Print Pagina | Close Window

een prachtig vest

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=40445
Print Datum: 23 November 2024 om 05:50
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: een prachtig vest
Bericht van: Meus
Onderwerp: een prachtig vest
Datum bericht: 16 September 2014 om 11:45
 Wie kan mij helpen, ondanks de vage omschrijving?
Zo'n jaar geleden heb ik eens op een blog een foto gezien van een prachtig oranje vest.
Het was een lang vest met op het rugpand een soort taille ingebreid.
Ik dacht dat het een patroon van Drops was,( maar dan in een andere kleur) maar ondanks avonden zoeken ben ik het nog steeds niet tegen gekomen
Iemand een idee?

Antwoorden:
Bericht van: Corneliaz
Datum bericht: 16 September 2014 om 12:19

Bedoel je deze?

http://forum.hobbydoos.nl/vest-met-kabels_topic26231_post429265.html?KW=vest#429265" rel="nofollow - http://forum.hobbydoos.nl/vest-met-kabels_topic26231_post429265.html?KW=vest#429265

-------------
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.

Datum bericht: 16 September 2014 om 12:21
GEWELDIG!!!!!!!!
DAT is hem!!!!!!
Harstikke bedanktSmile

Datum bericht: 16 September 2014 om 12:25
Maar hoe kom ik bij het patroon?

Bericht van: iepie
Datum bericht: 16 September 2014 om 12:30
Het is patroon 134-1 van Drops

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=134&d_id=1&lang=nl" rel="nofollow - http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=134&d_id=1&lang=nl

Datum bericht: 16 September 2014 om 12:35
Jullie zijn geweldig!

Ik had het oranje vest ooit eens ergens gezien, en werd er meteen verliefd op.
Maar werd afgeschrikt door het ingewikkelde patroon.
Maar de liefde bleef :-) Vandaar de zoektocht.
Nu weet ik wat ik de komende wintermaanden zal doen....

Bericht van: iepie
Datum bericht: 16 September 2014 om 13:07
Veel plezier ermee. Ik doe het je niet na in elk geval ben benieuwd naar het eindresultaat. Dat kom je wel showen als het zover is toch?

Bericht van: lw1463
Datum bericht: 16 September 2014 om 13:09
Als mosterd na de maaltijd plak ik even dit, stel je wil je aansluiten bij deze geweldige club;

Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom.
Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie, je zou elke dag
een bladzij kunnen lezen en je verbazen. Voor degenen die allang handwerken is dit een goede manier om eigen tips en trucs aan anderen over te dragen.
Wie patronen wil onvangen en uitwisselen kan haar/zijn e-mailadres bij messenger zetten in het profiel. Bovenaan de bladzij links staat
Member Control Panel, klik je daarop dan kun je je profiel aanpassen bij Wijzig je profiel. Als je wilt weten waar je precies je adres neerzet,
klik dan op de naam van een oudere hobbydoos en dan op Member's profile, dan zie je waar haar e-mailadres staat. Onderaan kun je
dan je profiel bevestigen. Hoewel een aantal hun adres verwijderd hebben, nadat er vervelende Amerikaanse newby's opdoken.
Je kunt iemands email-adres opvragen via een PM.

Let op: kooppatronen en andere patronen, waar copyright op zit, mogen niet worden doorgegeven, zoals ook in de regels van het
forum vermeld wordt. Bovendien is dit een forum oftwewel panel, dus een groep deskundigen die over een onderwerp spreken en aan
wie vragen gesteld kunnen worden. We zijn geen snelbuffet voor gratis patronen. Kijk ook even in de reacties van anderen in het topic
of daar al een antwoord staat.
Je kunt je creaties vertonen in Creaties, ergens in Tips en trucs wordt dat uitgelegd. In Gezocht kun je aangeven dat je een patroon,
boek, wol, of tijdschrift zoekt. Links geeft links met patronen, die niet illegaal zijn. Koffiecorner is om over van alles en nog wat te kletsen.
Als je nog niet zo bekend bent met internet en forums, probeer dan van alles aan te klikken. Niet schrikken, je kunt met het pijltje
linksboven zó weer terug naar de vorige bladzij. Je kunt je eigen reacties wijzigen door rechtsboven Post options aan te klikken en dan wijzig bericht.
Overigens zou het erg leuk zijn, als je in je profiel je leeftijd en je hobbies zou vermelden. Je locatie (land) is ook wel handig, als we kooptips willen geven.

