Tips om geld te besparen, wie o wie?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=41509
Print Datum: 17 November 2024 om 00:45 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Tips om geld te besparen, wie o wie?
Bericht van: Jips
Onderwerp: Tips om geld te besparen, wie o wie?
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 09:48
Lieve hobbydoosjes,
Welke tips hebben jullie om geld te besparen? In deze tijd hebben we allemaal wat minder om uit te geven.
Ik ben benieuwd, gooi al je tips in dit toppic en dan kunnen we van elkaar overnemen wat interessant is
|
Antwoorden:
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 09:53
Sinds het wasmachine verhaal hier op het forum gebruik ik gaan wasverzachter meer, maar bij de handdoeken en beddengoed azijn.
Ik kook iedere dag vers en eet groenten van het seizoen. Als er vlees in de aanbieding is vaak een tweede pak voor in de vriezer.
Ik koop alleen aanbiedingen die we echt gebruiken.
Ik pin iedere week 100 euro en doe daar voor 2 volwassenen en 2 jongens van 11 en 14 mijn boodschappen van.
|
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 09:58
Handwerkboeken en bladen vraag ik voor mijn verjaardag en sinterklaas. Ik koop ze zelden zelf.
|
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 09:58
Ik had een stel dekbedhoezen die aan de bovenkant dun werden en verder nog helemaal goed .
Heb de bovenkant opengeknipt en afgewerkt . De onderkant vervolgens dichtgenaaid .
|
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 09:59
Bericht van: bep
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 10:03
Ge had mij die vraag een 15 jaar geleden moeten stellen, toen de kinderen allemaal nog in huis waren en studeerden aan de universiteit.
Nu zijn ze allemaal het huis uit en ga ik dus iets royaler om met het uit te geven geld.
Maar vroeger dus, kocht ik gewoon hetgeen in reklame was en vulde ik zo de vriezer. En kledij werd alleen in solden gekocht op het laatste als het minstens - 70% was. Ik heb maar een paar jaar gewerkt en ben thuisgebleven bij de geboorte van de tweede, dus alles moest ineens van 1 wedde. En ge leert leven daarmee.
Wat ik ook deed was de bonnen voor een bepaalde winkel hier bijhouden, die deden op geregelde tijdstippen 'verdubbel uw bons' dus ging er het dubbele bedrag af. En dan ging ik daar de inkopen doen, alleen maar hetgeen waar ik bons van had.
O ja en brood bakken deed ik ook vroeger, eerst manueel en nadien een broodbakmachine gekregen.
-------------
|
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 11:08
Ik heb ook een broodbakmachine, maar bak daar alleen de "lekkere broden" mee. Dus bruin kaneelbrood met rozijnen en honing en wit chocolade marmerbrood e.d. bijv. in de vakanties. En de broodbakmachine gaat 2 x per jaar mee naar Zuid-Frankrijk want daar bak ik iedere nacht zelf een bruin brood. In nederland worden geen bonnen verspreid voor winkels. Wij hebben eigenlijk alleen de reguliere reclame en aanbiedingen. Ik kijk altijd heel jaloers naar het Amerikaanse coupon programma op TLC. Die dames die met mappen vol coupons gaan "winkelen" en dan voor een paar dollar auto's vol mee naar huis nemen. Bij ons gaat nu de laatste C1000 weg en wordt de 3e jumbo. Helaas, want de C1000 heeft veel betere aanbiedingen zoals € 1,-- weken en nu op het moment 30 aanbiedingen met 50% korting. Ook Albert Heijn hun hamsterweken of Route 99 (99cents aanbiedingen) maken mij vrolijk. Wij gaan ieder jaar naar Zuid-Frankrijk op vakantie en ik krijg zelfs voor de franse supermarkt een kortingsbon over de mail. Als ik voor minimaal € 40,-- koop, krijg ik € 6,-- korting
|
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 11:28
ja dat programma is ook mijnen favoriet. Maar hetgeen die daar buiten halen om dat te kunnen stockeren hebt ge nen flinke aanbouw nodig.
Wel spijtig dat dat hier niet kan met die bonnen, ik zou dat anders wel is graag doen, maar dan alles direkt stande pede naar moeders voor moeders en naar het daklozencentrum brengen.
-------------
|
Bericht van: Oepske
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 11:40
Toen de kinderen klein waren bakte ik zelf ons brood, toen nog manueel. En sandwiches om mee te doen in de brooddoos. Ook bakte ik geregeld een frikandon (gehaktbrood) en die ging in sneetjes in de diepvriezer als beleg.
