Print Pagina | Close Window

Een blik in mijn kasten?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=4111
Print Datum: 26 Februari 2025 om 19:42
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Een blik in mijn kasten?
Bericht van: perle
Onderwerp: Een blik in mijn kasten?
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 14:18

heb es een paar foto's gemaakt van een hoopje van mijn wolbergje.

Het leeuwendeel is allemaal geklasseerd op naaikamer.

Een blik in een deel van mijn kasten?

En er zit echt geen betering in!Heb net 8 kilo gekocht bij garenexpert!

Och,ja!het word niet slecht,heeft niet echt een bewaardatum!Neemt enkel verdikke heel veel plaats in!Ook zou je op de'n duur vergeten wat er allemaal ligt!

Ben ik goed gek of ben ik goed gek?

-------------

Antwoorden:
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 14:20
Wauw Perle,goed gek is niet erg hoor,het eet geen brood en als jij er plezier van hebt,dan is het toch goed.Wel leuk dat je ons nu laat meegenieten van je schatten.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: panda
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 14:48
Neen hoor helemaal niet gek, kan je kiezen he 

-------------
Groetjes Paula

Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 15:00
geweldig! ben ik dus niet de enige "gek" hahahahaha
ik vind het erg mooi hoor!!
bij karwei hebben ze nu stellages voor schuine kratten. die ga ik morgen halen.

Bericht van: Petra T.
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 15:15
Wat veel, Perle!
Je zou een winkel kunnen beginnen.
Voorlopig heb je genoeg te doen.

-------------
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com

Bericht van: monica
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 15:23
mijn kast ziet er ook zo uit maar dan met lappen stof en het goede lapje zit er nooit tussen zodat ik steeds nieuwe moet kopen

-------------
groetjes janny

Bericht van: Josl
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 15:26

Hoi "gekke" Perle, wat heb jij een voorraad zeg (en dan zie ik niet eens dat oranje garen liggen dat je ons een paar dagen geleden liet zien). Mjammie, wat heerlijk als je daar zo maar uit kunt kiezen.

Veel maakplezier, groetjes, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 15:27
Ik heb nu nog een kleine bak vol, zo'n boodschappen bak weet je wel. Staat me nog wat te wachten Lekkere voorraad Perle

Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 15:51

Hoi Perle.

Zo jij kunt nog wel even vooruit.

Ik heb ook wel noeg,maar dat is er nog niks bij.

Mooi toch,heb je altijd wat in huis,en kun je vooruit.

Ik doe het ook wel in het voren kopen,als ik iest leuks zie.

Veel succes met breien en haken.

Groetjes Hetty.

Bericht van: moeder van
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 15:53

HAMSTEREN...

Deze foto ga ik aan mijn man laten zien, hij vind dat ik nogal veel stofjes heb, maar dit slaat alles....ben wel blij dat ik niet de enige hamster ben...

-------------
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~

Bericht van: tammie
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 16:08
hahaha wel grappig om te zien, maar vind je niet gek hoor hoogstens prettig gestoord

-------------
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/

Bericht van: amandel
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 16:15

Ha haha ha ha,Perle, wat een heerlijke voorraad zie ik op je foto,s  dat zie ik graag.

ik heb net vanmorgen mijn wol voorraad, op kleur in dozen gedaan dit stond op mijn hobbykamer . Ik had onze zolderkamer helemaal opgeruimd, en daar staan nu zo,n

8 grote dozen vol met wol. Mijn man zei moet dat naar boven!!!!!!! voorlopig heb je niks meer nodig, en ik zei heel droog , ja ik heb alle kleuren alleen geen rose ........ hij zei heb je dat nu nodig dan, en ik schoot in de lach,.

Ik kan het niet laten als ik ergens ben, en wol zie........dan begint er iets te kriebelen van binnen., gek he.

Maar ach, het eet geen brood dus ik ben gelukkig niet de enige zo te lezen, groetjes irene.

-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.

Bericht van: corine
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 16:30
Wouw perle wat een wol, heerlijk toch heb je het lekker voor het uitzoeken.

-------------

Bericht van: krieltje
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 16:35
ooooooooooo perle, ik kijk mijn ogen uit.en je hebt echt geen winkeltje. Ik bedoel ik heb af en toe is 1 bolletje liggen ofzo en ik vind het al heel wat dat ik nu een "heleboel"heb voor mijn trui die ik ga breien. Verder werk ik meestal met restjes die ik van dees of gene krijg!
maar uhh hoe doe je dat nou? kiijk je naar de wol en zoek je dan een patroon of anders om

-------------
krieltje

Bericht van: boek
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 16:46
Heerlijk die kasten vol, maar ik heb meerdere hobbys en ben ook zo erg. stapels servetten, een wereld 3d plaatjes, en stof je wilt het niet weten, en nu weer aan het breien geslagen en ook al weer 2 vuilniszakken met leuke bolletjes, en dan de rest wat ik allemaal aangeschaft heb. en ach mijn man lacht en schaft weer een geit kip of konijn aan, dus samen prettig gestoord

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>

Bericht van: miep
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 16:48
Jeetje, helemaal geweldig zeg. Ik vind altijd dat ik veel heb, maar als ik jou als leidraad neem, dan kan ik gelijk morgen wel even weer wat halen.

Datum bericht: 29 Februari 2008 om 17:01

Gelukkig dat jullie allemaal vinden dat ik nog niet niet echt gek ben!