Allemaal veel haak- en breiplezier gewenst! Plus alle andere hobbies.

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 16 September 2014 om 14:11
Hallo Meus, bedankt dat je mijn vest zo mooi hebt gevonden dat je er naar op zoek bent gegaan.
Ik wil even zeggen dat ik het vest korter heb gemaakt als het patroon. Tel de kabels maar even na.
Mocht je bovendien niet uit het patroon komen, je zou niet de eerste zijn, wil ik je graag helpen met uitleg. Succes

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Bericht van: engeline
Datum bericht: 16 September 2014 om 14:42
klopt het dat ik een lila vest krijg en geen oranje

Bericht van: Corneliaz
Datum bericht: 16 September 2014 om 15:31
engeline, in het 2e berichtje op de link klikken dan krijg je het oranje vest dat Lidwina heeft gemaakt.

Ik heb de link in dat berichtje aangepast

-------------
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.

Datum bericht: 16 September 2014 om 15:39
Bedankt heb het mooie oranje vest gezien

Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 16 September 2014 om 18:34
Het is een mooi vest. Succes.

Bericht van: Ien
Datum bericht: 16 September 2014 om 19:41
Het is echt een super mooi vest zeg.
Wow...

Datum bericht: 16 September 2014 om 21:56
Hij bleef maar in mijn hoofd spoken ... dus t moet.
Over 2 weken ben ik in Alkmaar waar ze een hele mooie breiwinkel hebben, daar ga ik een mooi wolletje uitzoeken . Ik verheug me er nu al op!
Als voorbereiding ga ik wel het patroon anders optekenen want ik kan het nu niet lezen zonde raar in mijn hoofd te worden.
Ik zal je op de hoogte houden.

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Bericht van: Geotje
Datum bericht: 17 September 2014 om 18:28
Het is zeker een prachtig vest. Meus ik ben benieuwd naar jou resultaat straks. En erg benieuwd welke kleur hij gaat worden.

Datum bericht: 18 September 2014 om 16:30
Ik ben zelf ook benieuwd welke kleur het gaat worden Geotje :-).
Heb bij de wol die Drops aanbeveelt gekeken, maar zag daar geen kleur bij die ik echt mooi vind.
Dus laat ik me in de winkel inspireren :-). Zelf hou ik van nogal felle kleuren, maar soms vindt mijn man die niet mooi ...en hij moet er tenslotte tegenaan kijken nietwaar :-) .
Ook hou ik van overlopende kleuren ( in ieder geval voor sokken) maar omdat dit vest al mooi genoeg is qua patroon zal ie wel effen worden

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 September 2014 om 17:24
Misschien die stone washed jeans garens? Daar zit een wit tintje in.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 18 September 2014 om 17:32
Voor mijn vest, het oranje vest waar jullie het over hebben, heb ik Numero Uno van Lana Grossa gebruikt. Gebreid op pen 4,5. Dat kwam prima uit met het patroon.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 18 September 2014 om 22:30
Pen 4,5 .... dat schiet wel lekker op :-)
En dan wat met pen 3,5 moet met pen 4?
Het oranje vind ik prachtig maar past niet echt bij me, toch wil ik een kleur die er net zo " fris" uitziet ... hoewel zilvergrijs me ook mooi lijkt  ... afijn we zullen wel zien wat voor moois ze hebben in de wolwinkel, ik zal het jullie wel laten weten.

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Datum bericht: 18 September 2014 om 22:39
Ik denk wel dat ik zo gedaan heb. Als ik het niet bij het vest erbij geschreven had, zou ik het ook niet meer weten. Maar ik weet wel dat ik uitkwam met de stekenverhouding.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 18 September 2014 om 22:44
Ik heb het allemaal nog eens opgezocht. Het garen bestaat niet meer. Ik zag wel dat het gebreid moest worden op 4. Vermoedelijk kwam ik anders uit en heb daarom 4,5 gebruikt.
Ik houd wel van felle kleuren, hoewel ik probeer het niet te overdrijven. Toen ik veel jonger was droeg ik wel altijd fel.

-------------
Groetjes, Lida.

Bericht van: Hobbydoos_gebruiker
Datum bericht: 19 September 2014 om 09:04
Hoi Meus,
Ik zou zeer zeker eens naar het stonewashed garen van scheepjewol kijken (zoals Magtelt aangeeft). Ik heb hier ook een vesteje van gemaakt en het resultaat is echt 'stonewashed'!, heel leuk!

