Print Pagina | Close Window

Kringloop / Rommelmarkt - aankopen!

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=42218
Print Datum: 16 November 2024 om 12:41
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Kringloop / Rommelmarkt - aankopen!
Bericht van: Jips
Onderwerp: Kringloop / Rommelmarkt - aankopen!
Datum bericht: 10 Juli 2015 om 13:04
Hallo allemaal,

Er zijn hier veel meer kringloop-lopers en Kringloop-kopers en mensen die rommelmarkten of kleedjesmarkten bezoeken. Leuk om er een apart topic voor aan te maken en heel belangrijk het hergebruik van spullen!!!

Ik ben vanmorgen met mijn jongens naar de Kringloop in Mijdrecht geweest. Die Kringloop is nog heel leuk geprijsd en daar gaan we een paar keer per jaar heen.

De buit van mezelf:
-Een oud de Ruiter blikje voor hagelslag (ik koop nu doosjes, maar wil weer zakken gaan kopen = goedkoper) voor 35 eurocent.
-Een weckpot 3/4 liter met de opdruk Suiker voor 95 eurocent.
-Een vierkant weckpotje van ik schat zo'n 200 / 250ml voor 35 eurocent.

Als mijn was- en schoonmaakmiddelen op raken wil ik overgaan op zelfgemaakte groene / ecologische was- en schoonmaakmiddelen en als we verhuisd zijn gaat er geen gekocht en milieubelastend was- of schoonmaakmiddel mee. Je kunt heel veel "recepten" hiervoor vinden op het internet.
Voor de ingrediënten (oa soda, backingsoda en citroenzuur) ben ik weckpotten aan het verzamelen.
En ook voor bloem, meel en dat soort dingen.

De jongens hadden:
-een Mercedes schaalmodelletje voor de Mercedes verzameling van de oudste
-een Playstation 2 spel
-een beanie boo maki (knuffel met van die enorme grote glazen ogen)
-samen een grote stapel cd'tjes

We hebben ook het een en ander gebracht.

Het was een geslaagde ochtend. Wie volgt?

Antwoorden:
Bericht van: bep
Datum bericht: 10 Juli 2015 om 15:57
wat heb ik het laatst gescoord in de kringwinkel, efkes denken hoor.
een lap stof om een tafelsprei (dus geen tafellaken maar hetgeen dat er op komt en dikker is en gekleder) te maken.
een tshirt met bumba op voor 35 cent voor de kleinste spruit.
een grappige zapf pop die lacht en 'baba' zegt, die zuiggeluiden maakt als je ze een papfles in haar mond duwt en , haar ogen zelf dicht doet en slaapgeluiden maakt en weent als je ze wakker maakt voor 4 euro. (De pop koste 4 euro, ze wordt niet wakker gemaakt voor 4 euro, zou anders een dure grap worden)
en nog kleine autootjes voor de kleinzoon.
en de laatste aankoop was een speelgoedstoomgeneratorstrijkijzer (plastiek) dat ook pssssjt geluiden maakt en lampjes gaan branden voor 1,2 euro.

-------------

Bericht van: bloem
Datum bericht: 10 Juli 2015 om 19:13
Ik koop er nog wel eens een boek. maar onze kringloop winkel is niet goed koop. en dat is wel goed voor mij .Ik heb al veel te veel rommel en ben aan het opruimen. bv een spinnenwiel het staat maar te staan.

-------------
oant Sjen

Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 10 Juli 2015 om 19:35
bloem, t spinnewiel kan je natuurlijk gaan gebruiken!
ga niet meer naar de krinloop (ben er dol op) mn huis staat al vol!

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 Juli 2015 om 19:51
In Apeldoorn zijn twee kringlopen van de Circulus, dat is de gemeentereiniging, en verder nog een stuk of vier particuliere. Mensen halen een huis leeg voor een bepaald bedrag, doen de spullen in de opslag, en als ze genoeg hebben, openen ze een kringloopwinkel. De prijzen zijn heel verschillend.

Ik heb nog tassen vol poppen, dus ik moet een andere kant op kijken als er een pop ligt. Boeken koop ik vaak en breng ze later weer terug. Bij de Circulus krijg je per doos of tas, die je inlevert, een stempel en bij een aantal stempels € 5 korting. Maar ik kom zelden aan dat bedrag.

Een heel enkele keer tref ik brei- of haaknaalden. Ik hoop op één van de kofferbakverkopen nog handwerkmateriaal te vinden.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 11 Juli 2015 om 10:21
O, dat is wel een goed systeem Magtelt! Zo krijg je wel de mensen je kant op als Circulus zijnde.

Bij ons hebben we een gewone Kringloop die vroeger betaalbaar was. Maar door de bezuinigingen zijn ze de gemeentelijke subsidie voor het personeel kwijt geraakt en moet de kringloop zelf nu het personeel loon betalen.

Dus zijn de prijzen daar nu op aangepast en helaas zijn ze duur geworden.

We hebben ook een kringloop waar de opbrengst van voor Roemenië is en daar werken vrijwilligers. De kleding, dekens en andere dingen die ingeleverd worden en de mensen in Roemenië kunnen gebruiken, gaan 2 of 3 x per jaar op transport naar Roemenië.

Overige dingen worden daar verkocht. Zij zijn nog betaalbaar.

Ik had daar laatste een gesprek met een oudere vrijwilligster en zij weet dat ik vrijwilliger ben in de tweedekans kledingwinkel. Blijkt dat een bepaalde groep bezoekers, die ook bij ons in de winkel komen, hetzelfde truukje bij hen uithalen.

Prijsjes eraf krabbelen of trekken en dan proberen de boel goedkoper te krijgen. Dat doen ze bij ons in de winkel ook, maar wij hebben ook prijslijsten hangen en als ze zonder prijsje bij de kassa komen wijs ik hen op de lijst en er wordt niet gepingeld.

