Print Pagina | Close Window

Mochila look-a-like haken

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Tips en Trucs
Forum: Tips en Trucs voor breien en haken
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=39271
Print Datum: 05 Oktober 2024 om 05:45
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Mochila look-a-like haken
Bericht van: Janne Marie
Onderwerp: Mochila look-a-like haken
Datum bericht: 26 Augustus 2014 om 11:15
Er is weer een CAL, op facebook, voor het maken van een Mochila look-a-like tas. Dat zijn erg leuke tassen. Ik ga ook zo'n tas proberen te maken, het is een leuke techniek. Je haakt niet gewoon maar meer naar mijn idee tegendraads, je haalt de draad niet over de naald maar onderlangs en je haakt alleen door de achterste lus.

Ik wou een foto van zo'n tas plaatsen maar dat lukt me niet, google maar eens op mochila bag.

Zijn er hier nog mensen die ook meedoen?



Antwoorden:
Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 15:17
Doet er hier niemand mee???


Bericht van: bep
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 15:38
ikke niet nee want anders had ik allang geantwoord.
ik heb nog heel wat haakwerkjes te doen die tegen november moeten af zijn en ik denk dat ik daarna wel terug aan breien toe ben.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 15:44
Haha, ja ik heb ook nog dingen liggen waar ik mee verder moet. Maar ik kon het niet laten om hier ook aan mee te doen, vind die tassen wel mooi. Erg duur zijn als je ze wilt kopen.


Bericht van: bep
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 15:51
ik denk dat mg hier ook een patroon voor geschreven heeft. Is op haar blog te zien.


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 16:18
Ik had je berichtje nog niet gezien. Het is een besloten groep dus heb me er nog niet in kunnen verdiepen. Lijkt me wel erg leuk. Zo'n tas staat al lang op m'n verlanglijstje en dit is dan wel een stok achter de deur. Zal ook eens op de blog van MG gaan kijken.

-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: Cully
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 16:43
Misschien kunnen wr hier op het forum ook een cal doen?
Ikzelf heb geen faceboek, maar misschien ben ik de enige?!?


Bericht van: bep
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 16:55
nee cully ik ben ook niet op faceboek. Mijn face is al een heel boek.


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 17:09
Originally posted by bep bep wrote:

nee cully ik ben ook niet op faceboek. Mijn face is al een heel boek.
 
lol


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 18:46
Ik zit wel op facebook, maar het is een gesloten boek voor mij. Als ik probeer een reactie te plaatsen, gebeurt dat domweg niet.

Overigens heb ik geen tijd en geen zin om mee te doen met een tassen CAL.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bep
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 18:48
als je een reactie plaatst moet je eens goed hoesten tegen faceboek, hij zal wel wakker schieten en de boodschap doorgeven dan.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 19:00
Ik dacht meer aan een klap tegen de laptop, dat deden ze toch vroeger als een auto niet wilde starten? Een flinke soejang en hij deed het weer. Dat doet moeder meer pijn dan laptop.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 22:13
Kan ik ergens een patroon vinden behalve bij marion


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 22:14
Ik heb gegoegeld zou bep zeggen maar ik zie niets van een verkeerde steek hoor janne


Bericht van: engeline
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 10:17
heb ook geen facebook.wil ik ook niet,en doe ook even niet mee met de tas.ben met zoveel dingen bezig..


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 11:22
Dat het een besloten groep is hield mij eerst ook tegen, dan moet je jezelf eerst aanmelden voor je meer kunt zien. Maar ik ben blij dat ik het toch gedaan heb, het zijn leuke tassen. Hoe de CAL tas wordt is nog niet bekend, maar dat vind ik juist wel leuk.

BettieKleien, ik heb ook gezocht naar patronen maar kan er niet echt voor een tas vinden. Nu zag ik ergens eee foto van zo'n tas, dat was gewoon een platte schoutertas, die is simpel, haak je gewoon een rechte lap.
http://www.littlecolibri.com/wp-content/uploads/2013/04/bag11-01.jpg" rel="nofollow - http://www.littlecolibri.com/wp-content/uploads/2013/04/bag11-01.jpg

(hoop dat je hem zo kunt zien).
Je kunt dan alle soorten patronen gebruiken, haak, brei, borduur, kralenpatronen.
Maak je met een ronde bodem, dan gebruik je het patroon van bijvoorbeeld een pannenlap en ga je als de pannenlap op maat is omhoog werken met een patroon.

