kaasfondue
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=39292
Print Datum: 17 November 2024 om 10:23 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: kaasfondue
Bericht van: engeline
Onderwerp: kaasfondue
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 22:02
Wij(mijn man en ik) kaasfonduen nogal graag,Neem het ook altijd(zomer en winter) mee als we met de camper weggaan.
Vorige week zaterdag gebeurde er iets raars tijdens het eten,de kaas begon zich te scheiden van het vocht.Vreemd! maar het fonduen was wel over.Een mailtje gestuurd naar Emmi(fabriek) en kreeg netjes een mail terug dat ze blij waren met mijn bericht,zodat ze altijd op de hoogte bleven van hun kwaliteit en er bij klachten wat aan konden doen.Vandaag zaten er twee pakken kaasfondue in mijn brievenbus!!!! Service!
|
Antwoorden:
Bericht van: Lelie
Datum bericht: 27 Augustus 2014 om 23:42
Wow service inderdaad! Ik vind die kaasfondue ook altijd heel lekker :)
|
Bericht van: Creananske
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 09:06
Heb dat van m'n leven nog nooit gegeten.
------------- Groetjes Creananske
|
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 09:17
Heerlijk! met stokbrood en stukken paprika.lekker door de kaas heen halen.glaasje wijn erbij.mmmm.
|
Bericht van: kvdl
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 10:05
Ik ben ook heel tevreden over de Emmi- had ze een vraag gesteld of ze bonenmeel gebruiken (mijn schoonmoeder is allergisch) en kreeg binnen een paar uur antwoord terug. Na twee en een halve week vakantie in Zwitserland moet ik wel zeggen dat vers gemaakt in een Zwitsers restaurant lekkerder is dan uit een pakje, maar er zit tenminste de juiste kaas in - er is in België niet aan de juiste kaas te komen.
|
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 10:15
o,vers zal zeker lekkerder zijn.geloof het meteen,Heb het helaas nog nooit zelf geproefd.Ook ikben heel tevreden over Emmi,alleen die ene keer niet.Heb ze ook gevraagd of ik misschien zelf ietd fouf had gedaan.Maar dat was niet zo.Jammer dat het jullie niet te krijgen is.helemaal geen kaasfondue? deze zomer waren wij in Bretagne,en ik dacht daar in een supermarkt kaasfondue gekocht te hebben(mijn frans is niet al te best haha) vond het wel raar dat het allemaal (12 stuks) kleine verpakkingen waren,maarja..landswijs landseer...hup in de pan,nou dat begon me toch een partij te spetteren , pan meteen aangebrand,was het smeerkaas !
|
Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 11:06
Dat lijkt me nu ook heerlijk, maar mijn man lust geen kaas daarom doen we het nooit.
|
Bericht van: bep
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 11:07
ja engeline, dat is idd een meevaller van een service en fondue au fromage is dus niet hetzelfde als fromage fondu
|
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 11:08
haha nee,dat weet ik nu ook.
|
Bericht van: JokeP
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 11:24
Wat netjes! Als wij kaasfondue doen gebruiken we nooit kantenklare maar kopen zelf verschillende soorten kaas.
------------- Groetjes, Joke
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
|
Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 11:52
wat een service, nog nooit gegeten, hier hanteren ze (man en koters) het gezegde wat de boer niet kent da eet ie nie! jammer hoor! hachee/courgettes/knoflook ed maak ik alleen voor me and meselfs! maar om nou in je eendje kaas te gaan fonduen das net een stap te ver
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 12:03
Ik at het wel in de jaren 60/70, zelfgemaakt, inderdaad. Het komt ook voor in Asterix en de Helvetiërs.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 12:32
Heb het ook jaren niet gegeten,maar was ooit eens opzoek naar eten wat ik mee kon nemen met de camper.Daar kwam ik dit tegen.Sindsdien eten we het regelmatig.Zelf heb ik het nog nooit gemaakt,misschien toch eens proberen.
