tis weer gezellig
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=38464
Print Datum: 10 November 2025 om 20:27 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: tis weer gezellig
Bericht van: Magtelt
Onderwerp: tis weer gezellig
Datum bericht: 29 April 2014 om 19:44
2 leden online, 30 kijkers, die niet mee willen doen. Wat een gezellig forum is dit toch.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Antwoorden:
Bericht van: pippie
Datum bericht: 29 April 2014 om 19:47
|
Jaja, t is druk in de bibliotheek, maar niet in de koffiecorner!
|
Bericht van: Nespa
Datum bericht: 29 April 2014 om 19:55
och te druk dat je niet meer weet wie wat wilt is ook niet handig 
------------- when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
|
Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 29 April 2014 om 20:47
Ze komen de newby alleen voor de heb,
-------------
|
Bericht van: lw1463
Datum bericht: 29 April 2014 om 20:54
|
Ik ben de butler aan het kijken, die moet gezien vóór 28 juni !!!
|
Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 29 April 2014 om 21:08
ha die magtelt, tis niet altijd breien en beppen maar mee eens dat er de laatste tijd wel veel ''nieuwe'' komen ''halen'' zonder te blijven. iwt naar de butler zitten kijken? aan t werk zetten die man!
|
Bericht van: Ien
Datum bericht: 29 April 2014 om 22:14
Ben er ook heel even. Te moe om te haken of te breien. Dus.... Zit lekker NCIS te kijken. Super gezellig hier.... Ook in de koffiecorner
|
Bericht van: C4th
Datum bericht: 29 April 2014 om 22:26
En ik heb net weer een aflevering uit het tweede seizoen van Penoza gekeken. Ja, ik ben altijd laat... nadat verschillende mensen me getipt hadden dat dit echt een heel leuke serie was, toch maar eens een seizoen aangeschaft en toen nog een en vandaag is seizoen III alvast per post aangekomen...
|
Datum bericht: 30 April 2014 om 10:35
Ik moest lachen om dat speelgoedtreintje in NCIS LA.
In de gouden tijd van het forum kwamen mensen laat thuis van een feestje of nachtdienst en ze moesten gewoonweg even inloggen om het nieuws te lezen of zelf iets te melden. Er was ook altijd nieuws. We deelden nieuw gevonden patronen en steken met elkaar en echt niet altijd uit Verweggistan. We lachten om onze eigen handwerkproblemen en om andere dingen.
Ik moet het 3e seizoen Game of thrones nog zien. De boeken had ik verkocht, het eind beviel me niet, hup, plaats in de kast, de DVD's nemen minder ruimte in.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 30 April 2014 om 12:59
Hè Magtelt,ik volg nu seizoen4 van de game of thrones.Spannend wordt het joh,
-------------
|
Datum bericht: 30 April 2014 om 13:32
Hoi Magtelt,
Leverde dat nog wat op? Het verkopen van de boeken van de Game of Thrones bedoel ik?
Ik heb alle al uitgekomen delen nu in de boekenkast staan en naast dat het veel te veel plaats in neemt, had ik ook steeds meer moeite de boeken uit te lezen, vooral het feit dat hoofdpersonen (waarvan er sowieso al teveel zijn) opeens een heel andere naam krijgen begon me steeds meer te irriteren. Kortom: Te koop aangeboden: zeven hardcover Game of Thrones boeken, zo goed als nieuw en zeker nog geschikt om als cadeau weg te geven ....
|
Datum bericht: 30 April 2014 om 13:49
breienmaar wrote:
ha die magtelt, tis niet altijd breien en beppen maar mee eens dat er de laatste tijd wel veel ''nieuwe'' komen ''halen'' zonder te blijven. iwt naar de butler zitten kijken? aan t werk zetten die man!
| Ik keek naar de film over de butler van de verenigde staten. Ik snapte de helft niet omdat ik niet zo op de hoogte ben wat er
allemaal na Rosa Parks in the US of A gebeurd is. Doe mij dan maar een voice-over denk ik dan.
