dan......hihihi

Hoe het is afgelopen.... heb op laatste moment besloten om van het voorpand (want dat was de bedoeling) het achterpand te maken. Dit kon.
Had zoiets van, dan kan ik nog even oefenen whahaha en het is de achterkant, dus die zie ik niet LOL
Heb maar wat verzonnen om te zorgen dat ik het juiste aantal steken had met afkante van de armsgaten. Of het hoort en moet weet ik niet.
Maar ik vind het er niet lelijk uitzien.
Heb achterpand dus bijna klaar.

Zal waarschijnlijk steeds meer ervaring opdoen om dit soort dingen op te lossen. Maar voor een beginneling is het soms nog wel abracadabra :)

Ben van de week een paar dagen vrij, ga ik eens even erachteraan hoe je foto's kunt posten hier. Dan kan ik het achterpand al even showen.

Datum bericht: 20 Januari 2014 om 10:39
Het is gewoon een ingesleten manier van omschrijven die botst met het daadwerkelijke breien. Afkanten doe je op de heenweg aan het begin of op de terugweg aan het begin. Verder ben ik het met Mutti eens. Als je vaker breit zul je merken dat je je over dit soort dingen niet echt druk meer maakt, o zul je dan denken - dat doe ik zó (=jouw manier).

Datum bericht: 20 Januari 2014 om 10:45
Originally posted by Ien Ien wrote:

Ben van de week een paar dagen vrij, ga ik eens even erachteraan hoe je foto's kunt posten hier. Dan kan ik het achterpand al even showen.

Ik heb daar pas wat berichtjes over gezien - ik ben zelf ook nog niet zo ver, terwijl mijn huidige werkstuk toch ook het foto stadium nadert.

Datum bericht: 30 Maart 2014 om 18:50
En daar was ze weer.
Ben nog steeds met hetzelfde truitje bezig.
1mouwdeel bijna af, maar loop nu tegen wat vraagtekens.

Ik heb de afkantingen gedaan voor de mouwkop.

Nu word er gezegt dat ik tot een totale hoogte van 26 cm (ben nu op 22 cm) aan beide zijde twee steken moet afkanten. Gaat natuurlijk niet.
Maar als ik het om en om doe dan hou ik dus in verhouding teveel steken op mijn naald.

Hoop dat iemand tips heeft. Want ik weet het even niet.

Datum bericht: 30 Maart 2014 om 19:36
Je kunt het op twee manierenoplossen.

Begin van de pen 1 afh 2 samenbreien overh en aan het eind van de pen 3 samen breien ,maar je kunt net zo goed of misschien wel beter aan het begin afkanten en dan weer aan het begin van de volgende pen je afkanting maken . Die ene pen verschil maakt niets uit en zie je niet als je werk in elkaar zit .

D rest van je verhaal snap ik niet van die verhouding misschien een ander ???

Datum bericht: 30 Maart 2014 om 19:58
Allereerst super bedankt voor de snelle reactie.
Ben ik echt blij mee :)

Wat ik bedoel met de verhouding is .... Dat ik op elke pen zowel aan het begin als aan het eind 2 steken moet afkanten.
Dus 4 steken op 1 pen. Als ik het om en om zou doen, dan minder ik als ware maar 2 steken per pen. Dat bedoel ik met verhouding qua aantal steken. Hoopt dat ik het nu wat beter uitleg.

Datum bericht: 30 Maart 2014 om 22:30
Kant maar rustig aan het begin van iedere pen af tot je het aantal steken op je pen overhoudt zoals aangegeven

Zo gaat het nu eenmaal bij breien . Het blijft ongelijk en daar zie bij het in elkaar naaien echt niets van

Datum bericht: 31 Maart 2014 om 10:10
Dat heb je als je beginner bent en de dingen nog niet ziet/voor je ziet hoe het moet gaan passen enzo.

Er word aan het eind niet gesproken over hoeveel steken er over moeten blijven. En voordat ik alles moet afkanten moet ik nogmaals 7 steken minderen. Zit echt ook naar mijn voor en achterpand te kijken hoe het dan erin gezet moet worden. Maar dat zicht heb ik helaas nog niet.

Datum bericht: 31 Maart 2014 om 10:43
Ik sta er soms nog steeds versteld van dat iets past. Dit lijkt op een klassieke mouw, die worden langzaam steeds iets breder.
Daarna wordt er vaak sterk afgekant, dan krijg je echt een horizontaal stukje links en rechts en de kop van de mouw is een beetje
een ja wat zal ik zeggen, een heuvel zoals een kind hem tekent. En dat past echt !