Meestal als ik weet dat ik ergens de kans heb van wol tegen te komen heb ik wel wat van mijn boeken bij met de nieuwe modellen die op dat moment mij erg aanspreken!Dan kijk ik bv bij fibrex of ik diezelfde garens vind aan een mooi prijsje.Soms zie ik draadjes liggen en denk ik...waaw,dat zou nu net perfect zijn voor dat of dat!Ook neem ik altijd meer dan ruim voldoende mee!Zodat ik het voor kind of tiener of volwassene kan breien.Want ik weet dat veel gewoon wacht in mijn kasten!En dat kinderen groeien enzv!

Op mijn naaikamer staat een kleerkast met legplanken.Daar liggen al mijn stoffen in.Die zit mooi vol.Gelukkig is deze passie wat geluwdWant dat was mijn vorige gekte!Naast die kleerkast staan 4 rijen met stapelboxen.Van grond tot bijna plafond(is niet zo'n hoge kamer)2 meter?Die zijn ook allemaal gevuld met breigarens ,telkens genoeg om een bepaald iets dat in mijn hoofd zat of zit te breien.Katoen,wol,mohair(ben hier ook redelijk fan van)bouclette.Dan staat er nog een stapel van een 8 tal bakken met alle soorten laatste plotten,restjes enzv.Waar ik wel regelmatig in rammel!Heb je ook echt wel nodig!

Dat gekriebel Amanda dat heb ik ook!Soms als ik iets nieuws gekocht heb moet dit een tijdje in zicht blijven zodanig ik die wol kan bewonderen!Het echt letterlijk besnuffelen!Mischien moet ik maar van elke plot er eentje aan de muur bevestigen zodanig ik die wand kan bewonderen!'s Nachts sta ik soms op en kijk ik zo'n half uurtje in mijn breiboeken,dan besef ik plots verschrikt hoe laat het is en dat ik om 3u moet opstaan om te gaan werken en dan kruip ik vlug terug onder de wol!

En ach...heb je geen roze?

Perlefientje vond het de laatste tijd wat erg met me omdat ik een roze bui had!en meisjes van 15-16 jaar vinden dat nu echt geen mooi kleur,hé!

Maar roze bui is wat over!

Mijn man zegt me ...vrouwtje...je breit graag maar eingelijk verzamel jij ook wol,hé!

Maar als hij een tijdje niets nieuws ziet of als ik niet brei dan vraagt hij...voel je je niet goed?Scheelt er iets,ben je ziek?

Dus ...ik doe mijn best om zo verder te doen alleen nog maar om hem te behagen!

Voila,de man heeft het weer gedaan!Proest!

Perle

-------------

Bericht van: tdv
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 17:14
wauw perle we kunnen haast bij u gaan winkelen

-------------
groetjes tine

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 17:26

haha! jaaa, die wolkast van je is super, hé! ach ja, niet iedereen verzamelt postzegels, hé!  Een zeer nuttige collectie heb je! heb je nog een plekje vrij voor de hobbybeurs?

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 18:38
Originally posted by perle perle wrote:

Gelukkig dat jullie allemaal vinden dat ik nog niet niet echt gek ben!

Meestal als ik weet dat ik ergens de kans heb van wol tegen te komen heb ik wel wat van mijn boeken bij met de nieuwe modellen die op dat moment mij erg aanspreken!Dan kijk ik bv bij fibrex of ik diezelfde garens vind aan een mooi prijsje.Soms zie ik draadjes liggen en denk ik...waaw,dat zou nu net perfect zijn voor dat of dat!Ook neem ik altijd meer dan ruim voldoende mee!Zodat ik het voor kind of tiener of volwassene kan breien.Want ik weet dat veel gewoon wacht in mijn kasten!En dat kinderen groeien enzv!

Op mijn naaikamer staat een kleerkast met legplanken.Daar liggen al mijn stoffen in.Die zit mooi vol.Gelukkig is deze passie wat geluwdWant dat was mijn vorige gekte!Naast die kleerkast staan 4 rijen met stapelboxen.Van grond tot bijna plafond(is niet zo'n hoge kamer)2 meter?Die zijn ook allemaal gevuld met breigarens ,telkens genoeg om een bepaald iets dat in mijn hoofd zat of zit te breien.Katoen,wol,mohair(ben hier ook redelijk fan van)bouclette.Dan staat er nog een stapel van een 8 tal bakken met alle soorten laatste plotten,restjes enzv.Waar ik wel regelmatig in rammel!Heb je ook echt wel nodig!

Dat gekriebel Amanda dat heb ik ook!Soms als ik iets nieuws gekocht heb moet dit een tijdje in zicht blijven zodanig ik die wol kan bewonderen!Het echt letterlijk besnuffelen!Mischien moet ik maar van elke plot er eentje aan de muur bevestigen zodanig ik die wand kan bewonderen!'s Nachts sta ik soms op en kijk ik zo'n half uurtje in mijn breiboeken,dan besef ik plots verschrikt hoe laat het is en dat ik om 3u moet opstaan om te gaan werken en dan kruip ik vlug terug onder de wol!

En ach...heb je geen roze?

Perlefientje vond het de laatste tijd wat erg met me omdat ik een roze bui had!en meisjes van 15-16 jaar vinden dat nu echt geen mooi kleur,hé!

Maar roze bui is wat over!

Mijn man zegt me ...vrouwtje...je breit graag maar eingelijk verzamel jij ook wol,hé!