Het haken gaat als volgt:
je haakt met vasten, steeds in de achterste lus van de vaste. Je haalt de draad niet over de haaknaald heen maar onderlangs (yarn under). Je neemt steeds extra draad mee om alles stevig te maken. Werk je bijvoorbeeld met vier kleuren, dan haak je steeds door de lus maar neemt de kleuren die je op dat moment niet gebruikt achterlangs mee. (hoop dat ik het goed uitleg).


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 15:18
Dank je janne


Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 21:24
Ik ben wel lid en sla het eerst op,ze zijn erg leuk,maar ik wil eerst andere dingen afmaken

-------------
Groetjes jenny


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 21:46
Janne hoe heet die besloten groep op facebook dan?


Bericht van: Judy
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 22:55
leuke tassen, maar lijkt me een heel werk.

-------------
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 09:22
Heb even voor je gezocht Betty . Mochila look-a-like haken intikken dan kom je hem tegen.
Ik heb mij net aangemeld nu even wachten tot ik geaccepteerd wordtπŸ˜„


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 10:46
Bettie de groep heet Mochila look-a-like haken.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 10:48
Leuk Fleurtje, dga jij hem ook maken? We zijn nu bij week 2. Zaterdag komt week 3 online. Je hoeft toch niet gelijk te lopen met de groep, dus maakt niet uit wanneer je instapt.
Na deze tas willen ze met een iets moeilijker project beginnen (geen idee of dat weer een tas zal zijn).


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 10:52
Ik moet nog even wachten tot ik geaccepteerd wordt. En dan wil ik kijken of het me lukt om mee te doen. Ik heb nog behoorlijk wat haakwerkjes die afgemaakt moeten worden πŸ˜„


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 11:02
Ja, ik eigenlijk ook, hoewel niet alleen haakwerk. Een deken breien , een sjaal breien , een slang met kraaltjes haken,  kralenwerk afmaken. En een dikke pil uitlezen, waarbij ik trouwens al over de helft ben :) O ja, en ik moet nog steeds met mijn breirol beginnen, garen daarvoor heb ik al heel lang in huis. Maar, ik heb een volgorde gemaakt, 1: cal tas maken en tussendoor: 2. sjaal breien (Dreambird) en tussendoor 3. Lezen.  De rest staat voorlopig 'on hold'.


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 11:14
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚we zijn allemaal hetzelfde.πŸ‘
Ben op het ogenblik ook druk met zorgenvriendjes te haken. Krijg best wel wat aanvragen . Heb nu ook een sleutelhangervriendje gemaakt en een Tasvriendje gemaakt.
http://freebits.nl/image/mEM
http://freebits.nl/image/mET
http://freebits.nl/image/mE4
Dus ik denk dat de cal nog even moet wachten


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 11:15
http://freebits.nl/image/mEM" rel="nofollow">
http://freebits.nl/image/mET" rel="nofollow">
http://freebits.nl/image/mE4" rel="nofollow">


Bericht van: engeline
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 11:28
O,wat een plaatjes,zeker wel veel werk met zo'n ritsje innaaien?


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 12:15
Valt mee Engeline, de eerste keer was het lastigste omdat je iets nieuws probeert, maar nu gaat het al een stuk makkelijker .πŸ˜„πŸ‘


Bericht van: engeline
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 12:32
vind ze prachtig!


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 12:47
Ik heb mezelf inmiddels ook aangemeld en heb veel zin om te beginnen. Moet echter van mezelf eerst nog een ander project afmaken.

-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 19:55
wat een goed idee!! en wat een mooie vriendjes!


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 29 Augustus 2014 om 22:18
Ik heb mezelf ook gemeld en ben er nu bij.ik kan alleen niet de voorbeelden en patronen downloaden en uitprinten op mijn ipad lijkt het maar op de pc gaat het wel maar heb daar geen printer op en lukt me nog niet morgen verder kijken


Bericht van: Prideke
Datum bericht: 30 Augustus 2014 om 14:20
ben nu lid van die fb groep maar jeetje wat ziet dat er ingewikkeld uit!!! Inbreien kan ik ook al niet en dit lijkt erop hihi

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 01 September 2014 om 10:31
Fleurtje 48, wat mooi allemaal. Wauw.


