Vorderingen Over the Rainbow en Dreambird
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=37938
Print Datum: 17 November 2024 om 10:53 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Vorderingen Over the Rainbow en Dreambird
Bericht van: Janne Marie
Onderwerp: Vorderingen Over the Rainbow en Dreambird
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 12:33
Zal eens laten zien hoe ver ik ben met de deken "Over the Rainbow"en de sjaal "Dreambird" De deken maak ik met Drops Alpaca zwart en Drops Delight kleurnummer 13. De sjaal maak ik met Drops Fabel zwart en Drops Delight klkeurnummer 12. Het valt me op dat de Delight nr. 13 stugger aanvoelt dan de nummer 12. Verder vind ik het garen wel prettig breien.
Over the Rainbow:
Dreambird:
|
Antwoorden:
Bericht van: pippie
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 12:42
Oohh, wat worden dit mooie creaties!!
|
Bericht van: rosaa
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 12:46
zooooo dat is prachtig en wat een engelen geduld moet je hebben
|
Bericht van: By MG
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 13:02
Heel mooi!
------------- http://madebymg.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://madebymg. blogspot.nl/
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
|
Bericht van: lw1463
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 13:20
Dat is die deken van die stekenproef vraag niet ? Het ziet er prima uit, is dat nou een gepriegel, moet je steeds weer steken opnemen ? Die dreambird is echt heel mooi, dat is het leuke van dit forum, je ziet eens wat andere dingen. Leuk hoor.
|
Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 13:29
O wat mooi,jeanne,wat benijd ik je omdat je al zo ver bent met de dreambird.ik heb de eerste pen opgezet en denk dat ik het beste met die grafiek uit de voeten kan.maar o die faalangst.maar ik vind je deken ook prachtig hoor
|
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 13:33
Waar komt dat patroon van die rainbow vandaan jeanne als ik het vragenmag?
|
Bericht van: bloem
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 13:40
ik vind ze allebei prachtig welke naald dikte gebruik je ?
------------- oant Sjen
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 14:04
Ze zijn beide prachtig en mooie kleuren. Betty, gewoon beginnen aan die Dreambird. Als het niet goed is haal je het uit en begint opnieuw. Wordt het echt niets, wat ik niet verwacht, gebruik je het garen voor iets anders. Dus je kunt alle kanten op, maak je vooral niet druk.
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 14:31
Die rainbow is een Hobbydoos patroon. Als je bij de patronen van de Hobbydoos zoekt naar een deken, vind je hem ergens onderaan pagina 2. En er staan nog veel meer prachtige dekens.
Bij die rainbow deken brei je eerst al de boogjes van de ondeste rij, los van elkaar, en de twee halve zijboogjes. Dan neem je steken op aan de linkerkant van een boog en de rechterkant van een andere boog, je neemt totaal 31 steken op en gaat weer zo'n boog daarop breien. En zo werk je door tot de gewenste hoogte. Je maakt zo twee delen en die delen brei je weer aan elkaar met hele cirkels.
|
Bericht van: lidy*
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 16:25
Ooooo, moooooi! Prachtige kleuren heb je ook uitgezocht!
|
Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 17:17
wauw, mooi zeg
------------- Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
Bericht van: Feya
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 18:54
Bericht van: kvdl
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 18:55
Wat mooi zeg. Als dat gratis patronen zijn zou je dan alsjeblieft de link eens willen posten? Ik heb eens twee bolletjes Delight gekocht voor sokken, mooie kleuren maar het leek me toch niet zo geschikt voor sokken omdat de dikte erg varieert dus dan krijg je van die dunne plekken in een sok, ze liggen er dus nog steeds. Iemand al eens sokken ermee gebreid?
|
Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 22 Februari 2014 om 19:40
oef dat worden hele mooie creaties!
|
Datum bericht: 23 Februari 2014 om 01:52
kvdl wrote:
Wat mooi zeg. Als dat gratis patronen zijn zou je dan alsjeblieft de link eens willen posten? Ik heb eens twee bolletjes Delight gekocht voor sokken, mooie kleuren maar het leek me toch niet zo geschikt voor sokken omdat de dikte erg varieert dus dan krijg je van die dunne plekken in een sok, ze liggen er dus nog steeds. Iemand al eens sokken ermee gebreid?
|
Alleen Over the Rainbow is een gratis patroon, te vinden op de Hobbydoos. Als je zoekt bij dekens, dan staat hij op pagina 2.