Ik had ook niet gedacht Lenny Kravitz ooit onaantrekkelijk te vinden, maar dat is hij in deze film wel.
En gelukkig doet Mariah Carey haar mond niet open om te kwelen.
Iets leuks vertellen, dat als je je de-weg-kwijt-zijnde moeder een breiboek of patronen boek in de handen duwt ze
daar heerlijk rustig in kan gaan zitten bladeren. En ik heb gelukkig veel breiboeken !
|
Datum bericht: 30 April 2014 om 16:39
C4th, ik heb ze op Marktplaats verkocht en heel toevallig kwam er een echte Amsterdammer langs, die zijn vrouw wilde verwennen voor haar verjaardag, voor € 70 kreeg hij ze mee in een doos met cadeapapier eromheen. Maar de 13 delige serie Het Rad des Tijds raak ik aan de straatstenen niet kwijt. Ja, € 30 voor de hele zwik, nou dan blijven ze achter de schotten op zolder staan.
Ik vond dat meisje met die draken zo leuk, maar die kwam soms in een heel deel niet voor. Nu wel in de serie, dan kunnen ze weer wat bloot laten zien.
Ik heb noch Lenny Kravitz noch Mariah Carey opgemerkt in The Butler. Ik zat natuurlijk wel op te letten wanneer Alan Rickman eindelijk opdook als Reagan. Een minuut of 3. En daar keek ik voor.
Professor Dumbledore uit Harry Potter is ook dol op breiboeken, hij steelt er zelfs één in The halfblood Prince.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 30 April 2014 om 17:03
|
Nou, ik moet eerlijk bekennen dat ik soms ook alleen kijk maar niet inlog. Het zou eigenlijk beter zijn als je alleen maar dingen kunt lezen als je ingelogd bent. Dan zou het hier denk ik ook wel actiever worden.
Ik ben net begonnen met het kijken naar de Game of Thrones, zit nu pas bij aflevering 7 van het eerste deel. Ik heb hem wel met de Engelse ondertiteling omdat ik anders het Engels niet kan volgen. Zou m liever met Nederlandse ondertiteling hebben maar och, nu haal ik mijn Engels ook weer wat op.
|
Datum bericht: 30 April 2014 om 18:23
Wat vreemd, mijne zijn gewoon Nederlands ondertiteld. Ik kijk naar BBC wel vaak met Engelse ondertitels, anders kan ik de detectives niet volgen.
wat rozengeur.
|
Bericht van: bloem
Datum bericht: 30 April 2014 om 20:13
Ik heb weer een newby die gelijk maar een PM stuurt voor een patroon. verder zullen we er weinig van zien of horen denk ik.
------------- https://www.animaties.com/cat-lente-1559.htm" rel="nofollow"> oant Sjen
|
Datum bericht: 30 April 2014 om 22:01
Je weet het niet... ze kunnen hopeloos komen te verzanden in een patroon (me and winnie). Oh speakin' off... Beer zelf is af, op wenkbrouwen (nee geen typefout.. staat letterlijk zo in het patroon ) ogen en mond na. Ik ga morgen beginnen met het truitje. Als het beessie echt af is, dan show ik uiteraard een foto (kan ik ook niet anders, heb zoveel hulp gehad van dezen en of genen)..
30 euro voor een boekenserie en je laat ze op zolder staan? Heb ook een tijd zo gedacht, alleen dan heb je die rotzooi er staan... dan is in mijn optiek 30 Euro meer dan niets. Heb nog zeker zo'n 300 boeken op zolder staan die ik te koop heb staan.... leveren soms (tweedehandsverkoop bij bol.com), na aftrek verzendkosten amper 50 cent op... maar ja, houden wil ik ze toch niet, dan liever 50 cent dan niets (dat gaat dan niet over zo goed als nieuwe hardcovers).