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 01 September 2014 om 10:54
Nou Prideke ik heb dat zelfde probleem, ik heb me ook aangemeld maar ik zie het ook nog niet zo zitten hihihi, heb het nog even op zij gezet.. En dankjewel Janne MarieπŸ‘


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 01 September 2014 om 10:58
Heb gisteren een eerste poging gewaagd. Gelukkig houden ze het eenvoudig zodat ook beginners mee kunnen doen. Vind het leuk om te doen maar moet wel erg wennen aan de andere manier van haken. Alleen de achterste lus haken (niet zo'n probleem) en de draad langs onder over de haaknaald leggen i.p.v. langs boven. Dat gaat nog wat krampachtig. Heb inmiddels week 1 gedaan (bijna hele middag aan bezig geweest) maar moest toen echt even stoppen. Loop nog twee weken achter maar dat haal ik wel in.
Nog meer mensen begonnen?


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 01 September 2014 om 13:34
Ja ,ik ben ook begonnen maar ik heb nog nooit zoveel moeite ergens mee gejhad.het gaat niet om snappen maar om het doen


Bericht van: C4th
Datum bericht: 01 September 2014 om 13:53
Ik heb er naar gekeken, maar weet gewoonweg niet waar of hoe ik moet beginnen.
Ik snap al helemaal niet hoe je aan die ster komt? Ik kan dat niet uit de documenten halen die ik al gevonden heb....
Zal wel aan mij liggen.


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 01 September 2014 om 15:14
Originally posted by C4th C4th wrote:

Ik heb er naar gekeken, maar weet gewoonweg niet waar of hoe ik moet beginnen.
Ik snap al helemaal niet hoe je aan die ster komt? Ik kan dat niet uit de documenten halen die ik al gevonden heb....
Zal wel aan mij liggen.
 
Bij bestanden staat een bestand 'Mochila look-a-like cal.pdf'. Daarin wordt elke toer beschreven. Elke week wordt het bestand aangevuld met de nieuwe weekopdracht. In andere bestanden staat precies beschreven hoe de techniek werkt en tips e.d.
 
Het is op zich allemaal vrij duidelijk maar de techniek is zo heel anders dan gewend dat het (nog) niet echt soepel gaat.
 


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 01 September 2014 om 15:20
Originally posted by BettyKleien BettyKleien wrote:

Ja ,ik ben ook begonnen maar ik heb nog nooit zoveel moeite ergens mee gejhad.het gaat niet om snappen maar om het doen
 
Helemaal mee eens. Ben zo gecontreerd bezig met op de juiste manier te haken dat ik regelmatig vergeet op tijd de kleurwissel te doen. Ook steek ik, vooral in het begin, vaak door de draad heen of had ik maar en halve draad op m'n haaknaald staan, of gleden de lussen er af. Zucht.... Kan het ook niet te lang achter elkaar doen want dan ben ik helemaal verkrampt Dead


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: Geotje
Datum bericht: 01 September 2014 om 16:43
Kan iemand de link naar de Facebook pagina plaatsen. Kan hem nl niet vinden.


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 01 September 2014 om 17:05
Monchila look -a-like haken intikken op facebook dan kom je er zekers


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 01 September 2014 om 18:03
http://www.facebook.com/groups/822859157734086/" rel="nofollow - https://www.facebook.com/groups/822859157734086/
Of zoeken op: Mochila look-a-like haken


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: C4th
Datum bericht: 02 September 2014 om 00:52
Originally posted by JokeP JokeP wrote:

Originally posted by C4th C4th wrote:

Ik heb er naar gekeken, maar weet gewoonweg niet waar of hoe ik moet beginnen.
Ik snap al helemaal niet hoe je aan die ster komt? Ik kan dat niet uit de documenten halen die ik al gevonden heb....
Zal wel aan mij liggen.
 
Bij bestanden staat een bestand 'Mochila look-a-like cal.pdf'. Daarin wordt elke toer beschreven. Elke week wordt het bestand aangevuld met de nieuwe weekopdracht. In andere bestanden staat precies beschreven hoe de techniek werkt en tips e.d.
 
Het is op zich allemaal vrij duidelijk maar de techniek is zo heel anders dan gewend dat het (nog) niet echt soepel gaat.
 


Ha kijk, dat was dan ongeveer het enige document dat ik nog niet gedownload had Tongue

Nu alleen nog uitvinden wat ze bedoelen met "de draad mee laten lopen"...
Bij de eerdere mochilla die ik heb gemaakt met het patroon van ByMG liet ik de draad (denk ik) niet meelopen, waardoor ik aan het eind van de tas aan de binnenkant een hele berg draden had, waardoor een voering eigenlijk noodzakelijk was.



