Print Pagina | Close Window

mochillalookalikehandtassencalberichtgeving

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Agenda Hobbybeurzen
Forum: Weet je een hobbybeurs in de buurt zet hem dan hier in.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=40426
Print Datum: 28 Maart 2024 om 22:05
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: mochillalookalikehandtassencalberichtgeving
Bericht van: bep
Onderwerp: mochillalookalikehandtassencalberichtgeving
Datum bericht: 13 September 2014 om 16:06
zoals Magtelt al aangaf en gelijk heeft ze, kunnen hier de berichten en foto's over die handtassen geplaatst worden. Dan blijft die lekker bovenaan staan



Antwoorden:
Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 14 September 2014 om 12:31
http://postimg.org/image/qem381bzl/" rel="nofollow">

Nou dan zet ik hem als eerste hier neer,ik doe ook mee,het is best moeilijk ( voor mij dan) maar ben nu supertrots op mezelf

-------------
Groetjes jenny


Bericht van: bep
Datum bericht: 14 September 2014 om 12:42
is al wel een schoon beginnetje. en nu naar boven beginnen werken?


Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 14 September 2014 om 14:04
Nee nog niet Bep,nog een paar toeren


-------------
Groetjes jenny


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 14 September 2014 om 15:20
Mooi, ik ga je volgen - ik weet alleen niet of ik op die spierbonken zit te wachten die ik zie als ik je fotootje aan klik LOL
Zo te zien gebruik je echt jouw kleuren, ben benieuwd hoe het verder wordt


Bericht van: bep
Datum bericht: 14 September 2014 om 15:42
ik heb die dus ook gezien en ik dacht 'gerbera.....'


Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 14 September 2014 om 16:27
Haha had ik niet eens gezien,en ik vind ze nog niet mooi ook.
Ik dacht als mn haakwerk tegen valt dan heb je iets anders om te bekijken hahahaha


-------------
Groetjes jenny


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 September 2014 om 18:10
Wat een mooie ster, komt die dan onder de tas te zitten? Wat jammer, ik zou hem inlijsten en aan de muur hangen.

Is deze tas geschikt om van al je wolkleuren een stukje te knippen en als franje te verwerken, zodat je die gegevens altijd bij je hebt?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 15 September 2014 om 08:07
Het worden maar 5kleuren,dus dat gaat wel lukken,en dit is inderdaad de bodem.
Maar het is een heel karwei hoor je moet yarn under haken en door heel je werk die draden meenemen,maar een tas wordt het.De haaklessen van pippie zijn niet voor niks geweest ,tot nog toe gaat het prima
Ik doe het alleen op mn eigen tempo

-------------
Groetjes jenny


Bericht van: bep
Datum bericht: 21 September 2014 om 21:37
en hoe zit het met de tassen, dames? van 2 hebben we al een begin gezien. (of het moest zijn dat ik er een paar gemist heb)

-------------


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 22 September 2014 om 09:50
Die van mij staat me niet zo aan. Je neemt steeds een aantal meeloopdraden mee en bij mij zie je die goed. Eerst vond ik het niet zo storend, maar nu heb ik een stukje zwart gedaan en daar zie je de draden nog meer. Er wordt op het forum de tip gegeven om de draden voor je werk te leggen en goed aan te trekken, dan zouden ze minder opvallen. Nou bij mij vallen ze nog steeds op. Ik maak de tas wel af (als ik hem op tijd af krijg voor de Scheepjes CAL begint) maar weet niet of ik ooit een tweede zal maken.





Bericht van: bep
Datum bericht: 22 September 2014 om 10:28
maar die is qua kleur wel prachtig. ja en bij zwart zie je zelfs grijs erdoor komen. en als je nu probeert een zwarte meeloopdraad ertussen te foefelen langs de kant waar je de andere draden ziet? bedekt die de andere lading dan niet wat meer?

