Print Pagina | Close Window

Jennifer heeft een blaasontsteking :-S

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=3976
Print Datum: 18 Mei 2024 om 02:10
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Jennifer heeft een blaasontsteking :-S
Bericht van: Jenlon
Onderwerp: Jennifer heeft een blaasontsteking :-S
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 08:08

Sinds december is Jennifer al voor de 5de keer ziek of zo. Iedere keer een paar daagjes koorts en hoesten en dan gaat het weer. En oh ja, tussendoor heeft ze ook nog de waterpokken gehad. Haar jongere zusje doet om de paar rondes gezellig met haar mee, maar zij is ook met tandjes bezig.

Herkennen jullie dit? Eerst was ze bijna nooit ziek maar ze is in oktober met de basisschool begonnen en het lijkt erop dat ze bijna vaker thuis is dan op school, met de vakanties erbij  .

Het hoort erbij, dat weet ik wel maar ook wij horen sinds kort bij die gezinnen waar om de haverklap wel een ziektegolf doorheen gaat .



-------------
Groetjes,
Ilona.



Antwoorden:
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 08:14

Ik heb er zelf geen last meer van,maar toen onze kleinkinderen naar het kinderdagverblijf gingen,waren ze

 ruim een jaar constant snotterig en verkouden,hoesten enz,ze pakken dan alle virussen op dus ook de ouders.Daarna was het over,bij Myrthe gebeurt nu hetzelfde,kennelijk moeten ze nog al die antistoffen krijgen,heel vervelend,maar het gaat weer over.Sterkte ermee.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 08:58

Vervelend is dat, hier blijft de jongste ook een beetje kwakkelen. Hoesten, soms koorts, neusverkouden, oren ontstoken. Heb multivit. en extra vit c. gehaald. Even wat extra.....misschien dat dat zin heeft!

Sterkte ermee daar.



-------------
Groetjes Syl


Bericht van: tammie
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 09:15

weet niet hoe dat gaat maar ik wens je wel sterkte. en geef jenifer maar een extra knuffel van me.



-------------
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/


Bericht van: Tony
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 09:40

Hoi Ilona, wat zielig dat Jennifer steeds ziekelijk is.

Je hoort het wel vaker als ze naar een nieuwe school gaan, het lijkt wel of ze dan alle nieuwe virussen moeten krijgen die er rond zweven. Maar jij zit er mee, en ze was zo dapper met de waterpokken, helemaal niet zeuren, toen wij er waren.

Geef haar maar een lekkere knuffel van mij, en ik hoop dat ze snel weerstand opgebouwd heeft, sterkte er mee.



-------------
Antonia


Bericht van: odette
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 09:42

Mijn kinderen hadden dat vroeger ook zo erg. Iedere verkoudheid die er heerste in de klas namen hun mee naar huis, waar ze dan mij weer mee aanstaken. Vreselijk wij hebben wat afgesnotterd die eerste jaren van de basisschool.

Je kan er weinig tegen doen, ze moeten hier doorheen. Zorg dat hun weerstand niet te laag wordt (bijtijds naar bed, gezond eten). Af en toe een middagje thuis houden en lekker een middagdutje als je merkt dat ze moe is.
Misschien iets homeopatisch voor extra weerstand proberen. Baat het niet dan schaad het niet.

Nu is het ook een kwakkelwinter geweest, echt van dat snotterige weer. Als het weer zoals het nu is eens een tijdje aanhield, dan zal het ook allemaal wat beter gaan.

Het wordt vanzelf minder als ze wat ouder zijn, nu zijn mijn kinderen niet zo vaak verkouden meer.



-------------
odette


Bericht van: Meia
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 10:19

Mijn kleinkinderen hadden er ook erg veel last van totdat ze kindermultivitaminen kregen, terwijl ze heel gezond eten trouwens.

Maar ach, zolang de kindertjes klein zijn dan zijn te toch vaak ziek, ze besmetten elkaar zo gemakkelijk hè. Ik weet het nog wel van mijn eigen. Later nooit meer ziek en nu merk ik ook aan mezelf dat ik net weer iets vatbaarder ben als de kleintjes ziek zijn.

Sterkte ermee. Het gaat een keer over, net als de puberteit  Bereid je daar maar vast op voor  Dat is nog erger



-------------
     All you need is love.



Bericht van: moeder van
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 11:03
Mijn zoontje is eigenlijk nooit ziek terwijl mijn dochter om de haverklap ziek was. Keelontsteking, verkouden, hoesten en koorts. Ik zat ook met grote regelmaat bij de dokter om maar weer een kuurtje te halen (antibiotica etc.). Maar voor de zomervakantie zijn haar neus en keelamandelen verwijderd en sinds die tijd gaat het een heel stuk beter. Oke ze is soms nog wel eens snotterig en iets hoesten, maar zoals daarvoor gelukkig niet meer.  Heel veel sterkte met jennifer en natuurlijkzelf ook (want je wordt er ongetwijfeld een beetje moe van en dat is heel begrijpelijk) 

-------------
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 11:16

Dank voor jullie lieve en ondersteunende berichtjes allemaal.

Mijn moeder vraagt zich af of ik niet de dokter moet bellen. Gisteravond laat had ze 40.1, zetpil gegeven en ze is vanmorgen opgestaan met 40.5, weer zetpil. Ik kijk het nog maar even aan. De eerste 3 dagen doet een huisarts volgens mij toch niet veel en pas bij 5 dagen is er echt alarm.

Ik hoop dat ze in ieder geval woensdag weer een beetje opgeknapt is dat ze toch nog een halve dag naar school kan. Ik vind het vooral ook gewoon sneu voor haar. Vorige week was ze ook al ziek, toen deed ze mee met het buikvirus en moest ze heel veel overgeven. Het typische is dat het iedere keer begin van de week mis is.

Ze heeft totaal geen weerstand, eet maar mondjesmaat fruit en nog minder groenten. Buiten komt ze ook niet echt veel. Dus ik ga haar maar weer echinacea en multivitaminen geven.

 



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 11:45
Zijn er geen truukjes om wat meer fruit naar binnen te krijgen? Geperste sinaasappels en mandarijnen, of peer en kiwi uit de blender. Stukjes vers fruit door de yoghurt en vla. Ik zou haar het hele jaar door multivitaminen geven. Maar wat de anderen zeggen over weerstand is waar, het eerste jaar van de basisschool kunnen ze behoorlijk kwakkelen. Mijn dochter is haar eerste 7 jaren een oorontstekingskind geweest, telkens moesten ze doorgeprikt worden, maar ineens was dat over, nooit meer oorpijn gehad. Mijn zoon had de eerste 3 jaar vaak bronchitis, moest altijd antibiotica, toen
verhuisden we uit de flat naar een rijtjeshuis, nooit meer last gehad. Kregen we maar een gebruiksaanwijzing bij ieder kind.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 12:12
Ha Ilona wat herkenbaar. Het eerste jaar dat onze kinderen naar de basisschool gingen dito. En uiteraard later de hele familie plat. Maar als je zelf zekerheid wilt hebben zou ik gewoon naar de dokter gaan.
De vitamientjes geef je al op een andere manier. Heb je goed hoor.
Sterkte


Bericht van: miep
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 13:23

Volgens mij is het niet verstandig om, als een kindje langer dan drie dagen boven de 40 graden koorts heeft, te wachten met doktersbezoek. Kans op uitdrogen is dan behoorlijk aanwezig (hopelijk drinkt ze nog wel veel). Veel sterkte en een dikke knuffel voor je dochter.