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 September 2014 om 09:11
Als je net als bij breien de "slapende" draad telkens na een paar steken om de werkdraad heenslaat, is ie wel zichtbaar maar krijg je geen hinderlijk lange lussen binnenin je tas. Van buiten zie je het niet.

Je kunt ook met gemeleerde Royal of Bianca haken, desnoods met twee draden. Dan moet je wel opletten in het begin, dat de kleuren van beide draden hetzelfde zijn. Meestal is dat al zo als je aan de buitenkant van de bol begint. In ieder geval krijg je dan een fleurig geheel van strepen (Bianca) of vlekjes (Royal).

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 02 September 2014 om 09:24
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als je net als bij breien de "slapende" draad telkens na een paar steken om de werkdraad heenslaat, is ie wel zichtbaar maar krijg je geen hinderlijk lange lussen binnenin je tas. Van buiten zie je het niet.

Je kunt ook met gemeleerde Royal of Bianca haken, desnoods met twee draden. Dan moet je wel opletten in het begin, dat de kleuren van beide draden hetzelfde zijn. Meestal is dat al zo als je aan de buitenkant van de bol begint. In ieder geval krijg je dan een fleurig geheel van strepen (Bianca) of vlekjes (Royal).
 
Dit is niet wat ze bedoelen. De niet gebruikte draden worden bij alle steken meegenomen waardoor je ze dus ook aan de binnenkant niet ziet. Dit is ook wat de stevigheid aan de tas geeft. En Mochila kun je, denk ik, beter met effen garen haken omdat dan de patronen mooier uitkomen.


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: Knutselaartje
Datum bericht: 02 September 2014 om 09:45
Heb me inmiddels ook aangemeld op de faceboekgroep en moet zeggen dat het er ontzettend leuk uitziet. Denk dat ik morgen maar garen ga halen en ook een poging ga wagen. Als ik het patroon lees dan begrijp ik wat ze bedoelen alleen is de vraag nog of het ook gaat lukken!


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 02 September 2014 om 10:18
Nou ,ik zeg jedat het erg tegenvalt,Maar ik vind hetde moeite waard.ben er de hele dag mee bezig maar gewoon met een proeflapje


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 02 September 2014 om 10:23
Nu staat er op deze groep ook een link naar een Duitse cal voor zo'n tas: http://schoenstricken.de/2014/08/taschen-crochetalong-teil-4/


Ik vertaal het patroon elke week voor mezelf (voor als ik hem ooit nog eens een keer ga maken),  wil je mijn vertaling, stuur me dan een pb.


Bericht van: Knutselaartje
Datum bericht: 02 September 2014 om 11:16
Bedankt voor de tips, ik ga deze week een poging wagen!


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 02 September 2014 om 11:38
Ik hoop van het weekend een poging te wagen. πŸ˜„


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 02 September 2014 om 12:05
Goede aanvulling JokeP, bedankt, daar had ik niet aan gedacht om dat erbij te vermelden.


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 02 September 2014 om 12:14
Originally posted by Janne Marie Janne Marie wrote:

Goede aanvulling JokeP, bedankt, daar had ik niet aan gedacht om dat erbij te vermelden.
Tongue Met z'n allen komen we er wel Tongue


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: C4th
Datum bericht: 02 September 2014 om 19:29
Hele duidelijke foto, dank. Je haakt de draad dus niet mee door hem over de naald te haken, maar wel in de steek.

Dank. Ik denk hier wel iets mee te kunnen.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 02 September 2014 om 21:39
Ja dat heb je goed gezien en begrepen .Het is niet makkelijk maar wel een leuke uitdaging en hele mooie tassen


Bericht van: Stramien
Datum bericht: 03 September 2014 om 19:19
Ik heb geen face book, maar wil wel graag meedoen.
Hoe doe ik dat?


-------------
december2011



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 September 2014 om 19:26
Het is vast wel mogelijk om je voor de duur van de CAL op te geven voor facebook en erna je account weer te verwijderen. Die informatie is op google te vinden. Wil je geen facebook, pech, volgende CAL beter.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Stramien
Datum bericht: 03 September 2014 om 20:22
Dank je voor de tip Magtelt!

-------------
december2011



Bericht van: Knutselaartje
Datum bericht: 04 September 2014 om 09:09
Ik ben gister met de tas begonnen en het is na wat prutsen toch gelukt. Het werkt echt verslavend!