De Dreambird is een kooppatroon, te vinden op Ravelry als je zoekt op Dreambird. (koop je hem dan is hij in meerdere talen, ook Nederlands, te downloaden).
|
Datum bericht: 23 Februari 2014 om 01:52
bloem wrote:
ik vind ze allebei prachtig welke naald dikte gebruik je ? |
Ik gebruik rondbreinaald nr. 3.
|
Bericht van: JokeP
Datum bericht: 23 Februari 2014 om 10:30
Wow, wat een mooie wips!
------------- Groetjes, Joke
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
|
Bericht van: Geotje
Datum bericht: 23 Februari 2014 om 10:58
Vind ze allebei echt super mooi. Ooit als ik beter kan breien zou ik die dreambirds ook willen maken.
|
Datum bericht: 23 Februari 2014 om 12:12
Zie je wel ,lida heb nu de eerste 130 gebreid en daarna 125 en dan komt die dubbelsteek en die gaat niet.endan moet je ook nog gelijk van kleur veranderen ,he .nou .ik heb een hoop gebreid en ook een hoop engelse patronen maar hier strand ik .dat filmpje kan ik niet eens zien wat ze doet handen ervoor en veel te vlug.jammer erg jammer
|
Datum bericht: 23 Februari 2014 om 14:47
Nee Betty, niet stoppen. Doorgaan, wij helpen je wel op weg.
Die dubbelsteek is eigenlijk best simpel (zegt ze nu ze het zelf door heeft). Je keert, laat de draad aan de voorkant van de naald zitten, doet de eerstvolgende te breien steek op de rechter naald maar breit hem niet, dan trek je aan het draad zodat je twee draden van die ene steek op de naald ziet en dan brei je de volgende naalden recht.
Kom je later weer bij die steek, dan moet je er wel aan denken om beide lussen als een steek te zien, dus die worden zeg maar samen gebreid en telt als 1 steek.
|
Datum bericht: 23 Februari 2014 om 15:11
Ja die steek heb ik door eindelijk bedankt maar moet ik als ik gekeerd heb die 125ste steek zo doen pf de 126ste ?en daar de eerste x mieuw garen aan hechten he? Het gaatgeloof ik goed komen dank zij jullie en het spijt me dat jij niet verder kan door de pijn .sterkte ermee
|
Datum bericht: 23 Februari 2014 om 18:58
Fijn dat het nu toch lukt :-) Och, de pijn zal wel minder worden, ben weer begonnen met het slikken van de pijnstillers. De huisarts wou dat ik daarmee stopte omdat ze niet goed samenwerken met de bloeddrukmedicijnen. Maar ze kan me wat, de pijn is toch te erg.
|
Datum bericht: 24 Februari 2014 om 13:30
Hoe gaat het vandaag met de pijn?Ik hoop wat beter. Ik heb nu een halve veer maar begin overnieuw want in het begin werden mijn dubbelsteekjes niet zo mooi dus ik heb gaatjes.en een vraag ::die dubbelsteek brei je toch op de teruggaande naald als een steek? En ik weet niet of mijn steken aantal nog klopt maar verder gaat allesgoed hoor
|
Datum bericht: 24 Februari 2014 om 14:20
Dat klopt, dus door de twee draadjes van die dubbelsteek haal je de naald en brei je een steek. Niet direkt als je de dubbelsteek maakt, maar pas als je hem later weer een keer tegenkomt.
|
Datum bericht: 24 Februari 2014 om 16:05
Bericht van: engeline
Datum bericht: 24 Februari 2014 om 16:33
Datum bericht: 24 Februari 2014 om 17:12
Betty, je bent al geholpen zie ik. Ik heb een paar dagen alleen snel en slecht gelezen.
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Datum bericht: 24 Februari 2014 om 17:21
Nou ik ben blij met de hulp van jullie beiden hoor.
|
Bericht van: JannieV
Datum bericht: 24 Februari 2014 om 21:16
Wat jammer dat je nu niet door kunt breien, maar doe maar voorzichtig hoor! Wat wordt je dreambird mooi en wat een leuk patroon is dat. Hij lijkt me heel leuk ook om te maken dus wie weet bestel ik het patroon ook nog wel. Sterkte met je arm en groetjes, Jannie
|
Bericht van: breimaan
Datum bericht: 27 Februari 2014 om 09:27
Wat een kunstwerk, heel mooi.