Bericht van: Meia
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 13:31
Als je zorgt dat ze voldoende drinkt en niet te warm onder de dekens ligt of te warme kleren aan dan zou ik het nog een dag aanzien, steeds even van haar hand het vel controleren of het wel meteen weer terug veert. Goed oppassen met uitdroging dus. En ik zou haar gewoon het hele jaar door extra vitamines geven. Ik denk dat bijna alle kinderen wel slechte groente(met name) eters zijn, komt vanzelf. Ik zou ze niet te veel groente geven als ze het toch al niet graag lusten, echt een flinke vork vol is al meer dan genoeg. Om niet nog meer tegenzin te kweken. Meestal gaan kinderen wel beter eten als ze wat ouder worden. Wat het fruit betreft, idd lekker pureren of zo, of milkshake maken. Alhoewel sommige vitamines niet opgenomen worden met melkprodukten.

-------------
     All you need is love.



Bericht van: Dikky
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 14:25

Ilona,

Wat verschrikkelijk vervelend en ook heel herkenbaar. Zoals je weet heb ik drie kleintjes en we maken een soort zelfde periode door. Je hoort het hier op school ook veel dat de kinderen zo kwakkelen. En ja hoor, ook de onze probeer je zo gezond mogelijk te laten eten en geef je multivitaminen. Maar toch, doen ze iedere keer weer mee met een verkoudheidje of wat anders...

Ik denk dat je daar niet ontkomt op die leeftijd. Je hoort ook van andere ouders met oudere kinderen dat dit voorkomt tot pak 'm beet een jaar of 6 en dan is het over. Hebben ze genoeg weerstand opgebouwd.

Maar wat Jennifer betreft zou ik datgene doen waar je jezelf het beste bijvoelt. Heb je het idee dat je naar de dokter wilt of dat het wat anders dan het normale zou zijn blijf daar dan in volharden. Meestal zit de moeder toch goed, al word je dan afgedaan als overbezorgd. (Ik heb vorig jaar ook met een zieke jongste moeten leuren van dokter naar huisartsenpost en weer terug voordat ik bij de kinderarts terecht kwam voor een second opinion, want het zou wel niets ernstigs zijn en ik zou wel weer naar huis gestuurd worden. Nou mooi niet dus, de kinderarts nam hem gelijk op, dus ik wil maar zeggen, als moeder heb je toch een bepaald instinct denk ik).



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: catharina
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 16:57

Ik was ook weer een kind toen ik begon met oppassen.Ieder virusje sloeg bij mij ook aan.Wat ik wil zeggen is dat de jongens ook in het begin constant ziekerig waren, toen zij begonnen met peuterspeelzaal en nu ook basisschool erbij.Omdat mijn weerstand niet meer berekend is op de virusjes van kinderen krijg ik het dus ook,alsud mijn huisarts..

Onze kinderen hadden en geen last van weet ik nog wel.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 18:37
Ik vond altijd dat de kinders bij elk doorkomend tandje of kiesje een snotneus hadden. Andere moeders waren het met me eens, maar onze huisarts ontkende stellig dat er een verband bestond. Mijn dochter had bij elk snotneusje meteen een middenoorontsteking en een dagje overgeven (dat had ze bij elke ziekte), dus ik wist best waar ik het over had.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 21:43
Hallo Ilona heel veel sterkte met jou zieke dochter zorg maar dat ze genoeg blijft drinken en knuffel haar maareen keertje extra en een troos gelukkig gaat het over  maar het blijft vervelend

-------------
groetjes Thea


Bericht van: Roos39
Datum bericht: 18 Februari 2008 om 22:27
Hoi Ilona,

Bovenstaand allemaal medeleven en tips. Het ene kind pakt iets snel op, het andere niet. Wat echt belangrijk is; vertrouw op je gevoel. Als het niet goed voelt kun je de huisarts echt wel met een extra bezoekje vereren. Tenslotte is het niet het eerste "griepje". Soms wordt ook wel gezegd dat de hoogte van de koorts niet uitmaakt, en bij kinderen al snel hoog ligt, maar bij koorts boven de 40, zelfs in de ochtend, komt inderdaad uitdroging heel snel om de hoek kijken, en dat is een bijwerking die echt niet leuk is. Mijn ervaring is ook dat artsen niet vies zijn van paracetemol en dat je dat een aantal dagen best maximaal mag geven. Als het kind zich daardoor lekkerder voelt, daardoor meer drinkt/eet en beter slaapt is dat gezonder dan een paracetemol minder. En als je het echt niet vertrouwt, houdt je aan je gevoel vast en blijf zoeken. Verhalen genoeg waarbij dingen afgedaan worden met "het heerst" enz. maar de moeder voelt het echt het best aan, en is de aangewezen persoon om voor haar kind op te komen. Al valt dit niet altijd mee.

Succes, en laat je nog eens weten, of het alweer beter gaat?

Rosemarie


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 23 Februari 2008 om 20:09

Hoi allemaal,

Ik zal jullie nog even bijpraten over hoe het er hier voorstaat.

Jennifer heeft echt tot en met gisteren koorts gehad. De hele week een zielig hoopje ellende op de bank.

Ik heb gebeld met de doktersassistente maar die gaf me aan het aan te zien tot na het weekend omdat ze verder geen andere ziekteverschijnselen had. Wel het advies gekregen om die weerstand op te krikken met vitamine c rijke drankjes zoals roosvicee en fruit.

Nu heeft onze meid natuurlijk niet zoveel gegeten deze week maar dat gaat gelukkig ook weer de goede kant op.

Nu heeft ze alleen nog last van een behoorlijke hoest. Die is weer terug komen opzetten, vooral 's avonds.

Ondertussen heeft ze mij ook aangestoken en ik heb sinds donderdagavond ook af en toe koorts maar als ik dan een paracetamol neem dan gaat het stukken beter. Ook fijn een bijbehorende verkoudheid gekregen maar ja, ik ben natuurlijk ook de hele week de deur niet uitgeweest dus mijn weerstand is ook niet zo optimaal meer. En ik geef toe, ik ben een lakse fruiteter.

Paul hoest ook af en toe en de baby is ook verkouden.

We kwakkelen dus nog wel even verder maar ik ben blij dat ze in ieder geval geen koorts meer heeft. Als die hoest zo blijft zal ik er toch maar eens naar laten luisteren maar ik vind dat wel moeilijk omdat het voornamelijk 's avonds is.

Bedankt in ieder geval allemaal voor het meeleven en de tips.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 23 Februari 2008 om 20:40

Ilona,

Ben blij dat Jennifer de goede kant op gaat. Vervelender is het dat ze de rest aangestoken heeft, maar dat schijnt zo te gaan.

Hou jezelf taai en ik zou zeggen ga zelf ook mee aan de roosvicee en vitaminetabletjes voor de weerstand.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 24 Februari 2008 om 10:32

klinkt herkenbaar...  Heb het hier met de oudste ook gehad, en de jongste is haast nooit ziek... Wel merk ik dat de jongste inderdaad makkelijker groenten en fruit eet... De oudste zat ook altijd aan de vitamientjes...