Bij de geboorte van ons tweede kindje hadden we het door omstandigheden heel krap (verbouwing, foutje van vakantiegeldregeling bij mijn man die ze kwamen terughalen, ik zelfstandig dus na de geboorte een paar weken niet werken). Op het doopfeest gaven we hier thuis hotdogs met soep. Iedereen vond dat heel origineel - niemand had het door dat we in een financiële dip zaten .
------------- Grx
|
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 11:48
over soep gesproken, in die tijd aten wij ook minstens 1 keer per week boterhammen met soep (dan was het al ouder brood op en we hadden onze groenten binnen). En naar de frituur werd ook nooit gegaan (doen we nu nog niet en bakken zelf de frieten)
-------------
|
Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 11:52
alleen kopen wat je echt nodig hebt! en lang leve de kringloop!
|
Bericht van: engeline
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 12:44
ik koop altijd een grote zak soepgroente en een pond gehakt waar ik soepballetjes van maak.de soepgroente en balletjes verdeel ik over een aantal diepvrieszakjes en vries die in.Samen met een pot (tomaten,kippebouillon) maak ik een grote pan soep.Of een pakje,Wat ik over heb gaat de vriezer weer in.Ook wanneer rundvlees in de aanbieding is stoof ik dat voor 2 x.de dag erop gaan er paprika en champignons bij en maak ik het lekker pittig met knoflook en chilipepers voor bij de rijst.Ook aardappels schil ik altijd extra voor de dag erop,om te bakken.Oud brood daar worden tosties van gemaakt en oja voor de vermicelli voor in de soep gebruik ik gewoon spaghetti.
|
Bericht van: belja
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 12:57
de lidl heeft actie bonnen deze week.
groet Belinda
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 17:11
Ik heb geen enkele besparingstip. Ik ben een oorlogskind en de naoorlogse tijd was een tijd van zuinig zijn, omdat dingen er doodgewoon niet waren. Dat leer je nooit meer af. En dat heeft niets te maken met geld wel of niet hebben.
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 17:45
Ik heb nauwelijks geld voor extra's. Ik ben tegenwoordig veel van het ruilen. Dat bespaart bergen met geld. Tevens 3x nadenken of ik iets echt nodig heb of gewoon wil hebben. katoen vraag ik voor verjaardagen net als patroonboekjes. Geregeld maak ik iets in ruil voor mooi, duurder, garen. Mijn vriezer zit altijd vol, kliekjes, aanbiedingen etc. Met mijn beste vriendin kook ik geregeld in de weekenden. Scheelt ook geld omdat we maar 1 kookapparaat gebruiken.
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 22 Februari 2015 om 18:58
Stamppotten kook ik meestal groot, wat overblijft vries ik in. Ook als ik soep kook, gaat dat in het groot. Van een pond gehakt eten wij twee keer: 1 keer als gehaktballetje en 1 keer maak ik zelf slavinkjes. Sinds de kinderen uit huis zijn blijft er elke avond wel iets over. Na twee of drie dagen hebben we dan een kliekenavond. Brood gaat hier meteen de vriezer in en wordt per dag uitgehaald wat mijn man eet. Ik moet me aan een glutenvrij dieet houden (helaas hartstikke duur, dus ik bak mijn eigen brood) en wat ik heb gebakken, leg ik in de koelkast. Diepvriezen is bij zelfgebakken glutenvrij brood vind ik niet zo'n succes. Het is van zichzelf al kruimelig en na diepvriezen valt het helemaal uit elkaar.
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: lw1463
Datum bericht: 23 Februari 2015 om 11:08
Ik behoor niet echt tot jouw doelgroep, maar aangezien ik redelijk Spartaans opgevoed ben hou ik nog steeds niet van geld over de balk smijten.
Maar er zijn vast wel dingetjes
- we hebben zonnepanelen (zodra ze het doen leveren ze geld op niet te vergelijken met n auto)
- we hebben regentonnen voor het water
- ik kook afgepast (aardappels, rijst, koffie) zodat ik niets weg hoef te gooien of juist voor meer dagen, echte restjes gaan naar de kippen
- ik koop vlees bij een boer uit de buurt (ben er ook zuinig mee, ik hoef er niet meer van te groeien)
- ik koop karnemelk & yoghurt van een zorgboerderij (gewoon bij de plaatselijke kaasboer)
- ik koop meel bij de plaatselijke molen
- het toetjesschap van de super ziet mij niet, we eten fruit soms on the rocks, soms met kwark of ijs. Of ik schiet uit de band en maak zelf pudding (de boog kan niet altijd gespannen staan).