------------- http://breimaan.blogspot.com/
groetjes, breimaan
|
Datum bericht: 27 Februari 2014 om 13:14
Hoi jeanne hoop dat het beter gaat,heb net een berichtje aan lida gestuurd met een foto dat ik op de helft van de veer ben en vroeg of de andere helft moeiliker was.Maar kom er nu achter dat mijn st markeerder eruit is gegaan en ik weet niet of dat erg belangrijk. Is .ik zal jou ok even de foto sturen of ie goed is.Veel sterkte
|
Datum bericht: 28 Februari 2014 om 11:28
Heb het weer uitgehaald en heb nu begrepen dat die 4 steken die ik overhad ook blauw hadden moeten zijn .dus ik heb verkeerd geteld. Begin weer opnieuw
|
Bericht van: lw1463
Datum bericht: 28 Februari 2014 om 15:53
BettyKleien wrote:
Heb het weer uitgehaald en heb nu begrepen dat die 4 steken die ik overhad ook blauw hadden moeten zijn .dus ik heb verkeerd geteld. Begin weer opnieuw | Ik vind je een hardstikke dappere breister. Uithuilen en opnieuw beginnen, volhouden.
|
Datum bericht: 01 Maart 2014 om 10:47
Loop weer tegen het probleem aan als je aver moet breien voor de schacht en daarna moet keren en de dubbelsteek moet breien gaat datniet goed .wat kan ik daaraan doen .help me please
|
Datum bericht: 03 Maart 2014 om 10:12
O ja, dat vond ik ook lastig. Heb dan wel eens die laatste steek recht gedaan. Maar, nu lukt het me wel. Ik weet hetvalleen niet meer precies, dus raad ik je aan het even te proberen. Of je houdt dan de draad voor de naald of juist erachter. zop een van beide manieren gaat het beter.
Met mijn armen is het nog steeds knudde, Gisteren 1 toer gebreid. Het lastige is dat je niet zomaar kunt stoppen in een toer, je moet hem wel afmaken anders weet je niet meer of je heen of terug moet. Dus je moet doorgaan, al verga je van de pijn. Moet zeggen dat ik er ook wel wat doorheen zit, ben niet te genieten op het moment.
|
Bericht van: Oepske
Datum bericht: 04 Maart 2014 om 21:03
Wat erg van je pijn! Ik hoop dat het snel betert. Het werk dat je maakt is heel mooi - een speciaal effect.
------------- Grx
|
Datum bericht: 06 Maart 2014 om 12:29
Janne Marie, Wat erg dat je zoveel pijn hebt. Ik hoop voor je dat het even rust geven en niet handwerken goed resultaat heeft en dat je snel weer verder kunt met deze heerlijke bezigheid. Ik moet nog beginnen aan de Dreambird, is het perse noodzakelijk dat ik die (voor mij ingewikkelde) dubbelsteek gebruikt? Ik gebruik zelf altijd een andere methode om gaatjes te voorkomen bij verkorte toeren. Draad naar voren halen en de steek die volgt op het gedeelte waarbij je moet keren averecht afhalen zonder te breiden, draad naar achteren, afgehaalde steek terugzetten op de linkernaald en het werk keren om de verkorte toer te breien. Op die manier krijg ik nooit een gaatje, maar misschien geeft het patroon aanleiding om het anders te doen?
O, nog een vraag. kan ik ook gewone gekleurde stekenmarkeerders gebruiken in plaats van veiligheidspelden?
|
Datum bericht: 06 Maart 2014 om 13:15
Gewoon je eigen manier gebruiken Marie-Louise. Stekenmarkeerders kun je ook gebruiken als jij daar goede ervaringen mee hebt. Bij mij vielen ze er uit. waarschijnlijk iets fout gedaan of foute markeerders gebruikt. Misschien moet je bij jou manier even opletten dat je het goede aantal steken steeds hebt, maar dat weet ik niet. Ik heb hem een jaar gelden gemaakt, helemaal precies heb ik hem niet meer in mijn hoofd.
