vraag over garen en haaknaald.
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=37585
Print Datum: 24 Augustus 2025 om 22:55 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: vraag over garen en haaknaald.
Bericht van: Ik12
Onderwerp: vraag over garen en haaknaald.
Datum bericht: 18 Januari 2014 om 19:36
Hoi!
Ik wil graag beginnen met het haken van de engel uit de hobbyhandif van afgelopen nov/dec (engel met theelichtje in de hamden van christel krukkert) . Bij het patroon staat beschreven dat je catania fine nodig hebt met haaknaald 2,5. Maar ik wil graag rio gebruiken aangezien ik dat heb liggen en ik noet voor elk patroon ander garen wil kopen. Op rio staat echter vermeld dat je haaknaald 3 of 3,5 moet gebruiken. Kan ik deze engel gewoon haken met rio em haaknaald 2,5 of moet ik 3 gebruiken? En wat hebben de veranderingen voor effecten op o.a. de grootte? Het theelochtje moet natuurlijk wel goed passen.
|
Antwoorden:
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 Januari 2014 om 19:38
Als een patroon toer voor toer is uitgeschreven, zou je het wel met een dikkere naald en garen kunnen doen. Of het theelichtje dan nog past is een tweede. Ik heb trouwens van die neptheelichtjes met batterijtje in drie verschillende maten.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 18 Januari 2014 om 20:13
En als het verschil in grootte oplevert, aan hoeveel cm moet ik dan ongeveer denken?
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 19 Januari 2014 om 08:23
Ehhh proeflapje???
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 19 Januari 2014 om 08:52
Op Catania staat als maat 2,5- 3,5. Dus heel wat mogelijkheden. Ik haak Catania voor knuffels, zo zal ik ze maar allemaal samen noemen, altijd op 2,5. Ooit heb ik een foto gezien van Rio en dat lijkt mij dezelfde dikte als de gewone Catania. De Fine is iets dunner. Zelf vind ik 2,5 voor Fine te dik, mij lijkt dat er dan de vulling doorheen schijnt en dat is niet mooi. Ik zou de Rio dus gewoon op 2,5 haken. Als blijkt dat het een beetje groter wordt zou je de theelichthouder een toer kleiner kunnen maken, maar ik persoonlijk denk dat het geen probleem zal zijn.
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Datum bericht: 19 Januari 2014 om 10:25
Bedankt voor jullie reacties!
|
|