Bericht van: Wil.f
Datum bericht: 04 September 2014 om 09:53
Wil wel mee doen maar kan je niet beter dat iedereen op ze eigen tempo mee doe dat per week deel van het patroon neer zet en dan men dan als alles klaar is tweemaanden er langen er over kunnen doen dar echt veel werk is


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 04 September 2014 om 11:51
Je kunt er toch altijd langer over doen? Er zijn er ook die nu pas beginnen. Het is juist wel leuk vind ik, dat ze elke week een stukje plaatsen. Gelukkig is het niet verplicht om het elke week af te hebben, dan was ik er trouwens zelf echt niet aan begonnen, het moet geen verplichting zijn.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 04 September 2014 om 12:09
Ben het helemaal met je eens janne ,Ikheb nu net week een af en snap het begin nu even niet van toer12 maar maak me geen zorgen dat ik niet op tijd loop mk vind het nu zo leuk en het resultaat vooral zo leuk wan wat ik zie als er een stuk klaar is,.ik loop al nieuwe kleuren te bedenken. Het enige ik zal geen tas patroon gaan ont werpen ,.Ik ben veels te blij met de mensen die dat voor ons doen .groet betty


Bericht van: Knutselaartje
Datum bericht: 04 September 2014 om 12:44
Ik ben al blij dat ik de steek nu onder de knie heb, heb nu ook inmiddels bijna week 1 af en maak me inderdaad ook niet druk, voeg iedere week gewoon netjes het patroon van die week er weer bij en zie wel wanneer ik mijn eigen tas af heb. Patroon ontwikkelen lijkt me best  moeilijk, ben blij dat we nu netjes het patroon kunnen volgen!


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 04 September 2014 om 12:54
Ik werk ook op mijn eigen tempo. Ben nu met week 2 bezig en denk niet dat ik het ingehaald krijg omdat het (bij mij tenminste) een heel stuk langzamer gaat dan gewoon haken. Het is inderdaad verslaven. Wil elke keer zien hoe de volgende toer uitpakt. Heb wel een beetje last van iets bobbelede bodem maar omdat dit de eerste keer is dat ik dit doe neem ik dat maar voor lief.

-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 04 September 2014 om 14:02
Ja, bij mij gaat het ook niet zo snel als met normaal haken. Je draden gaan ook steeds gedraaid zitten, dus steeds nadat ik een stukje heb gehaakt ben ik weer een tijd bezig om alles terug te draaien. Och, ook een bezigheid :)


Bericht van: Knutselaartje
Datum bericht: 04 September 2014 om 16:35
Het draaien van de draden kun je juist mooi wegwerken bij het yarn under haken en dan proberen te zorgen dat je juist geen gedraaide draden krijgt. Ga vanavond ook maar weer eens een stukje verder haken.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 05 September 2014 om 11:44
Ik heb week 3 al een paar keer over moeten doen. Nu kijk ik naar de gehele teltekening en dan gaat het beter.


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 05 September 2014 om 12:32
Originally posted by Janne Marie Janne Marie wrote:

Ik heb week 3 al een paar keer over moeten doen. Nu kijk ik naar de gehele teltekening en dan gaat het beter.
Maar je schiet dus al wel lekker op. Ik ben nog met week 2. Mag geloof ik nu aan de effen toer beginnen. Dit weekend logees dus zal er weinig van haken terecht komen.


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 07 September 2014 om 10:16
Ja, ik ben gisteravond aan week 4 begonnen. Begin nu wel te twijfelen of ik wel leuke kleuren heb gebruikt, maar ja ik wou hem maken van katoen dat ik toch al in huis had. Eerst dacht ik nog wel meer van die tassen te maken, maar nu twijfel ik. Het is leuk om een keer te doen, maar wat moet ik toch met al die tassen. Ik gebruik altijd maar 1 en dezelfde tas. 


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 07 September 2014 om 10:24
Heb je niemand anders die je ermee kan verrassen?