Maar als hij een tijdje niets nieuws ziet of als ik niet brei dan vraagt hij...voel je je niet goed?Scheelt er iets,ben je ziek?

Dus ...ik doe mijn best om zo verder te doen alleen nog maar om hem te behagen!

Voila,de man heeft het weer gedaan!Proest!

Perle

Hele goeie,je man de schuld geven,maar ach hier staat ook een kamer vol met allerlei hobbie spullen,en niet alleen wol.kunnen we niet eens met zijn allen onze voorraad op de foto zetten,dan genieten we met elkaar.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: Dikky
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 20:36

Perle,

Prachtig die kasten! Ik wil wel een keer komen graaien. Dan kan ik mijn voorraadje weer aanvullen. Ben pas weer begonnen en mijn voorraadje is klein, maar begint al weer te groeien, dus vind je zeker niet gek of gestoord. Manlief kwam laatst ook al met die aldi-bolletjes aan. Dus laat hem je kasten voorlopig niet zien want dan brengt hij niets meer voor me mee ben ik bang.

Maar een zekere voorraad is zeker handig!

-------------
Groetjes,
Dorine

Bericht van: veertje
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 20:43
Hi hi, ik dacht dat ik veel had verzameld,
Maar jij kan er ook wat van zeg.

Veertje

-------------
veertje

Bericht van: Meia
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 20:45

Ga je een winkeltje beginnen?  leuk toch zo'n voorraad brei en haakgaren?

Ik heb wel een aardig voorraadje maar het stelt niks voor bij de jouwe 

Alrijd makkelijk dat wanneer je onverwacht ergens an wilt beginnen dat je dan wat in huis hebt hè. Geniet er maar lekker van meid!

-------------
     All you need is love.

Bericht van: borduurmiep
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 20:45
jeetje jij hebt veel!!

-------------
Rats are my life. Everything else is just small detail -Heather-

Gr Carmen

Bericht van: T Looman
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 20:52
jij hebt mooie kasten Perle maar gek ben je niet meer een verzamelaarste

-------------
groetjes Thea

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 22:29
Nou Perle jij zal ook niet zo snel zonder wolletje ofzo komen te zitten. Ik heb ook verschillende bewaar dozen voor al mijn wolletjes hoor want je weet maar nooit he?

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: ab63
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 22:30

Hoi Perle,

Wat een boel wol Ik heb zelf ook aardig wat spul in huis, maar bij jouw zink ik in het niet. en dan heb ik het nog niet eens over de rest van mijn hobbyspullen.

-------------
GROETJES ANGELA

Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 29 Februari 2008 om 22:56
hoi perle,ik zou bij jouw wel eens willen winkelen zeg,dat een leuke wolletjes heb jij zeg,maak er veel moois van,groetjes van diana.

Bericht van: Oma Gijsje
Datum bericht: 01 Maart 2008 om 00:50
Heerlijk daar wordt je toch echt helemaal blij van als een kind in een snoepwinkel. Kan ik echt van genieten. Ik heb ook dozen vol knutsel spullen zoals lappen,wol en andere frutsels en kan nergens afstand van doen .Zou het een ziekte zijn hobbyist?Tongue

Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 01 Maart 2008 om 07:40

Hoi Perle,

Een blik in je kasten maakt een mens direct welgezind... al die mooie kleurtjes die liggen te wachten tot jij ze de juiste bestemming geeft... das toch wel leuk...

Groetjes,

Rita.

Bericht van: Tony
Datum bericht: 01 Maart 2008 om 09:18

Hoi Perle, ik voel me helemaal thuis bij je, mijn kasten puilen ook uit. Mijn dochter zei vorige week nog, moeder je moet echt een nieuwe kast kopen !!

Het is inderdaad ook een soort verzameling, en ik brei en maas graag met veel kleurtjes, dus dan moet je toch kunnen kiezen . Hoewel geel kom ik toch nog wel eens tekort.  

Ik heb wol en katoen apart liggen, alles op kleur in zakken, en dan ook nog een beetje op dikte. En dan maar zoeken als je iets gaat maken,  ik zoek eerst een patroontje en ga dan het garen bij elkaar zoeken dat ik wil gebruiken. Is meestal mijn eigen kleuren combinatie

En dan de lapjes, moet ik ook nog een nieuwe kast voor hebben !!!!!! Ik heb deze foto al eens eerder geplaatst, maar kan ondertussen nog zo'n kast vullen.

Prettig gestoord hé      .

-------------
Antonia

Bericht van: Harineke
Datum bericht: 01 Maart 2008 om 10:12

Heerlijk dat ik een blik in jullie kasten mag werpen.

Hier heb ik een schuur met twee boekenkasten vol mozaïekspullen, vooral tegels en serviesgoed. Een ladenkast met glazensteentjes.

Boven bewaar ik vooral al mijn andere crea-dingen. Deze week was het hier vakantie en ik heb op mijn hobby/opslagkamer planken boven mijn bureaublad daar gemaakt, over de volledige lengte van de muur. Zo kan ik mijn spullen wat overzichtelijker opruimen. Nu liggen bepaalde dingen die bij elkaar horen op verschillende plekken. Ik ben al begonnen met wat inrichten, maar ik denk dat het nog een tijdje schuiven blijft met hoe ik het nou wil.