Wel even opletten met drankjes zoals die roosvicee en appelsap, fristi enz... Mijn nichtje (ze is 6) heeft net 8 (!!!!!!) gaatjes laten vullen in haar melkgebit... Ze drinkt dit soort drankjes veel en schijnt erg slecht te zijn..; Goed laten poetsen of met water spoelen dus, vooral als zee af en toe even slokjes nemen ipv gelijk het hele drankje!

Veel beterschap voor jullie! en hopelijk gauw mooi lenteweer, dat scheelt een pak, hé...



Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 24 Februari 2008 om 11:55

Hoi Ilona,

Het is allemaal heel herkenbaar: hier thuis (alhoewel dit jaar eigenlijk weinig last) en op mijn werk. Je voelt je vaak zo machteloos als je kleintje alweer ziek is. Maar zoals ik het lees kloppen alle tips en adviezen wel hoor, we kunnen er vaak zo weinig aan doen. Zeker aan het eind van de winter gaan steeds meer kinderen kwakkelen, krijgen gewoon niet genoeg de tijd om van het ene virus te herstellen voordat het volgende alweer komt......

Sterkte!

Marjolein



-------------
Marjolein


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 24 Februari 2008 om 12:52
Originally posted by marjolein24 marjolein24 wrote:

Hoi Ilona,

Het is allemaal heel herkenbaar: hier thuis (alhoewel dit jaar eigenlijk weinig last) en op mijn werk. Je voelt je vaak zo machteloos als je kleintje alweer ziek is. Maar zoals ik het lees kloppen alle tips en adviezen wel hoor, we kunnen er vaak zo weinig aan doen. Zeker aan het eind van de winter gaan steeds meer kinderen kwakkelen, krijgen gewoon niet genoeg de tijd om van het ene virus te herstellen voordat het volgende alweer komt......

Sterkte!

Marjolein

Dank je. Vanmorgen had ze alweer koorts. Weliswaar maar 38,5 en vorige week zondag was dat nog 40.5, maar toch.

We geven haar nu weer VSM tussikind voor de hoest maar het lijkt wel of het daar eerst erger van wordt

Ik ga meestal niet zo heel snel naar de huisarts toe, ben altijd bang dat ik iets te horen krijg wat ik eigenlijk toch al weet (zeker hiermee) en ik heb een beetje huisartassistente vrees.

Van Paul mag ik vandaag ook een beetje ziek zijn. Ik ben gisteren en eergisteren gewoon gaan werken. Ging best ok, maar het stomme is dat als je dan eenmaal afgewerkt bent, je plots toch een terugslag krijgt.

Oh enne Chrisje, dat is niet niks zoveel gaatjes op die leeftijd en om dan zo naar de tandarts te moeten. Gelukkig krijgt Jennifer niet zo heel veel van dat spul dus daar ben ik niet bang voor.

Ik houd jullie verder op de hoogte. Fijne zondag iedereen.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 24 Februari 2008 om 18:56

En hopla, weer die koorts omhoog, diarree erbij en natuurlijk nog het hoesten.

Toch maar morgen naar de huisarts bellen. Ze heeft nu al 8 dagen koorts.

En meteen maar weer aan mijn baas vragen of hij maandagochtend zonder me kan



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 24 Februari 2008 om 19:23

ja, toch maar doen dan, hoor! veel beterschap en denk je zelf ook af en toe aan eten en drinken? (want dat vergeten mama's al wel eens...)

dikke troostkus van hier!



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 24 Februari 2008 om 19:29
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

ja, toch maar doen dan, hoor! veel beterschap en denk je zelf ook af en toe aan eten en drinken? (want dat vergeten mama's al wel eens...)

dikke troostkus van hier!

Lief van je.

Gelukkig vergeet ik mezelf niet maar ik geef toe dat drinken niet mijn sterkste kant is



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 24 Februari 2008 om 19:34
fles water klaar zetten op het aanrecht en een mooi wijnglas erbij! lijkt het al wat smakelijker!  Hema drinkt met mij mee "wijn"...


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 24 Februari 2008 om 19:36
Ik dronk ook te weinig, nu drink ik iedere keer als ik koffie neem (dat vergeet ik nooit) een klein glaasje water vooraf, zo wordt water drinken ook een gewoonte. En vergeet niet zelf ook vitamientjes te slikken. Dr. Phil zegt vaak dat je goed voor de moeder van je kind moet zorgen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 24 Februari 2008 om 20:24
Ilona, heel verstandig om even naar de dokter te gaan.  Beterschap voor jullie.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 25 Februari 2008 om 18:35
en hoe gaat het nu??? hopelijk is de koorts wat onder controle...


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 25 Februari 2008 om 18:38

Ze had vanmorgen weer koorts en diarree. Ben vanmiddag naar de huisarts geweest. Hij kon niets horen, alles was schoon. Hij dacht aan een virale infectie en het kon inderdaad wel eens voorkomen dat de koorts wat langer duurde.

Heb toch een antibioticakuurtje voorgeschreven gekregen. Maar na de eerste kleine hap gaf de dame al aan het niet te willen dus we zijn benieuwd. Gelukkig kan ik het nog wel verstoppen in pudding of zo maar dan moet ze het nog wel persé opeten.

Ik ben wel even met haar buiten wezen spelen vandaag. Het weer was te mooi om binnen te blijven.

Het eten gaat gelukkig steeds beter en het drinken ook dus ja, gewoon maar verder uitzieken lijkt me.

Mama is verder ook goed opgeknapt, had alleen wel weinig energie vanochtend



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 25 Februari 2008 om 18:44

toch goed dat je geweest bent, het duurt toch al wel even, hé! Voor alle zekerheid..

Hopelijk slaat dat kuurtje aan, maar het zal wel wat tijd vragen omdat ze nu best verzwakt is... Hopelijk ben jij zelf weer wat in vorm na een paar dagjes..; Morgen werken?



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 25 Februari 2008 om 18:56

Nee ik werk maar twee ochtenden per week. Daarom vond ik het eigenlijk ook niet zo fijn om af te melden maar ik heb gelukkig een fijne baas .

Enne, Jennifer is al steeds meer terug in haar normale gedrag. Gelukkig maar. Ze ligt nog wel regelmatig even op de bank maar verder doet ze het eigenlijk best ok. Daarom snap ik die koorts ook niet zo.

Hopelijk blijft het nog even mooi weer. Is goed voor de moraal.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 25 Februari 2008 om 19:19
Gelukkig knapt ze weer op,Myrthe is ook al weken verkouden en heeft steeds buikgriep,haar ouders dus ook,wij hadden dat heel erg de eerste winter dat sylke naar het KDV ging,Ze pikken alles op,hebben niet genoeg weerstand opgebouwd,en je kan er weinig aan veranderen,.Rustig naar de huisarts,de onze roept altijd,beter een keer teveel dan te laat.Tenslotten moet je bij die kleintjes ook uitkijken voor het rs virus.Hoop dat je zelf ook weer snel opknapt en sterkte.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 25 Februari 2008 om 21:02

Corry en Ilona,

Ik weet inmiddels alles van rs-virus. Heb met onze jongste toen 4 maanden letterlijk moeten leuren om hem in het ziekenhuis te krijgen met rs. Ik maar het gevoel hebben als moeder dat het mis ging en de huisarts maar sussen. Tot ik een second opinion op de kinderafdeling mocht laten doen. Toen werd hij gelijk opgenomen, werd er zelfs nog gedacht aan hersenvliesontsteken. Ik wil dus maar zeggen, ga naar de dokter als je gevoel als moeder dat zegt.

