Print Pagina | Close Window

Moogly CAL En hij is af!!!

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Mijn creaties
Forum: Hier kun je je eigen werk presenteren.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=41578
Print Datum: 10 Maart 2025 om 18:46
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Moogly CAL En hij is af!!!
Bericht van: Amethyst
Onderwerp: Moogly CAL En hij is af!!!
Datum bericht: 03 Maart 2015 om 23:08

Even een snelle overzichts foto van wat ik tot nu toe gehaakt heb:

Blok 1(Paars en roze/fuchsia)
Blok 2(Marineblauw en beige)
Blok 4 (Marineblauw en mintgroen)

En idd blok 3 zit daar nog niet tussen want dat patroon ben ik nog aan het uitzoeken.
//nl.pinterest.com/pin/create/extension/" rel="nofollow -

-------------
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness

Antwoorden:
Bericht van: bep
Datum bericht: 03 Maart 2015 om 23:18
die zien er al goed uit he.
Kan dat dat je ergens met een dunnere draad iets moet haken want het geeft wel zo een effect.

In dat fuchsia bv, dat kleine dunne donkere paarse streepje aan de rand en zo ook in dat mintgroen aan de rand met een blauw adertje erdoor. Of is het gewoon door de 'steekkeuze' dat het zulk een effect geeft?

-------------

Datum bericht: 03 Maart 2015 om 23:22
In dit geval is het de steekkeuze, al haak ik wel met een kleinere naald, er wordt uitgegaan van naald 5,5, maar ik haak met 4,5 de aangeraade naald voor het garen wat ik gebruik, pingouine pingofine.

-------------
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness

Datum bericht: 03 Maart 2015 om 23:25
geeft iets speciaals aan de omaatjes van moogly

-------------

Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 04 Maart 2015 om 08:34
bijzondere squares, prachtig! Wordt het een grote Afghan?

-------------
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 04 Maart 2015 om 09:56
Erg mooi. Ik zag op Ravelry pas een prachtige deken, ik denk dat het deze ook techniek was.
Ga jij er een deken van maken?

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Bericht van: JokeP
Datum bericht: 04 Maart 2015 om 10:17
Mooi, weer heel anders dan de bij mij bekende grannies.

-------------
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.

Bericht van: engeline
Datum bericht: 04 Maart 2015 om 10:52
mOOI

Bericht van: lw1463
Datum bericht: 04 Maart 2015 om 16:57
Ik bekijk ze altijd en denk dan gaaf, het is leuk ze eens van iemand anders dan moogly zelf te zien. 

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/

Bericht van: Stramien
Datum bericht: 04 Maart 2015 om 17:24
Mooi hoor !

-------------
december2011

Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 04 Maart 2015 om 17:26
Ziet er goed uit.

Bericht van: Oepske
Datum bericht: 04 Maart 2015 om 17:48
Blok 2 zou ook al mooi staan als onderzetter. Ben benieuwd naar het volledige resultaat.

-------------
Grx

Datum bericht: 04 Maart 2015 om 23:12
Originally posted by Hulten1 Hulten1 wrote:

bijzondere squares, prachtig! Wordt het een grote Afghan?
Wordt uiteindelijk een 1 persoons bestaand uit 24 blokken in totaal, maar de mijne wordt dus wat kleiner. Want waar de originele dus met naald 5,5 gehaakt worden en rond de 12 inch ofwel 30 cm worden, komen mijn blokken ergens rond de 21/22 cm uit. Maar ik maak hem voor mezelf en ik ben niet zo groot dus een iets kleinere deken vind ik ook geen ramp.

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Erg mooi. Ik zag op Ravelry pas een prachtige deken, ik denk dat het deze ook techniek was.
Ga jij er een deken van maken?
Uiteindelijk wordt het idd een deken maar daar moeten we dus eerst 24 blokken verder voor zijn. Laatste patroon krijgen we eind november dus in december gaat alles aan elkaar. Ik heb al besloten dat ik het beige ga gebruiken om alles aan elkaar te zetten om er een beetje rust in te brengen, om dezelfde reden ga ik dus naast het beige-blauwe blok ook de andere 5 kleuren nog een keer combineren met het beige. Verder zie ik wel welke kleurencombinaties ik nog kan bedenken.