De kleding is bij ons goedkoop: t-shirt 2,--, blouse 3,--, vest 4,--, broeken en rokken 4,-- en de opbrengst is notabene ook voor een goed doel.

Ik koop zelf ook veel kleding in ons eigen winkeltje. Zonde wat mensen soms weg doen omdat ze het zat zijn.

Datum bericht: 18 Juli 2015 om 15:26
Vandaag op de kofferbakverkoop: een kleine pop, ik schat 25 cm, 20 cents, een handvol tunische haaknaalden en een stel stalen breinaalden en 5 bladen van Katia, Scheepjeswol en Phildar. Voor manlief een motorfietsblad met zijn geliefde Honda.

Meisjespoppen met hard lijf en lief snoetje zijn een aflopende zaak. Op een gegeven moment lagen ze niet meer in de speelgoedwinkel. Alleen nog babypoppen, Barbies, Disneyprinsesen en poppen met rare ogen. Vorig jaar kwam ik nog met tassen vol thuis.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 18 Juli 2015 om 21:33
mijn hubby kwam vandaag thuis van z'n fietstocht, zag een gevulde Wibra tas hangen en vroeg: ben je naar de kringloop geweest ?? Nee, deze keer niet maar wel Fenna gescoord ...Die kringloopwinkels, oh, om je vingers bij af te likken maar opt moment mijd ik ze een beetje want m'n kamer puilt uit...ik denk dat m'n laatste klapper een Bayborn wasmet een speen in haar mond .. als je die er uit haalt gaan haar ogen open...'k had haar voor een Pasar 2 maanden geleden aangekleed met kleren van Magtelt maar er was geen interesse die dag . . dus ze wacht op een volgende gelegenheid . . boeken laat ik wijselijk liggen nu want tassen vol in de berging van m'n dochter voor de Vlooienmarkt . . maar zodra ik weer eens een sportieve trip moet/wil maken op m'n fietske is de beste rit naar een kringloopwinkel, want fietsen zonder doel is aan mij niet meer besteed...oh wacht, in de Cronjé bij ons is een Terre des Hommes winkel en daar scoorde ik vorige week een bloot mini babyborntje en die heeft al bijna haar nieuwe gehaakte jurkje aan en mag daarna naar de markt in Hoofddorp...

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy

Datum bericht: 20 Juli 2015 om 15:34
Wij hebben afgelopen zaterdag 2 prachtige donkerbruine leren stoelen en een gestreepte hocker bij de Roemenië kringloop gekocht. Heel mooi en heel leuk geprijsd.

Zal prachtig staan in ons nieuwe huis!

Datum bericht: 29 Juli 2015 om 14:27
gisteren in de kringloop gekocht : 2 dikke breinaalden van prym nummerke 20. Een halve euro voor betaald. Ik wist ni dat die zo dik waren. Ik vond een nr 12 al een hele dikke priem.
Mijn stok die ik hier heb klaarliggen voor het stokhaken kan er gemakkelijk vier keren in qua dikte. Ik vraag me af of die dingen ook bedoeld zijn om echt mee te breien. Lijkt me niet handig.

-------------

Datum bericht: 29 Juli 2015 om 20:43
Ik heb net met pen 20 een sjaal gestokhaakt, het schiet lekker op, elke toer is 2 cm. Haaknaald 4,5 en Saskia wol. Breien zou ik niet doen op die dikte. 15 bestaat ook.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Paxdracona
Datum bericht: 29 Juli 2015 om 21:07
Oh de spullenhulp en ik zijn BFFs! Ik woon 10 minuten van een hele grote vandaan en ik heb er al heel veel mooie dingen gekocht. O.a. een Louët spinnewiel voor €15, Louët handkaarden voor €5, een enorme grote (werkende) lichtbak voor €7,50, allerlei kleine snuisterijen, heeeel veeeel wol, een scanner voor €1,50 (welke ook nog werkte jihaaa), BERGEN schoenen en andere kleding, zo'n blauwe schelp voor in de tuin, en nog maar te zwijgen over de meubelstukken die mijn moeder er vandaan sleept :') Ja, topuitvinding, die spullenhulpen.

Bericht van: lw1463
Datum bericht: 31 Juli 2015 om 15:51
Net geweest, mooi uitziende puzl met 1000 stukjes (hopen dat hij compleet is) en een boek van Campert en Mulder om 's avonds van
in slaap te vallen.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/

Datum bericht: 01 Augustus 2015 om 19:41
Op de kofferbakverkoop was het poppendag, 4 mooie van klein (15 cm) tot groot (42 cm).

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 09 Augustus 2015 om 10:58
Gisteren weer naar de kofferbak geweest en een gave rieten reiswieg van 40 cm gevonden.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Mutti
Datum bericht: 09 Augustus 2015 om 13:00
Dat was dan weer boffen geblazen .

Ik zou willen dat hier ook zulke kofferbakmarkten waren .

Ik ben op zoek naar playmobile spulletjes ,maar die zie ik alleen op MP en dan nog pittig aan de prijs .

Datum bericht: 09 Augustus 2015 om 19:04
Gisteren inZeist naar een kringloop geweest..kwam de koning te rijk er uit met een stukf of vijf oude waarin 1 ervan een zeeuswe omslagdoek stond, smullennn..alleen al om in te kijken ;-) geen kleine popkes te vinden...

-------------

Marlene aka nldutchy

Datum bericht: 09 Augustus 2015 om 21:25
vanmorgend naar een rommelmarkt geweest met dochter, schoonzoon en kleinzoon. Zij stonden al te wachten en toen we eraan kwamen kwam de kleinzoon (2j) afgelopen. Zoals gewoonlijk ga ik op mijn knieën zitten met mijn armen wijd open om hem te verwelkomen maar bompa ging gewoon verder. Dus ik zit daar maar hij komt bompa het eerste tegen en vliegt dus in zijn armen en daar zat ik dus met allemaal lachende omstaanders en de opmerkingen : dat kan gebeuren en vwalla nu weet ge het. Maar hij is toch verder gekomen dan.
De eerste tafel hebben we een kwartier over gedaan want hij ging met de uitgestalde auto's spelen.