-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 22 September 2014 om 10:37
Originally posted by Janne Marie Janne Marie wrote:

Die van mij staat me niet zo aan. Je neemt steeds een aantal meeloopdraden mee en bij mij zie je die goed. Eerst vond ik het niet zo storend, maar nu heb ik een stukje zwart gedaan en daar zie je de draden nog meer. Er wordt op het forum de tip gegeven om de draden voor je werk te leggen en goed aan te trekken, dan zouden ze minder opvallen. Nou bij mij vallen ze nog steeds op. Ik maak de tas wel af (als ik hem op tijd af krijg voor de Scheepjes CAL begint) maar weet niet of ik ooit een tweede zal maken.
Ik weet niet is dat ook niet een beetje de charme van de tas, ik moet zeggen dat ik het op het 1e gezicht niet heel lelijk vind.
Maar soms (dat heb ik ook) heb je bepaalde verwachtingen en valt het dus enorm tegen als het niet wordt wat je verwacht had.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 22 September 2014 om 10:59
De tas wordt prachtig. mooie kleuren, mooi patroon. Ik vind de draden die je ziet niet storend, hoewel ik mij kan voorstellen dat jij het wel vindt. Als je bezig bent zit je met je neus op je werk. zag het pas goed toen ik de foto's vergrootte. Gewoon afmaken en zien hoe het in het geheel eruit ziet. Ik heb dat met kleding die ik naai. Zelf zie je iets wat je storend vind. Maar als het kledingstuk klaar is en je draagt het zie je niets meer.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 22 September 2014 om 11:35
Bij mij schiet het niet echt op. Heb er ook een beetje dubbel gevoel bij. Vind het wel leuk om te doen maar het gaat zo langzaam en daardoor loop ik steeds meer achter. Bovendien bobbelt m'n bodem en heb ik het idee dat het opstaande gedeelte naar binnen gaat trekken. Ik zie op de facebookpagine de prachtigste exemplaren voorbij komen maar dat niveau heb ik dus niet. Weet ook niet of ik dat ooit ga bereiken. Denk namelijk dat ik het bij deze tas laat. Wil hem wel afmaken, als het tenminste het aanzien een beetje waard is. Maar ben bang dat het niet echt mijn 'ding' is. Hou meer van het iets snellere werk.
Maar goed, hier mijn resultaat tot nu toe.


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 22 September 2014 om 11:44
Ik vind hem mooi worden. Niet zo kritsch zijn op jezelf. Dat is nu het nadeel van internet. Je denkt dat die dingen allemaal de eerste keer goed gelukt zijn. Je weet niet de hoeveelste tas de persoon in kwetsie al gemaakt heeft, hoeveel haakervaring ze heeft. Hoe ze gefoefeld heeft om de tas mooi op de foto de krijgen zodat je eventuele foutjes niet ziet. Vroeger zeiden we papier is geduldig, dat geldt nu voor het scherm. Als die tas af is, en er zit wat in zal de bodem vol met bobbels zijn van wat je er allemaal in hebt gestopt en dat geldt hetzelfde voor de opstaande kant. Waarschijnlijk ben je iets vaster gaan haken. En wat dan nog, het is handwerk en geen machinewerk. 

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: bep
Datum bericht: 22 September 2014 om 11:46
wat kleuren al niet kunnen doen bij een tas.
de bodem is idd een beetje bobbelig maar dat is de binnenkant. Is de buitenonderkant bijna egaal dan zou ik het geen probleem vinden. indien niet dan kan je het een beetje strakker maken denk ik door aan de binnenkant wat aan de draadjes te 'trekken'. Het bobbelt toch al dus een beetje meer of minder kan dan geen kwaad. En als hij af is een heeeele dikke portemonnee erop leggen, dan ziet geen kat het meer.
maar het stuk recht naar boven is wel egaal.

-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 22 September 2014 om 11:51
Het moet ook leuk blijven, je moet een beetje plezier in je werk hebben - als je alleen maar kijkt hoe veel beter de anderen het doen
gaan de pret er wel af.  En achterlopen kun je eigenlijk alleen bij een Cal, als dit een "normaal" patroon zou zijn, zou je perfect op schema zijn.
Een mens moet zichzelf ook af en toe een beetje uitdagen Wink


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 22 September 2014 om 13:54
Dit is ook een cal maar je hoeft helemaal niet op tijd te zijn.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 22 September 2014 om 15:30
Originally posted by BettyKleien BettyKleien wrote:

Dit is ook een cal maar je hoeft helemaal niet op tijd te zijn.
Inderdaad, het is geen wedstrijd.