Originally posted by Oepske Oepske wrote:

Blok 2 zou ook al mooi staan als onderzetter. Ben benieuwd naar het volledige resultaat.
Blok 2 is tot nu toe wel het blok waar ik het meest geirriteerd door raakte, maar dat had er ook mee te maken dat dit voor mij de eerste keer reliefstokjes haken was, want ja waar moeten ze ingehaakt en hoe moet die naald erdoor. Ben behoorlijk dichtbij geweest om te zeggen laat maar ik zoek een ander blok. Maar toch doorgezet en nu ben ik er erg blij mee. Helemaal toen ik blok 3 zag, want ook dat blok heeft reliefstokjes.

En voor de rest bedankt iedereen!

-------------

Bericht van: creaans
Datum bericht: 05 Maart 2015 om 11:51
Dit is al mooi! Ga zo door... succes met de rest maken.

Datum bericht: 06 Maart 2015 om 11:32
Originally posted by creaans creaans wrote:

Dit is al mooi! Ga zo door... succes met de rest maken.
Bedankt!

En nog even een update; ik had gisteren ineens een helder moment en heb binnen een paar uur blok 3 begonnen en afgewerkt, dus komt ie:

Hier krullen de randjes nog maar ik heb hem net gestoomd en nu is ie helemaal plat en lekker zacht.Sleepy

-------------

Datum bericht: 06 Maart 2015 om 12:32
doet mij aan een viooltje denken. (de bloem he, niet een klein muziekinstrument)

-------------

Datum bericht: 06 Maart 2015 om 13:35
Wordt vast een mooie deken.

-------------
Groetjes, Lida.

Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 07 Maart 2015 om 11:39
Mooi hoor ,lijkt me niet zo makkelijk

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.

Datum bericht: 16 Maart 2015 om 11:12
Bedankt iedereen! En omdat ik het onzinnig vind een nieuw topic te starten voor elk nieuw blok bij deze ook blok 5:

En een project wat al heel lang af was maar waar ik nu pas een foto van genomen heb:

De flower power sjaal, patroon te vinden op Ravelry, mijn eerste ervaring met de solomon's knot gehaakt met pingouin etoile in blauw, niet het meest makkelijke patroon maar ik ben eruit gekomen en ben ook zeker van plan hem ooit nog een keer te maken, heb nog een paars/roze tint liggen van de etoile, al denk ik dat ik hem nu ga combineren met een ander garen om het wat meer body te geven, dit is echt een dunne sjaal namelijk.

-------------

Datum bericht: 17 Maart 2015 om 16:04
Dat kan toch prima zo op die manier kunnen we je motiveren als we geen blokken meer zien komen Wink

-------------

Datum bericht: 20 Maart 2015 om 13:47
Blok 5 ziet er ook goed uit. En die sjaal is heel mooi en fijn (dun, smalle steken)

-------------

Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 21 Maart 2015 om 16:43
Mooi je granny's, en de sjaal.

Datum bericht: 25 Maart 2015 om 19:35
Heel mooi granny en sjaal. Deze laatste is wel beduidend lichter (van kwaliteit) als de andere. De andere leken dikker.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 09 Juni 2015 om 16:16
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Heel mooi granny en sjaal. Deze laatste is wel beduidend lichter (van kwaliteit) als de andere. De andere leken dikker.
Ja de etoile is ook veel dunner dan de pingofine.

Voor de rest bedankt iedereen, ik heb na blok 6 even wat andere dingen gedaan dan aan de CAL gewerkt, maar heb hem weer opgepakt en ben nu flink wat blokken aan het inhalen.

Eerst nog blok 6:

De eerste 6 bij elkaar

Blok 7:

En als laatste blok 8:

-------------

Datum bericht: 09 Juni 2015 om 16:22
Zo je gaat lekker met je blokken, ze zien er leuk uit!

Bericht van: Marileen
Datum bericht: 09 Juni 2015 om 17:13
Wat mooi zeg!Smile

-------------
Ik haak nooit af!

http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">

Datum bericht: 10 Juni 2015 om 15:28
Hoeveel verschillende blokken moet je nog?

-------------

Datum bericht: 10 Juni 2015 om 16:46
Originally posted by bep bep wrote:

Hoeveel verschillende blokken moet je nog?
Donderdag krijgen we patroon 12 dus dan zijn we op de helft. Wat mijn inhaalslag betreft ben ik bezig met 9 dus nog 2 a 3 blokken en dan ben ik weer bij.