Op een ander deel van de rommelmarkt ging hij gewoon op zijn gat zitten en begon de bak met auto's uit te laden. Ik ben er dan gaan bijzitten en samen hebben we dan de auto's gekeurd en heb ik er dan ook gekocht natuurlijk, want als ge een garage hebt kunt ge niet genoeg auto's hebben.

Mutti, is het iets speciaals van playmobil dat je zoekt?
nl. wil ik hier ook eens rondzien voor kleine popkes?

-------------

Datum bericht: 11 Augustus 2015 om 13:29
Vanmorgen op de kinderkleedjesmarkt een popje van Barbieformaat, met een A cupje en heupen, maar geen gekke lange benen. En op de echte markt lekkere kibbelingen.

Dutchy, even geduld, ik heb een hoop kleine popjes, die ik mee wilde sturen met de grotere. Ik heb er nog geen kleertjes voor, maar zo kunnen ze ook wel op reis. Dan vullen ze mooi de gaatjes.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 11 Augustus 2015 om 18:34
Beb

Nee het is niets speciaals , ik heb nog poppetjes uit de jaren 70 van mijn meiden
maar wat dat betreft is hij makkelijk en volgende week is de vakantie weer voorbij

Bedankt voor het aanbod .

Even een aardigheidje . Hij was met z,n vader en moeder bij de kringloop om daar het een en ander te brengen en daar stond net zo,n garage als ik hier voor hem heb . Hij was zo teleurgesteld dat oma die naar de krngloop had gebracht . Hij was dolgelukkig dat hij hier gisteren nog stond toen hij wegens de vakantie een dagje kwam . Voor die tijd was hij niet te overtuigen geweest .

Datum bericht: 11 Augustus 2015 om 19:48
ja dat is er ene van het principe : eerst zien en dan pas geloven. (ben ook zo een beetje. Gaat dus een aangenaam kereltje worden , zegt ze zonder te verpinken)

-------------

Datum bericht: 12 Augustus 2015 om 10:05
Mijn moeder was eens met mijn kleine neef in een speelgoedwinkel en op een gegeven moment pakt hij gedecideerd een autootje: "Die moet mee", dus oma koopt hem braaf. Bleek, dat hij dat autootje thuis al had. Hij dacht zeker dat het daar verdwaald was.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Jolly
Datum bericht: 14 Augustus 2015 om 21:29
Op dit moment brengen wij van alles naar de Kringloopwinkels.
Leuk is dan wanneer je later dan nog iets van jezelf ziet liggen, wat je inmiddels weer vergeten was dat je het ooit had!

-------------
Groetjes van Jolly

Datum bericht: 14 Augustus 2015 om 23:23
dat heb ik hier thuis al, zo van die kleine dingeskes die ik al helemaal vergeten was dat ik ze had. Schatten zijn het dan die gevonden worden.

Je koopt het toch niet terug dan?

-------------

Bericht van: Jolly
Datum bericht: 14 Augustus 2015 om 23:30
Nee hoor,ik koop het niet terug. En hier heb ik ook van die schatten in huis die ik terug vind. Die doe ik niet weg.Dat zijn meestal dierbare herinneringen.

-------------
Groetjes van Jolly

Datum bericht: 15 Augustus 2015 om 14:48
Ik heb een daglichtlamp voor bij mijn bureau gekocht \o/ doet het geweldig, en dat voor 12 euro (ik was al bijna overtuigd dat ik de €350 nieuw ervoor moest gaan neertellen als ik m ooit wilde hebben, hah)

Datum bericht: 15 Augustus 2015 om 20:33
en is er veel verschil met een gewone of led of tllamp? Beter licht?

-------------

Datum bericht: 16 Augustus 2015 om 09:45
tis net daglicht bep!
maar dan uit een snoertje

Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 16 Augustus 2015 om 10:03
Hm als ik naar een rommelmarkt ga vind ik zelden iets. Toevallig gisteren wel in Duitsland, bij een rommelwinkeltje, daar vond ik een glazen vaas die mooi bij mijn glazen oliebollen kon staan.  Hij was 5 euro, beetje duur voor een rommelwinkeltje vond ik maar ik wou hem hebben, dus gekocht. Zijn we thuis, is hij gebroken, grrrr. 

Datum bericht: 17 Augustus 2015 om 11:51
Ik had een vriendin beloofd om uit te kijken naar Sint en Piet vingerpopjes. Ik heb al Piet en schimmel en a.s. zaterdag zou die verkoopster Sint ook in haar kofferbak hebben. Nog even geduld.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 23 Augustus 2015 om 10:38
tnx Magtelt

Ik had gisteren een geluksmoment in de kringloop voor Roemenië.

Voor de nieuw te bouwen caviakooi wilde ik 2 van die hangmandjes die je aan een kledingkastplank hangt, mensen gebruiken die voor sokken of ondergoed.
Om zoveel mogelijk vloerruimte om te rennen voor de cavia's te houden, zag ik op amerikaanse caviaforums dat mensen dan hangbedjes maken van dat soort mandjes.

Ik hoopte dat er 2 zouden liggen en ja hoor! Wat een bof. Natuurlijk had ik die ook bij Blokker of Ikea kunnen kopen, maar nu heb ik er 2 voor 1,--.

Ook zag ik een rode metalen gebogen kapstok liggen van metaaldraadmateriaal. Perfect voor de hellingbaan voor de kooi, dus die ging ook mee voor 1,--.

Kortom: ik was echt super blij

Datum bericht: 23 Augustus 2015 om 11:00
Het stel is compleet, sint, piet en paard.

