Print Pagina | Close Window

wat eten we vandaag (deel??)

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=41832
Print Datum: 20 April 2024 om 05:02
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: wat eten we vandaag (deel??)
Bericht van: engeline
Onderwerp: wat eten we vandaag (deel??)
Datum bericht: 25 April 2015 om 16:27
haha kan het topic niet meer vinden,dus hopsa een nieuwe...


Vandaag kaasfondue,lekker met stokbrood,stukken paprika en een lekkere salade,



Antwoorden:
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 25 April 2015 om 17:16
Ik heb de middag in het repair cafe doorgebracht . Mottengaatjes gerepareerd enz Mijn man heeft het moeten doen met verse kapucijners en een salade is geen straf voor hem .

Ga zo meteen nog een wandeling maken in de duinen ,ben helemaal duf van het binnen zitten



Bericht van: kvdl
Datum bericht: 25 April 2015 om 17:51
Asperges! Ze zijn er weer!


Bericht van: bep
Datum bericht: 25 April 2015 om 18:05
croque monsieur met wat rucola, tomaat, komkommer

-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 April 2015 om 19:40
Spaghetti met kaassaus en hamreepjes. Komkommersalade. Soyavla toe.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 25 April 2015 om 20:32
pannekoek met appel en zonder appel samen gemaakt met me zoontje van 8 jaar.


Bericht van: bep
Datum bericht: 26 April 2015 om 21:33
vandaag was het witloof in hesp met kaassaus in de oven en voor diegene die geen witloof lustten was het prei in hesp met kaassaus in de oven allemaal met een gekookte aardappel of 2, 3, of veel meer.
(21 rolletjes gemaakt en er zijn er 4 over)

-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 26 April 2015 om 21:54
Bloemkool met komkommer een lamskoteletje en aardappels .

Mijn man nog een toetje uit een bakje geen idee wat dat was


Bericht van: C4th
Datum bericht: 26 April 2015 om 22:07
Een keertje take-away... Pikante spareribs met gebakken aardappeltjes en een goddelijke salade...


Bericht van: engeline
Datum bericht: 26 April 2015 om 22:42
Originally posted by C4th C4th wrote:

Een keertje take-away... Pikante spareribs met gebakken aardappeltjes en een goddelijke salade...



bij ons kwam de chinees langs,leker kip met kerry,hmmmm


Bericht van: Cozz
Datum bericht: 26 April 2015 om 23:50
heb kantonese kip gemaakt jammm


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 27 April 2015 om 11:30
bep wat is hesp?
vandaag worteltjes, oranje natuurlijk! kipfilet en piepers


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 April 2015 om 12:23
In de soepgroente bevinden zich wel stukjes peen, in het kattenvoer ook (die vind ik schoongelikt terug, net als de doperwtjes, zelfs de eksters lusten ze niet). Spaghetti met balletjes en rode saus, vanilleroomijs toe, met een dot slagroon.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 27 April 2015 om 13:08
Snijbonen voor manlief met saucijsjes en voor mij zelf witlof met de hesp van Bep . Als hesp te tenminste ham is . Aardappelen en vanmiddag vruchtenijs met of zonder slagroom .


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 April 2015 om 13:19
In puzzels is hesp het hieltje van de ham.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bep
Datum bericht: 27 April 2015 om 13:43
ah mutti dan eten wij vanavond hetzelfde. Wij de overschot van gisteren.
en hesp is idd ham (van de bil(achter) of de schouder van het varken).

En na het opgezocht te hebben is het in puzzels idd het hieltje van de ham (maar waar dat dat ligt heb ik ook geen flauw benul)

-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 27 April 2015 om 14:28
Ik denk dat ik hesp wist van de Belgische kookprogramma's op TV .


Bericht van: engeline
Datum bericht: 27 April 2015 om 14:30
wij eten vandaag de bakjes van de chinees leeg,we kunnen er altijd twee dagen mee doen.