-------------

Bericht van: bloem
Datum bericht: 10 Juni 2015 om 19:03
heel erg mooi

-------------
https://www.animaties.com/cat-lente-1559.htm" rel="nofollow"> oant Sjen

Datum bericht: 10 Juni 2015 om 19:49
Ik kan nooit zien of het mooi wordt als het nog los is - ik wacht rustig af terwijl jij haakt

-------------

Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 11 Juni 2015 om 19:41
nou t wordt wel wat!!

Datum bericht: 19 Juni 2015 om 14:41
Bedankt allemaal,

Inhaalslag gaat de goede kant op, al kwam ik qua steken niet uit bij blok 9 dus daar ben ik nog mee aan het puzzelen. Maar ik heb ondertussen wel blok 10&11 gedaan.

Dus bij deze blok 10 :

Hier heb ik weer iets nieuws geleerd, gespleten vasten. En dan krijg je dus die gebreide look.

En 11:

Nu kijken of ik verder wil puzzelen met blok 9 of toch beginnen aan 12 keuzes, keuzes...

-------------

Datum bericht: 19 Juni 2015 om 15:46
dat blok 10, die gebreide look dus, rekt die zowat mee of is het meer gemoogteraantrekkenzoveelalsgewiltikbeweeggeenkantopsteek?

-------------

Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 19 Juni 2015 om 16:08
Mooie blokken.

Datum bericht: 20 Juni 2015 om 10:54
Wat een mooie blokken.

Datum bericht: 20 Juni 2015 om 12:33
Het wordt prachtig! 

-------------

Datum bericht: 18 September 2015 om 14:57

dat blok 10, die gebreide look dus, rekt die zowat mee of is het meer gemoogteraantrekkenzoveelalsgewiltikbeweeggeenkantopsteek?
Ik heb geprobeerd het te blocken om het een beetje uit te rekken want het is een klein uitgevallen blok maar het is en blijft klein dus je kan er idd aan trekken wat je wilt het blijft op zijn plek zitten.

Verder al een tijdje niet geupdate hier zag ik, dus hierbij weer even een inhaalslag:

Met blok 9:

Blok 12:

Blok 13:

Blok 14:

Blok 15:

En last but not least blok 16:

-------------

Datum bericht: 18 September 2015 om 16:56
Ik vind 9 het mooist uit deze laatste serie en 12 het meest ingenieus (eruit zien) - ga je dat kleine blok nog een keer opnieuw maken ?

-------------

Datum bericht: 18 September 2015 om 22:58
nr 15 is ook heel mooi! 

-------------
Ik haak nooit af!

Datum bericht: 19 September 2015 om 09:14
Prachtig allemaal. Blok 10 en 12 vind ik het allermooist 

-------------

Datum bericht: 20 September 2015 om 20:17
Nog 8 te gaan en dan wel het geheel ook laten zien hoor.
Van de laatste gemaakte vind ik blok 14 intrigerend. Die gaat precies de diepte in als je naar het midden kijkt. (ofwel ben ik moe dat kan ook nog)

-------------

Datum bericht: 26 September 2015 om 12:23
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik vind 9 het mooist uit deze laatste serie en 12 het meest ingenieus (eruit zien) - ga je dat kleine blok nog een keer opnieuw maken ?
Ik Denk eerlijk gezegd niet dat ik het opnieuw ga doen, maar dat zeg ik nu.

Voor de rest bedankt iedereen en ik wil hierbij ook blok 17 showen:

-------------

Datum bericht: 26 September 2015 om 21:51
ziet er ook ingewikkeld uit. De moeilijkheidsgraad gaat precies met de blokken mee omhoog.

-------------

Datum bericht: 04 December 2015 om 15:27
Gevonden. En blok 18 en 19 heb ik nog niet gezien.

En als je zegt waar het 'mist'blok verkeerd gaat dan kunnen we misschien helpen.

-------------

Datum bericht: 04 December 2015 om 15:46

Gevonden. En blok 18 en 19 heb ik nog niet gezien.

En als je zegt waar het 'mist'blok verkeerd gaat dan kunnen we misschien helpen.
Speciaal voor jou dan:
Blok 18:

Blok 19:

En als bonus Blok 21:

-------------

Datum bericht: 04 December 2015 om 15:47
Ow 19 is mooi, hmm 21 ook

-------------

Datum bericht: 04 December 2015 om 15:53
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ow 19 is mooi, hmm 21 ook
Thanks, 19 was ook erg leuk om te maken is echt zon blok wat je zit groeien.