- chips haal ik alleen als we een verjaardag hebben, want ik kan er zelf niet afblijven
- deo, shampoo & tandpasta haal ik als het in de reclame is
- ik fiets naar het dorp (mijn fiets is het belangrijkste vehikel in ons huishouden en ze is al 19)
- ik koop liever iets goeds dan dat het apparaat na 3 keer in elkaar valt van ellende
- ik hou van marktplaat & de kringloop
- ik probeer na te denken of ik iets echt nodig heb (en dat is best moeilijk)
- we lossen af op de hiep
- we hebben een moestuin (meer een levensstijl), want groente is in NL best goedkoop. Maar een moestuin geeft je een goed beeld
over hoe alles groeit en hoeveel moeite er nodig is om iets eetbaars op je bord te krijgen
- ik bak zelf brood, maar of dat echt goedkoper is vraag ik me af en koekjes bak ik zelf (ook daar kan ik moeilijk van afblijven)
Ik heb gemerkt dat ik van bepaalde koop koekjes ga stuiteren en daar werd ik niet blij van, ik koop dus eigenlijk amper dingen in de super
die al helemaal klaar zijn. Ik schrijf amper, omdat ik vast wel eens de fout in ga zonder dat ik erover nadenk. Oja omdat ik zelf zout-arm kook
vind ik al die kant en klaar dingen te zout .
------------- http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 23 Februari 2015 om 11:14
lidwina wrote:
Ik heb geen enkele besparingstip. Ik ben een oorlogskind en de naoorlogse tijd was een tijd van zuinig zijn, omdat dingen er doodgewoon niet waren. Dat leer je nooit meer af. En dat heeft niets te maken met geld wel of niet hebben. | Ik denk dat je dus juist wel zou kunnen bijdragen, dingen die jij doet zonder bij na te denken. Zuinigheid zat er voor de oorlog ook al in, toen
mijn vader het al lang niet meer nodig had bleef hij bukken voor statiegeld. En omdat hij mijn vader was . . . buk ik ook.
Ah . . . een tip, buk voor andermans lichtzinnig weggeworpen statiegeld
------------- http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 23 Februari 2015 om 11:41
Tja lw1463, wat zal ik daar op zeggen. Ik zou de tips van jou ongeveer kunnen overschrijven, behalve dat ik geen brood bak en geen groentetuin heb, oh ja, ik fiets niet, doe alles met de auto. Maar zuinig leven is op een dorp een stuk eenvoudiger dan in de stad. Veel dingen zijn er gewoon niet, dus kun je ze niet zo gemakkelijk kopen. We hebben bv maar een kleine Spar en ik vertik het om in het naburige dorp naar een grotere super te gaan. Daar ben ik dus weer niet zuinig in, hij is nl soms duurder. Maar ik wil wel graag dat die winkel in het dorp blijft, als die weggaat moet ik nl verder rijden voor mijn boodschappen.Oh ja, van chips en koekjes kan ik ook niet afblijven, als ze er zijn.
------------- Groetjes, Lida. Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
|
Datum bericht: 23 Februari 2015 om 12:00
In een stad heb je ook voordelen, die je in een dorp niet hebt - winkels onder handbereik zodat je geen kilometers hoeft af te leggen.
Zelf ben ik een ontaard stadskind en mijn moeder woont er nog (mijn vader is 1,5 jaar geleden overleden) en dan kwam ik daar
en zei tegen mijn vader, ik moet eigenlijk dit of dat hebben. Dan zei mijn vader, daar moet ik even over nadenken en de volgende keer had hij het -
want in een stad zijn ze met veel en wat er wordt weggegooid is ook veel en ik schreef het al, mijn vader bukte overal voor en zei dankjewel
en hij had een garage vol met "spul". Zo kreeg ik gordijnrails (hele lange !!!) en spatwaterdichte contactdozen, kabels, stekkers en
god mag weten wat verder nog van hem. Eens in de zoveel tijd ging hij samen met mijn moeder en een boodschappenkar vol met metaal
naar de oud-ijzer handel en zette daar andermans troep om in euro's.