Ilona, dus uitstekend van je ondanks de assistentenvrees. Een antibioticakuurtje doet bij die kleintjes vaak 'wonderen'. Je moet echter wel 48 uur verder zijn heb ik me laten vertellen maar dan zou de koorts ook weg moeten zijn. Dus nog sterkte voor de komende dagen.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 26 Februari 2008 om 10:33

Joepieeeeeeeeee. Begonnen met antibioticakuur gisteren en temperatuur is nu ineens 36.6. Ik geloofde het niet eens, heb het gewoon nog een keer opnieuw gemeten.

Gisteravond was het nog 39,1. Toen met een zetpilletje laten slapen.

Hè hè. Die vicieuze cirkel is eindelijk doorbroken.

Toppie!!!!!



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 26 Februari 2008 om 17:40
da's goed nieuws! snap dat je erg opgelucht bent!!!  


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 26 Februari 2008 om 20:34

Ilona,

Joepie dat is nog eens goed nieuws. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Nu nog lente (goede temperatuur en een lekker zonnetjes) zodat ze lekker naar buiten kan en weer wat kleur op haar wangen krijgt.

 



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: Meia
Datum bericht: 26 Februari 2008 om 20:45

Ilona gelukkig gaat het al weer wat beter, die drankjes dat is wast, het ene kind lust er wel pap van en de andere vindt het zo vies!

Dat RS virus is zeer besmettelijk hè, een kleindochter van mij heeft het ook, is een keer als baby door de dokter zelf naar het ziekenhuis gebracht omdat hij toen niet wilde wachten tot er iemand kwam met een auto(wat in 10 minuten kon) Tjong wat had dat kind het toen benauwd zeg, zielig, sowieso want die kindjes snappen er ook niks van hè als ze zo ziek zijn.

Nu maar hopen dat ze wat in rustiger vaarwater komt Ilona.



-------------
     All you need is love.



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 26 Februari 2008 om 21:02
Morgen gaat ze weer lekker naar school. Het is maar een halve dag dus niet meteen zo inspannend. Maar het was fijn om haar vandaag weer eens in haar normale doen te zien .

-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Tony
Datum bericht: 27 Februari 2008 om 08:44

Hallo Ilona,

 Wat heb je een ellendige tijd achter de rug,  maar vandaag schijnt de zon, en kan ze lekker een half dagje naar school. Zal haar goed doen om weer in haar normale gang te komen.

Als we nu maar vlug wat zonniger weer krijgen, dat is wat iedereen nodig heeft.

Een dikke  voor jullie allemaal.!!!!



-------------
Antonia


Bericht van: krieltje
Datum bericht: 27 Februari 2008 om 11:40
hi, lees net al je berichtjes, wat kan je toch in een negatieve cirkel zitten he. ik hoop dat het lekker gaat vandaag het is in elk geval mooi weer!!
sterkte en ga zelf ook even lekker een stukje buitenlopen. ramen lekker open overal en het virus eruit pfffffffffft.



-------------
krieltje


Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 27 Februari 2008 om 14:10
Ik ben blij dat ze weer een beetje aan het opknappen is. Hoe ging het op school?


Bericht van: perle
Datum bericht: 27 Februari 2008 om 20:32

 

Gelukkig is je dochtertje terug wat aan de beterhand!Hopelijk blijft het nu beteren en met de lente in het vooruitzicht is het allemaal goed nieuws!Hoog tijd dat de kinderen terug wat zonnestralen zien!Want hun batterijtje raakt op de'n duur toch wat leeg!

Ja!!!Je mag wel joepie zeggen!

Groetjes,Perle!



-------------


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 27 Februari 2008 om 21:16

Jennifer hoefde vandaag maar een halve dag naar school. Alles is goed gegaan maar aan het eind van de middag viel ze toch op de bank in slaap.

Morgen mag ze weer een hele dag. We blijven positief. Ze wordt nu vast niet meer ziek



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 27 Februari 2008 om 21:36

Ilona,

Wat wil je na ruim een week behoorlijke koorts. Wij zouden dan ook niet veel te makken hebben. Maar fijn dat het goed gegaan is en dat op de bank in slaap vallen, tja, je weet waardoor het komt en het zal toch nog wel even duren voor ze er weer helemaal is.

Ik hoop voor jullie dat het morgen ook goed gaat, maar bij ons is het daarna weekend, (voor jullie ook in groep 1?) dan kan ze weer lekker wat bijkomen.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 09:33

Hier ben ik weer met een update over Jennifer.

Na het drankje van de huisarts ging alles de goede kant. Ik zag weer een Jennifer die ik lange tijd niet meer gezien heb.

Afgelopen maandagavond was het weer raak. Dinsdagochtend thuisgehouden. Dinsdagmiddag naar school. 's Avonds weer raak. Woensdagochtend weer lekker naar school. Gisterochtend wezen zwemmen. Ons meiske is om 17.30 uur compleet uitgevloerd en wil alleen nog maar slapen dus naar bed. En ja hoor, 's nachts gemeten en weer volop koorts. En natuurlijk megavroeg wakker.

Is dit nog normaal? Ik snap er niks meer van? Moet ik me ongerust gaan maken om andere redenen of is het echt alleen maar door die weerstand?



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 09:45

Als je het zelf niet vertrouwd gewoon naar de huisarts,maar ik heb met de drie kleinkinderen hetzelfde gezien,Myrthe is nu ook constant verkouden,en koortsig,sinds ze naar het KDV gaat,ze pakken alles op wat er heerst aan virussen.Als jennifer niet naar het KDV is geweest,pakt ze nu sinds ze op school zit alles op,daarna heeft ze de weerstand opgebouwd en zal het beter gaan.

Maar nogmaals,als jij je er niet lekker bij voelt,ga gerust naar de dokter,wat je zelf kan doen is misschien wat extra vitamientjes.Ik denk dat jij je niet ongerust hoeft te maken,maar ik ben geen arts ,zie alleen wat er bij onze kleintjes gebeurt,bij Sylke en Jelle is het helemaal over.,het was een winter doorbijten.

Sterkte ermee.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 09:59

Extra vitaminen krijgt ze gelukkig al. En ze is er ook niet megaziek onder of zo. Maar het lijkt gewoon bijna alsof die koorts bij het dagelijkse patroon gaat horen.

Ik vind het wel fijn om die geruststelling van jullie kant te krijgen. Dat doet me zeker goed.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 10:04

echt wel rot als ze steeds hervallen...  Maar zoals coory zeg, je gevoel volgen... Als je denkt dat er wat anders aan de hand is, toch maar laten nakijken... Hier was het ook ongeveer zo, paar dagen school (of eentje) en weer bingo... Het gaat over, maar het is best wel zwaar, hé...  Ik vroeg me toen echt af hoe werkende ouders dat deden... Vroeg ik aan de juf, en die zei: "Er komen vaak kindjes met een zak medicijnen waar je van schrikt..."