-------------

Datum bericht: 04 December 2015 om 16:11
dankjewel.

die 19 is de ronde echt rond en die afbakening erin is heel mooi.
18 geeft een speciale structuur.
en die 21 met die bloem in het midden, doet mij aan ijskreem denken (zo een waaierkoekske dat ze er dikwijls als versiering insteken)

Nog vier te gaan denk ik en dan kunnen we het geheel zien.

-------------

Datum bericht: 04 December 2015 om 20:04
Prachtig blok 19 Clap

-------------

Datum bericht: 04 December 2015 om 20:04

dankjewel.

die 19 is de ronde echt rond en die afbakening erin is heel mooi.
18 geeft een speciale structuur.
en die 21 met die bloem in het midden, doet mij aan ijskreem denken (zo een waaierkoekske dat ze er dikwijls als versiering insteken)

Nog vier te gaan denk ik en dan kunnen we het geheel zien.

Inderdaad nog 4 te gaan, 20(oftewel het "mist" blok) 22, 23(ben ik al mee bezig en is bijna af) en dan 24 nog.

-------------

Datum bericht: 05 December 2015 om 11:04
zo dat word heel mooi, lijkt me niet de makkelijkste haakwerkjes!

Datum bericht: 05 December 2015 om 14:35
En We kunnen er nog een van de lijst afstrepen, blok 23 is af, nog steeds een beetje scheef maar hopelijk trekt dat recht bij het samenhaken.

Blok 23:

-------------

Datum bericht: 05 December 2015 om 15:11
dat is ook een schoontje en ik denk dat de hoeken niet goed beschreven stonden want het is daar zo precies dat je er een paar steken te veel hebt en daardoor het wat krom trekken. Maar als het in elkaar genaaid is dan trekt dat wel wat bij. Nog 3, het begint te korten.

-------------

Datum bericht: 05 December 2015 om 17:32
Zo wat heb je er al veel af, ze zijn leuk en mooi.
Succes met de laatste maken...

Datum bericht: 06 December 2015 om 22:37

dat is ook een schoontje en ik denk dat de hoeken niet goed beschreven stonden want het is daar zo precies dat je er een paar steken te veel hebt en daardoor het wat krom trekken. Maar als het in elkaar genaaid is dan trekt dat wel wat bij. Nog 3, het begint te korten.
Ja dat en het feit dat het je daar in een toer vaste met picotjes haakt en dus erg moeilijk kunt zien waar je de naald nu in moet steken.

Originally posted by creaans creaans wrote:

Zo wat heb je er al veel af, ze zijn leuk en mooi.
Succes met de laatste maken...
bedankt!

En sinds ik gisteren weer begonnen ben met 20 en dit nu wel goed ging kan ik 20 nu ook van de lijst afstrepen en blijven er dus nog maar 2 blokken over! Nu dus alleen nog maar blok 22 en de allerlaatste nummer 24 te doen. Dan gaan puzzelen welk blok op welke plaats en ze aan elkaar gaan zetten.

Blok 20!:

Ook weer een scheef blok maar dat komt in dit geval omdat je begint met het kantblokje en vervolgens niet in toeren omheen werkt maar in een hoek begint en dus langs 2 van de zijkanten haakt. Alleen het allerlaatste toertje vasten zit weer om het hele blok heen.

-------------

Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 06 December 2015 om 22:40
Dat is een enorme klus!!! Maar als alle kunstwerkjes een groot kunstwerk geworden zijn, mag je het eervol met hoofdletters schrijven.  

Datum bericht: 06 December 2015 om 22:54
Zolang de blokken maar allemaal even hoog en breed zijn. Want ik heb gezien dat er zijn die verschillende 'laatste' toeren hebben.
http://www.mooglyblog.com/cal-block-20/
hier bv. En in die hoek met dat mintgroen denk ik dat je daar de hoek niet helemaal juist hebt gemaakt en daarom dat getrek.

-------------

Datum bericht: 06 December 2015 om 23:02
Wat een werk!
Maaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrr......als het klaar is dan heb je ook wat!!!!

-------------
Ik haak nooit af!

