Print Pagina | Close Window

Haaknaalden vraag

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=38184
Print Datum: 15 Juni 2024 om 04:41
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Haaknaalden vraag
Bericht van: Vlekje
Onderwerp: Haaknaalden vraag
Datum bericht: 16 Maart 2014 om 23:20
Hallo.
Welke haaknaalden zijn goed??
Ik heb hele simpele van iemand gekregen, mijn moeder vertelde al dat die met een dikkere greep fijner haken.
Er zijn dikkere van clover, lana grossa, addi - wat is goed??

Groetjes Ank



Antwoorden:
Bericht van: Catherine13
Datum bericht: 16 Maart 2014 om 23:45
Dat is voor iedereen verschillend. Ik haak juist graag met hele simpele "ouderwetse" haaknaalden, want die dikkere zijn te groot voor mij om daar prettig mee te haken. Misschien is het een idee om in een handwerkwinkel of breicafé te vragen of je mag "proefhaken", zodat je een haaknaald kunt kiezen die jou goed bevalt. Mocht je van je "simpele" haaknaalden af willen, dan houd ik me aanbevolen.

Groetjes, Catherine.


Bericht van: Esther12
Datum bericht: 17 Maart 2014 om 00:53
Ik ben ook fan van de ouderwetse haaknaalden. Nooit last mee, met die dikkere juist wel. Het verschilt gewoon van persoon tot persoon dus ik zou gewoon eerst maar eens kijken of het met die simpele goed gaat. Zo niet, kan je altijd nog verder kijken.


Bericht van: zazia
Datum bericht: 17 Maart 2014 om 08:08
Ik gebruik altijd die dikkere van de Wibra, volgens mij waren die 59 cent per stuk en ik vind ze fijner dan mijn Clovers.

-------------


Bericht van: carlaevelien
Datum bericht: 17 Maart 2014 om 15:02
Het is inderdaad persoonlijk. Het maakt mij niet heel veel uit, het nadeel van de dikkere haaknaalden vind ik dan weer dat je er geen toerenteller op kan zetten. Als je eens een dikkere haaknaald wilt proberen, neem dan een gewone haaknaald, maak er een verdikking op met wat watten of een klein reepje stof (oprollen om de haaknaald heen) en zet het vast met plakband. En even proberen. Wel wat houtje-touwtje werk, maar het is goedkoper dan een Clover haaknaald.

-------------
http://facebook.com/kwartetstoptalking.nl


Bericht van: C4th
Datum bericht: 17 Maart 2014 om 21:40
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

... het nadeel van de dikkere haaknaalden vind ik dan weer dat je er geen toerenteller op kan zetten.


Eeeh... toerenteller?
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar zoiets bestaat dus echt? Ik hoef dus niet met een papiertje naast me elke toer af te strepen?


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 17 Maart 2014 om 22:10
Ik heb twee Addi haaknaalden en kan daar langer zonder pijn mee haken dan met gewone.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 18 Maart 2014 om 11:11
Originally posted by C4th C4th wrote:

Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

... het nadeel van de dikkere haaknaalden vind ik dan weer dat je er geen toerenteller op kan zetten.


Eeeh... toerenteller?
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar zoiets bestaat dus echt? Ik hoef dus niet met een papiertje naast me elke toer af te strepen?
Je bent dus niet aan de voeten van je moeder opgegroeid terwijl je met de toerentellers zat te spelen ?  LOL
Ja die dingen bestaan echt, maar ook hier is het weer, het moet je liggen. Op de breimachine
gebruik in hem wel omdat hij automatisch is, als ik met de hand brei turf ik op een papiertje.


Bericht van: lianne M
Datum bericht: 18 Maart 2014 om 11:14
Ik heb sinds kort de clover amour set.Ik ben er heel tevreden mee.
Ik heb FM,poly artrose en dystrofie in mijn hand.En toch kan ik nu goed haken.


Bericht van: C4th
Datum bericht: 18 Maart 2014 om 13:02
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ja die dingen bestaan echt, maar ook hier is het weer, het moet je liggen.


Ik denk dat ik donderdag maar weer eens naar de handwerkwinkel ga... Kijken of zoiets me ligt.
Dank.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 Maart 2014 om 13:04
Originally posted by C4th C4th wrote:


[QUOTE=carlaevelien]... het nadeel van de dikkere haaknaalden vind ik dan weer dat je er geen toerenteller op kan zetten.


Eeeh... toerenteller?
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar zoiets bestaat dus echt? Ik hoef dus niet met een papiertje naast me elke toer af te strepen?

Jazeker. kijk maar in de winkel van de hobbydoos bij breien/materialen.
Ik heb er ook één met een koordje, waar je telkens op klikt, in de vorm van een kikkertje. Ideaal.


-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 18 Maart 2014 om 15:29
heb ze ooit gewoon bij de hema gehaald volgens mij.
een draai dinggetje met 2 cijfers die je kan verzetten dus tellen tot 99,
fel gehaakt koordje eraan gemaakt, kan ie om me nek.

de kikker van magtelt lijkt me erg leuk!


