Print Pagina | Close Window

'doorzichtig breiwerk'

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=37796
Print Datum: 26 April 2024 om 02:35
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: 'doorzichtig breiwerk'
Bericht van: Janne Marie
Onderwerp: 'doorzichtig breiwerk'
Datum bericht: 10 Februari 2014 om 15:49
Wie weet welk garen het meest een vitrage effect geeft. Ik wil de Dreambird gaan maken, maar dan wil ik de hoofdkleur graag wat doorschijnend, het wordt gebreid met naald nr. 3.



Antwoorden:
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 10 Februari 2014 om 16:01

Heel dun lacegaren. Heb je al bij Ravelry gekeken bij de projecten van Dreambird? Ik meen ergens gezien te hebben wat jij bedoeld.



-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 10 Februari 2014 om 16:19
Ja, maar die geven niet dat doortichtig garen aan. Wel bij een rechte sjaal, gebaseerd op de Dreambird, maar als ik dan naar het garen kijk, dan lijkt met me toch niet dat het doorzichtig wordt. In elk geval bedankt voor het meedenken.



Bericht van: lidwina
Datum bericht: 10 Februari 2014 om 16:41
Ben ook nog eens gaan kijken bij Ravelry. Niet gevonden wat ik dacht dat ergens bestond, maar wel ondertussen vlijtig gedacht. ik heb mijn dreambird inderdaad op naalden 3 gebreid. Heb ook het patroon nog eens bekeken. Als ik dat dunne effect zou willen bereiken, waarvan ik denk dat jij het bedoeld, zou ik inderdaad dun lacegaren nemen, misschien iets zijde-achtigs, geen mohair, en dan breien op naalden 4 of 4,5. Dan wordt de sjaal wel groter, maar dat lijkt mij geen probleem. Je maakt wat minder veren als hij te lang zou worden. In de andere richting is hij niet erg breed. Dus dat zou ik persoonlijk zelfs beter vinden. Bij mijn sjaal is de breedte maar 36 cm. Dan meet ik gewoon recht, dus niet met de schacht van de veer mee. De schacht van de veer is 49 cm, maar die loopt schuin over de sjaal. 

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 10 Februari 2014 om 21:18
Dank je, dan kan ik het eerst s proberen met grotere naald, wordt het niet mooi dan doe ik het gewoon over met dunnere naald. Morgen eens verder op zoek naar garen.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 11 Februari 2014 om 09:57
Voor echt doorzichtig brei- of haakwerk zou je van dat plastic sieradenkoord kunnen gebruiken. Maar daar heb je dan waarschijnlijk heel veel van nodig, zodat het een dure grap wordt.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 11 Februari 2014 om 12:27
Nou, ik heb besloten het patroon nog even te laten liggen (zolang ik het volhou, want hij lonkt wel naar mee), ga eerst een tijd overpeinzen welk garen ik zal gebruiken. Op Ravelry staat de Art Deco, die is gedeeltelijk doorschijnend, er staat bij welk garen is gebruikt, maar niet welk deel met welk garen is gebruikt en ik kan niet goed zien wie van de drie ik zou moeten hebben voor dat doorschijnend deel. Maar och ik laat hem toch maar even liggen, heb nog zat te doen. Denk dat ik die sjaal voor volgend winter maak, dus heb nog tijd zat.


Bericht van: zakdoek
Datum bericht: 11 Februari 2014 om 17:13
De Lana Grossa is gebruikt voor de gekleurde veren. Welke van de andere 2 de doorschijnende is weet ik ook niet. Ze zijn allebei Lace/ 2 ply. Eén van de 2 heeft wat mohair erdoor. Ik weet niet of dat juist meer of minder doorschijnt?
 
