Telpatroon
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=39111
Print Datum: 08 Augustus 2025 om 20:44 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Telpatroon
Bericht van: Happeb
Onderwerp: Telpatroon
Datum bericht: 06 Augustus 2014 om 22:05
Goedenavond, heb ff n vraagje, ik heb n nieuw borduurpakket besteld, Bird table van Anchor. N hele uitdaging! Nu zijn er steken op t telpatroon die ik niet helemaal snap en er zit ook geen uitleg van bij. In sommige vakjes op het telpatroon staat een diagonale lijn met boven die lijn een borduurkleur en onder diezelfde lijn een andere borduurkleur. Ook zijn er vakjes met n diagonale lijn met daarboven een kleur en eronder niets of andersom. Weet iemand hier n antwoord op? Alvaat bedankt!!
|
Antwoorden:
Bericht van: Hobbydoos_gebruiker
Datum bericht: 07 Augustus 2014 om 08:30
Kan het misschien zijn dat je, als je een kruisje met 2 draden moet maken, 1 draadje van de ene en 1 draadje van de andere kleur moet gebruiken? Dit komt ook wel eens in patronen voor.
|
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 07 Augustus 2014 om 08:47
half kruisje van de ene kleur en half kruisje van de andere kleur . En als er slechts 1 streepje staat alleen een half kruisje zou ook een aanduiding kunnen zijn .
|
Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 07 Augustus 2014 om 08:59
Het is niet zo leuk om te borduren maar je moet dan 1 heel kruisje in het ene deel doen en een heel kruisje in het andere deel van het normale kruisje. Je moet als het ware je normale kruisje over 2 draads of aida stof verdelen in 4en. Succes.
|
Bericht van: Happeb
Datum bericht: 07 Augustus 2014 om 09:30
Thanx allemaal! Geerlig jouw uitleg klinkt t meest aannemelijk aangezien er ook halve kruisjes in het patroon voorkomen en die worden weer anders aangegeven. Kei bedankt want nu kan ik er tenminste aan beginnen !
|
Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 07 Augustus 2014 om 18:35
|