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 22 September 2014 om 17:17
Ik weet wel dat er geen tijdlimiet voor staat maar ik vind het leuk e aan een cal dat je het elke week verrast wat je gaat doen. En het stimuleert ook. Maar als het hele patroon er al is dan is die verrassing en de stimulans weg. Maar op zich kan ik daar nog wel mee leven. Maar het gaat zo traaaaggg....

-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 23 September 2014 om 14:34
Joke ,je hebt hier toch elke week een stuk patroon gehad en toch niet het patroon in een x.Dus dat noem ik een cal en hij is nog niet af ,Of ben. Jij met een andere tas bezig?


Bericht van: JokeP
Datum bericht: 23 September 2014 om 16:05
Originally posted by BettyKleien BettyKleien wrote:

Joke ,je hebt hier toch elke week een stuk patroon gehad en toch niet het patroon in een x.Dus dat noem ik een cal en hij is nog niet af ,Of ben. Jij met een andere tas bezig?
 
Ik ben met dezelfde tas bezig maar loopt inmiddels 3 weken achter. Dus daarvan weet ik al hoe het er uit gaan zien.
Maar wat ik al zei, ik krijg er gewoon geen lekker tempo in en dat stoort me enigszins.
 


-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 23 September 2014 om 17:14
Joke, het gaat ook zeker niet snel, als je 'normaal' haakt gaat dat veel sneller, dat klopt. Maar, laat je niet gek maken en werk hem op je eigen tempo af. Ja, het is juist leuk als je niet weet wat het volgend patroon is, maar och jammer dan. Ik denk dat het bij mij ook bij deze ene tas zal blijven hoor, zal ook niet snel een tweede maken, in elk geval niet van het materiaal dat ik nu gebruik, katoen. Ik zou er wel een willen maken van dat kumihimo draad, maar ik vrees dat hij dan wel heel erg duur wordt.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 23 September 2014 om 17:25
Hoii janne,wat voor draad is dat.Ik wist niet dat je daar draad voor had.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 23 September 2014 om 19:47
Kumihimo C-lon koord, o.a. hier te koop:  http://www.wirwarkralen.nl/c-2324849/kumihimo/" rel="nofollow - http://www.wirwarkralen.nl/c-2324849/kumihimo/ .
Ik heb nog niet uitgezocht bij welke shop dit garen het goedkoopst is.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 23 September 2014 om 21:30
Nou ik had hier nog nooit van gehoord.Maar wil jij daar een hele tas van maken? Dat is volgens mij een hele dure hobby.Maar wel een mooie kleuren


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 24 September 2014 om 13:23
Nou, dat weet ik nog niet ik twijfel ook omdat het volgens mij wel erg duur wordt. Nou ja, ik doe toch eerst ook weer mee met de Scheepjescal, heb nog heel wat brei/haak/kraalwerk liggen en daar komt misschien nog een vest voor mezelf breien of haken bij :-) Al daat het eea van klaar is, wie weet.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 01 Oktober 2014 om 09:35
dames, ik vind jullie tassen geweldig mooi worden!
haken jullie met katoen?
vanavond hebben de wibra winkels bij mij in de buurt vaste=klanten-koop-avond, dan is alles met 25% korting
mooi moment om katoen te kopen voor zo'n tas Big smile
ben al elke dag in de winkel wezen kwijlen bij al de kleurtjes, ter voorbereiding za'k maar zeggen Wink

en nu, niet zitten miezemuizen over je werk he
alle reden om trots op jezelf te zijn!!! Clap


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 01 Oktober 2014 om 12:15
Ja, de meesten haken hem met katoen. Nu haak ik met enkele draad, maar volgens mij kun je beter een dubbele draad gebruiken. Ik krijg nl. de meeloopdraad niet weggewerkt, volgens mij gaat dat met een dubbele draad beter. En, je tas wordt veel steviger.


Bericht van: bep
Datum bericht: 01 Oktober 2014 om 12:35
maar wordt die dan ook niet loodzwaar, die tas?
en zeker als er een portemonnee met wat klein geld in zit?