In de kamer heb ik een verrijdbaar kastje met allerlei dingen erin waar ik veel of mee bezig ben.....en brei en haakwerk ligt weer in een ander kastje dichter bij de tv. Dan heb ik zo’n handige hobbytas, met allerlei vakken waar de meest voor de hand liggende gereedschappen zo voor het grijpen inzitten.
Ik ben nog steeds met een krans bezig. Heerlijk om te doen en zo'n leuk effect. Ik heb er al een aantal weggegeven en ook wat garen van de Aldi hiervoor nog gekocht.

Knutselen en prutsen doe ik vooral beneden in de kamer. Hier liggen dan momenteel nogal wat dingen waar ik mee bezig ben of nog wat aan moet doen enz. Verschillende papiermache-dingen liggen te drogen of wachten op een lik verf. Kartonnen paaseieren waar ik al mee klaar ben of nog wat aan wil/moet doen. Een vogelhuisje van papier-maché van een doosje gemaakt…die nog af moet. Een mozaïekwerkstuk waarvan ik de achterkant nog één keer moet aflakken etc.

Me plotselinge visite ben ik meestal niet zo blij….want als ik lekker aan het frutselen ben, lijkt het hier net een crea-explosie…….en mensen die niet creatief zijn denken daar zo het hunne over…maar goed denk ik dan….en als ze voor mijn huis komen, moeten ze maar een afspraak maken..toch?

Momenteel heb ik wel weer zoiets van….nu niet meer aan nieuwe dingen beginnen maar eerst de oude dingen eens afwerken……Dat vind ik nog wel het aller-moeilijkst geloof ik. Maandag begint school weer en bij taal en spelling gaat het vooral over de indianen nu……en tja ik wil nog even opzoek naar iets leuks om een indianen tafereel te maken….

Groetjes, Harineke

-------------
groetjes en nog een creatieve dag, Harineke

Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 01 Maart 2008 om 10:25

Ohhhh wat heerlijk om zoveel te hebben. Je wil wat maken en duikt in je kast en hebt het voor het uitzoeken. Dat is genieten toch!!!!!!!!!!!!

Groetjes Tul!p(Ellen)

Datum bericht: 01 Maart 2008 om 10:29

Ja,Tony!!!!!Mooi!!!!!!!!!!!Dat is ook wel de moeite hoor!!!Wat je daar op foto laat zien!!!!!

D'r zitten daar wat stoffen in!Ook wel plezant als je van alles wil maken!

Is toch leuk,hé!!!!!Thuiswinkelen!Als de creatieve muze begint!Dan zie je zoveel in je hoofd en dan kan je beginnen graaien!!!!dan krijg ik direct buikkrampen en is het altijd vluchten richting toilet!Heb je dat ook?

Is mischien wat raar dat ik dit schrijfMaar het is zo!!!!

Enne!!!!Ik kom ook altijd wel nog een kleurtje of een bepaalde kwaliteit tekort!Proest!

Ben blij dat jullie hier ook last van hebben!hahaha!

Perle!

-------------

Bericht van: Edith
Datum bericht: 01 Maart 2008 om 10:35
Maakt het jullie niet onrustig dat er zo veel ligt. Ik heb ook een aardige stapel lapjes en wolletjes (nee, niet zoveel als Perle en Antonia) en toch haal ik er wat bij als ik wat moois zie. Maar dan schuiven dan mooie dingen die ik heb weer naar de achtergrond, terwijl ik die ook gekocht had omdat ik een mooi idee had. Als ik nu niets meer zou kopen zou ik dit jaar zeker niet zonder handwerkje komen zitten.

Bericht van: catharina
Datum bericht: 01 Maart 2008 om 10:59

Mag ik bij jullie alletwee komen struinen???? A.U.B??????

Garen om te breien en lapjes om te quilten zucht wat heerlijk.

Als ik dat zou doen zou mijn man vreselijk kwaad worden.Hij zegt altijd met mijn bescheiden voorraadje dat ik eerst het ene af moet maken en dan pas het andere.Dat heb ik hem wel afgeleerd, dat hij niet zo moet zeuren.

Maar zo'n kast vol......... nee dat hoef ik niet te doen.

-------------
Groetjes Catharina

Bericht van: klamadi
Datum bericht: 01 Maart 2008 om 11:28
heerlijk om het te zien hoeveel mensen verzamelen ik dacht dat ik veel had maar dat haald het niet bij wat ik hier zie ik ben iemand die springd van de hak op de tak dan maak ik kaarten dan ben ik aan het spinnen den weven dan breien dan quild dus ja ik heb van alles liggen soms wil ik dingen weg doen maar later denk ik nee kan het hier of daar nog nedig zijn en zo heb je je hobby kamer vol met spullen

-------------
groetjes
        KLAZIEN

Bericht van: Corrie
Datum bericht: 01 Maart 2008 om 11:58

Waarom gek .........welnee kom eens in mijn kamertje kijken naar de wol en katoen en lappen en mozaiek en dan nog niet te praten over origamipapier.