Bericht van: carlaevelien
Datum bericht: 18 Maart 2014 om 17:12
Originally posted by C4th C4th wrote:

Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

... het nadeel van de dikkere haaknaalden vind ik dan weer dat je er geen toerenteller op kan zetten.


Eeeh... toerenteller?
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar zoiets bestaat dus echt? Ik hoef dus niet met een papiertje naast me elke toer af te strepen?

Ja hoor, die bestaan, mijn moeder gebruikte ze vroeger bij het breien. Het is een soort buisje dat je over de brei- of haaknaald schuift. De uiteinden kun je draaien, en er zit een soort 'raampje' op waarop je (in 2 cijfers) je toeren kunt bij houden. Het gaat wel handmatig dus, maar ik vind het handiger dan apart op een briefje te moeten turfen.


-------------
http://facebook.com/kwartetstoptalking.nl


Bericht van: Ghiano
Datum bericht: 20 Maart 2014 om 20:03
Ik heb een toerenteller maar met kleine kinderen 3 en 5 vind ik dat niet handig. Ze weten inmiddels hoe ze het ding van de blokkade afhalen dus dan ben ik volgens hen vaak verder dan ik werkelijk ben.

Verder haak ik altijd met de clover amour haaknaalden. Ik vind ze geweldig! Maar als je met een voordeliger exemplaar uit de voeten kunt is dat mooi meegenomen! Al hoewel ik vond toen dat ik er waarschijnlijk toch jaren mee vooruit kan.. Is het overwegen waard.


Bericht van: Vlekje
Datum bericht: 23 Maart 2014 om 09:16
Heb nu een van knit pro en een clover Amour om te gaan proberen :-) Degene die me het beste bevalt gaan er later meer van komen.

En aangezien jullie hier het over de toerentellers hadden heb ik dat ook even gevraagd bij de breiwinkel waar ik ben geweest en heb nu een mooie kikker aan een koord :-)


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 23 Maart 2014 om 11:16
Ja ik heb er ook een ommijn nek hangen en gebruik hem bij haken en breien je klikt hem met een klikje omhoog en je hebt ze ook die je op je breinaald moet zetten in verschillende maten


Bericht van: omajan
Datum bericht: 23 Maart 2014 om 11:30
Nu dacht ik toch dat dit een vroege 1-aprilgrap was maar toerenteller voor handwerken bestaat dus echt, zo zie je maar dat dit een leerzaam forum is.


Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 23 Maart 2014 om 12:13
Ik gebruik de dikkere haaknaalden. Ze zijn met een bruin handvat. De toerenteller is echt ideaal in gebruik. Voorheen kraste ik elke toer aan op het patroon. Zonde natuurlijk en dat hoeft dus niet meer.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 23 Maart 2014 om 13:38
Ik heb voor telpatronen ook een ijzeren plaat en twee magneetstrips. Die hoorden ooit bij het lespakket van de Teleaccursus voor breien, haken en borduren. Jaja, een schriftelijke cursus met tv programma, ik heb ook de naaicursus gevolgd. Oma vertelt. Het was in de jaren 70. Je kunt zoiets best zelf kopen, magneetstrips in ieder geval. En als je dan een kopie maakt van het patroon, gaat het origineel niet stuk.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 23 Maart 2014 om 14:48
Ja heb ik ook.Is heel handig met borduren.En ik heb het een blauwe maandag gebruikt voor de kralen te rijgen voor een beursje maar ben nooit aan het breien toegekomen .wel hhel veel kraaltjes en boekjes gekocht


Bericht van: C4th
Datum bericht: 24 Maart 2014 om 11:37
Goed, sinds zaterdag ben ik ook in het bezit van een toerenteller.
Het is een kikkertje aan een koordje geworden die je om je nek kunt hangen.

De keuze was niet moeilijk, 't was de enige die ze nog hadden, het schijnt nameljik dat haken tegenwoordig weer populair is ofzo Confused

Vond het ding trouwens wel fors aan de prijs, maar ja... nu hoef ik tenminste niet meer elk patroon te vernaggelen met streepjes.


Bericht van: Hobsieshaaksels
Datum bericht: 26 Maart 2014 om 22:05
Ik vind de "ouderwetse" haaknaalden minder prettig, want dan gaat m'n duim zeer doen. Die van de wibra zijn wel ok, maar ook die vind ik wat hard. Ik geloof dat ik van clover heb, maar ik weet het niet zeker, haha.

Ik heb wel een toerenteller (m'n oma heeft dit soort dingen gewoon op voorraad) maar ik gebruik hem eigenlijk niet. Ik tel altijd door. Maar misschien als je kleren gaat haken dat het echt een must is.

-------------
Check m'n haaksels op www.hobsies.weebly.com of m'n facebook: https://www.facebook.com/HobsiesHaaksels?ref=hl


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 26 Maart 2014 om 23:05
Ja de mijne ,een heel gewone ook bijna 9 euro.maar ik zou hem niet meer willen missen



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net