Datum bericht: 31 Maart 2014 om 10:56
Het punt hier is dat hij juist smaller word.
Heb nu 64 steken staan. Moet de komende 6 naalden 2 steken aan beide zijde afkanten. Dat zijn er 24.
Hou ik er 40 over. Daarna op 1 pen 3 steken aan beide zijde. Dan hou ik er 34 over. Dan op volgende pen 7 steken geleidelijk minderen. En dan dus de laatste 27 afkanten.

Ga het gewoon doen denk, en dan zie ik het vanzelf wel. Uithalen kan altijd nog

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 31 Maart 2014 om 11:14
Inderdaad gewoon doen. Heb de Duitse en Engelse beschrijving erbij gehaald. In beide gevallen schrijven ze dat je aan beide kanten moet afkanten. Wat eigenlijk vreemd is, want aan het einde van een naald is het moeilijk afkanten. Ik heb ook nog eens naar de schema tekening gekeken. Daar zie je dat er een heel platte mouwkop is. Er staan ook het aantal cm aangegeven van de mouwkop. ik zou die maat even vergelijken met mijn maat, klopt het in de lengte, dan zit je goed. Heb jij minder, zou ik die 6 keer 2 steken aan het begin van de volgende 6 naalden doen. Dan kant je daarna aan beide zijden 1 keer 3 steken af. Houd je dus je 34 steken over. Over de naald verdeeld kant je er 7 af en de rest allemaal samen. Drops heeft vaak zo'n platte mouwkop. 
Om het afkanten van de steken wat geleidelijker te laten verlopen, haal ik vaak de eerste steek van de af te kanten steken af en haal hem dan over de volgende gebreide heen.  

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Datum bericht: 31 Maart 2014 om 11:32
Ik ben nu door aan het gaan.
Kant alleen niet af aan beide zijde.
Dat schiet niet op. Maar om wel het juiste aantal steken te houden kant ik aan het begin 2 st af en aan het eind van de nld brei ik 2x 2 steken samen. Das dan -4.

Weet niet of het goed is of en problemen geeft met aan elkaar zetten. Maar daar kom ik vanzelf achter.

Datum bericht: 31 Maart 2014 om 11:33
Ohhh en bedankt allemaal met het meekijken.
Waardeer ik super

Datum bericht: 31 Maart 2014 om 11:40
Dat beide kanten zetten ze zo neer om te voorkomen dat je maar aan 1 kant afkant zoals bij een voorpand van een vestje ,maar probeer daar maar eens een term voor te bedenken .

Datum bericht: 31 Maart 2014 om 11:46
Dank je mutti

Datum bericht: 31 Maart 2014 om 12:12
Nu ik toch aan het vragen ben.
Ben er nog niet maar ga er wel tegen aan lopen.

Moet straks met kleine rondbreinld 100 tot 126 steken opnemen bij de hals. Heb dit nog niet eerder gedaan.
Met wat voor methode kan ik dit het beste doen?

En het aantal 100 tot 126. Hoe moet ik dit zien??

Leek aan het werk hihihi

Datum bericht: 31 Maart 2014 om 14:01
Ik vind de engelse tekst beter (cast off for sleeve cap at each side every other row). Ik bedoelde dat de mouw smal begint, dan breder
wordt en dan dus afgekant/geminderd wordt (de mouwkop).
Bij die ca. 100-126 steken geven ze geen maat aan, je mag voor het aantal steken voor een hals altijd wel iets afwijken.
Maar ik zou denken die ca. 100 is voor de kleine maat en die ca. 126 voor de grootste, dus kijk welke maat je maakt en
richt je dan op dat aantal steken. Bij het opnemen van steken neem je van de 4 steken, die je tegenkomt er 3 op.
Of 4 van de 5, als je maar richting jouw streefgetal komt. Ik vind dat niet het simpelste klusje, ik heb vaak wel 2 pogingen nodig.

Datum bericht: 31 Maart 2014 om 19:55
Ik verdeel de hals altijd in een aantal gelijke delen b.v 6 Dan deel je het aantal steken dat je moet opnemen door 6 . In ieder deeltje komt dan dat aantal steken

Datum bericht: 31 Maart 2014 om 23:53
Hey meiden bedankt voor de uitleg wat betreft het aantal steken.
Daar kan ik me wat meer een voorstelling van maken.
Maar hoe neem ik deze dan op? dat is me nog niet echt duidelijk.
Zijn volgens mij meerdere mogelijkheden voor. Maar welke is het mooist.
Zag 1 video als voorbeeld, maar dan krijg je een dikke rand aan de binnen zijde. Lijkt mij niet mooi, of hoort dit zo?