Jullie willen het niet zien

-------------
Hou de eer aan jezelf

Datum bericht: 01 Maart 2008 om 12:39

deze spreuk las ik eens,

wie gebreken ziet aan de mijne

gaat naar huis bekijkt de zijne

ziet hij daar dan geen gebreken

kan hij rustig over de mijne spreken

dus laat het bezoek maar komen

-------------

Datum bericht: 01 Maart 2008 om 12:40

-------------
Hou de eer aan jezelf

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 01 Maart 2008 om 14:03
Dat gedichtje had ik een tijdje terug in koeienletters aan mijn prikbord hangen, ik kreeg zo genoeg van kritische blikken op mijn handwerkjes en leesboeken en puzzelboekjes in de huiskamer. Eén vriendin wierp zelfs een kritische blik op mijn prikbord, of er niet overjarige papieren hingen, die weg konden. Zelf had ze net concertkaarten van haar prikbord verwijderd, die pas voor de maand daarop waren en nu in het oud papier lagen!!! Dus wie is er dan slordig? Trouwens, ik heb maar 6 grote plastic roldozen vol wol en lapjes, nog te weinig om alles op kleur te sorteren. En als ik iets nieuws wil gaan maken is het toch logisch dat ik dan dat alles plus een stapel hobbyboeken in de kamer neerzet? Als ik in mijn hobbykamertje zit, is dat ongezellig voor mijn huisband.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 01 Maart 2008 om 14:40

-------------
Hou de eer aan jezelf

Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 01 Maart 2008 om 15:13
Ha, ik zit me net te bedenken dat ik dan wel zo'n boodschappen kist vol wol er heb staan. Maar dan ben ik nog even vergeten dat ik boven twee mooie apothekerskasten heb staan in dressoirmodel en die laatjes zitten helemaal vol met van alles en nog wat. Papier, malletjes, kaarten, stiften, kwasten, inkt, verf, kleine knuffeltjes, lijn, pretex, enz. enz.  Dus eh.... en er staat ook nog een  hoop op een planken rek aan boeken en doosjes en kisjtes. Dus eh.... ik voel me hier ook wel thuis geloof ik.

Datum bericht: 01 Maart 2008 om 18:03
Wij zijn allemaal oom Dagoberts, wij willen zwemmen in onze schatten.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: naatje
Datum bericht: 01 Maart 2008 om 18:43
heerlijk hoor die volle kasten.
als je dan een idee heb hoef je alleen maar even
in de kast te snuffelen en hoppekee aan de slag.

heb zelf een verzameling van alles en nog wat,kralen,
veren,katoen ,wol,lapjes,hout,verf,linnen,kwasten,maar het zit nog niet netjes in een kast,overal staat iets.
moet maar eens een lade kast halen of zoiets.

groetjes renate

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl

Datum bericht: 01 Maart 2008 om 23:52

Ik wil nog wel eens verzanden in andere dingen als ik op zoek ben naar iets wat ik nodig heb...om verder te kunnen met een projectje..... Dan kom ik al rommelend van het één in het ander terecht .... en ben ik zo een uur verder, zonder echt opgeschoten te zijn met wat ik nou eigenlijk wilde doen.

Dan ben ik weer beneden en herinner ik me ineens weer wat ik ook al weer boven wilde pakken...

groetjes, Harineke

-------------

Datum bericht: 02 Maart 2008 om 14:10
Harineke, voel jij je dan ook zo voldaan en gelukkig? Ik vind het heerlijk om een tijdje bezig te zijn met al mijn schatten. En daarna loop ik langs de drie katten en die krijgen een zoen op de rode kop, en vervolgens doe ik neussieneussie met de cavia. En dan zegt mijn man: je hebt nog niet alles geïnventariseerd en die krijgt dan ook een knuffel.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 02 Maart 2008 om 18:42

Hoi Magtelt,

Ik kan er intens van genieten om zo heerlijk rommelend bezig te zijn. Dat geeft idd een enorm voldaan gevoel. Eén van mijn katers kan dan ook zo heerlijk midden in de rommel erbij komen liggen ..... dat het vrouwtje zo lekker rommelt en af en toe ook een knuffel uitdeelt.

groetjes, Harineke

-------------

Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 03 Maart 2008 om 00:38

Heerlijk toch al die wolletjes en stofjes. Hier zit nog een kleine hamster.

Wat ik zoal verzamel

-patronen (alsof jullie dat nog niet gemerkt hebben)

-wol, sokkenwol, katoen, enz .....

-stof (hoewel dat de laatste jaren een beetje is geminderd,sinds ik meer uren ben gaan werken staat mijn naaimachine vook meer stil)

-papier stickers stempels 3D perforators enz.... om kaarten te maken

-Dan nog een hoop kraalmateriaal

en nog breinaalden, haaknaalden enz.....

Dus ik heb ook wel een kast vol hoor

-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG

Datum bericht: 03 Maart 2008 om 08:39

Ja Catharina, het alleen zijn heeft veel nadelen, maar gelukkig ook wat voordelen. en als er onverwacht bezoek komt, moeten ze het maar nemen zo het is.

Ik maak altijd plaats dat ze kunnen zitten, en de koffie staat altijd klaar.

Het is toch mijn huis !!!!!

Ik word al vrolijk van het zo over dit alles met jullie te praten, krijg dan gewoon vlinders in mijn buik, en doe af en toe even een kast open, alleen maar om te kijken.

-------------
Antonia

Bericht van: ab63
Datum bericht: 03 Maart 2008 om 15:26

Wat heerlijk toch om te lezen dat ik niet alleen ben in dit soort dingen.

Ik kan er echt van genieten als ik dit allemaal lees Iedereen is op zijn manier bezig met een hobby. Hetzij haken, breien, 3D, lezen etc. etc. HEERLIJK. Ga vooral zo door dames en ik doe van harte mee

-------------
GROETJES ANGELA

Datum bericht: 03 Maart 2008 om 15:28

Helemaal gelijk Tony!

Als ik creatief wil zijn kan ik ook niet al m'n huishoudelijke taken voldoen,dus blijft er wel wat liggen of moeten de ramen echt wel nodig!