Datum bericht: 19 September 2014 om 10:01
Oranje kan het niet worden, wordt teveel met het  Nederlanderschap  geassocieerd :-)
Ook wil ik het vest in 100 % wol maken , en dat is die stone wached scheepjeswol niet

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Datum bericht: 20 September 2014 om 16:31

Ik kon niet langer wachten er móest een wolletje voor het vest komen .... hadden we , mijn man en ik, eindelijk een keuze gemaakt, waren er niet genoeg bollen :-( , maar is misschien maar goed ook.... ik moet nog binnen 1 week een sok breien met het motief van Zoutelandse sokken van Blij dat ik brei . Dat wordt een verrassing voor een meisje van 12 wat helemaal verlieft was geworden op mijn sokken :-)
Als je wilt weten wat voor kleur....... 

http://www.dustorealpakka.no/garn-sortiment/sterk/blaamelert/

Al ken je de fijne nuance niet echt zien op de fotoEn het is geen 100 % wol geworden maar ja ..... zo'n mooi kleurtje :-)

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Datum bericht: 20 September 2014 om 16:38
Prachtig garen denk ik. Waar kun je dat kopen. Ik kende dit merk helemaal niet.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 20 September 2014 om 16:43
Is denk ik niet in Nederland te koop.
Als je goed naar het adres kijkt, kom je er misschien achter waar wel  ;-)

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Bericht van: bep
Datum bericht: 20 September 2014 om 16:55
in de noorse Ikea denk ik
Sterk van Blaamelert typische ikeanaam.

-------------

Datum bericht: 20 September 2014 om 17:22
Ik zie vooral dat ze steeds no no no roepen LOL , o maar ik zie ook .as ertussen staan gelukkig (American Samoa) Wink

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/

Datum bericht: 20 September 2014 om 17:40
Smile
Noorwegen dus.
Uit de , tot nu toe, grootste wolwinkel die ik hier " in de buurt" gevonden heb.:-)

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Datum bericht: 20 September 2014 om 23:10
Woon je dus in Noorwegen?

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 20 September 2014 om 23:12
dus als ik het goed begrijp woon jij in Noorwegen. Die hadden we hier nog niet dacht ik. En als ik het bij het juiste eind heb dan ben je je droom aan het leven. En als ik het mis heb dan droom je van je leven daar.

-------------

Datum bericht: 21 September 2014 om 10:02
Idd wij leven onze droom en wonen al bijna 7 jaar in Noorwegen.
Vandaar ook dat ik weer ben gaan breien, ondanks dat ik had besloten dat noooooit meer te toen :-) want ik hád me er een hekel aan.... ( zeg nooit nooit dus ;-)).
Om een frisse start te maken heb ik dus op zijn Noors leren breien, maar dan wel linkshandig.
Met behulp van filmpjes op You Tube en lieve vriendinnen die het langzaam ( rechts) voordeden zodat ik het in mijn hoofd in spiegelbeeld om kon zetten.
Vooral averechts was in het begin worstelen :-)
Maar oefening baart kunst nietwaar

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Datum bericht: 21 September 2014 om 10:14
Dead Dom dom, of nieuwigheid.... 2keer t zelfde bericht is wel n beetje overdreven Big smile

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Datum bericht: 21 September 2014 om 20:27
al zeven jaar dus. en heb je de taal al goed onder de knie?
en misschien kinderen die daar naar school gaan?
en heb je gemakkelijk werk gevonden ginder? of leef je van de natuur?
(vrienden van mijn dochter vertrekken eind van het jaar ook naar noorwegen dacht ik of was het zweden en die gaan van de natuur leven daar)

-------------

Datum bericht: 21 September 2014 om 21:23
We hadden in Nederland al ( Oslo) Noors geleerd, maar we kwamen in een soort Friesland terecht ... dus we verstonden geen woord haha
Maar na een half jaartje goed luisteren begonnen we de mensen in onze omgeving , meestal, wel te verstaan.
In Noorwegen bestaat nl. geen algemeen beschaaft Noors. Iedereen praat zijn eigen dialect ... dus sommige verstaan we ze niet Smile
We zijn hier met zijn tweeën en werken allebei voor een baas.
Wat voor werk we doen wil ik eigenlijk niet schrijven. Er wonen hier zo weinig mensen dat, als je zou willen, je met weinig informatie veel te veel over ons te weten zou kunnen komen.
Dit is niet persoonlijk bedoeld hoor, maar je weet maar nooit wie er mee leest.
Dus van de natuur leven doen we niet Wink
Wat bedoel je daar trouwens mee Bep? Gaan ze boeren?

