Print Pagina | Close Window

en, allemaal content met de kerstkadoos?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=43143
Print Datum: 25 September 2024 om 03:40
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: en, allemaal content met de kerstkadoos?
Bericht van: bep
Onderwerp: en, allemaal content met de kerstkadoos?
Datum bericht: 26 December 2015 om 22:37
Ikke wel hoor, een paspop met een figuurtje om jaloers op te zijn en 3 grote bakken (ik denk de grootste die ze hadden) om mijn wolletjes die her en der verspreid liggen, netjes bij elkaar te steken en bij de andere bakken te zetten.
'k ben alleen nog aan het twijfelen of ik de bolletjes per diktenaald ga 'klasseren' of per kleur.
'k denk persoonlijk voor mij dat diktenaald het gemakkelijkste is.

-------------



Antwoorden:
Bericht van: kvdl
Datum bericht: 27 December 2015 om 10:10
We hebben geen kerstcadeaus maar ik ben pas jarig geweest, en mijn dochtertje heeft toen mijn man geïnstrueerd om naar het onvolprezen wolwinkeltje in Werchter te gaan om een mooi boekje voor mij te kopen. Lief hè? Het is een boekje over monster-amigurimis geworden met prachtige patronen erin van allerhande griezels. Kortom, heb vervolgens voor veel te veel geld garen, panda- en granulaatvulling en oogjes zitten kopen. Want de uitpuilende voorraad had natuurlijk niet net wat ik daarvoor nodig had.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 27 December 2015 om 10:11
Ja Bep, zou ik ook doen, op diktenaald. En of ik tevreden ben met de kerstkadoos? Ja hoor ik ben tevreden, heb niets gehad maar dat was ook de afspraak, dat we dit jaar niets zouden doen. 


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 27 December 2015 om 10:43
niks gehad, eerste kerstdag gezellige middag met mn schoonfamilie en dat is ook wat waard toch!


Bericht van: C4th
Datum bericht: 27 December 2015 om 11:30
Wij doen met kerst ook geen cadeaus.

Eerste kerstdag doen we aan een openbare vleesverbranding bij mijn ouders (gourmetten), de tweede kerstdag zijn we met de hele familie bij mijn broer en dan zorgt elk huishouden voor een gang.
Ik was altijd chef toetje, maar mijn schoonzus wilde na vijf jaar wel eens van het hoofdgerecht af... kan ik me wel voorstellen, dus dit jaar heb ik het hoofdgerecht gedaan...
Lekker simpel gehouden, berg spareribs aangeschaft, thuis al voorgegaard, daar afgebakken. Pommes duchesse in een andere oven opgewarmd, wat erwtjes opgewarmd. Voor de kleine wurmpjes nog een berg appelmoes geleverd en wat eigengemaakte knoflooksaus voor de ribs en de aardappeltjes.
Was lekker en op het moment zelf niet al teveel werk.




Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 December 2015 om 12:38
Mijn Sintkerstverjaarscadeaus liggen nog uitgestald, behalve de uitgestelde laptop. Ik kijk er aldoor glunderend naar. De Corollepop vind ik het allermooiste.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 27 December 2015 om 12:55
Ja Kvdl, dat had ik vandaag dus ook, zakken vol garen op zolder maar natuurlijk niet geschikt voor de deken die ik nu wil maken. Dus maar weer besteld Embarrassed


Bericht van: bep
Datum bericht: 27 December 2015 om 13:51
vroeger deden wij het ook om toeren maar degene bij wie het maal werd genuttigd (schoon gezegd hé) die zorgde voor het hoofdgerecht.

maar met al dat gechangeer van schoonzussen en de uitbreidingen van de eigen gezinnen blijft het nu beperkt tot ieder zijn eigen gezin. En maar goed ook, want als ik dan echt met iedereen rekening zou houden was ik nu nog aan het koken denk ik.

-------------


Bericht van: Crochet time
Datum bericht: 27 December 2015 om 16:31
Ik ben ontzettend verwend. Op beide kerstdagen een amigurumi boekje kado gekregen. En een nieuw boekje kumihimo -Japans vlechtwerk met bijbehorende schijven gekregen. Kan weer van alles maken in het nieuwe jaar. Heb genoeg inspiratie en de nodige verzoeken voor het maken van amigurumi's binnen gekregen.Mijn beide nichtjes waren ontzettend blij met de gehaakte Olaf van Frozen die ze voor kerst gekregen hebben. Jammer genoeg is het me nog steeds niet gelukt om een foto te uploaden op het forum, dus kan het eindresultaat nog niet met jullie delen. Wil iedereen op dit forum via deze weg alvast een gezond, creatief en gelukkig nieuw jaar toewensen.


