stoffen portemonneetje?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=38949
Print Datum: 08 Augustus 2025 om 23:46 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: stoffen portemonneetje?
Bericht van: engeline
Onderwerp: stoffen portemonneetje?
Datum bericht: 14 Juli 2014 om 12:42
Heeft iemand ervaring om van stof(denim) een portemonneetje te maken met een beugeltje met gaatjes.
Kun je die net als met haken vast naaien aan het beugeltje of gaat dat rafelen?
|
Antwoorden:
Bericht van: Creananske
Datum bericht: 14 Juli 2014 om 12:48
Dat kan je zeker... Als je werkt met een overlappend naadje of met een voeringske dan rafelt het niet,hoor. Er bestaan daar wel veel fotootjes van op picasa... Bv gemaakt in hexagonnetjes... Zelf heb ik daar nu niets van liggen en moet straks weg... maar zal nog snel zoeken voor je op het net en anders kijk ik verder als ik terug ben... Hopelijk vind ik wat...
------------- Groetjes Creananske
|
Bericht van: koffiebuikje
Datum bericht: 14 Juli 2014 om 17:54
ik heb in het verleden ook een aantal beusjes gemaakt maar dan met krallenbreien maar met stof heb ik dat nog niet gedaan dus daar kan ik je niets over vertellen maar misschien kan je de rafels in smeren met texlielijm niet te dik natuurlijk dan rafelt het niet verder en aan de achterkant.
texielijm droogt transperant op maar probeer het eerst op een restjestof houtlijm kun je er ook voor gebruiken maar wel iets verdunt
nog een tip ik denk zelfs beter is strijk de stof eerst met strijkvliesline wand dat gebruikje ook voor een kraag in en kledingstuk ook om rafels te voorkomen
|
Bericht van: JokeP
Datum bericht: 14 Juli 2014 om 18:18
Niet de onbewerkte rand in de beugel naaien want dan gaat het inderdaad rafelen.
------------- Groetjes, Joke
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
|
Datum bericht: 14 Juli 2014 om 18:18
Bedankt dames ,ik ga het eens proberen.
|
Bericht van: Creananske
Datum bericht: 14 Juli 2014 om 18:20
Ben blij dat je het patroontje goed ontvangen hebt...
------------- Groetjes Creananske
|
Datum bericht: 14 Juli 2014 om 18:25
Ja nog reuze bedankt,was eerst even te snel met reageren haha
|
|