Misschien dan een iets andere tip, mijn vader ging bij voorkeur laat naar de markt en dan sjacherde hij hier en daar van alles bij elkaar
van de koopmannen die de boel aan het afbreken waren . . . je moet durven. Hij voelde zich een met de stad.
|
Datum bericht: 23 Februari 2015 om 12:10
Klopt ook alweer LW. Hoe zei de grote voetbalgeleerde ook weer? Elk nadeel hep sen voordeel. Anderom kan ook. Het komt eigenlijk gewoon op een levensinstelling neer.
|
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 23 Februari 2015 om 13:14
Het spreekwoord zegt niet voor niets "Aan het einde van de markt leert men de kooplui kennen " LW
Ik ben net als Lidwina een oorlogskind ( Rotterdam) en heus je krijgt het er echt niet meer uit .
Mijn man is vrijwilliger bij een sportclub en hij neemt iedere week de plastic flessen die weggegooid zijn en waar wel statiegeld opzit mee van het veld om ze later in te leveren .Daar doen ze dan iets leuks mee
|
Datum bericht: 23 Februari 2015 om 13:46
Je kunt er nog zoveel over zeggen. Als iemand geen geld heeft voor iets is dat een probleem. Er ligt zoveel aantrekkelijks op de loer dat lokt om te kopen. We leven in een koopmaatschappij. Het is heel moeilijk om daar weerstand aan te bieden, zeker als je kinderen hebt die vanalles willen en soms ook echt nodig hebben. Ik denk dat de goedkope spullen de grootste verleiders zijn. Het kost toch maar..... Daar weerstand aan bieden is de grootste winst. Want rijk word je niet van veel geld verdienen maar van het geld niet uitgeven, of dat nu veel of weinig is.
|
Datum bericht: 23 Februari 2015 om 16:33
We zijn ook erg verwend geraakt, stel je nou voor dat je in Syrië woonde met huisje boompje beestje - kun je het je voorstellen.
Ik krijg het er koud van als ik er aan denk.
Vooral die goedkope rommel is een pest, kleine beetjes maken 1 grote. Maar wordt lid van de bieb en lees een boek van Marijke Henselmans
Weinig geld terwijl ze kleine kinderen had of volg haar op twitter. Volgens mij kun je kinderen beter betrekken in het spel met de knikkers
dan dat je altijd maar "nee kan niet" tegen ze zegt. Kinderen zijn niet dom.
|
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 09:24
weet je hoe je het meest bespaart denk ik? bij mij werkt dat dus heel goed.
De prijs van iets terug omzetten (doe ik dus nog altijd) en je dan afvragen of je het ook zou kopen als het nog in belgische frank was of in nederlandse gulden.
vorig jaar in het begin van het aardbeiseizoen kwamen de kinderen allemaal eten. En ik dacht ik ga aardbeien kopen. Ze kostten iets van een 5 euro voor een bakje van een halve kilo. Ik zou 8 bakjes nodig gehad hebben dus dat zou 40 euro geweest zijn en ik dacht dat is begot 1600 bef. Dat geef ik niet aan aardbeien. En ik heb toen kaas gekocht, en daar had ik nog een paar dagen plezier van.
-------------
|
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 11:15
Jouw franken en mijn guldens zijn ons referentiekader, jongeren kunnen dit ook met de euro wel doen. Wat mij opvalt is dat sommige
dingen heel duur zijn als je het vergelijkt met weer andere dingen. Ik had ooit een collega, die was bijna gevallen voor een paar laarzen
iets van 230 euro, maar eigenlijk wilde ze heel graag een kastje hebben en toen werd ze wakker. Dat kastje kostte haast net zo veel als die
laarzen. Zo kocht ze dus geen laarzen en ging voor het kastje.
Er staan overal van die schreeuwborden boven met "goedkoop & reclame", maar soms is het nog steeds simpelweg duur, maar die
borden sussen je in slaap. Ik zag bij de aldi walnoten en omdat de aldi altijd heel goedkoop is, schrok ik van de prijs. Als de noten vallen
staan er her en der stallen langs de kant van de weg en ik zie nooit iemand wat kopen . . . als ik dan later de prijs zie snap ik dat niet.
|
Bericht van: carolina2
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 11:17
voor mij is het een uit nood geboren (?) manier van leven ik heb n wao op bijstandsniveau, dat is niet veel. vroeger werkte ik nog wel ns n ochtendje hier of daar maar dat doe ik al n paar jaar niet meer. gewoon leven van wat je hebt, is simpeler en veel rustiger.