Zelf zou ik voor een doorschijnende shawl eerder een kantpatroon nemen met Lace-garen op naald 4,5. Dat geeft een mooi, verfijnd effect.
Zo'n Dreambird-achtige shawl moet het meer van zijn mooie veren en kleurcombinatie hebben, dan zou ik daar meer het accent op leggen dan op doorschijnendheid.
Maar dat zou mijn persoonlijke afweging zijn. Zoveel hoofden, zoveel zinnen...


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 11 Februari 2014 om 17:20
Ja, daar zit wat in. Dan doe ik hem maar gewoon van het materiaal zoals in het patroon staat. Nu nog de kleuren kiezen, weer een zwarte, of eens iets heel anders.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 11 Februari 2014 om 19:27
Ik zit hier en volg dit topic en denk - waar gaat het over ? Maar lang leve google plaatjes, wat een mooi project zeg.
Ik snap jouw vraag, maar als ik de plaatjes bekijk zie ik ook dat je door je kleurkeuze een doorzichtig effect kunt bereiken, soms lijkt de achtergrond haast weg te vallen. Ik wens je dus vooral succes en veel plezier bij het uitkiezen van de kleuren - dit is vast geen makkelijke.


Bericht van: hhoekstra
Datum bericht: 12 Februari 2014 om 17:05
Dag guru's en wondertjes. Ook ik ben gaan zoeken. Wat mooi! Kan iemand mij vertellen waar ik het patroon kan bestellen? In het Nederlands want anders wordt het een heel zielig vogeltje.

-------------
Hanny


Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 12 Februari 2014 om 17:42
Het is van Nadita Swings Designs, te koop via Ravelry http://www.ravelry.com/stores/nadita-swings-designs

-------------
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 12 Februari 2014 om 17:54
En er is ook een nederlandse versie en ik ben er ook helemaal weg van .maar zou geen kleur uit kunnen kiezen en weet ook niets van die garens.Maar ge het zeker maken eenbeautty


Bericht van: hhoekstra
Datum bericht: 12 Februari 2014 om 18:06
Dank jullie wel maar...hoe koop ik de Nederlandse versie.

-------------
Hanny


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 12 Februari 2014 om 19:47
Dat zal je er wel bij kunnen zetten .Het staat er bij.als je het garen hebt wil je het dan laten zien of het vermelden?


Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 12 Februari 2014 om 20:05
Wanneer je het patroon koopt krijg je meerdere documenten. 1 ervan is de nederlandse versie van het patroon, de andere zijn in het duits, engels etc. 

-------------
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 12 Februari 2014 om 22:52
Ik heb het patroon gekocht nu nog wachten op wijze raad omtrent het garen ,doorzichtig en gekleurd


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 12 Februari 2014 om 23:03
Bij het patroon staat ook garen advies, maar dat is volgens mij niet zo doorschijnend als de andere sjaal. Ik had al garen uitgekozen bij Ice Yarn (niet doorschijnend) maar de gekleurde die ik wou was niet op voorraad.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 13 Februari 2014 om 12:54
Zoals ik al zei het patroon is gekocht maar bij het doorlezen vind ik het toch heel moeilijk lijkt me .maar ja ben nog niet zo ver ,Ik wil echt eerst mijn deken afmaken.al vind ik de bird nog zo mooi.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 13 Februari 2014 om 13:00
Originally posted by BettyKleien BettyKleien wrote:

Zoals ik al zei het patroon is gekocht maar bij het doorlezen vind ik het toch heel moeilijk lijkt me .maar ja ben nog niet zo ver ,Ik wil echt eerst mijn deken afmaken.al vind ik de bird nog zo mooi.
Volgens mij zijn het verkorte toeren en is het dus meer een kwestie van doen (en goed lezen). En daarnaast heb je altijd de doos nog, om hulp te vragen, als het meezit zijn er hier al mensen, die het af hebben en je kunnen helpen.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 13 Februari 2014 om 19:05
Betty ik heb hem gemaakt. Het lijkt moeilijk in het begin, maar het valt erg mee. Als je niet verder komt meld je je maar. Ik meen mij te herinneren dat er in het begin voor mij iets niet duidelijk was, maar ik heb het opgeschreven bij het patroon.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 13 Februari 2014 om 19:09
O wat ontzettend lief van je,maar moet van mezelf wel eerst de deken afmaken maar als het zover is zal ik daar echt aan denken