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 28 April 2015 om 10:10
aha hesp! oei oei heb ooit in de oertijd bij de slager gewerkt!LOL en nu bijna 40 jaar later weet ik wat hesp is


Bericht van: engeline
Datum bericht: 28 April 2015 om 10:49
vandaag Lasagne


Bericht van: bep
Datum bericht: 28 April 2015 om 13:39
ik ga ook de Italiaanse toer op met spaghetti

-------------


Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 28 April 2015 om 18:35
Vandaag gaan we voor de rauwe andijviestamp met spekjes. Ik ga er maar eens aan beginnen.........LOL



-------------
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 28 April 2015 om 19:32
net macaroni gegeten, gehakt , sausje, macaroni, fijne wokgroenten, kaas


Bericht van: petraco
Datum bericht: 28 April 2015 om 21:25
ijsbergsla met ei er door heen.
Aardappelbolletjes uit de oven en corden bleu


Bericht van: bep
Datum bericht: 30 April 2015 om 22:43
gisteren had ik kippenreepjes met heel fijne reepjes prei (dat heeft een naam zenne maar ik weet het niet meer, julienne gesneden?) dit alles bevochtigd met kookroom en rijst (ik had drie soorten gemengd, zilvervlies, Surinaamse en langekorrel) gekookt met een bouillonblokje om wat smaak eraan te geven.

vandaag was het de overschot van de spaghetti en morgen de overschot van de kip.

Wij leven deze week van overschotjes zo te zien.

-------------


Bericht van: engeline
Datum bericht: 30 April 2015 om 22:46
macaroni met ham en kaas


Bericht van: bep
Datum bericht: 30 April 2015 om 22:47
en morgen ook den overschot engeline? of had je gepast gemaakt.

-------------


Bericht van: bep
Datum bericht: 04 Mei 2015 om 20:01
vandaag was het heel gemakkelijk :
kippefilet in reepsjes gekocht, een zakje sojascheuten, een zakje thaise wokgroenten en een zakje gesneden kastanjechampignongs en daar dan 2 bouillonblokjes voor wok over verkruimeld. Snel en lekker en vlug verteerbaar want ik heb al terug honger.

gelukkig is er nog wat over zodat ik regelmatig een schepke in mijn mond kan steken.

-------------


Bericht van: engeline
Datum bericht: 04 Mei 2015 om 21:27
Originally posted by bep bep wrote:

en morgen ook den overschot engeline? of had je gepast gemaakt.


haha beetje late reactie.dit maak ik altijd zoveel mogelijk gepast,en als er over is gaat het naar de kippen.

Vandaag een enorme pan bami gemaakt en zeker voor 4x in de vriezer gezet.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 08 Mei 2015 om 21:45
vandaag frietjes gemaakt met sla en een snack voor iedereen.


Bericht van: engeline
Datum bericht: 08 Mei 2015 om 22:42
uiensoep en een tosti


Bericht van: Cozz
Datum bericht: 08 Mei 2015 om 23:42
gisteren kippensoep en vandaag frites met shoarma gemaakt


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 09 Mei 2015 om 18:17
Forel. Vis die de kinderen ook lusten.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 Mei 2015 om 08:51
De varkenshaasjes liggen in een badje van rode wijn in de slow cooker, de broodmachine bakt een seizoensbrood van Welkoopmix, met hazelnoten, voor de lunch. Vanavond gekookte aardappelen met broccoli met een kaasdekentje en varkenshaas. Een ijsje uit coupe van Aldi toe.

Ik heb mijn gezin aan de broccoli gekregen door te roepen dat Italiaanse kindertjes heel gek opkijken van witte bloemkool. Daarna bleek ik de enige te zijn die het eigenlijk niet lekker vond. Maar het is gezond en bevat veel magnesium, wat goed werkt tegen mijn nachtelijke kuitkrampen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 10 Mei 2015 om 20:13
Oei magnesium dat kan ik me nog herinneren van mijn laatste zwangerschap. Toen had ik ook nachtelijke kuitkrampem (zeer pijnlijke manier van wakker worden) en schreef mijn gynaecoloog me magnesium voor. Het was een soort van gemalen kiezelsteentjes die je op moest drinken. Viel niet mee om binnen te krijgen. Het schijnt dat bananen ook veel magnesium bevatten, dat is wat makkelijker?


