Print Pagina | Close Window

samen breien en haken

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=4384
Print Datum: 10 Juni 2024 om 09:14
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: samen breien en haken
Bericht van: klamadi
Onderwerp: samen breien en haken
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 18:43

is het geen mooi idee om hier een makkelijk patroon van een knuffel te plaatsen en dan te zeggen dat we hem per i juli af moeten,voor die gene die mee wil doen , en dan kijken wat iedereen er van gemaakt heeft het i de bedoeling om op 1juli allemaal je werk hier te plaatse mag na tuurlijk 1dag eerder ik hoop ieder zo goed te hebben geinvormeerd

http://www.hobbydoos.nl/breien/konijnmeisje.asp">Roos het konijntje



-------------
groetjes
        KLAZIEN



Antwoorden:
Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 18:57
leuk ik doe mee .... gehaakt?

-------------
Marjolein


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 19:13
Een soort knuffelhobbydoosalong,wil wel meedoen,maar kan er niet tegen om op een bepaalde datum iets af te hebben.een maand is erg kort.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: odette
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 19:28
Hangt er een beetje van af hoe groot de knuffel moet zijn.....vind het wel een leuk idee.

-------------
odette


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 19:33

Hoi Klazien,

Ik vind het wel een leuk idee..

Groetjes,

Rita.



Bericht van: naatje
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 19:48
LEUK IDEE HOOR.
IK DOE MEE.


RENATE

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 20:04

Hoi Klazien.

Leuk idee ik doe mee,wanneer beginnen we er aan dan?

Groetjes Hetty.



Bericht van: corine
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 20:40
leuk idee maar weet niet of ik het op tijd af krijg.

-------------


Bericht van: noëlla
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 20:43
leuk idee, maar of het zal afgeraken bij mij...... dat is een andere vraag, maar proberen wil ik alvast

-------------
groetjes, Noëlla


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 20:43
leuk idee maar een maand is wel erg kort

-------------
groetjes Thea


Bericht van: perlefientje
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 20:48

Heel leuk idee!! Zal ook mee doen!

Wat zullen we dan maken? Zullen we het tegen 1 juni maken? Iedereen kan dan rustig afmaken met wat hij bezig is en tegen dat we een patroontje gevonden hebben dat we zullen gaan maken zijn we ook al weer een tijdje verder.

Is maar een voorstel hoor

Groetjes Perlefientje.



Bericht van: Corry R
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 20:51

Klazien mag het zeggen,maar misschien is het een idee om een van de haakpatronen van drops of REnske te gebruiken.1 juni lijkt mij ook beter,zowiezo een leuk idee.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 20:54

lijkt me wel leuk! en allemaal samen plaatsen, pas op 1 juni dan... En voor vragen kunnen we elkaar helpen!

wat vinden jullie van de hond van renske? Is maar een ideetje, hoor! Maar daar kan je zoveel kanten mee uit, en lijkt me wel spannend om al die hondjes te zien... Andere ideetjes?



Bericht van: Dikky
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 21:02
Ik vind het een prachtidee. Wil in de toekomst wel een keer mee doen, maar ben op dit moment nog met teveel bezig en weer iets erbij.... Nee, nu maar even niet.


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 21:32
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

lijkt me wel leuk! en allemaal samen plaatsen, pas op 1 juni dan... En voor vragen kunnen we elkaar helpen!

wat vinden jullie van de hond van renske? Is maar een ideetje, hoor! Maar daar kan je zoveel kanten mee uit, en lijkt me wel spannend om al die hondjes te zien... Andere ideetjes?

Ik ben natuuurlijk meteen op zoek gegaan naar de hond (ik ken hem, hij is geel....) maar volgens mij staat hij niet meer op Renske haar site? Of kijk ik er overheen???



-------------
Marjolein


Bericht van: Pallas
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 21:37
ik doe mee! heb de hond al eens gehaakt, maar heb nog steeds het echte rosatto garen liggen voor een 2e exemplaar... Juni komt mij ook beter uit!

