Print Pagina | Close Window

voelen jullie dat ook

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=41611
Print Datum: 16 November 2024 om 22:47
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: voelen jullie dat ook
Bericht van: bep
Onderwerp: voelen jullie dat ook
Datum bericht: 12 Maart 2015 om 11:00
dat rusteloze dat in je kruipt? Zo van mijn ramen zijn vuil die zouden moeten gekuist worden. Maar ik zou die trui ook moeten afmaken.
En als ik hier rond kijk zou ik ook dringend terug alles moeten gaan reorganiseren.
En die kasten en tafel die ik een paar jaar geleden helemaal heb afgeschuurd tot op het blote hout zouden terug moeten gevernisd worden maar laat ik ze zo of geef ik ze een kleurtje?
En mijne strijk moet ik ook nog doen.
En laat ik hier alles zo staan of zou ik niet beter die kast ginder zetten en dan de zetels zo?
En die planten zouden die nog te redden zijn?
En zou ik dit al wegdoen of ga ik het achtereen nog nodig hebben? Want meestal als ik iets weggedaan heb, heb ik het een paar maanden later terug nodig.
En tegen dat het avond is heb je alleen maar rondgekeken en in gedachten plannen gemaakt.
Volgens mij ligt dat aan die aanhoudende zon van de laatste tijd.

-------------

Antwoorden:
Bericht van: C4th
Datum bericht: 12 Maart 2015 om 11:08
Ja hoor, dat heb ik ook. Dan ga ik maar met mijn racefiets het huis uit.. dan zie ik het ook niet :)

Bericht van: bloem
Datum bericht: 12 Maart 2015 om 11:24
ja dat had ik ook. maar nu is alles weer klaar en netjes. en dat geeft ook een fijn gevoel

-------------
oant Sjen

Datum bericht: 12 Maart 2015 om 11:38
Ik dacht er aan omdat ik het nu pas voelde en ik dacht toen, bloem heeft het eerder gevoeld en kan nu rustig relaxen en ik zit mij hier suf te prakkizeren van wat wanneer eerst hoe te doen. Maar buiten lokt ook.

-------------

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 Maart 2015 om 11:38
Ja, ik voel ook wel zoiets. Niets doen, stil blijven zitten tot het gevoel over is. Dat lijkt me het beste.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 12 Maart 2015 om 11:43
ik zit hier al een paar dagen stil te zitten rondkijken en wat aan te modderen. Maar ik voel het. Het wordt heviger en heviger en vandaag of morgen (zal wellicht eerder morgen of overmorgen zijn) ontploft het in mij en vlieg ik er in. En dan alles tegelijk natuurlijk.

-------------

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 12 Maart 2015 om 12:34
Begin maar Bep, als je die drang eenmaal hebt. Je kunt ook wachten tot je ouder bent, gaat het vanzelf over.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Bericht van: Jips
Datum bericht: 12 Maart 2015 om 13:15
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ja, ik voel ook wel zoiets. Niets doen, stil blijven zitten tot het gevoel over is. Dat lijkt me het beste.

Bericht van: Oepske
Datum bericht: 12 Maart 2015 om 13:21
Het gevoel klinkt bekend. Ik mag sedert mijn operatie niet te veel doen, niet tillen, en dat gedurende 4 tot 8(!) weken. Dus ja, ook hier zijn de ramen vuil en op de grond zijn pootjes-sporen van de hond te zien. Maar we zitten toch al aan week 3 - nog 1 week te gaan. Overdag kan ik al computerwerk doen, maar 's avonds rustig aan... dus sokken breien! 
De lente-ontploffing wordt hier wat uitgesteld Smile.

-------------
Grx

Datum bericht: 12 Maart 2015 om 13:38
8 weken volhouden zenne oepske, vooral de dinges waar je een hekel aan hebt en na die 8 weken die ambetante dingen "proberen" en zeggen dat het nog niet goed gaat. (kunt ge die weer aan iemand anders overlaten totdat het bij die persoon een gewoonte is geworden)

-------------

Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 12 Maart 2015 om 14:14
dat heet; de lente in je bol hebben!!LOL

Bericht van: Cozz
Datum bericht: 12 Maart 2015 om 14:38
Ja last van de lentekriebels heb ik ook ja
moet de ramen nog altijd lappen

Bericht van: Oepske
Datum bericht: 12 Maart 2015 om 14:45
Originally posted by bep bep wrote:

8 weken volhouden zenne oepske, vooral de dinges waar je een hekel aan hebt en na die 8 weken die ambetante dingen "proberen" en zeggen dat het nog niet goed gaat. (kunt ge die weer aan iemand anders overlaten totdat het bij die persoon een gewoonte is geworden)

Oké  LOL

-------------
Grx

Bericht van: lw1463
Datum bericht: 12 Maart 2015 om 14:50
Hmm dat ik gewoon midden op de dag al in de keuken sta te putteren, terwijl ik dat anders pas om 4 uur doe telt dat ook ?
En dat ik de laatste preien uit de moestuin gespit heb (en schoongemaakt en en en), dat ik de snijbieten eruit gespit heb en
dat de kippen, die nu op hebben.
En dat ik me afvraag waarom de kat binnen op de bak gaat terwijl het buiten zulk mooi weer is ??? Misschien heb ik een portier open de deur signaal gemist Unhappy
Dat ik me bedacht heb dat ik de eettafel eigenlijk wel elke week een keer helemaal leeg kan ruimen, dat soort gein ? Echt gaat dat ooit over ?

