Heb even advies nodig
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=4145
Print Datum: 22 Juli 2025 om 05:09 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Heb even advies nodig
Bericht van: Corrie
Onderwerp: Heb even advies nodig
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 13:09
zoals de meesten hier weten heb ik me zonder meer over laten halen eventjes 50 anjers voor iemand te haken voor eind maart, nu heb ik een vraag waar ik serieus antwoord op wil hebben als dat kan.
Ik heb een rekeningetje gemaakt van de benodigdheden en er onder gezet 60 uur a 8 euro per uur 480 euro eigenlijk om te plagen en te laten weten dat het eigenlijk te gek voor woorden is zoiets aan iemand te vragen.
wat denken jullie kan ik dit plagerijtje doorzetten?
------------- Hou de eer aan jezelf
|
Antwoorden:
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 13:29
Dat ligt eraan voor wie het is ,als het een goede bekende is kan het wel
Ik doe het ook weleens als iemand mij vraagt wat iets kost om te maken,dan roep ik zoveel materiaal, 20 uur keer 10 euro,schrikken ze zich rot meestal,maar weet wel ,bij wie je dat doet.
Sommige mensen vragen nu eenmaal heel makkelijk,maar je kan ook nee zeggen,hoe moeilijk dat ook is,doe ik tegenwoordig wel.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: corine
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 13:32
Gewoon doen het zal wel voor een kennis zijn neem ik aan
-------------
|
Bericht van: klamadi
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 13:34
ja net wat Corry zegt als het een goede bekende is die weet dat jij vaker een lolletjemaakt dan wel maar anders zou ik het niet doen maar ik vind het wel erg lief van je dat je dat maakt heb je er al een hier bij het hobby hoekje geplaatst zo dat wij allemaal mee kunnen genieten maar ik persoon lijk moet er niet aan denken dat ik het moest maken
------------- groetjes
KLAZIEN
|
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 14:13
ach Corrie is een makkelijke naam he ?
Ik ken degene goed maar er zijn al mensen die zeggen ik snap niet hoe hij durft.
Piet zegt al doen.
en ja ik heb bij creaties al wat laten zien maar de foto komt hoor , ik heb er bijna 40 klaar maar zal volgende week niet veel doen vrees ik als piet het ziekenhuis in gaat.
of het weer moet inderdaad zo slecht worden asl ze voorspellen dan blijf ik na het middag bezoek tot s,avonds in het ziekenhuis en kan daar wel haken dan heb ik tijd genoeg.
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 14:21
Ik denk dat ik toch in ieder geval 1 euro per uur zou rekenen, dus € 60 bovenop de materiaalkosten. Mensen hebben vaak geen idee hoeveel tijd je voor ze bezig bent, dat zag ik afgelopen zomer. 3 weken lang voor 5 katten en 5 konijnen zorgen in één huis, een kat kreeg diarree en moest overal spugen, dus je loopt extra te poetsen, kookt kipfilet met wat rijst voor de hele zwik, want ik wist niet zeker wie ziek was; er was maar één bak, dus ze deden het er vrolijk naast als ie wat vol was, de konijnenkooien zaten soms vol slakken en maden, ook weer extra werk. Nou toen ze twee weken thuis waren kreeg ik een fles wijn, dat was het. En daarnaast had ik in een ander huis nog 2 katten en 3 konijnen en naast ons 2 katten, plus een logeercavia naast onze kooi. Dat was een echte vakantie poe poe.
Als Piet in het ziekenhuis ligt en jij aldoor heen en weer moet karren kom je tijd tekort, weet die vrager dat wel? Sterkte hoor!!!
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 14:26
Ja lief dat weet hij maar sommige mensen snappen niet veel ihhihihiih ik kar op mijn fietsje en ziet wel als er echt sneeuw komt moet ik lopen en ik zie er eerlijk gezegd tegen op als tegen een berg ppppppppffffffffffffffff
|
Bericht van: tammie
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 14:30
ik zou het wel duidelijk maken hoe veel werk het is. en nogmaals serkte.