Datum bericht: 10 December 2015 om 12:41

Zolang de blokken maar allemaal even hoog en breed zijn. Want ik heb gezien dat er zijn die verschillende 'laatste' toeren hebben.
http://www.mooglyblog.com/cal-block-20/
hier bv. En in die hoek met dat mintgroen denk ik dat je daar de hoek niet helemaal juist hebt gemaakt en daarom dat getrek.
Ze zijn wel allemaal 21 cm breed. Dat zou de reden kunnen zijn dat ie trekt maar aan de andere kant als je kijkt in het ravelry topic voor dit blok zie je dat dit blok bij bijna iedereen trekt. Tenminste bij degene die het patroon gevolgd hebben er zijn ook wat mensen die hem wel gewoon rond gehaakt hebben.
http://www.ravelry.com/discuss/moogly-cal-2015/3289959/1-25" rel="nofollow - http://www.ravelry.com/discuss/moogly-cal-2015/3289959/1-25

Voor de rest bedankt iedereen en ik ben inmiddels toe aan het laatste blok en ga me richten op het leren van de bullion steek. Maar eerst voor jullie nog: Blok 22!

-------------

Datum bericht: 10 December 2015 om 13:55
dit is ook wel een schoneke, een spiraal dat toe begint.

Als het bij veel mensen trekt, is het een teken dat het een slecht uitgeschreven patroon is.

-------------

Datum bericht: 10 December 2015 om 14:01
Mooi zijn ze. He, weer iets dat ik eigenlijk ook nog had willen doen, allemaal verschillende grannies maken. Och zal er bij mij denk ik nooit van komen.

Datum bericht: 10 December 2015 om 15:51
Blok 22, die kleuren die om elkaar heen lopen, echt heel bijzonder

-------------

Datum bericht: 31 December 2015 om 22:28
Op de valreep van dit jaar heb ik blok 24 nog afgekregen, rest nu nog een indeling te maken en ze aan elkaar gaan zetten, en de beslissing wel of geen sierrand erom...

Blok 24!

//nl.pinterest.com/pin/create/extension/" rel="nofollow -

-------------

Datum bericht: 31 December 2015 om 22:32
ik heb al dikwijls geklikt maar er verschijnt nikske hoor.

-------------

Datum bericht: 31 December 2015 om 22:32

ik heb al dikwijls geklikt maar er verschijnt nikske hoor.
Nu wel ik had hem verplaatst naar mijn blokken album!

-------------

Datum bericht: 31 December 2015 om 22:37
vier echte wielen met spaken.
Is die in 1 stuk gehaakt, of eerst de vier wielen apart en dan de rand errond?

-------------

Datum bericht: 31 December 2015 om 22:40
Het zijn 4 kleine blokjes en daar een rand omheen.

-------------

Datum bericht: 01 Januari 2016 om 10:11
Ook weer een mooie.

Datum bericht: 11 Januari 2016 om 20:56
En dan de laatste post voor dit topic, het eindresultaat van al die blokken bij elkaar!
Het is misschien even goed niet de meest rechte strakke deken ooit, maar voor een allereerste deken ben ik er blij mee en trots op. Veel geleerd afgelopen jaar en dit jaar natuurlijk ook al want ja hoe maak je van al die losse blokken een deken... Het eindresultaat mag er zijn.

De hele deken:

En een soort van close up van het randje:

-------------

Datum bericht: 11 Januari 2016 om 21:15
Oi mooi randje en wat een rare CAL mag ik dat zeggen ? Ik vind dat niet aan jou liggen, maar aan Moogly het ziet er een beetje druk uit.
Maar ik kan me voorstellen dat je er veel van geleerd hebt, want er zaten hele mooie en in mijn ogen ingewikkelde tussen.

-------------

wel, ik vind het een geslaagde deken. En het geeft mij moed om de mijne af te maken.

-------------

Bericht van: engeline
Wat een ontzettend mooie deken.Daar zitten heel wat uurtjes werk in.En of je daar trots op mag zijn! Prachtig!

Datum bericht: 11 Januari 2016 om 22:06
Mooi geworden.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 11 Januari 2016 om 22:22
Zoooooooooo......wat is ie mooi!!!
Ik vind dit zo knap van je!!!

-------------
Ik haak nooit af!

Datum bericht: 12 Januari 2016 om 10:38
Knap hoor, en dat voor een eerste deken. 

Datum bericht: 12 Januari 2016 om 12:16
nou das niet mis voor een eerste deken!

Bericht van: Crochet time
Datum bericht: 15 Januari 2016 om 20:21
Mooie deken geworden.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net