Als ik het zo niet doe dan moet ik nooit meer creatief bezig zijn!Ik werk full-time ben moeder van drie,echtgenote,kok en kuisvrouw!En heb het gevoel altijd in de wasserette te staan!wasmachine's droogkasten,uithangen.Strijken en plooien!

Dus momenteel moet ik nog een berg strijk verztten waar ik bijna niet overheen kan kijken!Zou ik graag nog een naaldje kunnen breien en moet dan vlugkes warme maaltijd bereiden voor de hongerige schoolgaande bekjes te vullen!

graag zou ik me willen voelen als Tony en voor mezelf kunnen denken en zeggen!Het is MIJN huis!!!!!!!

Weeral dank voor dit beetje inzicht dat je mij gegeven heb!Dit had ik echt nodig!

-------------

Datum bericht: 03 Maart 2008 om 18:10
Perle, ramen hoeven pas gelapt te worden als je er echt niet meer doorheen kan kijken, anders is het zonde van de tijd en moeite. Er wonen twee vrouwen op ons woonerf, die ze wekelijks doen. Die beweren dus altijd dat ze geen tijd hebben voor hobby's, zo zie je maar... De was is wel een crime met schoolgaande kinderen, dat is al een fulltime job op zich. Maar als ze groter worden lijkt het of ze minder vuil maken, alleen zijn de kleren per stuk dan weer groter. Het voordeel van katten en honden is, dat je bij onverwachts bezoek kunt roepen "Ik heb net gestofzuigd en kijk nu eens die vloer!", al is dat niet helemaal waar.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: MissWithBird
Datum bericht: 03 Maart 2008 om 21:23

hihi, ik ben zelf ook een verzamelaartje, zo erg dat vrienden en familie er wel 'ns gek van worden..

zelf heb ik:
- één wasmand (bom)vol met verschillende soorten wol;
- twee laatjes en het kastje van mijn bureau vol met knutsel spulletjes;
- 1 dikke multomap vol met haakpatronen;
- bovenop de kast nog wat meerdere knutseldingen liggen; 
- bovenop dezelfde kast allemaal lege potje voor plantjes (een andere hobby van mij);
- bovenop dezelfde kast ook nog een kleine schoenendoos met bakkerij-chocola die maar niet op raakt omdat boven zicht ligt..(nog een hobby);
- in deze zelfde kast liggen ook nog een paar tassen met kertprulletjes om in mijn slaapkamer te hangen;
- wederom in deze kast heb ik ook nog een paar tassen die liggen te wachten tot de zomer, voor een duitse variant van het E&Rproject waar ik aan meewerk(wederom een hobby);
- en dan nog door de kamer slingeren nog meerdere werkjes en dergelijke voor het knutselen..

en dan zeuren mijn ouders dat ik 'ns moet opruimen en moet ordenen 
ik wil dat maar niet doen, want ik weet waar wat ligt als ik het nodig heb en dan ligt het geordent ook nog!!
en dan lees ik jullie verhaaltjes en denk ik: "gelukkig ik ben de enige niet die verzameld"
(mam, nu weet je m'n reden ik ben niet de enige die een ster in verzamelen is)
hihi

ik ben benieuwd hoe mijn eigen huisje er later uit zal zien als ik zo door ga vast heel gezellig

-------------
ontdekken is een lust in ieders leven

Je bent zoals je bent

Datum bericht: 03 Maart 2008 om 22:10

Miss Withbird

Ik heb 4 kinderen allen inmiddels de deur uit waarvan hun kamers hun eigen stuje prive waren, ik zelf heb dat altijd nodig gehad dus gaf mijn kinderen toen die oud genoeg waren dat ook, en dat hebben ze altijd zeer prettig gevonden op hun tijd werd het bed verschoond ging de stofzuiger mee naar boven en ruimden ze wat op, als er teveel eenlingen waren zei ik zullen wel op je kamer liggen en dan kwamen er nog een paar, praat er over met je ouders zeg gewoon dat je dat eigen plekje nodig hebt. en ruim gewoon af en toe iets. op zien ze dat ,denken ze vast komt wel goed.

en je eigen huisje wordt vast super en niet zo gewoon , zie ik aan mijn eigen kids

-------------

Datum bericht: 04 Maart 2008 om 09:05

Ik zou ook wel heel graag een behoorlijke voorraad willen hoor!!!!!!!!!!!!!!En als ik alles bijelkaar neer zou leggen dan weet ik ook niet hoeveel ik heb.Vooral aan stof voor kleding naaien ligt er nog wel wat

Alles te weten maakt niet gelukkig heeft mijn moeder mij altijd geleerd.Mijn man weet dus ook niet alles

Maar zoveel als jullie hebben............Begrijp wel dat je er erg van kunt genieten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-------------
Groetjes Catharina

Datum bericht: 04 Maart 2008 om 11:24

Catharina, het is echt niet de bedoeling jou de ogen uit te steken hoor. zoals ik al zei, alleen zijn heeft ook veel nadelen.........

op jouw leeftijd was ik al 3 jaar alleen, na een druk leven met een zieke man en 5 kinderen was dat toch een hele leegte.

En die heb ik schijnbaar gevuld met verzamelen, ook al heeft er dat natuurlijk wel van jongs af aan ingezeten.

Maak je maar niet ongerust, ik ben niet zielig hoor en geniet nog iedere dag van het leven, er zijn en gebeuren ook zoveel leuke dingen !!!!!