Bericht van: engeline
Datum bericht: 27 December 2015 om 16:58
ook niets gekregen,,ook met sinterklaas niet.Alleen gevierd voor en met kleinzoon.Moet ook eerlijk bekennen dat het eigenlijk ook niet meer past op mijn hobbykamer.......Soms denk ik,zal dat mijn goede voornemen worden??? voorlopig geen nieuw garen meer kopen.Maar denk dat het niet echt gaat lukken ,ben eigenlijk net een junk.


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 27 December 2015 om 17:02
Geen nieuw garen meer kopen? Wat een revolutionair idee....


Bericht van: bloem
Datum bericht: 27 December 2015 om 17:43
Ik heb niets gehad. en dat is goed.

-------------
oant Sjen


Bericht van: Nespa
Datum bericht: 27 December 2015 om 19:26
mijn broer gaf me voor sinterklaas 3 phildar brei patronen voor vesten, truien en sjaals en plaatste gelijk een sjaal order vervolgens zei die dat het erg lastig was iets voor mij te vinde XD

-------------
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 27 December 2015 om 19:39
 De kleinkinderen krijgen een kleinigheidje en voor de rest krijgt iedereen geld. Van een zoon krijgen mijn man en ik altijd een kadootje. Van hem krijg ik al sinds jaren de kerstklok van Hutschenreuther. Die is er sinds 1978. In het begin heb ik ze zelf gekocht. Toen ze duurder werden ben ik gestopt om ze later toch een keer bij te kopen. Heb er ook van iemand kunnen overnemen. De eerste heb ik niet omdat ik toen niet wist dat het bestond, en 1984 is ooit kapot gevallen. Die heb ik in miniatuur uitvoering. Dit jaar heb ik geen klok van hem gekregen omdat de zaak waar hij ze kocht in Eindhoven niet meer bestaat. Ze zou nog in de maak zijn!!!! Wat dat ook moge betekenen. Ik kreeg eigengemaakte jam nu, ter info, ik eet nooit jam. Mijn man kreeg een kist met 6 flessen wijn. Kleindochter vertelde er bij dat pappa die op zijn werk gekregen had en die toen maar voor opa bestemd had!!!!!!!! Daar stond pappa met zijn goed gedrag. Het gelach was na deze mededeling niet meer uit de kamer te krijgen. Het werd een hele gezellige middag. Hij en zijn vrouw hadden een heel uitgebreid buffet verzorgd. De andere zoon is niet van de kadootjes en verrassingen.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: engeline
Datum bericht: 27 December 2015 om 20:11
haha,wat een heerlijk verhaal,van de kerstklok heb ik nog nooit gehoord. Onze traditie ligt al jaren op kerstavond.Ook hier voor de kinderen een envelopje en wilt kleinzoon  sinds 1 jaar ook liever een envelopje(koopt liever zelf iets) Wij doen ook aan de mooie uitdrukking van C4th openbare vleesverbranding.Iedereen heeft daarna 2 kerstdagen die naar wens ingevuld kunnen worden.


Bericht van: C4th
Datum bericht: 27 December 2015 om 22:07
Originally posted by Crochet time Crochet time wrote:

En een nieuw boekje kumihimo -Japans vlechtwerk met bijbehorende schijven gekregen.


Kijken hoe lang het duurt voordat je beseft dat er nog accessoires nodig zijn voor de Kumihimo... Wilde voor de laatste Mochilla tas ook het snoer Japans vlechten...
Had er maar liefst 16 draadjes voor klaar leggen... Voordat ik een centimeter onderweg was, zat ik hopeloos verward met alle draden.
Draadspoelen zijn de oplossing kan ik je alvast vertellen (hoewel ik die nog wel even uit moet proberen binnenkort) (net als mijn doedelzak... die moet ik ook maar eens gaan uitproberen)


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 28 December 2015 om 10:19
Heb je geen draadspoelen dan kun je ook breivisjes gebruiken (heb ik ervaren). Maar vooral handig is een goed gewichtje, zodat het gevlochten deel netjes naar beneden blijft hangen.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 28 December 2015 om 10:47
Hier geen cadeau's
Soms doen we het wel, als de beurs wat vetter is.
Nu even wat magerder door het AOW gat. (dank regering)

Een rustige 2e dag.
Ik heb verleden jaar een CVA gehad en ben daardoor overgevoelig voor geluidprikkels en drukte.




-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 28 December 2015 om 16:00
Originally posted by C4th C4th wrote:

Originally posted by Crochet time Crochet time wrote:

En een nieuw boekje kumihimo -Japans vlechtwerk met bijbehorende schijven gekregen.


Kijken hoe lang het duurt voordat je beseft dat er nog accessoires nodig zijn voor de Kumihimo... Wilde voor de laatste Mochilla tas ook het snoer Japans vlechten...
Had er maar liefst 16 draadjes voor klaar leggen... Voordat ik een centimeter onderweg was, zat ik hopeloos verward met alle draden.
Draadspoelen zijn de oplossing kan ik je alvast vertellen (hoewel ik die nog wel even uit moet proberen binnenkort) (net als mijn doedelzak... die moet ik ook maar eens gaan uitproberen)
Mijn tante T gebruikt bouten en moeren van die grote . . .