-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 01 Oktober 2014 om 13:22
Originally posted by bep bep wrote:

maar wordt die dan ook niet loodzwaar, die tas?
en zeker als er een portemonnee met wat klein geld in zit?
Bep, dan moet je gewoon je man meenemen of zo'n vierkant stukje plastiek LOL

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: bep
Datum bericht: 01 Oktober 2014 om 13:35
ik heb gewoonlijk alles bij : man, plastiek, klein geld.
want als het met een parkeermeter is dan is het altijd : hebde gij klein geld? en dan schiet de dees in haar sjakosj en haalt er na lang zoeken een portemonneeke met klein geld uit.

-------------


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 01 Oktober 2014 om 16:04
in mijn persoonlijk magazijn heb ik al wat fijne kleurtjes katoen bijeen gezocht. Ga vanavond nog kijken voor kleuren erbij.
ik ga geen patroon zoeken of volgen, ben gewoon helemaal verliefd op die felle kleuren en het model en verder zal het wel n carolina-tas worden; me heerlijk uitleven op n ideetje van anderenSmile
kan bijna niet wachten Big smile


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 02 Oktober 2014 om 13:31
Ik zal de tas niet als tas gaan gebruiken, mij teveel werk om alles altijd van de ene naar de andere tas over te moeten pakken, ik heb dus altijd maar 1 tas in gebruik. Nee, ik maak hem om daar dan weer mijn hobbywerk in te doen, waar ik op dat moment mee bezig ben.


Bericht van: bep
Datum bericht: 02 Oktober 2014 om 13:37
een weekend van 1 nacht tas kan ook nog, voor als de wol al opgesoupeerd is. Want ik denk dat er wel veel bollekes wol inkruipen als je telkens alle draden mee moet 'inhaken'

-------------


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 02 Oktober 2014 om 17:16
In totaal kost het ong 10 bolletjes wol maar je kunt BV's van minder mooi materiaal meelpppdraden gebruiken .maar ik zeg het nogmaals ik vind hetmoeilijk.merk dat ik ook niet goed kan tellen en dat is funest bij dit patroon.heb weer een stuk moeten uithalen.Maar af komen zal ie


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 06 Oktober 2014 om 09:49
Eerlijk gezegd ben ik er alweer op uitgekeken, ik zal denk ik niet snel zo'n tweede tas maken. 
En mocht ik een tweede maken, dan zal het die van de Duitse CAL worden, die vind ik zo mooi!


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 06 Oktober 2014 om 09:56
Hoi janne heb je daar een link van ? Wil ik ook wel eens zien


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 19 Oktober 2014 om 11:28
BettyKleien, volgens mij heb ik je die in een pb gestuurd? Ik twijfel, zal de link hier maar neerzetten: (als blaukw e link lukt niet dan maar een die je zult moeten kopiĆ«ren en plakken) 
http://schoenstricken.de/tag/tasche/

En mijn tas is af, hij hang nu aan de kapstok te hangen. Ik zal hem nooit gebruiken. Wou hem aan de buurvrouw geven, die is jarig. Maar mijn man vond dat niet goed, ik moest hem zelf houden. Hij zegt nooit dat hij iets mooi vindt wat ik maak, maar dit zie ik dan toch weer als een teken dat hij het wel mooi vindt. of zo.

Zelf ben ik trouwens niet helemaal tevreden, je ziet de meeloopdraden wel erg duidelijk. En op het laatst had ik er ook niet zoveel zin meer in, heb hem een beetje afgeraffeld. Nee, deze manier van haken is niet mijn ding. (draad onder de naald langs en in achterste lus insteken).




Bericht van: bep
Datum bericht: 19 Oktober 2014 om 11:49
die is wel schoon zenne en precies nog tamelijk hoog ook.

ik zou hem dus ook aan de buurvrouw geven dan als je hem zelf toch niet gebruikt en verbant naar de kapstok. Dan kan je hem af en toe nog eens zien voorbijkomen. Of ook nog een mogelijkheid is er een grote plastieken bloempot in te zetten en hem dan als handwerkmand te gebruiken.