Ik bofte enorm, ik geloofde thuis mijn ogen niet. Een Gotz pop en twee Kathe Kruse poppen, allemaal geprijsd alsof ze gewone speelgoedwinkelpoppen waren en geen Ferrari onder de poppen.

Verder een Handboek voor Naaldkunst, daar schijnen meer uitgaven van te zijn, een 2 suisses stekenboek en een plastic schommelwiegje. Helaas ging een Breivreugd aan mijn neus voorbij.

Heerlijk patatje gegeten en het was een mooie wandeling langs het Kanaal, afwisselend zon en schaduw met een mild briesje.

Eén van die KK poppen gaat naar onze nldutchy voor de Kikakraam, de andere KK en Gotz houd ik zelf. Het bedje heeft al een matras en krijgt nog een sprei, een kussen en laken lagen er in.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: bloem
Datum bericht: 23 Augustus 2015 om 12:25
mazzel Magtelt. vooral die Kathe Kruse poppen.die zie je niet veel op rommelmarkten

-------------
oant Sjen

Datum bericht: 23 Augustus 2015 om 13:59
De eerste zaterdag van September hebben we hier nog een jaarmarkt met kleedjesmarkt voor de kinderen en dat is dan alles .
Vorig jaar kreeg ik een stapel spelletjes voor niets . Als ik het naar de kringloop breng krijg ik er ook niets voor en ik wil er vanaf .Ik Heb ze in in dankbaarheid aanvaard en er is mee gespeeld
Poppen kijk ik nooit naar want ik heb daar geen afnemers voor .Zal toch eens kijken voor de lol

De mensen staan in rijen voor de schoenenkraam met alleen een rechterschoen . Nu heb ik links een zooltje voor mijn hielspoor en het lijkt wel te veel moeite om ook die linker schoen te pakken in de winkel om te kijken of dat past . Nu dan ,graag of helemaal niet .

Datum bericht: 23 Augustus 2015 om 14:40
Ik ben al een bofferd met die poppen, maar ik bof ook, dat ik in deze wijk woon, want in de vakantie is het elke dinsdag naast de gewone markt kleedjesmarkt. Al meer dan 35 jaar mogen kinderen hun speelgoed verkopen. Zitten er veel volwassenen met grotemensenspullen, dan komt er een vriendelijke agent vragen of ze willen opzouten. (Groot)ouders mogen er wel bij zitten. Ik heb daar heel wat poppen gekocht. En vroeger lagen er ook haak- en breiboeken en -spullen, die hun oma niet meer wilde. Ikke wel.

Soms is het op een ander winkelcentrum eenmalig kleedjesmarkt en dat wordt met veel tamtam aangekondigd en dan lachen wij Matenaren in ons vuistje.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 23 Augustus 2015 om 16:18
Oooooooh Magtelt, wat een slag heb JIJ geslagen, vooral die poppen, groot gelijk dat je er zelf een paar mooikes houdt....! Ik heb geen idee hoe de KK.s er tegenwoordig uitzien maar kga ff googelen...ik vond een heeeeele tijd geleden een klein Götz popje voor een prikkie en die staat nog steeds naast mn toetsenbord omdat ik het zo.n lieffie vind. Mijn nicht uit De Maten was van de week, na de Sail in, bij ons op de koffie en die kanaal verkoop kwam haar bekend voor ;-) ik had trouwens de afgelopen week nix gehaakt voor de Handwerkkraam op de Hoofddorpse vrijdagmarkt, smst m.n verkoop.engel me donderdagavond dat er vorige week 10 popjes tegelijk gekocht werden, door een lieve non die ze voor de oncologie.afdeling van een of ander ziekenhuis kocht...dus als een haas weer jurkjes aan het haken voor de mini.popjes..de grotere komen op een pasar of kado.markt..TE groot voor een kleine handwerkkraam en te mooi voor een vlooienmarkt...💝💝 ben trouwens benieuwd of de kleintjes met JOUW pracht gebreide kleertjes weg zijn volgende week, ik hou je op de hoogte...

-------------

Marlene aka nldutchy

Datum bericht: 23 Augustus 2015 om 19:39
Als je net zo verliefd wordt op die KK, kun je haar houden, ze is wel bloot, voorlopig. Ze zijn van hetzelfde materiaal als die Sachapoppen, je weet wel Heather, de baby die ik heb. Beetje zwaarder dan de gemiddelde pop. Ik heb ze even in de vitrine staan, waar geen katten kunnen/mogen komen. Die hun nageltjes nog wel eens in poppenharen slaan en ermee vandoor gaan.

Ik streef er naar om alles voor oktober klaar te hebben voor de post, maar ik weet niet waarom ik die deadline heb.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 23 Augustus 2015 om 19:53
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als je net zo verliefd wordt op die KK, kun je haar houden, ze is wel bloot, voorlopig. Ze zijn van hetzelfde materiaal als die Sachapoppen, je weet wel Heather, de baby die ik heb. Beetje zwaarder dan de gemiddelde pop. Ik heb ze even in de vitrine staan, waar geen katten kunnen/mogen komen. Die hun nageltjes nog wel eens in poppenharen slaan en ermee vandoor gaan.

Ik streef er naar om alles voor oktober klaar te hebben voor de post, maar ik weet niet waarom ik die deadline heb.
Zodat alles klaar is voor dierendag ?

-------------

Datum bericht: 23 Augustus 2015 om 22:14
Lekker bijdehand Lidwientjuhhhhhhhhhhhhhhhhh ;-))))Magtelts creaties zijn écht niet voor de poes dus oktober zal in haar brein staan als ''mijn'' pasarweekend of anderszinsverkoopmogelijkheidtbvdeKiKamaand ;-)zo, da's een hele mond vol... ;-)))en KK mag bloot blijven Maggy, dan haak ik zelf een outfitje voor haar, wie weet . . en MIJN Heatherachtigepopkes heb ik beneden op m'n tafel staan, de knutseltafel zogezegd en ik bewonder de dames, of zijn die van mij nou mannekes, elke dag...