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 13 Februari 2014 om 19:17
Als je met vragen over de dreambird komt Betty, zal ik eerst vragen of je deken af is voordat ik je ook maar enige uitleg geef!!!!! Zo goed? Wink

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 13 Februari 2014 om 19:26
Ha ha en wat voor garens heb ij gebruikt en wat voor een kleur ,lidwina


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 13 Februari 2014 om 20:04
http://s1066.photobucket.com/user/LidaVannWersch/media/IMG_0486.jpg.html" rel="nofollow">
Dit is mijn sjaal. Ik denk dat ik voor de veren Zauberball van Lana Grossa heb gebruikt. Het blauw een erbij passend sokkengaren.
Ik heb het patroon nog eens erbij gehaald. Nadita zegt dat het een optie is om als basisgaren een dunner garen te gebruiken als voor de veren, omdat de veren dan goed uitkomen. Zelf geeft ze mohair aan als basis en sokkenwol voor de veren. Ook geeft zij als optie om de basis in tricotsteek te breien.


-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 13 Februari 2014 om 20:44
O wat geweldig mooi lidwina wat mooi.En dan zou ik het dus een beetje in het turquise tinten willen maar wat dat andere betreft weet ik nog niets.Ik zou het zo wel willen kopen maar ben bang dat ik er dan toch aan begin.Maar ik vind dit een kunststuk.En heb jij het op een rondbreinld gebreid.want daar heb ik ook geen ervaring mee .,maar kan het wel leren als het moet bedankt voor de foto


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 14 Februari 2014 om 16:24
Lidwina,wil jij mij mailen wat en waar ik het kan bestellen.?want nu ik het goed lees heb jij voor de veren twee kleurn gebruikt en dan het midden nog.en lieve lidwina ,moet het nou op een rondbreinld of niet.en als jij get beschrijft ,liefst toch wat turquise ga ik het zo bestellen.Wat een vertrouwen in jou he? Help je me?


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 14 Februari 2014 om 18:10
O Ludwina, die van jou is prachtig. Ik heb er net garen voor besteld, van Garnstudio, Drops Delight en Drops Fabel.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 14 Februari 2014 om 19:23
Mag ik vragen hoeveel garen je hebt besteld voor die dreambird en wat voor kleuren?


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 16 Februari 2014 om 11:32
Ik heb 4 bollen Delight 12 regenboog en 3 bollen Fabel zwart besteld.Heb wat meer gedaan dan nodig was want misschien wil ik hem wel wat langer maken.


Bericht van: zakdoek
Datum bericht: 16 Februari 2014 om 13:08
Wat een mooie kleurcombinatie heb je gekozen Janne Marie!
Ik heb eens een shawl van Drops Delight regenboog gebreid en vind het nog steeds mijn mooiste shawl (Het was wel een vreselijk pokkewerk, ik doe het nooit weer, maar dat is iets anders Smile)


Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 16 Februari 2014 om 13:28
Originally posted by zakdoek zakdoek wrote:

Wat een mooie kleurcombinatie heb je gekozen Janne Marie!
Ik heb eens een shawl van Drops Delight regenboog gebreid en vind het nog steeds mijn mooiste shawl (Het was wel een vreselijk pokkewerk, ik doe het nooit weer, maar dat is iets anders Smile)

Vraagje: was het pokkenwerk vanwege de wol of door het patroon? Ik overweeg namelijk ook om met Drops Delight te gaan werken omdat het zulke mooie kleuren zijn.


-------------
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 16 Februari 2014 om 13:29
Dank je Zakdoek, maar de eer komt iemand anders toe, weet de naam niet meer. Maar ik heb op Ravelry gekeken naar de sjaals die anderen hadden gebreid en daartussen vond ik die in deze kleuren het mooist.