Bericht van: bep
Datum bericht: 10 Mei 2015 om 20:46
In chocolade zit ook veel magnesium en daarom dat ik het verslind omdat ik dus ook heel veel last heb van krampen, maar dan niet in de kuit maar zo de plaats waar uw voet aan uw been hangt langs de voorkant.
Dan is het nondedjuen hoor.

dit heb ik gevonden op internet :

Magnesium is hét antistressmineraal bij uitstek. Het is onmisbaar voor je stofwisseling en heeft een kalmerende werking op je zenuwstelsel. Als je een magnesiumtekort hebt, krijg je last van vermoeidheid, prikkelbaarheid, hartkloppingen of slapeloosheid. Ons lichaam kan echter maar een kleine reserve aanleggen, dus moet je je voorraad magnesium continu aanvullen via voeding. Zoals chocolade! Honderd gram zwarte chocolade bevat namelijk 33% van je dagelijkse magnesiumbehoefte.

voor diegenen die het willen nachecken : http://www.infotalia.com/nld/psyche/ik/stress/voeding_detail.asp?id=2350

Vandaag spaghetti gegeten en nougatinnetaart

-------------


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 10 Mei 2015 om 21:20
Chocolade! Noir de noir! En dat zeggen ze nu pas!
Ahhh had ik dat geweten... Maar nee hoor, altijd maar zeuren over maximale gewichtstoename... Bep, je bent een vrouw naar mijn hart.
Maar goed, mijn jongste is al zeven, geen excuus meer.
Volgens mij heb ik nog steeds ergens van die zakskes liggen.


Bericht van: bep
Datum bericht: 10 Mei 2015 om 21:21
ik moet ze niet hebben hoor, ik hou het wel bij chocolade.
100 gram puur komt bij mij overeen met 200 gram melkchocolade.

-------------


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 10 Mei 2015 om 21:24
Van mij kan het niet donker genoeg zijn. Côte d'or heeft 70 %.


Bericht van: bep
Datum bericht: 10 Mei 2015 om 21:28
'k ben juist begonnen aan een reep van 100 gr met 74% cacao.
Is wel moeilijk te knauwen en ik krijg er een droge mond van.
Maar een mens moet iets overhebben om geen krampen te hebben.

-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 11 Mei 2015 om 10:57
Noten, groene groenten hoe groener hoe beter, witte bonen, donkere chocola en sojaproducten. Het is niet moeilijk, ik ben de chef. Dat alles werkt wel beter dan magnesiumpilletjes. Ik werd vóór dit dieet soms wakker met een been dat van lies tot tenen helemaal stijf stond van de kramp. Als dan de andere kuit mee ging doen, wist ik niet hoe ik uit bed moest komen om alles te rekken, strekken en ontspannen. Ik ging juist daarvoor naar de dietiste, die meteen over overgewicht begon, net of daar het probleem zat. Magnesium zat volgens haar in bananen en noten, die ik dus net niet in grote hoeveelheden mocht nuttigen. Toen ze begon over meer bewegen en haken en breien daar niet onder vielen, en toen ze touwtjespringen aanbeviel, ben ik gestopt met naar de dietiste gaan. En begonnen met zelf uitzoeken waar magnesium in zit.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bep
Datum bericht: 19 Juni 2015 om 17:09
dinsdag : kip in de wok met wokgroenten (zonder rijst of tarwe of aardappelen)

woensdag : pangasius met gebakken aardappelen en sla en tomaat en komkommer

donderdag : gebakken kipfilet met aardappelen en appelmoes

vandaag : geen flauw benul

morgen : bbq


-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 19 Juni 2015 om 18:49
Gekookte piepers, gewokte spinazie met kaas en gehaktballetjes. IJsje toe.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 19 Juni 2015 om 19:27
Maandag: stamppot rauw andijvie met spekjes en gehaktbal
Dinsdag: volkoren spaghetti met bolognaise saus en komkommer rauwkost
Woensdag: gekookte aardappelen, bruine bonen en een boomstammetje
Donderdag: gekookte aardappelen, spinazie a la creme met een heerlijk vers gekookt eitje en vissticks
Vandaag: zelfgebakken pannenkoeken van zelfgemaakt beslag en uitgevoerd naar keuze van de eter, naturel, rozijnen en appel, spek/kaas, enz.
Morgen: man en oudste zoon bbq op de bowling, ik en jongste zoon pizza van de Turkse bakker met verse aardbeien toe
Zondag: patat en snacks