-------------
groetjes,
Marij


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 21:46

inmiddels link weer gevonden:

http://www.hobbydoos.nl/haken/hond.asp - http://www.hobbydoos.nl/haken/hond.asp

Laten we het gewoon doen!



-------------
Marjolein


Bericht van: naatje
Datum bericht: 24 Maart 2008 om 22:50
dat is ook toevallig,maak
net mijn hondje af.maar geef niet hoor,maak ik toch gewoon een vriendje erbij.
ben bebieuwd hoeveel het er gaan worden

groetjes renate

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 06:45

Het hondje van renske is erg leuk.

Is het een idee om er een goed doel voor te zoeken,misschien kan Chrisje ze wel gebruiken voor de markt?

Ik roep maar wat hoor,de mijne gaat zowiezo naar Chrisje.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: klamadi
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 09:35
breipatroon konijn Rosadeze zag ik bij hobby doos vind haar erg mooi maar ze is gebreid we kunnen dan de hond van hobby doos er ook bij voegen voor de mensen die graag haken en als we dan zeggen 1 juli heeft iedereen ruim de tijd om het af te hebben en ik denk dat er best ook mensen zijn die het aan het goede doel willen schenken dan hebben we 2 leuke ideeen in 1 klapik hoor wel wat iedereen er van vind

-------------
groetjes
        KLAZIEN


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 09:46

goed idee,ik ga de hond haken,heb nu aardig wat breiwerk en dan kan ik mooi afwisselen.Die van mij gaat dan naar chrisje voor shri lanka.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: moeder van
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 10:15
Ik doe de volgende keer mee. Leuk idee trouwens. Moet nu eerst een tuniek afhaken.. Degene die meedoen, veel plezier en ik hoop een foto te zien op het forum

-------------
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 10:20
Ik ga ook voor de hond, breien bbbrrrrrrr......

-------------
Marjolein


Bericht van: odette
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 10:34

Ik vind ze allebij leuk, staan ook beide op mijn verlanglijstje om te maken.

Welke gaat het worden...meeste stemmen gelden...of 1 brei en 1 haak knuffel, kan je zelf kiezen.

 



-------------
odette


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 10:37

leuk!!!! Corry, heel lief van je! je hondje krijgt er hier alvast een vriendje bij!!!

Wie wil mag ook voor sri lanka haken, maar daar is uiteraard iedereen vrij in!!! Ik huur met kerst een kraam en verkoop ze dan voor het goede doel. De knuffels waren toen héééél populair! Maar dus gewon doen wat je het liefste doet, hoor!  

Lijkt me wel grappig al die foto's van de hondjes te zien!



Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 11:05
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

leuk!!!! Corry, heel lief van je! je hondje krijgt er hier alvast een vriendje bij!!!

Wie wil mag ook voor sri lanka haken, maar daar is uiteraard iedereen vrij in!!! Ik huur met kerst een kraam en verkoop ze dan voor het goede doel. De knuffels waren toen héééél populair! Maar dus gewon doen wat je het liefste doet, hoor!  

Lijkt me wel grappig al die foto's van de hondjes te zien!

Hoi Chrisje,

Ik zie dat je met kerst opnieuw je kraam hebt voor Sri Lanka ( zoals verleden jaar maar toen was ik nog nieuw hier). Je kan  op mij rekenen voor een aantal knuffels. Ik heb er juist enkele gepost bij mijn creaties, en kan er gerust wat missen voor je kraam op de kerstmarkt.

Lieve groetjes,

Rita.



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 11:12

lief van je Rita!!!! Ik heb al enkele kinderen die me vroegen of ik er weer zou zijn dit jaar, en wat ik allemaal mee breng...  Maar ik verklap nog niks, hoor, hihi!

Alvast heel hard bedankt!!!!

 



Bericht van: klamadi
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 11:21
ik ga de haas makenbreipatroon konijn Rosamoet even kijken welke kleuren ik nog in huis heb

-------------
groetjes
        KLAZIEN


Bericht van: krieltje
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 11:46
ik doe niet mee, ik red dat niet, dan kom ik teveel onder druk te staan , maaaaaaaaaar ik volg jullie verrichtingen met veel plezier. Houden jullie me wel op de hoogte hoever jullie zijn etc....