-------------


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 19 Oktober 2014 om 12:38
Ja die heb je mij gestuurd en heb ik je ook voor bedankt en heb gelezen dat je bent gestopt. Jammer .Ik vind het heel leuk maar ook niet makkelijk.Ik ben aan mijn tweede tas moet van eerste alleen koord nog afmaken Maar vind het heel verslavend .Dus ik ga nog even door vr gr Betty.ps zoek alleen een dikke kumi himo schijf waar je m kan bestellen


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 19 Oktober 2014 om 12:50
Betty ik heb er een van Kars. Misschien is er bij je in de buurt een hobbywinkel? Anders een googlen op kumihimo schijf. Er zijn wel een aantal wegshops die ze verkopen.


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 19 Oktober 2014 om 17:41
Is dat een dikke schijf,een stevige?


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 19 Oktober 2014 om 19:55
Ja, een dikkere. Createpottey verkoopt ze zag ik, van beadsmith, dat xijn ook de dikkere.


Bericht van: Knutselaartje
Datum bericht: 20 Oktober 2014 om 09:37
Betty, je zou ook bij de intertoys kunnen kijken, daar hebben ze van style me up ook een doos waar er een schrijf van foam bij zit!


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 20 Oktober 2014 om 17:34
Ja heb Intertoto. Gebeld hier maar hebben het niet .janne ben vanaf gisteravond bezig met die Brad winkel .heel veel moeilijkheden met een account maken steeds wat anders .Ik heb nu hun 06gebeld en ze zeiden we bellen u terug .dus bericht wat ik wilde doorgegeven en als ze niet terugbellen .dan maar niet.


Bericht van: Knutselaartje
Datum bericht: 21 Oktober 2014 om 11:54
Goedemorgen,
 
zie hieronder deze link, deze doos heb ik gekocht bij intertoys.
 
http://www.intertoys.nl/bijoux/style-me-up-style-me-up-vrienden-armbandjes-579194.html?filterPath=%2FSearchQuery%2Fstyle%2Bme%2Bup%2Fsearch_result" rel="nofollow - http://www.intertoys.nl/bijoux/style-me-up-style-me-up-vrienden-armbandjes-579194.html?filterPath=%2FSearchQuery%2Fstyle%2Bme%2Bup%2Fsearch_result
 
misschien kom je hier verder mee, de naam kumihimo vind je hier ook niet terug maar het is wel dezelfde schijf van foam met hetzelfde idee.
 
 


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 21 Oktober 2014 om 12:06
Hoeveel cm is deze schijf ,knutselaartje?


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 21 Oktober 2014 om 13:29
Ik heb er een besteld nog wel bedankthoot


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 21 Oktober 2014 om 13:40
nu was  ik ook in n paar speelgoedwinkels maar de een had er nog niet van gehoord en bij de ander waren ze al uitverkocht. "ach', zei het winkelmeisje,' dan neemt u toch gewoon n bierviltje, daarmee gaat t ook goed.
tiptiptiptiptip

en knutselaartje, weet je zeker dat jij wel met de schijf die je besteld hebt, mag knutselen?
er staat namelijk bij voor 6 tot 16 jaar LOL


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 22 Oktober 2014 om 12:06
Ja Carolina, dat kan heel goed, hem maken van een bierviltje.




Bericht van: Lelie
Datum bericht: 16 November 2014 om 18:13
Ik ben toch maar begonnen (A) Wil een tas maken als cadeau. Loop alleen tegen toer 12/13 aan. Dacht dat ik 12 goed had gedaan, maar toen ik begon met 13 loopt het toch niet helemaal lekker
 
Ik kom geloof ik niet helemaal uit. Moet ik nu nog eerst 2 rode doen en dan 3 blauwe?  Of ben ik vergeten te meerderen eronder. Hmm nee, ik heb wel 96 steken.
Of heb ik in toer 12 al iets fout gedaan met beginnen?
 


Bericht van: BettyKleien
Datum bericht: 16 November 2014 om 19:40
Lelie je kan het toch even vragen op de site?


Bericht van: Lelie
Datum bericht: 16 November 2014 om 21:59
Heb inmiddels de fout gevonden :) Maar ja vragen op de facebook is natuurlijk makkelijker, heb je groot gelijk in.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net