Bericht van: bep
Datum bericht: 31 Januari 2016 om 18:45
'k heb efkes serieus moeten zoeken maar hij stond er nog.

vandaag eten we de overschot van gisteren.
Ik had coq au vin gemaakt en waterzooi en zoals gewoonlijk weer veel te veel. Ja ik heb altijd schrik dat ik te weinig ga hebben. Dus aan de kinderen al een portie meegegeven, aan mijn ouders en dan kan ik nog invriezen ook. Het was het feestje voor de verjaardag voor mijn man die de derde leeftijd heeft bereikt eergisteren.

-------------


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 31 Januari 2016 om 19:13
Gefeliciteerd met je jarig geweesde man Bep. Het is een vrouwenkwaal: bang zijn dat je te weinig hebt. En die ene keer dat je denkt: dit moet genoeg zijn, heb je net die keer te weinig en ben je weer jaren teveel aan het maken.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: engeline
Datum bericht: 31 Januari 2016 om 19:31
Ook proficiat van mij. Hoe oud is de derde leeftijd?


Bericht van: bep
Datum bericht: 31 Januari 2016 om 19:58
ik dacht vroeger geleerd te hebben dat dat 60 jaar was dat dan de derde leeftijd begint.



20.20 juist opgezocht en idd 60, maar niet getreurd er is ook al een vierde leeftijd. En desnoods maken we er nog een vijfde bij ook.


En in feite is het wel grappig. Doordat de dochter vanalles hier wou doen en ze te horen had gekregen dat mijn man die dag verlof had gepakt moest ik maar zien dat wij weg waren zo rond de middag. Dus heel mijn planning overhoop moeten halen qua eten en taarten maken.
Wij zijn toen naar de makro gegaan om zogezegd alles vers te hebben en zijn daar ook gaan eten. Hij keek eens rond en zei toen : ik voel mij hier helemaal thuis nu. (Er zaten allemaal gepensioneerden alleen aan een tafeltje of soms nog met hun wederhelft erbij.) In ieder geval geen jonge mensen.

-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 24 Februari 2016 om 17:23
Rooiekoolmetappeltjes, bloedworst en gekookte aardappelen. Appelmoes toe voor mij, ijsje voor de huisband.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 24 Februari 2016 om 17:30
Kliekjes van de hele afgelopen week . . . moos, pizza, witlof, speklap, gebakken Aappels . . . en stoofperen en swiepelswappel toe
Beetje truhgoy derbij misschien . . .


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: bep
Datum bericht: 24 Februari 2016 om 17:45
die truhgoy is voor mijn man, met ananas (die verandert nog eens in een ananas denk ik) Overal moet er ananas op of bij.

Wij ook overschot, ik macaroni met hesp en kaas en mijn man overschot van rijst met kip en prei en room

-------------


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 24 Februari 2016 om 18:07
Manlief kookt op woensdag hier. Dus ik werd verrast. Deze keer: aardappels, spruitjes, bloemkool, vegetarische "kip" met paprika en een bakje zeewier. Tongue


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 24 Februari 2016 om 18:14
Wortelen (peentjes ) met aardappelen en een lekkerbekje .

Morgen tuinbonen ,denk ik of anders biet voor manlief en spruiten voor mij


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 24 Februari 2016 om 18:49
Originally posted by bep bep wrote:

die truhgoy is voor mijn man, met ananas (die verandert nog eens in een ananas denk ik) Overal moet er ananas op of bij.