-------------

Marlene aka nldutchy

Datum bericht: 24 Augustus 2015 om 12:49
Ik had zaterdag hetzelfde gevoel als mijn moeder lang geleden had na en rondje Waterlooplein. Ze had op een paar glazen afgedongen "Kom nou ome Joop, het is toch geen kristal", waste ze thuis af en PINGG het wás kristal.

Ik zal inderdaad je pasar in het hoofd hebben, ik hoor gamelanmuziek. In ieder geval moeten ze voor oktober op reis gaan en dan zie ik wel of ik nog wat poppen voor de Kerstmarkt kan aankleden.

Ik kan een andere pop van haar jeans en t-shirt beroven voor jouw KKtje.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 24 Augustus 2015 om 14:34
Oh kind, ik zie je moeder staan en ik hoor haar pingelen en dan thuis het kristallengeluid, geweeeeldig....
Wat een gelukkelingen zijn wij toch hè, met die mooie kringloopvondsten en in mijn geval..krijgers voor de KiKa...👍👍❤️❤️ Oh ja, wist je trouwens dat er een K.K. museum is in Den Helder of heb ik dat ooit al eens getikt?

-------------

Marlene aka nldutchy

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 24 Augustus 2015 om 19:20
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Lekker bijdehand Lidwientjuhhhhhhhhhhhhhhhhh ;-))))Magtelts creaties zijn écht niet voor de poes dus oktober zal in haar brein staan als ''mijn'' pasarweekend of anderszinsverkoopmogelijkheidtbvdeKiKamaand ;-)zo, da's een hele mond vol... ;-)))en KK mag bloot blijven Maggy, dan haak ik zelf een outfitje voor haar, wie weet . . en MIJN Heatherachtigepopkes heb ik beneden op m'n tafel staan, de knutseltafel zogezegd en ik bewonder de dames, of zijn die van mij nou mannekes, elke dag...

Wie heet er hier Lidwientje!!!!

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Datum bericht: 24 Augustus 2015 om 19:52
Jij, maar dutsjie was in de war op hol gebracht door KK popjes LOL

-------------

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 24 Augustus 2015 om 20:57
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Jij, maar dutsjie was in de war op hol gebracht door KK popjes LOL
Aha, ik heb gezocht of ik iets spannends geschreven had, kon niets vinden. Dus ging ik op zoek naar een ander Lidwina(tje)!!!! Haha.  Dacht leuk, een naamgenote.
Van de prachtige creaties van Magtelt wist ik.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Datum bericht: 24 Augustus 2015 om 22:22
snotverdikkeme, ik twijfelde of ik de goeie L ''te pakken'' had blijkt dat ik het toch verkeerd had, nouja ...toch leuk om zó de 2 L's weer eens samen te brengen ;-)))en zo heeft de ene L weer geleerd dat Magtelt prachtige creaties maakt .. heb ze destijds breeduit met foto en al hier geplaatst hoor ... ere wie ere toekomt...
Zo, is het zo weer een beetje rechtgezet dames ?

-------------

Marlene aka nldutchy

Datum bericht: 25 Augustus 2015 om 12:12
Ik ben wel eens in dat museum geweest.

Ik had op mijn 9de verjaardag een KK pop zonder haar gekregen, dwz het was gewoon op het hoofd geboetseerd en geverfd. En mijn dochter had daar geen interesse in, dus ik had die eens meegenemen naar een poppen/berenbeurs om te laten taxeren. De dochter van de poppendokter/taxateur gaf licht alsof je een kerstboom aanzette, dus die heeft haar gekocht. Pop was versleten en los van armen en benen, maar dat kon haar vader verhelpen.

Ik heb er nooit spijt van gehad, maar ik ben wel blij met de nieuwe KK.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 25 Augustus 2015 om 13:38
Pr8 verhaal Maggy..ik las trouwens gisteren dat het Helderse KK museum naar Duitsland verhuist of inmiddels al is verhuisd....en nog een toe.val..ik was boven weer eens aan het opruimen/ lees : verplaatsen ;-) en wat vond ik daar....goedbewaard....een KK.catalogus van 2011, gekregen in Den Helder toen we het museum bezochten, ik kreeg, toen ik haar vertelde van de KiKa.activiteiten ook een paar van die (GEEN K.K.;-) karakterpopjes kado voor de verkoop...tkomt allemaal weer boven nu, leuk...

-------------

Marlene aka nldutchy

Datum bericht: 29 Augustus 2015 om 09:37
Gisteren een bult met boeken, o.a. een extra exemplaar van Kees van Kooten's "Annie" want dat leen ik altijd aan iedereen uit.
Nieuwe gordijntouwen (om de gordijnen te temmen), een burda, een paar stukjes zeep en een weckpot. Ze hadden ook
veel breinaalden, maar het sufferdje had haar naaldenmeter niet bij zich Confused

-------------

Datum bericht: 29 Augustus 2015 om 19:41
Maar dat hoort een breister toch standaard op zak te hebben? Een breinaaldenmeter, een centimeter en haar verstand.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 30 Augustus 2015 om 09:26
Hier was gisteren de jaarlijkse roemeniëmarkt bij de kringloop voor Roemenië. Er staan behalve kramen vol spullen van de Roemeniëkringloop zelf ook mensen voor een goed doel.
Verder zijn beide opslaghallen van de kringloop open, die normaal gesloten zijn voor publiek. Dus je kunt nu echt alles bekijken.