------------- http://tammysplace1.blogspot.nl/ http://www.tammysplace.nl/ http://tammie1990.multiply.com https://www.facebook.com/tamara.denos http://tammy190.hyves.nl/ http://pinterest.com/tammie1990/
|
Bericht van: panda
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 14:46
Ik zou ook toch wel eventjes langs mijn neus weg laten horen hoeveel werk het is en ja... materiaal kost toch ook wel geld
------------- Groetjes Paula
|
Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 17:16
Ik ben er zelf geen kei in, geef ik eerlijk toe, maar bij zulke grote klussen is het misschien toch wel handig en verstandig om daar vantevoren afspraken over te maken. Schept meteen een heleboel duidelijkheid en dan weet de ander ook dat het niet zomaar een klusje is maar een behoorlijke klus.
In ieder geval vast sterkte voor de komende tijd als je man het ziekenhuis in gaat. Dat is al spannend en inspannend genoeg.
------------- Groetjes,
Ilona.
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 17:51
Nog heel veel sterkte volgende week.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: omajohanna
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 18:00
Hoi Corry,
Goeie genade meid, dat is ruim anderhalve werkweek bij een baas!!!
Mischien een kaartje eraan hangen met daarop de tekst:
WEES ER ZUINIG OP, HIER ZITTEN ZESTIG WERKUREN IN 
of
WEES ER ZUINIG OP WANT ER ZITTEN ZESTIG WERKUREN IN á 10 EURO PER UUR, GEINTJUUUUUUH.
Laat je ons wel weten hoe het afloopt?
Groetjes van omajohanna
------------- 0majohanna
|
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 18:04
zeker weten doe ik dat en zal ook een foto plaatsen van de anjers.
Ja en ik weet het Corrie is knettergek sttttttttttttttttttttttttttttttttttt
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 19:16
Hoi Corrie, ik zou het ook gewoon vertellen. Druk ze maar even flink met de neus op de feiten.
|
Bericht van: boek
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 19:30
als het een plagerijtje is zou ik het gewoon doen, en daarna zien wat er gebeurd.maar een vergoeding is zeker op zijn plaats. de materiaal kosten + iets er overheen voor de drukte.
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>
|
Bericht van: Dikky
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 21:30
Corrie,
Ik vind dat je gerust mag laten weten dat het een heel werk is zo'n grote bos anjers. Zo iemand die het vraagt heeft er geen idee van. En zelf zeg je al te gemakkelijk dat doe ik wel even. Ik ken het.
Dus naar gelang je de persoon kent kun je dat op diverse manieren doen. Maar ik vind zeker dat je iemand met de neus op dat feit mag drukken. Maar een volgende keer zou je vooraf misschien al kunnen aangeven hoeveel werk het is.
Groetjes en heel veel sterkte de komende week, zowel voor jezelf als voor Piet.
Dorine
|
Bericht van: rietepietje
Datum bericht: 02 Maart 2008 om 22:55
Corry en Piet heel veel sterkte toegewenst.
Riet
------------- riet
|
Bericht van: Carlaa
Datum bericht: 03 Maart 2008 om 10:22
Allereerst sterkte met alles
Ik zou zeker even laten weten dat het flink wat tijd en materiaalkosten heeft gekost. Maar wel op een vrolijke komische manier. Is toch wel even handig om te weten, dat het wel wat uurtjes en zo heeft gekost en dat alles niet zo maar gaat.
|
Datum bericht: 03 Maart 2008 om 10:32
Ik dacht eerst dat je ze voor jezelf haakte en toen vroeg ik me al af waarom er zo'n haast bij was. Is het voor die man z'n vrouw die 50 wordt? Dan had hij toch eigenlijk zelf 50 dingetjes voor haar moeten maken, een mens kan altijd wel iets. Nu is het wel een origineel kadootje, maar hij heeft er geen moeite voor gedaan, net of je een bos bloemen koopt, alleen verleppen die na een week of twee.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 03 Maart 2008 om 10:45
Corrie en Piet heel veel sterkte toegewenst.