-een regenton op het balkon; met regenwater spoel ik de wc door -ik heb geen wasmachine, droger, vaatwasser, koffiezetter of tv wassen doe ik in n teil die ik onder de douche zet. bij douchen gaat normaal veel water weg dat ons niet eens heeft aangeraakt, daar doe ik mijn was in. -zomers huur ik van de gemeente een buurttuintje (30m2 voor 54,00) daar kweek ik voor bijna een jaar groenten op -zomers koop ik een schapenvacht (tussen 5 en 10,00) en spin en brei daarvan een nieuw kledingstuk -kleding in de winkel kopen doe ik bijna nooit, spullen kopen doe ik nooit; niet nodig. -stof voor kleding koop ik alleen op de markt, -brood bak ik zelf, -fruit ruil ik tegen brood,- jam kook ik zelf.- ik ben vegetarier en vleesvervangers koop ik alleen in de aanbieding. kaas eet ik ook alleen vegetarisch (de biologische kaas) waarover ik met de kaasboer n prijsafspraak heb. dan koop ik eens per maand n hele kaas, die deel ik met n vrind shampoo enz. koop ik huismerk van de drogist: goedkoop en dierproefvrij dat zijn 2 vliegen in 1 klap. -ik heb telefoon en internet voor 30,00 per maand, incl. onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers -ik heb cv maar ook nog de potkachel van mijn ouders, daarin stook ik het grootste deel van de winter; hout vindt je genoeg op straat verleidingen kan ik, muv chocola, goed weerstaan. ik vraag me gewoon hardop af,'wordt je daar echt gelukkig van of alleen heel even blij?' dan is de lol er meestal meteen vanaf.
de laatste tijd heb ik veel wol gekocht voor mijn projectje en ik merk dat dat dan meteen weer n soort onrust en hebberigheid in mij teweeg brengt. gelukkig krijgen we nu steeds vaker wol zodat ik de rare gewoonte om maar steeds in die winkels rond te hangen weer kan loslaten
|
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 11:21
Gewoon een simpele vraag - gebruik je laurier bladeren ? Als je bouillon trekt, hachee, rodekool maakt of vlees stooft ?
Moet je voor de gein eens kijken welke verpakkingen er zijn en wat die kosten en wat uiteindelijk de kiloprijs is.
Dus haalde ik uiteindelijk een grote zak . . . goedkoper en nog biologisch ook. Als je geen grootverbruiker bent zoek
dan iemand om b.v. mee te delen.
Oja tip - als je kruiden koopt, kijk dan naar de kiloprijs en wik en weeg en ga eens langs "de tuinen" of de biowinkel en zoek de beste deal.
|
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 11:31
pff carolina, geen wasmachine of droger, dat is knap! hier wonen we met zn 5 een, 3 grote ''kinderen'' manlief en ikzelf, zou de wasmachine niet kunnen missen en de droger is zon heerlijke luxe, niet meer onder de was door duiken, de douche deur gewoon open kunnen krijgen en geen droogrekjes in de kamer! zomers gaat de was gewoon naar buiten om te drogen, dat dan weer wel, op internet staan veel sites over zuinig aan en bezuinigen. zelf wasmiddel maken, enz enz.
|
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 11:34
@carolina2, daar zie ik mijn vader weer terug - in de stad leven heeft toch ook z'n voordelen. Maar ik doe mijn petje voor je af.
Voor mijn vader was scharrelen sport, voor jou is het nodig.
Mijn wasautomaat is echt m'n lieveling, ben er ook zuinig op en zou niet graag zonder willen. Toen m'n ouders trouwden was een wasautomaat
het 1e wat ze van mijn vader kreeg omdat wassen zwaar werk was. Daar zullen ze menige boterham minder voor gegeten hebben.