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 07 September 2014 om 11:22
Ik ben gisteren eindelijk begonnen, maar wat is dit lastig haken, normaal gesproken haak ik op een dag een leuk zorgenvriendje . Nu heb ik net week 1 achter de rug en zit nu met een verkrampte schouder, vastzittende nek en tintels in mijn rechterarm buiten maar wat Libelle's door te lezen, want ja haken lukt niet echt nu😒
Het is zo tegennatuurlijk haken, dat underyarn en achterste lus samen. Maar het zal wel een keertje wennen, hoop ikπŸ˜„
Allemaal succes met het verder haken van de Mochila look-a-like tasπŸ‘ ik hoop ergens volgende week de draad weer op te kunnen pakken.πŸ˜„


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 07 September 2014 om 12:08
Ook ik ervaar het als heel krampachtig haken. Kan het ook niet lang achter elkaar doen. Had in het begin nog de, inmiddels gebleken ijdele, hoop dat ik de achterstand wel even in zou halen. Mooi niet dus. Kan maar een paar toeren achter elkaar doen. Heb gelukkig nog een ander project op 'de pennen' staan dus wissel regelmatig af.

-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: Knutselaartje
Datum bericht: 08 September 2014 om 08:35
Ik ben inmiddels bezig met week 2, loop dus wel achter maar vid het heerlijk om te doen, gewoon als ik tijd heb iedere keer een klein stukje! Denk dat er na deze zeker nog wel meer tassen gaan volgen. Vind het heel leuk om te doen en in huis lopen ze allemaal al langs met de vraag hoe die gaat worden en wanneer ik er een voor hen ga maken....! haha


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 08 September 2014 om 11:14
Neen Bettie, zou niet weten aan wie. Nu loop ik er ook niet mee te koop, als ik iets heb gemaakt (vooral sieraden eigenlijk) dan laat ik het nooit zien, ik zet het op mijn weblog en berg het dan op.


Bericht van: engeline
Datum bericht: 08 September 2014 om 11:35
o.Janne Marie..ik breek mijn nek over mijn tassen en blijf ze nog steeds maken .zie steeds leukere en meestal neemt een van mijn dochters er wel weer een mee.En nu begint mijn moeder ook al... haha


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 10 September 2014 om 15:46


Even showen hoe mijn tas er tot nu toe uitziet, ik heb net week 4 klaar.



Bericht van: engeline
Datum bericht: 10 September 2014 om 15:48
GEWELDIG!!!!!!!!!!! super mooi!


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 10 September 2014 om 15:54
Wow, jij gaat goed! Ziet er super uit. Ik heb net de onderste drie toeren van de opstaande rand af en mag dus met het eerste patroontje beginnen. De bodem bobbelt bij mij een beetje en de binnenkant ziet er lang zo netjes niet uit als die van jou.


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 10 September 2014 om 16:33
K hebnet voor de 80ste x alles uit gehaald.ik denk dat ik toch problemen hebmet goed tellen.door de concentratieproblemen .die ik nog steeds heb door de val vande trap.ik benstik jaloers op je .


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 10 September 2014 om 16:35
Originally posted by BettyKleien BettyKleien wrote:

K hebnet voor de 80ste x alles uit gehaald.ik denk dat ik toch problemen hebmet goed tellen.door de concentratieproblemen .die ik nog steeds heb door de val vande trap.ik benstik jaloers op je .
 
Dat is vervelend zeg. Concentratie is hierbij inderdaad wel een vereiste. Wel dapper dat je toch doorgaat. Gaat vast goedkomen. Moet eerlijk zeggen dat mij meer dan twee toeren op een avond ook niet lukt. Het schiet dus ook niet echt op.


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: bep
Datum bericht: 10 September 2014 om 16:41
Originally posted by BettyKleien BettyKleien wrote:

K hebnet voor de 80ste x alles uit gehaald.ik denk dat ik toch problemen hebmet goed tellen.door de concentratieproblemen .die ik nog steeds heb door de val vande trap.ik benstik jaloers op je .


je moet niet jaloers zijn want ik weet zeker dat door het vele uithalen jouw draadje heel soepel is nu en dan gaat het vanzelf gaan en heb je een soepele tas


Bericht van: C4th
Datum bericht: 10 September 2014 om 22:40
Schitterend, mooie kleuren ook