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/

Datum bericht: 15 Maart 2015 om 10:52
Heel goed nieuws : Het is niet ontploft maar weggeebd. (komt door de koude regen van vandaag en de kille wind van gisteren).

-------------

Bericht van: BreiMuts
Datum bericht: 15 Maart 2015 om 11:37
Nou vandaag geen lente kriebels getver wat is het koud.

Datum bericht: 15 Maart 2015 om 12:45
Hier voorspellen ze di & wo 16 graden Thumbs Up

-------------

Bericht van: geesje
Datum bericht: 15 Maart 2015 om 19:11
hahah Bep bij mij hetzelfde !!!!!!!!!!!!!!  gisteravond in bed nog een andere indeling van mijn kamer bedacht   nu nog Het Doen     LOL   LOL

-------------
groetjes geesje

Datum bericht: 15 Maart 2015 om 19:31
geesje, wachten tot woensdag dan gaat het als een fluitje van een cent.

Maar laat in ieder geval de deur open staan als je dat doet.

Ik heb ooit eens de slaapkamer van de kinderen anders gezet. Eerst netjes alles op millimeter papier uitgetekend nadat ik alles had nagemeten. Op de kamer was het efkes zoeken van hoe het juist moet want er stonden 2 kasten en 2 bedden op en een bureau en op een gegeven moment had ik mij zo vast gezet met de meubels overal in de kamer behalve waar dat ze moesten staan. Na lang wringen en klimmen had ik uiteindelijk het ene bed op het andere gekregen zodat ik toch uit die kamer geraakte. En toen ik er terug aan begon ging het vanzelf, ik stond gewoon aan de verkeerde kant.

lw gij woont niet ver van mij dan want hier heb ik dat ook juist gehoord van die 16 graden.

-------------

Datum bericht: 15 Maart 2015 om 19:39
Ik ben s 'morgens om 6 uur klaar wakker, maar 6 uurtjes slaap is voor mij te weinig, dus laat de Zomertijd maar komen. dan ga ik avonds in ieder geval een uur eerder naar bed.

-------------
oant Sjen

Datum bericht: 15 Maart 2015 om 19:55
bloem ik zit hier dus al bijna 10 volle minuten met papier en potlood uit te rekenen en te bedenken van hoe die cryptische omschrijving te ontcijferen. Zomertijd is dat 1 uur niet leven of 1 uur dubbel leven?
Want dat is dus mijn eerste probleem al.

-------------

Datum bericht: 15 Maart 2015 om 20:14
Bij het begin van zomertijd raak je een uur kwijt, maar dat krijg je aan het eind weer terug.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 15 Maart 2015 om 20:27
dus 2 uur wordt ineens 3 uur.
Als bloem altijd om 23 uur gaat slapen dan kruipt ze in april dus (als ge het terug omzet naar nu) om 22 uur in bed. Maar als ze dan om 6 uur weer wakker wordt blijft dat toch hetzelfde, want dan is het zogezegd nog maar 5 uur. Volgens mij verliezen we veel meer uren.
Gelukkig leef ik naar mijn innerlijke klok en heb ik daar dus geen last van dan.

-------------

Datum bericht: 15 Maart 2015 om 21:37
omdat ik toch vroeg wakker ben wil ik er ook wel uit.
maar ja wat moet je om 6 uur in de morgen. maar als die zelfde tijd ineen 7 uur is stap ik er gemakkelijker uit. want dat leeft het meer om je heen. en avonds kruip ik om 23.00 in bed terwijl het nog maar 22.00 is.heeeeeeeetlijk   ik ben een ochtend MENS

-------------
oant Sjen

Datum bericht: 15 Maart 2015 om 22:18
ik denk dat ik het snap (na een discussie hier)
ge gaat slapen met de klok op 23 uur en ge staat op met uw innerlijke 6 uur en ge ziet dan op de klok dat het al 7 uur is.

Bij mij gaat dat niet zo vlot hoor want ik ga slapen met mijn innerlijke uur en dat gaat dus een nog later klokuur zijn.

-------------

Datum bericht: 16 Maart 2015 om 09:17
Mijn innerlijke klok is al jaren van slag. Soms wordt ik fris en uitgeslapen wakker en dan is het 1.30 in de nacht. Later gaat de wekker en dan zou ik nog uren willen slapen.

Ik ga in het begin van zomer- en wintertijd af op het klokje van mijn honger.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 16 Maart 2015 om 10:35
Originally posted by bep bep wrote:

lw gij woont niet ver van mij dan want hier heb ik dat ook juist gehoord van die 16 graden.
Niet ver nee, vooral niet als ik mijn batmobiel spring LOL

-------------

Bericht van: omajan
Datum bericht: 16 Maart 2015 om 12:11
Bep wat jij beschrijft voel ik precies zo aan, zie van alles in huis wat me niet aan staat, waar ik iets aan wil doen maar er maar niet toe kan komen.
Vooral het opruimen van kasten en het teveel aan spullen.
Probeer nu een paar keer per week een aantal kastplanken op te ruimen dat blijft voor mij dan wat overzichtelijker en geeft toch enigszins voldoening.

Datum bericht: 20 Maart 2015 om 13:08
Wat ook helpt is een paar dagen naar de zee gaan en daar in de mist gaan zitten dan is alles ineens 'zogezegd' klaar als je terug bent. En het gevoel is helemaal weg nu.

-------------

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net