Maar als je twijfelt, kan je dan naar de kinderarts of zo gaan? Of heb je daar een verwijzing voor nodig? Hier kan dat zonder ook.

Veel moed, en zelf ook vitamientjes nemen, hé!



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 10:06
oh ja, en dat zwemmen... Heb ik hier toen afgeschaft: was het telkens weer hervallen, dus dat schoof ik maar door voor beter weer... Natte haartjes en dan koud, die zetten echt niks op hun bolleke als de rest dat ook niet doet, hoor! Hoe hard ze dat ook beloven aan mama!


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 10:16

Als ik jullie berichtjes zo lees, dan maak ik me in ieder geval toch niet meer zo ongerust. Het betekent dus gewoon dat we nog eventjes wat langer door de zure appel heen moeten. Of Jennifer dan. Eigenlijk is ze alleen maar een beetje hangerig maar je kunt toch niet echt de deur uit dan.

Gelukkig heb ik een flexibele baas en werk ik maar 2 ochtenden per week. Maar toegegeven, echt fijn vind ik het niet om steeds te moeten afmelden. Tot nu toe probeer ik dat dan ook echt wel te vermijden en hoop ik maar steeds dat de maandagochtend alles weer voorbij is.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 10:36
met werken is het lastig,bij ons kunnen ze dan thuis wat werken,soms springt manlief als oppas bij,komt nu niet meer zo veel voor,

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 11:05
Maar dan heb ik toch wel een vraag. Ik weet dat kinderen vaak ziek zijn hoor. Het was hier niet anders, maar is het niet verstandiger om eens naar een andere dokter te gaan of het ziekenhuis? Dat Jennifer constant koorts heeft is toch niet gezond naar mijn gevoel. Ik weet er zijn ook wel goede dagen bij. Maar haar lichaampje reageert op de een of andere manier ergens op. Waarop?

Ik vind het zelf altijd moeilijk om me met zoiets te bemoeien hoor. Maar ik vind het wel een beetje zorgelijk


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 11:25

Tja, mijn moeder vertrouwt het ook allemaal niet zo maar toen ik laatst bij de huisarts was nadat ze dus al 9 dagen koorts had gehad, en ik dus vertelde dat ze al sinds december kwakkelde, gingen er bij hem geen alarmbellen af.

En meer dan koorts en wat hangerigheid is het ook eigenlijk niet. Dus ja ik maak me wel een beetje zorgen maar ik weet ook dat ze weinig buiten speelt en dat het ook geen grote groenten eter is.

We zijn van plan om op korte termijn onze achtertuin goed aan te pakken. Ik kijk er echt naar uit dat de kinderen dan volop naar buiten kunnen. Daar vestig ik mijn hoop ook dan maar een beetje op. Hopelijk gaat dan alles beter.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 11:58

Hoi Ilona,

Jammer dat ze zo blijft kwakkelen, maar gelukkig is ze er niet echt ziek van! Hopelijk komt er snel beter weer aan en kan haar afweer zich weer goed opbouwen!



-------------
Marjolein


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 16:10
Soms begrijp je die dokters echt niet. Wij moeders en oma's horen je vertellen, dat je dochter al zo lang kwakkelt en veel koorts heeft en dan maken we ons zorgen. Heeft die dokter iets in zijn oren, dat hij niet verstaat wat je zegt? Is hij te arrogant om naar een moeder te luisteren? Kiest hij uit je verhaal alleen wat hij wil horen? Ik kan me daar zo boos om maken. Mijn dochter was al dik volwassen, maar we hebben weken bij de huisarts met haar gelopen voor we op de Eerste hulp hoorden dat ze een galsteen en een fikse ontsteking van haar pancreas had. Had behoorlijk slecht kunnen aflopen, later bood die **** dan ook zijn excuses aan. Nou daar heb je dan veel aan na alle pijn en zorgen.
Als je huisarts binnenkort op vakantie gaat, kun je misschien bij zijn vervanger terecht en heeft die wel oren aan zijn hoofd. Onze huisarts moet er elke 2 maanden echt wel 2 weken tussen uit. Er zitten er drie in de praktijk, maar die is dan wel al die tijd gesloten.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Roos39
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 17:46

Goh, wat een vervelend berichtje. De "goede tijden" duurden maar heel kort. En dat zo snel na een antibioticakuur. Typisch ook dat het ook met koorts gepaard gaat. Ik bedoel, een kind kan wel ziekjes en hangerig zijn, in ieder geval niet fit, maar daar komt in de regel geen koorts bij kijken, toch?

Verder is de ervaring bij ons, dat een griepje met koorts 3 tot 5 dagen kan duren, maar daarna toch zeker vooruitgang te zien moet zijn. Dit kan natuurlijk altijd nog een keer terug komen in een seizoen, maar zo lang kwakkelen...

Mijn idee zou zijn; bel toch even naar de huisart. Beter niet alleen de assistent. Meld dat de klachten nu al weer terugkomen en dat het je niet lekker blijft zitten. Herhaal nogmaals de maand december. Misschien dat hij alsnog een controle wil (zou mijn idee zijn), en anders maak je eventueel een afspraak voor over een paar dagen. Misschien als het allemaal in de pc opgeslagen wordt, dat zichtbaarder is hoe lang virussen en griepjes al aan het werk zijn.

Succes,

Rosemarie



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 18:10

Ik zit er zelf over te denken om toch maar eens haar bloed na te laten kijken. Maar ik ga in ieder geval morgen toch maar weer de huisarts bellen. Dat lijkt me toch wel beter.

Bedankt voor het meeleven en meedenken allemaal. Zoals ik al zei, het doet me goed en geeft me steun



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 18:21

bloed nakijken lijkt me een goed idee! weet je toch al iets meer... Even navragen of ze nuchter moet zijn...

 



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 18:38
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

bloed nakijken lijkt me een goed idee! weet je toch al iets meer... Even navragen of ze nuchter moet zijn...

 

zou het echt?



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 18:41
niet altijd, hangt er van af wat ze willen nakijken, dacht ik...


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 19:33
alleen als se suiker geprikt moet worden. Bij kinderen zijn ze trouwens minder streng, kan ook een suiker wel niet-nuchter bepaald worden....

-------------
Marjolein


Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 20:50
Ilona een heel goed idee, dat je dat even laat doen.


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 20:57

Ze vragen het trouwens ook wel of je nuchter bent of niet kunnen ze op die manier de waarden beoordelen is mijn ervaring.

Maar goh wat vervelend al dat gekwakkel. Het is of ik mijn verhaal van vorige winter met onze 3 kleintjes lees. Dus voel met je mee. Alleen dat zal je wel niet helpen. Ik heb daar wel van geleerd om niet meteen maar de thermometer te pakken omdat je vaak ook met die waarden jezelf nodeloos ongerust maakt. Ook een kinderarts in het ziekenhuis vertelde me dat vorig jaar. Volgens hem was juist fikse koorts minder gevaarlijk (enkel een reactie op het lichaam van een virus en dus goed), dan lage koorts. Hij gaf daarbij het voorbeeld dat bij een blinde darm ontsteking de koorts vaak nauwelijks boven de 38,5 komt. Dat zette me toen wel aan het denken.