Geniet van het samen zijn, ook al lijkt dat soms wat moeilijk. Ik ben nooit jaloers op iemand, maar kan mensen daar wel soms om benijden. Mijn man zei altijd, wat moet je toch met me, mijn antwoord was dan, wat moet ik zonder je.

Dat weet ik inmiddels, kop omhoog en doorgaan, en genieten van het verzamelen. En als iemand iets nodig heeft, dan heb ik altijd ergens wel iets liggen.

-------------
Antonia

Datum bericht: 04 Maart 2008 om 11:36

Lieve Tony.

Ik voel mij zeker niet beledigd hoor, ik vind het geweldig voor jullie!!!!!!!!!Net als ik zeg, ik koop ook wel iets maar dan komt het direct in mijn mand zodat het niet gezien wordt Op het moment zit ik te wachten op een pakje van Renske.Ik wil de vrolijke beestjes gaan haken.Mijn oppasjongens vragen er steeds naarEn natuurlijk ook een knuffel voor Ian

Ik ben ook heel dankbaar dat mijn man ik nog samen zijn hoor!!!!!!!!!!!!!!!!Nu wij met z'n tweeen zijn is het net of ,,vroeger,, weer terug komt.We hebben weer tijd voor elkaar.

Ik kan goed begrijpen hoe het voor jou geweest moet zijn alleen met 5 kinderen en dan nog zo jong.

Geniet jij maar van alles wat je om je toe hebt.

-------------
Groetjes Catharina

Datum bericht: 05 Maart 2008 om 09:23

Ook mijn kinderen waren toen al allemaal het huis uit, toen mijn man stierf.

Ik was een hele jonge moeder, net 20 toen mijn dochter geboren werd, 13 mnd. later een tweeling en nog eens 18 mnd. later nummer 4. Toen 5 jaar later nog een nakomertje. Het was een hééééérlijke tijd.

De bedoeling was als de kinderen groot waren en voor zichzelf konden zorgen, om dan samen nog veel van de wereld te gaan zien, helaas heeft het niet zo mogen zijn.

Tegenwoordig doen ze het net andersom hé, eerst genieten en dan een gezin, ik weet niet wat het beste is. Wij hebben in ieder geval nog samen van ons prachtig gezin kunnen genieten.

-------------
Antonia

Datum bericht: 05 Maart 2008 om 12:06

Ik vind het ook heerlijk om nu met mijn man alleen thuis te zijn , ik was 20 toen wij trouwden en 22 toen onze Jessica is geboren.27 toe onze Marinus is geboren en 29 toen Wendy kwam.Heerlijk dat wij toch ook nog ,, jong,, zijn.

Ik zou het niet anders hebben gewild hoor.Nu je ouder bent zit ik lekkerder in mijn vel, durf veel meer te zeggen, stoor me niet meer zo aan wat anderen zeggen enz. enz. Ik kan nu dus overal meer van genieten.Met onze kinderen thuis en later aanhang erbij vond ik ook geweldig hoor,maar alles heeft zijn tijd he?

Ik ben natuurlijk wel heel gelukkig dat mijn man er nog wel is, en dat had jij niet.Jij was direct alleen.Heb bewondering voor je dat je het allemaal in je eentje hebt gedaan hoor.Zal best een hele moeilijke tijd geweest zijn.

-------------
Groetjes Catharina

Datum bericht: 06 Maart 2008 om 08:26

Ik zou die tijd toch voor geen goud hebben willen missen.

Heb 3 mnd. nadat mijn man was overleden een oppas gezin gevonden, een jongetje van 18 mnd. en een pasgeboren tweeling ( jongen en meisje ). Dat is het beste wat ik ooit had kunnen doen. Zij vulde voor mij de lege tijd, die ik had.

3 Jaar later is daar nog een gezin bijgekomen, 2 jongens van 13 en 11.

Ik heb 13 jaar voor hen allen mogen zorgen, en het voelt nog steeds of ze van mijn eigen zijn. en er gaat daar ook geen verjaardag of andere gelegenheid voorbij, of Tony moet erbij zijn.

Wat kan een mens toch veel meemaken in zijn leven hé.

En nu dan weer die fijne contacten met het forum. Wat ben ik een gelukkig mens. Er is nu wel heel veel uit mijn kast gekomen hé, dat ben ik niet gewend van mijn eigen, maar het voelt zo vertrouwd.

-------------
Antonia

Datum bericht: 06 Maart 2008 om 08:35

leuk he oppaskinderen, ik heb er twee gehad een broertje en zusje van af de geboorte tot dat ze geen oppas meer hoefden, ze komen nog steeds over de vloer het meisje zei Mem we houden contact he, mijn kinderen beschouwen ze als broer en zus en andersom. het meisje roept nu ik wordt Tante mijn dochter is zwanger ze is zelfs mee geweest toen mijn dochter een pret echo liet maken.

hebben ze thuis ruzie komen ze bij mij, hebben wij iets te vieren zij zijn er bij het is een verlening zeg maar verrijking van ons gezin ze horen er bij voor altijd.

-------------

Datum bericht: 06 Maart 2008 om 14:02

Ja, is zeker leuk!!!!!!!!!

De moeder van mijn oppasjongens is al een hele poos thuis.Verpleegkundige.Het opassen wordt denk ik eerst niet meer.Misschien dat ze administratief werk op de afdeling moet gaan doen.Ze mogen niet zo maar meer thuis blijven he?