Mijn jongens gingen dapper op zoek naar een juiste knuffel voor hun cavia's. Dit klinkt raar, maar ze hebben op het internet filmpjes gezien van cavia's die gek zijn met een knuffel en daar dus ook mee lopen te slepen en op liggen te slapen. Dus dit moest gebeuren.
Niet te groot, niet te klein, wel zacht en lekker genoeg. Maar ze zijn geslaagd!

Ook staat er altijd een aantal kramen vol kerstspullen wat ik altijd leuk vind. Ik vond er 3 kerst-kussenhoesjes. Ik heb er genoeg voor alle kussentjes, maar er worden een paar vaal en slecht na ieder jaar wassen. Ik zie ze niet meer in de winkels liggen hier in de stad, dus probeer ik ze bij kringlopen te scoren.
En hier hingen nog gewoon prijskaartjes aan, dus waarschijnlijk een donatie van een kerstshow bij een tuincentrum of zo.

Verder kocht mijn jongste een enorme pikachu poef. Pikachu is een Pokemon figuur. Ik zei nog: je mag het straks zelf op je fiets naar het nieuwe huis verhuizen, maar mama hij is maar € 1,--!

Ach ja, wat maakt het ook uit

Datum bericht: 30 Augustus 2015 om 14:12
en jips, staan er schatten in de opslaghallen, want ik denk altijd dat daar veel dingen staan die men kan gebruiken, maar waar ze geen plaats voor hebben in hun winkel. Is hier ook zo denk ik.
En een grote snelbinder kopen van 5 euro voor de jongste om zijn poef te kunnen verhuizen. (is het in totaal nog maar 6 euro)

-------------

Bericht van: Geotje
Datum bericht: 04 September 2015 om 19:11
Jaren niet naar de kringloop geweest. Vandaag was het er ideaal weer voor. Maar het viel me wel tegen. Geen wol, poppen, garen, speelgoed gezien. Wel 6 hele leuke boekjes gekocht voor mijn dochter die net begint met lezen.

Datum bericht: 05 September 2015 om 09:50
Originally posted by Geotje Geotje wrote:

Jaren niet naar de kringloop geweest. Vandaag was het er ideaal weer voor. Maar het viel me wel tegen. Geen wol, poppen, garen, speelgoed gezien. Wel 6 hele leuke boekjes gekocht voor mijn dochter die net begint met lezen.
Het aanbod verschilt enorm per kringloopwinkel en ook door het jaar heen - gewoon eens wat vaker gaan en eventueel vragen naar wat je zoekt.
Mij is wel opgevallen dat poppen scoren voor KiKa acties enorm populair is, dus poppen vind je amper of al volledig opgetuigd voor KiKa.

-------------

Datum bericht: 05 September 2015 om 09:55
In de Twellose kringloop zag ik poppen van rond de 7 euri, nou in geen 700 jaar! Mijn Käthe Kruses en Gotz heb ik voor minder verworven.

Het vervelende is, dat de kringloopwinkels vroeger een gemeente initiatief waren voor mensen die moeilijk aan werk konden komen en zo ervaring opdeden. En nu krijgen ze geen subsidie meer en moeten de eigen broek ophouden.

In Apeldoorn staat er naast het prijsje een datum. Is een ding dan na een jaar nog niet verkocht, gaat het voor de halve prijs weg. Dat lijkt me redelijk, uiteindelijk krijgen ze de spullen zelf gratis.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 05 September 2015 om 10:00
Hier doen ze regelmatig een -50% actie, de ene keer op de kleding, de andere keer op de boeken en nu was het op meubels als je een studentenkaart hebt.

-------------

Datum bericht: 05 September 2015 om 11:35
Hier is het vandaag jaarmarkt met kleedjes verkoop . Of er veel is weet ik niet want de regen kwam met bakken uit de lucht . het lijkt nu wat lichter te worden dus wie weet ga ik nog even een rondje doen al is het nog wel een kwartiertje fietsen .

Datum bericht: 05 September 2015 om 12:03
Ik heb wel eens het idee gehad dat de supergoedkope kringloop steeds duurder werd en dat ze, net als ik, nakeken wat de prijzen op Marktplaats waren....maf gewoon dus de duurdere dingen laat ik ook liggen nu en poppen van 7 euro...mooi niet !

-------------

Marlene aka nldutchy

Datum bericht: 05 September 2015 om 12:20
Ik weet wel zeker dat de kringloop steeds duurder wordt ,er lopen /zitten ook erg veel mensen te niksen .

Het buurthuis heeft nu een boekenkast waar je boeken in kunt zetten of uithalen voor niets .

Er is hier zelfs een winkel waar alles gratis is .
Ik weet wel dat de subsidie weggevallen is maar zij krijgen toch ook alles voor niets

Datum bericht: 18 September 2015 om 20:03
Voor het eerst in een wat langere periode de plaatselijke kringloop weer eens aangedaan, ik heb naast wat glaswerk & 2 haaknaalden  
een handwerkblad gekocht voor 50 cent, dat kostte het oorspronkelijk ook al . . .
Ik moet het nog nader bestuderen - uhm - Handwerkalbum (N.V. Nederlandsche diepdruk inrichting - Deventer)
Het heeft al een zwaar leven achter de rug, ezelsoren en doorgesleten bladzijden - de spelling nog met sch. De dames mochten wel al tennis spelen,
wie o wie enig idee hoe oud dat is ???

-------------

Datum bericht: 18 September 2015 om 21:48
De Nederlandsche diepdruk inrichting is een voorloper van de VNU dat weet ik omdat ik daar jaren terug eens vanwege werk een rondleiding heb gehad .

Ze is begin jaren 30 opgericht . Bij de VNU gedrukt werden de damesbladen e.d jouw blad zou dus best van voor of net na de oorlog kunnen zijn

Datum bericht: 19 September 2015 om 09:19
Joop ter Heul tenniste met haar vriendinnen, dat was zo'n beetje de charleston-tijd. En ik ben niet meer lastig gevallen op school met de sch of de dubbele klinker, ik bedoel dames en heeren. Dus ik ben het met Mutti eens, rond de oorlog.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 19 September 2015 om 10:25
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

De Nederlandsche diepdruk inrichting is een voorloper van de VNU dat weet ik omdat ik daar jaren terug eens vanwege werk een rondleiding heb gehad .