Is ze overdag verder wel goed fit? 's Avonds zijn mijn kinderen op dit moment vaak ook vroeg moe en willen graag naar bed en zijn de volgende morgen dus ook weer vroeg wakker. Ik denk dat de lente gewoon goed moet beginnen en niet met zulk snertweer als vandaag.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 16 Maart 2008 om 22:49
Bij bloedprikken voor suiker hoef je tegenwoordig niet meer nuchter te zijn, althans als ze een heel buisje nodig hebben, ook voor cholesterol. Voor een prikje in je vingertop bij de huisartsassistente moet je weer wel nuchter zijn.
Zou het een allergie kunnen zijn? Dat kijken ze ook na met bloedonderzoek. Het vervelende met huisartsen is dat ze vaak één ding tegelijk laten nakijken, dus zelfs als ze actie willen ondernemen, ben je nog een flinke tijd bezig voor je erachter bent wat het is.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 10:02

Hè hè, ik ben bij de dokter geweest met Jennifer's ochtendurine en ze blijkt een blaasontsteking te hebben. Kan best dat ze die al heeft sinds december. 10 dagen kuurtje en 2 dagen erna voor controle terugkomen.

Daarna uit voorzorg naar de kinderarts om probleempjes uit te sluiten.

Nu nog dat drankje toegediend zien te krijgen. Net wilde ze al niet. Het smaakt een beetje zoet maar het eindigt bitter . Als iemand nog tips heeft.... Vorige keer heb ik het met snoepjes uitkiezen geprobeerd. Die gingen dan allemaal in een trommeltje. Dat werkte prima. En de meeste snoepjes heeft ze niet eens opgegeten.

Suiker is ook geprikt maar daar heb ik niets meer over gehoord dus ik ga er van uit dat dat goed was.

De huisarts wist niet aan te geven of het erfelijk is maar ik had vanaf baby van 9 maanden al regelmatig urineweginfecties.

Nu zijn jullie allemaal weer op de hoogte. Ik ben blij te weten wat ze heeft. Als ik nu nog dat drankje toegediend krijg, dan knapt ze vast snel weer op.

Groetjes en een fijne dag iedereen.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: amandel
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 10:07

Gelukkig maar dat je nu weet wat het is. En dat ze er wat voor krijgt.

Ik hoop dat ze er goed zal reageren.  Groetjes irene.



-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.


Bericht van: monica
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 10:14
misschien mengen met een beetje vla of yogurt ,een beetje pure limonadesiroop hielp bij mijn kinderen goed

-------------
groetjes janny


Bericht van: Roos39
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 10:36
Hoi Ilona,

Fijn dat er nu een oorzaak gevonden is. Urineweginfecties komen best vaak voor. Ik weet eigenlijk niet hoe oud Jennifer is, maar het is wel goed om nog even naar de kinderarts te gaan om probleempjes uit te sluiten. De gedachte van blaasontsteking speelde al wel door mijn hoofd omdat de dochter van een vriendin van mij ook dit jaar al 2 tot 3 keer heftige blaasontsteking heeft gehad. Ook meer wel dan niet koorts en in ieder geval niet fit. Zij is nu 6 jaar. Heeft als klein kind (ik dacht 2,5) voor de 1e keer een blaasontsteking gehad en dit is best erg jong en niet gebruikelijk. Nu komt dit dus regelmatig terug en zijn ze met verdere onderzoeken bezig. Door een scan zijn ze er nu in ieder geval achter gekomen dat een nier kleiner is gebleven. Dit hoeft niet met elkaar te maken te hebben, maar dat wordt nu nog nader bekeken. Onderzoek of er geen urine terugloopt naar de nieren.
Dit vertel ik niet om je ongerust te maken, maar meer omdat ik blij voor je ben, dat de zaak nu in ieder geval serieuze aandacht krijgt.

Heb dit ook niet eerder willen noemen, omdat ik geen arts ben, of een schrikreactie wil oproepen.

Wederom succes,
En voor wat betreft het doorslikken, tja het moet even. Misschien is ze oud genoeg om het nut ervan te beseffen, en anders wordt het goochelen.

Rosemarie


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 10:49

Jennifer is 4 en ze heeft beloofd dat als oma strakjes komt, ze het netjes zal opdrinken. We houden onze duimen alvast klaar.

Tja, mijn moeder schijnt met mij dus ook flink wat afgetobt te hebben. Laten we hopen dat er niets ergs aan de hand is en dat het in ieder geval niet in de familie zit.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: odette
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 11:07

Ik snap niet dat ze voor kinderen niet alle dranjes een minder vieze smaak gevene. Ik heb ooit eens voor Jasper toen hij iets van 8 maanden oud was een drankje gehad, dat hij gewoon uitspugde nadat ik het er met moeite in had gewerkt. Ik dacht laat ik het ook een sproeven. En het was toch wel zo vreselijk goor... Ik heb toen om een ´lekkerder´ drankje gevraagd en gekregen.

Mijn kinderen namen drankjes altijd heel goed in met zo een spuitje (je schoeft op het flesje een speciaal dopje en daar past dan precies dat spuitje op). Gewoon bij de apotheek gekregen. Ze vonden het dan prachtig om het zelf in hun mond te spuiten.

Veel succes, ik hoop voor haar en jullie dat ze zich weer beter zal voelen.



-------------
odette


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 11:12
Ik hoop dat het nu goed zal gaan met Jennifer. Wat een gedoe he en dat al vanaf december. Het is niet niks.
Ik heb ook veel last van blaasontstekingen gehad vroeger en toen kreeg ik een tip om elke dag een vitamine pil te nemen. Dat zou helpen om het tegen te gaan.En ik moet zeggen dat sinds ik elke ochtend een vitamientje neem ik geen blaasontsteking meer gehad heb.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: Josl
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 11:16

Hoi Ilona,

veel sterkte met Jennifer. Het schijnt vaak bij kleine meisjes voor te komen helaas en kan heel pijnlijk zijn.

Mijn jongste kleindochter knapte onlangs heeeeeel snel op toen eenmaal onderkend was wat ze had en een kuurtje had gehad.

groetjes en een knuffel voor Jennifer, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Dikky
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 11:17

Ja inderdaad, wij kregen ook zo'n spuitje bij de apotheek, Odette. Niet dat het daarmee makkelijker ging maar het is beter te doen dan drinken. En ook onze oudste (4 jaar en in okt. blaasontsteking) vond het niet lekker. Dus hadden we haar als ze beter was een kadootje beloofd. Mocht ze zelf uitzoeken in de speelgoedwinkel. Hielp erg goed.

Had Jennifer niet geklaagd over buikpijn na het plassen? en veel vaker plassen dan normaal? Bij onze oudste wel. Ook haar plasje was rood van kleur, dus een behoorlijke blaasontsteking. Maar knapte wel heel snel en goed op dus hoop dat Jennifer dat ook doet. Heb wel van de arts gehoord dat het vaker voorkomt bij kinderen (onze oudste) die ook last hebben van obstipatie. Het schijnt dat die twee dingen samengaan. Hoop het voor jou natuurlijk niet.

In ieder geval heel veel succes en beterschap met Jennifer!



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 11:27

Heel goed tegen een blaasontsteking is cranberry sap,verkrijgbaar bij iedere drogist,legt een laagje aan tegen de blaaswand zodat bacterien zich niet kunnen hechten,maar uitgeplast worden,Er zijn ook capsules maar dat is voor jennifer denk ik ,niet handig.En als het lukt heel veel drinken zodat de blaas goed gespoeld wordt.Ik gebruik dagelijks capsules en heb al een paar maanden geen infectie gehad,

heel veel sterkte.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 11:37

Ik heb het spuitje juist achter gelaten bij de apotheek .