Datum bericht: 01 April 2014 om 08:56
je kunt die "dikke"rand eventueel wegwerken door je halsboord meer toeren te geven . Je kunt hem dan naar binnen omslaan en met naaigaren in de zelfde tint vastzetten .

Datum bericht: 01 April 2014 om 09:31
Oké dat hoort dus zo. Dan weet ik dat.
Merci

Datum bericht: 01 April 2014 om 09:44
Als het opnemen niet lukt, dan kan je ook gewoon een los boordje breien met het zelfde stekenaantal en dat er later aannaaien .

Datum bericht: 01 April 2014 om 11:03
Bedankt mutti. Ik ga eens verder op zoek naar filmpjes om te kijken hoe wat en waar

Datum bericht: 08 April 2014 om 11:30
Ben met de laatste toeren bezig van de tweede mouw en dan kan in elkaar zetten beginnen en steken opnemen voor halsboord.
Altijd weer spannend

Datum bericht: 10 April 2014 om 14:50
Hey hey meiden
Welke steek kan ik het beste nemen met in elkaar te zetten.
Heb de schoudernaden gedaan met de stiksteek. maar geloof niet dat dat super mooi is voor mouwen aanzetten en zijnaden.
Heb te maken met kantsteek. Beiden rechts beginend en rechts eindigend.
Heb al verschillende filmpjes gezien, maar wat is het mooist?

Patroon geeft aan sluit vlak langs 1 kantst.

Hoor graag tips :)

Datum bericht: 10 April 2014 om 15:26
Ik denk toch dat stiksteek de beste op lossing is Echt rechte naden doe ik nog wel eens met de "matrassteek" .

Ik gebruik met de stiksteek wel altijd naaigaren in de kleur van je breiwerk of als dat er niet is een draadje borduurzijde (DMC b.v )

Datum bericht: 10 April 2014 om 15:34
Zijkanten --> matrassteek (google afbeeldingen)
Steeds tussen de 1e steek en de kantsteek in zodat de kantsteek straks binnen zit.
Een paar steken maken, aantrekken, enz enz.

Schoudernaden, als je een zware mouw hebt, kun je vaak beter de steken niet afkanten maar op een hulpnaald zetten.
Als je klaar bent brei je voor en achter aan elkaar. Geen of lichte mouwtjes kun je b.v. kitchener stitch gebruiken
Hoe ze dat in het nederlands noemen weet ik eigenlijk niet.

Ik zou zelf eerst de mouwen aan de panden vastmaken en dan later het lijf en de mouw als 1 lange zijnaad dichtmaken.
Anders zit je straks te prutsen om die mouwen erin te krijgen.

Datum bericht: 10 April 2014 om 16:28
Oke, allerlei steken komen voorbij.
Ook die ik niet ken,dus ga eens ff googlen.

Ik heb ook alleen de schoudernaden bovenaan aan elkaar zitten.
Ben nu bezig de mouwen erin te spelden. Deze zet ik er als eerste in en daarna maak ik de zijnaden pas dicht.

Dmc zegt mij helemaal niks, dus dat Google ik ook meteen even.
Heb de schouder naden wel gewoon met het brei garen vastgezet.
Is mooi gelukt, maar hebt wel een wat dikkere rand aan de bovenzijde zitten. Maar ws niet hinderlijk met dragen denk

Goed... Ga eens googlen.
Bedankt meiden

Datum bericht: 10 April 2014 om 16:47
Ik heb de matrassteek bekeken op Google. Idd een ideale steek om een mooie naad te krijgen.
Alleen....met het patroon waar ik mee werk moest ik direkt na de kantsteek 2 steken in 1 breien. Dus heb in er een klein gaatje naast zitten. Is het dan ook nog mooi om de matrassteek te gebruiken?

Ik ga een een stukje testen met mijn proeflapjes. Kijken wat er gebeurd.

Ohhh en vraag me af hoe ik de steek moet maken bij afkantingeb
Kan nl niet dat horizontale draadje vinden hihihi

Datum bericht: 10 April 2014 om 18:59
Bij die afgekante steken gebruik je meestal horizontaal de twee draadjes van de steek om het vast te zetten.
Ik denk dat dat kleine gaatje van jou alleen opvalt als je aan het truitje trekt en je er met je vinger naar wijst.
Zelf naai ik een trui ook meestal dicht met het garen waar ik mee gebreid heb. Als het erg dik garen is wil ik het wel eens splitsen.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net