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 10:40
|
Ik vind Bol inhalig. Dan maar leuren op MP, maar het versturen met de post wordt tegenwoordig zo duur dat ik een pauze
ingelast heb. Als je amper wat verkoopt vraag je je wel eens af . . . waar doe ik het voor.
Zelf gisteren gevallen voor een boek op ebay . . . ik had er een automatische zoekopdracht voor staan en als ze er dan eindelijk
een pond voor vragen ipv van 15, ja wat moet je dan ? 
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 11:46
Ja, Bol is mega inhalig en dan krijg je vervolgens ook nog een bericht dat je je prijzen moet aanpassen omdat de boeken "nieuw" op bol.com goedkoper zijn geworden dan dat jij ze te koop aanbiedt... Maar ja, als je dat doet, dan moet je gaan bijbetalen als je het boek verkocht hebt....
Voordeel is wel dat zij ervoor zorgen dat je ook echt betaald wordt, scheelt een hoop rompslomp. En ja, met de prijzen die ze tegenwoordig bij de post durven vragen....
Ik ben dan weer zo'n zielige centenschraper dat ik net voor oud en nieuw voor zo'n 200 euro aan postzegels heb gekocht... scheelt vier cent per postzegel 
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 12:00
Misschien gaat HBO Het rad des tijds ook nog eens verfilmen. Ik geloof dat het wel 20 jaar geduurd heeft van deel 1 tot en met het laatste deel, ik vond het enorm tijdrekken en geld trekken van de schrijver. De boeken staan vol overbodige details, zodat je je fantasie niet hoeft te gebruiken, en dat in Fantasyboeken. Tussen de serie door schreef hij nog een boek over alle verzonnen folklore en begon hij aan een serie die er net vóór speelde. En toen ging hij dood en kreeg een andere achrijver zijn materiaal om er een eind aan te breien, nou dat lukte in een boek of 3.
Nee, ik wacht nog even met verkopen, er duikt vast wel een liefhebber op en tot nu toe heb ik op Marktplaats geen complete serie gezien.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 13:11
C4th wrote:
Ja, Bol is mega inhalig en dan krijg je vervolgens ook nog een bericht dat je je prijzen moet aanpassen omdat de boeken "nieuw" op bol.com goedkoper zijn geworden dan dat jij ze te koop aanbiedt... Maar ja, als je dat doet, dan moet je gaan bijbetalen als je het boek verkocht hebt....
Voordeel is wel dat zij ervoor zorgen dat je ook echt betaald wordt, scheelt een hoop rompslomp. En ja, met de prijzen die ze tegenwoordig bij de post durven vragen....
Ik ben dan weer zo'n zielige centenschraper dat ik net voor oud en nieuw voor zo'n 200 euro aan postzegels heb gekocht... scheelt vier cent per postzegel 
| Ik ben ook een centenschraper, niets om je voor te schamen - dan moeten ze bij de post dat achterlijke systeem maar weer afschaffen.
Ik verstuur een boek altijd pas als ik het geld binnen heb, wat zeg ik . . . ik pak het pas in als ik het geld binnen heb.
Kijk we dwalen natuurlijk een beetje af, maar ik heb nu een breiboek besteld en dat komt voor 3,54 pond vanuit de UK naar NL.
Dat lukt je binnen NL niet eens meer. We verdienen te weinig aan de post, laten we de postzegels nog duurder maken - yuk.
Ondertussen komen er wel van 4 verschillende bedrijven postbodes langs mijn bus . . . in mijn ogen kan het post bezorgen dan beter
een staatsbedrijf zijn.