Wij ook overschot, ik macaroni met hesp en kaas en mijn man overschot van rijst met kip en prei en room
Hij had dan hopelijk ook ananas bij die kip of had jij macaroni Hawaï, ik heb de truhgoy ook overgeslagen, ik eet dat altijd 's ochtends al.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 24 Februari 2016 om 19:19
ovenschotel lof-met-ham-en-kaas

-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: C4th
Datum bericht: 24 Februari 2016 om 21:46
Wat is in vredesnaam "truhgoy"??

Vandaag Ajam Boemboe Bali, morgen ga ik weer eens de Chili con carne van Jamie Oliver maken (dan weet ik dat we volgende week nog meer dan genoeg hebben voor een chili-ovenschotel met aardappelpuree)


Bericht van: bep
Datum bericht: 24 Februari 2016 om 21:57
dislectische yoghurt, zonder hartige snack (bifi dus)


Maak je die ajam boemboe zelf?

-------------


Bericht van: C4th
Datum bericht: 24 Februari 2016 om 22:26
Haha... ik had toen ik net mijn zoekopdracht in Google nog even goed bekeken net zelf uitgevonden dat die truhgoy dan waarschijnlijk wel met sanana gegeten zou worden :)

Ja, ik maak die Ajam Boemboe zelf, net als de meeste dingen. Ik ben niet zo van de kant en klare zakjes. En het valt vaak best mee qua werk.
(ik maak sinds eind vorig jaar zelfs mijn pasta (voornamelijk spaghetti) zelf)


Bericht van: bep
Datum bericht: 24 Februari 2016 om 22:29
het recept opschrijven ook?

-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 25 Februari 2016 om 15:33
Oei de boemboes zijn hier eigenlijk de enige zakjes, die nog binnen mogen komen. Ik vind 'sanana' ook goed gevonden trouwens.
Een paar weken terug kreeg ik de melding, dat er verplicht eens per week uit de vriezer gedineerd diende te worden - dus vanavond
pastasaus uit de vriesdiep met zelf gekochte pasta (echt waar moet ik naast brood ook zelf pasta gaan knutselen ?)
Ossenperen (ook uit den vriezer) na en wederom een swiepelswappel
 


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: C4th
Datum bericht: 25 Februari 2016 om 20:05
Originally posted by bep bep wrote:

het recept opschrijven ook?


Waarvan? De versgemaakte pasta, de chili van Jamie Oliver of de Boemboe Bali


Bericht van: bep
Datum bericht: 25 Februari 2016 om 20:44
van de boemboe want dat valt best mee qua werk zeg je. Ik kende en ken nog altijd die hele boemboe niet. Als het niet te lastig is om op te schrijven (desnoods een link)? Al bedankt op voorhand.

De chili en pasta heb ik zelf de recepten.


-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 26 Februari 2016 om 10:44
Bep, maak jij zelf pasta - echt ? Diepe frons hier, zal het binnenkort eens proberen of moet ik dan eerst bij de kringloop zo'n pasta ding scoren ?

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: bep
Datum bericht: 26 Februari 2016 om 11:21
ik heb het recept, maar nog nooit zelf gemaakt.

Ik had in de uitverkoop zo'n pastamachine aan -70% gekocht. En de zoon die toen nog thuis woonde heeft (met zijn voormalig lief) toen pasta gemaakt. Alles hing vol bloem en nadien stukskes pasta. Was wel lekker.
Toen heb ik speciale bloem 00 gaan halen en die staat nog altijd hoog en droog in de kast. Ik heb juist gezien ten minste houdbaar tot 08/11/2013. Kan nog ni slecht zijn zolang ik geen beestjes zie kruipen.
En in feite is dat heel simpel, gewoon een eike in het kuiltje van de bloem leggen en ge begint. (Op tv toch). Dat door die molen draaien is het moeilijkste, zeker als ge het heel fijn wilt hebben. Maar ik ben al content met ietskes dikkere.

-------------


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 26 Februari 2016 om 11:45
Het lijkt mij maar gedoe hoor.
Zal best lekker zijn, maar dan toch.

En ik hou het meest van het mondgevoel van macroni. Lijkt me moeilijk om die holle dingetjes te maken.