|
Bericht van: Cully
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 16:09
Waar kun je zo'n zakje kopen? Lijkt me ook wel lekker om eens te proberen.
|
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 16:20
Bij de Jumbo AH.je hebt kleine en grote verpakkingen(4 pers.) Nou moet ik wel bij zeggen,wij eten met gemak met zijn tweeen de 4 persoonsverpakking op.Lekker wat nootmuskaat erdoor heen roeren tijdens het verwarmen en evt.de pot waar het ingaat met een teentje knoflook insmeren.hmmm.
|
Bericht van: Cully
Datum bericht: 28 Augustus 2014 om 20:44
Bedankt, ik ga eens kijken.
|
Datum bericht: 30 Augustus 2014 om 19:58
Oeps! vandaag nog twee verpakkingen kaasfondue ontvangen? maandag even bedanken,zal wel een foutje zijn....maar toch lekker.
|
Datum bericht: 30 Augustus 2014 om 20:19
ze moeten misschien van hun slechte voorraad af maar niettemin heeeeeeel vriendelijke service
|
Bericht van: lidy*
Datum bericht: 30 Augustus 2014 om 20:31
Onnederlandse service en klantvriendelijkheid! Misschien krijg je een jaar lang gratis fondue?
|
Datum bericht: 30 Augustus 2014 om 20:33
om de twee dagen, 2 pakken in de bus.
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 Augustus 2014 om 20:34
Ik schrijf meestal ook een briefje aan de fabrikant, als er iets mis is met het product. De meesten reageren met een excuusje en een verpakking. Als je stout was, zou je zo je voorraadkast behoorlijk kunnen vullen. Maar ik doe het alleen bij een echte klacht, een kapot koffiepadje dat de hele zak heeft vervuild, of een nietbijgeleverde cakevorm, die wel beloofd wordt.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 30 Augustus 2014 om 22:19
als dat zo is Bep ,ga ik ook naar Belgie versturen....
|
Bericht van: Motormuiswimenlidy
Datum bericht: 31 Augustus 2014 om 14:34
Wij doen ook aan kaasfondue, maar dan op de meest simpele manier. Ik neem een doosje met brie of camembert en snijd de bovenkant van de kaas af. Kaas verwarmen en er lekker uitlepelen met stokbrood m Heerlijk.
|
Datum bericht: 31 Augustus 2014 om 15:50
Ja,motormuis,die ken ik ook.alleen ik vind deze wel lekkerder,smaken verschillen....
|
Datum bericht: 31 Augustus 2014 om 16:27
Die andere heb ik nog nooit geprobeerd. Misschien binnenkort.
|
Datum bericht: 31 Augustus 2014 om 16:35
hee motormuis,,,,ik neem juist de kaasfondue altijd mee wanneeer we met de camer weggaan.makkelijk en met stokbrood en stukken paprika altijd een snelle en lekkere maaltijd,en oja vergeet dan het wijntje of biertje niet
|
Datum bericht: 31 Augustus 2014 om 16:35
bedoel natuurlijk de camper....
|
Datum bericht: 31 Augustus 2014 om 17:29
We wilden in de tent ook wel kaasfonduen, maar de auto zit al zo volgepakt dus zo'n spiritusbrander met houder ook nog mee zagen we niet zo zitten. Wel twee keer in een restaurant gedaan, maar dat is vrij prijzig.
|
Datum bericht: 31 Augustus 2014 om 18:14
ik neem gewoon een theelichtje mee met een waxinelichtje en een aardewerk pan.
|
Datum bericht: 31 Augustus 2014 om 19:18
engeline wrote:
ik neem gewoon een theelichtje mee met een waxinelichtje en een aardewerk pan. | Dat is al meer in volume dan het mini-afwasteiltje dat ik na lang onderhandelen mee mag nemen
|
Datum bericht: 31 Augustus 2014 om 19:57
Ach voor volume of gewicht hoeven we het niet echt te laten. Maar het is er gewoon nooit van gekomen.
|
|