Ze is begin jaren 30 opgericht . Bij de VNU gedrukt werden de damesbladen e.d jouw blad zou dus best van voor of net na de oorlog kunnen zijn
Dit blad is wel een apart topic waard - ik ga daar straks eens voor zitten.

-------------

Datum bericht: 22 September 2015 om 16:38
daarjuist in de kringwinkel gescoord : bamboobreinaalden nr8 5 stuks met punten aan sweerszijden (mutsnaalden dus) voor 0,50 euro dwz 10 cent het stuk en nog nieuw in de verpakking ook.

-------------

Datum bericht: 23 September 2015 om 09:15
Dat is boffen, die zijn vast niet goedkoop in de gewone breiwinkel.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 08 November 2015 om 17:59
Een set breinaalden maat 4,5 want ik heb begrepen dat je van die maat er niet genoeg kunt hebben . . . en een grote klos lila naaigaren.
Ik dacht dat is leuk voor de lockmachine (naaimachine kan ook) het is lila - maar ik kan nergens iets vinden over de wat het nou precies is Confused
Googel is soms niet goed geinformeerd, er zit een sticker onder Sartel 150, polymousse 1500 metrez dl 607art147615 7/M
Sartel lijkt mij de fabrikant, DL lijkt mij dye lot en 607 het kleurnummer - 7/M heeft denk ik iets te maken met de sterkte van het garen ???
Maar wat is in hemelsnaam polymousse ???
Hoe is het met de textielfreaks en naaisters onder ons - iemand enig idee en ben ik bekocht voor 2,5 euro ? O nee dat kan niet, ik was bij de Dorcas
dan heb je hooguit een enorm goede daad gedaan.

-------------

Datum bericht: 08 November 2015 om 18:46
Het enige wat ik weet is dat er mousse garen van polyester te koop is als onder draad voor een lock machine . Voor de boven draad gebruik je dan ander garen

Verder reikt mijn kennis niet

Datum bericht: 08 November 2015 om 19:11
misschien dat ze het hier gebruikten. en is het speciaal voor hen gemaakt.

Als ge er een stukske wilt van afbreken, hangen uw vingers er dan nog heel aan? maw is het heel sterk garen? want voor leder en zware stoffen hebt ge wel sterk garen nodig

http://www.fransurf.com/21/polymousse/" rel="nofollow - http://www.fransurf.com/21/polymousse/

-------------

Datum bericht: 08 November 2015 om 19:12
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Het enige wat ik weet is dat er mousse garen van polyester te koop is als onder draad voor een lock machine . Voor de boven draad gebruik je dan ander garen

Verder reikt mijn kennis niet
Ik had mijn hoop voor een groot deel op jou gevestigd . . . maar misschien kan ik zoeken op polyester mousse.

-------------

Datum bericht: 08 November 2015 om 20:27
Ik heb gister een all-in-one printer gehaald bij de kringloop; compleet met cardridges etc, en nog best een nieuw model. Ik was er wel 3 euro aan kwijt :P Ik heb hem net uitgetest en hij doet het gewoon, de inkt is nog in alle4 de cardridges vrijwel vol! Ik ben blij :) Na 4 jaar lang een printer te hebben gehad die het vaker niet dan wel deed is dit wel een verademing ♥

Datum bericht: 08 November 2015 om 21:42
lw 1463

Ik heb dat even geprobeerd en dan kom je op een Franse site met garen op konen of anders matrassen en ook nog iets van handschoenen Met mijn weggezakte schoolfrans kom ik niet zo ver dat ik alles letterlijk begrijp . Misschien kan/wil Bep dit wel

Datum bericht: 08 November 2015 om 21:48
Niet echt bij de kringloop ,maar in een winkel waar je amper gedragen kleding kunt kopen, een winterjack voor 17,50 Nog nieuw maar er een was een zijnaadje een stukje los .

Met capuchon en warm gevoerd prima voor op de fiets als we nog wnter krijgen

Bericht van: Marileen
Datum bericht: 08 November 2015 om 22:26
Originally posted by Paxdracona Paxdracona wrote:

Ik heb gister een all-in-one printer gehaald bij de kringloop; compleet met cardridges etc, en nog best een nieuw model. Ik was er wel 3 euro aan kwijt :P Ik heb hem net uitgetest en hij doet het gewoon, de inkt is nog in alle4 de cardridges vrijwel vol! Ik ben blij :) Na 4 jaar lang een printer te hebben gehad die het vaker niet dan wel deed is dit wel een verademing ♥

Wat goed joh! Thumbs Up

-------------
Ik haak nooit af!

http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">

Bericht van: engeline
Datum bericht: 08 November 2015 om 23:15
gisteren bij de kringloop een staande lamp gekocht voor bij LOL MET WOl.we hebben wat weining licht! 4 kettingen en 2 mooie wijnglazen en oja ook nog een stampotstamper,de mijne was opeens verdwenen.

Vandaag enorm veel grote kralen armbanden en kettingen gekocht,lekker thuis boven mijn kralentrommel doorknippen. en natuurlijk mijn vestje. Dochterlief,leuke moonboots voor haarzelf(€2) en 3 leuke hoodies voor Jesse.Verder nog wat pokemontrommeltjes en een boomerang!

Datum bericht: 08 November 2015 om 23:22
Dat heb je goed gedaan Engeline!!!! Yes plaatjes

-------------
Ik haak nooit af!

Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 09 November 2015 om 08:41
Jee, wat hebben jullie altijd mazzel bij een kringloop. Ik vind er zelden iets. Ja paar weken terug, stond er een ouderwets vogelkooitje met mooi uitgesneden hout. Hij kostte 50 euro. Dat vond ik wel veel voor bij een kringloop. Ik liep verder om te kijken wie er werkten, misschien kon ik wat van de prijs afhalen (al ben ik daar niet goed in, maar nu vond ik die 50 euro gewoon te veel), maar toen ik weer bij de plek van 'mijn' vogelkooitje kwam was hij al weg, iemand anders vond het blijkbaar niet te duur.

Datum bericht: 09 November 2015 om 08:44
Janne-Marie het is hier ook duur bij de Kringloop.Confused
Ik kan ook nooit iets vinden. Confused

-------------
Ik haak nooit af!

Bericht van: engeline
Datum bericht: 09 November 2015 om 09:19
De lamp had een prijsstickertje van € 18.het is ook wel een hele mooie moderne lamp.Gevraagd of ik hem voor €10 mocht meenemen(paste niet eens in mijn Corsa).Verteld aan een Winssenaar dat het voor LOL was.Nou,voor 12,50 zou hij hem dinsdag in de Paulus zetten.Yeah!!!!!!!!!!

Datum bericht: 09 November 2015 om 11:33
leuk al die krinloop kopen!!
verleden week een kitcherig borduurwerk voor 2.50, van een zigeunerjongetje, met lijst en al, hangt al in de woonkamer en een commentaar dat er op komt!
ouwbollig is nog de netste!
en de klapper; een kleine wolwinder ook 2,5o, dus van alle gesponnen bolletjes mooie strengen gemaakt! ben er reuze blij mee

Datum bericht: 09 November 2015 om 11:38
Weet je dat ik dat altijd zo sneu vind voor de maker/ster . Laatst hier ook het geborduurde alphabet keurig ingelijst .Welke oma zou dat gemaakt hebben denk ik dan

Maar bij jou heeft het dan toch nog een plekje gekregen

Datum bericht: 09 November 2015 om 11:42
moet altijd denken aan de uren, dagen,weken, maanden die iemand heeft zitten borduren!

Datum bericht: 09 November 2015 om 12:17
en ik denk, als ik zoiets zie liggen in de kringwinkel : heiligschennis.

-------------

Datum bericht: 09 November 2015 om 12:43
Ik word sentimenteel van poppen met zelfgebreide kleertjes. Dan hoop ik maar dat er wél een foto van gemaakt is.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 09 November 2015 om 16:07
In de dorcas zijn de poppen expres aangekleed met breisels en daarom duur en ongeschikt om te scoren voor een zekere M te A.
Maar de ene kringloop is de andere niet en je moet een beetje geluk hebben, ik heb wel eens breinaalden voor een kwartje
en de laatste keer voor 3 kwartjes - het hangt van de man/vrouw met het prijsapparaat af. Bij de plaatselijke kringloop zijn de weckpotten
tegenwoordig standaard 1 euro, terwijl die nieuw 1,5 kosten en dan zucht ik altijd een beetje en dan denk ik aan het goede doel en pak ze
maar weer mee. 1 keertje in de afwas en dan gaan ze in de voorraad.
Het ergste vind ik altijd, keramiek waar een oor af is of wat gelijmd is en er dan toch grof geld voor vragen.

-------------

Datum bericht: 30 November 2015 om 12:48
Ik had net een oud fotoalbum vol geplakt met poppenfoto's, ik wist niet eens of die dingen nog bestaan, maar bij de kringloop lagen losse multoklapfotobladen en een album, nog in folie. Bovendien hadden ze een Zapf popje, in doos, met een licht kleurtje. Vintage stond er op. Ik denk dat ze een jaar of 30/40 is, is dat al vintage? Dan ben ik oudbakken. Ik ga haar nog meer leuke kleertjes geven, maar op zich is ze al schattig gekleed. Ze zat ook nog met ijzerdraad vast. Zeker uit een verzameling of van een kind dat er niet mee mocht spelen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 30 November 2015 om 21:47
Sjeez Magtelt, wat een vondst weer, kun je mee naar kunst&kitsch .. de dametjes uit A.doorn waren weer mooi tentoongesteld afgelopen zaterdag maar zoals altijd is het niet te peilen wat wél en wat niet ''loopt op zo'n kadomarkt, slechts 3 poppen verkocht maar de kopers waren er dan ook superblij mee ... mijn zelfgehaakte beursjes liepen ook voor geen meter maar ik blijf geloven in mijn product en bewaar ze voor een volgende ronde ... toch weer 70 euro gescoord plus 30 euro via een neef die z'n Pinkeltjeserie op Marktplaats had gezet en de centen aan de KiKa doneerde, leuk toch ...leuk dat je foto's maakt van al je creaties en ze goed bewaart, ik zet elke keer dat de mini bb'tjes naar de markt gaan de serie ook in m'n bestanden en het is leuk om ze dan weer eens terug te zien, na een jaar of zo, digitaal...

-------------

Marlene aka nldutchy

Datum bericht: 03 December 2015 om 18:28
Niet bepaald een rommelmarktaankoop. Ik heb op internet een Corolle pop gekocht, Camille ballerina. Ze arriveerde toen ik op de soos zat. Ik deed de doos open en haalde haar, ook weer in doos, er uit en toen gingen haar oogjes open. Ik probeerde telkens weer haar te winnen bij de Andrea Kreativ en Marie's Poppenmode, maar nu besloot ik gewoon mezelf te verwennen.

Zou het helpen om bij de beursjes een bordje te zetten met "Geld kadootje geven? Stop het hier in".

Ik krijg nog een paar poppen van een sosijs, die ze een tijdje uitgestald had en nu weer wat nieuws wil. Eén met ouderwets ondergoed en één met string en toebehoren. Die krijgen nog bovenkleding en dan gaan ze naar Haarlem.

-------------

wat rozengeur.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net