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Datum bericht: 21 September 2014 om 21:34
dat ik het niet weet, maar ze zijn al eens voor twee maanden geweest en nu gaan ze waarschijnlijk voorgoed naar ginder. alleen zijn vrouw had hier werk en zij zegt dus haar werk op en hij heeft geen werk.
ze hebben geen kinderen is misschien ook al een stuk gemakkelijker om weg te trekken. en het zijn nog jonge mensen. maar verder weet ik er dus niet veel over.wat voor werk jullie doen moet ik niet weten hoor, maar het was maar, je vertrekt naar ginder en dan??? dat mij intrigeerde.

en dan nu DE vraag : plaats voor logees te ontvangen? nee grapje hoor.

-------------

Datum bericht: 22 September 2014 om 10:43
Wat ik zo grappig vond op die site van die wolfabriek was dat als ik hardop uitsprak wat er stond ik snapte waar ik met de muis klikken moest.

Datum bericht: 25 September 2014 om 09:24
Bep :Logees ontvangen we alleen als we ze echt kennen, familie en vrienden dus. Jammer maar helaas.

Iw1463:Het Noors is duidelijk een familietaal met het Nederlands.
Als je weet dat de O als OE wordt uitgesproken, de Å als O, de V als W dan kom je al een aardig end.
Dat is aan de ene kant makkelijk. Als ik een woord niet weet probeer ik het eerst met een vernoorst Nederlands woord. Dat lukt over het algemeen wel aardig.
Het heeft ook nadelen. Zo ben ik nogal zwak in spellen, en veel Noorse woorden lijken op fout gespelde Nederlandse woorden.
Ook kan je er niet vanuit gaan dat woorden dezelfde betekenis hebben.
Zo betekent STRAKS in Nederland later terwijl het in het Noors meteen betekent.
Ik ben nu als een gek de laatste sok met Zoutlandse motief aan het breien.
Die moet over 2 dagen klaar zijn omdat we dan even een bezoekje aan Nederland gaan brengen.
De sokken zijn een verrassing, dus ik hoop dat het lukt, en dat ze passen.
Kan ik mooi na de vakantie ( en als mijn wol er is) aan het vest beginnen

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Datum bericht: 25 September 2014 om 12:03
Originally posted by Meus Meus wrote:

Bep :Logees ontvangen we alleen als we ze echt kennen, familie en vrienden dus. Jammer maar helaas.

Wat niet is kan nog komen he

-------------

Datum bericht: 10 Oktober 2014 om 09:52
Gister eindelijk het verlossende telefoontje gekregen.
De wol is er!
Die gaan we waarschijnlijk morgen " even" ophalen ..... een ritje van zo'n 200 km dus Tongue
Denk niet dat er veel in Nederland zijn die dat voor een wolletje over hebben haha
Ik zal met de mouwen beginnen omdat ik nog niet klaar ben met het patroon over te schrijven

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Datum bericht: 10 Oktober 2014 om 10:03
Zo ver rijden voor wol? kun je dat niet laten versturen,is toch veel goedkoper? ben wel benieuwd naar het vest.

Datum bericht: 10 Oktober 2014 om 10:37
maar in Scandinavische landen is dat normaal hoor.
wij hebben hier ooit eens een finse te logeren gehad die mee naar een trouwfeest moest. Mijn broer zat in Nederland met een gebroken been op vakantie. Toen is mijn man die gaan halen en de finse verschoot dat hij op twee uur tijd heen en terug was naar een ander land. In Finland was dat om naar een ander dorp te rijden al zo ver.

-------------

Bericht van: kvdl
Datum bericht: 10 Oktober 2014 om 20:43
Ben eens in Texas geweest, daar vonden ze de locale fastfoodtent niet goed genoeg dus reden ze een uur naar die in het volgende dorp. Binnen 20 minuten het eten op, en toen weer een uur terug rijden.

Rare jongens, die Texanen.

Datum bericht: 10 Oktober 2014 om 21:10
haha mooie verhalen,maar ik laat mooi DHL,postnl,Skynet enzv het nog net niet in mijn hobbykamer brengen,sorteren moet ik zelf doen....