Bericht van: zakdoek
Datum bericht: 16 Februari 2014 om 13:32
Het pokkewerk was vawege het patroon. Delight breit fijn, vind ik.
 
Tja, eer... jij hebt het toch maar mooi bekeken.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 16 Februari 2014 om 14:28
Prachtig garen en bedankt voor het antwoord .Had ik nog een vraag ; gaje het met en rondbreinld breien en moet dat?


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 16 Februari 2014 om 15:33
Het lijkt me handiger op een rondbreinaald omdat je op het laatst volgens mij behoorlijk wat steken op de naald krijgt. Maar echt nodig is het niet. Ik doe het wel, vind op de rondbreinaald breien veel fijner, dan krijg ik ook niet zoveel last van mijn armen en schouders.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 16 Februari 2014 om 16:40
Hartelijk bedankt heb geen ervaring met de rond breinld dus dou het op gewone naalden 3.en denk je er uit te komen met het patroon?.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 16 Februari 2014 om 17:49
Dat hoop ik wel :-)
Ik heb Drops Delight kleurnr 13 in huis voor een deken waarcik mee bezig ben, daar heb ik al een stukje geprobeerd en dat ging in elk geval goed.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 16 Februari 2014 om 19:16
Het grootste aantal steken dat je ooit hebt is 130. Dat kun je dus gerust op een gewone pen breien. Ik brei op de rondbreinaald omdat ik contentaal brei en dat vind ik prettiger op de rondbreinaald. Ik heb voor de veren maar een garen gebruikt. En dat is zelfstrepend garen met een lang kleurverloop. Voor de basis heb ik blauw gebruikt. Beide garen hadden dezelfde dikte.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 16 Februari 2014 om 20:01
Hartelijk dank jullie beiden voor de uitleg en ik heb net ook besteld en dat is hetzelfde als jeanne alleen in turquise met paars en voor de basis ook zwart.ik ben benieuwd hoor


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 11:51
Het garen is binnen,
ik kan beginnen.

Heel, leuke beginregels voor een carnavalslied?.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 12:17
Het begin van een breilied.

Recht of averecht, het komt altijd wel terecht.
Ik brei kabels en ajour en de kat ligt op de loer.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 13:13
Ik wind mijn garen op een klos


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 13:41
Ik wacht nog op mijn wol maar heb vast 1000l lol


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 13:46
Hey Hollanders, wat moeten jullie met carnavalsliedjes? Dat is iets voor ons Limburgers, toch? Breien jullie, geen flauwekul maken!

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 17:09
Haha, ook hier kan carnaval worden gevierd hoor! Hier dichtijb in Achterveld bijvoorbeeld. En ik heb toen ik heel jong was in Losser (Twente) gewoond en daar werd ook carnaval gevierd. 


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 17:29
Hoi dames hoe hebben jullie dat opgelost? Je moet verschillende kleurn veligheidsspelden gebruiken maar ik ken alleen zilveren .Kan je geen steekmarkeerders gebruiken?


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 19:06
Originally posted by BettyKleien BettyKleien wrote:

Hoi dames hoe hebben jullie dat opgelost? Je moet verschillende kleurn veligheidsspelden gebruiken maar ik ken alleen zilveren .Kan je geen steekmarkeerders gebruiken?
Als je perse veiligheidsspelden moet gebruiken kun je toch voor het onderscheid een gekleurd draadje door die ronding van de speld halen ???