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 17:44
Ja post, openbaar vervoer en zorg voor zieken horen uit de staatskas te komen en geen gedoe met marktwerking.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 17:54
Ja en nog wat van die dingen, sukkels daar in Den Haag
Iedere maand een bol wol als aanvulling op de AOW
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 19:17
En in de vakantietijd twee bollen.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 19:50
Ze moeten die lui in den lui in den haag moeten ze hetzelfde loon geven dat de ouderen en gehandicapten,
-------------
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 20:38
En twee bollen wol in de vakantie !!! O wat zijn wij lekker afgedwaald.
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 21:18
Ik ga eerst de wolletjes opmaken die ik heb hoor,
-------------
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 21:22
Tis weer gezellig
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 21:50
En in ene.....
Is het stil
|
Bericht van: kvdl
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 22:38
winter61beer wrote:
Ik ga eerst de wolletjes opmaken die ik heb hoor, |
wow, ben jij iemand die veel breit of haakt maar geen stapels vage projecten en dozen met garen hebt liggen?
|
Datum bericht: 01 Mei 2014 om 22:46
Nee hoor ik brei niet zoveel nog haken maar ik ben wel verslaafd aan wolletjes sparen.tot mijn man het ziet die gilt gelijk nu eerst op maken.dus dat doe ik dan maar he,
-------------
|
Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 02 Mei 2014 om 08:38
winter61beer wrote:
Nee hoor ik brei niet zoveel nog haken maar ik ben wel verslaafd aan wolletjes sparen.tot mijn man het ziet die gilt gelijk nu eerst op maken.dus dat doe ik dan maar he, |
Mijn man vindt het geen probleem want ik koop nu wol zodat ik over 10 jaar wanneer ik met pensioen ga (en meer tijd maar ook veel minder geld heb) jaren vooruit kan. Op de bank zetten brengt niets op, dus ik "investeer" voorzichtig in wolletjes.
Er staan inmiddels al dozen vol op de logeerkamer 
------------- Waar regels zijn stopt het denken (bron: Omdenken)
|
Datum bericht: 02 Mei 2014 om 10:00
winter61beer wrote:
Nee hoor ik brei niet zoveel nog haken maar ik ben wel verslaafd aan wolletjes sparen.tot mijn man het ziet die gilt gelijk nu eerst op maken.dus dat doe ik dan maar he, | ik zal mijn wol opmaken als hij alle treintjes en gereedschap opmaakt... heb pas drie rekken dozen in gebruik
|
Datum bericht: 02 Mei 2014 om 10:09
Hulten1 wrote:
winter61beer wrote:
Nee hoor ik brei niet zoveel nog haken maar ik ben wel verslaafd aan wolletjes sparen.tot mijn man het ziet die gilt gelijk nu eerst op maken.dus dat doe ik dan maar he, |
Mijn man vindt het geen probleem want ik koop nu wol zodat ik over 10 jaar wanneer ik met pensioen ga (en meer tijd maar ook veel minder geld heb) jaren vooruit kan. Op de bank zetten brengt niets op, dus ik "investeer" voorzichtig in wolletjes.
Er staan inmiddels al dozen vol op de logeerkamer 
| Als het echte wol is dan wel zorgen dat je de mot er niet in krijgt. Ik heb zelf een bevlieging gehad en de logeerkamer
vol met konen staan, dus ik probeer me in te houden - moeilùk.
|
Datum bericht: 02 Mei 2014 om 10:27
ja dames, dr komen zoveel leuke garentjes, dat je wel moet ''wolhamsteren'' dat woord kwam hier ooit voorbij en vind m zo leuk!! net als die engelse van ik heb c.o.d. croched obsession disorder of zo iets
|
Datum bericht: 02 Mei 2014 om 11:05
Bij Blokker kun je vast wel mottenballen kopen, het ruikt dan wel ouderwets, maar het is het behoud van je voorraad. Ik ben allergisch, dus geen echte wol voor mij, maar ik gooi wel lavendelzakjes in de wolledozen.