-------------
krieltje


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 12:01

Originally posted by klamadi klamadi wrote:

ik ga de haas makenbreipatroon konijn Rosamoet even kijken welke kleuren ik nog in huis heb

 

was ik ook aan bezig, maar kom er nét niet met mijn mijn materiaal, grrr! ik hoop ze toch nog af te krijgen met een beetje improvisieren...



Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 12:31

Ik ga het beertje van 30 cm maken,ik heb het patroon al gekregen van Renske.

Nog even de kleuren uitzoeken.

Groetjes Hetty.



Bericht van: Teunie
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 12:34
Ik doe ook mee beginnen we gelijk vandaag of hoe gaat dat in zijn werk.En ik maak natuurlijk het beertje van de hobbydoos.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: klamadi
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 12:52
teunie het maakt niet uit waneer je begind als het 1juli maar af is en welk beertje ga je maken je zegt het beertje van de hobbydoos welke is dat?

-------------
groetjes
        KLAZIEN


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 13:43

Het beertje of hondje???

Het is natuurlijk het leukst als we zoveel mogelijk dezelfde patronen maken....

Haken: hondje ('dribbel', geen gevlekt van renske)

Breien: konijn (ook van Renske)

Ben ik nu te streng????

 



-------------
Marjolein


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 13:59

haha, was inderdaad de bedoeling om eens een keertje allemaal hetzelfde te maken...  Maar éénje om te breien (kojijn roosje van renske) en ééntje om te haken (hondje van renske) lijkt me wel beter omdat dan haken en breien aan bod komt?

Maar misschien was dat verkeerd begrepen?



Bericht van: Corry R
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 14:40

Lijkt mij ook,konijn om te breien en hond om te haken,en streng ben je niet hoor.Juist leuk om allemaal hetzelfde te maken.

en als we een breien en een haken nemen kunnen er veel meedoen,3 maanden is een keurige tijd om iets af te maken.

Garen besteld,wilde wel een zelfde als het patroon.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 15:56
Oke dan maak ik het konijn is ook leuk.En houdt dat in dat je ook het jurkje enzo erbij doet?

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 17:15

Originally posted by Teunie Teunie wrote:

Oke dan maak ik het konijn is ook leuk.En houdt dat in dat je ook het jurkje enzo erbij doet?

iedereen maakt haar eigen versie ervan, toch? dat is net het leuke van... Dus als ik het hondje een jurkje aan wil doen... Wie weet, hé!  Dus jurkje als je zin hebt, of een bloot nijn als je geen zin hebt, proest!



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 18:30

Originally posted by klamadi klamadi wrote:

breipatroon konijn Rosadeze zag ik bij hobby doos vind haar erg mooi maar ze is gebreid we kunnen dan de hond van hobby doos er ook bij voegen voor de mensen die graag haken en als we dan zeggen 1 juli heeft iedereen ruim de tijd om het af te hebben en ik denk dat er best ook mensen zijn die het aan het goede doel willen schenken dan hebben we 2 leuke ideeen in 1 klapik hoor wel wat iedereen er van vind

 

Ik denk inderdaad dat het een leuk idee is om zowel een haakpatroon als een breipatroon te kiezen.

Met het hondje ben ik al bezig. Misschien wel een goede stok achter de deur om 'm ook echt af te maken.

En goede doelen zijn natuurlijk altijd ok



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 18:32

Het is dan wel een goed idee om even aan de hobbyrator te vragen of ze er een vast onderwerp van wil maken, net als de moebiushobbydoosalong. Dan hoef je niet steeds te zoeken!

En misschien is het ook slim om de titel van het topic aan te passen. Knuffel is zo algemeen.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 18:44
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Het is dan wel een goed idee om even aan de hobbyrator te vragen of ze er een vast onderwerp van wil maken, net als de moebiushobbydoosalong. Dan hoef je niet steeds te zoeken!

En misschien is het ook slim om de titel van het topic aan te passen. Knuffel is zo algemeen.