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 19:14
Goede tip lw van die draadjes.
Betty ik heb het Duitse patroon. In de beschrijving bij stap 15 kwam ik in de problemen. Ik heb er een en ander bijgeschreven. Zou je er op dat punt niet uitkomen, meld je dan even. Zo is het moeilijk uitleggen. De row by row beschrijving kan ook helpen.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 21:26
Dank jullie wel


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 22:02
Lidwina, ik begrijp iets niet. In het begin staat dat je de dubbelsteek als een steek moet meerekenen, maar soms staat er dat je de dubbelsteek moet breien en 5 steken erna. Nu kom ik bij rij 17 niet uit, zou daar op 4 steken van de linkerrand moeten eindigen, maar ik zit nu op 13 steken van de linkerrand.

Nu weet ik niet of het door de Nederlandse vertaling komt, want dan gebruik ik liever de Duitse, die heb ik dacht ik toch ook opgeslagen.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 22:04
O zie je daar begint het al .En ik ben al zo onzeker.Jeanne is je garen mooi?


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 22:06
Ja hoor, ik ben er tevreden over :-)

Laat je niet door mijn vraag afschrikken, ik vrees dar ik misschien niet zo helder denk, was vandaag aan het detoxen en heb me daar een koppijn van.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 18 Februari 2014 om 22:55
Juist Janne-Marie, precies daar ging ik ook de mist in en heb gepuzzeld.
Ik heb de Nederlandse tekst er nu even bijgehaald, volgens mij is die zelfs duidelijker als de Duitse.
Ik zal morgen verder kijken nu begrijp ik het even niet meer.
 


-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 10:00
O, dan hou ik het toch maar bij de Nederlandse :-)
Ik ben maar gewoon doorgegaan en zie wel hoe ik uitkom.

Volgens mij moet je die dubbelsteek alleen meetellen als dat er bij staat. Dus staat dat er dan doe je een dubbelsteek en vier gewone steken. Staat het er niet bij, dan wel een dubbelsteek en vijf steken. (In elk geval hadden ze het wel duidelijker mogen beschrijven.)


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 11:11
Ik heb het patroon maar weer eens erbij gehaald. Ik begrijp niet hoe je op 13 steken van de linkerrand komt. Ergens moet er dus iets fout gegaan zijn. Heb je de Row by Row beschrijving niet? Daar staan precies het aantal steken per naald dat je breien moet. Je kunt mij ook rechtstreeks mailen met je vragen, is misschien wel zo handig. Ik weet nu eigenlijk niet waar ik moet beginnen met mijn uitleg.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 11:21
Och, dat is waar ook, die staat er ook in. Bedankt. Ik ga het dan toch maar over doen, mocht ik er nog niet uitkomen dan stuur ik je wel een pb. In elk geval alvast bedankt.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 12:51
Heb ik denk ik het verkeerde garen besteld .Ik heb drops alaska voor nld 5.is fout he.Veel te dik zou het ook gaan met soft zwart nld 3 .ik hoop het.Bij mij gaat altijd wel wat fout .stom stom stom


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 13:20
Soft gaat zeker. Neem je dan zwart als basiskleur? In welke kleur maak je dan de veren? Je kunt ook iedere veer een andere kleur geven, of een aantal kleuren herhalen.
Ik heb nu met Soft gehaakt. Niet alle garen heeft dezelfde dikte. Ik had een dunne en een dikkere wit. Oranje was ook beduidend dunner.


-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 14:06
Ja ik heb soft nog op voorraad en ik heb van delicht doorlopende wol turquise naar paars


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 14:14
Zou je dat wel doen, de Soft naast Delight gebruiken? Eigenlijk vind ik de het verschil in kwaliteit te groot. Vol synthetisch naast bijna helemaal wol.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 15:43
Lidwina ik dacht net dat je zei dat soft heel goed vodeed of begrijpk nu alles verkeerd?