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Crochet time
Datum bericht: 28 December 2015 om 18:50
Bedankt voor de goede tips. Ik begin eerst wel klein, een projectje met 4 draden haha.


Bericht van: BreiMuts
Datum bericht: 29 December 2015 om 12:16
Wij doen niet aan kadoos met kerst maar van de familie die kwam eten wel een  mand gehad met allerlei streek produkten zal blij zijn als het volgende week is gaat alles weer lekker z'n normale gangetje. Smile

-------------
Groetjes Maria
http://s110.photobucket.com/user/Scrapper010/media/vyazanie-smail.gif.html" rel="nofollow">


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 29 December 2015 om 13:50
Och dit jaar vond ik het best gezellig. Alleen erger ik me altijd aan mezelf dat ik zo'n stresskip ben met zulke dagen. Is het eten op tijd klaar, heb ik alles wel in huis gehaald en heb ik wel genoeg enz.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 29 December 2015 om 15:40
Ineens valt het muntje en komt de wijsheid: in dit huis is nog nooit iemand verhongerd, niet op Kerst en niet op andere dagen.

Bij mij gebeurde dat toen ik op 22 december geveld werd door een virus in het evenwichtsorgaan. Ik lag duizelig en doodmoe te bed, zoon, dochter en schoondochter plunderden de proviekast en vriesladen en alles liep op rolletjes. Ik begon na een week al wat op te zitten en vond na twee weken, terug in het gareel, wel alle planken en vriesladen leeg.

Daarna heb ik me nooit meer druk gemaakt over wat zullen we eten en heb ik wel genoeg in huis?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 29 December 2015 om 17:12
Originally posted by Janne Marie Janne Marie wrote:

Och dit jaar vond ik het best gezellig. Alleen erger ik me altijd aan mezelf dat ik zo'n stresskip ben met zulke dagen. Is het eten op tijd klaar, heb ik alles wel in huis gehaald en heb ik wel genoeg enz.
Ik heb precies hetzelfde, ook het ergeren!!! Dit jaar had ik geluk, niemand kwam, we gingen naar een zoon, de andere zoon is met zijn hele familie in Erfurt schaatsen.


-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 29 December 2015 om 21:42
wij doen nooit zoveel lekker rustig aan en koken wat we in huis hebben dus geen gestress vooraf en tijdens die dagen.
En de kids eten dan ook nog eens alles.
Kids zijn lekker verwend maar wij hadden maar wat kleins aangepast naar de beurs wat steeds minder wordt.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 30 December 2015 om 10:33
Hier lust de jongste (21) bijna niets, dus die zat er voor pietsnot bij te kijken. Ik had gezegd dat hij wel patat mocht bakken maar daar had hij geen zin in. Ik vind dat altijd wel vervelend en daarom heb ik 2e Kerstdag maar rollade gedaan, want daar is hij dan wel weer dol op. 


Bericht van: engeline
Datum bericht: 30 December 2015 om 18:44
o.wat lijkt mij dat erg ,een kind,groot of klein,die bijna niets lekker vindt.gelukkig lustten  ze bij ons (ook onze kleinzoon) zo goed als alles..


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 31 December 2015 om 11:12
Mijn nichtje is ook zo, zit soms kokhalzend aan tafel - heel fijn. Ze wilde al jaren nooit koek, die we zelf bakken, tot afgelopen jaar toen
wilde ze eens proeven en at uiteindelijk 3 plakken op. Daar word ik dan een beetje moe van, het was dat ze het de huisband vroeg
want ik had na plak 2 gezegd dat ze de pot op kon. Je kunt altijd bepaalde dingen iets minder lekker vinden, maar van aanstellerij
hou ik niet.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: engeline
Datum bericht: 31 December 2015 om 15:46
Onze kleinzoon is heel stoer.Wilt altijd alles proeven....Jaren geleden had ik eens mosselen gekookt(grrr die lust ik echt niet) voor Wil en mijn jongste dochter.met frietjes erbij en wat lekkers voor Jesse en mij.
Nou hij wilde er wel een proeven...hij pulkte die mossel uit zijn schelp(heel interessant vond hij dat) en stak die in zijn mond,driftig kaauwend vertelde hij dat hij hem toch niet zo lekker vond.Ik had dat ding allang uitgespuugd! Elk jaar opnieuw probeert hij opnieuw of hij m nu wel lekker vindt.Zo knap! Wij hebben hem verteld dat telkens als hij ouder wordt zijn smaak ook kan veranderen en hij opeens iets wel lekker vindt.Is bij oma nooit gelukt,want ik lust ze nog steeds niet,hij ook niet trouwens.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net