|
Datum bericht: 06 Maart 2014 om 16:10
Bedankt Lida!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er erg tegenop zie om te beginnen. Het lijkt me erg ingewikkeld, maar wanneer ik de resultaten zie van dit patroon dan wil ik het toch echt gaan proberen. Als basis heb ik zwarte Kid Mohair van Ice Yarns, voor de veren kan ik kiezen uit verschillende kleuren Angora Design ook van Ice Yarns. Ik twijfel nog welke ik ga gebruiken, maar ik denk de paars, lila witte.
|
Datum bericht: 07 Maart 2014 om 13:56
Hoi lida,eerste veer bijna af.De donkere spelden zijn eruit en nu moeten de lichte. Maar de eerste zitten een stuk onderaan .moet die er het eerste eruit of diegene die verderop zitten die zijn wel hoger .ik stuur eveneen foto.hoop weer op je goede raad alvast bedankt lida
|
Datum bericht: 07 Maart 2014 om 18:56
Gewoon het patroon volgen, het staat precies uitgelegd. ik ben echt niet zo knap dat ik het van mijzelf geweten zou hebben. Ik heb echt alleen maar de beschrijving precies gevolgd. Marie-Louise vroeg volgens mij of de spelden perse nodig zijn. Momenteel brei ik een vest met verkorte naalden om de taillering te maken (het wordt dwars gebreid) ik heb nergens spelden gestoken. Met tellen en opletten lukt het ook. Ik had natuurlijk wel al de ervaring van de sjaal. Verleden jaar zou ik niet eens op het idee gekomen zijn.
|
Bericht van: hhoekstra
Datum bericht: 07 Maart 2014 om 19:19
Ik wil ook zo graag beginnen maar durf niet. Vooral niet omdat hij voor het Lindenhofje moet zijn. Dan moet het wel ergens op lijken. Vanavond brei ik mijn shawl af en neem een flinke borrel om de moed erin te krijgen.
------------- Hanny
|
Datum bericht: 07 Maart 2014 om 19:32
Ik ben er eindelijk aan begonnen , maar omdat ik bij die veel te uitvoerige beschrijving compleet de weg kwijtraak, ben ik gaan werken met de korte beschrijving per rij. Ik gebruik geen markeerders, maar houd mijn aandacht erbij, probeer goed te tellen, kijk naar de tekening en noteer precies wat ik al gedaan heb en waar ik zit. Hopelijk kom ik zo ook een heel eind.
|
Bericht van: hhoekstra
Datum bericht: 07 Maart 2014 om 19:33
Ik neem eerst nog een borrel
------------- Hanny
|
Datum bericht: 07 Maart 2014 om 19:34
haha!! Proost
|
Datum bericht: 07 Maart 2014 om 19:54
hhoekstra wrote:
Ik neem eerst nog een borrel |
Pas op, dan kun je niet meer tellen!!!
|
Datum bericht: 07 Maart 2014 om 21:07
Janne die rainbow deken moet die op een rondbreinld gebreid worden?Kan het niet op gewone pennen ?En hoe gaat het?
|
Datum bericht: 17 Maart 2014 om 11:47
BettyKleien, ik denk dat het best op gewone naalden kan, wat ik tot nu toe heb gedaan in elk geval wel. (Ben nog niets verder dan op de foto die ik had geplaatst).
|
Datum bericht: 17 Maart 2014 om 19:39
Hoe gaat het met je Janne-Marie? Is de pijn al wat minder?
Ik ben inmiddels aan de 4e veer van de Dreambird bezig en het gaat steeds beter. Het is erg dunne wol die ik heb voor de basiskleur, dat betekent bij mij dat het nog langzamer dan anders gaat, maar ik ben tevreden met mijn vorderingen. Het is met in elk geval 100% meegevallen nadat ik eenmaal begonnen was.
|
Bericht van: C4th
Datum bericht: 17 Maart 2014 om 22:00
** is zwaar onder de indruk ** Schitterend.
|
Datum bericht: 17 Maart 2014 om 22:06
Wat voor garen heb jij dan gebruikt als ik het vragen mag?
|
Datum bericht: 17 Maart 2014 om 22:08
Ik kon alweer breien, heb ook al wat aan de Dreambird gedaan. Maar nu heb ik weer sinds vorige week zondag flinke rugpijn. Doe nu weer weinig. Grr t is ook altijd wat, gelukkig niets ernstigs alleen pijnlijk en lastig. Ik sta en loop nu meer waardoor ik ook nog s moe ben, kwam weinig tot rust. Het vandaag medicijnen gekregen, hopen dat ik daardoor in elk geval s nachts beter slaap. T is gewoon spierpijn, maar wel behoorlijke spierpijn waarbij elke beweging pijn doet.