Eigenlijk zou Klazien dat moeten doen,het is tenslotte haar idee,.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: naatje
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 18:58
ik ga dan maar eens breien ,lang niet gedaan.
heb alleen het patroon van het konijn tje niet.
moet ik zeker aan renske vragen?
en de mijne komt dan ook naar jou toe chrisje.

groetjes renate

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 19:20
ik heb al een leuk idee voor het hondje ..... maar ja wat doe ik dan met mijn 'nog af te werken' projecten ........ ach ja die zullen er altijd wel blijven!

-------------
Marjolein


Bericht van: klamadi
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 19:36
wat moet ik doen ik ben niet zo goed in die dingen iemand anders mag het ook doen hoor ik heb alleen het idee geopperd zo dat we eens iets met zijn allen deden

-------------
groetjes
        KLAZIEN


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 19:48

Ik wil het wel vragen,maar welke naam gebruiken we dan,knuffelalong??

wie heeft er een leuk idee??,



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: odette
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 19:49
Ik wilde ook al knuffelalong zeggen....

-------------
odette


Bericht van: ab63
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 20:24
Ik wil ook proberen mee te doen. Wat een leuk idee. De hond heb ik al gemaakt (zie:dribbel), dus zal het het konijn worden.

-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 21:19

alvast hartelijk dank voor nijntjes of hondjes die richting kerstmarkt voor sri lanka gaan!

het hondje had ik lang geleden al eens gemaakt, maar had ik geen foto van genomen... Mijn vriendin was toen volop aan het wachten op haar hondje, dus die kreeg deze gehaakte om alvast in de sfeer te komen...  Maar ik denk dat de volgende iets groter gaat zijn... De vorige was gehaakt in katoen met 2.5... Heb nog hele mooie lichte wol liggen, ik zie het al zo voor me...



Bericht van: catharina
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 22:13

Deze keer doe ik niet mee maar een evt. volgende keer lijkt mij het heel leuk.

Ben nu druk voor mijn kleinzoon bezig, die wordt volgende week alweer 1 jaar.Daarnaast heb ik mijn oppasjongens beloofd een knuffel voor ze te haken.Dat moet dus allemaal eerst even gemaakt worden.

Bij het sokkenforum hebben we ook de ,,samenbreisok,,.Je hebt dan twee maanden om deze sokken te breien, die we dan weer apart (de foto's) plaatsen.Vrijblijvend natuurlijk, je hoeft niet mee te doen.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 22:31

Ik stem ook voor Knuffelalong. Ik vind 'm heel leuk!

Wie weet hoeveel leuke samenmaakknuffelprojecten er komen na deze twee



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 22:32

Originally posted by klamadi klamadi wrote:

wat moet ik doen ik ben niet zo goed in die dingen iemand anders mag het ook doen hoor ik heb alleen het idee geopperd zo dat we eens iets met zijn allen deden

En dat is een heel goed idee. Je merkt het, je krijgt meteen een hoop leuke reacties.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: naatje
Datum bericht: 25 Maart 2008 om 22:36
KNUFFELONG KLINKT IN MIJN OORTJES
OOK GOED.HEB INTUSSEN KONIJNPATROON VAN RENSKE
ONTVANGEN.CHRISJE HEB JE OOK INTRESSE IN WAT GEHAAKTE BARBIEKLEERTJES VOOR DE KERSTMARKT?

GROETJES RENATE

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: Tony
Datum bericht: 26 Maart 2008 om 10:06

Ik ga ook meedoen met de "knuffelalong". Lang geleden dat ik gehaakt heb, maar ik heb het patroontje van de hond bij Renske aangevraagd. Heb nog leuke mohair liggen, daar kan ik toch ook mee haken ????

En zal het toch zeker voor de Kerstmarkt wel klaar hebben . Daar heb ik toch al ideetjes voor Chrisje.