Groetjes Tul!p(Ellen)
|
Datum bericht: 03 Maart 2008 om 10:57
Ik had het er net even over met mijn huisband en die vroeg of die man niet 60 uur voor jullie kon klussen als tegenprestatie.
wat rozengeur.
|
Bericht van: omajohanna
Datum bericht: 03 Maart 2008 om 18:50
Hoi Corrie,
Sterkte voor jou en Piet,
Groetjes van omajohanna
------------- 0majohanna
|
Datum bericht: 03 Maart 2008 om 20:17
Nee Magteld dat kan hij niet hij mankeert van alles en nog wat en oke onze verbouwing is bijna klaar op wat kleine dingetjes na.
|
Bericht van: T Looman
Datum bericht: 03 Maart 2008 om 20:51
Corry en Piet heel veel sterkte volgende week
------------- groetjes Thea
|
Datum bericht: 04 Maart 2008 om 16:13
Dank je wel allemaal en het is al voror elkaar , Piet was al om 8 aan de beurt en was opgeruimd vanmiddag.
Weet niet hoe het straks is maar heb goede moed ( verdoving was nog niet uitgewerkt) maar het was hem mee gevallen tot nu toe.
|
Datum bericht: 04 Maart 2008 om 17:08
Wel fijn dat het zo vroeg gebeurde, anders zit je er zo tegen aan te hikken. Jullie allebei sterkte gewenst. Vreemd om alleen thuis te zijn 's avonds en 's nachts, als je al zolang bij elkaar bent, hè?
En ik zou voor die bloemenman toch maar een zittend klusje verzinnen, iets administratiefs of zo.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 05 Maart 2008 om 08:20
die bloememan doet ook de administratie endergelijke op het buurthuis hihiihhi
Piet had koorts gisteren ppppppppppffffffffffffffffffffffffff bah bah en nog eens bah.
|
Bericht van: Martine_1
Datum bericht: 07 Maart 2008 om 12:04
Hallo,
Corrie, ik zit even dit stukje te lezen, kan je niet erbij zeggen: en 60 keer 8 euro werkuren, maar oke, voor jou doe ik het voor de helft. 8 Euro per uur is natuurlijk al een schijntje...
Wat mij het allerbeste lijkt is eerlijk vertellen dat je er best over nagedacht hebt om er iets voor te vragen omdat het zoveel werk is geweest, en eens aan hem vragen hoe hij daarover denkt en wat hij daar eventueel tegenover kan stellen. Misschien kunnen jullie het wel gewoon eens worden.
Succes en sterkte met je zieke man!
Martine
|
Datum bericht: 07 Maart 2008 om 13:18
dank je wel en ik weet wel wat ik ga zeggen als ik hem zie
ik zeg hem dat ik niet wist waar ik ja op zei want dat het flink tegenvalt en dan zie ik het wel.
heb mezelf diep in mijn vingers gesneden maar goed ik zal het wel noooooooooooooit leren denk ik.
|
Datum bericht: 07 Maart 2008 om 19:31
Was het niet Hilletje, die van haar huisarts een ontwijkend antwoord moest geven als mensen iets van haar wilden? Dus geen ja of nee zeggen, maar iets van Ik zal er over denken of Daar kom ik nog op terug of Mag ik je daar later over bellen. Omdat je dan wat makkelijk nee kan zeggen. Mijn Ton zegt altijd dat hij wel de boeman wil zijn. Dus dan mag ik zeggen Ton vindt het niet prettig dat ik zoveel voor anderen doe of zoiets. Maar die laatste gebruik ik nooit, dan zeg ik toch liever waar het op staat.
Je weet nu in ieder geval dat 50 stuks van iets teveel gevraagd is, eerlijk gezegd zou ik me na twee stuks al stierlijk vervelen. Petje af voor jou. En hoe gaat het nu met Piet?
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 07 Maart 2008 om 19:38
Ik verveel me niet hoor heb er tussendoor nog 3 voor iemand gemaakt om mee te nemen naar het ziekenhuis en 5 voor mensen die 35 jaar zijn getrouwd en ik moet er van de 50 nog 4 dus het komt best goed.
denk er volgende keer zeker beter over na dat wel.
Met Piet gaat het echt de goede kant op ..............heeeeeeeeeeeeerrlijk.
dank jullie wel allemaal
|
|