Ik zou de bollen het liefst gewoon door de kamer laten rollen en er in zwemmen, als oom Dagobert.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 02 Mei 2014 om 17:29
Tja, ik had ook al aardig wat bollen verschillende garen verzameld. Tot ik de posts hierboven las dacht ik dat ik veel garen had, inmiddels vind ik mijn voorraad behoorlijk meevallen.

|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 02 Mei 2014 om 19:49
Haha Magtelt, dat zou ik willen zien.
Ik kom hier nog maar weinig door tijdgebrek, maar soms kijk ik niet ingelogd nog wel eens even. Maar ik probeer toch ook nog wel regelmatig in te loggen.
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Datum bericht: 02 Mei 2014 om 20:38
|
hoi magtelt, als jij allergisch voor wol bent, kun je dan wel tegen alpaca? ik heb laatst voor mijn schoonzusje iets gebreid en die is ook allergisch, maar ik vind zelf puur acryl vaak niet lekker, zo zweterig, en het knarst zo akeliig tijdens het breien. Ben toen uitgekomen op half katoen half acryl dat ging wel maar echt een lekker warme wintertrui zit er dan nooit in. Nu zei laatst iemand at mensen die allergisch voor wol zijn dat vaak alleen voor schapenwol zijn, andere beesten geen probleem. is dat bij jou ook zo? ik wilde die kattenkussens voor haar breien en heb in de opruiming van drops (35% korting dames!!!!) wat roestrode alpaca besteld maar begin nu te twijfelen of dat een goed idee was.
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 02 Mei 2014 om 22:17
Ik kom regelmatig zonder in te loggen omdat er niets over het een of ander te zeggen zou zijn. Als je langer lid bent wordt je ook voorzichtiger in het geen je zegt. Geschreven woord staat er en is niet meer terug te draaien. Het kan soms heel verkeerd overkomen of begrepen worden. Ik denk dat velen zo denken en het daardoor ook minder gezellig is geworden. Wat de newbees betreft kan ik mij heel goed voorstellen dat er mensen zijn met een probleem. Een vraag stellen, geholpen worden en klaar. Zij maken misschien alleen dit ene project en zijn voorlopig klaar met haken of breien. Ook heeft niet iedereen tijd en zin om op een forum bezig te zijn. Ik vind het leuk om mee te lezen, creaties te bewonderen, ideeën (veel te veel) op te doen en het allerleukste: problemen helpen op te lossen.En nu maar hopen dat er niets verkeerd begrepen wordt.
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Datum bericht: 02 Mei 2014 om 22:45
Kvdl, ik heb wel eens gehoord dat het aan het wolvet ligt, de lanoline, die dus ook niet in je crèmes mag zitten. Het zou best kunnen dat dat niet in alle wolsoorten zit.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 03 Mei 2014 om 10:43
kvdl wrote:
hoi magtelt, als jij allergisch voor wol bent, kun je dan wel tegen alpaca? ik heb laatst voor mijn schoonzusje iets gebreid en die is ook allergisch, maar ik vind zelf puur acryl vaak niet lekker, zo zweterig, en het knarst zo akeliig tijdens het breien. Ben toen uitgekomen op half katoen half acryl dat ging wel maar echt een lekker warme wintertrui zit er dan nooit in. Nu zei laatst iemand at mensen die allergisch voor wol zijn dat vaak alleen voor schapenwol zijn, andere beesten geen probleem. is dat bij jou ook zo? ik wilde die kattenkussens voor haar breien en heb in de opruiming van drops (35% korting dames!!!!) wat roestrode alpaca besteld maar begin nu te twijfelen of dat een goed idee was. | Het is nooit een slecht id om roestrode alpaca in de opruiming te kopen
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 03 Mei 2014 om 11:17
garnstudio heb ik net staan te verlekkeren op de mooie alpaca garentjes.....ik kan nu nog de hand op de knip houden maar mijn benen spartelen virtueel richting tantejanna.nl (dat is vlakbij mijn huis).