-------------
Antonia


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 26 Maart 2008 om 10:59
heb inmiddels de hobbyrater gevraagd om de topic blijvend te maken,en de naam te veranderen.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: klamadi
Datum bericht: 26 Maart 2008 om 13:31
dankje Corry erg lirf van je ik ben vanmorgen begonnen met het konijn

-------------
groetjes
        KLAZIEN


Bericht van: miep
Datum bericht: 26 Maart 2008 om 13:51
Leuk idee, maar ik heb nog zoveel andere dingen liggen, ga er nog even over nadenken.


Bericht van: creaans
Datum bericht: 26 Maart 2008 om 14:40

Wat een leuk idee, maar het komt me nu even niet zo goed uit.

Doe een volgende keer mee.

Groeten Creaans.

 



Bericht van: odette
Datum bericht: 26 Maart 2008 om 16:26

Ik ga voor de gehaakte hond, kan ik gelijk mijn nieuw aangeschafte ergonomische haaknaald (gekocht bij Tess van Koekeridoo) uitproberen.

Me eerst nog even suf gezocht naar het patroon. Wist dat ik het ergens had opgelagen, maar kon het toch niet meer vinden. Maar gevonden en vanavond maar even in mijn garen snuffelen of ik nog iets geschikts heb.

 



-------------
odette


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 26 Maart 2008 om 18:00

Originally posted by naatje naatje wrote:

KNUFFELONG KLINKT IN MIJN OORTJES
OOK GOED.HEB INTUSSEN KONIJNPATROON VAN RENSKE
ONTVANGEN.CHRISJE HEB JE OOK INTRESSE IN WAT GEHAAKTE BARBIEKLEERTJES VOOR DE KERSTMARKT?

GROETJES RENATE

lijkt me wel een goed idee, renate! er kwam ook iemand om baby born-kleertjes vragen, dus ik denk wel dat er kandidaten zouden zijn...



Bericht van: naatje
Datum bericht: 26 Maart 2008 om 20:35
oke chrisje ,ik zal er in de loop van de weken nog wat bij maken en dan zorg ik dat ik een leuk pakketje voor je klaar heb tegen de tijd dat het weer kerst is.

groetjes renate

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 00:32

hoofd is af...... ik ga morgen beginnen aan het lijfje...... trusten

 



-------------
Marjolein


Bericht van: Tony
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 07:52
gosh marjolein, ik ben nog maar, aan het er over denken toe,

-------------
Antonia


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 08:00
Ben ook nog niet begonnen,heb nog geen garen.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: klamadi
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 09:56
ik heb het hoofd ook af ga vandaag met het lijf beginnen

-------------
groetjes
        KLAZIEN


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 09:59

Originally posted by naatje naatje wrote:

oke chrisje ,ik zal er in de loop van de weken nog wat bij maken en dan zorg ik dat ik een leuk pakketje voor je klaar heb tegen de tijd dat het weer kerst is.

groetjes renate

 liefffff!



Bericht van: tdv
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 10:02
ik zal het konijn eens aanvragen en kijken of ik hem op tijd afkrijg,maar pin me er niet op vast,want heb momenteel niet veel vrije tijd meer, maar vind het wel een erg leuk idee

-------------
groetjes tine


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 10:12

Ik heb ook even een topic aangemaakt op Ravelry in de hobbydoosgroep. Misschien is het ook wel leuk om daar de vorderingen te laten zien aan de hele wereld.

 



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 10:13

Ik was er vorig jaar al aan begonnen met acrylgaren van de zeeman maar het is een hele stugge knuffel en eigenlijk te strak gehaakt. Daarom heb ik 'm ook nooit afgemaakt.

Ik wil er nu wel mee verder gaan maar echt een knuffelzachte knuffel is het dus niet



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 10:15

Originally posted by Corry R Corry R wrote:

heb inmiddels de hobbyrater gevraagd om de topic blijvend te maken,en de naam te veranderen.

 

De naam van het topic veranderen kan degene die het allereerste topic heeft geplaatst. Dus bij het allereerste bericht.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 10:38
dus toch Klazien.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 10:41
Ik heb het hoofd van het konijn af.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 10:45

Originally posted by Corry R Corry R wrote:

dus toch Klazien.

