Print Pagina | Close Window

Nee hé

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=40900
Print Datum: 17 November 2024 om 06:36
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Nee hé
Bericht van: Janne Marie
Onderwerp: Nee hé
Datum bericht: 20 November 2014 om 12:29
Ik krijg steeds meer pijn in mijn rechter arm, verdrong het omdat ik toch graag wil haken en breien, maar het wordt alleen maar erger en erger. Ik vrees dat ik het echt wel wat rustiger aan moet doen, wat zo moeilijk is, ik haat stil zitten. Toch maar weer meer lezen, ook een leuke hobby trouwens. Maar ja, lezen en tv kijken is lastig, tv kijken en breien of haken gaat juist wel heel goed (al maak je dan af en toe een foutje en moet je iets weer uithalen).

Antwoorden:
Bericht van: Cully
Datum bericht: 20 November 2014 om 14:34
Ik probeer veel af te wisselen. In de reclame stukje haken of een toertje na het lezen van een hoofdstuk.
Ook je tempo verlagen, werkt bij mij. Ik kan heel snel haken, maar doe ik het rustiger, kan ik het uiteindelijk langer.

Allemaal niet leuk, maar nog iets kunnen doen, is leuker dan het helemaal niet meer kunnen, toch?
Sterkte!

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 20 November 2014 om 16:43
In Advil creme zit een pijnstiller, een beetje Ibuprofen. Ik smokkel wel eens, als ik stevig gesport heb. Dan smeer ik het op mijn rechterknie. Ik zou er eens naar moeten laten kijken, maar het is mijn knie, ik wil er geen van de chirurg. Ik koester hem al bijna 67 jaar.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: bep
Datum bericht: 20 November 2014 om 19:13
dat is wel pech hebben want het 'handwerkseizoen' gaat echt beginnen.

zou de eerste kou er ook wat mee te maken hebben?

-------------

Datum bericht: 21 November 2014 om 10:47
Nee, denk dat ik de armen gewoon teveel heb gebruikt, hoewel de kou ook mee zou kunnen werken want de benen doen de laatste tijd ook weer moeilijker. Ik heb fibromyalgie, dus eigenlijk weet ik wel dat ik alles gedoseerd moet doen, maar als je eenmaal lekker bezig bent, dan is het zo moeilijk pauze te nemen (vind ik). Nou ja, ik wordt dan zelf gestraft. Was er maar een leuke hobby waar je de handen niet bij nodig hebt. Alles wat ik leuk vind, daar gebruik ik de handen bij.

Datum bericht: 21 November 2014 om 17:03
Ik praat ook graag, daar heb je je handen niet voor nodig. Hoewel mijn moeder vroeger wel eens zei: "Vertel dat nog eens met je handen op je rug". Film kijken in de bios; in het donker kun je toch niet haken of breien.Wandelen en dan proberen met andere ogen naar alles te kijken, naar tuinen, auto's, mensen met hun hondje en dan fantaseren waarom ze daar nu zijn en hoe ze leven.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 22 November 2014 om 12:29
erg lastig,
heb zelf ook een brei en haakstop, vanwege tennis elleboog, lees breiarm/haakarm, enorm balen.
val met lezen na 4 blz in slaap en de tv is ook geen bal aan, wandelen doe ik met nordic ''zwalking'' stokken anders lig ik zo op mn snavel,gaat ook ff niet, heel veel sterkte en leef met je mee

Bericht van: kvdl
Datum bericht: 22 November 2014 om 13:38
Seen that, done that, got the t-shirt.
Zoals gezegd, met links breien heef bij mij wel geholpen. Gisteren eventjrs gefoefeld met een naald averechts (dat vind ik toch echt onhandig met lde draad links) en meteen voelde ik het weer in mijn arm.
Ik haak nu ook een stuk minder, mijn zoontje is al heel lang aan het wachten op zijn rode autootje.

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 23 November 2014 om 09:56
Die armen weten wat, al meer dan een jaar een handwerk verbod gehad. Heel langzaam weer aan het op bouwen. Inderdaad tijdens de reclame, duurt toch zeven minuten, en dan weer stoppen.

-------------

Datum bericht: 23 November 2014 om 10:32
Ja, alleen tijdens de reclame zou eigenlijk voor meer dingen beter zijn, dan volg je bijvoorbeeld de film ook beter, of het nieuws. Maar, ik ga tijdens de pauze meestal wat te drinken halen en/of naar het toilet. Tja en dan is de reclame meestal wel voorbij. Nou ja, ik ben al wat minder gaan haken, en ik heb gemerkt dat ik niet met te dik garen en naald moet haken, met een dunnere naald en garen gaat het langer goed.

Bericht van: Oepske
Datum bericht: 23 November 2014 om 11:18
Gelukkig kan je toch verder met het juiste garen, en hoef je niet helemaal stil te vallen.
Ik moet ook af en toe mijn strak haakwerk (een nijlpaardje) aan de kant leggen zodat mijn duimen kunnen recuperen. Met zachter garen heb ik minder problemen.
En zo heb ik een gepaste uitleg voor de verschillende projectjes die hier tegelijkertijd lopen.

-------------
Grx

Datum bericht: 24 November 2014 om 11:42
Ik neem heel veel op op het kastje, (dat niet bij een provider hoort). Dan kan ik de reclames snel doordraaien en mijn eigen snack- en plaspauzes bepalen. Zo duren de programma's ook veel korter.

-------------

wat rozengeur.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net