Toch typisch. Zou het met schoolgaan te maken hebben? Alles en nieuw en spannend, te lang wachten met naar de wc gaan? Thuis gaat ze regelmatig maar niet overdreven.

Ik ben toch wel aan het denken gezet, zeker nu ik gelezen heb dat er sprake kan zijn van een anatomische afwijking en omdat ik zelf als baby 9 maanden was toen die ellende bij mij begon. Toen was alles anders dan nu.

Ik moet natuurlijk niet op de zaken vooruitlopen maar gerust ben ik er nog niet op.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: breidje
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 12:20

ilona,  maak jezelf  niet gek,  wacht eerst het resultaat van de kuur af en van het bloedprikken

 

beteschap met de kleine meid

 

 



-------------
wil    


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 14:25
Zou het met een rietje makkelijker gaan? Dat was mijn moeders truukje om mij melk te laten drinken, dan proefde ik het niet zo. Dat deed ik tot voor kort nog steeds zo. Blaasontsteking komt vaker voor bij kleine meisjes. Een buurmeisje kreeg 30 jaar geleden aldoor klappen vanwege een natte broek, tot ze er achter kwamen dat ze - misschien al maanden - blaasontsteking had. Ja toen had moeke spijt van haar strengheid. Dat meisje had ook nooit geklaagd over pijn bij het plassen, misschien denken kinderen dat zoiets er bij hoort.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 18:47

gelukkig dat je nu weet wat het is!!! Hier gaan vieze drankjes ook met het spuitje, én met stickers... Lijstje met hoeveel keer het moet genomen worden of hoe lang en dan per keer een hele mooie sticker plakken. Kaart vol en ze mag iets kiezen, vaak niet eens een duur kadootje maar iets dat ze echt leuk vindt. Gaan zwemmen met mama, samen koekjes bakken (én versieren, haha), hééééél laat opblijven op zaterdag en film kijken, enz...

Hopelijk is ze er snel door! even afwachten wat verder onderzoek uitwijst en nog niet meteen gaan stressen, we duimen mee! Er gebeurt in ieder geval nu echt iets mee, dus veel beter dan al dat gekwakkel!!! Goed dat er verder getest is!



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 19:11

Help

Heb de truc van de stickers en het cadeautje al geprobeerd. Het spuitje ook. Heb het gemengd met een kinderkwarkje maar Jennifer wordt hysterisch zodra ze het in moet nemen. Ze is met nix te porren zodra het moment van de inname komt.

Het drankje heet co-trimoxazol. Misschien kent iemand dit wel.

Rest mij niet veel anders dan morgen maar weer de huisarts te bellen en te vragen naar een alternatief. Heb ook nog de apo gebeld maar ik begreep al half en half dat dat er niet is. We hopen er maar weer het beste van.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: miep
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 19:17

Mijn schoonzusje had hetzelfde met haar dochtertje. Ze kreeg de kuur naar binnen door het te mengen met een schepje suiker (niet zo heel goed voor de tandjes, maar je, ze moest wat natuurlijk). Succes!



Bericht van: Corry R
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 19:36

Ken  het wel,maar inderdaad met een schepje suiker ,choc.pasta.pindakaas,iets wat ze normaal niet zomaar met een lepel mag eten,wilde bij mijn kinderen wel eens werken.de dokter zal niets anders hebben dan een drankje,een pil gaat op deze manier al helemaal niet.

succes.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 20:09

Wat vervelend is dat toch kinderen en drankjes. Ik ken het bij mijn kinderen ook. Bij de een gaat het redelijk, maar nummer twee spuugt al op het moment dat ze het ruikt. Het zijn ook erg vieze goedjes. Zelfs als je knoeit krijg je sommige er niet uitgewassen.

Ilona, ik zou morgen toch nog bij de huisarts informeren naar een ander drankje want ik weet dat er verschillende soorten antibiotica bestaan. Mijn dochter had in oktober in ieder geval iets anders hiervoor. Meestal is er wel een alternatief, alleen volgens mij zijn alle drankjes smerig, dus maak je borst maar nat. Maar aan de ene zit in ieder geval een ander zoet smaakje dan aan de ander. Zelfs bij hetzelfde spul maar dan van een ander merk kan de smaak nog schelen.

Wederom succes ermee.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: breidje
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 23:10

hoi ilona,

kun je niet proberen uit te leggen aan je dochter, dat ze beestjes in haar lichaam heeft die haar ziek maken, en dat ze deze  kan wegjagen door het drankje te drinken.

bv. jij vind het drankje vies maar de beestjes nog veel meer.

bouw er een verhaaltje omheen zodat zij zich groot en sterk voelt.

 

is maar een ideetje

 

 



-------------
wil    


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 17 Maart 2008 om 23:26

Ik heb al van alles geprobeerd: gezegd dat ze dan geen pijn meer zal hebben maar het mag allemaal niet baten. Ook de chocolade vla met een flinke schep suiker werkte niet.

Haar tegenzin en angst voor het vieze drankje is groter dan het ziek zijn en het niet kunnen spelen met andere kindjes. Ze weigert het gewoon door te slikken. En dan sta je toch redelijk machteloos.

Dus ik ga doen wat Dicky ook al zei: vragen om een ander drankje. Volgens mijn moeder was ik vroeger net zo en kon ze voor mij heel vaak naar de huisarts. Jennifer heeft het dus van geen vreemde



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 18 Maart 2008 om 12:56

tja, ik hoop dat de huisarts iets anders weet...  

ben je al geweest?



Bericht van: perle
Datum bericht: 18 Maart 2008 om 13:41

 

Ja,spijtig genoeg kunnen ze dit waarschijnlijk niet in suppo vorm maken!

Hier lukte vrij veel met suppo's!Want vieze drankjes kreeg je er van ons tweede ook moeilijk in!

In het ergste geval mischien een prikje?Is natuurlijk niet leuk maar om die ontsteking te doen keren zal er toch medicatie nodig zijn!Want na blaasontsteking heb je nierontsteking en ik kan ervan meespreken!Na bevalling van Perlefientje was het van dat!

Nieren vol etter en bloed!Koorts!!!

Wil je niet ongerust maken maar een blaasontsteking is toch wel ernstig genoeg om evt over te gaan naar als ik het mag zeggen...prikjes!Als het anders echt niet lukt?



-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 Maart 2008 om 14:29
Ik dacht ook aan prikjes, dat is natuurlijk niet zo fijn, maar dat moet toch kunnen? Uiteindelijk kunnen ze in het ziekenhuis antibiotica in een infuus aanbrengen en dat doen ze ook met een injectiespuit. Het is met kindjes net als met katten, de ene laat zich makkelijk pakken en een pilletje door de keel wringen, de andere is daarna nog dagen panisch als je maar naar hem kijkt. Voor de poezen heb ik nu wormpilletjes, die ze zo lekker vinden dat de jongsten om meer bedelen. De oudste moet ze nog op de oude manier naar binnen gewrikt krijgen, maar zit wel te spinnen als je dat doet. Die houdt van aandacht in elke vorm.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 18 Maart 2008 om 14:33
Ik kan strakjes een ander drankje ophalen. Ben reuze benieuwd.