 

Ik stuur Klazien wel een pm'etje



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: klamadi
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 12:45
ik wil het wel veranderen moeten jullie even zeggen wat ik er neer moet zetten

-------------
groetjes
        KLAZIEN


Bericht van: panda
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 12:54
Ik zal proberen om het hondje van renske te maken 

-------------
Groetjes Paula


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 15:02

Originally posted by klamadi klamadi wrote:

ik wil het wel veranderen moeten jullie even zeggen wat ik er neer moet zetten

Zijn we het allemaal eens met Knuffelalong? Dan zal dat de nieuwe titel worden!



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 16:01

Ik ben het eens met de knuffelsalong.

Ik heb het beerje van 30 cm via Renske af.

Gisteren aan begonnen.

Nu met het  sjaaltje bezig

Groetjes Hetty.



Bericht van: ab63
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 17:43
Heb hoofdje af. Ga nu aan lichaampje beginnen.

-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 19:05
Oei,wat gaan jullie snel,heb het garen ,en ga het weekend beginnen.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Pallas
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 19:18
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Ik was er vorig jaar al aan begonnen met acrylgaren van de zeeman maar het is een hele stugge knuffel en eigenlijk te strak gehaakt. Daarom heb ik 'm ook nooit afgemaakt.

Ik wil er nu wel mee verder gaan maar echt een knuffelzachte knuffel is het dus niet

Misschien dat je hem kan uithalen en opnieuw haken met een grotere haaknaald?



-------------
groetjes,
Marij


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 19:25
Originally posted by Pallas Pallas wrote:

Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Ik was er vorig jaar al aan begonnen met acrylgaren van de zeeman maar het is een hele stugge knuffel en eigenlijk te strak gehaakt. Daarom heb ik 'm ook nooit afgemaakt.

Ik wil er nu wel mee verder gaan maar echt een knuffelzachte knuffel is het dus niet

Misschien dat je hem kan uithalen en opnieuw haken met een grotere haaknaald?

Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen. Was wel al ruim over de helft. Maar ik kon er niet enthousiast over worden dus het is inderdaad beter opnieuw te beginnen. Wanneer, weet ik nog niet precies. Heb ook nog een hoop andere klusjes liggen die ik minstens net zo leuk vind of belangrijk.

Ik was nu bezig met acryl naald 5,5. Misschien ga ik 'm nu wel in katoen haken met een veel dunnere haaknaald. Of kan ik dat misschien beter niet doen? Corry, als haakknuffelexpert, wat vind jij?



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: naatje
Datum bericht: 27 Maart 2008 om 19:27
ga proberen het konijntje te breien.
heb nog nooit een knuffel gebreid,alleen maar truien.
ga van de week eraan beginnen.


renate

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: odette
Datum bericht: 28 Maart 2008 om 08:39

Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Originally posted by Pallas Pallas wrote:

Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Ik was er vorig jaar al aan begonnen met acrylgaren van de zeeman maar het is een hele stugge knuffel en eigenlijk te strak gehaakt. Daarom heb ik 'm ook nooit afgemaakt. Ik wil er nu wel mee verder gaan maar echt een knuffelzachte knuffel is het dus niet
Misschien dat je hem kan uithalen en opnieuw haken met een grotere haaknaald?

Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen. Was wel al ruim over de helft. Maar ik kon er niet enthousiast over worden dus het is inderdaad beter opnieuw te beginnen. Wanneer, weet ik nog niet precies. Heb ook nog een hoop andere klusjes liggen die ik minstens net zo leuk vind of belangrijk.

Ik was nu bezig met acryl naald 5,5. Misschien ga ik 'm nu wel in katoen haken met een veel dunnere haaknaald. Of kan ik dat misschien beter niet doen? Corry, als haakknuffelexpert, wat vind jij?

 

Ik zit een beetje met het zelfde probleem, ben gisteren begonnen met acryl en haaknaald 3,5. Maar het werd een best wel stevig geheel. maar met haaknaald 4 kwamen er weer zo veel van die gaatjes tussen de steken. ben dan altijd een beetje bang dat de vulling erdoorheen te zien is (of nog erger er doorheen komt).
Is het misschien beter om hem niet van acryl te haken maar een beetje zachter en pluiziger garen te nemen?? Zie er een beetje tegenop om met iets pluizigs te haken.