Vandaag: Macaroni met ham en kaas ala oma



-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 26 Februari 2016 om 14:57
Gisteren had ik bietjes, zelf gesneden. Moet er nu aan denken vanwege die pasta die niet te dik moet zijn. Bietjes dus ook niet want ze zaten hier te klagen dat ik ze te dik had gesneden.


Bericht van: bep
Datum bericht: 26 Februari 2016 om 15:06
DE Oplossing : Benodigdheden :

per klager : 1 bord, 1 mesje (niet te scherp), 2 kilo bietjes
1 tafel en stoelen (1 per klager)

zet ze aan tafel, schotel het hen voor en geef ze 30 minuten om die 2 kilo (per persoon) schoongemaakt en fijn gesneden klaar te hebben.

Wedden dat het in ene keer wel goed was zoals jij ze had gesneden?

-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 26 Februari 2016 om 15:18
Ik kook de bietjes wel zelf en dan rasp ik ze . In een ver verleden heb ik ook 1x commentaar gehad op plakken biet ( ik gruw van biet en ik ken de reden ,die komt nog uit mijn jeugd ). Naast je bord ligt een mes die is om iets fijn te snijden was toen mijn antwoord .


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 26 Februari 2016 om 18:46
Ik kook de bietjes.
laat ze afkoelen
Schil ze
Pak de kaasschaaf en maak plakjes

Nooit te dik


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 26 Februari 2016 om 21:17
Ik schil de rauwe bietjes en rasp ze in kleine snippers. Daarna kook ik ze met een snufje gele basterdsuiker en gesnipperde uien in een kleine 10 minuten gaar. Ik zorg dat ze precies droog gekookt zijn zodat ik geen kookwater hoef af te gieten.  


Bericht van: C4th
Datum bericht: 26 Februari 2016 om 21:51
zo moeilijk is zelf pasta maken niet.
MIjn probleem alleen is dat mijn voorraadje pastabloem binnenkort op is en de Xenos verkoopt ze niet meer... dus bep... waar hedde gij die van u vandaan?

Enne... het is inderdaad berg bloem maken, per 100 gram bloem een eitje, dan een beetje zout en scheutje olijfolie toevoegen. Eerst met vork ei zoveel mogelijk door bloem roeren en dan pas met handen gaan kneden (scheelt hoop rotzooi aan handen.. vooral handig als er toevallig net iemand aan de deur komt... wat bij mij altijd schijnt te gebeuren als ik ermee bezig ben).
Als je uitgekneed bent de bol even doormidden snijden om te zien of er geen "bloembolletjes" meer inzitten.
Dik 20 minuten in de koelkast laten rusten en dan door de pastamachine halen.
Let op: Doe dit dusdanig vaak dat het deeg soepel gaat aanvoelen... dat deed ik de eerste keer dus niet, er één keer doorheen gehaald en toen tagliatelli ervan gemaakt... sloeg grijs uit in de pan... heb de pastamachine daarna weer een half jaar op zolder gehad :)


Bericht van: bep
Datum bericht: 27 Februari 2016 om 09:42
de bloem heb ik bij ons in de Carrefour gehaald.

De Cecco    Farina di Grano Tenero "00".

In een aveve winkel zou je ook Italiaanse 00 bloem moeten kunnen vinden
en misschien in de AH ook. Maar zou het ook niet met patentbloem kunnen? Want die is ook juistekes ietskes fijner dan andere bloem.

-------------


Bericht van: C4th
Datum bericht: 27 Februari 2016 om 20:09
Onze AH heeft alleen Pizzameel (en om het leuk te maken lijkt de verpakking sprekend op de pastameel die ik uit de Xenos had... dus heb ik mijn schoonzus pas maar blij gemaakt met een zakje pizzameel... iets met beter opletten enzo).

Maar je hebt gelijk, ik zal het binnenkort eens met patentbloem proberen (nog anderhalve zak pastameel over)


Bericht van: bep
Datum bericht: 27 Februari 2016 om 20:38
gevonden op internet

Patentbloem lijkt op Italiaanse 00-bloem


http://www.pastamaken.nl/pastameel/

en hier zeggen ze dan weer dat je geen 00 bloem mag gebruiken voor pasta. Dus als de patentbloem geen voldoening geeft kan je misschien zien of je ergens durumbloem kunt vinden.