Datum bericht: 11 Oktober 2014 om 17:48
Idd, afstand werkt hier anders Smile 40 km ver is " om de hoek".
Daarbij komt dat , omdat er zo weinig verkeer is, je bijna op de minuut uit kunt rekenen hoe laat je weg moet..... En 's winters tel je daar een paar minuten bij op i.v.m. sneeuw enzo.
Ik wilde de wol zelf halen omdat de Noren soms nogal slordig zijn met afspraken nakomen e.d., en de post is nogal duur.
Dus er maar een dagje uit van gemaakt .... maar de buit is binnen!
De eerste steken van de mouwen staan op de pen Big smile
Het feest kan beginnen!

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 12 Oktober 2014 om 10:46
Leuk, veel succes ermee. Het is een prachtig patroon.

Bericht van: Aranince
Datum bericht: 14 Oktober 2014 om 13:15
Ow wat een mooi vest!

Misschien.. over een jaar of 10.. kan ik dat ook breien LOL

Datum bericht: 14 Oktober 2014 om 13:31
Originally posted by Aranince Aranince wrote:

Ow wat een mooi vest!

Dat gaat zeker sneller als je nu al sokjes met een patroontje kunt breien, kun je dat vest ook.
Gewoon goed lezen, dat is bij alle Drops patronen zo en voor de rest vragen.

-------------
Groetjes, Lida.

Bericht van: Aranince
Datum bericht: 15 Oktober 2014 om 17:03
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ow wat een mooi vest!

Dat gaat zeker sneller als je nu al sokjes met een patroontje kunt breien, kun je dat vest ook.
Gewoon goed lezen, dat is bij alle Drops patronen zo en voor de rest vragen.

Dat geeft wel wat vertrouwen, dank je Lidwina Smile 
Alhoewel de sokjes mij ook al heel wat bloed, zweet en tranen hebben gekost hihi

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 Oktober 2014 om 21:11
Als je met stekentellers en toerentellers werkt, aan de naald of met een blocnote, kom je er wel uit. Geen afleiding van tv of kletsers in de kamer, misschien een waterpistool naast je? Telefoon en deurbel uitzetten. Hoogstens de computer aan om ons te raadplegen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 16 Oktober 2014 om 09:41

Ow wat een mooi vest!

Ik ben ook een sokken breister Smile.
Iemand vroeg mij wat zijn de moeilijkste sokken die je gebreid hebt ... Ik moest er even over nadenken voor ik het antwoord wist ....... Het eerste paar dus Big smile

Ik ben nu met de armen ( 2 paar op een rondbreinaald) bezig ... dat is net sokken breien ... maar dan zonder hiel
Ook schrijf ik het patroon over in kleurtjes, want van stippen en strepen raak ik in de war.
En met een toerenteller weet je inderdaad waar je zit, en dan is het een kwestie van het patroon volgen en doen wat er staat.
En als ik er niet uit kom zullen er hier vast wel een paar aardige mensen zijn die me willen helpen Wink

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Bericht van: Oepske
Datum bericht: 19 Oktober 2014 om 11:47
Ik sta dikwijls versteld van de werken die hier voorbij komen.
Voor bijzondere sokken verdiep ik me ook graag in de patronen. Maar zulke prachtige vesten zie ik niet zitten, die zouden nooit af geraken vrees ik. Misschien later, als ik in pensioen ben Wink?
Ik elk geval volg ik graag jullie creaties, en vol bewondering.

-------------
Grx

Datum bericht: 23 Oktober 2014 om 18:31
Ik moet nog even uitvinden hoe ik hier foto's kan plaatsen...
Kan ik zoiets als van bol naar vest laten zien...
Al zal t wel n tijdje duren voor ie af is .... heb t nogal druk Wink

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Datum bericht: 23 Oktober 2014 om 19:07
http://nl.tinypic.com/

Met dit kan je foto's plaatsen

-------------

Datum bericht: 04 Maart 2015 om 16:36
Hei Dames en heren
Lang niets van me laten horen.
Niet dat ik jullie vergeten was hoor.
Ben echter ziek geworden. Niets ernstigs maar wel heel vervelend. :-(
Als gevolg daarvan kan ik ook niet breien :-((
En zoals het er nu uit ziet gaat t nog n tijdje duren voor alles weer oké is.
Was al met de mouwen begonnen maar ben er niet blij mee. Ga het uithalen en met een iets dikkere pen weer opnieuw beginnen, als breien weer gaat.

-------------
Droom je leven
Leef je droom

Datum bericht: 04 Maart 2015 om 17:02
blij van je te horen meus. ik dacht al dat je van de aardbol verdwenen was.

nog efkes uitzieken en dan stilletjesaan terug aan de slag. Maar heel stilletjes hoor.

-------------

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net