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 03 Mei 2014 om 13:10
Ik was al blij met mijn rode schoenen, nu heb ik er een rode tas bij en rode veters.
Bij Primera lagen ook weer een aantal nieuwe bladen, breien en haken. De kinderbladen heb ik dit keer laten liggen. Ik vond vooral in de Simply haken leuke dingen staan en je krijgt een wolletje en haaknaald cadeau om een strikje te haken.
wat rozengeur.
|
Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 03 Mei 2014 om 16:20
|
Als jij die boeken nog hebt van games of thrones mag ik dan weten wat je er voor vraagt?
|
Datum bericht: 03 Mei 2014 om 17:15
|
[/QUOTE] Als het echte wol is dan wel zorgen dat je de mot er niet in krijgt. Ik heb zelf een bevlieging gehad en de logeerkamer vol met konen staan, dus ik probeer me in te houden - moeilùk. [/QUOTE]
 daar had ik nog niet aan gedacht. Ik bewaar veel wol in die grote stapelbare plastic opbergdozen. Daar kan dan toch geen mot bijkomen? Of ben ik nou erg naief? 
|
Datum bericht: 03 Mei 2014 om 17:19
lidwina wrote:
Ik kom regelmatig zonder in te loggen omdat er niets over het een of ander te zeggen zou zijn. Als je langer lid bent wordt je ook voorzichtiger in het geen je zegt. Geschreven woord staat er en is niet meer terug te draaien. Het kan soms heel verkeerd overkomen of begrepen worden. Ik denk dat velen zo denken en het daardoor ook minder gezellig is geworden. Wat de newbees betreft kan ik mij heel goed voorstellen dat er mensen zijn met een probleem. Een vraag stellen, geholpen worden en klaar. Zij maken misschien alleen dit ene project en zijn voorlopig klaar met haken of breien. Ook heeft niet iedereen tijd en zin om op een forum bezig te zijn. Ik vind het leuk om mee te lezen, creaties te bewonderen, ideeën (veel te veel) op te doen en het allerleukste: problemen helpen op te lossen.En nu maar hopen dat er niets verkeerd begrepen wordt. |
Herkenbaar hoor Lida. Ik heb daar ook wel last van. Zeker wanneer het over onderwerpen gaat die niets met handwerken te maken hebben. Maar eigenlijk is het heel jammer dat we ons daardoor laten weerhouden om " mee" te praten toch?
|
Datum bericht: 03 Mei 2014 om 17:37
Hulten1 wrote:
| Als het echte wol is dan wel zorgen dat je de mot er niet in krijgt. Ik heb zelf een bevlieging gehad en de logeerkamer
vol met konen staan, dus ik probeer me in te houden - moeilùk. [/QUOTE]
 daar had ik nog niet aan gedacht. Ik bewaar veel wol in die grote stapelbare plastic opbergdozen. Daar kan dan toch geen mot bijkomen? Of ben ik nou erg naief?  [/QUOTE] Ze zitten graag in het donker en de meeste motten komen niet aangevlogen, maar komen met 2ehands spullen mee. Omdat het bij mijn moeder
wel het mottencircus leek heb ik me moeten verdiepen, ze houden van wol/vilt/leer!/veren (b.v. een boa).
Ik heb me verlaagd tot mottenvangers en spuitbus en heb een x aantal blokjes Cedar hout aangeschaft
|
Bericht van: Naemi
Datum bericht: 03 Mei 2014 om 19:30
Wij hadden ze ook gruwel. Ik heb van het eigen merk van Kruidvat een soort loksetjes gehaald. Die geven een geur af waar mannetjes op afkomen, en die plakken dan aan de strip vast. Enne... geen mannetjes motten, geen vreterige babywurmpjes. En in de ruimte waar ik ze het meest zag brandt nu dag en nacht een blauwe vliegenlamp; hoorde in het begin regelmatig Bzzzzzzzttttt.