Bericht van: fleurtje48
Datum bericht: 10 September 2014 om 23:20
Mooie sprekende kleuren!πŸ‘πŸ˜„ ik ben vanavond begonnen met week 2, ik heb 1 toer gedaan en toen was ik er al weer klaar mee. Ik ga denk ik toch maar andere katoen halen. Waar ik nu mee werk splijt heel snel.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 11 September 2014 om 17:41
Het gaat bij mij nu goed.Ik ben aan toer 16 maar het gaat zeker niet vlug .,maar dat hoeft ook niet ik heb de tijd .Maar het is gewoon verslavend.mijn zusje es nu ook besmet.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 12 September 2014 om 15:10
Het gaat zeker niet snel, maar naar mijn zin gaat het bij mij snel genoeg. Ik pak het werk af en toe op, maar meestal alleen in de avond. En geduld hebben mocht het niet lukken, ik moet ook af en toe wel wat uithalen hoor.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 28 September 2014 om 14:41


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 28 September 2014 om 14:47
ik kende teze tassen helemaal niet, zie het nu voor het eerst en.............ben meteen helemaal verliefd, kwijl, zucht
heb mijn dochter gevraagd voor mij op 'smoelenboek'  te gaan want ik hou daar allemaal niet zo van.
de tassen vind ik echter super en nu kan ik de kindertrui afbreien waar ik mee bezig ben en zij kan ondertussen op jacht naar werkbeschrijving enz. Smile

oh en sorry voor de lege post; ongelukje LOL


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 28 September 2014 om 18:57
Ik heb de knoop doorgehakt en ben er mee gestopt. Het resultaat was niet naar mijn zin maar ik was van plan de tas toch af te maken. Maar begon er tegenaan te hikken en had veel meer zin om aan andere projecten te werken. Maar dan voelde ik me weer schuldig omdat ik vond dat ik met de tas verder moest. Dus waarom tegen mijn zin in bezig zijn met iets wat een hobby zou moeten zijn. Nee dus, heb nu geaccepteerd dat het mijn ding niet is en waarschijnlijk ook niet zal worden. Heb er gewoon het geduld niet voor. 
Ik ga dus gewoon weer aan de slag met haak- en breisels waar ik wel lol in heb Smile


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: bep
Datum bericht: 28 September 2014 om 19:09
allΓ©, al dat werk. ge kunt het misschien afkanten en er een mandje van maken dan om uw handwerk waar ge mee bezig zijt in op te bergen.

-------------


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 28 September 2014 om 19:22
Originally posted by bep bep wrote:

allΓ©, al dat werk. ge kunt het misschien afkanten en er een mandje van maken dan om uw handwerk waar ge mee bezig zijt in op te bergen.

Zelfs daar was het niet goed genoeg voor. Heb het inmiddels uitgehaald en de bolletjes opgeruimd. Komen wel weer van pas bij een volgend project. En wie weet, als ik ooit met pensioen mag en veel tijd krijg dat ik het geduld heb om nog eens een poging te doen.


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 28 September 2014 om 21:25
wat ik niet goed begrijp.......
inmiddels een paar filmpjes gekeken over dat haakwerk......
en ik begrijp het probleem niet zo goed
gaat het jullie nou om die prachtige kleurrijke tassen of om de techniek onder de knie te krijgen?

ik vind die kleuren bijzonder inspirerend!
en ik ben dol op kleurrijke aparte zelfgemaakte tassen (voor zover ik al van tassen hou)
en ik bedacht me dat haakwerk over de voorste en achterse lus wordt gehaakt, is sterker dan over een lus
en wat maakt het voor het eindresultaat nou uit of je de draad onder je naald of boven je naald naar 'binnen' haalt?
dus wat mij betreft ga ik me de komende week binnen de gevarenzones van de wolwinkel begeven, de meest felle kleurtjes verzamelen en gewoon ns wat uitproberenBig smile

alleen nu zorgen dat ik die trui af brei......


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 28 September 2014 om 22:49
De tassen zijn inderdaad prachtig en de techniek is ook goed aan te leren. Maar voor het resultaat ook echt mooi is hebben de meesten wel wat oefening nodig, zo ook ik. En de techniek gaat veel langzamer dan gewoon haken.
En voor beide heb ik dus het geduld niet. Daarom ben ik ermee geen gestopt. Verder geen probleem.


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 28 September 2014 om 23:45
dag Joke, ik had niet specifiek op jouw post gereageerd hoor
het was meer een reactie op alle posts hier en een me hardop afvragen of ik iets over het hoofd had gezien


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 29 September 2014 om 08:39
De CAL is verplaatst naar de Agenda Hobbybeurzen. Hier zit ie in Tips en Trucs en het is eigenlijk geen tip meer, behalve de tip dat er weer een CAL is begonnen. In de andere rubriek gebeurt veel minder, dus daar blijft hij langer bovenaan.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net