-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 28 Februari 2016 om 10:16
Voor de pizza gebruik ik altijd een deel griesmeel . . . Met de hand kneden las ik net eerst het nat met het droog vermengen en dat tijd geven
zodat het vocht opgenomen kan worden en dan pas kneden - dat schijnt een hoop geknoei te voorkomen. Heb laatst pizzadeeg met
de hand gekneed en was niet tevreden, vandaar dat nalezen.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: C4th
Datum bericht: 28 Februari 2016 om 21:58
Dank Bep, ik zal eens gaan neuzen!


Bericht van: bep
Datum bericht: 04 Maart 2016 om 16:00
Van al die rode bietjes hier te lezen heb ik ook rode bietjes gekocht en klaargemaakt. (Had nog nooit verse bietjes klaargemaakt of gegeten).

Het was dus echt lekker vond ik, maar jullie hadden wel mogen waarschuwen voor de bijna doodervaring van de dag erna.

Ik sta dus op, ga naar het toilet laat het teveel aan water in mijn lichaam lopen. Sta recht en wil doortrekken en zie alleen maar een bloedkleur. Rap doorgetrokken maar van het verschieten slaat het op mijn darmen, dus maken dat ik er terug opzit. Wc papier gepakt en toen was het nog erger : alles vol bloedkleur, wc papier, wc pot. 'k was opslag tegoei wakker met bijna geen bloed meer in mijn lijf. 'k zag wat wittekes. En toen viel mijne frank dat die rode bieten misschien ook een beetje kleurstof in het lichaam afgeven. Maar dat het zo erg was daar verschoot ik dus van. Sjaans dat ik niet naar de dokter een plaske moest binnenbrengen die dag, 'k zou prompt opgenomen worden en ze zouden een priester gestuurd hebben denk ik.

-------------


Bericht van: C4th
Datum bericht: 04 Maart 2016 om 18:06
Lol... herkenbaar verhaal Bep... heel herkenbaar :)


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 04 Maart 2016 om 21:14
Ha-ha, inderdaad Bep: rode bieten zijn na 2 uur op de WC al te herkennen. Maar als je dit toevallig zou overkomen tijdens doktersbezoek dan wordt er geen bloed gemeten. Maar als je het niet weet, schrik je er van.  


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 04 Maart 2016 om 22:51
Dikke pret, dit verhaal bep!!




-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 05 Maart 2016 om 09:30
Dan heb je nooit de film Turks fruit gezien. Daarin schrok het meisje ook zo na een bietjesmaaltijd.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 05 Maart 2016 om 10:37
Ik had dus een collega, die niet zo slim was als Bep maar wel net zo onwetend en hij had dus na de schrik de computer gepakt en
gegoogeld en gedaan en was toen naar zijn ouders gegaan. Pa, ma zei hij, ik heb maagkanker want dit en dat, ik weet het zeker.
Zijn moeder had een beetje gekucht en toen gezegd, had je bietjes gegeten ?
Antwoord . . . ja, ik weet niet of ze hard gelachen heeft of opgelucht was, maar zij heeft hem toen uit de nare droom geholpen.
Blijkbaar aten ze dat nooit, toch wist zijn moeder dat - zo zie je maar weer soms heb je meer aan een moeder dan aan het medische internet.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 05 Maart 2016 om 11:33
Het klinkt best komisch, maar stel je de angst en paniek van die man eens voor.
Da's best erg.
Maar gelukkig dat het niet lang heeft geduurd.



-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: bep
Datum bericht: 05 Maart 2016 om 11:35
Nee ik denk niet dat ik die film gezien heb. Wel veel over gehoord, maar niet over bietjes.
En toen die uitkwam was ik nog niet lang 14 en de film was dus KNT en in die tijd mochten we alleen maar het bloot vlees zien dat bij de slager hing.