Er zijn er genoeg die de hind al eens gemaakt hebben...waar hebben jullie hem van gehaakt.

(viel me trouwens pas gistern op bij het lezen van het patroon dat het best wel een flinke jongen wordt, 200 gram garen gaat er zeker wel in of valt dat mee)



-------------
odette


Bericht van: klamadi
Datum bericht: 28 Maart 2008 om 09:55
hoi hoi is deze kop beter of moet ik er nog iets anders van maken

-------------
groetjes
        KLAZIEN


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 28 Maart 2008 om 10:16
Originally posted by odette odette wrote:

Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Originally posted by Pallas Pallas wrote:

Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Ik was er vorig jaar al aan begonnen met acrylgaren van de zeeman maar het is een hele stugge knuffel en eigenlijk te strak gehaakt. Daarom heb ik 'm ook nooit afgemaakt. Ik wil er nu wel mee verder gaan maar echt een knuffelzachte knuffel is het dus niet
Misschien dat je hem kan uithalen en opnieuw haken met een grotere haaknaald?

Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen. Was wel al ruim over de helft. Maar ik kon er niet enthousiast over worden dus het is inderdaad beter opnieuw te beginnen. Wanneer, weet ik nog niet precies. Heb ook nog een hoop andere klusjes liggen die ik minstens net zo leuk vind of belangrijk.

Ik was nu bezig met acryl naald 5,5. Misschien ga ik 'm nu wel in katoen haken met een veel dunnere haaknaald. Of kan ik dat misschien beter niet doen? Corry, als haakknuffelexpert, wat vind jij?

De knuffels ,die ik tot nu toe gehaakt heb,waren can catania katoen of phildar lambwool.met haaknaald 2.Heb 1 keer dikke acryl gebruikt,vond dat niet mooi en niet prettig werken,om geen gaten te krijgen heb je toch een dunnere haaknaald nodig en dan wordt acryl toch wel wat stug,je kan dan wel minder vol vullen.Ik ga het hondje met rosotto van renske haken.ben benieuwd hoe dat werkt,is iets harig.

 

Ik zit een beetje met het zelfde probleem, ben gisteren begonnen met acryl en haaknaald 3,5. Maar het werd een best wel stevig geheel. maar met haaknaald 4 kwamen er weer zo veel van die gaatjes tussen de steken. ben dan altijd een beetje bang dat de vulling erdoorheen te zien is (of nog erger er doorheen komt).
Is het misschien beter om hem niet van acryl te haken maar een beetje zachter en pluiziger garen te nemen?? Zie er een beetje tegenop om met iets pluizigs te haken.

Er zijn er genoeg die de hind al eens gemaakt hebben...waar hebben jullie hem van gehaakt.

(viel me trouwens pas gistern op bij het lezen van het patroon dat het best wel een flinke jongen wordt, 200 gram garen gaat er zeker wel in of valt dat mee)



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 28 Maart 2008 om 11:09

Het beertje is af met sjaal.

Nu ga ik eerdaags beginnen aan het konijn met jurkje.

Leuke titel samen breien en haken.

Groetjes Hetty.

 



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 28 Maart 2008 om 12:51
Als er gaatjes zitten in een knuffel voor een ukkie, kun je een voering van dunne stof maken. Het patroon daarvoor heb je gebreid of gehaakt; gewoon de delen op de stof spelden en met naad uitknippen, of eerst op patroonpapier. Dan met de hand aan de onderdelen vastnaaien en de knuffel verder gewoon dichtnaaien en vullen. Scheelt echt verlies van vulling. Ik vind het een leuk idee, maar ik heb nog een paar dingen die eerst af moeten.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: panda
Datum bericht: 28 Maart 2008 om 12:53
Ik vind het een hele goede titel 

-------------
Groetjes Paula


Bericht van: ab63
Datum bericht: 28 Maart 2008 om 17:03

Ik sluit mij bij Panda aan.