------------- geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
Datum bericht: 04 Mei 2014 om 09:17
Betty, ik heb de game of thronesboeken verkocht, ik heb nu nog Het rad des tijds, de complete serie, een stuk of 16 meen ik, achter de schotten liggen, daar vraag ik minstens € 100 voor en dat wil niemand geven. Ik had ook de Eragonserie en het eind beviel me niet, dus die zijn ook al verkocht op Marktplaats.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 04 Mei 2014 om 10:29
|
Ok magteld ,het gaat mij om dethrones voor mijn man en daar heb ik hanneke al voor gemaild maar bedankt hoor..ik koop geen boeken voor mijzelf.ik verslind ze bij bosjes op mijn i-pad ik heb een lijst van 11000boeken waarik uitkan kiezen. Heerlijk.
|
Datum bericht: 06 Mei 2014 om 17:54
Hey meiden Nog steeds gezellig hier. ben alleen op het moment veel aan het werk. En als ik dan thuis ben, dan sta ik te springen om verder te gaan met mijn truitje wat ik aan het haken ben
Vandaar even niet zoveel aanwezig
|
Datum bericht: 06 Mei 2014 om 19:09
Klopt het dat de detectiveseries bijna allemaal aan het herhalen zijn? Wij nemen ze nu maar op, zodat we het stop kunnen zetten, zodra we iets herkennen. En dan kijken we naar nachtfilms, die we ook opgenomen hebben. Of naar oude series, die in de kast staan. Mijn man houdt van Sherlock Holmes, maakt niet uit met welke acteur. Ik vind die ook wel leuk om naar te kijken met een breiwerkje in de handen.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 06 Mei 2014 om 19:12
Volgens mij zijn ze idd aan het herhalen. Behalve bij NCIS op woensdag twijfel ik. Zijn afleveringen bij ( 1 van de 3) die ik niet ken. Maar kan ook zijn dat ik die gewoon gemist heb en ze wel al eerder op tv zijn geweest.
|
Datum bericht: 06 Mei 2014 om 19:20
Wij hebben soms net het begin gemist en dan zie je ineens Ziwa in de aftiteling, nou dan weet je dat het een oude is. Ik mis haar wel.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 06 Mei 2014 om 19:35
|
Als tv-loos iemand raak ik helemaal de draad kwijt. Geen tv en nog amper tijd om te breien. Vanmiddag heb ik
net een half voorpand afgekregen (ik moest nog maar een klein stukje). Maar nu moet ik gaan passen of ik het tot
een draagbaar geheel kan maken. Het ene voorpand is halfrond, het andere heeft een uitsparing.
Ik denk dat ik het maar gewoon met het verstand op nul ga proberen. Volgens mij had ik makkelijker een mouwloos vestje voor Pippie kunnen breien 
|
Datum bericht: 06 Mei 2014 om 19:48
Ik hou je niet tegen
|
Datum bericht: 06 Mei 2014 om 19:54
Scan jij nieuwe berichten op je naam ? Tis toch wat. Ik ga eerst lekker verder klussen aan mijn halve wagenwiel, daar heb ik vast wel tot 28 juni voor nodig
|
Datum bericht: 06 Mei 2014 om 20:09
Anders neem toch je hele breimasjien mee, misschien wil die ook wel even in de BBWolhal rondkijken.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 06 Mei 2014 om 20:41
|
Als het gezellig is, ben ik niet weg te branden!
|
Datum bericht: 07 Mei 2014 om 11:21
|
Magteld,en andere dames hebben jullie wel eens boekengelezen van Jodi Picoult? B.v. Negentien minuten of een goede moeder? Ik zelf lees ze erg graag.Misschien een tip.Hoewel smaken verschillen.