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 17:00
Je kunt dat Soft gebruiken, maar ik vind het niet zo geslaagd naast Delight. Ik heb de soft gebruikt voor de kikker en voor de pony. Maar of ik het voor een sjaal zou gebruiken? Als, dan zou ik het bij Soft houden. Jij vroeg of je het kon gebruiken. Ja, dat kan. Alles kan, aan jou uiteindelijk de keus.
Hier heb ik nog een foto gevonden van de eerste en de tweede veer met de veiligheidsspelden er nog in. Misschien hebben jullie daar iets aan.
http://s1066.photobucket.com/user/LidaVannWersch/media/details/IMG_0477.jpg.html" rel="nofollow">
Die grote steekmarkeerder heb ik later niet meer gebruikt, want hij viel er steeds uit.


-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 18:37
kan je t verkeerde garen niet retourneren?


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 19:30
Ik heb de leftie shawl femaakt en daarging het zo een steek purl ,4 knit dan de zesde ging de draad naar voren en nam je de steek av .af draad erom niet breien maar keren .dan was draad voor en steek op rechternld overnemen weer draad eromheen is nu ingepakt en dat heet wrap en turn is dat getzelfde? Hoe meer ik lees hoe minder ik ervan begrijp en dan voel ik me dom want ik denk echt dat dit patroon te moeilijk voor me is


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 19:50
http://www.helpster.de/doppelte-masche-stricken-so-geht-s_59977" rel="nofollow - http://www.helpster.de/doppelte-masche-stricken-so-geht-s_59977  
Hier is een filmpje over deze manier van verkorte naalden breien. Als jij jouw methode handiger vindt doe je die toch. Je hoeft het toch niet persé te doen zoals beschreven. Ik kende beide methodes niet, dus ik heb gewoon deze gedaan. Later hoorde ik van Wrap and Turn. Het nadeel van dit patroon is dat er zo ontzettend veel uitgelegd wordt dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Als je eenmaal de eerste veer afhebt zul je zien dat het eigenlijk heel eenvoudig is. Je raakt in het begin in de war van al die aanwijzingen. gewoon beginnen en neem de Row by Row versie erbij. Ik heb het aantal steken in het patroon dat ik gebruikte per naald erbij geschreven. Dat vond ik handig. 

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 20:33
Originally posted by BettyKleien BettyKleien wrote:

Ik heb de leftie shawl femaakt en daarging het zo een steek purl ,4 knit dan de zesde ging de draad naar voren en nam je de steek av .af draad erom niet breien maar keren .dan was draad voor en steek op rechternld overnemen weer draad eromheen is nu ingepakt en dat heet wrap en turn is dat getzelfde? Hoe meer ik lees hoe minder ik ervan begrijp en dan voel ik me dom want ik denk echt dat dit patroon te moeilijk voor me is
Weet je dat moet je proberen niet te doen, des te vaker je tegen jezelf zegt dat je je dom voelt des te meer dat blijft hangen. Als ik zo door het forum lees heb je zat breiervaring, en daar ga je gewoon met vallen en opstaan nog wat aan toevoegen.Thumbs Up


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 20:47
Dus die wrap and turn is wel goed? Want dat kan ik tenminste en in het filmpje kan ik het niet zo goed volgen gaat me te vlug.maar bedant weer jullie


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 21:57
Bettie, hij valt heel erg mee als je het eenmaal door hebt. Ik werk nu vanaf de row by row beschrijving en dat is veel gemakkelijker. (Lidwina, bedankt voor die tip)

En die dubbelsteek: filmpje, draad en naald erbij en proberen want eigenlijk is dat heel simpel, als je het eenmaal onder de knie hebt.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 19 Februari 2014 om 22:05
Als ik spelden heb ga ik het proberen en dan zien we wel waar het schip strand .In ieder geval zijn jullie heel vriendelijk voor mij en inderdaad als je bezig bent valt het misschienmee.Maar ikben een type die altijd beren en leeuwen op mijn weg.Zo ben ik


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 20 Februari 2014 om 11:43
Ik vond hem eerst ook heel ingewikkeld lijken, had het ook al aan de kant gelegd. Maar later toch maar weer opgepakt en het geprobeerd met wol dat ik al had voor een deken. En ja hoor, het leest ingewikkelder dan het is. 



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net