-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 Maart 2008 om 14:36
En wij zijn ook benieuwd, want wij maken ons op afstand zorgen. Ik ben altijd liever zelf ziek, dan dat ik een kindje ziek zie zijn.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 18 Maart 2008 om 19:02
Hoe is het nu gegaan,lukt dit wel,ben erg benieuwd.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 18 Maart 2008 om 19:32

Het nieuwe drankje ruikt naar citroen en lijkt me veel beter smaken. Het ging er toch weer erg moeizaam in. Het is een psychologische strijd geworden, maar wat doe je daar tegen? Beredeneren waarom een drankje goed is, helpt niet, alles aanbieden ook niet.

Ik heb nog maar 1 dosering gegeven. Eén dosis werkt 6 tot 8 uur dus ik kan eigenlijk niets meer geven vanavond. We proberen het morgen vroeg wel weer, dan mag papa het weer proberen, die heeft vast wat meer geduld .

Ze is wel vanmiddag naar school geweest want ze hadden er allerlei paasactiviteiten die ik haar niet wilde laten missen. Dat ging ook wel want eigenlijk was ze best wel weer wat opgeknapt en had ze alleen een lichte verhoging. Nu is ze wel weer een beetje koortsig. Ze klaagt ook wel wat vaker over pijn onder in de buik.

Het drankje zou volgens het internet pas op z'n vroegst over een dag of 4 echt goed werken. We wachten wel weer af maar ik hoop echt dat ze wat makkelijker wordt met het innemen.

Fijne avond iedereen.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 18 Maart 2008 om 19:50

Lees het nu allemaal, wat vervelend zeg. Die drankjes is me altijd wat. Hier ook zo een, het enigste wat bij hem hielp was er het spelletje van maken: "dat drankje mag je niet opdrinken, ook niet als ik even weg ben" Met een quasi boos gezicht. Meestal pakte hij het dan zelf, zo had hij er ook zelf de controle over. Op deze manier heb ik er heel wat sneetjes brood ingekregen. Ik mocht alleen niet zien dat hij een hap nam, dan was het over...

Een "gevecht"heeft toch geen zin, die strijd win je nooit. Hopelijk gaat het met dit drankje beter.



-------------
Groetjes Syl


Bericht van: Tony
Datum bericht: 19 Maart 2008 om 09:52

Ik lees nu dat het dus helemaal niet goed gaat met Jennifer, arm ziele pootje .

Ja die vieze drankjes hé, probeer er maar eens iets in te krijgen !!!!!!Ze begrijpen het nog niet dat iets dat zo vies is goed voor je kan zijn.

Ik wens je er veel sterkte mee Ilona.



-------------
Antonia


Bericht van: Roos39
Datum bericht: 19 Maart 2008 om 10:59
Hoi Ilona,

Vanmorgen gelukt???

En hoeveel dagen mag je dit gaan doen??? Een week?

Ik sta natuurlijk niet in jouw schoenen, maar misschien heeft Jennifer er na alle verschillende beloningsysteempjes, misleidingen, enz. een sport van gemaakt om te weigeren en te zien waar het schip strand. Afgezien van het feit dat de drankjes vies zijn, moeten er soms dingen gebeuren die niet leuk of lekker zijn. Dit zal overigens je leven lang blijven, maar dat hoeft ze nog niet te weten. En met 4 jaar begrijpen ze soms meer dan je denkt.

Misschien helpt het om zelf heel daadkrachtig te stellen: Jennifer je bent ziek. De dokter weet waarom, en heeft dit drankje gegeven. Ik wil dat je dit opdrinkt! Verder geen positieve aandacht geven en ook niet beloven, maar "spontaan" iets leuks/liefs met haar doen, als ze het op heeft. Zo weet ze volgende keer dat mama blij en lief is en aandacht heeft, als zij ook doet wat ze moet doen.

Dit zal boosheid en tranen geven, maar als je volhoudt (moeilijk, moeilijk) dan
zal het per keer beter gaan.
Hoop dat ik nu niemand boos maak, maar kinderen voelen perfect gespannenheid en stress bij ouders aan, en kunnen daar meestal tegendraads op reageren, waardoor alles nog moeizamer gaat.

Heel veel succes!

Rosemarie

Ps. 't klinkt allemaal wel een beetje als een nanny he?? Ben ik echt niet hoor, alleen een moeder van 4 kinderen.



Bericht van: Corry R
Datum bericht: 19 Maart 2008 om 11:23
ben het met je eens,vaak werkt dat ook goed,maar als ze ziek zijn wil je dat soms niet doen,en dat weten ze dan ook weer.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: krieltje
Datum bericht: 19 Maart 2008 om 11:26
hi
ik herken het bericht van roos, als mam van 5 kids heb je met elk kind weer een andere techniek om dingen erin te krijgen. ik kan me wel vinden in Roos haar verhaal, maar goed elk kind is anders, maar ik denk wel dat een kind haarfijn aanvoelt wanneer zij een strijdt wint. Terwijl ze dan niet in de gaten heeft dat ze zichzelf te kort doet.
3 maanden geleden had mijn dochter van 14 angina, krijgt ze enorme capsules om door te slikken!!!! Zij kreeg dat natuurlijk niet weg, dus ik ook gevraagd voor een drankje, maar dat wilde ze niet, dat was vies. De 1ste keren zat ik er een half uur bij voor ze het weg had!!! Ik kon haar niet alleen laten met het drankje want ze gooide het weg. Nu zijn haar amandelen geknipt en pijnstilling kon gelukkig via een zetpil!
Ik wens je sterkte met alles. Ik zit nu ook weer met een blaasonsteking, dus cranberrie sap, pillen en vitaminen c (maar dan 1000 mg).
Ik hoop dat ik het daarmee kan oplossen, want een kuur werkt niet meer zo erg bij mij. en word de pijn te erg, dan maar onder de douche en een warme kruik op mijn buik


-------------
krieltje


Bericht van: panda
Datum bericht: 19 Maart 2008 om 11:59
Ja het is wat met kindjes en drankjes, heb hetzelfde vroeger hier ook meegemaakt. En als de dan de periode krijgen dat ze wel iets in pilvorm konden krijgen, kon de oudste het pilletje niet binnenkrijgen en moesten we terug overschakelen op drankjes

-------------
Groetjes Paula


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 19 Maart 2008 om 14:38

Gisteravond nog een keertje geprobeerd en inderdaad weer een hele vervelende situatie gehad, voor niemand leuk.

Vanochtend met yoghurt - sinaasappelsap en een klein scheutje limonadesiroop. Vanmiddag alleen met yoghurt, scheutje limonadesiroop en wat water om te verdunnen. Alle twee de keren perfect gegaan. Dit drankje smaakt naar citroen en is daarom prima qua smaak te mengen met yoghurt.

Gelukkig maar want ik kreeg er echt een sik van en ze stond nergens meer voor open, alleen maar dat ze het niet wilde. Hopelijk houdt ze dit de rest van de 7 dagen ook vol .

Iedereen bedankt voor de lieve reacties en voor het meedenken.

Ik heb het zeer gewaardeerd .



-------------
Groetjes,
Ilona.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net