|
Datum bericht: 07 Mei 2014 om 12:20
Ik zal eens in de bieb kijken. Elke tip is welkom. Ik was vroeger dol op fantasyboeken, maar die gaan de laatste tijd alleen maar over tieners en dat middelbare schoolgezeur hoef ik niet te weten. Dat ze dan ook nog vampiers of weerwolven zijn, mogen ze zelf weten.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 08 Mei 2014 om 17:08
Jodi Picoult ja... Die schuwt geen moeilijke onderwerpen. Heb verschillende boeken van haar gelezen, maar weinigen maakten er zo'n indruk op me als "Handle with care"... (even gegoogled, in het Nederlands: Het tere kind).
|
Datum bericht: 08 Mei 2014 om 18:20
|
Ja die heb ik ook gelezen
|
Bericht van: breinaald
Datum bericht: 10 Mei 2014 om 15:52
|
lees alleen maar thrillers preston en child vind ik erg goed en jeffrey daever, david baldacci lees je in een adam uit
-------------
quality=
|
Datum bericht: 10 Mei 2014 om 16:00
Mijn man leest een hele serie van Clive Cussler. Ik hoor hem aldoor lachen, hij vindt het net De Kameleon voor volwassenen.
Ik heb het op het moment druk met het ordenen van mijn hobbyspullen. Dat is wel een leuk werkje. Ik kom van alles tegen, waarvan ik het bestaan vergeten was.
Het is echt weer om binnen bezig te zijn, tenzij je het leuk vindt om er als een verzopen kat bij te lopen.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 10 Mei 2014 om 16:37
Tis hier nu droog maar het was en is triest weer. Voor mij goed weer om eens mijn laptop te organiseren en mapjes te maken.
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Datum bericht: 10 Mei 2014 om 16:37
magtelt, dr is hoop!!!! na de hele dag regen waait t hier ineens hard en.......... de zon schijnt!
|
Datum bericht: 10 Mei 2014 om 17:51
Hier schijnt ook de zon. Maar toch doet soms iemand in ene het licht uit hihihi
|
Datum bericht: 10 Mei 2014 om 20:49
Haha, De Kameleon voor volwassenen... een vrij goede omschrijving van de boeken van Clive Cussler.
Ik vind dat ook fantastische boeken, alleen moet je er niet teveel achter elkaar lezen, dan wordt je wel enigszins Dirk Pitt moe (of Kurt Austin... een Dirk Pitt met blauwe ogen).
Preston & Child zijn bij mij ook favoriet, samen met Baldacci.
|
Datum bericht: 10 Mei 2014 om 21:02
ha wat dacht je van patricia cornwell, karin slaughter en alex kava, al vallen er altijd wel veel ''dooie''
|
Datum bericht: 11 Mei 2014 om 10:31
|
Van Karin Slaugter alles gelezen
|
Datum bericht: 12 Mei 2014 om 12:33
Ik heb het boek Stormvogel over de Rozenoorlogen in Engeland binnen. Tjonge wat een tijd was dat. Er waren een paar families die koninklijk bloed hadden (net of dat anders is dan van het gewone volk) en die waren onderling verweven door huwelijken, maar ze stonden elkaar ook naar het leven. Ze vochten om de troon, als honden om een been, de sterkste won aldoor voor een poosje.
Ik was geïnteresseerd in die periode, omdat ik al sinds mijn jeugd een detectiveroman heb over een inspecteur, die met een gebroken been in het ziekenhuis ligt en dan van verveling Koning Richard III van York gaat onderzoeken. Was het wel zo'n moorddadige schurk? Het antwoord was Nee. Maar de overwinnaar van Lancaster schrijft geschiedenis, dus die kan de vorige koning alle zelf gepleegde moorden in de schoenen schuiven. Ik heb ook met veel plezier naar The white queen gekeken en overigens ook genoten van Heny VIII, een nazaat van Lancaster. Voral de kleding en de hofdansen waren prachtig om te zien.
wat rozengeur.
|
|