-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: boek
Datum bericht: 28 Maart 2008 om 17:12

Wat onnozel dat ik dit nu pas lees voor mijn gevoel lees ik het meeste wel, maar deze ronde bedank ik nog eerst andere dingen afmaken

zo een 7 dagen doos met pakjes voor mijn zwangere dochter, en daar zit ook veel werk in en nog 10 week te gaan.

dus veel plezier ik zal jullie volgen



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 28 Maart 2008 om 17:19
Originally posted by boek boek wrote:

Wat onnozel dat ik dit nu pas lees voor mijn gevoel lees ik het meeste wel, maar deze ronde bedank ik nog eerst andere dingen afmaken

zo een 7 dagen doos met pakjes voor mijn zwangere dochter, en daar zit ook veel werk in en nog 10 week te gaan.

dus veel plezier ik zal jullie volgen

Dat klinkt anders ook heel erg leuk! En spannend natuurlijk!



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: breidje
Datum bericht: 28 Maart 2008 om 18:39

joehoe,

ik doe ook mee.

het hondje was één van mijn 1e haakwerkjes, dus die wil ik nog wel een keer maken nu ik zoveel ervaring rijker ben,hm   



-------------
wil    


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 28 Maart 2008 om 18:54
Hoe meer zielen,hoe meer vreugd,zeggen ze toch.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 28 Maart 2008 om 19:55
Originally posted by breidje breidje wrote:

joehoe,

ik doe ook mee.

het hondje was één van mijn 1e haakwerkjes, dus die wil ik nog wel een keer maken nu ik zoveel ervaring rijker ben,hm   

 

wat geestig, wil! bij mij ook! was voor een vriendin toen..; Ik maakte vooral gehaakte tassen maar nooit knuffels...  



Bericht van: MissWithBird
Datum bericht: 29 Maart 2008 om 18:01

ik ben al een tijdje bezig met de hond. lees nu pas het topic..

het hoofd van de hond is al bijna af.. moet nog een paar toeren

ik haak hem met het garen dat laatst bij de blokker te koop was het is wel pluizig.. maar het lukt wel om er mee te haken.. ik moet het wel bij dag licht doen, of bij een felle lamp anders zie ik niet meer waar ik precies de haaknaald in moet steken..

maar goed.. als ik het hondje klaar heb laat ik zeker een foto zien want hij ziet er nu al fleurig uit

nog 1 vraagje: wanneer is ongeveer de einddatum dat je hem af 'moet' hebben?
en dat de foto's erop 'moeten' staan?

groetjes arianne



-------------
ontdekken is een lust in ieders leven

Je bent zoals je bent


Bericht van: tammie
Datum bericht: 29 Maart 2008 om 19:49

volgens mij 2 juni.

ik doe niet mee want beschrik niet zo veel geld dat ik alles kan kopen en genoeg garen heb ik niet in huis. maar mischien volgende keer.



-------------
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 29 Maart 2008 om 20:37
okee, lijfje gisteren afgemaakt, misschien vanavond de pootjes .... maar de belastingen liggen ook nog te wachten

-------------
Marjolein


Bericht van: klamadi
Datum bericht: 29 Maart 2008 om 22:25
oeps belasting helemaal vergeten dankje dat je mij er aan herrinerde

-------------
groetjes
        KLAZIEN


Bericht van: MissWithBird
Datum bericht: 30 Maart 2008 om 00:09

ik hoop dat ik hem voor 2 juni af hebt
ik denk het wel

ik hoef gelukkig niet veel aan de belastingaangifte te doen, heb gelukkig hulp van mijn ouders

soms wel 'ns handig als ze je een eindje op weg helpen

groetjes arianne



-------------
ontdekken is een lust in ieders leven

Je bent zoals je bent


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 30 Maart 2008 om 06:37
Op pagina 2 staat dat het 1 juli is ???

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Tony
Datum bericht: 30 Maart 2008 om 08:14
I juli is voor mij ook beter haalbaar, daar ik begin Mei verjaar, en het daar best druk mee ga hebben.

-------------
Antonia



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net