-------------


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 05 Maart 2016 om 20:06
Na een overdosis spinazie zie je het aan de andere kant ook wel... En dan de geur na een dosis asperges... Ach, betekent dat het allemaal nog werkt daar binnenin


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 07 Maart 2016 om 12:17
Vanmiddag een verjaardag, dus ik heb de pan met snert maar uit de koelkast gezet

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: bep
Datum bericht: 22 Maart 2016 om 13:04
is voor vandaag helemaal een raadsel.
Wordt het voor mij alleen of mogen degene die in brussel nu gevangen zitten toch naar huis

-------------


Bericht van: Perlerfan
Datum bericht: 22 Maart 2016 om 13:44
Hutspot


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 22 Maart 2016 om 14:07
bep....heb je daar familie ??



-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: bep
Datum bericht: 22 Maart 2016 om 14:09
werken ja, een man en een schoonzoon. Gelukkig moet ik alleen voor de man eten maken. 'k denk dat ik het gemakkelijk ga houden, gewoon een bord verse goed gevulde groentesoep. Is licht verteerbaar en dat mag wel na zo een dag.

-------------


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 22 Maart 2016 om 14:11
JOH!!!

Zij zijn ongedeerd, hoop ik maar, anders zou je het wel zeggen.
Maar dan is het toch erg spannend of ze de stad uit mogen.


Het is allemaal zoooo akelig.





-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 22 Maart 2016 om 14:37
Enne...als hij niet de stad uit mag...hoe doet hij het dan met slapen?
Daar zullen nog meer mensen mee zitten, vrees ik.



-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: bep
Datum bericht: 22 Maart 2016 om 14:42
dat zal dan morgenvroeg in diezelfde, wel verfrommelde dan, kleren en ongewassen op het werk opstaan worden.
Ze mogen zelfs de gebouwen niet verlaten. Zelfde met de scholen, kinderen moeten in de school blijven en aan de ouders wordt gevraagd om ze niet te komen halen om 4 uur.

-------------


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 22 Maart 2016 om 15:20
Mag er dan wel voedsel gebracht worden?

Als je hoort en ziet op tv dan besef je niet wat voor impact het nog meer heeft.
Jou man zal het niet leuk vinden, maar hij kan dingen nog begrijpen, maar kinderen en dan vooral de kleintjes.... ik kan mij er niet echt een voorstelling van maken.  Cry


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 22 Maart 2016 om 15:50
In België zijn veel kinderen dat gewend, de opvang is vaak aan school gekoppeld. Ze gaan naadloos over en worden dan in de loop van de dag
opgehaald. Maar dat had ik dus nog niet gehoord - dat de kinderen niet naar huis mogen.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 22 Maart 2016 om 16:47
Hier gaan ook heel veel kinderen naar de nso. Maar helemaal niet naar huis...

Reken maar dat er voor heel veel mensen problemen zullen zijn, op allerlei gebied.
Ik zou in ieder geval grote last hebben als ik niet naar huis zou mogen, ik heb niet alle insuline bij me als ik weg ben, zeker niet de langwerkende.
Maar ik neem aan dat er voor dit soort dingen wel oplossingen komen.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: bep
Datum bericht: 22 Maart 2016 om 16:56
Iedereen mag naar huis en de kinderen mogen opgehaald worden van school, las ik daarnet. Gaat voor vele een geruststelling zijn. Wel zal het nog een zware spits worden van de uittocht.
Maar thuis wacht dan een geurige keuken.

-------------


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 22 Maart 2016 om 18:29
Ha fijn dat je dat even meldt bep!
Dit vind ik toch een opluchting en een geruststelling, al ken ik eigenlijk niemand persoonlijk.
Gewoon de gedachte hoe het zou zijn als je daar zelf zou zitten.

Ik heb teveel inlevingsvermogen.




-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 06 April 2016 om 19:12
Vandaag een experiment gewaagd met rode quinoa. Daarbij had ik kikkererwten en roerbakgroenten. Succes geweest! Big smile 


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 April 2016 om 16:02
Laatste keer andijviestamp, met rookworst, spekjes en eventueel kaas. De volgende stamppot wordt radijsjesstamp. (Met noten en uitjes)

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net