En maandagmorgen worden er foto's gemaakt, gesprek mer oefentherapeut,en gesprek op de afdeling.Afwachten maar wat er gaat gebeuren.

-------------
Groetjes Catharina

Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 08 Maart 2008 om 01:45

Perle geen paniek hoor er zijn die nog meer hebben. Neem hier maar eens een kijkje. Lijkt wel een winkel alleen niet opgeruimd

http://mochimochiland.com/weblog/?p=111

-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG

Bericht van: culimieke
Datum bericht: 08 Maart 2008 om 07:49
piep

heb dit nog niet helemaal gelezen, maar ik heb thuis zo'n stoffenhandeltje, prive helemaal van mij!!

knuf mieke

-------------
[URL=http://imageshack.us][img]

Datum bericht: 08 Maart 2008 om 08:20

Dank je wel Jacqueline!

Als je het mij vraagt ziet het er zalig uit!Zou onmiddelijk beginnen met het ordenen van alles want die open kasten zien er super uit!Toen ik dit zag dacht ik onmiddelijk ...welke kamer kan ik zo inrichten?

Ik ga vandaag net naar Antwerpen met Perlefientje en Chrisje!

En daar ik maandag ook naar moeskroen geweest ben wilde ik het net wat kalmer aan doen!Maar!!!!...

Zie hier nu net deze foto's en weet nu niet meer ...waar maak ik mij druk over?

Ben eingelijk op zoek naar geschikt garen om een mooi plaid te haken!

Maak ik die zoals het model in coton fifty of in een acryl?Coton fifty glanst niet als coton mercerise en vind ik wel jammer!Haken kan ik niet zo goed door de beperkingen van poot!Hij is nu wat stabiel en moet dit zo proberen te houden maar als ik mij nu zou beperken tot misschien 1 vierkant van 40/40 per zo'n 3 maanden en dan de rest van de tijd brei zoals gewoonlijk zou dit mischien wel lukken!Zal er wel jaren over doen maar is toch tijdloos?

Vandaag ben ik dus in blijde verwachting want wolwinkel zal er zijn!Met wol van bergere!!!!Yes!!!!!!Met mooie promo prijzen! Bergere kan anders best wel prijzig zijn!

Over enkele maanden komt de nieuwe jaarlijkse catalogus uit en ben daar nu al erorm naar aan het uitkijken!!Als die dan in de bus valt?dan durf ik er haast niet in te kijken omdat het steeds zo'n verassing is en eenmaal hem gezien te hebben moet ik weer een jaar wachten op een nieuwe!Eenmaal bekomen dan gaat die overal met me mee en word die gebestudeert en uitgepluisd tot het haast een vodje word!Zelfs s'nachts moet ik soms zitten kijken in mijn boekske en zoek ik dan uit hoe ze bepaalde dingen maken of probeer ik met restgarens bepaalde steken uit om te zien of ik het zou kunnen maken!

Dan kan ik weer dik tevreden mijn warme nestje opzoeken ...

Om 10u vertrekken Perlefientje(dat al enkele dagen heel gedreven in boekjes snuffelt ) en ik naar Antwerpen!Daar pikken we Chrisje op(ben heel blij om haar terug te zien ,is lang geleden!) en vullen we eerst ons maagske!Dan gaan we onze draagtassen vullen!

Vele groetjes!!!!!!!Perle!

Groetjes,Perle!!!!!!

-------------

Datum bericht: 08 Maart 2008 om 10:40
Maar een plaid van vierkantjes kun je toch ook breien? Dat heb ik ook wel gedaan. De verhoudingen liggen even anders, ik dacht dat b.v. 9 steken en 12 pennen een vierkantje vormden, dat was dan een babydeken van blokjes in recht en averecht, dus aan beide kanten hetzelfde, met een rand van blokjes 3 steken bij 4 naalden. Maar ik wil er ook nog eens een breien van blokjes in verschillende steken, kabels, ajour, braampjes enzo, en die krijgt dan een mooie en een onmooie kant. Bevalt hij, dan gaat hij naar een baby, zo niet dan gaat hij naar onze katten.
Ik was al te laat om je veel plezier toe te wensen, ik hoop dat je goed slaagt op de beurs en veel plezier hebt met Chrisje en Perlefientje.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Dikky
Datum bericht: 08 Maart 2008 om 21:20

Perle,

Na een blik in je prachtige kasten (zou ook wel zo'n voorraadje willen, maar ben nog druk bezig met sparen) willen we natuurlijk ook wel een blikje werpen op je nieuwe aanwinsten van vandaag (ben altijd benieuwd wat mensen kopen en ervan gaan maken).

-------------
Groetjes,
Dorine

Bericht van: MissWithBird
Datum bericht: 09 Maart 2008 om 00:22

toen ik de link zag staan, dacht ik het zou wel meevallen..

maar toen ik de foto's las dacht ik: Oh sh*t!! wat veel.. daar kan ik dus echt niet tegen op.. en net zoals Perle direct beginnen met opruimen.. want zo'n bende laat ik niet liggen.. zelfs niet op mijn kamer hihi..

ik zou er wel eens in willen snuffelen voor leuke dingen om te maken
maar goed,,,

Perle, chrisje en perlefientje,zijn jullie geslaagd? zo jah,, wil graag de resultaten zien

-------------
ontdekken is een lust in ieders leven

Je bent zoals je bent

Datum bericht: 09 Maart 2008 om 08:16
Ja jongens ( sorry meisjes ) laat ons meegenieten.

-------------
Antonia

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net