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 11:55
Ooit had je de Vrekkenkrant, ik geloof dat hij nu Genoeg! heet. Ik heb de hele gebundelde verzameling eens uit de bieb gehaald en gelezen. Er stonden praktische tips in en ook rare, zoals theezakjes drogen. En dat je voor een gulden/euro een tweedehands bloes kon kopen en daar 9 knopen afhalen voor je fourniturendoos. Nou in Utopia misschien, in de kringloop zijn de bloezen echt wel duurder. En als je onderweg bierflesjes verzamelt, gooi ze dan ter plekke leeg, anders zit je bijvoorbeeld op een begrafenis met een natte rok en een bierkegel.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: carolina2
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 13:12
zet je petje maar gauw weer op Iw, koud op je hoofd ja, ik ben ook n scharrelaar. kgeef toe dat ik financieel niet veel ruimte heb maar ik vind het ook leuk. ben dol op uitdagingen! toen mijn 2 kinderen nog klein waren, in de katoenen luiers, had ik n langzaamwasser. mijn moeder vond dat vreselijk en vond dat ik veel te hard moest werken, maar ik vond het fijn om te doen! zij heeft het nooit begrepen en gaf me n automaat kado en wat heb ik daar aan moeten wennen! dat ding stond maar te draaien en ineens werden mn handdoeken hard en altijd dat geluid van dat ding! (ik ben overgevoelig voor 'vuile' geluiden) jaren later ben ik weeer op n langzaamwasser over gegaan, veel prettiger! de enige periode dat ik blij was met n wasautomaat was de jaren dat ik voor mijn aan Alzheimer lijdende moeder zorgde. wat was ik toen blij dat ik de was zo kon pakken en ophangen na haar overlijden echter, ging ik meteen weer met de langzaamwasser en sinds anderhalf jaar was ik met mijn voeten, onder de douche. dat bevalt me prima! stofzuigen doe ik maar eens per week, de andere dagen veeg ik waar ik moeilijk zonder zou kunnen zijn mijn mixer, mijn broodbakmachine en de radio. voor de eerste twee heb ik n aantal goeie smoezen: mijn rechter arm en hand zijn verlamd zodat ik al 55 jaar alles met links doe en die is moe, errug moe! en ik kook en bak graag. en als ik dan toch iets met mijn handen doe, dan brei ik liever truitjes voor de kinderen van de voedselbank de radio is voor mij wat voor anderen n sigaretje is, n drankje of n jointje, ik geniet elk uur van de dag van (klassieke) muziek
|
Bericht van: Frummel
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 13:45
Ik ben erg makkelijk met geld en dat zie ik wel eens terug aan het einde van de maand.
Wat ik doe om toch te besparen, Een weekmenu maken adhv wat er in de reclame is en wat ik nog heb liggen en de boodschappen in 1 keer inslaan. Wij drinken geen fris, enkel water en thee en melk. Voor de kleine heb ik een fles diksap omdat vl hem graag wat lekkers geeft. Brood op ma/di/woe is bij de bakker 3 voor 5 euro, en gaan de vriezer in.
|
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 14:59
Deze was van Loesje: Aan het eind van mijn geld heb ik altijd nog een stukje maand over.
Ik vind de folders van supermarkten handig omdat ik soms echt niet meer weten wat op tafel te brengen. Dan eet je voordelig en je hebt een idee.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 15:02
is dat bij jullie ook zo dan. Elke avond de vraag van de 'klanten' zal ik ze maar noemen wat eten we straks? of een variant erop : wat gaan we seffens eten ?
-------------
|
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 15:17
Het ergste vond ik het op zondagmiddag om 16.00 uur. Wat eten we vanavond? Dan zat ik echt niet meer rustig tot het tijd was om de keuken te betreden, want de meute was hongerig. Als het 's morgens gevraagd wordt, zeg ik "Kweenie, het ligt nog in de Plus".
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 24 Februari 2015 om 15:30
Als je door de knieën van je jeans heen bent, kun je er hotpants van maken en de afgeknipte pijpen gebruiken als knielappen voor de volgende jeans, die doorgesleten zijn.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 25 Februari 2015 om 10:02
hihihih hotpants denk dat ik opgepakt ga worden! hier sjouwt manlief alles af in de schuur en met schilderen. carolina, hoe brei je met 1 hand?en haken? ken iemand die ook maar 1 bruikbare hand heeft en als je die ziet haken, zou zelf meteen afhaken, wat een gemorrel , maar wel petje af natuurlijk
|
Datum bericht: 25 Februari 2015 om 10:26
Ik heb me net bedacht, wel een beetje een luxe probleem bespaar tip, ik heb een werkplaats handboek voor de auto gekocht.
Dan hoef ik niet bij het 1e de beste rammeltje naar de garage. Laatst een losgeschoten rubber onder de motorkap - gewoon weer terugdrukken.
De technische huisband heeft het later iets beter bekeken en het een en ander gedemonteerd, schoongemaakt en weer gemonteerd.
Nou heb ik wel een huisband, die het onderhoud aan zijn motor altijd zelf doet.
Maar zo'n boek is nooit weggegooid geld, als de auto weggaat verkoop je het boek gewoon op MP.
|
Datum bericht: 25 Februari 2015 om 17:03
Breien maar, het mag ook een bermudajeans worden.
wat rozengeur.
|
|