Hij is echt leuk om te breien he?
|
Datum bericht: 24 Maart 2014 om 11:16
Hoi janne marie en lida ik heb mijn wol binnen gekregen en wil aan janne vragen klopt het dat je eerst kan beginnen aan de schubjes van de onderkant te breien .dan kan ik daar dus aan beginnen?
|
Datum bericht: 24 Maart 2014 om 12:08
Ja BettyKleien, eerst brei je de onderste schubjes en voor de tweede rij brei je telkens een boven de onderste twee.
|
Datum bericht: 24 Maart 2014 om 12:12
Datum bericht: 03 April 2014 om 21:12
Hoi Janne ,ik krijg je niet te pakken .Ik denk dat je weg bent ,maar dan hoor ik het nog wel
|
Datum bericht: 04 April 2014 om 08:46
http://www.freebits.nl/view.php?filename=58220140323_144918.jpg" rel="nofollow">
Ik wilde even een tussenresultaat laten zien. Inmiddels ben ik aan de 9e veer begonnen. Het gaat steeds beter!
|
Datum bericht: 04 April 2014 om 09:42
dat wordt een mooie!! zet m op meiden!
|
Datum bericht: 04 April 2014 om 10:13
Wat prachtig Mari-Louise, die kleuren, wauw.
Ik ben blijven steken doordat ik de katten zo leuk vond om te maken en ik probeer af en toe toch mijn kralenhobby ook weer op te pakken (lukt trouwens niet echt). Maar, ik ben af en toe nog wel eens de fout ingegaan en dan zat de veer opeens aan de verkeerde kant, maar gelukkig is het niet lastig uit te halen.
|
Datum bericht: 04 April 2014 om 10:24
Heel erg mooi en duidelijk hoor. Ja ik heb m nu ook door gelukkig
|
Datum bericht: 17 September 2014 om 12:28
5 maanden later inmiddels, maar hij is af mijn Dreambird. Ik moet hem nog blocken dat ga ik dit weekend doen. Vorderingen zijn te zien op http://www.ravelry.com/projects/hulten1/dreambird-kal" rel="nofollow - Ravelry my projects Janne Marie en Betty; hoe gaat het met jullie Dreambird? Ik zit niet meer zo vaak op het forum dus misschien heb ik iets gemist?
|
Datum bericht: 17 September 2014 om 12:55
Ben al wezen kijken. Mooi is hij geworden en zo'n mooie kleur ook.
|
Datum bericht: 17 September 2014 om 14:12
pffffff een droom van een sjaal!!
|
Bericht van: engeline
Datum bericht: 17 September 2014 om 14:17
Prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Bericht van: Lelie
Datum bericht: 17 September 2014 om 14:28
Datum bericht: 17 September 2014 om 15:36
O Marie-Louise, hij is prachtig. Wat mooit zwart met rose. Ik ben maar zo af en toe met de Dreambird bezig, het is bij mij meer een tussendoor dingetje. Ik denk dat ik nu op de helft ben.
|
Datum bericht: 17 September 2014 om 17:28
Bedankt voor de complimenten Ik weet nog niet of ik deze nog eens ga maken. Ik vind zo'n sjaal met die punten voor mij een beetje te "frivool" Ben een meer rechttoe rechtaan typje. Maar dat swingknitting vind ik leuk, zeker met die mooie kleurencombinaties die je op Ravelry ziet.
|
Datum bericht: 17 September 2014 om 17:38
Ja hij ligt bij mijnog in de mand om af te maken dingen.ben heel druk met de mochilla tas.is zo verslavend.heb al garen voor een nieuwe
|
Bericht van: kvdl
Datum bericht: 17 September 2014 om 18:05
Wat prachtig. Hoeveel bollen heb je nu gebruikt, drie bollen zwart en hoeveel van die paarse?
|
|